۱۵ آذر، ۱۴۰۰

ویدئوکلیپ- افشای چهره و نام و نشانِ مزدوران رژیم اسلامی در اصفهان

 ویدئوکلیپ- افشای چهره و نام و نشانِ مزدوران رژیم اسلامی در اصفهان

 https://youtu.be/39OsMmRacbU

 


آنان که مخالفان خود کور کنند

بر مردم خود حکومت زور کنند

از خُرد و درشت زیر پا خُرد کنند

آزار به خلق جمله بر مور کنند

 

نیلوفر شیدمهر

۴۰ نظر:

Rosa گفت...

قصاب بنفشه در برلین، در ایران دستگیر شد! + اطلاعات جدید+ عکس بنفشه

https://archiverosa.blogspot.com/2012/11/blog-post_20.html

با سلام خدمت همه دوستان متاسفانه بنده با این اقا مدت 5سال در زندان اوین همبندی بودم و متاسفانه ایشان بعد از ازادی از زندان با یک خانم دیگر ازدواج کردند که اینبار روح این خانم را سلاخی کردند و حتی قبل از فرارشان به خارج از کشور از ایشان خواستم که بخاطر همسر جدیدشان از این اقدام خودداری کنند که متاسفانه با من برخورد بدی کرده و در نهایت بصورت قاچاقی از ایران خارج شدند و امروز شنیدم که دستگیر شدند ، واقعا جای تاسف داره

https://archiverosa.blogspot.com/2012/11/blog-post_20.html?showComment=1637861120782#c7215332068555352436

ادستانی برلین با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد امید ر. ۵۴ ساله به اتهام اقدام برای قتل با مقاصد شریر، آسیب‌های سنگین جسمی و تجاوز جنسی متهم شده و در دادگاهی در برلین محاکمه خواهد شد.

دادستان این فرد را متهم کرده است که دست و پای شریک زندگی سابق خود و دختر ۱۰ ساله‌اش را در آپارتمانش در منطقه شونه‌برگ برلین در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۲ بسته و در آنجا به شریک زندگی خود تجاوز کرده است. متهم این زن را برای گرفتن انتقام با چاقو مثله کرده و دست و پا بسته در آپارتمانش رها کرده است.

طبق گفته دادستانی زن مجروح از طریق پنجره‌ای در آپارتمان خود درخواست کمک کرده و نجات یافته اما مجبور به انجام عمل‌ جراحی متعددی شده است.

در اطلاعیه دادستان همچنین آمده است متهم پس از ارتکاب جرم به ترکیه و از آنجا به صورت زمینی به ایران گریخته است.

امید در نوامبر ۲۰۱۲ توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر و در سپتامبر ۲۰۱۸ به دلیل جرائمی که در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۲ در برلین مرتکب شده به حبس محکوم شده است.

این متهم پس از گذراندن حدود شش سال ونیم حبس در ماه مه ۲۰۱۹ از زندان آزاد شد و چند ماه بعد نیز از ایران به هلند گریخت. طبق گفته دادستانی برلین امید ر. قبلا در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نیز به اتهام تجاوز و اقدام به قتل عمد همسرش در هلند به زندان محکوم شده بود.

دادستانی برلین در پایان اطلاعیه خود اعلام کرده است که متهم در ماه مارس ۲۰۲۰ در هلند دستگیر شده و در ژوئیه ۲۰۲۱ به مقامات قضایی برلین تحویل داده شده است. متهم هم اکنون در برلین در بازداشت به سر می برد.

https://www.dw.com/fa-ir/%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%87%D9%85-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF/a-59306053


امید رمدانی
یا
عبدالله رمضانی

در اطلاعیه مشترک پلیس و دادستانی برلین در آن زمان نام این شخص "امید رمدانی یا عبدالله رمضانی" عنوان شده است.


پلیس برلین تائید کرده بود که امید تابعیت هلندی دارد و اصلیت او ایرانی- عراقی است.

بعدا مشخص شد که او از طریق ترکیه به ایران گریخته است. دادستانی عالی برلین اکنون از تشکیل پرونده و محاکمه امید خبر داده است.
رسانه‌های ایران هم نام او را "عبدالله با تابعیتی هلندی و اصالتی ایرانی - عراقی" ذکر کرده‌اند.

Rosa گفت...

لیلا حسین زاده به ۵ سال زندان محکوم شد

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=238893

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجوی و زندانی سیاسی سابق را عینا تایید کرد. خانم حسین زاده پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. این پرونده به بهانه شرکت در مراسم تولد محمد شریفی مقدم، درویش گنابادی زندانی مقابل دانشگاه صنعتی شریف برای خانم حسین زاده گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس این حکم که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و به امیر رئیسیان، وکیل مدافع این شهروند ابلاغ شده است، لیلا حسین زاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

خانم حسین زاده پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به حبس و محرومیت اجتماعی محکوم شده بود.

شرکت در مراسم تولد محمد شریفی مقدم، درویش گنابادی زندان مقایل دانشگاه صنعتی شریف و سر دادن سرود “خون ارغوان‌ها” از مصادیق اتهام این زندانی سیاسی سابق عنوان شده است.
خانم حسین زاده در شهریورماه ۹۸ برای این پرونده در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی نصیرپور مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران که در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد به همراه تعداد دیگری از دانشجویان در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ بازداشت و پس از ۱۶ روز در تاریخ ۲۸ دی ماه ۹۶ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

Rosa گفت...

لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی و زندانی سیاسی سابق، شب سه شنبه ۱۶ آذر در شیراز بازداشت شد. بازداشت خانم حسین زاده با حضور پرشمار نیروهای امنیتی و با ضرب و شتم همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بازداشت خانم حسین زاده در حالی صورت گرفته است، که وی در مسافرت به سر می‌برد و به گفته‌ نزدیکان او، بازداشت وی با حضور حدود ۱۵ تن از نیروهای امنیتی و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=239032

Rosa گفت...

تاریخ بار دیگر در بعدازظهر روز پنجم آذرماه امسال و این بار در شهر اصفهان تکرار شد، اما برخلاف اعتراضات سال ۱۳۸۸، نیروهای امنیتی در ابتدا از پینت‌بال (گلوله‌های رنگی) و گاز اشک‌آور برای متفرق‌سازی معترضان در خیابان‌های مشتاق و آبشار یکم استفاده نکردند و سریعاً به شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای روی آوردند.

عمده گلوله‌های ساچمه‌ای نیز به سمت بالاتنه و به‌خصوص سر و صورت معترضان شلیک شد که تصاویر فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی خود اثباتگر این واقعیت هستند.

نقش گردان‌های عاشورا و امام علی بسیج در سرکوب اعتراضات اصفهان
بر اساس فیلم‌های تهیه‌شده توسط مردم معترض، عمده گلوله‌های ساچمه‌ای توسط گردان‌های امنیتی امام علی بسیج شلیک شد. نیروهای این گردان‌های امنیتی که همه‌ساله در یک رزمایش مقابله با اغتشاش شرکت می‌کنند، مجهز به سپر، کلاه زرهی و اسلحه‌های ساچمه‌زنی هستند و با استفاده از موتورهای تریل اقدام به جابه‌جایی سریع می‌کنند.

البته در جریان اعتراضات روزهای گذشته اصفهان، تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها با تجهیزات کاملِ سرکوب وارد عمل نشدند که نشان از تعجیل در اعزام آن‌ها به محل بحران بود.

بی‌شک حضور دست‌کم یک گردان غیرمسلح عاشورا و چند گردان مسلح امام علی بسیج به درخواست شورای تأمین استان اصفهان و با هدف کمک‌رسانی به نیروهای ناجا در جریان سرکوب معترضان صورت گرفته است. سازماندهی این نیروها از طریق ارسال فراخوان با پیامک به شماره موبایل آن‌ها صورت می‌گیرد.

نیروهای گردان‌های امام علی پس از حضور در پایگاه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق واقع در خیابان باغ گلدسته، لباس‌های فرم با استتار صحرایی به تن کردند و پس از دریافت تجهیزات سرکوب اعم از باتوم و شوکر با وانت‌های تویوتا لندکروز محافظت‌شده به خیابان‌های مشتاق و آبشار یکم واقع در دو طرف زاینده‌رود اعزام شدند.

در حقیقت نیروهای گردان‌های امنیتی امام علی زمانی توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران به صحنه سرکوب وارد می‌شوند که نیروهای یگان‌های ویژه ناجا از انجام مأموریت محول‌شده به آنان به‌تنهایی عاجز باشند.

بنابراین در روز پنجم آذر وظیفه گردان‌های امنیتی امام علی شهر اصفهان پشتیبانی از نیروهای یگان ویژه این استان تا زمان رسیدن نیروهای تیپ دوم موسی بن جعفر یگان ویژه از شهر تهران بود؛ نیروهایی که سرانجام با پایان روز خود را به شهر اصفهان رساندند.

رسانه‌های حکومتی از تعداد مجروحان سرکوب وحشیانه اعتراضات اصفهان سخنی به میان نیاوردند اما تعداد بازداشتی‌ها را در روایتی ۶۷ نفر و در روایتی دیگر ۲۱۴ نفر اعلام کردند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که در ناآرامی‌های روز جمعه اصفهان چهل نفر به مراکز چشم‌پزشکی مراجعه کردند که ۲۱ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند و ترخیص شدند و ۱۹ نفر نیز در مراکز چشم‌پزشکی بستری شدند. از این میان دو نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شماری از مجروحان بیناییِ یک یا هر دو چشم خود را به‌علت برخورد ساچمه‌های سربی شلیک‌شده توسط نیروهای یگان ویژه اصفهان و همچنین گردان‌های امنیتی امام علی نیروی مقاومت بسیج در این شهر از دست دادند.

با وجود انتشار تصاویر و فیلم‌های این نیروها در حال تیراندازی به سر و صورت معترضان، فرمانده یگان ویژه شهر اصفهان، سرهنگ احمد نورعلی که خود فرماندهی سرکوب اعتراضات و صدور دستور استفاده از گلوله‌های ساچمه‌ای را بر عهده داشته، ضمن رد استفاده از این تسلیحات، ادعا کرد که معترضان خود دست به تیراندازی زده‌اند و یگان تحت امر وی یک سلاح وینچستر از آن‌ها کشف کرده است!

Rosa گفت...

علی رضوانی، بازجو خبرنگار صداوسیما از تغییر نام تا تعقیب بین‌المللی

https://youtu.be/e2kCAdbnajU

پارلمان بریتانیا روز چهارشنبه ضمن ارائه فهرستی از ناقضان حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان، خواستار تحریم غلامرضا ضیایی، رییس سابق زندان اوین، علی قناعت‌کار، معاون دادستان تهران و بازپرس سابق دادسرای اوین، و علی رضوانی، بازجو-خبرنگار، شد.

علی قناعت‌کار، بازپرس سابق دادسرای اوین و رییس فعلی دادسرای مواد مخدر، که یکی از تحریم‌شدگان است پیش از این بازپرس پرونده تعدادی از شهروندان دوتابعیتی از جمله فریبا عادل‌خواه و همچنین نزار زکا بوده است.

غلامرضا ضیایی، رییس سابق زندان‌های اوین و رجایی‌شهر کرج، پیش از این در ضرب و شتم تعدادی از زندانیان و همچنین ایجاد محدودیت‌های بسیار برای زندانیان نقش داشته است؛ از جمله نرگس محمدی، نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر، سال ۹۸ درباره شیوه انتقال خود به زندان زنجان نوشته بود که با فریب غلامرضا‌ ضیایی و به بهانه ملاقات فوری با وکیل، او را از بند خارج کردند و سپس ضیایی به همراه ده‌ها مامور زندان و وزارت اطلاعات او را با خشونت و ضرب و شتم با زور وارد خودرو کرد و به زندان زنجان فرستاد.

علی رضوانی، بازجو-خبرنگار تلویزیون ایران نیز در اعترافات اجباری از زندانیان سیاسی نقش داشته است که از مشهورترین آنها می‌توان به مصاحبه‌های اجباری روح‌الله زم و مریم ممبینی، همسر کاووس سید امامی، اشاره کرد.

Rosa گفت...

اولین اظهارات گوهر عشقی درباره‌ی سوقصد به جانش در روز گذشته

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=239165

Rosa گفت...




از کردستان تا اوین و گوهردشت

روایت‌ شاهدان از خشونت‌ها و اعدام‌های دهه شصت همزمان با دادگاه حمید نوری
آقای نوری به جنایت جنگی و دست داشتن در قتل زندانیان سیاسی متهم است

گزارش ویژه ژیار گل از استکهلم
بخش دوم

https://twitter.com/bbcpersian/status/1465030675598389252

از کردستان تا اوین و گوهردشت
روایت‌ شاهدان از خشونت‌ها و اعدام‌های دهه شصت همزمان با دادگاه حمید نوری
آقای نوری به جنایت جنگی و دست داشتن در قتل زندانیان سیاسی متهم است

گزارش ویژه ژیار گل از استکهلم
بخش اول

https://twitter.com/bbcpersian/status/1465030629939109896

ناشناس گفت...

رزا جان همانطور که میدانید حتا در اروپا هم دادگاه‌ها مستقل نیستند، بنابراین در نهایت همین دادگاه ها پول و امکاناتش از دولت و در نهایت ب سرمایه‌داری جهانی در همه حوزه‌های مختلف تحت تاثیر بالایی‌ها قرار دارد،
بیشتر فیگور حقوق بشری است،
اگر کمی دقت‌ کنیم خواهیم دید که ب همین زودی حکم صادر و در کوتاه مدت یا بین دولتها عوض خواهند من نمیدانم اخه چه دادخواهی است، که طرف داره خودش تبلیغ و از جنایت دفاع و در آخر طلبکار خواهد شد،!

Rosa گفت...

مرجان شیخ الاسلامی آل آقا کیست؟

https://youtu.be/h_gz77OWtfo

محسن نامجو کیست؟

https://youtu.be/ZqbqWhp602A

تاریکخانه - ویزاسازان حقوق بشر، قسمت اول ویزاهای بشردوستانه

https://youtu.be/g_piebacEaU

ویزاسازان حقوق بشر - قسمت دوم، کاروان بلژیک

https://youtu.be/Y04PJAnM45g

:)

https://twitter.com/FakeOppoExposed

Rosa گفت...

فیگور حقوق بشری

رزا: رفیق جان خیلی عالی گفتید فیگور:)

سالها پیش داشتم به اینکه چرا این فیگورها مثل آب خوردن وارد اروپا یا امریکا/کانادا می شوند؟!
الان فیلم های زیادی در آمده از باند بازی اسهال طلبها.
حتی در مورد شاهد 173 دادگاه آبان سهیل عبدی حرف و حدیث زیاد است که به قولی "یک معتاد" را که پناهجویی اش در سوئیس رد شده، نشاندند جلوی دوربین با عنوان قهرمان جنبش آبان!
خلاصه کارِ جعل و تقیه داغ است:)

یادم باشه از سهیل_عبدی بپرسم چرا پاش تیر خورد، شکمش رو گرفت؟!

https://twitter.com/hashtag/%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84_%D8%B9%D8%A8%D8%AF%DB%8C?src=hashtag_click

#سهیل_عبدی رو به عنوان اون جوان شجاع به دادگاه معرفی کردند که دروغ بود

توی این محل یک نفر با کافشن ابی حضور داشت ، اون گفته که این طرف توی دادگاه حرف زده ، اونی نیست که اونجا توی محل بوده و شباحتی بهش نداره

من وقتی گفت تیر توی پام خورد در حالی که فیلم نشون میداد شکمش بود فهمیدم خودش نیست و دروغ میگه.

بنظر بنده وقت آن رسیده که "لباس آبی" ظاهر بشه و دست این شخصو رو کنه.

https://twitter.com/soheilabdi65

@soheilabdi65

Rosa گفت...

دیگه اختیار "منی" خودمون رو هم نداریم .
پیشتر گفته بودم که اسلام تا فی خالدونتون هم بررسی میکنه .
کدوم اسکولی با دلار ۳۱هزار تومان ازدواج میکنه ، دیگه بچه دار شدن پیشکش ،
ریدم_تو_اسلام برای حلال و حرامش .

https://twitter.com/Miirzaa4/status/1469194939359797248

به تازگی یک خبر عجیب در کانال های تلگرامی و اینستاگرام با تیتر «عزل منی جرم است» منتشر شده که با واکنش های فراوانی روبرو شده است. این روزها که بحث افزایش جمعیت و تشویق مردم به فرزندآوری داغ است انتشار این خبر حاشیه‌ساز شده.

نقل قولی از خزعلی، معاون امور زنان ریئس جمهور: «عزل منی جرم است»

فرار به جلو دختر لاجوردی

https://youtu.be/7bgIvsnI0rA

دو پسر به اسم‌های “علیرضا قضاتی” که مدیر موسسه زبان آموزی راه آسمان هست
و “علی پناهی” که قبلا مدرس زبان تو سفیر بوده و الان جای دولتی کار میکنه دوست منو دعوت کردن خونشون و بهش تجاوز کردن
مراقب دوستاتون و خانوادتون باشید و برای آگاهی بقیه لطفا ریتوییت کنید.

https://twitter.com/thesaintmoon_/status/1454087636793110535

وای من یکیشونو میشناسم |=

Rosa گفت...

to change everything Persian Subtitle

https://youtu.be/BSPxNZSJroI

قتل عام پنهان آبان ۹۸ توسط حکومت

https://www.youtube.com/watch?v=dSJnBNypMN0

Iran’s Hidden Slaughter: a video investigation by the France 24 Observers

https://www.youtube.com/watch?v=itpL1bBW6FE

بعد از آبان خونین @FRANCE24
تحقیقی ویدئویی از کشتار با عنوان
Iran’s Hidden Slaughter
منتشر کرد.

#گوهرعشقی

کاری ندارم ولی اون یارو چطور یک هفته اونجا بوده؟

https://twitter.com/mortyir/status/1471829135672725515

صدا و سیمای...
کو آلالامپور!!!!!

طرف هر روز میاد اونجا میشاشه

بهد یک هفته نشسته اند تمام عقل های شنگولشون رو هم ریختن بر علیه خودشون فیلم اکشن ساختند اینا از همنشینی با سعید طوسی و مخ هاشون هست .


نظر تخصصی: عمق رنگ و کیفیت ظاهر (لوک) فوتیجی که به عنوان فیلم دوربین مداربسته‌ی کوچه در این فیلم نمایش داده می‌شود با دو دوربین Gopro سری پنج یا شش گرفته شده است که در حالت واید قرار گرفته‌. وایت بالانس تصویر در حالت اتوماتیک قرار ندارد. بازیگری و کارگردانی افتضاح است. #گوهرعشقی

https://twitter.com/k_Mostafavi/status/1471597126224424965

تصویر شماره‌ ۱: تصویر واقعی دوربین مدار بسته در بیمارستان. شماره۲: چرا باید فوتیج دوربین مداربسته که واید است؛ مانند تصاویر موبایل به صورت اعمودی گرفته شود؟ و در پس‌زمینه‌ی بلور شده قرار گیرد!شماره‌ ۳: زاویه دوربین تغییر کرد. آیا سه دوربین مداربسته در یک کوچه‌ی فکستنی وجود داشته؟

. تصویر ۴: صدا و سیمای میلی لطفا نوع این دوربین‌های مداربسته‌ی کوچه که از همه‌ی زوایا زمین خوردن گوهر عشقی را گرفته‌اند معرفی کند. این چه دوربینی است که با زوم چهار برابری همچنان افت کیفیت تصویر محسوس نیست؟ همانطورکه گفتم نظر به تجربه‌ی من لوک؛ رنگ و لنز دوربین گوپرو است.

.در گزارش ادعا می‌شود که دوربین‌ها روی دو کیوسک قرار گرفته‌اند! چرا دوربین‌ها در منطقه‌ي مسکونی و مشرف به پنجره‌های مردم قرار دارند؟ هیچ یک از اهالی اعتراضی نکرده؟ سطح ارتفاع و اندازه‌ی تصاویر با جای دوربین ادعایی نمی‌خواند.باتوجه به عمق تصویر حداقل ۵متر باید دورتر و بلندتر باشد

. و البته نکته‌ی آخر اینکه به جهت نور در تصاویر به ظاهر ضبط شده توسط دوربین مداربسته که شش روز قبل اتفاق افتاده دقت کنید بعد تصویر زمان گزارش صدا و سیما را ببینید؛ بله خورشید همان جهت و جایی است که یک هفته قبل بوده! اول صحنه را بازسازی کرده‌اند و بعد گزارش گرفته‌اند. شرم بر شما

6. هرچقدر بیشتر این فاجعه‌ی پروپاگاندای صدا و سیما را نگاه می‌کنم متوجه نکات بیشتری از جعلی بودن تصاویر دوربین مداربسته؛ و البته آماتور بودن جاعلان و دروغ‌پردازان صدا و سیمای میلی می‌شوم. فردا اگر وقت کنم تلاش می‌کنم یک مقاله‌‌ی مفصل از این افتضاح رسانه‌ای بنویسم.

7.دلیل بعدی، لحظه‌ی ورود آقای دستمال به‌دست است. ایشان در یک برداشت بدون دستمال، و در برداشت بعدی با دستمال وارد می‌شود، بعد دستمال جعبه‌ی دستمال می‌شود! به قطع این ویدئو با فیلمنامه؛ بازیگران؛ چند دوربین و تکرار ضبط و البته بدون منشی‌صحنه و با اشکال راکورد صحنه ساخته شده است.

۸.ایرادات وارده به گزارش که در کامنت‌ها طرح شده: ۱.چرا ویدئوی دوربین مداربسته زمان‌ و تاریخ ندارد؟ ۲.چرا بعد از گذشت شش روز موقعیت اشیا و محیط در روز تهیه گزارش هیچ تغییری نکرده‌ است؟ ۳.چرا لنز و تصویر دوربین‌های مداربسته‌ی دقیقا روبروی یک کارگاه ساختمانی، بدون گرد و خاک است؟ ...

بعد جالب اینه؛ چون میدونه همش ساختگیه، هم در روز حادثه،که "مثلا" پیرزن زمین میخوره و همه دورش جمع میشن، هیچ واکنشی نشون نمیده و به کارش ادامه میده.
هم موقعی که "مثلا" یک هفته بعده و خبرنگار صدا و سیما اومده.
برخلاف بقیه دور دوربین جمع نمیشه،به سمت پیرزن هم نمیره تا ببینه چیشده =)

اینجا قاعدتا بهش گفتن بخواب زمین تو فیلم نیفتی =))))

https://twitter.com/D_Arash_D/status/1471862751157002243

اصلا این زمین خوردن (پیرزن هنرپیشه) خیلی مصنوعی است معلوم است برای اینکه آسیب نبیند اول زانو می‌زند بعد آهسته خود را روی زمین پهن میکند این افتادن اصلا چنین جراحاتی که #گوهر_عشقی روی صورت دارد نمی تواند نتیجه زمین خوردن مصنوعی و با حرکت آرامی که در فیلم میبینیم اتفاق افتاده باشد

Rosa گفت...

#گوهرعشقی

یک مورد عجیب دیگر اینکه نود درصد آدم‌های موجود در فیلم در هوای آزاد ماسک زده‌اند! نه در ایران و نه در هیچ کجای دیگر آدم‌ها اگر مجبور نباشند در کوچه ماسک نمی‌زنند.

در کنار همه اینها یک یادآوری هم ضروری به نظر می‌رسد، روز حادثه، پنج شنبه هجدهم آذر یا همان نهم دسامبر و از ۶ صبح تا غروب اصولاً هوای استان تهران آفتابی نبوده است.

https://twitter.com/ardavan1234/status/1471788856559255558

اون فرد دستمال به دست تنها نشسته تو ماشین باز هم ماسک‌زده!!!

یه نکته دیگه به جز یکی همه شون ماسک زدن نه اینکه ماسک زدن تعجبی داشته باشه برای اینکه شناسایی نشن اگر دقت کنید حتی اون دختر کوچک و اون پسر بچه, درحالیکه موقع گزارش میبینید مردم محلی ماسک نزدن و کلا رفته باشید اونجا مردم کمتر ماسک میزنن

عوامل اورژانس چرا مجددا اومدن سر صحنه و دارن توضیح میدن؟؟؟
خب میرفتن با فرمانده یا مسئولشون صحبت میکردن.
اینکه طرف با آمبولانسش اومده اونجا و دقیقا هم میدونه امازاده کدوم طرفه و #گوهر_عشقی داشته کدوم طرف میرفته هم از عجایبه.

یه چیزی توو سینما هست بهش میگن میزانسن، وقتی رعایت نکنی اینطوری میشه که #گوهر_عشقی ظهر و احتمالا برای نماز میرفته امامزاده ولی فیلم ۲۰ و ۳۰ صبح ثبت شده طوری که سایه‌ها کاملا روی دیواره

این از همه تابلو تره چرا زمان و تاریخ نداره..............

Rosa گفت...

#گوهرعشقی

اقا اين دوربين ها همه چرا اينقدر تميزند؟ يه دونه لك ندارند..! مگه ميشه اخه؟ بعد تو كوچه پس كوچه هاي رباط كريم ما ٣ تا دوربين ٤k داريم؟! مگه ميشه اخه؟

یک اشکال هم که نگفته، حرکت فیلم در دوربین مدار بسته هست! یعنی این‌ها فیلم‌برداری شده و تصویر دوربین مداربسته نیستن

کافی هست که ثانیه ۶ فیلم وثانیه ۷فیلم رو بادقت ببینی
بنده خدا داشته فرار میکرده انگار از دست اون پرایده
پراید یهو توی ۱ثانیه ۳۰ متر میره جلو
دوربین رو کات کردن افتضاح

اونی که زمین می‌خوره بازیگره، از چیزی فرار نمی‌کنه. دنبال ضارب تو این فیلم نباشید.

دوستان، من يه ويديو از راه رفتن مادر ستار پيدا كردم. شما اين ويديو رو با راه رفتن اون خانوم توي فيلم مقايسه كنيد! اين ها يكي نيستند، اون خانوم جوون هست، تند راه ميره!!

https://twitter.com/AdamSmithtrl/status/1471835869174763531

مدل راه رفتنش کاملا مشخصه که یه آدم جوون ادای راه رفتن پیرا رو درمیاره، با اون لنگای درازش

همه اینا به کنار
فکر کن طرف خورده زمین، حال بد
بعد یارو تو اون اوضاع یکاره بپرسه خوب ننه کجا میرفتی به سلامتی، اونم تو اون حال نزار برگرده بگه میخواستیم بریم سالن محمدی :) برای تزریق واکسن:) دوز دوم:)

تنهاجایی که مثلا صورت خانم گوهر عشقی توفیلم مشخصه دوربین مداربسته بیمارستانه که صورت این خانم شباهتی باصورت خانم عشقی نداره درعکسهایی که از صورت خانم عشقی بعدحمله دیدیم سرشون چسب زخم بزرگ وباندپیچی شده بود درحالی که این عکس مشخصه روی سر این زن هیچ چسب زخم وباندپیچی وجود نداره

https://twitter.com/Adel_m_j/status/1471755791556386817

خودشه ، فقط بعدش یکم گریم کرده که داستان ساختگیش باور پذیر تر بشه

خود گزارش صداوسیمای اربابت داره میگه بالای ابروهاش پاره شده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یه بار دیگه ویدئو رو نگاه کن حرومزاده عرزشی، چرا خودتو به خریت میزنی؟

صدای مکالمه تلفتی با اورژانس کاملا دون نویز و صدای اضافی بود
اونهم توی یه کوچه شلوغ!

جالبیش اینه که همه زنا چادورین

عجب مستندی ساختن , با یک مادر داغدیده و پیر

زاویه دوربینی که در حال سوار شدن به آمبولانس هست با هیچ کدوم از زوایای قبلی جور در نمیاد

از همه اینها که بگذریم تا کنون جز در مورد پروژه های بزرگ ساختمانی هیچ پروژه ای را دارای دوربین مدار بسته ندیدم حداقل سازندگان در شمیران چنین تجهیزاتی نصب نکرده اند... اینکه چرا سازنده ای برای چهار/پنج طبقه احتمال 60 تا 70 متری اینقدر مراقبت لازم داشته جای سوال است!

اون اقا وقتی دارن با اورژانس تلفنی صحبت میکنن از کنارشون ماشین رد می‌شه و خانم ها دارن حرف می‌زنن ؛پس چرا صدایی نیست؟

- به بازیگر نقش زن گفته شده، تلو تلو بخور بعد بیوفت.. بیجاره از سر کوچه شروع کرده به تلو تلو خوردن.. بابا آدم اگه اینقدر حالش بد باشه یه گوشه می ایسته.
2- کلا صحنه سازی و ضبط مصاحبه در یک روز انجام شده، ببینید جوشکار چطور در همه این روزها پشت آجر ها در حال کار است.

من خیلی توجه کردم در صحنه دوربین مدار بسته یک نفر گوشه تصویر داره جوشکاری میکنه
تقریبا یه شخص شبیه به اون در تصویر صدا و سیما همونجا هست اما جوشکاری نمیکنه

یاخدا، حالا اینا به کنار، ثانیه 1:50 دوربین در حاله Tilt down ( به سمت پایین می چرخه )، یه روح پشت دوربین مدار بسته داره فیلمبرداری می کنه، چون زاویه اولی دوربین خوب نبوده

Rosa گفت...

#گوهرعشقی

- تولحظه بلند شدن بازیگر زن تا سوار شدن رو کات زدن، چون صورت بازیگر مشخص می شده،
- موقع سوار شدن هم حجاب کامل( یه چیزی مثل هودی داره) کما اینکه ایشون تو بیمارستان موهاش بیرونه و قطعا کسی که با چادر می خوره زمین و همچین جراحاتی داره نمی تونه اون شکلی چادرش رو حفظ نه.

در لحظه سوار شدن، یهو قوی و پر انرژی میپره بالا

تلو تلو خوردن با سرعت زیاد
آدمی که حالش خراب بشه یک گوشه میشینه نه با سرعت تلو تلو بخوره و بعد خودشو بندازه روی میلگردها

سایت اتمی نطنز اینقدر دوربین نداره که اینجا داره

جالب اینه که پیرزن خورده زمین سرش زخمی شده ولی چادر حتی یه لحظه از رو صورتش عقب نرفت

چرا گوهر عشقی بنده خدا داره انقدر تند تند راه میره

لامصب همه خانومها توی فیلم چادری. همه ها. همه

به جز بحث ماسک (تو کوچه‌هایی که من رفت و آمد دارم عده زیادی از مردم ماسک دارن) و اونکه گفتید مرده اول دستمال دستش نبود (می‌تونسته یه بار رفته و برگشته باشه) بقیه موارد خیلی دقیق بود. ضمن اینکه اون فیلمی که ادعا میشه ترخیص ایشونه اصلا زن روی ویلچر هیچ پانسمانی روی صورتش نداره

من اشتباه میبینم یا درسته؟! اون کسی که دارن سوار آمبولانسش میکنن مدل چادرش چادر ملی هست اما اون شخصی که افتاد زمین چادر معمولی سرشه!

و اینکه چجوریه که جلوی یک ساختمون درحال ساخت بیفتی زمین و چادر مشکیت اینقدر تمیز بمونه؟؟

یه چیز جالب اینه که چادر چسبیده به سر پیرزن. والا ما که از دو سالگی دورمون چادر دیدیم و خودمونم پوشیدیم میدونیم رو سر نگه داشتنش سخته. مدام لیز میخوره، میوفته. این پیرزن میوفته زمین، بلندش میکنن، میبرن تو آمبولانس، چادر همچنان چسبیده به سر که خدایی نکرده صورتش معلوم نشه!

توی خیابانهای اصلی لندن هم اینقدر دوربین مدار بسته نداره که توی کوچه پس کوچه های محله های رباط کریم

پسره زنگ میزنه اورژانس میگه سرش شکسته داره ازش خون میاد
کجاس خون دقیقا چرا هیچ قرمزی رو پیشونیش نیست؟
جدا از این برا یه پیرزن که مثلا حالش بد بوده و افتاده چرا ماسکشو درنمیاره ک بهتر نفس بکشه؟
اصلا یه پیرزن مثلا از حال افتاده

https://twitter.com/Sobhan_2o/status/1471800867586203651

این رفیقمونم کلا اونجا وایمیسه همیشه؟؟

https://twitter.com/crypto_gooz/status/1471813339366019076

یا راننده آمبولانسی که بدون این که کسی بهش بگه می‌دونه گوهر عشقی داشته کدوم سمتی میرفته!!!

https://twitter.com/HamDast96/status/1471813414880120834

اینا خودشونم از قبل حرفاشونو با هم یکی نکردن, خدایا بسه دیگه خسته شدیم

Rosa گفت...

- این #رشته_توئیت ابهامات گزارش بیست و سی درباره گوهر عشقی رو دقیق بررسی میکنم:

توی این تصویر اگه دقت کنین یوسف سلامی رو می‌بینین. پس ریدم‌ تو گزارش. پایان رشته توئیت.

https://twitter.com/Gholam_Prompt/status/1471751355614257158

یوسف سلامی


دمت گرم، خیلی ها دارن موقعیت دوربین و … رو شرح میدن تا بگن فیلم ساختگی هست.
وقتی این حرومی رو میبینی همه چی تموم شده است!

Rosa گفت...

لیلا حسین زاده در بند ۲۰۹ زندان اوین:
پدر ۸۵ ساله لیلا_حسین_زاده برای پیگیری وضعیت دخترش به شیراز رفته و از بازپرس پرونده و اداره اطلاعات شیراز پرسیده #لیلا_کجاست
به او گفته‌اند "دخترت را هفته گذشته به زندان اوین منتقل کردیم؛ پرونده‌اش اما در شیراز مفتوح است و برخواهد گشت"/

«امروز شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ همراه با پدر #لیلا_حسین_زاده به شعبه ۱۴ بازپرسی دادگاه انقلاب شیراز مراجعه کردیم.
گفتند لیلا را هفته پیش به اوین منتقل کرده‌اند.
تماس تلفنی حق قانونی متهم است.

پدر لیلا خطاب به سیدمحمد خسروانی بازپرس جرائم امنیت داخلی و خارجی دادگاه انقلاب شیراز با طرح این موضوع که لیلا با خانواده تماس و ملاقاتی نداشته و از محل نگهداری‌اش اطلاع نداشته‌اند به شرایط بد روانی حاکم بر خانواده اشاره کرد و‌ خواستار استفاده دخترش از حقوق قانونی خود شد.

https://twitter.com/akvanian/status/1472187721640779781

Where is Leila?
#لیلا_حسین‌زاده
#لیلا_کجاست

Rosa گفت...

خانم #لیلا_حسین‌زاده عصر امروز(شنبه) با خانواده تماس گرفته و «با حال بد»اطلاع داد:
بازداشت‌کنندگان تا این ساعت، اجازه تزریق داروهای حیاتی‌اش را به او نداده‌اند و در جریان بازداشت شیراز و همینطور انتقال به تهران توسط مامورین آسیب بدنی دیده و الان هم در بند ۲۰۹ اوین بازداشت هستند.

https://twitter.com/amirreiis/status/1472271856795275266



ته یک کوچهٔ باریک، در یک خانهٔ محقر پیرزنی نشسته است که جمهوری اسلامی و رهبر مفلوکش مثل سگ از او می‌ترسند!

https://twitter.com/KamHengi/status/1471787200044060673

Rosa گفت...

#سهیل_عبدی رو به عنوان اون جوان شجاع به دادگاه معرفی کردند که دروغ بود?!

۱. چند قدم عقب‌تر و چندثانیه پیش از این صحنه، مهدی دائمی که در کنار مادرش بوده است تیر می‌خورد. مادر مهدی میگوید در این ده دقیقه در این زمان و مکان تنها دو نفر تیر خوردند یکی مهدی و دیگری شخصی که به ران پایش تیر اصابت کرده. [تاکید می‌کنیم تنها در این مکان و تنها در این ده دقیقه]

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276115943219202

۲. حاضران در صحنه ده دقیقه منتظر آمبولانس می‌شوند و سپس این دو نفر را با یک آمبولانس به بیمارستان سجاد منتقل می‌کنند. مادر مهدی می‌گوید از این موضوع اطمینان ندارد اما بعدها شنیده آن شخص هم بخاطر خونریزی شدید جان باخته است.
[چند ثانیه پیش از صحنه‌ی مذکور، لحظه‌ی جان باختن مهدی]

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276148184834051

۳. در کنار این روایت مادر مهدی دائمی از این صحنه که تاکید می‌کند در تیراندازی‌های این چند ثانیه تنها دو نفر تیر خوردند و به بیمارستان رفتند، در روایت سهیل عبدی گفته شده است او با ماشین شخصی به مکانی منتقل شده و به بیمارستان نرفته است.
[ویدیویی دیگر از این صحنه]

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276200877965326

۴.با چندین نفر از شاهدانی که در این صحنه حضور داشته و در برخی ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌ها حضورشان ثابت می‌شود صحبت کردیم. برخی گفتند چهره‌ی شخص تیر خورده را ندیدند اما ۵ نفر با اطمینان می‌گویند چهره‌ی آن شخص را دیده و مطمئن هستند سهیل عبدی، هیچ شباهتی به او ندارد.
[ویدیو دیگر]

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276237909467144

۵. این شاهدان همچنین عنوان میکنند روایت آقای عبدی از اتفاقات آن چند دقیقه کاملا خلاف واقعیت است و این موضوع به راحتی با دیدن ویدیوهای منتشرشده‌ی دیگر قابل اثبات است.
[ویدیو منتشر شده‌ای که بر اساس گفته‌های شاهدان دقایقی پیش از صحنه‌ی مذکور لباس آبی و شخص تیرخورده را نشان می‌دهد.]

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276434257428485

۶. پس از شنیدن روایت‌های شاهدان متوجه شدیم، صحبتهای شخصی که ادعا می‌کرد لباس آبی‌ست هم بسیار متناقض با واقعیت رخ داده است و روایت او هم به حقیقتی که معترضان حاضر در صحنه توصیف می‌کنند شباهتی ندارد هرچند خانواده برخی کشته‌شدگان هویت این شخص بعنوان شاهد قتل فرزندشان را تایید کردند.

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276483074928642

۷. یکی از معترضان می‌گوید از طریق دوستانش شنیده است که آقای سهیل عبدی تیر خورده است اما با این وجود چهره‌ی شخصی که در این صحنه و این زمان و مکان تیر خورده است، هیچ شباهتی به آقای سهیل عبدی ندارد.

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276488359718920

۸. از دلیل و مکان تیر خوردن آقای عبدی نتوانستیم اطلاعاتی بدست بیاوریم.
با این وجود نه روایت شخصی که ادعا می‌کرد لباس آبی‌ست و نه آقای سهیل عبدی، هیچکدام با حقیقتی که شاهدان عینی بیان می‌کنند مطابقت ندارد.

مساله‌ی مهم اما سرگذشت افراد حاضر در صحنه است.

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276490901499909

۹. اگر آقای عبدی شخص تیر خورده نباشد چه اتفاقی برای آن شخص افتاده است؟
و اگر آقای عبدی شخص تیر خورده است چه اتفاقی برای لباس آبی افتاده است؟ از آقای عبدی درخواست می‌کنیم اطلاعات لباس آبی که می‌گویند دو سال است ناپدید شده است را منتشر کنند تا شاید بتوانیم باهم اثری از او‌ بیابیم.

https://twitter.com/1500tasvir/status/1472276493103419396

Soheil Abdi

https://twitter.com/soheilabdi65

بجای این اراجیف شلوارتو بکش پایین زخمتو نشون بده

Rosa گفت...

دیشب فیلم اعتراف اجباریش را بار دیگر در شبکە کردستان پخش کردند
بە همکارم گفتم تحلیلت چیست، گفت: اعدام...

گفتم قرار است حکمش یک درجە کاهش یابد، گفت پس جمهوری اسلامی را هنوز نشناختەای...
"برای طناب دارشان دنبال گردن میگردند"

#حیدر_قربانی #زندانی_سیاسی

حکم اعدام حیدر قربانی، زندانی سیاسی کُرد به طور مخفیانه در زندان مرکزی سنندج اجرا شد

#حیدر_قربانی

A Kurdish political prisoner was executed by the Islamic Republic of Iran today. The Iranian regime executed the father of this political prisoner at the start of Khomeini's revolution. #HaidarGhorbani
#حیدر_قربانی


They executed Heydar Ghorbani (left) this morning and his brother Hassan has just been arrested #Iran #حیدر_قربانی

https://twitter.com/latar/status/1472476953991069696

حسن قربانی برادر حیدر قربانی پس از اعتراض به اجرای مخفیانه حکم اعدام برادرش، توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده است.

https://twitter.com/HengawO/status/1472476364716576771

Die Todesstrafe des kurdischen politischen Gefangenen Haydar Ghorbani wurde im Geheimen im Zentralgefängnis in #Sanandaj vollstreckt.


اعتراض مردم نسبت به اعدام حيدر قربانی با سر دادن شعار "شهید نمی میرد".

https://twitter.com/HengawO/status/1472532699218853892

حضور گسترده مردم مقابل منزل حیدر قربانی در شهر کامیاران علی‌رغم تهدید‌های مکرر اداره اطلاعات

https://twitter.com/HengawO/status/1472520090528669701

Kurdish political prisoner Haydar Qorbani has been secretly executed in the central prison of Sine (Sanandaj) without being allowed to hold the last meeting with his family.

Their killing machine does not fail. It works non-stop.

: مقارن ۵ بامداد امروز با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که حیدر در حال اعزام به تهران است و می‌توانید بیایید وی را ببینید، اما وقتی به سنندج رفته‌ایم ما را به قبرستان برده و گفته‌اند حیدر اعدام شده و این قبر حیدر است و حتی اجازه نداده‌اند که جسد وی را ببینیم.

ساعاتی پس از اعدام حیدر قربانی زندانی کرد، هنگاو، نهاد ناظر بر وضعیت حقوق بشر کردستان ویدیویی منتشر کرده که در آن آقای قربانی روایتی از "شکنجه‌‌" ماموران امنیتی و انتظامی برای "اعتراف‌گیری" ارائه داده است.
روایت آقای قربانی را در این ویدیو ببینید.

https://twitter.com/bbcpersian/status/1472639787882487812

به دنبال انتشار خبر اعدام حیدر قربانی، زندانی سیاسی کرد، مردم شهر کامیاران در استان کردستان با وجود تهدیدهای اداره اطلاعات در مقابل خانه قربانی تجمع کردند و شعار سردادند.

بنابر ویدیویی که وبسایت هه‌نگاو منتشر کرده، گروه زیادی از مردم در تجمع خود از جمله شعار «شهید نمی‌میرد» سر دادند.

پیش از این صدها شهروند کامیاران با امضای طوماری از علی خامنه‌ای خواسته بودند که حکم اعدام این زندانی سیاسی لغو شود.

روایت حیدر قربانی از شکنجه شدنش در زندان‌های ایران

#شکنجه_شدم
#حیدر_قربانی

https://twitter.com/HengawO/status/1472549702566658052

Rosa گفت...

مجموعه ی بی کلام جلفا
آهنگساز: الکسی
مسترینگ: راز مسینای
کارگردان هنری: پیمان علیخانی
انتشار: یو پی ای رکوردز، نیویورک

https://twitter.com/AlexieIvanovich/status/1471524928394612742

ناشناس گفت...

این همه خشونت این هم اعدام، این همه سرکوب ، این همه زندان، این همه اعتراض های بدون حشونت، و ب دنبال او سرکوب با اسلحه های جنگی، واقعا میتواند کسی پیدا شود و ب من بگوید،
که این حرکت از روی ضعف رژیم و یا از روی بلند پروازی و دست بالاست؟؟؟؟
درود بر همه دوست داران ارشیو رزا!!

ناشناس گفت...

رزا جان مردم گیچ شدند،!
این آمریکا نابکار و ب دنبال آن غرب و اروپا، همگی متفق قول هستن، که جمهوری اسلامي سر پای خود استوار که بتواند تمامی جنبش مردمی را سرکوب کنند،
مردم ایران دیگر ب کسی اعتماد ندارند،
از رهبری خیلی وقت است که فاصله گرفتن، مانده غرب و اروپا باید یک روز تکلیف خودشون با این روباه صفتان هر چه زودتر معلوم کنند،
کارگران در بدترین شرابموجود زندگی میکنند، نزدیک ب ۱۰ میلیون کارگران بیمه بیکاری و در حال موقت کار میکنند،
نزدیک ب ۶ میلیون معتاد، اکثر جوانان بیکار و الکی خوش مثلا زندگی میکنند،
شاید باور نمیکنی، رزا جان مردان برای زنهاشون جاکشی میکنند، فیلمی را دیدم اصلا قلبم یک لحظه stop کرد،
آدمهای زیادی در این سرما بدون خانه در خيابان بدون جای گرمی شب را ب صحبح میرسانند، اکثرا مریض و درب و داغم
هستن ، من نمیدانم آخرش ب کجا خواهر رسید،
مردم عالی بدون هیچ آینده روشن زندگی را سمری میکنند،

Rosa گفت...

مامورانی که قصد داشتند با لباس شخصی اقدام به باج گیری از عشایر کنند شکست خوردند

ماموران پاسگاه آب شیرین گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به قصد باج گیری از عشایر با آنها درگیر شده‌اند. این ماموران قصد داشتند، با زور و ارعاب یک راس گوسفند را به عنوان باج از این خانواده عشایری بگیرند. ماموران این خانواده را تهدید کرده‌اند، درصورت ندادن باج آنها را به جرم استعمال و نگهداری مواد مخدر دستگیر خواهند کرد.

این خانواده نیز در مقابل این زورگویی ماموران حاضر به تسلیم نشده‌اند و مادر خانواده از ناحیه چشم مصدوم شده است. این خانم از ناحیه پایین چشم مورد اصابت یک شیئ تیز قرار گرفته و رد خون در صورت این خانم مشاهده می‌شود.

مرد خانواده در پاسخ به تهدیدات ماموران انتظامی حاضر به دادن باج به آنان نیست.

خانم عشایر به ماموران می‌گوید، بدلیل ضرب و جرح وی از آنان شکایت خواهد کرد.
باج گیری از عشایر با لباس شخصی

قابل توجه اینکه، این ماموران به منظور باج‌گیری با لباس شخصی وارد شده‌اند. آنها بعد از اینکه موفق به باج‌ گیری از عشایر نشدند با پوشیدن لباس نظامی و نصب درجه قصد دستگیری این خانواده را دارند. ماموران سه نفر هستند که یک نفر آنها احتمالا با درجه ستوان یکم می باشد.

این خانواده عشایری جلوی ماموران را گرفته و مانع از ترک محل توسط آنان می‌شوند.

باج گیری یک روند عادی و از روشهای کار ماموران انتظامی در شهر و روستا است. یکی از روشها این است که ماموران ابتدا مردم را به جرم حمل مواد مخدر و یا بهانه‌های دیگر دستگیر کرده و سپس با گرفتن پول و… آنها را آزاد می‌کنند. اما در این مورد ظاهرا تیر آنها به سنگ خورده و خودشان به دام افتاده‌اند!

https://youtu.be/Ga7stRIqVno

حاکمیتی که سر تا پایش فساد و دزدی است ماموران انتظامی‌اش هم دزد و قاتل از آب در‌می‌آیند.

چهره کریه تهران در شب! - ویدئوی مخفیانه گرفته شده

https://youtu.be/L7vglLCI5A0

بر اساس آمار، بیش از ۲۰ درصد از معتادان، فارغ‌التحصیل دانشگاه با مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس هستند.
پدیده اعتیاد را در پیوند با سایر معضلات اجتماعی مانند بیکاری، فقر، حاشیه‌نشینی و… باید بررسی کرد. آسیب‌هایی که نتیجه بلافصل سیاست‌های ضد مردمی و مخرب حکومت است.
آمار شوکه کننده ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار معتاد در کشور، دومین کشور مصرف‌.کننده مواد مخدر در جهان و رشد اعتیاد ۳ برابر رشد جمعیت، خبر از فاجعه‌ای دردناک دارد. این تنها لحظاتی کوتاه از چهره کریه تهران در شب است.

Rosa گفت...

حمله یک آخوند به جشن و شادی خیابانی و برهم زدن آن - ویدئو

https://youtu.be/RXRpEbj_L1g

تو مریضی! پاسخ مامور انتظامی به معلم معترض در شیراز و حمله به وی - ویدئو

https://youtu.be/ENTRo7-rFv4


دانلود ویدیو فیلم ماتریکس 4 : رستاخیزها The Matrix: Resurrections 2021 زیرنویس فارسی


https://www.namayesh.com/v/pu70/download

ناشناس گفت...

رزا رفیق عزیز،!!
خود تو بهتر از هر کسی میدانی در رابطه با دولت و حداقل وظیفه ی که حتا صوری و فرمالیته چیزهای است، که برای گول زدل مردم و خودشان‌ نباید ب سادگی از کنار آن نمی‌توان گذشت!! اگر اکثریت مردم جهان هرگز ب دولتها انقدر دروغ ریا شنیدند دیگر باور ندارند، ولی متاسفانه این باور فقط در حد قبول یک واقیعت مانده برای حرکت یک تغیر اساسی که موجودیت آن را سوال و بتوان در دراز آن را تغیر دادا، دارند درجا میزنند،
هزاران بار از طرف دولت در رابطه با حقوق بشر شنیده و دیدند، و متوجه دروغ انها شده ،باز هم باور دارند که شاید باز هم از طریق دروغین حقوق بشر کاری انجام دهند ولی چی شد،
تا ب حال هزاران بار جمهوری اسلامي از طرف سازمان ملل و نهادهای وابسته ب ایران محکوم شده ، ایا حاصلی و یا فرجی ب نفع مردم ایران داشته، ؟؟؟؟ نه، نهایت چه خواهد شد،؟؟؟
ادم های زیادی داریم که بی نان نشان بیش از یک سال در انفرادی بسر می‌برند، ایا با این وضیعت ناگوار دنیا توانسته جمهوری اسلامی را وادار ب توقف انفرادی ها تاثیر بگذارد،؟ نه،
اما انهای که معروف هستن، و طرفداران حقوق بشر از طرف بی‌بی‌سی نام آنها مطرحش میکنند ولی ده ها از رفقای سیاسی در انفرادی زیر شکنجه هستن نانی، حرفی از آن ها نیست،

Rosa گفت...

تصویری که می‌بینید، جدیدترین عکس از #محمد_آزادی، عضو تیم عملیات سه نفره ترور #شاپور_بختیار است که برای اولین بار منتشر می‌شود. بر خلاف دو تروریست دیگر، از محمد آزادی تا امروز هیچ رد مستندی غیر از چند شایعه، وجود نداشت. اما اکنون می‌توانم بگویم که او در تهران زندگی می‌کند

https://twitter.com/Samank70/status/1472982779977773061

الان هم سر و مر گنده با اسم اصلی خودش یه معاملات ملکی تو همون میدون تسلیحات شرق تهران داره . همه محل هم میشناسندش و همه محل هم از عاملیتش در ترور بختیار اطلاع دارند !!!

Rosa گفت...

برای آزادی #لیلا_حسین‌زاده‌ از زندان عادل آباد شیراز

#فوری: برای یک انسان شریف به دنبال وثیقه ملکی حدود ۱/۵ میلیاردی ترجیحا در شیراز و اطراف آن هستیم. لطفا اگر کسی توانایی کمک برای معرفی وثیقه را دارد به من خبر بدهد

https://twitter.com/amirreiis/status/1474643873377001476

سنندج امروز اعتصاب عمومی علیه خشونت و قتل دولتی در کردستان

#حیدر_قربانی

https://twitter.com/HengawO/status/1473921245750218754

محافظت از چشم ها در برابر تیراندازان سرکوبگر رژیم!

https://youtu.be/qLYTWoR7qc4

بهترین کار اینه عینک مخصوص برش فلزات و سنگ بخرید

جناب سروان بهترین کار برای محافظت از خود در برابر ساچمه های دشمن درست کردن سپر با ورق فولادی است سپر با ورق فولادی و تقویت کردن ان با رازین سفت کن چند لایه فایبر گلاس با رازین سفت کن به بدن زره با ورق فولادی بمالن زره محکم محکم می شه گلوله های ساچمه اصلا روش تاثیر نداره حتی جلوی هفت شصت دو پنجاه چهار ار اس وی دی هم می گیره باید دانست که ما با یک دشمن تروریست طرف هستیم

همچنین پوشیدن عینک های ایمنی شیشه کلفت در تظاهرات ها خیلی موثر است داشتن ماسک ضد گاز که هم می شه به صورت دست ساز هم می شه خرید باید داشته باشیم یک سطل بزرگ باید داشته باشیم که گاز های اشک اور را درون ان بیاندازیم گاز را همان جا محبوس کنیم که کسی را اذیت نکند

یه کلاه کاسکت موتور سواری میگیریم راحت استفاده کنید کل سر و صورتم پوشش میده


Rosa گفت...

انتشار یک فیلم کمیاب از خوابگاه نیروهای بسیجی قبل از عملیات سرکوب !!!

https://youtu.be/29K0p_Eo0A8

رازگشایی از یک جنایت مرموز؛ ردپای جمهوری اسلامی در قتل فریدون فرخزاد

https://www.radiofarda.com/a/investigative-report-on-Tehran-foot-print-on-farrokhzad-murder/31595972.html

رادیو فردا فهرستی طولانی از پرسش‌های مربوط به تحقیقات دربارهٔ قتل فرخزاد، از جمله ادعای وجود کارزاری برای لطمه زدن به حیثیت فرخزاد و نیز نقشی که به رضا نسبت داده‌اند (به‌خصوص که ردپای رضا، از جمله نمونه انگشت‌نگاری‌اش در ادارهٔ مهاجرت آمریکا، بر جای مانده) فراهم آورد و جویای نظر ب‌کاآ دربارهٔ آن شد.

دفتر روابط عمومی ب‌کاآ در ایمیلی پاسخ داد که چون تحقیقات ادامه دارد، مجاز به ابراز نظر در این زمینه نیست.

بر پایهٔ قوانین آلمان، تنها اعضای بلافصل خانوادهٔ قربانیان حوادث جنایی حق دارند که برای مطالعهٔ تحقیقات جنایی ذی‌ربط درخواست اجازه کنند.

تمامی شش خواهر و برادر فرخزاد اکنون چشم بر جهان بسته‌اند و تنها پسر او، رستم، ارتباط با پدرش را از سال‌ها پیش قطع کرده بود. رستم فرزند فریدون فرخزاد و همسر نخست او، آنیا بوچکووسکی، هنرپیشه و برنامه‌گردان رادیویی، متولد اتریش است.

رادیو فردا برای دست یافتن به مدارک و اسنادی مرتبط با قتل فریدون فرخزاد خواستار همکاری رستم شد. رستم ۵۴ساله در آسایشگاهی در مونیخ به سر می‌برد و سرپرست قانونی رستم به رادیوفردا گفته است که او علاقه‌ای به پیگیری پروندهٔ پدرش ندارد.

Rosa گفت...

اراجیف عرفان قانعی فر در "ایران اینترنیشنال" درباره کارنامه "درخشان" ساواک، گفتگوی آرش کمانگر با دکتر ایرج قهرمانلو زندانی سیاسی دوره شاه

https://youtu.be/G7CfzKOgIO8

ابراز نگرانی از انتشار ویدئوی 'اعترافات اجباری' علی یونسی و امیرحسین

https://iranglobal.info/node/91874

Rosa گفت...

مستندی پیرامون دلایل دفاع کاوه موسوی از وفا نیک فر،در برابر اتهامات محمدعلی زم(با تحلیل ایرج مصداقی)

https://youtu.be/9IKRYDIiYKw

قسمت دوم از مستند بررسی دفاعیات عجیب کاوه موسوی از وفا نیکفر(به همراه مصاحبه اختصاصی با ایرج مصداقی)

https://youtu.be/HA4TWeg7P64

قسمت اول از اتاق جنجالی دفاعیات عجیب کاوه موسوی از وفا نیک فر در برابر اتهامات محمد علی زم و …

https://youtu.be/JKySuBaGjls

قسمت دوم از اتاق جنجالی دفاعیات عجیب کاوه موسوی از وفا نیک فر در برابر اتهامات محمد علی زم و …

https://youtu.be/5wL4VH6-fHw

Rosa گفت...

خبرگزاری حوزه نوشت: یک روحانی آمر به معروف در خیابان به خانم بدحجاب تذکر می‌دهد که یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، با هتاکی و توهین به این روحانی، به وی حمله کرده و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و عمامه وی را لگد می‌کند.

این فیلم در فضای مجازی منتشر شده و در این فیلم گفته شده این روحانی با عصای خود به این زن ضربه زده و گفته حجابش را رعایت کند.

حسین ابراهیمی روحانی فعال توییتری در واکنش به ویدیویی زنی که عمامه آخوندی را لگد میکرد ، نوشت:« برای اون عمامه ای که روی زمین داره پا می خوره باید خودمون رو سرزش کنیم، حاصل عملکرد خود ماست، چه بسا اگر این تصویر و اخطار رو جدی نگیریم و باز خودمون رو گول بزنیم چند وقت دیگه شاهد مراحل بعد خواهیم بود»

لگدمال شدن عمامه تو قم واقعاً لذت بخشه.

https://twitter.com/persianintel/status/1475452558491725824

The Islamic Republic has arrested the woman in this viral video who stepped on a cleric's turban .
Be her voice.
She just used her right of self-defense to a mullah who hit the woman with his stick and told her to fix her hijab.

زنی که عمامه #آخوند_مزاحم را لگد زده بازداشت شد.

اون وسط یکی گفت ریدیم تو عمامه ات

فقط اون مرد که آخرش با احترام عمامه رو برمیداره,خاک تو سرت

فقط اونی که در رفت و مردم بهش خندیدن

اوه اوه اینجا خیابون ارم دم پاساژ الغدیر ۱۰۰ متر اینور تر از حرم معصومه هم هست
FreudentränenGesicht mit Freudentränen

یعنی تو قلب راکتور شعیه جهان عمامه آخوند حروم لقمه رو لگد مال کرد آی زنده باد.

Rosa گفت...

درگیر شدن یک خانم با دو آخوند در قم و لگدمال کردن عمامه یکی از آخوند ها به علت توهینی که بخاطر حجابش به وی کرده بودند.

https://youtu.be/yESjoIIgGt4

دستگیری زنی که عمامه یک روحانی را لگد کرد + عکس و ویدیو

خبرگزاری «حوزه» گزارش داد که مقامات جمهوری اسلامی زنی را که با یک روحانی درگیر شده بود و عمامه او را لگد زده بود، دستگیر کردند و برای او پرونده تشکیل شد.

این خبرگزاری از حمله، ضرب و شتم و توهین یک زن ایرانی به یک روحانی در قم پس از تذکر یک روحانی نسبت به حجاب به وی خبر داد.

روز گذشته، دوشنبه ۶ دی، کاربران شبکه های اجتماعی ویدئویی از این اتفاق که گفته می شود در شهر قم رخ داده است را به اشتراک گذاشتند. در این ویدئویی مشخص شد که در جریان درگیری یک زن با یک روحانی، روحانی با عصا به سر زن می زند، و زن عصبانی شده و به او حمله می کند و زمانی که عمامه اش به زمین می افتد، زن او را با لگد می زند.

این خبرگزاری تاریخ و جزئیات دستگیری این زن را مشخص نکرده است، اما بنا به گزارش و منابع آگاه، این درگیری در آبان ماه گذشته رخ داده و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی موفق به شناسایی این زن و چندی پیش دستگیر شده اند.

شایان ذکر است که در سال های اخیر ویدئوهای متعددی از واکنش های منفی منتشر شده است که به اعتراض شهروندان ایرانی به مزاحمت ها و دخالت های روحانیون برای اعمال حجاب دارد، نشان داد.

بنا به گزارش و منابع آگاه، این درگیری در آبان ماه گذشته رخ داده و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی موفق به شناسایی این زن و چندی پیش دستگیر شده اند.
بنا به گزارش و منابع آگاه، این درگیری در آبان ماه گذشته رخ داده و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی موفق به شناسایی این زن و چندی پیش دستگیر شده اند.
بنا به گزارش و منابع آگاه، این درگیری در آبان ماه گذشته رخ داده و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی موفق به شناسایی این زن و چندی پیش دستگیر شده اند.

Rosa گفت...

مرد ناشناس که ماسک به صورت داشت و پشت بوته های پارک پنهان شده بود از پشت به خانم‌ها اسید می‌پاشد و سپس متواری می شود.

به گزارش رکنا؛ صبح امروز تعدادی از زنان که برای ورزش صبحگاهی به پارک خیابان درختی در شهرک مریم (فاز یک اندیشه) شهریار می‌روند با اتفاقی عجیب مواجه می‌شوند.

مرد ناشناس که ماسک به صورت داشت و پشت بوته های پارک پنهان شده بود از پشت به خانم‌ها اسید می‌پاشد و سپس متواری می شود.

یکی از زنان به دلیل سوختگی بیشتر به اورژانس بیمارستان منتقل شده است.

پلیس گفته: متهم «بیمار روانی» بوده و تحقیق برای دستگیری‌اش ادامه دارد.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=240066

Rosa گفت...

رسانه‌های ایران از اسیدپاشی روی سه زن در صبح روز سه‌شنبه ۷ دی در بوستانی در شهریار، در استان تهران، و فرار عامل حمله خبر دادند.

در حالی که خبرگزاری مهر در این باره از قول مهدی سرپناه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران، نوشت که این حمله توسط «مرد جوانی که ماسک به صورت و یک پالتو بلند به تن داشت»، به زنانی انجام شد که برای ورزش صبحگاهی به این بوستان محلی رفته بودند، روزنامه انتخاب از قول همین مقام مسئول نوشته است که این اسیدپاشی «توسط یک زن که ماسک به صورت داشت، انجام گرفته است.»

بر اساس این گزارش‌ها، فرد اسیدپاش از پشت سر به زنان نزدیک شده و محتوی یک بطری را روی آن‌ها خالی کرده است و لحظاتی بعد سه زن با فریاد مردم دیگر را متوجه حادثه کرده‌اند.

به‌گفته معاون اجتماعی پلیس غرب استان تهران، «یکی از زنان از ناحیه پشت پا و دست دچار سوختگی شده و دو نفر دیگر فقط لباس‌هایشان سوخته است».

مهدی سرپناه، معاون اجتماعی پلیس غرب تهران، همچنین مدعی شده است که هویت عامل اسیدپاش مشخص شده و «دچار مشکلات روحی است». با این حال این مقام انتظامی درباره این‌که چرا تا کنون موفق به بازداشت او نشده‌اند، توضیحی نداده است.

در سال‌های گذشته ازجمله در استان اصفهان در چندین مورد برخوردهای خشن از جمله اسیدپاشی از روی موتور به زنان و دختران «بدحجاب» رخ داده که سرنوشت اغلب این پرونده‌ها همچنان نامعلوم مانده است.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=240097

Rosa گفت...

شوروي عليه شوروي


خروشچف برای بازدید از یک گاوداری میره. فردا که می‌خواستن عکس رو صفحه اول روزنامه کار کنن، سر تیتر مناسب بحث میشه.یکی میگه تیتر رو بذاریم رفیق خروشچف میان گاوها دومی میگه:رفیق خروشچف و گاوها.سومی میگه: «گاوها اطراف رفیق خروشچف نهایتا پیشنهاد قبول میشه: «نفر سوم از چپ: رفیق خروشچف

سؤال: چرا برادسکی، بوکوفسکی و بقیه ناراضی‌ها از کشور تبعید شدن؟
جواب: مگه نمی‌دونین همیشه بهترین محصولات صادر میشن؟

بازرسین به تیمارستانی در مسکو رفتند. گروهی از دیوانگان در مقابل تیمارستان به صف شده و ترانه‌ای انقلابی را ‌از ته دل می‌خواندند: «آه، زندگی در کشور سوسیالیست چه زیباست.»
بازرس رو به یکی از آن‌ها که نمی‌خواند: پس تو چرا نمی‌خونی؟
– من که دیوانه نیستم؛ پرستارم!بازرسین به تیمارستانی در مسکو رفتند. گروهی از دیوانگان در مقابل تیمارستان به صف شده و ترانه‌ای انقلابی را ‌از ته دل می‌خواندند: «آه، زندگی در کشور سوسیالیست چه زیباست.»
بازرس رو به یکی از آن‌ها که نمی‌خواند: پس تو چرا نمی‌خونی؟
– من که دیوانه نیستم؛ پرستارم!

یک یهودیِ اهل شوروی تقاضای ویزای آمریکا کرد. علت رو ازش پرسیدن. گفت برادرم اونجا بیماره، می‌خوام برم ملاقاتش.
بهش گفتن چرا برادرتون نمیاد اینجا؟ جواب داد: گفتم بیماره، ولی بیمار روانی که نیست.
#جوک_عصر_شوروی

یکی از معروف‌ترین #جوک‌های #شوروی این بود:
معلم از دانش‌آموزان امتحان ریاضی گرفت: ۲ ضرب‌در ۲ چند میشه؟
دانش‌آموز: هرچی که #استالین بگه!
دانش‌آموز قبول شد.

سؤال: مهم‌ترین مشخصۀ دائمی اقتصاد کمونیستی چیه؟
جواب: قطحی‌های موقتی


لاله‌زار، سال ۱۳۵۸، عکس از صفحه تهران پریروز در فیسبوک

https://twitter.com/alimalihi/status/1475770497577242625

سیدجواد ابطحی نماینده ادوار مجلس:

مصرف تریاک که فراوان در بین نمایندگان داشتیم ، برخی نمایندگان گرفتار مواد افیونی بودند، متاسفانه قماربازی و موارد خلاف عفت عمومی نیز در بین نمایندگان دیده میشد.
#مجلس مستراح امور است.

بنده به شخصه با هدیه دادن محصولات کشاورزی برگشت خورده صادراتی وطنی به لبنان و محور مقاومت حمایت میکنم.

یادتونه عرازشه آروغ می‌زدند که به غرب اعتماد نداریم ممکنه واکسن آلوده بدهند. با این منطق جان هزاران هموطن را به خطر انداختند؟ حالا چین آفت‌کش به ایران داده که محصولات کشاورزی برگشت میخورد. الان همون عرازشه لال شدند؟ دعا کنید لال از دنیا بروند!

از ۸۸ که مامانم سرطان گرفت بابام استفاده از کود وسم شیمیایی در باغ و محصولات کشاورزیش رو ممنوع کرد.آب وخاک باغ روهم داد آزمایش.
امسال نبود که ببینه حاصل زحماتش در باغ انار و زیتون چقدر به بار نشسته ولی میتونه مطمئن باشه که ماراهش روادامه میدیم.
این رب انار ارگانیک مزرعه کشاورزه

https://twitter.com/shiraanam/status/1474132874840391683

چرا کسایی که میرن بلاد کفر عاشق کمونیست ، مارکس و... میشن!؟

عاشقش نمیشن
عضو میشن پناهندگی بگیرن

یه جوری میگن شهدا برا حجاب رفتن جنگیدن انگار صدام گفته بود برسیم ایران برنامه کشف حجاب اجباری داریم.

اگر همین لشکر "شکسته ولی شکست نخورده‌ی" معلمان ایران نبودند تا بحال حوزه صدباره نظام آموزشی رو بلعیده و چیزی شبیه مدارس مذهبی پاکستان تحویل داده بود.
#اعتراضات_سراسری_معلمان
#تجمع_سراسری_معلمان

بچه ها زندگی اونقدر ارزش نداره که به خاطرش زبون المانی یاد بگیرید

زندگی برا یادگرفتن آلمانی خیلی کوتاهه.

من که تصمیم گرفتم همون انگلیسی بهتره

Das Leben ist schön, egal mit Deutsch Oder ohne Deutsch !

Rosa گفت...

ایران اینترنشنال :محمدتقی حسینی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، با تایید بازداشت زنی که در اعتراض به تذکر یک آخوند درباره حجاب و برخورد او، عمامه‌اش را لگد کرد گفت برای این زن دو اتهام جداگانه «توهین به آمر به معروف و ناهی از منکر» و «اهانت به لباس روحانیت» مطرح است.

حسینی روز چهارشنبه هشتم دی در گفت‌وگو با ایلنا در این زمینه گفت روند تکمیل پرونده این زن در حال انجام است تا در نهایت به دادگاه ارسال شود.

این مقام امنیتی جمهوری اسلامی جزئیات بیشتری درباره تاریخ دستگیری این زن و محل بازداشت او ارائه نکرد ولی گفت: «اصل این قضیه جدید نبوده و فقط فیلم آن به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است.»

او کسانی را که به «آمران به معروف و ناهیان از منکر» معترض می‌شوند «هتاک» خواند و گفت با این افراد باید «برخورد جدی شود، چون اگر این اتفاق صورت نگیرد، ممکن است کسی دیگر تذکر لسانی ندهد و بگویند ما دیگر امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنیم».

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم افرود این زن فقط به یک «آمر به معروف و ناهی از منکر هتاکی نکرده»، بلکه «به لباس مقدس روحانیت هم اهانت کرده» است «که هر کدام از این موارد در جای خود محکوم است و جای بررسی ویژه دارد».

دو روز پیش، مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی ساکن آمریکا در حساب توییتر خود ویدیویی را با عنوان «زیر لگد گرفتن عمامه‌ یک آخوند مزاحم» منتشر کرد و نوشت: «در این ویدیو که یک شهروند از قم فرستاده می‌گوید چندی پیش این دو آخوند در حال عبور از کنار این زن بودند که یکی با عصایش می‌زند به زن و می‌گوید حجابت را رعایت کن. زن هم در پاسخ، عمامه‌ او را می‌کند و زیر پایش لگد می‌زند.»

پیشتر پایگاه حوزه‌ نیوز از بازداشت این زن خبر داده اما مشخص نکرده بود که این زن چه زمانی بازداشت شده است.

بنا بر گزارش‌ رسیده به ایران اینترنشنال، این درگیری مربوط به‌ آبان ماه است.

حسین ابراهیمی، یک آخوند فعال در شبکه‌های مجازی در واکنش به انتشار این ویدیو، نوشت: «اگر این تصویر و هشدار رو جدی نگیریم و باز خودمون رو گول بزنیم چند وقت دیگه شاهد مراحل بعد خواهیم بود.»

کمتر از یک ماه پیش، احمد وحیدی، وزیر کشور، با بیان اینکه «هیچ کاری مهم‌تر از پرداختن به موضوع زنان و خانواده در جامعه اسلامی نیست»، گفت: «اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است.»

همچنین پس از شکایت از تعدادی از تشکل‌های مذهبی قم از بازیگران به دلیل‌ نوع پوشش، حوزه نیوز نوشت که تعداد شاکیان ۱۱۰ نفر شامل ۷۴ مرد و ۳۶ زن است و نام بازیگرانی مانند سحر قریشی، الناز شاکردوست و ریحانه پارسا در میان افرادی است که از آنها شکایت شده است.

Rosa گفت...

فرمانده پلیس غرب استان تهران روز چهارشنبه هشتم دی از دستگیری فردی که به سه زن در یکی از پارک‌های شهرستان شهریار اسیدپاشی کرده بود، خبر داد.

به گفته کیوان ظهیری، عامل این اسیدپاشی «مردی ۳۲ ساله با سابقه کیفری شامل حمل مواد مخدر و تخریب اموال عمومی است».

او افزود که متهم حدود ۱۰ روز پیش از کمپ ترک اعتیاد ترخیص شده بود.

گزارش‌ها حاکی است سه زنی که روز سه‌شنبه برای ورزش صبحگاهی به بوستانی در «شهرک مریم» شهرستان شهریار رفته بودند، هدف حمله یک فرد اسیدپاش قرار گرفتند. بر اساس گزارش‌ها، عامل اسیدپاشی از پشت سر به زنان نزدیک شده و محتوی یک بطری را روی آن‌ها خالی کرده بود و لحظاتی بعد سه زن با فریاد از رهگذران درخواست کمک کردند.

به گفته مقامات پلیس، «یکی از زنان از ناحیه پشت پا و دست دچار سوختگی شده و دو نفر دیگر فقط لباس‌هایشان سوخته است».

این در حالی است که برخی رسانه‌های ایران از جمله وب‌سایت خبری «انتخاب» پیشتر به نقل از مهدی سرپناه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران، نوشته بودند عامل اسیدپاشی «یک زن» بوده است.

این‌ دست از خشونت‌ها در حالی علیه زنان تکرار می‌شود که با تصویب مجلس شورای اسلامی، «اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه، اقدام مرتکب افساد فی الارض محسوب می‌شود».

طبق قانون مجازات اسلامی، برای اتهام افساد فی‌الارض اشد مجازات، یعنی اعدام، در نظر گرفته شده است اما در مواردی نیز احکامی چون قطع دست‌وپا و یا تبعید صادر می‌شود.

اکثر قابل توجه قربانیان اسیدپاشی، بر اساس گزارش‌ها از جمله گزارش مجلس شورای اسلامی، زنان هستند اگرچه آمار دقیقی از شمار قربانیان و آسیب‌دیدگان اسیدپاشی در ایران در دست نیست.

پیش از این مقامات وزارت بهداشت ایران اعلام کرده بودند که سالانه ۶۰ تا ۷۰ نفر در کشور قربانی اسیدپاشی می‌شوند.

مشهورترین پرونده در همین زمینه، اسیدپاشی علیه زنان در اصفهان است. مهرماه سال ۹۳ پس از این که برخی از چهره‌های مذهبی در شهر اصفهان خواستار برخورد با «بدحجابان» شدند، چند موتورسوار در سطح شهر اقدام به اسیدپاشی روی صورت دختران و زنان کردند.

از آن زمان تاکنون مسئولان قضایی و امنیتی از پیگیری این پرونده و تلاش برای دستگیری متهمان آن صحبت کرده‌اند. با وجود این، وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان تیرماه سال ۹۷ از مختومه شدن این پرونده بدون شناسایی متهم یا متهمان آن خبر داد و گفت «دیه قربانیان این حادثه از صندوق دیه بیت‌المال با حکم دادگاه پرداخت شده است».

منبع: راديو فردا

Rosa گفت...

سفره ها خالی تر شده، مردم هر روز گرفتار تر،
پاره های تنمان در شکنجه گاهند یا کشته شدند و در قبر..
امروز عمامه هایتان زیر پایمان له شد و فردا حسرت می خورید چرا حتی یک راه فرار برای خودتان باقی نگذاشتید .
شما حتی فرصت فرار هم ندارید.

https://twitter.com/SoheylArabiii

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت سهیل عربی، زندانی عقیدتی سابق را عینا تایید کرد. وی پیشتر در این پرونده، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی، ممنوعیت خروج از کشور و الزام حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس این حکم که در تاریخ ۲۵ آذر امسال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شده است، آقای عربی از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه های مخابراتی” به ۲ سال حبس تعزیری، پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی، لزوم کسب مجوز از مقام قضایی به منظور خروج از کشور به مدت ۲ سال و ۲ سال حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شده است.

سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است.

سهیل عربی نهایتا در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه امسال پس از آزادی از زندان رجایی شهر کرج به همراه مامور جهت تعیین تکلیف دوران محکومیت تبعید خود به برازجان اعزام شد.

Rosa گفت...

فایل صوتی

#خالد_پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز، در اعتراض به وضعیت حاکم بر کشور، خلف وعده مسئولین درخصوص رسیدگی به وضعیتش و بی‌احترامی‌های مکرر نسبت به خانواده‌اش اقدام‌ به دوختن چشم راست خود کرد.

https://twitter.com/ir_humanrights/status/1476604659934679045

بر اساس یک فایل صوتی که از این زندانی سیاسی در شامگاه پنج‌شنبه، ۹ دی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، او گفته است که این اقدام اعتراضی را هم‌چنین به دلیل «خلف وعده مسئولان» و «بی‌احترامی‌های مکرر به خانواده‌اش» انجام داده و مسئولان زندان پس از این اقدام او، اجازه ملاقات او با پزشک زندان را نداده‌اند.

خالد پیرزاده،‌ زندانی سیاسی در ایران، اردیبهشت ۹۷، به همراه زندانی سیاسی دیگری به نام رضا محمدحسینی، در حین شعار‌نویسی توسط ماموران نیروهای سپاه بازداشت و پس از مدتی در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «توهین به رهبری» در مجموع به ۷ سال زندان محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

این زندانی سیاسی خرداد امسال نیز در اعتراض به وضعیت خود و خلف وعده مسئولان دست به اعتصاب غذا زد.

او پس از دو هفته به اعتصاب خود با وعده مرخصی وصل به آزادی مشروط پایان داد، اما پس از اتمام مرخصی و چند روز پس از بازگشت به زندان تهران بزرگ به زندان شیبان اهواز تبعید شد و از آن زمان بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند ۵ این زندان و در کنار زندانیان جرائم خشن به سر می‌برد.

در سال‌های گذشته بسیاری از زندانیان سیاسی و مدنی در اعتراض به وضعیت آن‌ها و بی‌توجهی مسئولان به مطالبات آن‌ها ازجمله اصل «تفکیک زندانیان» دست به اقدامات اعتراضی متعدد از جمله دوختن لب‌ها و خودسوزی کرده‌اند.