۲۴ تیر، ۱۴۰۰

خاله نِلی ، مادرخرجِ تروریستهای رژیم در امریکا/کانادا


رزا: اینجور که شنیدیم قرار بود که مسیح علینژاد نیز مانند نیما زم، کَت بسته توسط تروریستهای رژیم ایران، رُبایش و اعدام شود!
هر چهار نفر مردان تروریست در ایران هستند و حکم جلب شان از دادگاهی در امریکا آمده! مادر خرج این عملیات در کالیفرنیا زنی است به نامِ خاله نِلی! که ایشان به قرار وثیقه 250 هزار دلاری فعلن آزاد هستند و فقط اجازه ی تماس با فردی به نامِ سامان مهدی زاده را دارد!
حدود نیم میلیون دلار  و یا بیشتر، خرجِ این عملیات و عملیات دیگر شده! تنها حدود نیم میلیون دلار نقد، خاله نِلی به حساب خود واریز کرده و بخشی را هم به کارگاه خصوصی پرداخته تا از مسیح علینژاد، عکسهای یواشکی بگیرد! این کارگاه خصوصی هم با اف بی آی تماس گرفته و این جریان از 8 ماهِ پیش بطور کلی لو رفته! اما خاله نلی دو هفته پیش دادگاهش بوده به جرم پولشویی و نه همدستی در آدم ربایی! و دادگاه بعدی اش در ماه اکتبر است.
پروفایل خاله نِلی که 46 ساله است ، بسیار جالب است!

 مدیریت در کانادا خوانده و بعد از جدایی از شوهرش به کالیفرنیا مهاجرت میکند مادر یک فرزند.
او اکنون شهروند امریکا است و در فروشگاههای بزرگِ مارک های معروف هم مدیریت کرده وهم اکنون هم کارمند یک فروشگاه بزرگ در کوستا مسا، اورنج کانتیِ کالیفرنیا است.
نیلوفر بهادری‌فر (خاله نلی) کسی است که برای محمود خاضعین پول جابه جا میکرده!
محمود خاضعین  در ایران با اغلب هنربندان رژیم عکس دارد و با یک جستجوی اینترنتی به راحتی میتوان یافت اش!
او  (خاضعین ، 42 ساله) زیر دستِ  علیرضا شاهواروقی فراهانی، (معروف به وزرات سلیمی و حاج علی 50 ساله)
مستقیم با وزارت اطلاعات در تماس بوده. افراد دیگر کیا صادقی 35 ساله و امید نوری 45 ساله همگی ساکن ایران بدلیلِ  توطئه در آدم ربایی (تلاش برای ربودنِ مسیح علینژاد) تحت پیگرد اف بی آی امریکا هستند!
از نظرِ من این یک پروژه ی تخمی وزارت اطلاعات برای پولسازی خصوصی بوده که مثلِ اغلب پروژه های سپاه/وزارت اطلاعات روحانی، از طرف موساد، پیشاپیش لو رفته بوده! یکچیزی در حد سناریوی گاندو! گاندوی 3 !
قرار بوده مسیح علینژاد را ربوده و از بروکلین نیویورک به کشور رفیق ونزوئلا آورده و بعد زیر دستِ بازجو-خبرنگارهای صدا و سیمای رژیم انداخته و چیزی مثلِ سناریوی نیما زم...
نقشِ شیرین نجفی (خاله شیرین) البته در این مورد را خاله نِلی بازی و اجرا می کند!
هر دو طلاق گرفته، دارای بچه، مُدیر و مدبر در کارهای مالی و حرفه ای  در پولشویی، سالها زندگی در خارج از کشور!
عکسها و اطلاعاتش را در زیر می گذارم تا فکر نکنید عواملِ رژیم حتمن "کلاغ سیاه" هستند! خاله نِلی احتمالن عاقبتِ شیرین نجفی را( با پابند الکترونیکی) نخواهد داشت اگر به ایران فرار نکند!
شاید اکنون فکر کنیم جاسوسهای رژیم اغلب در نقشِ "پرستو" ظاهر شوند؟ اما به یاد بیاوریم مهرداد عارفانی و لولیتا را! اینجا
 

با شر کردنِ اطلاعاتِ این روزها می توان به یمن موساد/اف بی آی، حسابی در اپوزیسیون شپش گیری کرد!
اینکه مسیخ است یا مسیح،  را به عهده ی هنربندانِ رَپر بگذاریم! فعلن عدو (موساد/اف بی آی) شود سببِ خیر:)  


از کامنتها/توییتها:
الان کسی که بیشتر از همه از برنامه دزدیدن مسیح علینژاد  ناراحته، خواننده محبوب و دوزاری، شاهین نجفیه که از شدت حسادت که چرا اینو ندزدیدن، داره یه شر و وری به اسم مسیخ ۲ می‌نویسه احتمالا.

با تشکر از دوستان که جای بردن تانکر آب به سیستان بلوچستان، ۴۴۰ هزار دلار خرج کردند که خودشون رو مسخره عالم بکنند

جمهوری اسلامی در شرایطی که از تحریم و بی‌پولی دم می‌زند، در حالی که نتوانسته برای مردم واکسن تهیه کند، نیم میلیون دلار خرج کرده تا از مسیح علی‌نژاد عکس و فیلم مخفیانه بگیرد و پروژه ربایش او را در دست اجرا داشت.


نیم میلیون دلار از جیب مردم برای اجرای پروژه‌ی ربودن مسیح علینژاد به پای چهار مزدور ملنگ هزینه شده! پای خود مردم که وسط باشد هم پول نیست هم تحریم نمیگذارد پول جابجا شود.


فکر‌کن ما تو ایران اشغالی نشستیم بدون آب، برق، واکسن، آینده، حقوق انسانی و...
جمهوری اسلامی با پول های ما تو آمریکا و البته سراسر جهان مشغول ولخرجی برای آدم رباییه...!

اسم نیلوفربهادری فر در پرونده ی کاوه افراسیابی هم دیده میشود. او در این پرونده بهمراه شخصی به نام سامان مهدیزاده متهم است که برای جمهوری اسلامی پولشویی میکرده اند.


برای بیشتر خواندن روی اینجا کلیک کنیم.

Iran Sanctions Prosecution in SDNY Against Bahadorifar, As EDNY Pursues Afrasiabi

By Matthew Russell Lee, Patreon
BBC - Guardian UK - Honduras - ESPN

SDNY COURTHOUSE, July 2 –  For violating Iran sanctions and money laundering, Niloufar Bahadorifar has been charged in an indictment unsealed on July 1.

  On July 2, U.S. District Court for the Southern District of New York Judge Ronnie Abrams granted Bahadorifar pre-trial release on $250,000 Personal Recognizance Bond and no contact with known victims or witnesses except Saman Mehdizadeh.  

The indictment says Bahadorifar a/k/a Nellie "and others known and unknown would and did provide and cause others to provide services to Iran and to the Government of Iran from the US and by US persons.

He is also charged with bank fraud and structuring.   

This comes as the EDNY pursues a FARA violation case against Kaveh Afrasiabi, who replies that he was openly paid by Iran's Mission to the UN, through the UN Federal Credit Union.

Inner City Press, covering both cases, has asked the UN to explain these payments, but so far the UN has refused to answer or allow access.

  This case is US v. Bahadorifar, 21-cr-430 (Abrams)

http://www.innercitypress.com/sdny86abramsiransanctionsicp070221.html
https://www.justice.gov/usao-sdny/press-release/file/1411366/download

نیلوفر بهادریفر، مسئول مالی عملیات ربایش مسیح علی‌نژاد و از نیروهای وزارت اطلاعات در آمریکا!

آنها برای رسانه ها و نهاد های به اصطلاح حقوق بشری «نان در خون » میزنند..

 
به گزارش وزارت دادگستری آمریکا #نیلوفر_بهادری_فر ۴۴۵ هزار دلار به صورت نقد به حسابش واریز کرده.


 ارواین زندگی میکنه و یه پسر ۱۷ ساله داره. ولی دوست پسر یهودیش ساکن لس‌آنجلسه

 
این نیلوفر بهادری آدم دزد و پولشور واسه
 دیور، شنل، کرید و جو ملون کار می‌کرده/میکنه؟

Niloofar Bahadori, an alleged money launderer and accomplice in the plot to kidnap a human rights activist in the US used to be/is one of your managers?! @CHANEL
 @Dior
 @JoMaloneLondon

اسم #نیلوفر_بهادری_فر در پرونده ی #کاوه_افراسیابی هم دیده میشود. او در این پرونده بهمراه شخصی به نام سامان مهدیزاده متهم است که برای جمهوری اسلامی پولشویی میکرده اند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد کاوه لطف‌الله افراسیابی، استاد علوم سیاسی ایرانی‌تبار، روز دوشنبه ۲۹ دی به اتهام این‌که «یک نماینده ثبت‌نشده حکومت جمهوری اسلامی ایران در آمریکا است» بازداشت شده است.
یه سری اطلاعات شاید به درد بخور در مورد  نیلوفر بهادری فر.
دو اکانت با اسم نیلوفر بهادری تو لینکداین‌وجود داره.اسمی که تو دادگاه بردن "نیلوفر بهادریفر" هس و اسم اکانتا "نیلوفر بهادری".
تو سایت دانشگاه ویندزور کانادا سرچ کردم، دیدم نیلوفر بهادرفر همون نیلوفر بهادری هست
https://twitter.com/Farhad_893/status/1415119594579169280/photo/1
 

اکانت نیلوفر بهادری ، فارغ التحصیل دانشگاه ویندزور کانادا ساکن‌کالیفرنیا 

 
حساب بانکی به اسم خودش رو در اختیار مامورهای اطلاعاتی گذاشته تا از اون طریق بتونن کارآگاه خصوصی استخدام کنن
https://twitter.com/ShahKasra/status/1415133285772972033/photo/1
تصاویری از #محمود_خاضعین، یکی از نفراتی که به اتهام تلاش برای ربایش #مسیح_علی‌نژاد روزنامه‌نگار ایرانی‌ ‌در خاک آمریکا تخت تعقیب اف‌بی‌آی قرار گرفته
یکی از متهمان پرونده ربایش #مسیح_علی‌نژاد «محمود خاضعین» است که به  «حاج محمود» شهرت دارد. پیش از این عکس‌های زیادی از حضور او در جمع هنرمندان ایرانی منتشر شده است و به نظر می‌رسد بانی جشن‌هایی با حضور چهره‌های معروف و یا مراسم جشن تولد برای آنها بوده است.
https://twitter.com/POOYAJAHANDAR/status/1415081827316998144

به جهت اهمیت موضوع توطئه ربایش @AlinejadMasih
 از خاک آمریکا توسط عوامل اطلاعاتی جمهوری‌اسلامی، متن کامل اعلام جرم وزارت دادگستری آمریکا در این رابطه را ترجمه کردم. قبل از آن ذکر کنم که واژه «قربانی شماره یک» اشاره به مسیح علینژاد دارد.
۱) یک دادگاه فدرال نیویورک امروز کیفرخواستی علیه ۴ تبعه ایرانی به اتهام در توطئه های مربوط به آدم ربایی، نقض تحریم ها، کلاهبرداری بانکی و پولشویی بازگشایی کرد. یک همدست ساکن کالیفرنیا و ایران، با اتهامات اضافی پنهان‌کردن گردش مالی روبرو است.

۲) طبق اسناد دادگاه، علیرضا شاهواروقی فراهانی، معروف به وزرات سلیمی و حاج علی 50 ساله؛ محمود خازئین 42 ساله؛ کیا صادقی 35 ساله؛ و امید نوری 45 ساله، همگی ساکن ایران، توطئه ای را - برای ربودن روزنامه نگار، نویسنده و فعال حقوق بشر ساکن بروکلین به بهانه...
۳) تحریک افکار عمومی در ایران و جهان برای ایجاد تغییر در قوانین و عملکرد رژیم- انجام دادند. نیلوفر بهادری فر، ملقب به نلی بهادری فر 46 ساله، اصالتاً ایرانی و در حال حاضر ساکن کالیفرنیا بنا بر شواهد موجود خدمات مالی پشتیبانی از این طرح انجام داده است.
۴) مارک جی لسکو، سرپرست دستیار دادستان کل در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری گفت: «هر شخص در ایالات متحده باید از آزار و اذیت، تهدید و صدمات جسمی توسط قدرت های خارجی در امان باشد.» «از طریق این کیفرخواست، ما چنین توطئه مخربی که برای آسیب رساندن به یک شهروند آمریکایی -که از حقوقِ...
۵)متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا خود استفاده می کرد- انجام می‌گرفت ، آشکار می کنیم و ما خود را متعهد می کنیم که عدالت را در قبال متهمان انجام دهیم.» آدری استراوس ، دادستان ایالات متحده برای منطقه جنوبی نیویورک اعلام کرد که «بر اساس شواهد، چهار نفر از متهمان،....
۶) یک شهروند آمریکایی ایرانی الاصل را که از خودکامگی رژیم انتقاد کرده بود تحت نظارت و دیده بانی قرار داده تا قربانی مورد نظر خود را به زور به ایران ببرند، جایی که سرنوشت قربانی در خوشبیتانه‌ترین حالت ممکن در یک وضعیت نامعلوم قرار می‌گرفت. او اضافه کرد که...
۷)  «در میان عزیزترین آزادی های این کشور، حق حرف زدن بدون ترس از مجازات دولتی است. یک شهروند آمریکایی که در ایالات متحده زندگی می کند باید بتواند از حقوق بشر دفاع کند بدون اینکه توسط عوامل اطلاعات خارجی هدف قرار گیرد. این متهمان به دلیل افشای برنامه‌شان توسط پلیس فدرال آمریکا،...
۸) نتوانسته اند با آدم ربایی اجباری انتقادات را ساکت کنند.» همانطور که در این کیفرخواست مطرح شده است، و بر اساس گفته‌های معاون پلیس فدرال آمریکا در بخش ضد جاسوسی، دولت ایران تعدادی از عوامل دولتی را «برای توطئه برای ربودن یک روزنامه نگار و شهروند آمریکایی مستقر در ایالات متحده...
۹)و انجام دیده‌بانی در خاک آمریکا -با این هدف که شهروند ما را به تلافی ابراز حق آزادی بیانش به ایران بکشاند هدایت کرد.» او اضافه کرد که «ما از همه ابزارهایی که در اختیار داریم برای بررسی مجدانه فعالیت های خارجی توسط مامورانی که برای ربودن یک شهروند آمریکایی - فقط به این دلیل...
۱۰) ... که دولت ایران انتقاد فرد قربانی از رژیم را تأیید برنتابیده است - توطئه می کنند، استفاده خواهیم کرد.» طبق کیفرخواست، فراهانی یک مقام اطلاعاتی ایران است که در ایران اقامت دارد. خازئین ، صادقی و نوری از عوامل اطلاعاتی ایران هستند که همچنین در ایران زندگی و تحت نظر...
۱۱).... فراهانی کار می کنند. حداقل از ژوئن سال 2020 ، فراهانی و شبکه اطلاعاتی او نقشه های ربودن یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار (قربانی شماره یک) را از داخل ایالات متحده در راستای تلاش های دولت ایران برای خاموش کردن انتقادات قربانی شماره یک برای رژیم برنامه‌ریزی کرده بودند.
۱۲) قربانی شماره یک، نویسنده و روزنامه نگاری است که نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران را ایران را به صورت عمومی انتشار می‌دهد. قبل از توطئه آدم ربایی، دولت ایران تلاش کرد تا قربانی شماره یک را به کشور ثالثی بکشاند تا او را ربوده و به ایران ببرند. تقریباً در سال 2018 ،.....
۱۳) مقامات دولت ایران تلاش کردند اقوام قربانی شماره یک را که در ایران اقامت دارند، وادار کنند تا قربانی را به منظور ربایش و برگرداندن به ایران و متعاقبا زندانی‌شدن به کشور ثالثی دعوت کنند. نزدیکان قربانی شماره یک این پیشنهاد را قبول نکردند. از یک دستگاه الکترونیکیِ ...
۱۴)... مورد استفاده فراهانی که کشف شده عکسی از قربانی شماره یک در کنار عکسهای دو فرد دیگر است که هر دو از کشورهای ثالث فریب خورده و توسط اطلاعات ایران دستگیر شده اند. یکی بعداً اعدام و دیگری در ایران زندانی شده است.....
۱۵)... همچنین متنی به زبان فارسی بر روی عکس قرار دارد  که می گوید: "اندک اندک جمع مستان می‌رسد ... می آیی، یا ما بیاییم سراغت؟"
در موارد مختلف در سال 2020 و 2021، فراهانی و شبکه او از خدمات کارآگاهان خصوصی برای تحت نظر داشتن، عکس‌برداری و ...
۱۶)...فیلم‌گرفتن از او و اعضای خانواده‌اش در بروکلین نیویورک استفاده کردند. این شبکه مکررا برعکس‌برداری و تهیه فیلم با کیفیت بالا از قربانی شماره یک و اعضای خانواده‌اش اصرار داشت. برای مثال:عکس‌های زیاد از مراجعه‌کنندگان به خانه‌شان، اشیا پیرامون خانه و به تصویرکشیدن زبان بدن او.
۱۷) این شبکه با جعل هویت و پنهان کردن نیت‌شان از طریق کارآگاهان خصوصی خدمات زیرنظرداشتن او را تهیه کرده بودند و برای این کار به صورت غیرقانونی از ایران به آمریکا برای مخارجش پول انتقال داده‌اند. صادقی به عنوان نقطه تماس اصلی شبکه با بازرسان خصوصی عمل می کرد در حالی که....
۱۸)... نوری پرداخت پول به بازرسان را برای ادامه طرح توطئه بر عهده داشت. به عنوان بخشی از نقشه آدم ربایی، شبکه اطلاعاتی به رهبری فراهانی همچنین در مورد روشهای انتقال قربانی شماره یک به خارج از ایالات متحده و انتقال وی به ایران تحقیق کرد. به عنوان مثال، ....
۱۹) صادقی در مورد خدمات قایق‌های تندرو به سبک نظامی را برای خروج از طریق دریا از شهر نیویورک و سفر دریایی از نیویورک به ونزوئلا، کشوری که حکومت ایران با آن روابط دوستانه ای دارد ، تحقیق کرد. خازئین در مورد مسیرهای سفر از محل اقامت قربانی شماره یک به یک محله کنار آب در بروکلین،...
۲۰)...و محل اقامت قربانی شماره یک نسبت به ونزوئلا؛ و همچنین محل اقامت قربانی شماره یک به تهران تحقیق کرد. شبکه ای که فراهانی هدایت می کند همچنین قربانیانی از سایر کشورها از جمله قربانیان در کانادا، انگلستان و امارات متحده عربی را هدف قرار داده و برای تحت نظارت قرار گرفتن‌شان...
۲۱)... به روشی مشابه تلاش کرده است. آنطور که از شواهد پیداست، بهادری فر از حدود سال 2015 تاکنون خدمات مالی و سایر خدمات را از ایالات متحده به شهروندان ایرانی و نهادهای ایرانی، از جمله به خازئین ارائه داده است. بهادری فر دسترسی به سیستم مالی موسسات آمریکایی را از طریق استفاده...
۲۲)... از حساب های کارتی تسهیل کرد و به خازئین پیشنهاد مدیریت منافع تجاری‌ وی در ایالات متحده را داد. از جمله اقداماتی که بهادری‌فرد برای خازئین  انجام داده می‌‌توان به پرداخت دستمزد به یک کارآگاه خصوصی برای تحت‌نظارت گرفتن قربانی شماره یک اشاره کرد.
۲۳) در حالی که ‌خانم بهادری فر به اتهام مشارکت در توطئه آدم ربایی متهم نشده است، او احتمالا در تهیه خدمات مالی  که از این توطئه پشتیبانی کرده دست داشته و همچنین متهم به توطئه برای نقض تحریم ها علیه ایران و به علاوه کلاهبرداری بانکی و پولشویی شده است. بهادری فر همچنین....
۲۴)...بقیه‌اش رو جا نمی‌شد به‌جاش اسکرین‌شاتش روگذاشتم.


https://twitter.com/navidmohebbi/status/1415102003341103110


طبق اسناد دادگاه، علیرضا شاهواروقی فراهانی، معروف به وزرات سلیمی و حاج علی 50 ساله؛ محمود خازئین 42 ساله؛ کیا صادقی 35 ساله؛ و امید نوری 45 ساله، همگی ساکن ایران، توطئه ای را - برای ربودن روزنامه نگار، نویسنده و فعال حقوق بشر ساکن بروکلین به بهانه تحریک افکار عمومی در ایران و جهان برای ایجاد تغییر در قوانین و عملکرد رژیم- انجام دادند.




۴۷ نظر:

وحید گفت...

سلام رزا جان

به نظرت چقدر احتمال داره که یک سناریو الکی باشه؟‌
می دونی به طرز غیر عادی از حدود شهریور پارسال مدام پلیس و رسانه های آمریکایی حملات خارجی ها رو خنثی می کنند! و خارجی ها هم فقط و فقط شامل روسیه چین ایران ونزوئلا و کره شمالی هست ! می دونی به طرز احمقانه ای مشکوک و غیر عادی هست به نظر من خیلی شبیه به پروپاگاندی زمان حملات اتمی به ژاپن هست که کل آمریکایی ها رو از ژاپن ترسوندند بعد که بمب اتمی زدند هیچکی هیچی نگفت! مثلا توی یکی از حملات هکری اخیری که دفع کردند اول گفتند که هکرها روسی بودن بعد گفتند که روسی نبودند ولی چینی بودند! می دونی دقیقا عین ایران که دشمناش یا آمریکایی اند یا اسرائیلی!
قضیه اونجا سوال برانگیز می شه که چرا اف بی آی باید به علینژاد کمک کنه ولی به جورج فلوید کمک نکنه؟ علینژاد اساسا هیچ کاری برای مردم آمریکا نکرده چرا باید برای اف بی آی مهم باشه؟
و از طرفی این مامور ها واقعا احمقانه رفتار کرده اند یعنی حتی در حد دیدن یک فیلم سینمایی هالیوودی هم از آدم ربایی اطلاعی ندارند. به نظر خودت حکومتی که ۴۰ ساله کارش پرورش تروریست هست همچین مامورهایی داره؟
اصلا آدم وقتی که می خواد یکی رو بدزده چرا باید ازش عکس بگیره؟ این کارها فقط توی فیلم هاست. مثل این قضیه است که توی فیلم ها نشون می دن که روی بمب تایمر ذاره! ولی در واقعیت هیچ بمبی نمایشگر تایمر نداره و بمبی هم که چاشنی الکتریکی داشته باشه قطعا سیمهاش رو داخل بمب جاساز می کنه نه اینکه بیرون بمب آویزون کنه! منظورم اینه اینجور چیزها فقط توی فیلم هاست و هیچ کاربردی دردنیای واقعی نداره!
یا اگر به هردلیلی مجبور باشند عکس بگیرند ایران این همه جاسوس توی آمریکا داره چرا باید از مامورهای خود آمریکا استفاده کنه؟
اصلا این جور قضایا رو باور نمی کنم

با عشق و همبستگی

Rosa گفت...

علیرضا شاهواروقی فراهانی، کارمند وزارت اطلاعات و فرد اصلی تشکیل باند ربایش اعلام شده است.
در اطلاعیه وزارت دادگستری امریکا آمده است که از دستگاه مورد استفاده توسط فراهانی، یک عکس از هدف آدم‌ربایی او در امریکا، یعنی مسیح علی‌نژاد همراه با عکس دو فرد دیگر کشف شده بود که یکی از این دو بعدا در ایران اعدام شد.
احتمالا منظور از این فرد، «روح‌الله زم»، موسس کانال تلگرامی «آمدنیوز» است.
فرد دیگر گفته شده اکنون در ایران زندانی است که می‌تواند «شیرین نجفی»، همکار زم در آمدنیوز باشد.
بر اساس گزارش وزارت دادگستری امریکا، فراهانی و شبکه‌ای که او سامان داده بود، در موارد مختلفی از سال ۲۰۲۰ تا سال جاری اقدام به نظارت، عکس‌برداری و ضبط ویدیو از شخصی که هدف آدم‌ربایی بوده است و اعضای خانواده او کرده‌اند.
محمود خاضعین؛ از عکس با مهران مدیری تا مدیریت شرکت کشتی‌رانی
خاضعین، تبعه ۴۲ ساله ایرانی، یکی از متهمان پرونده است که اف‌بی‌آی تصور می‌کند اکنون در ایران اقامت دارد.
رسانه‌های ایران می‌گویند خاضعین در مجامع ورزشی و هنری ایران چهره‌ای شناخته شده است.
تصاویری از او در کنار «مهران مدیری» کارگردان و بازیگر طنز، «سالار عقیلی» خواننده، «علی پروین» مربی فوتبال و «افشین پیروانی» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشور در اینترنت قابل دست‌یابی است.
محمود خاضعین عضو هیات مدیره «شرکت کشتی‌رانی سپید ریگ» بوده است.
وزارت دادگستری امریکا او را فردی معرفی کرده که مبادلات و نیازهای مالی طرح ربایش را در ایالات متحده فراهم می‌کرده است.
به غیر از نیلوفر بهادری‌فر که از سوی دادگستری بازداشت شده بود، باقی متهمان آزاد هستند و پلیس فدرال امریکا درخواست بین‌المللی بازداشت آن‌ها را صادر کرده است.

«کیا صادقی» ۳۵ ساله و «امید نوری» ۴۵ ساله، دیگر اعضای شبکه آدم‌ربایی علیرضا شاهواروقی فراهانی، کارمند وزارت اطلاعات ایران هستند اما اطلاعات چندانی از آن‌ها در دست نیست.

Rosa گفت...

قضیه اونجا سوال برانگیز می شه که چرا اف بی آی باید به علینژاد کمک کنه ولی به جورج فلوید کمک نکنه؟ علینژاد اساسا هیچ کاری برای مردم آمریکا نکرده چرا باید برای اف بی آی مهم باشه؟

رزا: راستش بیش از نصف عمر اینجا هستم و کُلن هرگز پلیس به من شخصن کمکی نکرده! چندین مورد در حدِ گرفتن فرزند و بسته مشکوک و تجاوز و غیره بوده که به تجربه در حدِ سیستم بروکراتیک بود و ختم شد!

و از طرفی این مامور ها واقعا احمقانه رفتار کرده اند یعنی حتی در حد دیدن یک فیلم سینمایی هالیوودی هم از آدم ربایی اطلاعی ندارند. به نظر خودت حکومتی که ۴۰ ساله کارش پرورش تروریست هست همچین مامورهایی داره؟

رزا: بسیارانی را دیدم که به محض ورود فوری زندگی شان را بستند! پولهای نجومی و احتمالن به عنوان سلولهای خفته ی سازمانهای امنیتی (رژیم، و بقیه کشورها) در آمدند.
اغلب شان بدون تست هم احمق بودنشان محرز است!

اصلا آدم وقتی که می خواد یکی رو بدزده چرا باید ازش عکس بگیره؟ این کارها فقط توی فیلم هاست.

رزا: فیلم و عکس را کارگاه خصوصی آمریکایی گرفته که شغلش این است و بعد هم گویا با اف بی آی همکاری کرده! پول را خاله نلی پرداخته و بروی دستمزد یکی از دو نفر مردانِ پایین گروه در ای میل چانه زده که کارگاه کمتر حساب کند!
یکی دیگر هم مسیر را در گوگل جستجو کرده که با قایق تا کاراکاس در گوگل مپ چقدر راهه!


Rosa گفت...

یک زن ایرانی به نام «نیلوفر بهادری‌فر» هم به اتهام همکاری با این توطئه در کالیفرنیا بازداشت شده که اکنون با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد است
نیلوفر بهادری‌فر که روز دهم تیر ۱۴۰۰ (اول جولای) در کالیفرنیا بازداشت شده بود، در این پرونده به طور مستقیم به آدم‌ربایی متهم نشده است. اما بر اساس کیفرخواستی که وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر کرده، او متهم است که به افراد مقیم ایرانی و نهادهای جمهوری اسلامی خدمات مالی ارایه و قوانین تحریم ایران را نقض می‌کند و با اقدامات خود، از توطئه آدم‌ربایی حمایت کرده است.

وزارت دادگستری امریکا می‌گوید نیلوفر بهادری‌فر از شش سال پیش، یعنی سال ۱۳۹۴ خورشیدی (۲۰۱۵ میلادی) دسترسی به ساختار مالی ایالات متحده را برای محمود خاضعین فراهم کرده که بر اساس آن، خاضعین توانسته بود از حساب‌های بانکی، خدمات مالی و بانکی امریکا استفاده کند. استفاده از این خدمات برای کارکنان حکومت ایران ممنوع است و نقض تحریم جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

بهادری‌فر متهم است که در جابه‌جایی ۴۴۵ هزار دلار به نفع محمود خاضعین نقش داشته است.

بر اساس اطلاعیه وزارت دادگستری امریکا، او در برابر دادگاه اعلام بی‌گناهی کرده و با حکم قاضی پرونده، یک هفته پس از دستگیری، تا زمان برگزاری دادگاه با قید وثیقه آزاد شده است.

به غیر از نیلوفر بهادری‌فر که از سوی دادگستری بازداشت شده بود، باقی متهمان آزاد هستند و پلیس فدرال امریکا درخواست بین‌المللی بازداشت آن‌ها را صادر کرده است.

Rosa گفت...

وزارت دادگستری امریکا می‌گوید نیلوفر بهادری‌فر از شش سال پیش، یعنی سال ۱۳۹۴ خورشیدی (۲۰۱۵ میلادی) دسترسی به ساختار مالی ایالات متحده را برای محمود خاضعین فراهم کرده که بر اساس آن، خاضعین توانسته بود از حساب‌های بانکی، خدمات مالی و بانکی امریکا استفاده کند. استفاده از این خدمات برای کارکنان حکومت ایران ممنوع است و نقض تحریم جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

رزا: تنها گزاره ی واقعی گزارش همین است که در حالی که دانشجوی ایرانی نمی توانست یک حساب بانکی باز کند (بدلیل تحریم های ترامپ) این خاله نِلی داشته از 6 سال پیش خدمات می داده!
آخرین اکسیون او واریز نیم میلیون دلار بوده به حسابش!

Rosa گفت...

سلام رزا جان

به نظرت چقدر احتمال داره که یک سناریو الکی باشه؟‌

سلام نازنین
سناریو بسیار الکی است:) این 4 نفر احتمالن خودشان خارج از امریکا بوده و از دور داشتن پول خرج می کردند!
پولها البته واقعی هستند.
معمولن عکس گرفتن و غیره برای قفل زدن بر دهان است! مثلن از بچه ی من عکس گرفته و بفرستند که خفه خون بگیرم. و احتمالن این بوده برای مورد مسیح که عکسها را برایش مثلن بفرستند تا کنار بکشد و البته وسط کار، عکاس همدستِ پلیس شده و علیرغم دریافت دستمزد از دیگری!
مسیح هم که بچه اش پیشش نیست و شوهر کنونی اش هم به روحانی رای داده و لابی رژیم است در امریکا و مسلمن رژیم قصد مزاحمت برای شوهر و بچه های شوهر را نداشته و فقط خرج کرده عکسهای یواشکی از روزمره ی مسیح بگیرند تا بگویند از لباسِ تن بهت نزدیکتر هستیم!

Rosa گفت...

یا اگر به هردلیلی مجبور باشند عکس بگیرند ایران این همه جاسوس توی آمریکا داره چرا باید از مامورهای خود آمریکا استفاده کنه؟

رزا: احتمالن "برون سپاری" کردند و دوروبر مسیح یا کسی را نداشتند و یا داشتند و نمی خواستند لو برود با عکاسی! و به یک عکاسِ کارگاه خصوصی غیر ایرانی پول دادند تا خدمات بگیرند که طرف هم گویا دو جانبه شد:)

برون سپاری بسیار زیاد شده! با پولهای باد آورده ی نفت، چندین ترور را در اروپا و هلند برون سپاری کردند و بسیار هم موفقیت آمیز بوده و همین چند هفته پیش در ادامه اش یک خبرنگارِ هلندی را ترور که نه تقریبا تیرباران کردند در خیابان! طرف پی گیر ترور ایرانی ها بود در هلند توسط گروه فرشتگانِ مرگ! که از دوبی دستور می گرفتند!

Rosa گفت...

به نظرم پولهایی در وزارت امنیه ایران دوران روحانی آزاد شدند که سناریوهای زیادی هم اجرا شدند. زم/شارمند/...، ترورهای هلند، بمب گذاری فرانسه اسداللهی... برخی از همان اول لو رفتند و برخی هم اجرا شدند برای نشان دادنِ موفقیت! اینکه این عملیاتها به طرز فجیح احمقانه هستند/بودند را حرفی نیست! از پروسه ی ورود بمب در کیف دستیِ دیپلمات (اسدالهی)در پرواز عادیِ مسافربری (که پلیسِ فرودگاه می دانست و چشم بست تا بمب به فرانسه برسد) تا عکسهای یواشکی از مسیح!
سناریوها اغلب با چشم پوشی امنیتی های اینطرف آب صورت می گرفتند فرخزاد/میکونوس...
اکنون مدتی است که این همکاری مُختل شده و برخی از کیس ها دستگیری و جنجال داشته اند و این وسط ما امکانِ شپش گیری داریم!
مثلن مهرداد عارفانی و حلقه ی شعر!
خاله نلی اکنون در کالیفرنیا!
بطور کُلی ما تنها می توانیم با دنبال کردنِ مُهره هایِ به هر دلیلی سوخته، در داخلِ خود پاکسازی کنیم؟!
خوب خیلی فاجعه بود که عباس سماکار و زیبا کرباسی از داخلِ انجمن قلم و نویسندگانِ در تبعید، برای آزادیِ شاعر- جاسوس مهردادعارفانی بیانیه بدهند یا یک کانال فیسبوکیِ ادبیاتِ در تبعید را "دشمن" دانسته، بیانیه هشدار...
خوشبختانه در انتخابات آنلاین انجمن قلم و کانون هر دو کنار گذاشته و انتخاب نشدند!
ترکیدنِ این سناریوهای جنجالی/قلابی/واقعی تنها فایده اش اینه:)
با عشق
و با همبستگی

پ.ن.: در مورد بمب در فیلم و هالیوودی خندم گرفت:) و از کُلِ کامنت بینهایت خوشحال شدم3>

Rosa گفت...

چرا اف بی آی باید به علینژاد کمک کنه ولی به جورج فلوید کمک نکنه؟ علینژاد اساسا هیچ کاری برای مردم آمریکا نکرده چرا باید برای اف بی آی مهم باشه؟

رزا: غیر از مسئله ی نژادپرستی، موضوع آلترناتیو سازی هم مطرح است؟!
جایزه دادن، جایزه صلح شیرین عبادی/پول به گنجی، محمدی/ستوده/نوریزاد... محلاتی استاد دانشگاه در امریکا:)

در جنگ اول جهانی و پول تزار آلمان به لنین و ورود رهبران با قطار از قلب آلمان به روسیه! بعد هم قراردادِ صلح لنین با آلمان:)

نگاه کن چه کسانی اکنون تریبونِ میلیونی/پولهای میلیونی دارند؟
آنها آلترناتوِ محبوبِ دولتهای خارجی هستند:)
طالبان هم این روزها آلترناتیو غنی!

باید تازه امیدوار بود که بجایِ مسیح مبادا از قعر تاریخ برایمان رهبر بسازند:)

در مورد جنگ و بمب به نظرم برایشان خیلی ریسک دارد. موضوع آلترناتیو سازی برای فروپاشی احتمالی است و احتمالن از میانِ تریبون دارانِ کنونی آلترناتیو محبوبِ خارجی ها برای ایران باید باشد.
که اغلب توی نمک خوابانده شدند تا زمانش برسد یا نرسد:)

وحید گفت...


آره جنبه مالی و دور زدن تحریم ها بیشتر محتمله تا آدم ربایی (شاید اصلا این آدم ربایی پوششی و ساختگی باشه که این افراد رو مجازات سخت تری بکنند ) چون توی خود ایالات متحده کلی شبکه قاچاق انسان هست اف بی آی همه رو ول کرده صاف چسبیده به پرونده علینژاد!؟! از این مشخصه که اصلا علینژاد موضوع اصلی نیست.

> و فقط خرج کرده عکسهای یواشکی از روزمره ی مسیح بگیرند تا بگویند از لباسِ تن بهت نزدیکتر هستیم!

این حرف محتمله ولی اگر فقط می خواستند که تهدید بکنند. ولی اینا می خواستن طرف رو بدزدن! و طرف رو که بدزدن اون خودش کاملا و عملی می فهمه که اینا از رگ گردن بهش نزدیک ترند! :)

مدرک واقعی خاصی هم این پرونده نداره دادگستری به پلیس ارجاع می ده و پلیس هم به گزارش یک مامور پلیس که تازه در حین خدمت هم نبوده! و یکجورایی شبیه حکایت «به روباه می گن کو شاهدت می گه دمم» هست

خلاصه ایران آمریکا با هم سر قدرت می جنگند و ما هم این وسط به قول قدیمی ها عنتر و منتر شون شدیم! فعلا هم چاره ای نداریم نازنین!

با عشق و همبستگی :)

ناشناس گفت...

سلام و درود

ممنونم از رزا و ناشناس عزیز،

همانطور که دوستان با زوایه های مختلف، این سناریو را توضیح دادند، قابل فهم است، انچه که میتوان حدس زد، را میتوان از زاويه پنهان و در سایه را تشخیص بدهیم،

این بده بستان را میتوان از افکار عمومی پنهان و در معاملات عوض کردن زندان‌های دوطرفه استفاده کرده،
ما ب هیچ وجه ب دولتهای دوطرفه را قبول نداریم ، این عدم قبول ب معنای چشم بستن ب واقیعت نیست،
حرکتهای که بتوسط نوکرهای رژیم علیه علی‌نژاد انجام گرفته فقط در حوزه ترس و رعب وحشت بوده فقط تا این حد ربودن فقط جوک بوده، همین چند وقت پیش هم علیه چند نفر بعنوان ترس از مليت های دیگه ب عنوان مثال از مکزیکی ها مورد استفاده قرار گرفته اصلا علی نزاد انقدر هم برای رژیم مهم نیست که سرمايه گذاری کلانی انجام بدهد،
خوب در نتجه، این حرکت میتواند حالت پنهان تعویض زندان‌های خود دو طرف باشد،
دوم هیاهوی بی مورد دوطرفه که ما همه افراد را زیر نطر داریم، همین بس، بقیه تبلیغات آنچنانی که برای ما هیچ کار بردی نداره !!

Rosa گفت...

ولی اینا می خواستن طرف رو بدزدن!

اطلاعات: در این ادعانامه آمده که توطئه جدید برای ربودن او دست‌کم در دو سال گذشته در جریان بوده است.

در متن مفصلی که وزارت دادگستری آمریکا منتشر کرده است آمده که یکی از متهمین این پرونده به نام کیا صادقی یک کاراگاه خصوصی را استخدام کرده بود تا مسیح علی‌نژاد را تعقیب کند و از او فیلم و عکس‌های فراوانی بگیرد.

پرداخت اولیه هزینه این وکیل بر اساس درخواست امید نوری از نیلوفر بهادری‌فر و از طریق حساب بانکی او در آمریکا انجام شده است.

در یکی از این ایمیل‌ها، صادقی به کاراگاه خصوصی توضیح داده که هدفش مسیح علی‌نژاد نیست و به دنبال یکی از دوست‌های او است که برای پرداخت نکردن بدهی‌اش از دبی فرار کرده ولی چون مسیح علی‌نژاد با او در ارتباط است می‌خواهد که از او تا می‌تواند فیلم و عکس باکیفیت تهیه کند.

در ایمیل دیگری که صادقی در ماه اوت ۲۰۲۱ برای کاراگاه خصوصی فرستاده از او خواسته تا دامنه مراقبت‌ها از مسیح علی‌نژاد را گسترده‌تر کند. به‌صورت مشخص درخواست شده از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۳ بعد‌ازظهر محل زندگی و تمامی رفت‌وآمدهای او را ضبط و تصویربرداری کند. اگر مسیح علی‌نژاد به محل کارش رفت نیازی به منتظر ماندن برای او نیست ولی همه فیلم‌ها و تصاویر باید با کیفیت بالا باشد و همه کارهایی که مسیح انجام می‌دهد در آن ثبت شود.

کیا صادقی همچنین در جستجوهای اینترنتی‌اش به‌دنبال یافتن مسیر دریایی میان نیویورک و کاراکاس پایتخت ونزوئلا بوده است و چندین بار در مورد این مسیر تحقیق کرده است. تصاویری از جستجوهای اینترنتی صادقی نیز به این ادعانامه ضمیمه شده است.

کیا صادقی همچنین در جستجوهای اینترنتی‌اش به‌دنبال یافتن مسیر دریایی میان نیویورک و کاراکاس پایتخت ونزوئلا بوده است
کیا صادقی
#ناهید_هوشمند مادر #کیا_صادقی یکی از چهار نفری که می خواستند #مسیح_علینژاد را به ربایند

https://twitter.com/arh0631/status/1415184679347662850

Rosa گفت...

رزا: هشت ماه است که اف بی آی جریان ربایش را به مسیح اطلاع داده و سه بار هم جابجایش کرده اند و الان هم یک ماشین گشت در جلوی خانه اش کشیک می دهد...
سال پیش همین موقع در تابستان پارسال کیا صادقی کارگاه خصوصی استخدام کرده است، برای گرفتنِ عکسهای یواشکی از مسیح. احتمالن سه ماه پس از استخدام، عکاس ریل عوض کرده و شده مامور پلیس ولی کماکان حقوقش را از خاله نِلی دریافت می کرده!
در این میان کیا صادقی با مغز معلول توی گوگل مپ در حال جستجو برای مسیر کاراکاس- نیویورک با ایده ی قایق بوده!
کماکا این سناریو دوران ترامپ اتفاق افتاده است. کماکان معلوم نیست که این 4 نفر مرد همواره داخل ایران بودند یا به امریکا رفت و آمد داشتند؟
خاله نِلی در طی 6 سال نحت نظر بوده و هر دفعه ده هزار دلار، 20 هزار دلار داشته می ریخته به حسابش و توی این 6 سال، نیم میلیون دلار هم پولشویی کرده!
اف بی آی طی این 6 سال خاله نلی را می شناخته و اسم او در پرونده ی افراسیابی (پژوهشگرِ میهمانِ بی بی سی) که غیر قانونی لابی رژیم می کرده در امریکا آمده!
حال باید گفت امریکا خبر داشته از 6 سال پیش و کاری نکرده! (پولشویی)
یا یک سال فعال میدانسته و کاری به پولشویی نداشته! (آدمربایی)
این 4 مرد هم احتمالن یک پایشان ایران و پای دیگر امریکا بوده؟!
حال اکنون اینها (مردان) ایرانند و اکنون امریکا جریان رادر 42 صفحه گزارش اعلام می کند!
خاله نلی هم دادگاهش پولشویی است موضوع و نه آدم ربایی! الان هم به قید وثیقه آزاد است تا اکتبر دادگاه بعدی!
چرا مسئله الان علنی شده و نه 8 ماه پیش؟
شاید همانطور که رفیق شورایی نوشته به تبادل گروگان ربط داشته باشه؟
ولی این 4 مرد ایرانند و امریکا فقط حکم جلب نوشته!
پس نمی شود مبادله شان کرد!
شاید اما تبلیغات منفی برای رژیم باشد در آستانه ی تبادلِ گروگان میان رژیم/امریکا؟
که دارند پرونده های قدیمی یا آبدوخیاری را هم باز می کنند؟!
به هر دلیل که باشد، افشایِ مهره های جاسوسانِ رژیم خیر است:)
امثالِ صیغه های رژیم لو می روند:)

Rosa گفت...

ولی اینا می خواستن طرف رو بدزدن!

رزا: پروژه ای را که برایش این گروه 5 نفره از امنیتی های رژیم پول گرفته اند، ربایشِ مسیح بوده!
اما غیر از چند عکس و فیلم از مسیح تو باغچه و جستجوی اینترنتیِ مسیر نیویورک/کاراکاس مدرکی نیست!
در واقع این پروژه ای برای پر کردنِ جیبِ این 5 نفر بوده و عملیاتی نمی توانسته بشه!
رژیم هم می پرداخته چون عکاسی از مسیح و ایجاد ترس در دلِ همه ی خبرنگاران در خارج ارزشش را دارد؟
ولی مسیح تا زمانی که در آغوشِ شوهر نایاکی اش است، جایش گرم است!
و زیر آن سقف اگر سپاه هم انگولک بازی در بیاورد، اطلاعات روحانی نخواهد گذاشت؟
هر دو به روحانی رای دادند اگرچه مسیح رادیکالتر از شوهر کنونی اش هست اما تا زمانی که "خر بازی" نکرده و به کشورهای همسایه ایران سفر نکند، احتمال زدن اش کم است.

Rosa گفت...

در ضمن مسلمن اگر من با همین کیس به پلیس اینجا مراجعه کنم خواهند گفت: چیز دندان گیری در این گزارشِ 42 صفحه ای نیست و بین ما کمسیون آشتی می گذارند برای رفع اختلاف:)
اگر روی برگزاری دادگاه بکوبم هم اگر دادگاه را ببازم تمام مخارج دادگاه را نیز خودم باید بپردازم:)
به قولی خود تنها باید همیشه آماده باشم:)
مگر اینکه نفعی سیاسی/مالی از این جریان برای بالایی ها حاصل شود که احتمالش کم است!
بقولی روزگارِ گندی ست نازنین:)
با عشق
و با همبستگی

پ.ن.: حواسمان باشد در جستجوی مسیرها در گوگل مپ:)

Rosa گفت...

کیا صادقی یه تنه کل عملیات را به فاک داده =)))))

این‌طور که در پرونده آمده، کیا صادقی در تهران روی گوشی‌اش از جمله جست‌وجو کرده بوده:
«‌‌گره دریایی از نیویورک تا کاراکاس»
«با قایق از نیویورک تا کاراکاس».
(نیویورک شهر محل اقامت مسیح علی‌نژاد است و کاراکاس پایتخت ونزوئلا).
روی نقشه هم چک کرده بوده.
(تصاویر از پرونده)

https://twitter.com/HadiNili/status/1415121950649823232

این هم اوشکول اعظم کیا صادقی و خونواده‌ش.

https://twitter.com/RKOTOfficial/status/1415104776023445507

Rosa گفت...

چطور وزارت اطلاعات، افرادی در خارج از کشور را برای اقدامات خود به خدمت می‌گیرد؟

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=231496

در حالی که کیا صادقی عضو جوان تیم ربایش به علت تسلط به زبان انگلیسی مسئول مکالمه با کارآگاه خصوصی و همچنین جستجو جهت شناسایی و اجاره قایق تندرو به منظور انتقال مسیح علی‌نژاد از نیویورک در آمریکا به ونزوئلا بوده، محمود خاضعین رابط نیلوفر بهادری‌فر بوده و درخواست‌های ارسال پول به حساب کارآگاه خصوصی از سوی وی به بهادری‌فر داده شده است. خاضعین دارای یک شرکت ثبت شده بازرگانی در ایران به نظر می‌رسد وظیفه مدیریت مالی عملیات‌های برون‌مرزی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را در کنار سایر فعالیت‌ها از جاسوسی تا بازجویی متهمین بر عهده داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه رسمی در ایران، محمود خاضعین به شماره ملی منتهی به ۴۵۶۴ از اعضای هیئت مدیره شرکتی به نام ایرا راضی، متعلق به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است. پویا صادقی برادر کیا صادقی به شماره ملی منتهی به ۴۶۲۵ نیز از دیگر اعضای هیئت مدیره این شرکت است که عمدتاً از پرسنل سابق و یا فعال وزارت اطلاعات هستند.

در آگهی تأسیس ایرا راضی منتشر شده در روزنامه رسمی به تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۰، فعالیت آن به این شرح اعلام شده است: «بازرگانی و پخش و توزیع انواع محصولات غذایی و دارویی ارائه کلیه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی در زمینه خرید و فروش خدمات پس از فروش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، گشایش ال‌سی برای شرکت نزد بانک‌ها، ترخیص کالا از گمرکات داخلی اخذ و اعطای نمایندگی کمپانی‌های معتبر خارجی و داخلی، برپایی غرفه و شرکت در کلیه نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، انعقاد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد شعب و نمایندگی در داخل و خارج از کشور، اخذ وام و اعتبارات بانکی به صورت ارزی و ریالی از کلیه بانک‌های داخلی و خارجی برای شرکت در کلیه مناقصات و مزایدات پیمان‌های دولتی و خصوصی اعم از داخلی و خارجی و بین‌المللی.»

از آنجا که محمود خاضعین از طریق برگزاری جشن و پرداخت هزینه‌های زیاد برای مهمانی‌هایش توانسته است در میان هنرمندان حکومتی و ورزشکاران وابسته به جمهوری اسلامی محبوبیت زیادی کسب کند، این مسئله به او کمک کرده تا برای خود یک چهره رسانه‌ای نیز بسازد؛ چهره‌ای که به او کمک می‌کند تا برای فریب ایرانیان خارج از کشور، جهت انجام نقل و انتقالات مالی و دور زدن تحریم‌ها، به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کمک کنند.

Rosa گفت...

همکاری با انگیزه مالی؟
در صفحه ۹ کیفرخواست ۴۲ صفحه‌ای دادستانی نیویورک بر علیه چهار مأمور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و عامل دستگیر شده آنها در خاک آمریکا آمده است که از مرداد ماه سال گذشته تا زمان بازداشت نیلوفر بهادری‌فر مبلغ ۴۷۲ هزار دلار در چندین نوبت به حساب او از ایران واریز شده است.

از میان مبالغی در حدود ۱۰ هزار دلار به کارآگاه خصوصی جهت جاسوسی از مسیح علی‌نژاد توسط وی پرداخت شده است. این اقدامات جاسوسی شامل تهیه تصاویر با کیفیت و فیلم از مسیح علی‌نژاد، همسر وی، فرزندانش، دوستانشان، خودروهایشان، شماره پلاک خودروهایشان، باغچه مقابل خانه‌شان، نامه‌های درون صندوق پست و سایر اشیا اطراف خانه‌شان بوده است.

از مرداد ماه سال گذشته تا زمان بازداشت نیلوفر بهادری‌فر مبلغ ۴۷۲ هزار دلار در چندین نوبت به حساب او از ایران واریز شده است.

ز میان مبالغی در حدود ۱۰ هزار دلار به کارآگاه خصوصی جهت جاسوسی از مسیح علی‌نژاد توسط وی پرداخت شده

Rosa گفت...

نیلوفر بهادری‌فر ساکن کالیفرنیا که تا سال ۱۳۸۹ از مدیران سابق یکی از شعبات یک شرکت مهم تولیدکننده لوازم آرایشی فرانسوی در آمریکا بود، مسئولیت مدیریت مالی عملیات‌های وزارت اطلاعات را در خاک ایالات متحده آمریکا بر عهده داشته است. پرداخت هزینه‌های مربوط به عملیات ربایش و همچنین استخدام آدم‌ربایان و یک کاراگاه خصوصی جهت جاسوسی از فعالیت‌های روزانه مسیح علی‌نژاد و خانواده‌اش در نیویورک از طریق وی صورت گرفته است.

با یک نگاه کوتاه به حساب‌های او در شبکه‌های اجتماعی می‌توان دریافت که محتوای برخی از مطالب به اشتراک گذاشته شده و یا منتشر شده توسط او ضد رژیم جمهوری اسلامی بوده است؛ به عنوان مثال او در بهمن ماه سال گذشته مطالبی در اعتراض به سرنگونی پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراین توسط سپاه پاسداران منتشر کرده بود.

Rosa گفت...

اداره تحقیقات فدرال که احتمالا از طریق ایمیل کارآگاه خصوصی بازداشت‌شده با صادقی، عضو جوان تیم ربایش وزارت اطلاعات، در ارتباط بود، موفق شد با ارسال بدافزار و نفوذ به تلفن همراه او و دیگر اعضای تیم به اطلاعاتی مبنی بر چگونگی برنامه‌ریزی این تیم برای ربایش مسیح علی‌نژاد دست یافت. بر اساس این اطلاعات، مشخص شد که صادقی در تلاش بوده است شرکت‌هایی را شناسایی کند تا برای حمل کالا در منطقه بروکلین نیویورک در ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ قایق یا شناور سبک اجاره کند.

قدیمی‌ترین جست‌و‌جوی آنلاین صادقی، که در آرشیو گوگل ثبت شده بود، در ۷ تیر ۱۳۹۹ و برای کشف آدرس محل اقامت مسیح علی‌نژاد صورت گرفته بود. هم‌زمان محمود خاضعین ملقب به «حاج محمود» موفق شده بود از طریق یک وب‌سایت معاملات املاک در نیویورک، تصاویری از خانه مسیح علی‌نژاد پیدا کند. این مسائل حاکی از آن است که برنامه‌ریزی وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی برای ربایش مسیح علی‌نژاد در خاک آمریکا در تیرماه سال گذشته و چند ماه پس از شکست طرح ربایش او در ترکیه، صورت گرفته بود، طرحی که با اطلاع‌رسانی برادر مسیح علی‌نژاد، علیرضا علی‌نژاد، خنثی شد. در پی خنثی شدن این طرح، وزارت اطلاعات برادر او را بازداشت و در نهایت، به هشت سال زندان محکوم کرد.

در نتیجه هوشیاری اداره تحقیقات فدرال نیویورک ، عملیات وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی برای ربایش مسیح علی‌نژاد در همان مرحله نخست یعنی جمع‌آوری اطلاعات شکست خورد و هویت چهار عضو تیم ربایش وزارت اطلاعات که گفته می‌شود در ربایش جمشید شارمهد، فعال سیاسی ایرانی‌ـ‌آلمانی و از اعضای انجمن پادشاهی ایران، و انتقال او به ایران شرکت داشتند، افشا شد و نیلوفر بهادری‌فر، که در نقل و انتقال پول از ایران به آمریکا به وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی خدمات ارائه می‌داد، بازداشت شد. شکست این عملیات بار دیگر عجز و ناتوانی وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی و اعضایش برابر سرویس‌های اطلاعاتی غربی را به نمایش گذاشت.

https://www.independentpersian.com/node/162036/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD-%D8%B9%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF

Rosa گفت...

کیا صادقی که به نظر می‌رسد تنها فرد از این تیم چهار‌نفره بود که به زبان انگلیسی تسلط داشت، در ۲۴ تیر ۱۳۹۹ با این کارگاه خصوصی تماس گرفته و مدعی شده بود که مسیح علی‌نژاد متهم به فساد مالی و شاکی او که ساکن امارات متحده عربی است برای شکایت از او، به اطلاعات نیاز دارد و در این راستا، از او می‌خواهد تصاویر و فیلم با کیفیت بالا از افراد ساکن خانه او، خودروهای آن‌ها تهیه کند و در انتها، یک شماره تماس با پیش‌شماره کشور امارات متحده عربی به او می‌دهد.
سه روز بعد در ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوییه ۲۰۲۰)، مبلغ ۶۷۰ دلار دستمزد این کارگاه خصوصی از طریق نیلوفر بهادری‌فر ملقب به «نِلی» با درخواست محمود خاضعین پرداخت شد. این کارگاه خصوصی نخستین تصویر از محل زندگی مسیح علی‌نژاد را اول مرداد ۱۳۹۹ به ایمیل صادقی می‌فرستد. چند روز بعد، صادقی از کارآگاه خصوصی می‌خواهد از دوست مسیح علی‌نژاد نیز جاسوسی کند. او در ۱۲ مرداد از کارآگاه خصوصی می‌خواهد تصاویر با کیفیت و فیلم از فعالیت‌های روزانه مسیح علی‌نژاد از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعد‌از‌ظهر تهیه کند و همچنین از تمامی اشیاء اطراف او شامل نامه‌های داخل صندوق پست خانه‌اش عکسبرداری کند. برای انجام این موارد، ۲۴۵۰ دلار دستمزد به این کارگاه خصوصی پرداخت می‌شود.

در ۲۱ مرداد ۱۳۹۹، صادقی از این کارآگاه خصوصی می‌خواهد به‌مدت دو روز از خانه مسیح علی‌نژاد جاسوسی کند و به او هشدار می‌دهد مراقب دوربین مداربسته خانه همسایه علی‌نژاد باشد. با آغاز روند جاسوسی و پس از ارسال نخستین تصاویر، صادقی از کارآگاه خصوصی می‌خواهد ساعتی یک فیلم و دو عکس برای او ارسال کند و همچنین، تصاویر با کیفیت باشد و شماره پلاک خودرو‌ها را نشان بدهد. روز ۲۳ مرداد، کارآگاه خصوصی چند فیلم و عکس برای صادقی ارسال می‌کند که بر اساس ایمیل‌های رد‌و‌بدل‌شده بین آن دو، به نظر نمی‌رسد انتظارهای وزارت اطلاعات را برآورده کرده باشد. صادقی تصاویر و فیلم‌های ارسالی کارآگاه خصوصی را مرتب برای علیرضا شاهواروقی فراهانی، رئیس تیم ربایش، ارسال می‌کرد.

در ۱۲ مهر ۱۳۹۹، مبلغ ۱۰۰۰ دلار دیگر به حساب این کارآگاه خصوصی واریز شد و پنج روز بعد در ۱۷ مهر، کارآگاه خصوصی لینک وبسایت محل بارگذاری چند فایل شامل فیلم‌ها و تصاویر مسیح علی‌نژاد که او و همسرش را در محل زندگی‌شان در حال باغبانی و سایر فعالیت‌های روزانه در ۱۵ و ۱۶ مهر نشان می‌داد، به ایمیل صادقی ارسال شد. کارآگاه خصوصی اقدام‌های مشابهی به درخواست تیم ربایش وزارت اطلاعات در دی و بهمن سال گذشته انجام داد. به‌عنوان مثال، او در قبال دریافت ۱۶۰۰ دلار، در ۶ و ۱۳ بهمن، چند ساعت فیلم و تصاویر دیگر تهیه کرد و برای صادقی فرستاد و صادقی نیز این تصاویر و فیلم‌ها را برای طراحی عملیات ربایش مسیح علی‌نژاد به امید نوری و علیرضا فراهانی معروف به «حاج علی» تحویل داد.

برنامه‌ریزی برای انتقال مسیح علی‌نژاد از نیویورک به کاراکاس در ونزوئلا

طرح وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی برای ربایش مسیح علی‌نژاد را اداره تحقیقات فدرال آمریکا در آبان ۱۳۹۹ کشف کرد و پس از آن، مسیح علی‌نژاد به خانه امن منتقل شد. اما از او خواسته شد به گونه‌ای رفتار کند تا ماموران وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی از افشای عملیاتشان مطلع نشوند. این اقدام اداره تحقیقات فدرال آمریکا در راستای فراهم کردن شرایطی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره ماموران اطلاعاتی ایرانی درگیر در این طرح صورت گرفت.

Rosa گفت...

درگیری شدید مردم معترض با نیروهای گارد ویژه در اهواز

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=231515

سهیل عربی
به گزارش خبرگزاری هرانا، طی احضاریه‌ای که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه صادر و به منزل پدربزرگ آقای عربی ارسال شده است، از سهیل عربی خواسته شده که راس ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۶ مردادماه، جهت رسیدگی به اتهامات توهین به رهبر جمهوری اسلامی در فضای مجازی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی، در شعبه مربوطه حاضر شود. گشایش پرونده جدید با اتهامات مربوط به فضای مجازی و ارسال احضاریه به منزل پدربزرگ او در حالی است که سهیل عربی در زندان رجایی شهر کرج در حال تحمل دوران محکومیت خود بوده و طی این مدت به فضای مجازی دسترسی نداشته است.

از سهیل عربی خواسته شده که راس ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۶ مردادماه، جهت رسیدگی به اتهامات توهین به رهبر جمهوری اسلامی در فضای مجازی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی، در شعبه مربوطه حاضر شود.

سهیل عربی در زندان رجایی شهر کرج در حال تحمل دوران محکومیت خود بوده و طی این مدت به فضای مجازی دسترسی نداشته است.

:)

Rosa گفت...

Shadi Sadr: کیفرخواست ۴۳ صفحه ای منتشر شده از سوی دادگاه فدرال نیویورک درباره توطئه ربودن مسیح علی‌نژاد نکات مهم زیادی دارد که در این رشته توییت برخی از آنها را می‌نویسم.
چهار متهم اطلاعاتی پرونده از داخل ایران، و بی اینکه پایشان را به خاک آمریکا گذاشته باشند، تحت عنوان شرکتی در دوبی که برای یک مشتری که پولش خورده شده اطلاعات جمع می کند، یک کارآگاه خصوصی را مامور کرده بودند تا از خانه و رفت و آمد مسیح و خانواده‌اش فیلم و عکس بگیرد و بفرستد.
همین افراد، تحت پوشش مشابه (شرکتی در دوبی که مشتری مالباخته دارد) شرکت‌های خصوصی کارآگاهی را استخدام کرده بودند تا خانه و محل کار سه نفر در کانادا و یک روزنامه نگار صاحبنظر در امور سیاسی مقیم انگلیس را تحت نظر بگیرند و فیلم و عکس و اطلاعات درباره خود و خانواده‌شان بفرستند.
فراهانی، سرکرده این شبکه اطلاعاتی افرادی را در امارات استخدام کرده بوده تا اطلاعات مشابه درباره افرادی در امارات جمع آوری کند.
براساس آنچه در کیفرخواست آمده، این شبکه آدم ربایی برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کار می کرده است. یعنی برخلاف ربایش زم که کار اطلاعات سپاه بود، طرح ربایش مسیح همانند ربایش جمشید شارمهد، توسط وزارت اطلاعات دولت روحانی پیش برده می شده.
هرچند متهمان این پرونده مسیرهای با قایق از بروکلین (محل زندگی مسیح) تا کاراکاس (پایتخت ونزویلا) را سرچ کرده بودند اما کیفرخواست روشن نمی‌کند که چگونه و با استفاده از چه کسانی می‌خواستند عملیات ربایش را انجام دهند.
نیلوفر بهادری‌فرد تنها عضو این شبکه است که در آمریکا (کالیفرنیا) اقامت داشته و در زمینه واریز پول به شرکت خصوصی کارآگاهی برای ماموران اطلاعات در تهران کار می‌کرده. او حدود دو هفته پیش بازداشت شده و اعترافاتش، البته در صورت برگزار شدن دادگاه می‌تواند نکات زیادی را روشن کند.
نکته حاشیه‌ای اینکه در چند مورد ماموران وزارت اطلاعات با شرکت خصوصی کارآگاهی که از خانه مسیح و رفت و آمدهای او و همسرش مخفیانه فیلم و عکس می‌گرفته سر مبلغ دستمزد چانه زده‌اند و گفته اند که چون مشتری‌شان مالباخته است پول زیادی ندارد!

Rosa گفت...

#محمود_خاضعین در آگهی های رسمی به شماره ۷۶۴۵۴۴ عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت #آوی_سینا به آدرس خ فرشته خ آقابزرگی خ صحرا خ پارسا برج پارمیس پ ۲۳ واحد ۵ معرفی شده است
در آگهی های رسمی به شماره ۱۰۷۸۶۴۶ #محمود_خاضعین رئیس هیئت مدیره و #محمد_قاسم_خاضعین به سمت نایب رئیس هیئت مدیره

و #مریم_خاضعین بعنوان مدیرعامل شرکت #ایران_بابک انتخاب شدند شماره ثبت ۵۷۹۹۹
در آگهی های رسمی به شماره ۱۴۲۰۷۹۴ #احمد_خاضعین به سمت مدیرعامل و #محمود_خاضعین به سمت رئیس هیئت مدیره شرکت #مهر_ایران باشماره ثبت ۶۳۳۹۰ انتخاب شدند
در آگهی رسمی به شماره۱۱۷۸۵۹۳۹ #محمود_خاضعین به سمت رئیس

هیئت مدیره شرکت #ایرا_راضی با شماره ثبت ۴۰۷۱۹۴ انتخاب شده است
در آگهی رسمی ۱۲۸۹۳۶۴۸ #محمود_خاضعین بعنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و #مریم_خاضعین نایب رئیس هیئت مدیره خدمات نمایندگی #کشتیرانی_سپید_ریگ با شماره ثبت ۲۸۲۱ انتخاب شدند

https://twitter.com/siamak087/status/1415176701944999936

Rosa گفت...

خواستند انتقام سختشون رو از #مسیح_علینژاد بگیرند که ..... زارت

از ایرانی های اونور آب دعوت شده بیان اینور آب ( ایران )
اولی رو میخواستن تو گوونی بیارن که نشد
#مسیح_علینژاد

باز برادران گمنام گه زدن.
#مسیح_علینژاد

ظریف در جلسه شورای عالی امنیت ملی:
اگر آدم دزدی به قصد ترور کردید، بگید من برم علاجش کنم.

ظریف:اگه میخواستید مسیح علینژاد رو بدزدید بیارید ایران ،نتونستید و رسوا شدید بگید تا علاج کنم
میدان: خفه،برو توئیت بزن تکذیب کن

پفیوزایی که میگفتن وای تحریمه و امکان انتقال پول نیست کدوم سوراخی هستن؟ این ۴۴۵ هزاردلار چجوری منتقل شده واسه آدم ربایی؟

فکر کن ؛ پول #مملکت رو تو این شرایط خرج کنی یه #روزنامه_نگار رو بدزدی بیاری ایران
اخه یعنی چی؟

ناکامی علی رضوانی و امنه سادات ذبیح پور در گفتن این جمله
این تازه شروع ماجراست!

چیزی که اذیت میکنه اینه که ۴۵۰ هزار دلار یعنی بیشتر از ۱۱ میلیارد تومن هزینه کردن تهش با سرچ گوگل گرفتنشون

ویدویدهای اعتراضات جعلیه
برنامه ریزی برای ربودن #مسیح_علینژاد جعلیه
زدن هواپیمایی اوکراینی جعلیه
کشتار ۹۸ جعلیه
آمار کرونا جعلیه
جعلی شما هستید که بیش از ۴۰ سال بر جان و مال این مردم حکومت میکنید،کشتار میکنید میدزدید و با پرویی تمام انکار مکنید
#خوزستان_تنها_نیست


بر اساس بیانیه دادستانی مانهتن طرح ربودن علینژاد بخشی از یک طرح بزرگتر برای ربودن سه نفر در کانادا و یک نفر در بریتانیا بوده است.

Rosa گفت...

لحظه کشته شدن مصطفی نعیماوی در اعتراضات شادگان بر اثر شلیک ماموران؛
شامگاه جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در جریان اعتراضات مردم خوزستان علیه سدسازی، بی‌آبی و خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، مرگ احشام و آبزیان و بحراب آب شرب و ممنوعیت کشت.

هشدار: تصاویر آزاردهنده است! pic.twitter.com/Zq9OLjZdxv


https://twitter.com/AlArabiya_Fa/status/1416338623805464578

Rosa گفت...

Shadi Sadr: براساس آنچه در کیفرخواست آمده، این شبکه آدم ربایی برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کار می کرده است. یعنی برخلاف ربایش زم که کار اطلاعات سپاه بود، طرح ربایش مسیح همانند ربایش جمشید شارمهد، توسط وزارت اطلاعات دولت روحانی پیش برده می شده.

از یک دستگاه الکترونیکیِ ...
۱۴)... مورد استفاده فراهانی که کشف شده عکسی از قربانی شماره یک در کنار عکسهای دو فرد دیگر است که هر دو از کشورهای ثالث فریب خورده و توسط اطلاعات ایران دستگیر شده اند. یکی بعداً اعدام و دیگری در ایران زندانی شده است.....
۱۵)... همچنین متنی به زبان فارسی بر روی عکس قرار دارد که می گوید: "اندک اندک جمع مستان می‌رسد ... می آیی، یا ما بیاییم سراغت؟"


سپاه پاسداران روز دوشنبه اعلام کرد آقای زم را "طی یک عملیات پیچیده" و با "فریب اطلاعاتی" بازداشت کرده است.

https://www.bbc.com/persian/iran-50085563

بر اساس متن ادعانامه، رهبری تیم عملیات با فراهانی بوده است. او در یکی از پیام‌های الکترونیکی روی موبایلش عکسی از مسیح علی‌نژاد و یک قربانی ( احتمالا روح‌الله زم) را داشته که زیر آن نوشته «کم‌کم جمع‌تان جمع می‌شود. خودت می‌آیی یا بیاوریمت؟»

روح‌الله زم، دیگر مخالف جمهوری اسلامی و روزنامه‌نگار در سال ۱۳۹۸ از عراق ربوده و به ایران منتقل شد. جمهوری اسلامی این روزنامه‌نگار را ماه‌ها در بی‌خبری مطلق نگاه داشت و سپس او را اعدام کرد.

https://www.radiozamaneh.com/677105/

طبق این گزارش در یک دستگاه الکترونیک مورد استفاده نیلوفر فراهانی، عکس آن روزنامه‌نگار و دو قربانی دیگر که قبلا توسط جمهوری اسلامی ربوده شده‌اند و یکی از آنها اعدام شد و دیگری زندانی است کشف شد. در زیر عکس آنها به فارسی نوشته شده که «جمع دارد کم‌کم بزرگتر می‌شود. خودتان می‌آیید یا ما به سراغ شما بیاییم؟»

در اطلاعیه وزارت دادگستری امریکا آمده است که از دستگاه مورد استفاده توسط فراهانی، یک عکس از هدف آدم‌ربایی او در امریکا، یعنی مسیح علی‌نژاد همراه با عکس دو فرد دیگر کشف شده بود که یکی از این دو بعدا در ایران اعدام شد.
احتمالا منظور از این فرد، «روح‌الله زم»، موسس کانال تلگرامی «آمدنیوز» است.

فرد دیگر گفته شده اکنون در ایران زندانی است که می‌تواند «شیرین نجفی»، همکار زم در آمدنیوز باشد.
گفته مي‌شود نجفی عامل کشاندن زم به عراق و دستگیری او توسط ماموران اطلاعاتی بوده است.

وزارت دادگستری امریکا اعلام کرده است در دستگاه فراهانی، به فارسی در زیر این عکس‌ها نوشته شده بود: «به تدریج جمع بزرگ‌تر می‌شود... شما می‌آیید یا ما باید پیش شما بیاییم؟»
فرامرز داور - ايران واير


Rosa گفت...

Shadi Sadr: براساس آنچه در کیفرخواست آمده، این شبکه آدم ربایی برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کار می کرده است. یعنی برخلاف ربایش زم که کار اطلاعات سپاه بود، طرح ربایش مسیح همانند ربایش جمشید شارمهد، توسط وزارت اطلاعات دولت روحانی پیش برده می شده.

فرامرز داور - ايران واير: در اطلاعیه وزارت دادگستری امریکا آمده است که از دستگاه مورد استفاده توسط فراهانی، یک عکس از هدف آدم‌ربایی او در امریکا، یعنی مسیح علی‌نژاد همراه با عکس دو فرد دیگر کشف شده بود که یکی از این دو بعدا در ایران اعدام شد.
احتمالا منظور از این فرد، «روح‌الله زم»، موسس کانال تلگرامی «آمدنیوز» است.

فرد دیگر گفته شده اکنون در ایران زندانی است که می‌تواند «شیرین نجفی»، همکار زم در آمدنیوز باشد.
گفته مي‌شود نجفی عامل کشاندن زم به عراق و دستگیری او توسط ماموران اطلاعاتی بوده است.
وزارت دادگستری امریکا اعلام کرده است در دستگاه فراهانی، به فارسی در زیر این عکس‌ها نوشته شده بود: «به تدریج جمع بزرگ‌تر می‌شود... شما می‌آیید یا ما باید پیش شما بیاییم؟»

رزا: اگر ربودنِ نیما زم کار این گروه نبوده و به گفته ی شادی صدر، ربودنِ نیما زم کار اطلاعات سپاه بوده است! پس چرا عکس نیما زم و شیرین نجفی در گوشی فرهانی (وزارت اطلاعات روحانی) در کنار عکس مسیح علی نژاد قرار داشته با جمله ی کزایی: «به تدریج جمع بزرگ‌تر می‌شود... شما می‌آیید یا ما باید پیش شما بیاییم؟»

Rosa گفت...

نیلوفر بهادری فر
فارغ التحصیلان - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
جنسیت: زن
گروه: ارتباط تصویرى
رشته: ارتباط تصویری - ارتباط تصویری عمومی
مقطع: کارشناسی
تاریخ فراغت از تحصیل: 00/00/00
سیستم آموزشی: پاره وقت


http://alumni.iauctb.ac.ir/fa/alumni/BodyView/All/NzMwMDAwODIwMjE=/%D9%86%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%81%D8%B1.%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DB%8C.%D9%81%D8%B1.html

Rosa گفت...

رزا: اگر ربودنِ نیما زم کار این گروه نبوده و به گفته ی شادی صدر، ربودنِ نیما زم کار اطلاعات سپاه بوده است! پس چرا عکس نیما زم و شیرین نجفی در گوشی فرهانی (وزارت اطلاعات روحانی) در کنار عکس مسیح علی نژاد قرار داشته با جمله ی کزایی: «به تدریج جمع بزرگ‌تر می‌شود... شما می‌آیید یا ما باید پیش شما بیاییم؟»

رزا: یکی از دوستان اطلاع داد که عکسهای گوشی علیرضا فرهانی (رئیس باند آدم رباعی) در کنار عکس مسیح علینژاد احتمالن روح اله زم و جمشید شارمهد بوده؟!
البته در متن 43 صفحه ای فقط نشانی داده اف بی آی که در کنار عکس قربانی (مسیح)، عکی یکی که اعدام شده در گوشی بوده (زم؟) و یکی که هنوز و کماکان در بند است! (شارمهد؟)
رزا: به هر حال هر عکسی که بوده!
موضوع اصلی این است که چرا شادی صدر، دزدیدنِ روح اله زم را گردنِ اطلاعات سپاه انداخته (مثل بی بی سی)، و نه اطلاعات روحانی؟
اگر عکس زم در کنار مسیح علینژاد در گوشیِ علیرضا فرهانی بوده، خوب احتمال زیاد این است که این تیم 5 نفره که اخیرن توسط اف بی آی لو رفته، مسئولیتِ آدم ربایی روح اله زم از فرانسه به ایران را هم داشته اند و نه اطلاعات سپاه؟
در ضمن:
زنانِ همکارِ وزارت اطلاعات روحانی هم از نظر ظاهری (زنانِ غیر مزهبی با آرایش مخصوص تن فروشان و بلوند کرده)، با زنانِ مشغول در سپاه (فیلم گاندو ای، با دستکش و در حجاب پیچیده و نوع صیغه محرمی خوانده) فرق می کنند!

:)

Rosa گفت...

تیراندازی نیروهای ضد شورش حکومت اسلامی در سوسنگرد. ۲۷ تیر

ساعت ۱۰ شب در مرکز شهر سوسنگرد توسط نیروهای یگان ویژه به مردم شلیک می شود
این مردم آب می خواهند نه گلوله

#اعتراضات_سراسری
#تظاهرات_سراسری

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=231631

وضعیت جنگی در سوسنگرد

شلیک گلوله های گاز اشک اور به سمت مردم

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=231635

شامگاه یکشنبه ۲۷ تیر

ویدیوهای موجود در شبکه های اجتماعی نشان دهنده جو امنیتی و تیراندازی در سوسنگرد است. در دو ویدیو، صدای ممتد تیراندازی همراه با هجوم تعدادی از موتورسواران مسلح وابسته به نیروهای امنیتی به سوی معترضان دیده و شنیده می شود.

https://youtu.be/R2ztKa6rzsc

https://youtu.be/h2aPs_HofZI

Rosa گفت...

سعید یوسف: می‌گویم حسن حسام و عباس سماکار، چرا که این دو هستند که گاه از پس پرده و گاه آشکار، خط سیاسی و اغراض شخصی خود را در کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید پیش می‌برند.
به دلیل اعمال سانسور (در نهادی که برای مبارزه با سانسور تشکیل شده)، اجازه نمی‌دهند که صدای منتقدان به گوش دیگران برسد...

– هیچ اشکالی ندارد اگر یک عضو کانون یا انجمن قلم از یک تروریست جمهوری اسلامی حمایت کند (چون شاعر است و ساده است و دچار شوک شده) و به این حمایت سالها ادامه دهد، حتی پس از محکومیت رسمی این شخص در دادگاههای غرب و در حالیکه این عضو (زیبا کرباسی) حالا دبیر انجمن قلم هم هست – دریغ از یک تذکر، یک ابراز تأسف و تقبیح، دیگر بماند تعلیق عضویت یا اخراج.

– هیچ اشکالی ندارد اگر آزارگری جنسی (محکوم یا متهم به آزارگری) در این دو نهاد راه پیدا کند و حتی به عضویت هیأت دبیران در آید، آن هم پس از آنکه خبر محکوم شدن وی در دستگاههای قضائی غربی رسانه ای شده و مطرح است. و حتی اشاره ای به موضوع آزار جنسی نباید بشود (حتی در این «قطعنامه» و بعنوان یکی از موارد انتقاد و اعتراض منتقدین!)، شاید چون ممکن است یکی از اعضای هیئت دبیران کنونی هم خود را از سوی جنبش فراگیر و جهانی «می تو» (من هم) در تهدید ببیند.

http://www.azadi-b.com/?p=10582
هیچ اشکالی ندارد اگر آزارگری جنسی (محکوم یا متهم به آزارگری) در این دو نهاد راه پیدا کند و حتی به عضویت هیأت دبیران در آید، آن هم پس از آنکه خبر محکوم شدن وی در دستگاههای قضائی غربی رسانه ای شده و مطرح است.
حتی به عضویت هیأت دبیران در آید
حتی به عضویت هیأت دبیران در آید
حتی به عضویت هیأت دبیران در آید

ترجمه: وجود حداقل یک پدوفیل (بچه باز) و یک سکسیست در کانون نویسندگان در تبعید که عباس سماکار و حسن حسام کثافت، آنان را پشتیبانی می کنند.
پدوفیل شاهرخ قدیمی (شاعر و تئاتری)
فریدون گیلانی (پدوفیل و شاعر)
هر دو در آلمان بدلیل پدوفیلی محکوم شده اند!
پیدا کنیم سکسیستِ کانون نانویسندگان را که اکنون تحت پیگردِ جنبش Me Too-Iran است و کانون نویسندگان/انجمن قلم در تبعید را می گرداند.

ناشناس گفت...

درود بر رزا جان!!
در شرایطی که ادم ها در فشار جهانی دولتها و حاکمیت مطلق سرمایه‌داری جهانی له می‌شوند این جانیان بد شلور بد شلوار بد قواره تو این جمیعت چه غلطی میکنند، بعدش هم هستن از این جماعت وا مانده که رزا جان ب خوبی آن را رسوا کرده حمایت میکنند،
من نمی‌دانم چراء نمی‌روند دنبال یک زندگی انسانی با وجدان، شاید در آخر پیری برای خود کفنی تهیه کنند،
همانطور رزا جان می‌گوید ب این زندگی از شکم ب پائین عادت کرده و راهی برگشت ناپذیر وجود ندارد،
پیروز باشید!!

Rosa گفت...

این جانیان بد شلور بد شلوار بد قواره تو این جمیعت چه غلطی میکنند
رزا: راستش شاهرخ قدیمی که به بچه 13 ساله ی هایده ترابی و سعید یوسف تعرض کرده بود، بعد از ده سال با شکایت بچه که الان زن جوانی است، سال گذشته به سه سال حبس یا معالجه ی پدوفیلی اش در آلمان محکوم شد. شاهرخ قدیمی برادر بهرام قدیمی (پیکار) است!
بهرام قدیمی تور مکزیک دارد و دانشجو می برد به منطقه زاپاتیستها! مارکسی است اما!
من ندیدم در مورد تعرض به بچه توسط برادرش چیزی بگوید! مقاله ای در حمایت از زنان بنویسد!
فریدون گیلانی هم بدلیل پدوفیلی در آلمان محکوم شده.
اینها اغلب عضو کانون نا نویسندگان و انجمن قلم (تبر) در تبعید هستند!
زیبا رباسی هم در مقامِ هیئت دبیران انجمن قلم با حمایت حسن حسام و عباس سماکار از شاعر بمبگذار حمایت کرد!
حال سعید یوسف شوهر هایده ترابی به پدوفیلیا و زن ستیزی و تروریست دوستیِ کانون و قلم اعتراض نوشته.
پدوفیل ها و تروریست دوستان در کانون مشخص هستند ولی بد شلوارها و ضد فمینیستها را نام نبرده!
احتمالن حسن حسام و عباس سماکار؟!
انجمنِ حامیان "قلم"/پدوفیلیا/زن ستیز و تروریست...

این هم از انجمن های خارج از کشوری:)

Rosa گفت...


‏تیزر فیلم The Executioner
فیلمی درباره روند دستگیری و محاکمه حمید نوری، یکی‌ از اعضای هیئت کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷.
پروسه تولید این فیلم از مرداد ۱۳۹۸ آغاز شد و در مرداد ۱۴۰۱ به نمایش در خواهد آمد

https://youtu.be/pbL1DR7JzcQ

Rosa گفت...

دادستانی آلمان یک پزشک سوری را به شکنجه و قتل متهم کرد

دادستانی آلمان یک پزشک سوری را به شکنجه و قتل متهم کرده است.

مظنون به نام علا میم (نام کاملش اعلام نشده) که در آلمان زندگی کرده، یک سال پیش بازداشت شد.

آن زمان او به دو مورد شکنجه در زندان در شهر حمص سوریه سال ۲۰۱۱ متهم شده بود.

اکنون او به هجده مورد دیگر شکنجه و یک قتل متهم شده است. در یک مورد گفته شده که او به یک فرد زندانی که در برابر ضرب و شتم مقاومت کرده، تزریق کشنده کرده است.

فرد مظنون پس از انتقال به آلمان، به طبابت مشغول بوده است.

Rosa گفت...

Oberlandesgericht Frankfurt erhebt Anklage
18 Menschen gefoltert und einen Mann getötet? Arzt aus Syrien arbeitete auch in der Region Kassel

Als unauffällig, zurückhaltend und sensibel ist den Mitarbeitern der Orthopädischen Klinik der syrische Arzt Alaa M. im Gedächtnis geblieben.

Die Bundesanwaltschaft hat nun gegen einen syrischen Arzt Anklage erhoben. Er soll 18 Menschen gefoltert und einen Mann getötet haben. Auch in der Region Kassel hat er gearbeitet.

Ein Arzt aus Syrien wurde 2020 in Hessen festgenommen.
Nun wird er angeklagt, weil er 18 Menschen gefoltert und einen Mann getötet haben soll.
Er soll in der Region Kassel gearbeitet haben.

Update vom Mittwoch, 28.07.2021, 13.36 Uhr: Die Bundesanwaltschaft hat vor dem Oberlandesgericht Frankfurt am Main einen syrischen Arzt wegen Verbrechen gegen die Menschlichkeit angeklagt. Wie die AFP berichtet, soll der Mann 18 Menschen gefoltert und einen von ihnen getötet haben, teilte die Behörde am Mittwoch mit. Zudem wirft ihm die Anklage unter anderem schwere und gefährliche Körperverletzung vor.

Alaa M. war offenbar zwischen April 2011 und Ende 2012 Arzt in Krankenhäusern in Homs und Damaskus sowie in einem Gefängnis des militärischen Geheimdienstes in Homs. An allen drei Orten soll er Zivilisten gefoltert haben. Laut Anklage übergoss M. im Sommer 2011 in der Notaufnahme die Genitalien eines Jugendlichen mit Alkohol und entzündete die Stelle mit einem Feuerzeug. Ein weiterer Mann soll auf gleiche Weise misshandelt worden sein.

Neun weitere Gefangene soll er bei verschiedenen Gelegenheiten mit Tritten oder Schlägen, teilweise mit medizinischem Gerät, gefoltert haben. Einem Häftling soll er die Genitalien gequetscht haben. Mehreren anderen habe er auf bereits bestehende Verletzungen geschlagen. An einem Häftling soll er einen Bruch ohne ausreichende Narkose korrigiert haben. Das berichtet die AFP.

Rosa گفت...


کاملیا انتخابی فرد: توضیحات من درباره سفر به تهران- تابستان ۱۹۹۹ با خانم الهه شریف پور- هیکس

https://youtu.be/NJ9Qsmvq_wk

با الهه شریفپور/هیکس بیشتر آشنا شوید

https://youtu.be/O_bYpZNSicQ

Rosa گفت...

انتقال نیروی گارد ویژه با کامیون‌های ویژە حمل مواد لبنی

ارزش و اعتبار مأموران خامنه‌ای: انتقال سرکوبگران نظام با کامیون‌های ویژە حمل مواد لبنی

طبق گزارش‌های دریافتی، جمهوری اسلامی در اقدامی که مشابه آن را تنها گروه‌های تروریستی و ضدبشری انجام می‌دهند، با استفاده از خودروهای ویژه ارائه خدمات مواد غذایی، نیروهای سرکوبگر خود را در سطح اصفهان منتقل می‌کند.

همچنین جمهوری اسلامی از معدود نظام‌هایی است کە از نیروهای موسوم به "لباس شخصی" در بین جمع معترضین برای شناسایی و سرکوب مخالفین خود استفاده می‌کند.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=232214

Rosa گفت...

باور کردنی نیست، نیروهای خامنه ای با تمام تجهیزات خانه به خانه کسانی که آب میخواستند را دستگیر میکنند/یزید در مقابل اینان فرشته است

تصاویری از وضعیت سرکوب در خوزستان تشنه

آمده اند کودکان و نوجوانان را بگیرند.
یگ هموطن: من تونستم با دوستم که اهوازه تلفنی صحبت کنم. می‌گفت: الان یه وضعیتی شبیه به شبه نظامیه. گشت میزنن. از تو خونه‌ها هم گرفتن بردن.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=232282

ناشناس گفت...

عزیز جان من بیشتر از شش ایمیل به شما دادم که خواهش میکنم اسم و عکس من را که حوزه شخصی زندگی من رو به خطر انداخته از آرشیوتون پاک کنین ! چون سلامت روحی و زندگی خانوادگی و امنیت من رو بهم ریخته ! متاسفانه شما به ایمیل من جواب ندادین هنوز اما پست اپ دیت میکنیم ! لطفا هر چه سریع تر اینکار رو بکنین ! نمی دونم شما نامه وکیل من را دریافت کردین و یا نه ! اونجوری که دوستان مشترک خبر دادن شما هم ساکن همین کشور هستین ! من دلم میخواد قصه رو همین جا خاتمه بدیم ! و مجبور نشم در عرصه عمومی و قانونی از حریم خصوصیم دفاع کنم و نام و فامیل شما رو ببرم ! این واقعا وحشتناک هست که تمام ایمیل های من و وکیلم رو ایگنور کردین

منتظر پاسخ شما و پاک کردن عکس و مطالب در مورد من اسم و فامیل هستم و پیگیری میکنم

Rosa گفت...

عزیز جان من بیشتر از شش ایمیل به شما دادم که خواهش میکنم اسم و عکس من را که حوزه شخصی زندگی من رو به خطر انداخته از آرشیوتون پاک کنین !

رزا: راستش زیاد در ایمیلم نیستم چون ایمیل جواب دادن کُلی وقتگیر است. هر وقت هر چیزی بود همینجا بگذارید حداکثر فردایش جواب خواهم داد. من الان بجز لینکی که فرستادید یک لینک دیگر را هم که احتمال می داد پاک کردم یعنی دو عدد از پُستهای بلاگ را.

متاسفانه شما به ایمیل من جواب ندادین هنوز اما پست اپ دیت میکنیم !

رزا: خوب ایمیل و بلاگ دو کانال مستقل هستند:)

نمی دونم شما نامه وکیل من را دریافت کردین و یا نه !

رزا: اگر یک سری به ایمیل من بزنید خواهید دید انواع تهدیدهای جانی/حقوقی و غیره! خیالتان را راحت کنم! فقط ایمیلهای نگارش فارسی را باز می کنم. و متوجه نامه وکیل تان نشدم! اگر هم می شدم البته بهش مثل بقیه می شا شیدم:)

این واقعا وحشتناک هست که تمام ایمیل های من و وکیلم رو ایگنور کردین

رزا: وحشتناک مراجعه به قانون است؟! آنهم قانونی که نه من و نه نسلِ من در ایجادش نقشی ندارم...

منتظر پاسخ شما و پاک کردن عکس و مطالب در مورد من اسم و فامیل هستم و پیگیری میکنم

رزا: خوب پاک شدند این دو پُست! پیگیری کنید:)

Rosa گفت...

رزا: دوستان عزیز و خوانندگان بلاگ
دو پُست قدیمی که در حمایت از گروهی و افراد هم جبهه ای، نوشته شده بود بدلایلِ مشکلاتی که برای عزیزی ایجاد کرده بود به درخواستِ این عزیز از بلاگ حذف شدند.
مُسلمن هیچ پُستی در مورد خشونتگران و متعرضین به مردم حذف نخواهد شد!
پس این مورد از استثنا هم استثناعی تر است و من و بچه هایی که می نویسند برای بلاگ مطمئن باشند که هرگز این مسئله تکرار نخواهد شد.
این دو پُست هم فرستاده نشده بود (پُستِ دریافتی نبودند)و از نظر اخلاقی من اجازه ی حذف آنها را داشتم؟!
باری
از طرف خودم خیلی متاسفم که ایمیل را باز نکردم که این رفیق مان اینهمه زجر نکشند...
باری
برای سرعت در جواب دادنِ مطالب همینجا برایم بنویسید یا همینجا بگویید که به ایمیلها سری بزنم:)
دوستان شبکه های اجتماعی هم راستش مدتی (دو سه روز) که کُلن ارتباطم قطع شده و دنبالِ حلِ مُشکل هستم و حالم خوبه3>


Rosa گفت...

گریه کردن و ریختن اشک تمساح توسط الهه هیکس در کلاب هاوس پس از مناظره جنجالی و فحاشی به مهدوی آزاد

https://youtu.be/27_fopzJPtM

عامل ربودن روح الله زم؛ شیرین نجفی؛ از زندان با وثیقه پنج میلیارد تومانی؛ به مرخصی آمد .

https://youtu.be/7wDV_L1oaOw

Rosa گفت...

سهیل عربی به تحمل دو سال زندان محکوم شد؛
صدور حکم حبس برای یک فعال رسانه‌ای و اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی

سهیل عربی، زندانی سیاسی، و مصطفی حمدی، فعال رسانه‌ای در ایران هر یک از سوی دادگاه به دو سال زندان محکوم شدند. همچنین بنا بر اخبار منتشر شده در رسانه‌های حقوق بشری، قادر محمدزاده، زندانی سیاسی در زندان مرکزی یزد، نیز دست به اعتصاب غذا زده است.

بنا بر دادنامه صادر شده از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، سهیل عربی زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، به دو سال زندان و ۵ میلیون جریمه نقدی به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» محکوم شده است.

در این دادنامه که نسخه‌ای از نیز روز شنبه ۱۶ مرداد ماه به صدای آمریکا ارسال شده، دادگاه انقلاب به عنوان مجازات تکمیلی آقای عربی را به دو سال ضرورت کسب مجوز از مقام قضایی به منظور مسافرت به خارج از کشور، دو سال حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین، و ضبط گوشی همراه محکوم کرده است.

مصطفی دانشجو، وکیل مدافع سهیل عربی، نیز با تایید این خبر در توئیتر خود نوشت،‌ به رای صادره اعتراض خواهد کرد.

سهیل عربی، عکاس، وبلاگ نویس و فعال مدنی، آذر ماه سال ۹۲ توسط سپاه پاسداران بازداشت شد. حکم صادره علیه او، که در ابتدا به اتهام «سب‌النبی و توهین به مقدسات» به اعدام محکوم شده بود، پس از مدتی توسط یکی از شعبات دیوان عالی کشور نقض شد. او پس از اعاده دادرسی و نقض حکم، به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد؛ اما مجددا در مهرماه سال ۹۸ به غیر از محکومیت قبلی،‌ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده، به ۳ سال دیگر زندان و تبعید به برازجان محکوم شد.

از سوی دیگر شبکه حقوق بشر کردستان نیز خبر از صدور حکم دو سال زندان برای مصطفی حمدی مدیر کانال تلگرامی «پرسمان» را داد و نوشت طی روزهای گذشته این فعال رسانه‌ای از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی ایران» از طریق انتشار مطالب و تصاویر در فضای مجازی مجموعا به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بنا بر این گزارش، آقای حمدی مهر ماه سال گذشته به دنبال انتشار اخباری در خصوص تخلفات مالی شورای شهر و شهردار سابق شهر سقز،‌ با شکایت شهردار سابق این شهر به همراه ۴ فعال رسانه‌ایی دیگر کُرد به اتهام «نشر اکاذیب» به دادگاه احضار و مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی نیز در گزارشی از اعتصاب غذای قادر محمدزاده، فعال سیاسی در ایران که از ۱۷ سال پیش در زندان به‌سر می‌برد، خبر داد و نوشت، این زندانی سیاسی از دست‌کم هشت روز پیش به دلیل عدم اعطای مرخصی پس از مصادره وثیقه یک میلیارد تومانی در زندان مرکزی یزد دست به اعتصاب غذا زده است.

بنا بر این گزارش پیشتر با درخواست مرخصی آقای محمدزاده موافقت شده بود، اما با مراجعه خانواده به دادگاه انقلاب مهاباد به آنها گفته شده این زندانی سیاسی محارب است و مرخصی و یا آزادی مشروط شامل او نخواهد شد.

این زندانی سیاسی آذرماه سال ۱۳۸۴ از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «محاربه از طریق عضویت در حزب کومله کردستان ایران» به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان یزد محکوم شده است.

Rosa گفت...

تشکیل پرونده های مذکور برای این زندانی عقیدتی ،سهیل عربی، در شرایطی است که در صورت اعمال ماده ۱۲ قانون کاهش مجازات وی از زندان آزاد می‌شد...


سهیل عربی، زندانی عقیدتی که در زندان رجایی شهر کرج در حال تحمل دوران محکومیت خود است، در پرونده ای دیگر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری، جزای نقدی، ممنوعیت خروج از کشور و الزام حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای عربی در تاریخ ۶ مردادماه در این شعبه برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری طی روزهای اخیر صادر و ابلاغ شده است، سهیل عربی از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه های مخابراتی” به ۲ سال حبس تعزیری، پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی، لزوم کسب مجوز از مقام قضایی به منظور خروج از کشور به مدت ۲ سال و ۲ سال حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شده است.

آقای عربی پیشتر از طریق ابلاغیه ای که به منزل پدربزرگ وی ارسال شده بود، به دادگاه احضار و جلسه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۶ مردادماه در این شعبه برگزار شده بود. وی پیش از این نیز طی پرونده ای مجزا در تاریخ دوشنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۰ از طریق ویدئو کنفرانس توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین از بابت “فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویش اذهان عمومی” تفهیم اتهام شده بود.

مصادیق این اتهامات تهیه چند گزارش از وضعیت زندان تهران بزرگ، انتقاد به عملکرد عوامل زندان به ویژه دادیار ناظر زندان، اقدام به اعتصاب غذا در اعتراض به محرومیت زندانیان سیاسی از حق درمان و صدور چند بیانیه با هدف حمایت از اعتراضات آبان ۹۸ عنوان شد. آقای عربی در آن جلسه علاوه بر رد این اتهامات، خواهان بررسی صحت موارد منتسب به خود در فضای مجازی شده بود.

تشکیل پرونده های مذکور برای این زندانی عقیدتی در شرایطی است که در صورت اعمال ماده ۱۲ قانون کاهش مجازات وی از زندان آزاد می‌شد، با این وجود تا زمان تنظیم این گزارش از اعمال این ماده در خصوص پرونده های وی اطلاعی در دست نیست.

سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت دو پرونده‌ی جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس تبعید و جزای نقدی محکوم شد. آقای عربی در پرونده نخست از بابت اتهامات “توهین به مقدسات دینی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” به ۵ سال حبس و از بابت پرونده دیگرش به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام” به ۲ سال حبس، دو سال تبعید به برازجان و ۴ میلیون تومان جزای نقدی و به اتهام “تخریب اموال دولتی” به ۱ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. تاریخ آزادی آقای عربی خردادماه ۱۴۰۴ عنوان شده است.

برپا گفت...

لطفا رزای مهربان هرچه زودتر پیامم را از ایمیل دریاب!