۱۶ اسفند، ۱۴۰۰

روز جهانی زن، تجاوز به اوکراین و گوه گیجه ی "آنارشیستها ی فارسی زبان"!

 رزا: روز جهانی زن، روز همبستگی با مبارزات زنان در جهان است و این زنان اوکراین هستند که به همبستگی جهانی ما اکنون نیاز دارند. دست در دستشان گذاشته و با ایجاد گروههای همیاری (اینجا) به حمایتشان برخیزیم.

در زیر اعلامیه ی آنارشیستهای اوکراین که تصمیم به جنگ علیه تجاوزگر (ارتش پوتین) گرفته اند. وبسایت اینجا اغلب بحث های درون این نیروها را میان خود اوکراینی ها و آنارشی های روسیه و بلا روس (روسیه سفید) را پوشش می دهد!

خود آنارشی خواندگانِ عصر آنارشی از موضع "پاسیفیستی" در کنار توده/اکثریت اگرچه "جنگ را محکوم می کنند و جنگ امپریالیستی می نامند اما نوک تیز حمله شان "دولتها" می باشد و همزمان با دولت پوتین، حمله به دولت ناسیونال/لیبرال زیلینسکی(دولت اوکراین) را نیز در لیست مبارزاتشان قرار داده اند! 

آنارشی های میلیتانت داخل اوکراین نوشته اند فعلن مبارزه با دولتِ خودی را تعطیل می کنند (مبارزه طبقاتی کار/سرمایه) چون اگر ارتش پوتین موفق به اشغال سرزمین اوکراین بشود، دیگر دولتی باقی نمی ماند بعنوان دشمن! کارفرما یا کارخانه ای نخواهد ماند برای مبارزه طبقاتی (کار/سرمایه) و فعلن آنارشی میلیتانت می بایست در ارتش مردمی مدنی شهروندان (و نه ارتش دولتی زلینسکی) از حق زندگی خود و مردم ، مسلحانه دفاع کنند. آنارشی غیر میلیتانت هم در گروههای همیاری محلات و حمایت از فراریان (پناهندگان جنگی)، یتیم شدگان (کودکان و نوجوانان)، سازماندهی غذا و امکانات بهداشتی و کمکهای پزشکی در خودسازمانی شهرها و روستاهای اوکراین مشغولند.

نوام چامسکی، پیرِ آنارشی نیز مصاحبه ای دارد  که برای خواندن متن فارسی آن روی اینجا و متن انگلیسی آن اینجا را کلیک کنیم.

او می گوید:  حمله‌ی روسیه به اوکراین یک جنایت جنگی بزرگ است که اگر فقط دو نمونه‌ی مهم را در نظر بگیریم، در کنار حمله‌ی ایالات متحده به عراق و حمله‌ی هیتلر-استالین به لهستان در سپتامبر 1939، جای می‌گیرد....

... این رقابت در حکم مرگ گونه‌های حیاتی است و طرف پیروزی در آن وجود ندارد. ما در مقطع مبرمی در تاریخ بشر هستیم. نمی‌توان منکر آن شد. نمی‌توان نادیده‌اش گرفت.

 Anarchist Militant’s Position on Russia’s Attack on Ukraine


موضع مبارزان آنارشیست در مورد حمله روسیه به اوکراین

موضع ما در مورد رویدادهای اوکراین به وضوح در پست های قبلی ما مشهود است. با این حال لازم دیدیم به صراحت بیان کنیم تا حرفی ناگفته نماند.

ما، جمعی از مبارزان آنارشیست، به هیچ وجه طرفدار دولت اوکراین نیستیم. ما بارها از آن انتقاد کرده و از مخالفت با آن در گذشته حمایت کرده ایم و همچنین عامل سرکوب گسترده ای علیه اپراتور VirtualSim بوده ایم که توسط سرویس های امنیتی اوکراین در تلاش برای مبارزه با ما انجام شده است.
1

و قطعاً در آینده که خطر تسخیر روسیه از بین رفته است، به این سیاست باز خواهیم گشت. همه ایالت ها اردوگاه های کار اجباری هستند.

اما آنچه اکنون در اوکراین اتفاق می افتد فراتر از این فرمول ساده و این اصل است که هر آنارشیست باید برای شکست کشور خود در جنگ بجنگد.

زیرا این صرفاً جنگی بین دو قدرت تقریباً برابر بر سر توزیع مجدد حوزه‌های نفوذ سرمایه نیست، که در آن بتوان اصل اسکوبار را به کار برد.
2

آنچه اکنون در اوکراین اتفاق می افتد یک عمل تجاوزگری امپریالیستی است: تهاجمی که در صورت موفقیت آمیز بودن، منجر به کاهش آزادی در همه جا - در اوکراین، روسیه، و احتمالاً در کشورهای دیگر نیز خواهد شد. و همچنین احتمال ادامه جنگ و تبدیل شدن به یک جنگ جهانی را افزایش خواهد داد.

تا آنجا که به ما مربوط می شود، چرایی این امر در اوکراین آشکار است. اما در روسیه، یک جنگ کوچک پیروزمندانه (و همچنین تحریم های خارجی) چیزی را به رژیم خواهد داد که در حال حاضر فاقد آن است. به دلیل خیزش میهن پرستانه ای که در میان بخشی از مردم اتفاق خواهد افتاد، این به آنها کارت سفیدی برای هر اقدامی می دهد. و می توانند هر مشکل اقتصادی را به گردن تحریم ها و جنگ بیاندازند.

شکست روسیه، در شرایط کنونی، احتمال بیدار شدن مردم را افزایش خواهد داد، همان چیزی که در سال 1905 (زمانی که شکست نظامی روسیه از ژاپن منجر به قیام در روسیه شد) یا در سال 1917 (زمانی که مشکلات روسیه در جنگ جهانی اول به انقلاب روسیه منتهی شد] - چشمان آنها را به آنچه در این کشور می گذرد باز کرد.

در مورد اوکراین، پیروزی آن نیز راه را برای تقویت دموکراسی مردمی هموار خواهد کرد – در نهایت، اگر به دست آید، تنها از طریق خودسازماندهی مردمی، کمک متقابل و مقاومت جمعی خواهد بود. اینها باید پاسخی به چالش هایی باشد که جنگ در جامعه ایجاد می کند.

علاوه بر این، ساختارهای ایجاد شده برای این خودسازماندهی مردمی پس از پایان جنگ راه به جایی نخواهند برد.

البته، پیروزی مشکلات جامعه اوکراین را حل نخواهد کرد - آنها باید با استفاده از فرصت‌هایی که برای تحکیم جامعه در بی‌ثباتی رژیمی که پس از چنین تحولاتی ایجاد می‌شود، حل شوند. با این حال، شکست نه تنها آنها را حل نمی کند بلکه آنها را چندین برابر تشدید می کند.

اگرچه همه اینها دلایل مهمی برای تصمیم ما برای حمایت از اوکراین در این درگیری هستند - اجازه دهید آنها را دلایل ژئوپلیتیکی بنامیم. اما آنها حتی دلایل اولیه نیستند.

مهمترین دلایل آن دلایل اخلاقی داخلی است: زیرا حقیقت ساده این است که روسیه متجاوز است و سیاست آشکارا فاشیستی را دنبال می کند. جنگ را صلح می نامد. روسیه دروغ می گوید و می کشد.

به دلیل اقدامات تهاجمی آن، مردم در هر دو طرف درگیری می میرند و رنج می برند. بله، حتی آن سربازانی که اکنون به چرخ گوشت جنگ رانده می شوند (بدون احتساب آن حرامزاده هایی که "جنگ مادر طبیعت است" که به نظر ما اصلاً آدم نیستند). و این تا زمانی که متوقف شود ادامه خواهد داشت.

بنابراین، ما از همه کسانی که این را می خوانند، که بی احساس نیستند، می خواهیم که با مردم اوکراین (نه دولت!!!) همبستگی نشان دهند و از مبارزه آنها برای آزادی در برابر استبداد پوتین حمایت کنند.

زندگی در دوران تاریخی به عهده ماست. بیایید این صفحه تاریخ را نه یک صفحه شرم آور، بلکه صفحه ای کنیم که بتوانیم به آن افتخار کنیم.

آزادی برای مردم جهان! درود بر مردم اوکراین! نه به تجاوز پوتین! نه به جنگ!

فیلم-آنارشیسم در اوکراین/کیف

  Hoods Doc Film, 2021

https://vimeo.com/564977331

English subtitled

Street anti-fascist groups have resumed their activities, engaging in retaliatory actions in cases of Nazi attacks. Among other things, they held the “No Surrender” tournament among antifa fighters and released a documentary entitled “Hoods,” which tells about the birth of the Kyiv antifa group. (English subtitles are available.)

فیلمی از انقلاب میدان۲۰۱۴ اوکراین الان رایگان شده با زیرنویس انگلیسی برای علاقمندان که می توانند تماشا کنند.

Maidan (2014) Sergei Loznitsa

https://youtu.be/bbdarLkUKVI

Directed by acclaimed filmmaker Sergei Loznitsa, MAIDAN chronicles the civil uprising that toppled the government of Ukrainian president Victor Yanukovich and has since developed into an international crisis between Russia and the West. Filmed in stunning long takes, sans commentary, Maidan is a record of a momentous historical event and an extraordinary study of the popular uprising as a social, cultural and philosophical phenomenon. 


 در زیر نمونه ای از نظراتِ چپی های ایران در کل کل با من در کامنت دونیِ اخبارِ روز!

البته نظراتِ من یکی در میان حذف/سانسور شدند:)

دوشنبه, ۱۶ اسفند, ۱۴۰۰ ۰۱:۰۶

من وقتی دبیرستان بودم، یکی از شاگردان دبیرستان با من شوخی ها جنسی میکرد که خیلی آزار دهنده و زننده بود. چند بار به او گفتم که دست بردار و من نمی خواهم مثل تو با تو رفتار کنم. فکر کرد ترسیده ام و ادامه داد. یک بار که آمد و آن حرکات زشت را با جلوی باسنش با من کرد، یک مشت محکم زدم به دهانش و یکی از انگشت هایم شکست. از دهانش خون جاری شد. ناظم ما را صدا کرد و به من گفت چرا او را زدی اینجا جای وحشی بازی نیست. گفتم او با من رفتار جنسی میکند و به او چند بار اخطار دادم، ادامه داد، چاره ای نداشتم. گفت چرا به دفتر نیامدی؟ گفتم اگر به دفتر می آمدم دوباره اینطور مزاحم می شد که من بچه ننه هستم و از خودم نمیتوانم دفاع کنم و دبه های دیگر در می آورد. به من نمره صفر انظباط دادند ولی او دیگر هرگز مزاحم من نشد.
حالا ما با وضعیت روسیه و اوکراین مواجه هستیم. اوکراین میخواست با دشمن قلدری مثل روسیه که ناتو هست همکاری کند و بمب اتم و موشک در اوکراین بگذارد. روسیه هم دارد میزند تو دهنش. حالا ممکنه نمره صفر هم بگیره، ولی درس دولت زلنسکی نوکر را داد.
داستان واقعی فوق روسیه را در تجاوز به کارگران و زحمتکشان اوکراین تبرئه نمیکند. آن کسانیکه میگویند برای تنبیه روسیه باید به ناتو متوسل شد، دارند به من میگویند که من مقصر هستم و باید تعداد تحریک کنندگان جنسی را انقدر زیاد کنیم تا من نتوانم با مشت از خودم دفاع کنم. واقعا که خودتان متجاوز هستید.
برای تنبیه روسیه فقط باید به کارگر و زحمتکش طرفین این جنگ متوسل شد. متاسفانه کارگر و زحمتکشی نبود که از من دفاع کند و همه از ترس او جرات دخالت نداشتند.

 ادامه اینجا را کلیک کنیم.

 

حمله به اوکراین از منظر نوام چامسکی

هجوم روسیه به اوکراین بخش اعظم جهانیان را غافلگیر کرد. نوام چامسکی در گفت‌وگویی اختصاصی با Truthout که در ادامه می‌آید، می‌گوید این یک حمله‌ی بی‌دلیل و ناموجه است که در تاریخ به‌عنوان یکی از جنایات جنگی بزرگ قرن بیست‌ویکم ثبت خواهد شد. ملاحظه‌های سیاسی، مانند آنچه که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به آن اشاره کرد، را نمی‌توان به‌عنوان استدلالی در توجیه تهاجم علیه یک کشور مستقل استفاده کرد. چامسکی می‌گوید، در مواجهه با این تهاجم وحشتناک، ایالات متحده باید دیپلماسی فوری را به جای تشدید نظامی انتخاب کند، زیرا این دومی می‌تواند در «بدون هیچ پیروزی در جنگ، در حکم مرگ تمامی گونه‌ها» باشد.

نوام چامسکی در سطح بین‌المللی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روشنفکران زنده شناخته می‌شود. جایگاه فکری او را با گالیله، نیوتن و دکارت مقایسه کرده‌اند، چراکه آثار او پی‌آمدهای شگرفی در حوزه‌های گوناگون پژوهشی و تحقیقات علمی از جمله زبان‌شناسی، منطق و ریاضیات، علوم کامپیوتر، روان‌شناسی، مطالعات رسانه، فلسفه، سیاست و امور بین‌الملل داشته است. چامسکی نویسنده‌ی حدود 150 کتاب است و جوایز بسیار معتبری از جمله جایزه‌ی صلح سیدنی و جایزه‌ی کیوتو (معادل ژاپنی جایزه‌ی نوبل) و ده‌ها مدرک دکترای افتخاری از مشهورترین دانشگاه های جهان دریافت کرده است. چامسکی استاد ممتاز MIT و هم‌اکنون استاد ویژه‌ی دانشگاه آریزونا است.

نوام، حمله‌ی روسیه به اوکراین اکثر مردم را شگفت‌زده و سرتاسر جهان را در بهتی سنگین فروبرده است، هرچند نشانه‌های زیادی وجود داشت که پوتین به دلیل گسترش ناتو به شرق و امتناع واشنگتن از جدی گرفتن درخواست‌های امنیتی «خط قرمز» او کاملاً عصبی شده است. به نظر شما چرا او تصمیم گرفت در این برهه از زمان به حمله دست بزند؟

قبل از پرداختن به این سؤال، باید چند واقعیت غیرقابل انکار را طرح کنیم. مهم‌ترین آنها این است که حمله‌ی روسیه به اوکراین یک جنایت جنگی بزرگ است که اگر فقط دو نمونه‌ی مهم را در نظر بگیریم، در کنار حمله‌ی ایالات متحده به عراق و حمله‌ی هیتلر-استالین به لهستان در سپتامبر 1939، جای می‌گیرد. همیشه تبیین علل [رخدادها] به درک معنای آن کمک می‌کند، اما آن را توجیه نمی‌کند و موجه جلوه نمی‌دهد.

اکنون به پرسش بپردازیم، شاهد انبوه مطالبی هستیم که به ذهنیات پوتین می‌پردازد. داستان معمول این است که او گرفتار خیال‌پردازی‌های پارانویایی می‌شود، خودسر است، اطرافیانی مجیزگو دارد از همان نوع آشنایی که در این‌جا گفته می‌شود بازماندگان حزب جمهوری‌خواه برای طلب مرحمت از رهبر با پای پیاده به مارئه‌لاگو، عمارت دونالد ترامپ می‌روند.

این سیل خبری ممکن است دقیق باشد، اما بهتر است احتمالات دیگر در نظر گرفته شود. شاید منظور پوتین چیزی بوده که او و همکارانش سال‌هاست با صدای بلند و رسا گفته‌اند. به‌عنوان مثال، ممکن است اینگونه باشد که «چون درخواست اصلی پوتین اطمینان از این است که که ناتو اعضای دیگری، به‌طور مشخص اوکراین یا گرجستان، را نخواهد پذیرفت، روشن است که اگر گسترش ائتلاف ناتو بعد از جنگ سرد وجود نمی‌داشت، یا اگر این گسترش هماهنگ با ایجاد یک ساختار امنیتی مشترک در اروپا بود که روسیه را هم دربر می‌گرفت، بحران کنونی مبنایی نداشت.» این سخنان را سفیر سابق ایالات متحده در روسیه، جک متلاک، یکی از کم‌شمار کارشناسان جدی روسیه در دستگاه دیپلماسی ایالات متحده، کمی قبل از حمله‌ی روسیه نوشته است. او در ادامه می‌گوید که این بحران را می‌توان به‌راحتی با استفاده از عقل سلیم حل کرد… با هر معیار مبتنی بر عقل سلیم، به‌نفع ایالات متحده است که صلح را ترویج کند، نه منازعه. تلاش برای جدا کردن اوکراین از نفوذ روسیه – هدف آشکار کسانی که «انقلاب‌های رنگی» را تحریک می‌کردند – یک کار احمقانه و خطرناک بود. آیا ما این‌قدر زود درس «بحران موشکی کوبا» را فراموش کرده‌ایم؟

متلاک تنها نیست. در خاطرات ویلیام برنز، رئیس سیا، یکی دیگر از اندک‌شمار کارشناسان معتبر روسیه، درباره‌ی مسائل بنیادی تقریباً همان نتیجه‌گیری هست. جرج کنان [دیپلمات] موضع قوی‌تری دارد که به‌طور گسترده اما با تأخیر نقل شده است که ویلیام پری، وزیر دفاع پیشین از آن حمایت کرده و خارج از رده‌های دیپلماتیک، جان میرشایمر، پژوهشگر برجسته‌ی روابط بین‌الملل و بسیاری از چهره‌های دیگر که نمی‌توان آن‌ها را خارج از جریان اصلی خواند گفته‌های مشابهی دارند.

هیچ کدام از این‌ها ابهامی ندارد. اسناد داخلی ایالات متحده که ویکی‌لیکس منتشر کرده، نشان می‌دهد که پیشنهاد عاری از مسئولیت بوش دوم به اوکراین برای پیوستن به ناتو بلافاصله هشدارهای تند روسیه را برانگیخت که گسترش تهدید نظامی را نمی‌تواند تحمل کند. می‌توان درک کرد.

در عین حال، باید به مفهوم عجیب «چپ» توجه داشته باشیم که به‌دلیل ظنّ ناکافی در مورد «خط کرملین» «این چپ» مرتب و به‌شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

اگر صادقانه بگوییم واقعیت این است که نمی‌دانیم چرا این تصمیم گرفته شده است، حتی نمی‌دانیم که پوتین به‌تنهایی یا شورای امنیت روسیه که او نقش اصلی را در آن ایفا می‌کند، کدام یک این تصمیم را گرفته‌اند. با این همه، چیزهایی هم هست که از آن اطمینان کافی داریم، از جمله سوابقی که تا اندازه‌ای به‌تفصیل توسط کسانی بررسی شده که در جایگاه‌های بالایی در داخل نظام برنامه‌ریزی قرار داشته‌اند و از آن‌ها نقل شد. به طور خلاصه، سخن را کوتاه کنم، ایالات متحده با انکار تحقیرآمیز نگرانی‌های امنیتی روسیه، به‌ویژه خطوط قرمز واضح آنها، گرجستان و به‌ویژه اوکراین، این بحران 25 سال است که در حال شکل‌گیری است.

دلایل خوبی هست که باور داشته باشیم که تا آخرین لحظه می‌شد از این تراژدی جلوگیری کرد. قبلاً بارها و بارها در مورد آن بحث کرده‌ایم. در مورد این‌که چرا پوتین اکنون این تجاوز جنایتکارانه را آغاز کرده است، می‌توانیم هر طور که دوست داریم حدس بزنیم. اما زمینه‌های بلافصل این تجاوز مبهم نیست – از آن طفره رفته‌اند‌ و در موردش بحث نکرده‌اند.

به‌خوبی می‌توان درک کرد که چرا کسانی که در معرض آسیب‌های این جنایت هستند می‌توانند تحقیق درباره‌ی علت وقوع آن و این‌که آیا می‌شد از آن اجتناب کرد را توجیهی غیر قابل‌قبول تلقی کنند. قابل‌درک است، اما اشتباه است. اگر می‌خواهیم به این فاجعه به گونه‌ای واکنش نشان دهیم که به قربانیان کمک کند و از فجایع بدتری که در پیش است جلوگیری شود، عاقلانه و ضروری است که تا جایی که می‌توانیم درباره‌ی اشتباهات و مسیری که می‌شد اصلاح شود، بیاموزیم. اداهای قهرمانانه می‌تواند ایجاد رضایت کند. اما یاری‌رسان نیست.

مثل همیشه، یاد درسی می‌افتم که مدت‌ها پیش آموختم. در اواخر دهه‌ی 1960، در نشستی در اروپا با تعدادی از نمایندگان جبهه‌ی آزادی‌بخش ملی ویتنام جنوبی (به قول آمریکایی‌ها «ویت‌کنگ‌ها») شرکت داشتم. دوران کوتاه مخالفت تند با جنایات وحشتناک امریکا در هندوچین بود. برخی از جوانان چنان خشمگین بودند که احساس کردند تنها پاسخ مناسب به هیولاهایی که پدیدار می‌شد، واکنش قهرآمیز است: شکستن شیشه‌ها در خیابان‌های اصلی، بمب‌گذاری در مراکز آموزش نظامیان. هر چیزی کم‌تر از آن، به‌منزله‌ی همدستی در جنایات وحشتناک بود. ویتنامی‌ها نگاه خیلی متفاوتی داشتند. آنان به‌شدت با این اقدامات مخالفت کردند. آنان الگوی اعتراضی مؤثر خود را ارائه کردند: زنانی بر سر آرامگاه سربازان آمریکایی که در ویتنام با سکوت طلب آمرزش کنند. آن‌ها به چیزی که باعث شود مدافعان آمریکایی جنگ احساس درستی و شرافت کنند، علاقه‌ای نداشتند. آن‌ها می‌خواستند زنده بمانند.

از قربانیان جنگ‌های وحشتناک در کشورهای جنوب جهانی که هدف اصلی خشونت امپریالیستی بوده‌اند، بارها به شکلی این درس را شنیده‌ام. چیزی که باید منطبق با شرایط آویزه‌ی گوش کنیم. امروز معنای آن تلاش برای درک چرایی وقوع این تراژدی است و این که برای جلوگیری از آن چه کاری می‌توان انجام داد، و این که از درس‌های آن برای اتفاقات آینده بیاموزیم.

این پرسش نادیده گرفته می‌شود. وقت بررسی این موضوع بسیار مهم را نداریم، اما واکنشی که به‌کرات در پاسخ به بحران‌های واقعی یا خیالی می‌بینیم این بوده که به جای شاخه‌ی زیتون، تفنگ شش‌لول را انتخاب می‌کنیم. این تقریباً بازتاب ناخودآگاه ماست، و عواقب آن – برای قربانیان مرسوم – عموماً وحشتناک بوده است. تلاش برای دریافتن و اندیشیدن به عواقب احتمالی هر عمل یا بی‌عملی، ارزشمند است. بدیهی است البته، اما ارزش تکرار دارد، زیرا در زمان شور و احساسات موجه، آن را به‌راحتی نادیده می‌گیریم.

همه‌ی گزینه‌هایی که پس از تهاجم باقی می‌مانند، تلخ هستند. آن‌چه که کم‌ترین بدی را دارد، حمایت از گزینه‌های دیپلماتیک است که هنوز وجود دارد، به امید رسیدن به نتیجه‌ای که فاصله‌ی بسیاری با آنچه که قبل از وقوع جنگ به احتمال زیاد قابل‌دستیابی بود: بی‌طرف‌ساختن اوکراین به سبک اتریشی، برخی از نسخه‌های فدرالیسم مینسک 2 در داخل. و – ضرورتاً – راهی برای عقب‌نشینی پوتین، یا این که نتایج برای اوکراین و همه‌ی افراد دیگر وخیم‌تر شود، شاید وخامتی که تقریباً غیر قابل‌تصور باشد.

خیلی دور از عدالت است. اما چه زمانی عدالت در امور بین‌الملل حاکم بوده است؟ آیا لازم است بار دیگر این این تاریخچه‌ی وحشتناک بررسی شود؟

خواه ناخواه، اکنون گزینه‌ها به پی‌آمدهایی مذموم تقلیل یافته است که به‌جای مجازات پوتین برای عمل تجاوزکارانه – به وی پاداش دهد تا به احتمال قوی جنگ پایان یابد. این که خرس را به گوشه‌ای برانیم که از آنجا با ناامیدی بیرون ‌رود، می‌تواند رضایت‌بخش باشد. عقلانیت محض.

در عین حال، باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا از کسانی که شجاعانه از میهن خود در برابر متجاوزان ستمگر دفاع می‌کنند، کسانی که از فجایع می‌گریزند، و هزاران روس شجاع که علناً با جنایت دولت خود را شخصاً در معرض خطری بزرگ قرار داده‌اند، به شکلی مؤثر حمایت کنیم. این درسی برای همه‌ی ما است.

و همچنین باید تلاش کنیم تا راه‌هایی برای کمک به گروه بسیار گسترده‌تر قربانیان پیدا کنیم: تمامی حیات در روی زمین. این فاجعه در لحظه‌ای رخ داد که همه‌ی ابرقدرت‌ها، به‌واقع همه‌ی ما، باید با هم کار کنیم تا بلای بزرگ تخریب محیط زیست را کنترل کنیم که تاکنون تلفات وحشتناکی داشته و به‌زودی بدتر از این می‌شود مگر این‌که به‌فوریت تلاش‌های بنیادی انجام شود. برای درک روشن این موضوع، به گزارش «هیأت بینادولتی تغییرات آب‌وهوایی» IPCC توجه کنید که تازه‌ترین و شوم‌ترین ارزیابی‌های منظم خود را در مورد چگونگی جان به سلامت بردن از فاجعه منتشر کرد.

در این اوضاع و احوال، اقدامات لازم متوقف می‌شود، حتی برعکس می‌شود، زیرا منابع بسیاری صرف تخریب می‌شود و جهان اکنون در مسیر گسترش استفاده از سوخت‌های فسیلی، از جمله خطرناک‌ترین و راحت‌ترین آنها، یعنی زغال‌سنگ حرکت می‌کند.

اهریمنی بدخواه هم نمی‌توانست وضعیتی خوفناک‌تر ایجاد کند. این را نمی‌توان را نادیده گرفت. هر لحظه‌ مهم است.

تهاجم روسیه نقض آشکار ماده‌ی 2(4) منشور ملل متحد است که تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی کشور دیگر را ممنوع می‌سازد. با این حال پوتین در سخنرانی خود در 24 فوریه به دنبال ارائه‌ی توجیهات قانونی برای تهاجم بود و روسیه از کوزوو، عراق، لیبی و سوریه به‌عنوان شواهد نقض مکرر قوانین بین‌المللی توسط ایالات متحده و متحدانش نام می‌برد. در صورت امکان، در مورد توجیهات قانونی پوتین برای تهاجم به اوکراین و وضعیت حقوق بین‌الملل در دوران پس از جنگ سرد نظرتان را ابراز کنید؟

 


در مورد تلاش پوتین برای ارائه‌ی توجیهی قانونی برای تجاوز خود چیزی نمی‌توان گفت. اصلاً ارزش بررسی ندارد.

البته، درست است که آمریکا و متحدانش قوانین بین‌المللی را بدون یک چشم به هم زدن نقض می‌کنند، اما این جنایت‌های پوتین را تخفیف نمی‌دهد. با این همه، کوزوو، عراق و لیبی پی‌آمدهای مستقیمی بر درگیری برسر اوکراین دارند.

حمله به عراق نمونه‌ی درس‌نامه‌ای جنایاتی بود که نازی‌ها را به خاطر آنها در نورنبرگ به دار آویختند، تجاوز ناموجه محض. و ضربه‌ای به روسیه بود.

در مورد کوزوو، ادعا شد که تهاجم ناتو (یعنی تجاوز ایالات متحده) «غیرقانونی اما موجه» است (به عنوان مثال، توسط کمیسیون بین المللی کوزوو به ریاست ریچارد گلدستون) به این دلیل که بمباران برای پایان دادن به جنایات جاری انجام شده است. این قضاوت مستلزم معکوس‌کردن گاه‌شمار تاریخی بود. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سیل جنایات پیامد تهاجم بوده است: پیش‌بینی شده بود، انتظار می‌رفت، برآورد شده بود. علاوه بر این، گزینه‌های دیپلماتیک در دسترس بود، [اما] طبق معمول، به نفع خشونت نادیده گرفته شد.

مقامات ایالات متحده اذعان دارند که بمباران متحد روسیه، صربستان – بدون این که حتی از قبل آن‌ها را مطلع کنند – بود که تلاش‌های روسیه را برای همکاری با ایالات متحده به نحوی برای ایجاد نظم امنیتی اروپا پس از جنگ سرد را معکوس کرد، با اشغال عراق و بمباران لیبی پس از موافقت روسیه برای وتو نکردن قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل که ناتو بلافاصله آن را نقض کرد، این روند معکوس تسریع شد.

رویدادها عواقبی دارند؛ اما این واقعیت‌ها را می‌توان در نظام اعتقادی پنهان ساخت.

وضعیت حقوق بین‌الملل در دوره‌ی پس از جنگ سرد، حتی در حرف هم تغییری نکرد، چه برسد به عمل. پرزیدنت کلینتون به‌صراحت گفت که ایالات متحده قصدی برای رعایت آن ندارد. براساس دکترین کلینتون ایالات متحده این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که «در صورت لزوم به‌صورت یکجانبه» از جمله «استفاده‌ی یکجانبه از نیروی نظامی» برای دفاع از منافع حیاتی مانند «تضمین دسترسی بدون ممانعت به بازارهای کلیدی، منابع انرژی و منابع استراتژیک» اقدام کند. جانشینان او نیز، و هر کس دیگری که بتواند، بدون مجازات قانون را زیر پا بگذارد.

البته منظورم این نیست که حقوق بین‌الملل هیچ ارزشی ندارد. در محدوده‌ای قابلیت اجرا دارد و از برخی جهات معیار سودمندی است.

به نظر می‌رسد هدف روسیه از حمله، سرنگونی دولت زلنسکی و برقراری دولت طرفدار روسیه به‌جای آن باشد. با این حال، صرف نظر از هرچه رخ می‌دهد، اوکراین برای تصمیم خود برای تبدیل شدن به مهره‌ای در بازی‌های ژئواستراتژیک واشینگتن با آینده‌ی وحشتناکی مواجه است. در این زمینه، چقدر محتمل است که تحریم‌های اقتصادی باعث شود روسیه موضع خود را در قبال اوکراین تغییر دهد – یا تحریم‌های اقتصادی چیزی بزرگ‌تر را هدف قرار داده است، مانند تضعیف کنترل پوتین در داخل روسیه و روابط این کشور با کشورهایی مانند کوبا، ونزوئلا و احتمالاً حتی خود چین؟

شاید اوکراین عاقلانه‌ترین انتخاب را نکرده باشد، اما چیزی مثل گزینه‌های در دسترس دولت‌های امپراتوری نداشت. گمان می‌کنم که تحریم‌ها روسیه را به وابستگی بیشتر به چین سوق دهد. بدون تغییر مسیر جدی، روسیه یک دولت نفتی دزدسالار است که بر منبعی تکیه دارد که باید به‌شدت کاهش یابد وگرنه همه‌ی ما به پایان رسیده‌ایم. مشخص نیست که آیا نظام مالی آن می‌تواند یک حمله‌ی شدید، از طریق تحریم‌ها یا ابزارهای دیگر، را تحمل کند. این دلیل دیگری به نفع ارائه‌ی راهی به‌ظاهر زیبا برای عقب‌نشینی روسیه است.

دولت های غربی، احزاب اصلی اپوزیسیون، از جمله حزب کارگر در بریتانیا، و رسانه های شرکتی به‌یکسان کارزاری شووینیستی علیه روسیه را آغاز کرده‌اند. این اهداف نه‌تنها الیگارش‌های روس، بلکه نوازندگان، رهبران ارکستر و خوانندگان و حتی مالکان باشگاه فوتبال مانند رومن آبراموویچ از باشگاه چلسی را، دربر می‌گیرد. روسیه پس از تهاجم حتی از یوروویژن سال 2022 نیز منع شده است. این همان واکنشی است که رسانه‌های شرکتی و به‌طور کلی جامعه‌ی بین‌المللی به آمریکا پس از حمله و تخریب متعاقب آن به عراق نشان دادند، اینطور نیست؟

نظر کنایه‌آمیزتان کاملاً بجاست و می‌توانیم در مسیرهایی خیلی آشنا به آن ادامه دهیم.

فکر می‌کنید این تهاجم آغازگر عصر جدیدی از رقابت دایم بین روسیه (احتمالاً در ائتلاف با چین) و غرب است؟

تشخیص این‌که خاکسترهای این آتش کجا می‌ریزد سخت است – و شاید مشخص شود که این استعاره نیست. تاکنون، چین با خونسردی بازی را ادامه می‌دهد و احتمالاً سعی خواهد کرد برنامه‌ی گسترده‌ی خود برای یکپارچگی اقتصادی بیشتر جهان را در نظام جهانی در حال گسترش خود به پیش ببرد، چند هفته قبل آرژانتین را به ابتکار کمربند و راه وارد کرد، در حالی که رقبا دارند یکدیگر را نابود کنند.

همان طور که قبلاً بحث کردیم، این رقابت در حکم مرگ گونه‌های حیاتی است و طرف پیروزی در آن وجود ندارد. ما در مقطع مبرمی در تاریخ بشر هستیم. نمی‌توان منکر آن شد. نمی‌توان نادیده‌اش گرفت.

۱۶۲ نظر:

Rosa گفت...

وال‌استریت جورنال: روسیه پیکارجویان باتجربه سوریه‌ای را برای نبردهای شهری در اوکراین استخدام می‌کند

وال‌استریت جورنال روز یکشنبه به نقل از مقامات ایالات متحده گزارش داد که روسیه ضمن تشدید حملات خود به اوکراین پیکارجویان باتجربه سوریه‌ای را برای نبردهای شهری استخدام می‌کند.

چهار مقام آمریکایی به این روزنامه گفتند که مسکو طی روزهای اخیر پیکارجویانی را از سوریه استخدام کرده با این هدف که به ارتش روسیه برای تصرف کی‌یف کمک کنند.

به گفته یکی از این مقامات، برخی از پیکارجویان سوری هم‌اکنون در روسیه به‌سرمی‌برند و آماده‌اند تا به جنگ در اوکراین بروند.

مسکو در جریان جنگ داخلی سوریه از حکومت بشار اسد حمایت کرد و با شورشیان وارد جنگ شد. حکومت سوریه نیز از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین حمایت کرده. سوریه همچنین به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت تهاجم مسکو به اوکراین رای مخالف داد.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=243464

Rosa گفت...

بریتانیا طرح کریدورهای بشردوستانه روسیه را بیهوده خواند

جیمز کلورلی، از مدیران ارشد وزارت خارجه بریتانیا، طرح‌های روسیه برای یک آتش‌بس موقت برای دسترسی غیرنظامیان به کریدورهای بشردوستانه که به بلاروس یا روسیه منتهی می‌شود را "غیرقابل باور" خواند.

مدیرکل اروپا و آمریکای شمالی وزارت خارجه بریتانیا گفته است پیشنهاد خروج به سوی کشوری که در حال حاضر کشور شما را ویران می کند، بیهوده است.

وی بار دیگر دورنمای اعمال منطقه پرواز ممنوع ناتو بر فراز اوکراین را رد کرد و گفت که ولادیمیر پوتین در تلاش است ناتو را به درگیری بکشاند.

اوکراین طرح کریدورهای بشردوستانه روسیه را 'کاملاً غیراخلاقی' خواند

اوکراین گفته است که پیشنهاد روسیه در مورد کریدورهای بشردوستانه که پناهجویان را به بلاروس یا روسیه می‌برد "کاملاً غیراخلاقی" است.

سخنگوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: شهروندان اوکراینی باید اجازه داشته باشند از طریق خاک اوکراین خانه‌های خود را ترک کنند.

این سخنگو در پیامی مکتوب به نقل از خبرگزاری رویترز گفت: "این یک داستان کاملا غیر اخلاقی است. از رنج مردم برای ایجاد تصویر تلویزیونی مورد نظر استفاده می شود."

Rosa گفت...

کریدورهای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی، به بلاروس و و روسیه منتهی می‌شود

روسیه گفته است که کریدورهای بشردوستانه جدیدی را برای امکان تخلیه غیرنظامیان باز خواهد کرد.

مسیرهای منتشر شده توسط خبرگزاری ریانووستی روسیه نشان می‌دهد که غیرنظامیان می توانند به روسیه و بلاروس بروند.

کریدور از کی‌یف به بلاروس که متحد روسیه است، منتهی خواهد شد وغیرنظامیان در خارکیف فقط یک کریدورمنتهی به روسیه خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریدورهای شهرهای ماریوپول هم به دیگر شهرهای اوکراین وهم به روسیه منتهی می‌شوند.

'انانیموس' مدعی هک کردن ایستگاه‌های تلویزیونی روسیه شد

گروه هکری "انانیموس" ادعا کرد که برنامه‌های چندین شبکه تلویزیون دولتی روسیه را هک کرده و تصاویری از جنگ در اوکراین را پخش کرده است.

این گروه در حساب توییتر اعلام کرد که کانال‌هایی از جمله روسیه ۲۴، کانال یک و مسکو ۲۴ و همچنین سرویس‌های پخش آنلاین روسی وینک و ایوی را هم هک کرده است.

Rosa گفت...

بی‌ثبات‌کننده‌ترین اثر تهاجم روسیه می‌تواند این باشد که بسیاری در سراسر جهان با رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، موافقت کنند. او در نشست امنیتی مونیخ در این ماه اظهار داشت که کی‌یف مرتکب اشتباهی شده وقتی سلاح‌های هسته‌ای را که از اتحاد جماهیر شوروی به ارث برده بود کنار گذاشت. عدم تمایل ایالات متحده به دفاع از کشور دوستی مانند اوکراین می‌تواند حداقل برخی از متحدان آمریکا را به این باور برساند که سلاح‌های هسته‌ای تنها راه تضمین حاکمیت آنها است. تصور اینکه همسایگان چین نیز چنین فکری داشته باشند، دشوار نیست. این واقعیت که اکثریت مردم کره جنوبی اکنون طرفدار دستیابی کشورشان به تسلیحات هسته‌ای هستند، نشان می‌دهد که اقدامات آقای پوتین در اوکراین رژیم منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در جهان را به خطر می‌اندازد.

ناشناس گفت...

با سلام و درود،!
خسته نباشید، بارها ما در رابطه با تجاوز پوتین ب اوکراين خیلی صحبت کردیم،

امروز در رابطه با چند موضوع مختلف صحبت خواهیم کرد ،ابتدا در رابطه با ۸ مارس مبارزات واقعی خانم ها زنان مبلرز را ب همه عزیزان تبریک و ب دنبال آن ب همه زنان مبارز جهان تبریک و ارزو برای رهایی همه زنان جهان از ستم را دارم !!


دوم در رابطه‌ مبارزات آنارشیست ها و انسان های مبارز در رابطه با جنگ ارتجاعی پوتین باید بگويم، پوتین برای کشور گشایی و داشتن برده های زیادی ب کشور اوکراین حمله کرده، در واقع در میان مردم اوکراین بیشترین ضربه را خواهند خورد،!!

دوستان ما با گفتن فقط مردم آسیب می‌بیند !! گفتن همه واقیعت نیست،!
ابتدا باید مشخصات بازدارنده متجاوزان ب کشور را مشخص و ماهیت افراد و گروهای درگیر را هم باید مشخص کنیم،!

اهمیت این موضوع ما را بر آن میدارد، که ماهيت افراد و گروههای درگیر در این جنگ ارتجاعی را ابتدا مشخص می‌شود!!

ناشناس گفت...

خوب بنا شد ما مختصات و شراکت افراد و دفاع واقعی نه برای معامله بلکه برای اصالت افراد و گروهای درگیر در جنگ،را بدون چشم داشت دولتی را تحليل کنیم،!!

ما بطور دقیق از افرادی صحبت میکنیم که از مردم دفاع واقعی دارند، هر چند بعد از غالب و مغلوب در جنگ از نظر کمی و کیفی هیچ چیزی ب سود انها نیست، در بمب بران متجاوزین و حمله وحشتناک ب مردم بی پناه و به یک معنای بی کس صحبت از صف مستقل در مبارزات آنارشیست ها و مردم مبارز،علیه متجاوزین را نمیتوان مشخص کرد،

همانطور که در بالا اشاره کردم از نظر کمی و کیفی مبارزات واقعی و مستقل در نام آنها و بدون اهداف مشخص با دولتها مورد نظر است !
چرا که با گفتن جمله امپریالیسم و دفاع مردم جدا از دولت همه واقیعت نیست،
هر چند در میان دولتها برای اهداف خود در جنگ منافعی دارند که برای رسیدن ب اهداف خود ار مردم استفاده میکنند،


وقتي ما ب عنوان آنارشیست های واقعی و مبارزین واقعی از مردم دفاع میکنیم دقیقا از زوایه دولت و متجاوزین و اهداف مشترکی نداریم و از طرفی هم بطور مستقل هم از زوایه فنی مشکلات خودش را دارد،
ولی ما با کسانی که خود را انقلابی و یا آنارشیست میدانند، و برای حتا موضوع تئوریک هم مشکل دارند را نمی‌توان باور یک برخورد اصولی را از انها انتظار داشت،
همانطور که رزا جان در ابتدا برخورد با انها را با اصطلاح گه گیجه و یا زوایه نزدیک به توده ی ها ارزیابی کرد!!

ناشناس گفت...

خوب، شرایط و اوضاع و قوانین بورژوازی هیچ کدام ب نفع مانیست،

چگونگی برون رفت و همبستگی جهانی هم بب فشار قوانین ارتجاعی هم ضیعف شده و پاشنه آشیل دولتها هم با منافع مشخص خودشان و بدون کوچکترین گذشت کماکان ادامه دارد!!


بطور مشخص در عرص چند روز بنزین و گازوئیل و ارذاق در اروپا و اسکاندیناوی ۲۵ درصد و حتا پیش بینی می‌شود ب حدوا ۳ یورو برسد،!
حقیقت برای من در اوضاع سوالات اساسی که در ذهن خودم وجود دارد،
با شما عزیزان در میان میگذارم،


یگ ،چگونگی همبستگی عملی با زنان اوکراین و جهان امروز باید چگونه باشد

دو صف مستقل جنگ علیه فاشیست ها و ارتش‌ روسیه در جبجنگ باید چگونه باشد البته حتما ب نوعی در عمل اجتماعی اولیه وجود دارد که ما متأسفانه بی خبریم،!!

برای من حداقل سعی میکنم از کلمة متجاوز در جد معمول استفاده نکنم چون از یک نگاه میتوان گفت دولت‌های موجود در هر نقطه ی از جهان همیشه علیه منافع مردم عمل نیکنند،
بطور دقیق میتوان گفت دولت‌های عصر حاضر هم ب نوعی متجاوز ب حق مردم هستن!!!
پیروز باشید

Rosa گفت...

روسیه تهدید کرد می‌تواند جریان گاز را به روی اروپا ببندد

معاون نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه مدعی شد اگر ایالات متحده و اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را تحریم کنند، قیمت هر بشکه نفت به بالای ۳۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک در یک اظهارنظر ویدئویی که از تلویزیون روسیه پخش شد، گفت: «مسلما روشن است که کنار گذاشتن نفت روسیه منجر به بروز عواقب وخیمی برای بازارهای جهانی می‌شود».

او افزود: «بالا رفتن قیمت‌ها غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. نفت به ۳۰۰ دلار به ازای هر بشکه خواهد رسید، اگر نگوییم که بیشتر خواهد شد».

معاون نخست‌وزیر روسیه همچنین تهدید کرد که کشورش می‌تواند جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم-۱ به مقصد اروپا را قطع کند، ولی هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

روسیه قبل از حمله به اوکراین روزانه پنج میلیون بشکه نفت خام و سه میلیون بشکه میعانات گازی و محصولات نفتی صادر می‌کرد.

بر اساس گزارش‌ شرکت‌های بین‌المللی و خبرگزاری‌های خارجی مانند بلومبرگ، صادرات نفت و محصولات نفتی روسیه طی یک هفته گذشته نصف شده است.

اروپا و آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای علیه سیستم بانکی روسیه وضع کرده و دسترسی بسیاری از بانک‌های این کشور به سوئیفت را قطع کرده‌اند.

از سوی دیگر، شرکت‌های عظیم کشتیرانی جهان مانند «مرسک» و «تورم» انتقال محموله‌های نفتی روسیه را تعلیق کرده و خبرگزاری رویترز گزارش داده است که دیگر نفتکش‌ها نیز محموله‌های نفتی روسیه را تا چهار برابر هزینه قبلی حمل می‌کنند.

Rosa گفت...

خبرهای کوتاه/ زلنسکی برای گفتگو در باره دونباس و کریمه اعلام آمادگی کرد.....

زلنسکی برای گفتگو در باره دونباس و کریمه اعلام آمادگی کرد

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که آماده گفت‌وگو درباره وضعیت مناطق جدایی‌طلب در شرق این کشور و شبه جزیره کریمه در دریای سیاه است. ولودیمیر زلنسکی در شبکه‌تلویزیونی ABC به صراحت گفت تسلیم خواست روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده یا حاکمیت مسکو بر کریمه نخواهد شد. او افزود: «آمادگی من برای گفت‌وگوست، نه تسلیم.»

زلنسکی در عین حال بحث و مصالحه در باره چگونگی اداره این مناطق را منتفی ندانست و گفت: «این یک موضوع بسیار پیچیده است و نباید برای آن اولتیماتوم داد... ما ضرب‌الاجل دادن را به رسمیت نمی‌شناسیم.»

او از پوتین خواست به جای زندگی در حباب ‌اطلاعاتی بدون هوا، یک گفت‌وگوی واقعی و ملموس را شروع کند.

Rosa گفت...

نامه ای از کیف به چپ غربی! – نوشته تاراس بیلوس، برگردان: سینا بهزادی

https://www.akhbar-rooz.com/144353/1400/12/17/

دیروز، نیمی از روز را صرف این موضوع کردم که آیا باید به یک واحد دفاع از کشور ملحق شوم یا خیر. در شب بعد، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، دستور بسیج کامل را امضا کرد و نیروهای روسی وارد و آماده محاصره کیف شدند، که این موجب شد من تصمیم خود را بگیرم.

رزا: چپها یا آنارشی ها به ارتش دولتی اوکراین نپیوستند بلکه به بسیج و واحدهای دفاعی ...
آنها که میلیتانت نیستند به گروههای حمایتی غذا/بهداشت/خروج فراریان و پناهجویان لب مرزی...
اما بیانیه ی حزب کمونیست روسیه جالبه که پوتین را استالین و زیلنسکی را با هیتلر اشتباه گرفته!


حزب کمونیست فدراسیون روسیه: فاشیست های اروپا و تروریست‌های خاورمیانه از نازی‌ها و ملی‌گرایان باندرا حمایت می‌کنند

https://www.akhbar-rooz.com/144641/1400/12/17/

Rosa گفت...

خبرگزاری آسوشیتدپرش از قول «یک منبع آگاه» می‌نویسد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم گرفته است واردات نفت از روسیه به ایالات متحده را ممنوع کند.

ایالات متحده به‌طور کلی حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز از روسیه نفت وارد می‌کند که تنها حدود ۵ درصد از صادرات نفت خام روسیه است. سال گذشته، تقریباً ۸ درصد از واردات نفت و فرآورده‌های نفتی ایالات متحده از روسیه بود. آمریکا از روسیه گاز طبیعی وارد نمی‌کند.

بنا به این گزارش، این تصمیم به دنبال درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از مقامات آمریکایی و غربی برای قطع واردات نفت از روسیه صورت خواهد گرفت.

«منبع آگاه» که نخواسته نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفته است که احتمال می‌رود جو بایدن این تصمیم را در جریان روز سه‌شنبه اعلام کند.

کشورهای اروپایی نیز گفته‌اند که قصد دارند اتکای خود به تأمین انرژی از روسیه را کاهش دهند، اما پر کردن این خلأ بدون آسیب زیاد اقتصادی به اروپا احتمالاً مدتی طول خواهد کشید. گاز طبیعی روسیه یک سوم مصرف سوخت فسیلی اروپا را تشکیل می‌دهد.

Rosa گفت...

اوکراین - فیلم تکان دهنده دراز کشیدن شجاعانه مردم جلوی ستون خودروهای نظامی روسی

https://youtu.be/0H-1z_V4raI

شهر خرسون اوکراین - شهروندان غیرنظامی، شجاعانه و با دست خالی سعی می‌کنند جلوی پیشروی کاروان نظامی روسیه را بگیرند و یک شهروند روی زمین خوابیده تا نگذارد آنها جلو بروند

اوکراین - دفاع شجاعانه از خانه با دستان خالی! - ویدئو

مردم ملیتوپل اوکراین با دست خالی از خانه و شهر خود در مقابل اشغالگران دفاع می‌کنند.

https://youtu.be/u-BwZ6EJCHo

Rosa گفت...

باید بپذیریم که سرمایه در پوشاندنِ کارِ ما بسیار موفق بوده‌است. حقیقتاً یک شاهکار خلق کرده است، شاهکاری به بهای قربانی نمودنِ زنان. سرمایه به واسطه‌ی تبدیلِ کار خانگی به کاری از روی علاقه و انکارِ لزومِ وجودِ دستمزد برای آن، با یک تیر چندین نشان می‌زند. اول از همه حجمِ زیادی از کار را بدونِ هزینه‌ی مادی به انجام می‌رساند و حتی اطمینان می‌دهد که زنان نه تنها به مبارزه علیهِ آن برنمی‌خیزند که آن را به عنوان بهترین دستاوردِ زندگی می‌جویند (به هدفِ شنیدنِ عبارتِ جادوییِ ‹بله عزیزم، تو یک زنِ واقعی هستی.›) به طورِ هم‌زمان، مردانِ کارگر را به واسطه‌ی اتکای زنان‌شان به کار و درآمدِ آن‌ها، تحتِ کنترل نگه می‌دارد. از طرفِ دیگر با قراردادنِ یک خدمتگزار (زن) در اختیارِ آنان بعد از اتمامِ زمانِ خدمتِ خود در کارخانه یا شرکت، آنان را در دامِ این انضباط نگه می‌دارد. در حقیقت نقشِ ما به عنوانِ زن این است که خدمت‌گزارانی بدونِ دستمزد، راضی و فراتر از آن بامحبت برای ‹طبقه‌ی کارگر› باشیم، همان قشری از پروله‌تاریا که سرمایه ناچار بود قدرتِ اجتماعی بیشتری در قبالش به‌ دست آورد. همان‌گونه که خدا حوا را برای لذتِ آدم آفرید، سرمایه نیز نقشِ زنِ خانه‌دار را ایجاد کرد تا به کارگرِ مرد از نظر فیزیکی، احساسی و جنسی خدمت کند – فرزندانش را پرورش دهد، جورابش را بدوزد، کسی که وقتی که کار و روابط اجتماعی‌ای که سرمایه برای او در نظر گرفته است‌ (که روابطی مملو از تنهایی است) شخصیت‌ش را خوار کرد بتواند او را تسکین دهد. دقیقاً همین ترکیبِ عجیب از ارائه‌ی خدمتِ فیزیکی، احساسی و جنسی است، که در نقشِ زن‌خانه‌دار جمع شده است، و کارِ زنان را سنگین و در عینِ حال نامرئی می‌کند.

https://www.radiozamaneh.com/706949/

Rosa گفت...

نمایی از بیمارستان کودکان شهر ماریوپل که در حمله روس‌ها به شدت آسیب دیده است.

Mariupol authorities say that a Russian aerial bomb destroyed a children’s hospital less than a hour ago #Ukraine

https://twitter.com/bopanc/status/1501576915555164163?cxt=HHwWhoC96feP1tYpAAAA

Mariupol authorities are forced to bury victims of the Russian siege in mass graves. Well over 1000 civilians have been killed in the shelling so far, according to the mayor’s office #Ukraine

https://twitter.com/bopanc/status/1501646872489910278?cxt=HHwWjICzzfv39dYpAAAA

وزارت دفاع بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه استفاده از بمب خلاء در اوکراین را تأیید کرده است.

وزارت دفاع بریتانیا در توئیتی نوشت که وزارت دفاع روسیه استفاده از سامانه تسلیحاتی تاس-۱اِی (TOS-1A) در اوکراین را، که در آن از موشک‌های گرمافشاری (بمب خلاء) استفاده می‌شود، تأیید کرده است.

سلاح گرمافشاری یا بمب خلاء پس از برخورد با هدف، ابتدا یک ابر انفجاری وسیع پخش می‌‌کند و سپس خرج دوم بمب، این ابر انفجاری را مشتعل کرده و با ایجاد یک گلوله آتش بزرگ، تمام اکسیژن اطراف را می‌مکد و خلاء ایجاد می‌کند.

تأثیر این نوع بمب بر ساختمان‌ها و افراد «وحشتناک» توصیف شده است.



روسیه روز چهارشنبه اعتراف کرد که سربازان وظیفه را نیز فراخوانده و به اوکراین اعزام کرده است و شماری از آن‌ها نیز توسط نیروهای اوکراینی اسیر شده‌اند.

اذعان این مطلب از سوی سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در حالی صورت می‌گیرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قول داده بود که سربازان وظیفه به اوکراین اعزام نخواهند شد و «عملیات» او در اوکراین تنها به نظامیان حرفه‌ای متکی خواهد بود.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، اوکراین ویدئوهای متعددی از سربازان اسیر روسی در اینترنت منتشر کرده که بسیاری از آنها از سربازان وظیفه و بین ۱۸ تا ۲۰ سال هستند.

بنابر این گزارش، بسیاری از مادران روسی برای خبر گرفتن از سرنوشت پسران‌شان به رسانه‌های اجتماعی مراجعه کرده‌اند و گروه‌های حقوق بشری نیز می‌گویند با تماس‌های بسیار زیاد خانواده‌های سربازان وظیفه مواجه‌اند.

Rosa گفت...

بمباران بیمارستان ماریوپل ۱۷ زخمی برجا گذاشت

به گفته مقام‌های نظامی اوکراین در شرق منطقه دونتسک، دستکم هفده نفر در حمله هوایی روسیه به بیمارستانی در ماریوپل زخمی شده‌اند.

مقام‌های محلی گفته‌اند کارکنان و زنان در حال زایمان در میان مجروحان هستند و خوشبختانه کودکان در جریان این بمباران هوایی آسیبی ندیدند.


رئیس جمهوری اوکراین در توئیتر به تخریب بیمارستان کودکان در ماریوپل واکنش نشان داد.

آقای زلنسکی در توئیتی نوشته "حمله مستقیم نیروهای روسی به زایشگاه. مردم و بچه ها زیر آوار هستند".

او نوشته "قساوت! تا کی جهان می خواهد شریک جرم باشد و ترور را نادیده بگیرد؟ همین الان آسمان را ببندید! کشتار را متوقف کنید! شما قدرت دارید اما به نظر می رسد انسانیت را دارید از دست می دهید".

هنوز درباره میزان تلفات انسانی این بمباران خبری منتشر نشده است.

ناشناس گفت...

ززا جان!!

این توده ی ها اكثریتی ها و چپ های دولتی حشرتی از همه باید پاسخگوی ایدلوژی پوسیته زنگ زده جواب بدهند کودک کشی زن کشی زنهای حامله ایا دور از شأن انسانی است یا نه ؟؟؟

این جماعت پست با توجیه سلاح بیولوژیکی اوکراين، پوتین سکوپات اجازه کودک کشی را دارد،!!
عجب توجیه احمقانه،!!!
من دیگر نمیدانم باید ب این انسان‌های فرصت طلب چه بگن !!!!؟؟،،

Rosa گفت...

Moscow Anarchist Black Cross updates, March 2022

Plenty have been arrested in demonstrations. More serious charges may be pressed anytime soon. But until then, we are following up on anarchists who have already been facing repression before the war.


https://twitter.com/avtonom_org_en/status/1501537489399717888?cxt=HHwWgIDRiYSZxNYpAAAA

Unter den #Flüchtenden aus der #Ukraine sind auch #Romnja und ihre Kinder. 20 % der ukrainischen Roma und Romnja sind staatenlos, haben also keine Reisepässe – dies darf der Ausreise und Aufnahme in andere Staaten nicht im Wege stehen.

https://twitter.com/luna_le/status/1501570675462524929

Eine anarchistische Analyse über die Anarchist*innen im ukrainischen Widerstand gegen die russische Invasion

https://enough-is-enough14.org/2022/03/08/eine-anarchistische-analyse-ueber-die-anarchistinnen-im-ukrainischen-widerstand-gegen-die-russische-invasion/

An Anarchist Analysis on the Anarchists in Ukrainian Resistance against Russian Invasion

https://avtonom.org/en/blog/anarchist-analysis-anarchists-ukrainian-resistance-against-russian-invasion

Moscow Anarchist Black Cross updates, March 2022

https://avtonom.org/en/news/moscow-anarchist-black-cross-updates-march-2022

Rosa گفت...

Mucho macho
La amenaza, ora latente, ora ostentosamente impúdica, imprevisible y arbitraria, es el modus operandi por excelencia del hombre violento, el que domina a través del miedo, el que se nutre del temor que infunde y basa su propio valor en su capacidad de prevalecer sobre los otros.

https://www.elsaltodiario.com/guerra-en-ucrania/mucho-macho-putin-Zelenski

Der Krieg in der Ukraine: Mucho Macho

https://enough-is-enough14.org/2022/03/02/der-krieg-in-der-ukraine-mucho-macho/

Dass mensch keine Frau sein muss, um den Frieden zu wollen, sondern dass die Tatsache, dass man nicht mit dem Streben nach Macht als Auftrag sozialisiert wurde, dass mensch nicht weiß, dass es ein Privileg ist, sich aufzudrängen, nachdem man im Allgemeinen dazu erzogen wurde, sich um das Leben der anderen zu kümmern, die Frauen aus der Logik dieser tödlichen Übungen ausschließt, in die sich die Putins der Welt stürzen. Es ist dringend notwendig, auf diesen kriegerischen Machismo der reichen Oligarchen hinzuweisen, die Krieg spielen, so trunken von der Macht, dass sie an einem Tag halb London aufkaufen, an einem anderen ein Bacchanal mit Hunderten von Frauen an der Mittelmeerküste veranstalten, und an einem anderen Tag kommen sie und bombardieren ein Land, während sie sogar Schweden bedrohen, dass die Bedrohung der reichen weißen Europäer ganz oben auf der Olympiade des militärischen Machismo stehen sollte.

Gegen diesen oligarchischen, rassistischen, autoritären und kriegerischen Machismo muss ein militant pazifistischer Feminismus aufstehen, der klar und deutlich andere Wege und Alternativen aufzeigt, die uns von dem Szenario der Gewalt und des Todes fernhalten, das wir mit Fassungslosigkeit betrachten, und ebenso fassungslos müssen wir aufstehen. Lassen wir uns nicht einschüchtern, lassen wir nicht zu, dass sie die Oberhand gewinnen. Wenn es einen würdigen Kampf gibt, den wir aufnehmen und um den herum wir uns vereinen müssen, dann ist es der Kampf gegen den Krieg, gegen alle Kriege.

Sarah Babiker

Rosa گفت...

این مقاله از کتاب فرانسوی Manifeste conspirationniste
Éditions du Seuil‘
به زبان آلمانی در مورد شعبده بازی پاندمی و بیشتر... است که دارم می خوانم!
البته فقط بخشهایی از آن به آلمانی ترجمه شده و اینجا هیچ ناشری علاقه و امکان چاپش را ندارد:)
شخصن فکر می کنم ویروس واقعی است و حال یا به تصادف و یا عمدن گسترده شده...
ولی خوب نظرات دیگر هم بخشی از واقعیت را در خود دارند؟! اگرنه خواندنی نمی شدند!

لینک هر دو قسمت برای خوانندگان و امید به ترجمه فارسی آن...


Ein Manifest der Verschwörung


https://sunzibingfa.noblogs.org/post/2022/02/07/ein-manifest-der-verschwoerung/


This is the end, my only friend, the end…. (Manifest conspirationniste)


https://sunzibingfa.noblogs.org/post/2022/03/07/this-is-the-end-my-only-friend-the-end-manifest-conspirationniste/



Rosa گفت...

شورای شهر ماریوپل گفته یک بیمارستان کودکان در این شهر بر اثر حملات هوایی روسیه تخریب شده است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین می‌گوید روسیه ۴۰۰ هزار نفر را در ماریوپل گروگان گرفته است. او در توئیتی نوشت «گلوله‌باران بی‌رویه ادامه دارد» و در حال حاضر نزدیک به سه‌هزار نوزاد تازه به‌دنیاآمده فاقد دارو و غذا هستند. کولبا همچنین خواستار مداخله خارجی برای پایان دادن به تهاجم روسیه شد.

با بمباران مداوم ماریوپل و با پر شدن سردخانه‌ها، مقام‌های محلی منتظر فرصتی بودند تا اجازه دفن اجساد را بدهند. به گزارش آسوشیتدپرس، یک خندق عمیق به طول حدود ۲۵ متر در یکی از گورستان‌های قدیمی شهر کنده شد و مددکاران اجتماعی ۳۰ جسد را که در فرش یا کیسه پیچیده شده بودند، به خاک سپردند. کشته‌شدگان شامل غیرنظامیان و برخی از سربازان بودند.

آسوشیتدپرس نوشت هیچ مراسم عزاداری برگزار نشد و هیچ خانواده‌ای با عزیز خود وداع نکرد.

صلیب سرخ جهانی وضعیت در ماریوپل را وخیم گزارش کرده و گفته است بسیاری از مردم روزها بدون آب لوله‌کشی و گرما به‌سر می‌برند.

قطع برق چرنوبیل

خبرگزاری آلمان گزارش داد که پس از تصرف نیروگاه هسته‌ای سابق چرنوبیل توسط سربازان روسی، برق آن به‌طور کامل قطع شده است.

اوکرنرهو، اپراتور شبکه این موضوع را از طریق پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد. گفته می‌شود که خطوط برق در اثر گلوله‌باران آسیب دیده است. تعمیر در حال حاضر به دلیل جنگ در شمال کی‌یف امکان‌پذیر نیست. هیچ اطلاعاتی در مورد ایمنی هسته‌ای این نیروگاه داده نشده است.

با این حال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) گفت «هیچ پیامد ایمنی خطرناکی در این زمینه دیده نمی‌شود». این نهاد وابسته به سازمان ملل عصر دیروز اعلام کرد که دیگر هیچ ارتباطی با دستگاه‌های نظارتی نیروگاه اتمی سابق ندارد.

کی‌یف خواستار آتش‌بس فوری در اطراف نیروگاه هسته‌ای سابق چرنوبیل است.

https://www.radiozamaneh.com/707409/

عدم اصرار بر پذیرش زودهنگام اوکراین در ناتو

ولودیمیر زلنسکی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا گفت دیگر بر پذیرش زودهنگام کشورش در ناتو اصراری ندارد. او گفت «مدتی پیش موضع خود را در این‌باره ملایم‌تر کرده» زیرا ظاهراً ناتو نمی‌خواست این اقدام را انجام دهد. گفته می‌شود که دولت او اکنون آماده است در مورد بی‌طرفی احتمالی اوکراین صحبت کند. ایهور شوکوا، مشاور سیاست خارجی زلنسکی شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آ.اِر.دی آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا اوکراین ممکن است «بی‌طرفی» در مورد ناتو را بپذیرد، گفت این امکان وجود دارد و چنین پرسش‌هایی را می‌توان در مذاکرات مورد بحث قرار داد. با این حال، شوکوا دادن ضمانت‌های امنیتی به اوکراین را شرط چنین اقدامی دانست....

Rosa گفت...

سامانسرای لویزان در تهرانپارس در تهران:

سامانسرای لویزان واقع در منطقه ۴ شهر تهران محلی برای اسکان زنان کارتن خواب، بی خانمان و فقیر است.

یک مرکز شکنجه در سامانسرای لویزان در تهرانپارس، خیابان استخر است.

سامانسرای لویزان محل نگهداری بانوان است. مدیریت آن با یک زن پاسدار بنام «عبدی» است. قبلاً مدیریت آن با «‌سردار روزبهانی» بود. زنان را زیر دوش آب سرد شکنجه می کنند و آنان را با کابل می‌زنند.
سامانسرای خاورشهر در افسریه به سمت خاوران:

یک مرکز شکنجه دیگر هم در سامانسرای خاورشهر، افسریه به سمت خاوران وجود دارد.

مدیر شکنجه گاه خاورشهر، شخصی بنام «سیدمهدی اسماعیلی» است. این مرکز محل افتضاحی است. زیر نظر سازمان رفاه خدمات ومشارکتهای شهرداری است.

به دروغ میگویند این مرکز برای بی خانمان ها است ولی این محل یک شکنجه گاه است.

نام شماری از شکنجه گرانی که در خاورشهر مشغول به کار هستند از این قرار است:

«‌صمد نجاریان درونکلاهی» اهل بابل که کارش اعتراف گیری و شکنجه است.

«هادی آبروی» اهل مشهد و «فیروز یعقوبی» اهل سراب

https://www.tribunezamaneh.com/archives/301397

Rosa گفت...

War in Ukraine: Ten Lessons from Syria

https://de.crimethinc.com/2022/03/07/war-in-ukraine-ten-lessons-from-syria-syrian-exiles-on-how-their-experience-can-inform-resistance-to-the-invasion

Krieg in der Ukraine: Zehn Lehren aus Syrien

https://de.crimethinc.com/2022/03/07/krieg-in-der-ukraine-zehn-lehren-aus-syrien-im-exil-lebende-syrerinnen-uber-die-frage-wie-ihre-erfahrungen-den-widerstand-gegen-die-invasion-beeinflussen-konnen

Guerra en Ucrania: Diez lecciones de Siria

https://de.crimethinc.com/2022/03/07/guerra-en-ucrania-diez-lecciones-de-siria-personas-exiliadas-sirias-hablan-de-como-su-experiencia-puede-servir-de-base-para-la-resistencia-a-la-invasion

7: Do not ascribe equal responsibility to Ukraine and Russia.

In Ukraine, the identity of the attacker is known to everyone. If Putin’s offensive is in some ways a response to pressure from NATO, it is above all the continuation of an imperial and counter-revolutionary offensive. After invading Crimea, after having helped crush the uprisings in Syria (2015-2022), Belarus (2020), and Kazakhstan (2022), Vladimir Putin no longer tolerates this wind of protest—embodied by the toppling of the pro-Russian president in the Maidan uprising—within countries under his influence. He wishes to crush any emancipatory desire that could weaken his power.

In Syria too, there is no doubt as to who is directly responsible for the war. The Syrian regime of Bashar al-Assad, by ordering the police to shoot, imprison, and torture the demonstrators from the first days of protest, unilaterally chose to start a war against the population. We would like it if those who defend freedom and equality would be unanimous in taking a stand against such dictators who wage wars against the people. We would have liked it if this had been the case already, in reference to Syria.

If we understand and join the call to end the war, we insist that we must do so without any ambiguity as to the identity of the aggressor. Neither in Ukraine nor in Syria nor anywhere else in the world can ordinary people be blamed for taking up arms to try to defend their own lives and those of their families.

Rosa گفت...

Who are we? Just an anonymous people... Why are we? To #fightforUkraine ✌️✌️✌️#OpRussia #UkraineUnderAttaсk #UkraineRussianWar

https://twitter.com/squad3o3/status/1500566343770329090?cxt=HHwWhMCypfXIitMpAAAA

It's just a beginning. We keep working. Russian DDoS can't stop us. Within next 48hrs you will get a brand new tool to flood Russians with... hmm... Will tell you soon;) #UkraineUnderAttaсk #UkraineRussianWar #UkraineWillResist #fightforUkraine #OpRussia #Anonymous

https://twitter.com/squad3o3/status/1500961921985654784

Mass grave in Mariupol. Ukrainian officials say more than 1,000 civilians have so far been killed by indiscriminate Russian shelling of residential districts. Around 400,000 Ukrainians remain trapped in the surrounded city and without water, heat or electricity

https://twitter.com/Biz_Ukraine_Mag/status/1501615479282180103

Rosa گفت...

Villa of #Putin's daughter was occupied in France to host refugees from #Ukraine

https://twitter.com/bad_immigrant/status/1503159558453313543?cxt=HHwWjoC-pfDppdwpAAAA

Antiauthoritarian and antifascist squad fighting against russian invasion continues to grow with more and more support arriving from comrades all around the world. Comrades send greetings abroad. #Anarchism #Ukraine #Antifascism

https://twitter.com/abc_dresden/status/1503077519641227269?cxt=HHwWisC5wcvCgNwpAAAA

Despite repressions in #Moscow people went to the streets again. Not so massive as a week ago, bur resistance to war continues. #Russia #Ukraine

https://twitter.com/bad_immigrant/status/1502986868392140801?cxt=HHwWgoC5if-l19spAAAA

Rosa گفت...

یورش روسیه پوتین به اوکراین هدف ها زمینه ها پیامدها گفتگو با فریدا آفاری نویسنده و مترجم

https://youtu.be/n3P2afqbj7c

پلیس لندن افرادی را که به خانه یک الیگارش مشهور روسیه هجوم برده بودند متفرق می‌کند

https://youtu.be/Hi6UuQImFVg

معترضان حمله نظامی روسیه به اوکراین، عمارت یک الیگارش روس را در لندن اشغال کردند. آنان معتقدند که این ساختمان متعلق به اولگ دریپاسکا، سرمایه‌دار میلیاردر حوزه انرژی، و از متحدان ولادیمیر پوتین است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دریپاسکا یکی از الیگارش‌هایی است که در پی حمله روسیه به اوکراین، از سوی دولت بریتانیا تحریم شده است. حالا معترضان حمله به کی‌یف می‌گویند که می‌خواهند عمارت او را برای اسکان دادن به پناهندگان اوکراینی، پس بگیرند.

این گروه معترضان، با الهام از نام «نستور ماخنو»، آنارشیست اوکراینی که در سال‌های ۱۹۲۳ - ۱۹۱۷ علیه ارتش سفید روسیه شورش کرد، خود را «ماخنویست‌های لندن» نامگذاری کرده‌اند.

یکی از معترضان با حضور در بالکن خانه میلیاردر روس، به خبرنگاران گفت که با بازپس‌گیری این ساختمان و اسکان پناهجویان اوکراینی، کار دولت را برای آن‌ها انجام می‌دهد.

این معترض لندنی با خطاب قرار دادن وزیر کشور بریتانیا گفت: «نگران نباشید، ما کار شما را انجام دادیم، مسکن پناهجویان تهیه شد، فقط آن‌ها را به اینجا بفرستید. پناهندگان، خوش آمدید!»

یکی دیگر از معترضان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها گفت: «این اموال باید متعلق به پناهندگان اوکراینی باشد. خانه‌های آن‌ها ویران شده و صاحب این خانه از جنگ حمایت کرده و در برابر جنایت سکوت کرده است.»

این گروه معترضان، با الهام از نام «نستور ماخنو»، آنارشیست اوکراینی که در سال‌های ۱۹۲۳ - ۱۹۱۷ علیه ارتش سفید روسیه شورش کرد، خود را «ماخنویست‌های لندن» نامگذاری کرده‌اند.

اولگ دریپاسکا، بنیانگذار یک شرکت فلزات و انرژی آبی، به دلیل روابط نزدیک خود با کرملین، از سال ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد. او مالک اصلی یک خانه بزرگ در یکی از گران‌ترین محله‌های لندن است. خانه این میلیاردر روس، دارای سینمای خانگی، سالن بدنسازی و حمام بخار ترکی است.

گفته می‌شود که درنهایت، پس از تهاجم معترضان به خانه این میلیاردر روس، پلیس ضدشورش شروع به بیرون راندن اعضای این گروه آنارشیست کرد.

https://www.independentpersian.com/node/222481/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86/%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B4%D8%BA%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

ناشناس گفت...

ایول دست خوش دمشون گرم واقعآ انرژی ‌رفتم
میلیارد از کجا اوردن بی وجدانها بی شرف!!

ناشناس گفت...

ایول انرژی گرفتم!!!

ناشناس گفت...

با سلام و درود،!!

ماب کجا میرویم!؟

همانطور که قبلآ گفتم نقطه A و نه نقطه B برای همه ما مشخص نیست،اکثرا گه گیچه و بدون یک تحلیل و بدون هیچ نقطه مشخص تاریخی سیاسی و اجتماعی درجا میزنیم، نه جامعه خود و نه جامعه جهانی را شناخته یعنی برای ما و شناخت همه جانبه ما را محدود ب ظاهر شناخت جامعه کرده، نه امروز و نه فردای روشن خواهيم داشت، فقط می‌توان بگویم فاشيست در اروپا وامریکا خود را بعد ۷۰ سال آماده گرفتن همه امکانات بدست آمده را پس میگیرند، اگر خود را آماده مقاوت نکنیم ، باید بگویم که انسانیت نیمه جان ، جان خود را از دست خواهد داد !!!
با شروع جنگ اوکراین و فرار ۵ میلیون از مردم اوکراین جهان خود را آماده یک جنگ طولانی باید باشد،!!

در اروپا طبق متوسط ب نابودی است، ان گروهی از طبقه متوسط که باور خود را از دست داده نمیتواند شرایط موجود را تحليل وند، فکر میکند این شرایط موجود رو ب بهبود است ، از واکس اجباری این تفکر پوست کردن مردم ب اجبار و شروع جنگ اوکراین مردم در یک عمل انجام شده قرار گرفتن و
میرود که همانطور گفتم فاشيسم خفته خود را آشکار کند،
تمامی مایحتاج مردم کم یاب و گران میشود،، بنزین و گازوئیل تقربیا ۵۰ درصد گران خواهد شد،!

ناشناس گفت...

چراء راست ترین اروپا و تمریکا بطور علتی و برون خجالت همکاری مخفی خود را علنی کردند و حاکمیت حمهوری اسلامی تقربیا بیمه کردند،
وقتی راست عا علنا بدون خجالت افتخار حاکمیت فاشیسم را رادارند علنی نیکنند، چرا باید ایران از وگفحش دادن ب امریکا خسته و دارد التماس میکند کوت لق توده ها بیا زود این ارتباط مخفی را علنی کنیم ، حتا اصلا اگر دلار هم ۵۹ هزار تومان هم بشود باز هم خودمان را عشق است،!

خلاصه که باید خودمان را آماده مقاوت و از هار شدن علنی فاشیسم مقاوت کنیم!!

ناشناس گفت...

ببخشيد من یک اشتباه استراتژیک کردم بلافاصله ان را تصحیح و روشن میکنم،
با یکی از رفقا صحبت میکردم، گفت پسر تو داری اشتباه میکنی همش راست بابا چپ ب اصطلاح چپ اروپا که با اسم طبقه کارگر در پارلمان نشسته هم از راست ها راست هستن،
بنابراین چپ ها وراست ها دست ب دست هم گذاشته غول ب اصطلاح فاشیست خفته بیدار تار و پود طبقه کارگر و زحمتکشان را ب نابودی کشانده‌اند !
دیروز بکی از بازنشستگی در اسکاندیناوی صحبت میکرد حدوا ایشان ۱۸۰۰ یورو می‌گرفته، بعد از این یکه ۶۷ سالش تمام شد حقوق ان ب ۳۰۰ یورو تقلیل یافت وقتی شکایت کرد ب او گفتن اگر ماشین یا خونه داری برو بفروش وقتی تمام شد بیا تقاضای کمک کن!!

تازه این اولش است، در آینده نزديک بیشتر از این باید در انتظارش باشیم !!

ناشناس گفت...

در اروپا و اسکاندیناوی تو باید ۴۰ زندگی کنی تا اون بازنشستگی کامل ب شما تعلق بگیرد،
یا این ۴۰ کار کرده باشید،
وقتی شما ب ۶۷ سالگی رسیده باشی و کار هم نکرده باشی همان توضیح بالا شامل حال تو میباشد ،!
کاری میکنند که اگر زندگی داشته باشی بفروشی ب ایران یا ب یک از کشورهای دیگر کوج کنی !!!

Rosa گفت...

سلام رفیق جان
اره چند سال دیگه وضعیت من هم همین است:)
من الان خالص 934 یورو می گیرم. قرارداد موقت که روی دیاگنوز و پی سی آر تشخیص مثبت یا منفی کرونای بیماران، کار استخوان شکن بیش از 6 ساعت فقط نشسته!
هیچ تضمین کاری هم نیست و هر لحظه بدلیل سرعت در کار (مثل فیلم عصر نوین چارلی چاپلین) در این عصر حتی، هر لحظه می توانی بیماری کرونا را گرفته و بمیری!
فرقی نمی کند تمام عمر درس خواندی یا تحقیق کردی.
من از سکسیسم در رفتم و در راسیسم زندگی می کنم!
هر دو تقویت شده در کاپیتالیسم!

با این پاندمی/اپیدمی همه بی حقوقتر هم شده ایم و با شروع تجاوز پوتین به اوکراین دستمزدی که می دهند حتی کمتر و کمتر از حداقل پول زندگی و سوسیال است!
بیچاره اوکراینی ها که در کشور خود حداقل زندگی را داشتند الان مجبور خواهند شد در اروپا توالتها را بشورند یا در خانه های سکس اینجا به طبقه کارگر خدمات نازل ارائه کنند!
الان داشتم می خواندم:
توفان خشم عمومی علیه تجاوز دو مرد آلمانی به پناهجوی ۱۸ ساله اوکراینی

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=243988

خبر دروغ نیست اما فاعل یک مرد عراقی و گویا یک مصری بودند!
که لابد پُشت جبهه تجاوز ارتش پوتین، دختر جوان اوکراینی را مجازات کردند...

در جهانی پر از دروغ، بی عدالتی و تبعیض زندگی می کنیم. یکی از دوستان که دختر عراقی همکارم است در مورد این تجاوز حرف خوبی زد که آلمانی ها برای خدمات جنسی دستمزد می دهند و در کشور او (عراق) همین که زن هستی "مجانی" هستی و تعرض بهت حتی صواب!
از نظر من دولت آلمان هم مقصر است که دختر 18 ساله را انداخته در کشتی پناهجویی میان یک عده گرگ!
پوتین هم عامل اصلی که باعث فرار بیش از 5 میلیون انسان از خانه و کاشانه شان شد...
حال غیر از فریدا آفاری (فمینیست مارکسی) کسی را ندیدم در مورد این تجاوز نظامی روسیه به اوکراین موضع شفافی بگیرد.
برای اغلب "رفقا" همین که پوتین از ک. گ. ب است، پس رفیق است!!!
واضح است که افراد می آیند و می روند اما ساختارها همیشه می مانند و ساختار چکا/ک.گ.ب و بقیه از تاسیساتِ رفیق لنین/استالین جاودانه می ماند...
رفقا ماخنو ای های لندن خانه اولیگارش روس را اشغال کردند تا به پناهجویان اسکان بدهند. تا پناهجو را بروی کشتی اسکان ندهند با بهانه ی اینکه خانه ای موجود نیست!
پلیس انگلیس فورن اقدام به دستگیری آنارشیستها کرد!
خانه کماکان خالی است!
حال رفقا از نژادپرستی پناهنده ی سیاه و سفید می نویسند!
کسی از سکسیسم میان پناهجویان نمی نویسد که دخترکانِ ما را به تجاوز می دهند و گردن ملیت آلمانی می اندازند!
چون حقیقت این است که همانگونه که پرولتاریا بی نقص است، پس پناهجو مقدس!
واقعیت اما زنان زیر لنگ و پاچه ی هر دو له می شوند. نقشه ی کار اما توسط سرمایه ریخته شده تا ما سر همدیگر را بخوریم:)

پ.ن.: لینک فریدا آفاری در زیر

یورش روسیه پوتین به اوکراین هدف ها زمینه ها پیامدها گفتگو با فریدا آفاری نویسنده و مترجم

https://youtu.be/n3P2afqbj7c




Rosa گفت...

گفته می شود این دخترجوان 18 ساله توسط دو پناهجو از عراق و نیجریه (37 و 26 ساله) مورد آزار و تجاوز قرار گرفته است. گفته می شود که این دو مرد دارای تابعیت اوکراینی نیز هستند.
مردان چگونه پاسپورت اوکراین را گرفتند؟
پلیس از قبل تحقیقات را آغاز کرده و تحقیقات در مورد "ظن تجاوز جنسی" را آغاز کرده است. مقامات همچنین باید روشن کنند که این دو مرد چگونه پاسپورت اوکراینی خود را دریافت کردند.

در زمان جنایت حدود 25 پناهجو در این کِشتی "هتل" زندگی می کردند. متهمان توسط پلیس دستگیر شدند و در حال حاضر تحت بازداشت هستند. دفتر دادستان عمومی در دوسلدورف/آلمان این رویداد را تایید کرد.

رزا: این اصل خبر است! خبر به فارسی شده: "توفان خشم عمومی علیه تجاوز دو مرد آلمانی به پناهجوی ۱۸ ساله اوکراینی!!!"

"یورش روسیه پوتین به اوکراین هدف ها زمینه ها پیامدها گفتگو با فریدا آفاری نویسنده و مترجم"

رزا: این هم تیترِ راه کارگر! روسیه پوتین یورش کرده به اوکراین:)
روسیه پوتین بوده! نه روسیه ی مقدس اینها:)

به این می گویند کنترل و جهت دادن به افکار عمومی توسط زبان و رسانه!

Rosa گفت...

آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکایی در اوکراین- ا. م. شیری

https://www.azadi-b.com/?p=19693

رزا: ا. م. شیری یک کمونیست استالینیست دو نبشه و جاسوس- مترجم ک.گ.ب است که اغلب ترجمه هایش هم در "آزادی بیان" و مجله هفته، اخبار روز و... نشر میشود!
وبسایت اصلی اش در زیر

https://eb1384.wordpress.com/


Rosa گفت...

تجاوز روسیه به اوکراین اتفاق تازه‌ای در سیاست خارجی کشور روسیه نیست. در همین دوره‌ی اخیر شاهد استفاده از نیروهای نظامی مثلاً در سوریه بودیم و اندکی پیش و در پی اعتراضات در قزاقستان شاهد حضور نیروهای روس در این کشور بودیم. در دوره‌ی اتحاد شوروی هم مواردی مانند اشغال لهستان، حضور نظامی مجارستان برای سرکوب انقلاب شورایی این کشور، بهار پراگ، کودتای نظامی در لهستان، اشغال نظامی افغانستان فراموش‌شدنی نیست. اگر به باورمندان چپ محافظه‌کار هریک از این موارد را بگویید احتمالاً ابتدا اشاره‌ای به دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های امپریالیستی می‌کند و بعد در ادامه سلسله‌ای از مداخلات نظامی امریکا در جهان را مثال می‌زند. گویی مداخله‌ی نظامی امریکا هر کشور دیگری را مجاز می‌کند که به سایر کشورها تجاوز کند و برای آنان اثبات شی‌ء در حکم نفی ماعدا است.

به‌عنوان مثال، کم‌وبیش پاسخ چپ محافظه‌کار به مطلب حاضر قابل پیش‌بینی است. ابتدا سیاهه‌ای از جنایات امریکا ارائه می‌کند. سپس تمامی سایر موارد را ساخته‌ی دست مدیای امپریالیستی می‌خواند. کمی از پیشرفت‌های اقتصادی چین می‌گوید، به برنامه‌های ناتو برای گسترش در مرزهای روسیه اشاره می‌کند و نهایتاً با ناگفته گذاشتن بسیاری از مسایل دیگر می‌کوشد با یک سلسله ناسزا به چپ طرفدار ناتو و اسراییل سروته قضیه را بند آورد.

https://pecritique.com/2022/03/17/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%86%d9%85%db%8c%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%9f-%d9%be%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b2-%d8%b5%d8%af%d8%a7%d9%82%d8%aa/

اگرچه در ابتدای انقلاب شوروی در دوران لنین تمامی قراردادهای استعماری روسیه و ایران از سوی لنین ملغی اعلام شد. اما حتی در همان دوران و زمانی که تروتسکی کمیسر خارجه بود شاهد آن بودیم که در رقابت با قدرت‌های امپریالیستی در بسیاری از موارد اتحاد شوروی منافع چپ در کشورهای مختلف امپریالیستی و سرمایه‌داری را فدا می‌کرد. ما در ایران تاریخی تلخ از این مسأله داریم. از جنبش جنگل تا مبارزات ضداستعماری برای ملی‌شدن صنعت نفت، از همراهی با کودتاچیان بعد از 32 تا آن‌چه بعد از انقلاب بهمن 57 شاهد بوده‌ایم.

اما افزون بر سنت‌های غیردموکراتیک تاریخی‌تر در روسیه و به طور مشخص‌تر حزب بلشویک، اجرای یک برنامه‌ی فشرده‌ی صنعتی‌شدن نیازمند شکل‌گیری یک دولت توسعه‌گرای متمرکز و سرکوبگر بود. از همین روست که نظام حاکم بر شوروی به‌غایت ضددموکراتیک بود. نه تنها در سال‌های بعد از جنگ داخلی در این کشور امکان فعالیت احزاب و تشکل‌های گوناگون امکان‌پذیر نبود بلکه حتی وجود فراکسیون‌ درون حزب نیز تحمل نمی‌شد. و چنان که می‌دانیم کم‌وبیش همه‌ی رهبران اصلی حزب در دوران استالین مشمول دادگاه‌های فرمایشی و تصفیه‌های فیزیکی شدند. آیا دور از انتظار است که چنین نظام غیردموکراتیکی دموکراسی را یک امر بورژوایی تلقی کند و آیا دور از انتظار است که هواداران نظام‌هایی از این دست با دموکراسی عناد داشته باشند؟

پرویز صداقت

Rosa گفت...

Die Linke به حزبی تبدیل شد که اهداف مشابه سبزها را در محیط های انتخاباتی دنبال می کند. در نتیجه، حقوق بگیران و مستمری بگیران از حزب دور شدند، به SPD بازگشتند، رای نداند یا در اعتراض به AfD (حزب راست افراطی آلمان) و یا احزاب دیگر رای دادند. دیگر نمی توان این نکته را نادیده گرفت که «مستمری بگیران یا مستمری بگیران عادی و کم درآمد» حزب را نماینده ی خود نمی دانند.

https://www.akhbar-rooz.com/146035/1400/12/26/

:)
رزا: این احمق هم بلاخره فهمید!

ناشناس گفت...

رزا واقعا داره بد می‌شه، ،،،
ما گفتیم که بعد از دوسال ما میتوانیم رفقای خودمان را در کشور های دیگه ببینیم، غافل از آن که هیچ ب فکر ان نبودیم که باید برای زندگی ب سوسیال مراجعه و برای غدا جانه زنی کنیم نه حوصله این کار داریم و نه سن اجازه این کار می‌ده!!!!
باید یک فکر اساسی کرد، نمیدونم باید یک اعتراض سراسری کرد
اگر مفهوم کار افتادگی و شرایط کار و سن را در نظر بگیریم نمی‌توان بی تفاوت از کنار آن گذاشت!!!
در قانون کار ایران هرچند ارتجاعی است ولی اگر شوهر یک خانم ب ميرد تو حقوق ان را دریافت می‌کنید ولی در اروپا این طور نیست،

Rosa گفت...

ویدئو کنفرانس آنارشی های اوکراین با بلاروس و روسیه

Against the states and the militarization of the planet

Global Solidarity against the Invasion: Voices from Ukraine, Belarus, and Russia

https://youtu.be/E0-M_voH-Bc

Rosa گفت...

در قانون کار ایران هرچند ارتجاعی است ولی اگر شوهر یک خانم ب ميرد تو حقوق ان را دریافت می‌کنید ولی در اروپا این طور نیست،

رزا: من در این مورد انتقال بازنشستگی در اروپا نمی دانم! البته باید بازنشستگی و بقولی حقوق بازنشستگی که از طرف دولت هر ماه از دستمزد ما می کاهند در صورت مرگ به بستگانِ زنده پرداخت شود؟! چون اغلبِ ما شخصن پس از بازنشستگی اصولن بدلیل کارِ سخت و جانکاه به سنِ بازنشستگی هم نمیرسیم!
یعنی 50 سال ماهیانه از دستمزد ما کم می کنند در دوران جوانی با توجیح پرداخت حقوق و پول در دورانِ بازنشستگی!
در واقع دولت این پول را به اجبار از دستمزد ماهیانه ی ما کم می کند.
ایران هم پولِ صندوق بازنشستگاه فرهنگی را غارت کرد و فرق چندانی ندارد.

ناشناس گفت...

سلام و درود!!!

سال جدید ۱۴۰۱ با پس دادن ۱۴۰۰ شروع بحرکت کرد ، جیب خالی سفره ها خالی مثل سال قبل مردم روزگار را شروع کردند،

من واقعا نمیدانم انسان‌ها ب آینده دل خوش نباشن ، باید زندگی را با چه امیدی شروع کنند

ریس جمهور گفته بودند که تا اتمام سال قبل فقر را تقربیا ریشه کن کنند،

اما خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیام سال نو زد ب دهن ریسی گفت از این غلط ها نکند ،

خوب برای یاد آوری بد نیست یک اشاره کوتاه ب قیمت ارزاق داشته باشم

۱ مرغ ۴۰ تومن
۲ تخم مرغ ۷۵
۳ گوشت بره ۱۴۰ تا ۱۵۰
سیب زمینی از ۱۲۰ تا ۱۵۰

خوب من سال جدید ،، بهار ، نورز را ب دوست داران ارشیو رزا تبریک،
امیدوارم روزی ، ، روزگاری ،،،دنيا، ب رنگ آینده بدرخشد،!

ناشناس گفت...



رزا جان نوروزتان مبارك

خوشحالم كه آمدم و به صفحه شما نگاهي انداختم. در فضاي فيس بوك ( حداقل تعداد كمي را كه من در فيس بوك دنبال مي كنم، نه حرفي از جنگ مي زنند و نه هيچ عكس و تصويري از جنايات پوتين مي گذارنند.

از چريك تا راه كارگري تا پيكاري تا حككك همه و همه خفه خون گرفتند و كشتار كودكان و آوارگي زنان و مردان پير و جوان را عمدا ناديده گرفتند و در حال تسويه حساب و انتقامجويي هستند. اينكه قبلا لهستان رفتار بسيار ظالمانه با پناهجويان داشت، هيچ حرفي درش نيست و خود من بارها در فيس بوك پست گذاشتم و خواستم كه كاري كنيم . در حاليكه همين خانم ها و آقايون به اصطلاح اپوزيسيون مشغول كپي از دست هم بودند و هي محكوم مي كردند حكم اين زنداني و آن زنداني را و يا داشتند براي فلان كمونيست كه فوت كرده بود پست مي گذاشتند.

بهرحال براي من حتي نفس كشيدن سخت شده با ديدن ويراني و آوارگي و ديدن كودكان مجروح در بيمارستان( ديشب تصويري بسيار دردناك ديدم، كودكي نه ساله كه پدر و برادرش را در بمباران از دست داده بود و خودش شديد مجروح بود)

باز هم دم آنارشيست ها گرم حتي اگر كمي گه گيجه گرفتند( به قول خودت رزا جان)

ناشناس گفت...

خوب داد خوش امدی دمت گرم،

از قدیم گفتن با ریختن آب ب چاه آب، از چاه آب نماید بیرون،

باید چاه مثل ارتزین آب فواره کند نه با دست انسان،
اره این جماعت از کون پوتین میخورند، و پوتین هم هر روز با کودک کشی ب ریش انها میخندد،

ببخشید پوتین کمونيست که ب تازگی از مسیحیت توبه و ب راه لنین و استالین روی آورده، یک عده از این کمونيست دولتی هم می‌گویند که پوتین سعی میکند خودش را جای گاندی جا بزند ولی قیافه او ب بیشتر ب ژولیک ها میخورد تا ب گاندی،
خوب از چپها میگفتی انها فعلا از پوتین انسان کش دفاع می‌کند،!

من از هر چه دولتی ها و طرفداران دولتی ها متنفرم، من از مردم و پارتیزانی با شرف و انسان دوست حمایت میکنم،

Rosa گفت...

Newroz Pîroz Be. #YPJ

https://youtu.be/cBq4opD-qWA


من از هر چه دولتی ها و طرفداران دولتی ها متنفرم، من از مردم و پارتیزانی با شرف و انسان دوست حمایت میکنم،

رزا: نوروز شما هم پیروز به:)
راستش با بیش از 10 میلیون فراری از جنگ اوکراین، ترس از نشت رادیواکتیو از نیروگاههای نا مطمئن چرنوبیل یا حتی شروع جنگی بزرگتر که استارتش را پوتین زد، کمبود و گرانتر شدنِ مواد غذایی در اروپا و مناطف دیگر، کمبود قرص یُد! و بمبارانِ اطلاعات و آماده سازی برای جنگ اتمی/شیمیایی! و استثمار بیشتر کارگر در محل های کار...
جانی برای شادی نگذاشته!
البته که روزها گرمتر شده و طبیعت نو و جوانه های زیر خاکی کم کم قد می کشند... روز را کماکان و هنوز با صدای گنجشکها شروع می کنیم با آگاهی بر اینکه در آنسوی اروپا صدای آژیرها خواب را از مردم گرفته و حتی یک لحظه تفکر به اینکه مردمی در دمای بیش از ده درجه زیر صفر در راه هستند مناطق جنگ زده را ترک کنند...همه ی اینها زندگی را زهر می کند.
بیشتر رفقای شاغل اما منتظر تعطیلاتند تا خود را به مرزها برای کمک و همیاری به جنگ زدگان برسانند.
امید در قلبهایشان، قلب های دیگر را مبتلا و همبستگی را گسترده تر کرده...

باشد که قلب ما نیز تند تر بزند و پس از بحران کرونا، بحران جنگ را نیز از سر بگذرانیم و با امید به زندگی در صلح و آزادی، مبارزه را ادامه دهیم.
نو روزی دیگر فرا رسید:)

Rosa گفت...

The War in Ukraine through the Eyes of Nestor Makhno

https://fpif.org/the-war-in-ukraine-through-the-eyes-of-nestor-makhno/

Anarchists in Ukraine and Russia are not fans of any states. But they're against the Russian war on the Ukrainian state.

Der Krieg in der Ukraine durch die Augen von Nestor Machno

https://enough-is-enough14.org/2022/03/17/der-krieg-in-der-ukraine-durch-die-augen-von-nestor-machno/

Anarchisten*innen in der Ukraine und in Russland sind keine Fans von Staaten. Aber sie sind gegen den russischen Krieg gegen den ukrainischen Staat.

Mother Anarchy

https://abcmusicalsolidarity.bandcamp.com/album/mother-anarchy

A benefit album to raise money for anarchist and anti-authoritarians defending their communities against invasion in Ukraine, specifically the Committee of Defense affiliated to the Black Headquarters. All proceeds of this compilation will go to the Dresden Anarchist Black Cross, which is coordinating aid to these comrades.

ناشناس گفت...

سلام و درود

خسته نباشی خسته نباشید ، رزا جان شامورتی بازیدوباره شروع میشود ،

برای هزارمین بار امریکا و اروپا جمهوری اسلامی ایران را دارد نجات میدهد،، سپاه از لیست تروریستی خلاص میشود و عمیلاعلنی خود را در منطقه اجراء خواهد کرد،

ولی کمی غرب کم رو است و این تصميم ب زودی اعلام خواهد شد !!!

ناشناس گفت...

با سلام درود،!!
نسخه‌ی که اکثریت و توده برای رژیم می‌پییجد ، و برای رژیم میگوید در این مقطع ب دنبال برجام نباشد و فقط ب پرداختن ب موشک سازی و توان دفاعی اتمی خود را گسترش‌ بدهد، همانطور که فرار خصوص سازی در روسیه با شکست مواجه شده ما هم با برنامه اقتصادی که رفسنجانی برای خصوص سازی مخالفت کنیم ،

عجب چپ‌های بی سوادی ما داریم ،، از طرفی خود را طرفداران‌ جنگ برای عدم گسترش فاشیسم و از طرف دیگر طرفداری از سرمایه داری دولتی و از رئس رئس جمهور ادم کش دفاع کردن، رزا جان این نوع تحليل واقعا چی سودی ب ر مردم فلک زده خواهد داشت‌، مگه در این ۴۲ سال بس نیست که بازم هم ب تشویق کشتار مردم این خائن ب مردم دارند،

مگه سرمایه‌داری دولتی که در شوروی سابق حدوا میلونها انسان ها را نابود نکرد و این همه زرادخانه‌های اتمی توانست ب کمک اقتصادی مردم شوروی داشته باشد که این نسخه شکست خورده را ب مردم ایران دوباره تجویز میکنند ،!!

Rosa گفت...



An anti-war video by anarcha-feminists in Moscow, released by Autonomous Action on March 19.


https://youtu.be/dM4IEY9N_lQ

Moskauer Anarcha-Feministinnen gegen den Krieg in der Ukraine

Für eine Welt ohne Patriarchat
Für eine Welt ohne Imperien
Für eine Welt ohne Ausgeschlossene und Entrechtete
Für eine Welt ohne Grenzen, Nationen und Rassismus

Globale Solidarität ist unsere Stärke!

A-Radio Berlin

https://barrikade.info/article/5069

ناشناس گفت...

با سلام و درود!!

موج واقعی جنگ بعدا میاید، الآن ما بنزین و گازوئیل را به دو نیم یورو پرداخت می‌کنیم، من شنیدم چون انرژی گران شده تما ارزاق ۳۰ تا ۴۵ درصد گران شود،

ب راستی این ادم ها هر سال پای این صندوق های لبنی برای این گروه و آن گروه برای ريس جمهور و پارلمان میروید ایا ب راستی وضیعت شما بهتر شده،؟

پس چراء تکرار بازم اشتراک و از یک سوراخ هزار بار گزیده و متأسفانه هیچ تغییری در سرنوشت‌ و پروسه زندگی شما تغییری ایجاد نمیشود،

ب نظر من ما مردم مریضی هستیم، در ایران ب نوعی و در اروپا هم ب شکلی این مریضی را ب پیش می‌بریم بدون کوچکترین درسی برای نسل های بعدی مشکلات فراونی بوجود میاوریم،

در ایران از دو ناحیه مشخص طبقاتی و اعتقادی ضربه وحشتناکی میخوریم، قبل از این این موضوع را باز کنیم من بایک کارگر مینو باز نشسته صحبت‌ میکردم میگفت میخوام برم فامیل ها ببینم اول گفتن جا و بلیط نداریم اگر خواسته باشی برای مشهد میتونم ۲۵۰ هزار تومان جور کنم و اگر لطف کنی شیرنی من را هم بدهی ،۲۵۰ هزار تومان برای زیارت حداقل رفت و برگشت حقوق یک ما کارگر که بین ۵ تا ۷ هزار تومان تمام میشود ،

یک سوال اساسی برای دین دار ها ، خود خمینی وقتی زنده بود یک بار برای نمونه ب مشهد نرفت اگر تو ادعاي مسلمانی و شاید ب عنوان طرفدار جمهوری اسلامی چرا باید از زندگی خودت بزنی بری برای چیه ، چه از مشکلات تو حل می شود ب راستی این است وضیعت ما، نه مشهد ن جمهوری اسلامی هیچکدام تو را خوشبخت نکرده چرا باید بازهم ب کچراهه میروی یکی از ماندگاري مهم رژیم جمهوری اسلامی همین اعتقاد پوچ و بی معنی است،

از نظر طبقاتی هم ۳۰ سال کارگری نه از خانه و از یک زندگی انسانی ، خرما کیلویی ۷۰ هزار تومان تخم مرغ یک شانه ۸۵ هزار تومان این است زندگی سگی من نمی دونم اگر تو این دولت، این مذهب تو را خوشبخت نکرده چرا اصرار بر یک را نادرست داری و یا دارید،!؟؟

ناشناس گفت...

برای ما زندگی در اروپا تا گردن فرو زندگی لعنتی شدیم،
خیلی خلاصه حقوقی که ب ما می دهند بطور مشخص برای ۱۰ روز بقیه با کارت اعتباری داریم زندگی میکنیم، و اینطور صدایش می‌آید حقوق ما ب یک هفته هم نخواهد ، رسید بعد که کارت اعتباري هم کمک حال ما نشد ان موقع اگر اعتراض خودمان را علیه دولت انجام ندهیم باید کنار خیابان بخوابیم، این جنگ، این سرمایداری این دولت هیچ کدام ب ما کمک و یا حق واقعی ما را نخواهند داد،

ب فکر چنچ وضیعت خود باشیم،!

Rosa گفت...

شروع طوفان‌های نمکی در تبریز

▪️ طوفان از غرب تبریز شروع شده؛ گرد وغبار نمکی در تبریز کاملا مشهود است.

▪️پیش از این کارشناسان هشدار داده بودند که اگر برای دریاچه اورمیه فکری اندیشیده نشود وقوع طوفان های خطرناک نمکی در شهرهای اطراف به ویژه تبریز قطعی است.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=244962

ناشناس گفت...

جهان ب کجا میرود !؟

این ادمها جهان را ب کجا میبرند!؟

رزا جان امیدوارم خوب و سر حا باشید،

اخیر نوام چامسکی یک یادداشتی نوشته و روزنامه رژیم ان را ب دلخواه خود چای کرده،!

من واقعا نمی‌دونم جهان ب کجا میرود، الان نوام ۹۳ سالش است میگه قشنگ سخرانی و نوشته های هیتلر یادش و میدونه که چه چیزی دارد اتفاق می افتد،

باز این این مرد عوض این سیستم جهانی سرمایه‌داری را در نطر بگیرد از شخصیت ها صحبت میکند میگوید اقای پوتین هم نگران دمکراسي است،!!

من واقعا تعجب می‌کنم، چقدر شخصیت ها در وادی جهان پاسیف و بی عمل انقدر عمده می‌شوند، که اصل قضیه فراموش می‌شود!

الان حدوا ۷۰ سال بیشتر از جنگ جهانی دوم میگذرد، یک تحلیل درست و حسابی از فاشیسم و سرمایه داری جهانی نمیکنند گویا دنبال استخوان های هیتلر را می‌خواهند پیدا کنند و ببیند که آیا در انالیز این شخصیت چیزی بنام skopat و یا مریضی ان پیدا خواهند کرد یا نه، دوباره در صد سال آینده همین کار را در رابطه با استالین و پوتین و بایدن تکرار خواهند کرد !

عجب روزگاری مسخره ی شده، ب یک باره جهان در دست کسانی قرار گرفته که هر چه بخواهند انها و دولتها و مزدوران بانکها و گاد فادرها دستور بدهند انجام میدهند

من بیشتر صحبتم از نوام چامسکی است ، چگونه و با چا استدلالی جهان را نگاه میکند،
حتما ما هم پیر بشیم مثل آن جهان را خواهیم دید !؟

ناشناس گفت...

چه زمانی امید انسان ها گم می‌شود!!!!؟؟؟؟

رسیدن به امید چیز دیگری است، گم کردن و نا امید شدن هم کاملا مشخص و نمی‌توان کتمان و یا خود را گول زد،!!
انسان های زيادي بودن، که برای فرزندانشان نا امید شدن عکس آن هم دقيقا درست است،
بطور مشخص مادران ،بله مادرانی بودند برای دیدار فرزندان خود در زندان‌های رزیم برای آخرین بار ديدار با لباسهای فرزندانشان روبرو شدن، انها جگر گوشه خودشان را از دست داده بودند،

یاد روزی می‌افتم که اگر فرزندی بدنیا میاند و اگر فامیل ها دوستان‌ برای دیدار فرزند می‌آمدند، ابتدا میگفتن که امیدوارم همیشه با پدر و مادر بزرگ شود،!!

حالا عکس قضیه اتفاق افتاده بود ، پدر و مادر وجود دارد،
ولی فرزند رژیم کش شده بود
نقطه ضعف پدر مادر فرزند میباشد،

این را میگویند گم شدن امید!!
اميدوارم و ارزو می‌کنم که برای هیچ پدر و مادری بوجود نیاید !!!

ناشناس گفت...

مرخصی از بیمارستان!
دیروز من از بیمارستان مرخص شدم، اما هیچ تی وی لس‌آنجلس ب ان اشاره نکرد راستش اگر نخواسته باشید من از خودم شاکی شدم که چرا حتا روزنامه های محلی هم از مرخصی از بیمارستان ننوشته و حقيقت قضیه را خواسته باشید،
مریضی من خیلی ساده هم نبود، و و حتا قرصهای اشتباه و یا مشابه هم نبود، مریضی من عکسبرداری از جگرم بود جیگری که از دست این رژیم و طرفداران دمکراسی بود، دکتر برای بهبود آن دارو نوشت و نه چیزی ،ولی گفت باید زیاد فکر این و آن نکنید ، و موقع خواب باید پنجره را باز و ب اندازه کافی ب شما اکسیژن نمی رسد !!

این بی خیال دیگر نمی‌داند انرژی در اروپا ۱۰۰ درصد گران شده، برای همین اصلا دوست داشتم از بیمارستان مرخص هم نشوم از هر زوایه نفع من است،
نه روزنامه‌ها و در آخر از همه سایت ها عذرخواهی میکنم ، که ب مشکل من برخورد نکردند، برای ما نادارها بهتر است که برای همیشه در بیمارستان بمانیم این طوری بهتر است،!!!

ناشناس گفت...

چرا از چپ ها خبری نیست!؟؟؟
اهميت این موضوع از زاویه اثر اجتماعی و سیاسی و احتمالا امروزه در نگاه جهانی در کجای پنل‌های اجتماعی قرار گرفته،؟؟

برای ما که مسائل اجتماعی و سرمایه‌داری جهانی را جدا از جریانات بروکراتیک میبینم جایگاه چپ دولتی کاملا روشن است،
برای بررسی همه جانبه این مقوله در حوصله این نوشته نیست، فقط خواستم بطور جانبي اشاره‌ کوتاهی داشته باشیم،

صحبت‌های امروز ما فقط در حوزه چپ بود، که چراء از او صدای نيست،، بطور مثال با چه چیزی مشغول‌ است،!!

از یک نگاه دیگر کمی ب عقب برگردیم ، ببینیم آیا چپها در گذشته با چه کاری مشغول بوده و از نقطه نظر طبقاتی و مبارزاتی علیه سرمایه‌داری و یا جايگاه سیاسی و اجتماعی مشغول مبارزه واقعی بوده امروز چرا ازش صدای واقعی نیست،

اگر این سؤال اساسی و مهم بوده، که از نطر ما در این عمل اجتماعی می‌توانیم این جماعت را رسوا و جايگاه واقعی آن را بیشتر روشن کنیم
در این این جا دو سؤال اساس بوجود میاید، اگر این چپ ها در گذشته کمونیست و یا و جزء طبقه کارگر بوده، چرا امروز ازش هیچ صدای نیست،

برای روش شدن این وضیعت باید شفاف و همه جانبه مشخص جواب بدهیم، ببیند طبقه کارگر وجود دارد و کماکان مبارزات واقعی خود را ادامه میدهد، پس چرا چپ ها با انها نیستن، چرا ایزوله و جدا از طبقه تنها ماندند،!

جمعبندی مشخص تاریخی اجتماعی و طبقاتي از زوایه جهانی قابل فهم است،
فقط با یک مثال نوشته ب پایان می‌رسانم، اگر انقلاب ۱۹۱۷ یک انقلاب کارگری بود، چرا شکست خورد،
نتجه بالا در رابطه با چپ که همواره جدا از طبقه بوده ، و الان رو ب نابودی و تبدیل آنها ب یک جریان رفرمیسم شده، نتجه انقلاب ۱۹۱۷ یک جریان حزبی و بلشویکی بوده که در روند پروسه سرمایه‌داری داری دولتی ب جریانات سرمایه‌داری جهانی باخت،!

ناشناس گفت...

سلام و درود بر دوست‌داران و دشمنان ارشیو رزا!!

در باره جنگ اوکراین و روسیه!
انسان ها شریف و بدون منافع شخصی ب جنگ چگونه برخورد می‌کنند!؟؟

زمانیکه انسان میخواهد بداند ب سر خودش و جهان هستی چه آمده نباید ب دوست‌داران و دوشنمان دو طرف جنگ اکتفا کرد چرا که هر دو طرف با و با و نگاه منافع شخصی و شاید ب نوعی اعتماد و اعتقاد سیاسی و ب نظر کسانی که دو طرف درگیر داخلی و جهانی مورد تحلیل و تحقیق قرار میگیرد ،!

تا ب حال دو جنگ جهانی در دنیا اتقاق افتاده که امروز ب اصطلاح جهان متمدن نمی‌خواهد، باور کند که این جنگ در پی حل و فصل بحران جهانی سرمایه‌داری مثل جنگ جهانی دوم هستند،

ابعاد فاجع واقعي این جنگ فعلا خیلی علنی نشده، مردم جهان هم گویا فکر می کنند، یک اشتباه تاکتیکی اتفاق افتاده و بزودی حل خواهد شد، شاید هم برای انها عادی باشد وقتی میبینم که نماینده دولتها و سرمایه‌داری جهانی در خیابان در پایتخت اوکراین قدم میزنند مردم جهان فقط ظاهر را می‌بیند !! و ب ابعاد مختلف فاجعه نظر ندارند آنچه در این میان فعال هستن طرفداران دو طرف جنگ،

در ظاهر این جنگ با جنگ دوم جهانی یک فرق کوچک و یا حساس وجود دارد، که طرفدران و پاسیو های دور سوم را ب اشتباه میاندازند، این در حالی است بخش سوم بیشترین ضربه و یا ضرر را متحمل میشوند،
جهان امروز مثل ۷۰ سال را پیش برخورد نمیکنند، ان موقع هم کشوری شوروی بود که در کشور خودش کشتار میکرد ولی با پیروزی شوروی سابق همه چشم ها ب این کشتار چشم بستن بیشتر در این مورد خاموشی خود سرمایه داری جهانی بود ، که زیر زیرکی برای مردم جهان نقشه میکشید،
و در واقع میدید که شوروی سابق از درون پوسیده و سرمایه داری دولتی در زیر مجموعه برنامه سرمایه داری جهانی خفه میشود، امروز هم با همین تاکتیک و استراتژی حرکت میکند ولی فقط شکلش عوض شده، من دلم ب کسانی میسوزد، که دو بار از یک سوراخ گزیده میشوند و درس هم نمیگیرند،

داشت فرق کوچک را فراموش میکردم هر چند حدوا از دو جنگ جهانی ۴ نسل میگذرد ولی امروز مردم بیشتر آگاه ب مسأله گذشته هستند، و باید تلاش کرد که جریان سوم که آگاه ب مسأله گذشته هستن سازماندهی شوند و مرحله بعدی بعد از سرمایه‌داری جهانی که فاشیسم عریان تحت نام برده داری نوین که خواسته و یا نخواسته وصل ب این ریل هستند
من در تحلیل های انروز هیج جریان سومی را بطور مشخص نمیبینم، چراء شاید بتوان بطور گذری عنوان کرد،!
یک و نیم میلیارد انسان مشغول روز و عبادت هستن، دو میلیارد انسان هم دعا میکنند که جنگ زود تمام شود، بقیه هم مثل من جزء حزب باد هستن که هر تو پیش آید خوش اید !

هیچ کدام دلایل واقعی وقوع جنگ را نمیدانند، و یا میدانند خود را ب کوچه بی‌خیالی میزنند، انچه روشن و واقعی است، هزینه واقعی جنگ را ما و جهان نادان پرداخت می‌کند،!

Rosa گفت...

مریضی من عکسبرداری از جگرم بود جیگری که از دست این رژیم و طرفداران دمکراسی بود، دکتر برای بهبود آن دارو نوشت و نه چیزی ،ولی گفت باید زیاد فکر این و آن نکنید ، و موقع خواب باید پنجره را باز و ب اندازه کافی ب شما اکسیژن نمی رسد !!

رزا: سلام رفیق جان
من در راهم و هفته دیگر برمی گردم ولی حسابی نگران شدم:(
به جای بیمارستان و داره پیشنهاد می کنم به پزشکی آلترناتیو مراجعه کنید با رژیم سفت و سخت و یک دوره سم زدایی و کمپرس جگر؟!
حتمن از بیمه تان برای دو یا سه هفته بخواهید اقامتتان را در کلینیک خوش آب و هوا بپردازند.
خیلی خیلی مراقب خودتون باشید.
امید که تابستان ببینمتان.
دستهای کار و زحمتتان را از دور می فشارم
3>

Rosa گفت...

گزارش و نقد: تظاهرات 9 آوریل "نه جنگ اما جنگ طبقاتی" [برلین]

تنها جنبه مثبت این بود که روسیه در تمام سخنرانی ها به وضوح به عنوان متجاوز مشخص شد. با این حال، شیوه سخنرانی شبیه به نماز جمعه بود و در ابتدای هر سخنرانی، این تصور را ایجاد می‌کرد که این شرطی است که توسط سازمان‌دهندگان نمایشی تحمیل شده است تا تحلیل صادقانه سخنرانان.
در بخش‌های دیگر سخنرانی‌ها، مردم برداشت متفاوتی داشتند. تحریم ها و تحویل تسلیحات کاملاً رد می شود، ناتو باید از کشورهای همسایه روسیه خارج شود، به طور کلی ناتو، ناتو، ناتو…

تعداد ناچیز شرکت کنندگان در حدود 500-600


Gegen jeden Krieg! Aus anarchistischer, feministischer, antikolonialer Sicht: Kritik an Demoaufruf und Bündnis „No War but Class War!“

https://de.indymedia.org/node/182832

Report and Critique: The April 09 “No War But Class War” Demonstration [Berlin]

https://www.anarchistfederation.net/report-and-critique-the-april-09-no-war-but-class-war-demonstration-berlin/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=report-and-critique-the-april-09-no-war-but-class-war-demonstration-berlin


The only positive aspect was that Russia was clearly marked as the aggressor in all speeches. The prayer mill-like way of speaking at the beginning of each speech, however, gave the impression that this was a condition imposed by the demo organizers rather than an honest analysis of the speakers. In other parts of the speeches, people got a different impression. Sanctions and arms deliveries are absolutely to be rejected, NATO should withdraw from the countries neighboring Russia, in general NATO, NATO, NATO…

Rosa گفت...

درباره میلیتاریسم، مبارزه با پوتین و چشم اندازها: مصاحبه آوریل با Anarchy Today

پیش بینی شما چیست؟ اینجا در آلمان در مورد حمله احتمالی هسته ای و شروع جنگ جهانی سوم وحشت زیادی وجود دارد. علاوه بر این، ما مطمئن هستیم که به زودی با جریان بیشتر پناهندگان و بحران اقتصادی مواجه خواهیم شد.

ما نمی دانیم در سر پوتین چه می گذرد، اما فکر می کنیم که به جنگ هسته ای نمی رسد. این یک حکم اعدام برای همه ما خواهد بود. جهان روسیه شری بزرگ است، حداقل در این بخش از اروپا. آنارشیست ها در لحظات حساسی مانند جنگ باید در مقابل شر مقاومت کنند و به پاکی ایده ها فکر نکنند. سرنوشت روسیه، اوکراین و بلاروس در گرو پیروزی بر روسیه پوتین است. این احتمال وجود دارد که پیروزی در جنگ، آگاهی عمومی در منطقه ما را تغییر دهد. ما معتقدیم که جرقه ضد جنگ می تواند به آتش انقلابی شعله ور شود. بالاخره تاریخ نوشته نمی شود. پیروزی اوکراین می تواند نقطه شروعی برای کل منطقه ما باشد. سرنگونی پوتین، تقسیم روسیه به جمهوری های متعدد، آزادی بلاروس... مشارکت آنارشیست ها در جنگ و انباشت تجربه رزمی، خودسازماندهی و همبستگی اوکراینی ها (و بلاروس ها) در مبارزه با مهاجمان، منافع کل جهان در منطقه ما، ویرانی، درد و میلیون ها سرنوشت فلج شده - همه اینها امید به بازاندیشی سرمایه داری، امپریالیستی می دهد. و دیگر «ارزش‌هایی» که مردم بور به آن اعتقاد راسخ داشتند. اوکراین می تواند به نمونه ای از اروپای جدید تبدیل شود، با جامعه ای آگاه که بهای آزادی، زندگی و کرامت خود را خواهد دانست. جایی که سازمان مردمی نه یک عبارت خالی، بلکه یک نمونه واقعی ملموس از روابط اجتماعی خواهد بود. اما همه اینها زمان می برد. ما به آن اعتقاد داریم. اگرچه ما می دانیم که به دلایل خاصی، ارزش های لیبرال و ناسیونالیستی هر دو سرمایه سیاسی خود را خواهند ساخت. اما این نباید مانعی برای پیشبرد برنامه ما شود.

Kremlin delenda est!
نابود باد کرملین!

On militarism, the fight against Putin and the prospects: An April interview with Anarchy Today

https://enoughisenough14.org/2022/04/12/on-militarism-the-fight-against-putin-and-the-prospects-an-april-interview-with-anarchy-today/

Kremlin delenda est!
No pasaran!

ناشناس گفت...

جهان چراء گه گیچه گرفته!!!!؟؟؟؟

برای ما نادارها اگر دنیا بر وفق مراد نباشد، اگر این وضیعت از طرف هر کس بوجود آمده باشد، زود خودمون را آمده پذیرش و بدون هیچ اعتراضی مثل بچه ادم قبول می‌کنیم،!

اما دولتها و سرمایه‌داری و بروکراتیک گاد فادرها و طرفداران سرمایه‌داری جهانی مثل ما نادارها عکس العمل نشان نمی‌دهند !

انها خیلی پرو و دریده و بدون هیچ مزاحمی هر کاری دوست داشتن انجام میدهند،

برای مثال با شروع جنگ و بدون هیچگونه ملاحظه‌ای هر غلطی خواسته باشند انجام میدهند ان هم با اسم مردم ، مردمی که بدون هيچ اعتراضی هر چه بخواند انجام بدهند،

اول طوری افکار عمومی را آماده پذیرش قرار میدهند، دوم بعد از پذیرش شرایط بوجود آمده هر طور که دلشان بخواهند با سلام و صلوات انجام میدهند ، این حرکت‌ها بدون آسانی و ساده نیست، برای همین است که میگویم گه گیچه گرفتن، یکی از این حرکت‌ها که مردم ب سادگی و بدون هیچ برخوردی ب خوبی انجام گرفت، آمدن جانسون نخست وزیر وقت انگلیس بود،
راست و بدون دغدغه در پایتخت اوکراین راه می‌رفت و با مردم صحبت میکرد و واقع ریش و پشم پوتین رید، بدون این که ااااا مجازی بگوید،

این حرکت کاملا سنجیده و پیام مشخصی ب مسکو بود، جانسون نشان داد که اگر ما هر چه دلمون بخواهد انجام میدهیم و تو و شرکا هیچ غلطی انجام نخواهید دادا، اینجا یک سؤال اساسی وجود دارد،
ایا پوتین با تکنولوژی جدید نمی‌توانست جانسون و زلسنکی و همراه انها را پودر کند، چرا مسکو این کار را انجام نداد،

اقا و خانم جنگ است و با کسی هم شوخي ندارند،

ب نظر من نخست وزير انگلیسی این کار انجام داد و از موضع بالا ب پوتین نشان داد که اینجا مثل خاک لندن است و تو هیچ کاری نمی‌توانی انجام بدهی، این پیام خصوصی برای پوتین دیوانه خیلی گران تمام شد، من نمیدانم این کار سازماندهی از طرف ناتو و یا از طرف امریکا و یا غیره بود ،بلکه هر چه باشد میتوان گفت دیگر پوتین و شرکا هرگز در چنگ پیروز نخواهند شد، اگر کسی در مسکو و یا هر شهروند روسیه بگوید روسیه ب اکراین تجاوز کرده عاقبت ان فرد در زندان و یا با شکنجه کشته می‌شود ، باید عوض تجاوز از جمله عملیات ویژه استفاده شود،
واقعا وحشتناک است، این صحبت‌ها چه چیزی را عوض میکند، مگه این حرکت چه سودی ب نفع رژیم پوتین دارد،،
ایا افکار عمومی هم همین برداشت را دارد،
مگه از نقطه نظر جهان چه فرقی با عملیات ویژه و حمله و تجاوز ب کشوری دیگر دارد،!؟؟

Rosa گفت...

ایا پوتین با تکنولوژی جدید نمی‌توانست جانسون و زلسنکی و همراه انها را پودر کند، چرا مسکو این کار را انجام نداد،

رزا: جانسون و بقیه البته وقتی در خیابانهای کی یف قدم میزنند که ارتش روسیه به بلاروس فرار کرد! منظورم همان 14 کیلومتری تانکهایش بودند که گویا بهشان (به سربازان) گفته نشده بود که برای اشغال رفته اند:)
در ضمن پوتین یک کسی مثل استالین است که به کمیت بیشتر از کیفیت اهمیت می دهد! تکنولوژی ندارد ولی کیلومترها تانک ساخت شوروی را روانه اوکراین کرد!
داخل اوکراین جی پی اس کار نمی کنه و نمیشه مثل سرِ دارِ قاسمی کتلت کرد:)

مگه این حرکت چه سودی ب نفع رژیم پوتین دارد،،

رزا: فرقِ رژیم پوتین این است که با گلوله می خواهد اوکراین را به روسیه ملحق کند و امریکا با مکدونالد و هالیوود و بیگ مگ:)
دیروز به رفیقی گفتم اغلبِ مقالاتِ روزنامه های آلمانیِ استالینیستی آلمان فوری به فارسی در یک وبسایتِ ایرانی "اخبار روز" ترجمه میشه!
خندید و گفت: کسی به این احتمال فکر نمی کنه که پوتین دستش در دستِ بایدن باشه!
الان بعد از تجاوز به اوکراین همه پشتِ درِ الحاق به ناتو صف کشیدند (امروز سوئد و فنلاند). ده میلیون نیروی کار اوکراین هم جابجا شدند!
خرج آتشبازیهایشان هم از جیبِ ما هر ماه کم می شود!
بدلیلِ ترس از اشغالگریِ پوتین انحصاراتِ اسلحه هژمونی دوباره ی خودشان را تثبیت کردند و تقاضا بیشتر از حجمِ تولید!
چپ هم داره تو سر همدیگه میزنه:)
جنبش صلح بگا رفته!
احتمالن سرمایه داری بحرانش را اینبار هم رویِ سر ما به سختی سرشکن می کنه...
پوتین و بایدن هم به ریشِ همه خندیده و پشتِ پرده ویسکی و ودکا برای هم باز می کنند:)
دعوا خانوادگیه و باز یک تیکه را می دهند و یک تیکه را می گیرند...

بهش گفتم اگه اینجوره پس تو عملن چکار خواهی کرد؟
گفت داره چند حیوانِ خانگی می گیره!
البته بطور موقت!
اوکراینی های پناهجو با خود آوردند و چون تو خوابگاه امکانِ نگهداری ندارند، قراره موقت سرپناه برایشان پیدا کنه!
من هم قرار شد برم یک گربه بگیرم!
راستش این حداقل کاری است که می توان کرد!

جرمِ این حیوانات چیه که مجبور شده اند در جهانی بدنیا بیایند که اولیگارشها میانِ خود بر سر تصاحبش دعوا دارند؟!

اهلی شان کرده ایم و نمی توانند مستقل زندگی کنند...

مثل خیلی ها که زیر سایه ی برادرِ بزرگ و اردوگاه بودند و الان پوتین را با استالین اشتباه می گیرند!

Rosa گفت...

آیا اوکراین احزاب چپ را ممنوع کرد؟ پاسخ به چپ های غربی از میدان نبرد اوکراین

Hat die Ukraine linke Parteien verboten? Reaktion auf westliche Linke vom ukrainischen Schlachtfeld


https://www.anarchistfederation.net/did-ukraine-ban-left-parties-response-to-western-leftists-from-the-ukrainian-battlefield/


اولین. اگر احزاب چپ در اوکراین وجود داشت، عالی بود. اما هیچ کدام وجود ندارد. چپ اوکراین هیچ نماینده ای در پارلمان ندارد. ما فقط گروه های زیادی از فعالان، دانش پژوهان، هنرمندان و غیره هستیم. ما روزانه و ساعتی کار خود را انجام می دهیم تا آنچه را که می توان در کشور نه چندان عالی خود بهبود بخشید، بهبود ببخشید.

دومین. بلوک اپوزیسیون بقایای حزب مناطق است، حزب رئیس جمهور مخلوع ما در سال 2014 یانوکوویچ، حزب ثروتمندترین مردم اوکراین (میلیاردرهای فهرست فوربس). جهت گیری آنها بین ترامپیسم و ​​پوتینیسم است. راه آنها به پارلمان سال ها توسط مشاوران کرملین ساخته شده است (که اولین بار در سال 2004، در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری یانوکوویچ / یوشچنکو، کلمه "نازی" را در گردش قرار دادند تا هرکسی را که در داخل و غرب کیف زندگی می کند به منظور تقسیم بندی کشور و گرفتن آرا از شرق)شناسایی کند. و سپس توسط مشاور سیاسی آمریکایی پل مانافورت که بین سال های 2010 تا 2014 بیش از 60 میلیون دلار توسط رینات آخمتوف پرداخت شد. جنایی دهه 1990، یک جستجوی کوچک ویکی پدیا اطلاعات بیشتری در مورد او به شما خواهد گفت. ویکتور مدودچوک، یکی دیگر از نمونه های نماینده، یکی از دارایی های او که اخیرا توسط رسانه ها تعقیب شده است یک قایق بادبانی 200 میلیون دلاری است. یا وادیم نوینسکی، خودتان او را بررسی کنید. آنها در واقع همه طرفدار روسیه هستند و ممکن است با ایده احیای اتحاد جماهیر شوروی به شکلی بازی کنند، اما این نه نوستالژیک است و نه ایدئولوژیک. تنها ایدئولوژی آنها دزدسالاری است. اگر آنها واقعاً به هرگونه اتحاد با روسیه فکر می کنند، فقط به خاطر احیای امپراتوری کاپیتالیستی با سوخت فسیلی استخراج کننده است. اینها ترامپ های اوکراینی هستند. و درست مانند ترامپ در ایالات متحده، بسیاری از مردم فقیر از مناطق شرقی، توسط تبلیغات روسیه و تبلیغات تولید شده توسط کانال های تلویزیونی بمباران شدند (چون این افراد تا همین اواخر صاحب بخش قابل توجهی از زیرساخت های رسانه ای در اوکراین بودند).
سوم. حزب شريج در فهرست نمونه متفاوتي است: حزب آزاديخواه است و جعلي است. این حزب حتی نه با یک شخص واقعی، خود آناتولی شریج، بلکه با یک جوان با نام خانوادگی ثبت شده است. روزنامه نگاران اوکراینی تحقیق کردند که شریج 500 دلار آمریکا برای استفاده از نام خانوادگی این مرد برای نام حزبش پرداخت کرده است تا از مشکلات قانونی جلوگیری شود. شریج یک وبلاگ نویس "محبوب" و همجنسگرا هراس است که توانست با انتشار نظریه پردازان توطئه و نفرت، طرفداران زیادی ایجاد کند. این یک پدیده ناب رسانه اجتماعی است که به عنوان یک تجارت رسانه اجتماعی اداره می شود، هیچ ایدئولوژی وجود ندارد (حتی اگر از من بپرسید آزادی گرایی). محصول او حس گرایی است. او یک زندگی لوکس در اروپا دارد، او حامیان مالی کسب و کار نوپای خود دارد، نسخه های مختلفی وجود دارد که او عروسک آنهاست. احتمالاً می‌خندید،

Rosa گفت...


بقیه احزاب موجود در لیست به همان اندازه ساخته‌های ناجور با تاریخچه‌های مشابه هستند. به عنوان مثال، رهبر یکی از این احزاب سوسیالیستی، آقای کاپلین، از مارگارت تاچر به عنوان آرمان سیاسی خود نام می برد. و این تنها چیزی است که باید در مورد به اصطلاح "سوسیالیسم" اوکراینی در پارلمان بدانید. اینها نیروهایی هستند که از یک سو، «سوسیالیسم» را با ظاهرسازی بیش از حد عجیب و غریب و خیالی، جعلی کامل (درست مانند گروه های راست و لیبرال دوست دارند که آن را توصیف کنند) بدنام می کنند. و از سوی دیگر، ورود هر گروه واقعاً سوسیالیستی به صحنه سیاسی را غیرممکن می کنند.
من می خواهم بیشتر بدانم که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است که منجر به تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین برای تعلیق فعالیت های این پلت فرم شد. چند هفته پیش گزارش شد که برخی از سیاستمداران در حال مذاکره با مهاجمان با سناریوی تسلط روس ها بر کیف هستند. خواهیم دید. اما مطمئناً این رقابت راست و چپ نیست. و امیدوارم، آنچه در بالا گفتم، این را روشن کند.
مثلِ فرانسه، ایتالیا، آلمان و غیره، در اوکراین نیز گروه های دستِ راستی وجود دارند که عمدتاً از طرف راست اروپایی حمایت می شوند. متأسفانه، این جنگ قطعاً ناسیونالیسم را تقویت و تسریع خواهد کرد، این کاری است که جنگ ها انجام می دهند. اما لطفاً بگذارید مشکل ما باشد و لطفاً از آن دوری کنید و به جای انتشار اطلاعات نادرست که به ما در مبارزه با فاشیسم پوتین کمکی نمی کند، روی راست های افراطی مناطقِ خود تمرکز کنید. این جنگ تنها به این دلیل امکان پذیر شد که دو دهه است اروپایی ها به رژیم توتالیتر پوتین مشروعیت می بخشند، با او دست می دهند و معاملات تجاری انجام می دهند. رفقا، اگر بتوانم شما را اینطور بنامم، شما کار ضعیفی در مبارزه با ناسیونالیسم روسی انجام دادید، و گذار اخیر آنها به فاشیسم مورد توجه شما قرار نگرفت. اکنون هر روز به قیمت جان صدها نفر تمام می شود.
با درود از پناهگاهِ سرد و خیس که باید این عصر را در آنجا بگذرانم متاسفانه؛ چون می‌توانستم کارهای مهم‌تر و سالم‌تری انجام دهم، اما اینجا هستیم.
در سنگر:)


رزا: متنِ بالا بر علیه مطلبِ اعتراضیِ یک نشریه ی چپ نوشته شده که چرا رئیس جمهور اوکراین 11 حزب چپ را ممنوع کرده ولی دستِ نئونازی ها و فاشیستها را باز گذاشته؟!
رفیقمان در سنگرِ مبارزه علیه تجاوزِ پوتین به اوکراین نوشته که اینها الیگارشهای روسوفیل بودند نه 11 حزب چپ...
تیتر مقاله ی استالینیستها:
«زلنسکی ۱۱ حزب چپ را ممنوع می‌کند و همه کانال‌های تلویزیونی را در یک کانال ادغام می‌کند – اما گروه‌های نئونازی همچنان مورد استقبال او قرار دارند».
“Zelenskiy bans 11 left parties and merges all TV channels into one – but neo-nazi groups still welcomed.”

Rosa گفت...

هرچه مشت آهنین قوی تر باشد، تسلطش بر واقعیت ها ضعیف تر است. استکبار متجاوز در نظر نگرفت که همیشه مردمی خواهند بود که بخواهند از سرزمینی که در آن ساکن هستند دفاع کنند. مقاومت اوکراینی که ما به آن نگاه می کنیم، مقاومت ارتش منظم یا تشکل های شبه نظامی راست افراطی (که قبلاً توسط هر دو طرف استخدام شده اند) نیست. بلکه از آنهایی است که برای دفاع از جان و سرزمین خود، به هر شکل و شکلی، مقاومت را انتخاب کرده اند، یا صرفاً امکان نبرد فردا را باز نگه می دارند.

آنارشیست ها در اوکراین و روسیه طرفدار هیچ کشوری نیستند. اما آنها مخالف جنگ روسیه علیه دولت اوکراین هستند

جنگ در اوکراین از نگاه نستور ماخنو:
"نستور ماخنو چه می کرد" در درگیری فعلی.

در حالی که او بدون شک در کنار ارتش اوکراین برای بیرون راندن پوتین به شدت می جنگید، هیچ توهمی در مورد قدرت متمرکزی که غرب نمایندگی می کرد نداشت.

در سال های اخیر، من در مورد روند صلح و در مورد قربانیان غیرنظامی در هر دو طرف جنگ دونباس نوشته ام. سعی کردم دیالوگ را ترویج کنم. اما این همه در حال حاضر دود شده است. هیچ سازشی وجود نخواهد داشت. پوتین می تواند هر چه بخواهد برنامه ریزی کند، اما حتی اگر روسیه کیف را تصرف کند و دولت اشغالگر خود را نصب کند، ما در برابر آن مقاومت خواهیم کرد. مبارزه تا زمانی ادامه خواهد داشت که روسیه از اوکراین خارج شود و تاوان همه قربانیان و همه ویرانی ها را بپردازد

https://www.anarchistfederation.net/the-war-in-ukraine-through-the-eyes-of-nestor-makhno/

ناشناس گفت...

گوشت دم توپ،!!

چرا ما ،؟؟؟؟

همیشه گمنام ها گوشت دم توپ قرار میگیرند، در تمام تاریخ جهانی ما جسارت بیان واقیعت را نداریم، نمی‌دانم چگونه باید ب این موضوع مهم اساسی پرداخت که آسایش دولت مردان و فرصت طلبها ب انها برنخورد !
تمامی انقلابها و همه حرکتهای انقلابی ما بی نام و نشان های ک در چهار چوب دنیاس سرمایه‌داری زندگی میکنیم، همیشه قربانی میشوین، ایا تاریخی برای پایان آن می‌تواند باشد یا باید همیشه اینه تام و کمال پاشنه آشیل این موضوع باشد،!

ب نظر من همانطور که اشاره کردم ، در تمامی انقلاب ها و جنگها ما که عمدا یک در کل جهان هستیم داریم روز ب روز اب میرویم !

در قیام ایران سال ۵۷ ما که احساس واقعی ب مردم خودمان داشیم و ۹۸ درصد مردم ایران با بالای ها لاس میزدند رفقای ما در اوین و کمیته مشترک جان میدادند ،

در جنگ ایران عراق تک و توک همین طور بود ،!

و هشدار دادیم که ب رنگ جنگ ارتجاعی وصل نشوید،

در حوزه‌های جهانی همین طور ب طور مشخص در جنگ انقلابیون با باتیستا در کوبا همینطور جاده را ب فیدل ها صاف و صوف کردیم تا دوستان فیدل ب حاکمیت برسند،
در جنگ داخلی در اسپانیا بهترین آنارشیست ها و انقلابیون را از دست دادیم تا فرصت طلب‌ها ب حاکمیت برسند،
خيلی فاکت موجود است، بهترین و ب یادماندنی در ۱۸۷۱ کمون پاریس بود که بی کلاه ماندیم، بهترین و زیباترین انسان‌های شریف خودمان را از دست دادیم ، امروز هم در اوکراین تاریخ تکرار میشود، تا ناکارآمدی ین ادم ها در فردای آرامش ب ریش ما خواهند خندید،امروز فرزندانی که در ۱۹۲۱ ب توسط لینین و حزب بلشویکها سرکوب شدند، باز هم با پوتین و طرفداران کرملین میجنگند !

ناشناس گفت...

نوشته بالا را ب یکی از دوستان فرستاده‌ و نظر ان را جویا شدم،!!!

ابتدا صحبت از پیشاهنگان و مبارزان و نقش انها در انقلاب

اشاره شد ،!

من در اشاره ب انتقاد دوست گرامی،!گفتم صحبت از انقلاب و سازمان‌دهی حزبی مورد نظر نیست،
معنی و مفهوم این نظرات و توضیح ان در جنبش جهانی تازگی ندارد، از نقطه فردی گرفته تا حرکت جمعی برای نشان دادن اعتراض ب جامعه سرمایه‌داری محدود ب حزب و گروهی خلاصه نمیشود،
حرکت فردی چارلی در حوزه های هنری چهره انسان ولگرد و عصر جدید، توانست یا فیلم دیکتاتور، اثر اجتماعی خود علیه سرمایه‌داری بگذارد،
اما ما که نوع سازمان‌دهی حزبی و گروهی و ب اصطلاح سانترالیسم دمکراتیک همش شعار و از یک‌سو مرامنامه حزبی که هیچ ب نفع طبقه کارگر و مردم زحمتکشان نیست ،

در واقع همش تبلیغات حزبی و قرار دادن تمام‌ قدرت حزب سیاسی ب دست عده‌ای محدود که ب غیر منافع شخصی و گروهی خلاصه میشود،!
مقایسه ظاهری با چارلی زمین تا آسمان است، یعنی فردی مثل چارلی با احزابی که خود را در خدمت مردم میدانند، دورغی بیش نیست، در مقایسه و مشاهده مردم اگر از مردم بپرسی کدام جریان توانسته در دل مردم اثر اجتماعی داشته اکثرا از چارلی و اثر او دفاع خواهند کرد،!

ماند انتقاد من از وضیعت موجود جهانی چراء ما باید گوشت دم توپ باشیم، صحبت من دفاع از بی عملی و یا دیوت ب پاسیو بودن نیود این یک هشدار بود که چرا باید همیشه گوشت دم توپ باشیم، منطور و نتجه اخلاقی و اجتماعی آن شاید یک نوع سازمان‌دهی خودی و یا ب نوعی از مجموعه حرکتهای مثل چارلی و یادر ایران زمان شاه زنده یاد سعید سلطان پور تاتر خیابانی توانست در دل مردم جای گیرد، از این زوایه برای تجدید روش و یا متدد جدیدی در استراتژی و تاکتیک غیر حزبی بود،!!

ناشناس گفت...

باز هم توضیح ولی این دلیل شاید اصلی ترین شرایط امروز ما باشد،!!!

اجازه میخوام علت و تداوم شرايط نسبی فرکانس های جدید

ادامه دار وضیعت را می‌توان راضی بود،!؟

من برای اینکه رفقای ما تلفات کمی بدهیم، و مثل گروهای حزبی در عمل انجام شده قرار نگیریم، قبل از وقوع جنگ و یا عملیات نظامی علیه مردم زحمتکشان تاکتیک عملیاتی حداقلی را داشته باشیم ، برای یاد آوری دو نمونه مشخص چارلی و تأتر خیابانی عباس آقا و ب کارداني سیعد سلطان پور ارائه دادم،
البته این موضوع خیلی پيچيده نیست، و باید تمرین کرد،

علت اصلی این که تا بحال کار چاپلین زنده و ب یاد ماندنی است، را میتوانید، می‌توانیم احیاء کنیم،!

Rosa گفت...



فایل صوتی جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
موضو ع: اوکراین : جنگ روایتها

https://iranglobal.info/sites/default/files/wkhryn_jng_rwyth.output.mp3

میهمان: پرویز صداقت، اقتصاددان ، پژوهشگر اقتصاد سیاسی
این جلسات هر جمعه ساعت ۹ شب به وقت ایران در کانال تریبون اجتماعی سرزمین من و گروههای تلگرامی دیگر از جمله گروه به یاد رفیق رئیس دانا، برای اتحاد عدالتخواهان برگزار می شود: لینک زیر https://t.me/+XoZejA_SmGcwYjdh

Rosa گفت...

نجات معجزه آسای یک خانم هنگام برخورد موشک در چند متری او در ماریوپل اوکراین - ویدئو

https://youtu.be/XQr5tIqQ23E

برای اشک!... کاری از آهنگساز معروف اوکراین میخائیلویچ اسکوریک، خواننده اولیا پلیاکوا - ویدئو

https://youtu.be/SO6lpQAZWO8

خطاب به رئیسی شعار می‌دهند: «شش کلاسه دروغگو، حاصل وعده‌هات کو»؟

https://youtu.be/TsS8eQJGqYA


بازنشستگان تامین اجتماعی خطاب به رئیسی شعار می‌دهند: «شش کلاسه دروغگو، حاصل وعده‌هات کو»؟ آنها همچون هفته‌های گذشته در اعتراض به اجرا نشدن همسان‌سازی و حقوق‌های ناچیز در شهرهای مشهد، اراک، کرج، کرمانشاه و... به خیابان آمدند. بازنشستگان محروم سالیان است که به انتظار اجرا شدن همسان‌سازی و افزایش حقوق متناسب با تورم و گرانی‌ها نشسته‌اند. طرحی که چند بار بین مجلس و دولت دست به دست شد و در نهایت رئیسی با پس گرفتن آن، آب پاکی روی دست این قشر محروم ریخت.
روز یکشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مشهد، اراک، کرج، کرمانشاه و ... تجمع کردند.
بازنشستگان درکرمانشاه با پهن کردن سفره خالی فریاد می‌زدند: «بازنشسته داد بزن، حقتتو فریاد بزن.»
معترضان خطاب به رئیسی شعار می‌دهند: «شش کلاسه دروغگو، حاصل وعده‌هات کو؟»
آنها همچنین فریاد می‌زنند: «بازنشسته به پا خیر، برای رفع تبعض»، «سفره ما خالی، جیب اونا عالیه.»
روی پلاکارد بازنشستگان مشهد نوشته شده بود: «بازنشستگان و مستمری‌بگیر غیرهمکار تامین اجتماعی خواستار همسان‌سازی همانند کشوری‌هاست. تبعیض چرا؟»
در اراک بازنشستگان در برابر سازمان تامین اجتماعی این شهر تجمع کردند.
بازنشستگان می‌گویند صندوق‌های بازنشستگی به محلی برای تامین کسری بودجه و دزدی‌های دولت و مدیران آن تبدیل شده است.
آنها سالیان است که به انتظار اجرا شدن همسان‌سازی حقوق و افزایش آن متناسب با تورم و گرانی‌ها نشسته‌اند. اما دولت رئیسی گوشش بدهکار نیست.
مشکلات و خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی که هر هفته آنها را فریاد می‌زنند، ولی دولت اهمیتی به آنها نمی‌دهد شامل:
۱ـ اجرای همسان‌سازی کامل حقوق بازنشستگان.
۲-تعیین مزد بر مبنای هزینه‌های واقعی زندگی که متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی جامعه باشد.
۳ـ تامین بیمه درمانی کارآمد و رایگان طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی (قانون الزام) و انحلال بازار بیمه تکمیلی.
۴ـ دریافتی مستمری‌بگیران از جمله بازماندگان و از کارافتادگان نباید کمتر از حداقل مزد پیشنهادی تشکل‌های مستقل کارگری و بازنشستگان باشد.
۵ـ کوتاه نمودن دست دولت بر صندوقی که دولتی نیست و تمام اموالش متعلق به بازنشستگان تامین اجتماعی می‌باشد.
۶ـ پرداخت یکسان عیدی کارگری اعم از شاغل و بازنشسته به‌ میزان دو ماه حقوق.
۷ـ آزادی بی‌قید و شرط تمامی فعالان به‌ویژه آقای اسماعیل گرامی.

ناشناس گفت...

سلام و درود خسته نشوید !!!

اولا اقای صداقت، واقعا در صحبتهایش صداقت دارد، انچه برای من مهم بود، این جریان سوم چگونه و با چه ابزاری بوجود می‌آید،

در رابطه جریان سوم کمی ضیعت بود، اما واقیعت های دوطرفه طرفداران سرمایه بودند خوب توضیح میدهد،

سوم جریان لنین را سوسیالیسم و حتما شاید حزب را قبول دارد،
امپریالیسم باز هم به عقب بر گشتن، و توضی۶دادن و بحث را خراب کردن واقعا بحث را دشوار مکند !!

Rosa گفت...

و برای کامل کردن طنز، منافع مختلفی وجود دارد که دو جناح متخاصم مراقب هستند در این جنگ مرگبار به خطر نیندازند، مبادا به سرمایه‌داران مشترک غربی خود آسیب برسانند: دو خط لوله گاز غول پیکر اخوان و سایوز، که از روسیه می‌آیند و سپس از آن عبور می‌کنند. کل خاک اوکراین قبل از انشعاب به سمت آلمان و ایتالیا. به طور مشابه، هیچ یک از جناح های متخاصم جرأت نمی کنند اهداف دیگری را که به همان اندازه برای اقتصاد ملی حساس هستند، لمس کنند، زیرا برای صنایع هوانوردی دفاعی اروپا (به ویژه ایرباس و سافران) حیاتی هستند، مانند کارخانه تیتانیوم گروه VSMPO-Avisma، واقع در شهر نیکوپول که هنوز تحت کنترل اوکراین است و در عین حال مستقیماً متعلق به صادرکننده اصلی مجتمع نظامی-صنعتی روسیه Rosoboronexport است. آنچه ممکن است پارادوکس به نظر برسد در واقع تنها تصویری تلخ از یکی از ویژگی‌های جنگ‌های بین‌دولتی است: حتی اگر بدون تردید آنها را به نام نفرت ناسیونالیستی، مذهبی یا قومی آغاز کنند، به ندرت این قدرتمندان هستند که این کار را انجام می‌دهند. - از آنجایی که آنها آشکارا می توانند در صورت لزوم بین خود به توافق برسند - اما مردمی که باید متحمل همه عواقب مرگبار شوند. کمی شبیه به این واقعیت است که از سال 2014 تا 2020 فرانسه همچنان به روسیه با دوربین های تصویربرداری حرارتی برای تجهیز تانک های خود که در حال حاضر در جنگ اوکراین استفاده می شود، یا به سیستم های ناوبری و آشکارسازهای مادون قرمز برای هواپیماهای جنگنده و هلیکوپترهای خود می رساند، در حالی که فرانسه اکنون این کار را انجام داده است. اوکراین مسلح به موشک های ضد هوایی و ضد تانک. از نظر انرژی و همچنین تجهیزات نظامی، تامین کنندگان مالی و سودجویان جنگ نیز اینجا هستند و اینجاست که می توانیم با آنها بجنگیم...

ANARCHISTS AGAINST PUTIN: North-Eastern European Anarchists/Antifa Respond to the Russian Narrative

Video (Englisch)

https://youtu.be/XQxooEmFw-0

این اولین مورد از بسیاری از گزارش‌های ویدئویی و مکتوب از اوکراین و اطراف اوکراین است که فیلمساز و روزنامه‌نگار الکسیس دالومیس برای Freedom تهیه کرده است. الکسیس چند هفته گذشته را در کیو گذرانده است، و ممکن است از طریق گزارش دیگرش، بلکی سیب: سفری در میان جنگ سوریه و انقلاب روژاوا، نام او را شنیده باشید. (به عنوان مثال.)

Rosa گفت...

جریان لنین را سوسیالیسم و حتما شاید حزب را قبول دارد،
امپریالیسم باز هم به عقب بر گشتن، و توضی۶دادن و بحث را خراب کردن واقعا بحث را دشوار مکند !!

رزا: فکر نکنم لنینیست باشه:)
در ایران استاد اقتصاد است و گویا مارکسیسته؟!
به هر حال داشت دهن روسوفیلها را میزد:)
حسابی البته بهش حمله شد:


چه کسانی بزرگترین ضربه را به اعتبار تاریخی و اجتماعی چپ اصیل می‌زنند و باید شرم کنند؟ – مسعود امیدی


https://www.akhbar-rooz.com/150036/1401/01/28/

Rosa گفت...

پرویز صداقت (۱۳۴۳ در تهران) اقتصاددان، پژوهشگر اقتصاد سیاسی، مترجم و مدیر گروه اقتصاد سیاسی سایت انسان‌شناسی و فرهنگ است. او سردبیر روزنامه‌های «سرمایه»، «ماهنامه بورس» و «فصلنامه حسابدار رسمی» را بر عهده داشته‌است. پرویز صداقت کتاب‌ها و مقالات متعددی را با موضوع اقتصاد سیاسی به زبان فارسی ترجمه کرده‌است

چرا از تاریخ نمی‌آموزند؟ / پرویز صداقت

https://pecritique.com/2022/03/17/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%86%d9%85%db%8c%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%9f-%d9%be%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b2-%d8%b5%d8%af%d8%a7%d9%82%d8%aa/


https://pecritique.files.wordpress.com/2022/03/parviz-sedaghat-on-neoconservatice-left.pdf

ر این مقاله به‌طور مشخص به نومحافظه‌کاران چپ می‌پردازم؛ آنانی که در فضای فارسی‌زبان در سال‌های اخیر با عناوینی مانند «آنتی‌امپ»، «نئوتوده‌ایسم»، «چپ محور مقاومت» از آن‌ها یاد شده است. برای این که ببینم چرا به‌راستی اینان از تاریخ درس نمی‌گیرند

Rosa گفت...

زامبی‌های روسی امروزی

خوانندگان این سطور حتی اگر تا 24 فوریه 2022 یعنی روز شروع بمباران کور شهرهای اوکراین از سوی ارتش روسیه، با موضوع ارتباط دو عنصر روس و اکراین (کشورها و مردمان) در گذشته و امروزخبر نداشتند، امروز می‌دانند که کمتر نمونه مشابهی از میزان نزدیکی دو کشور و دو ملت به اندازه روسیه و اوکراین در جهان وجود دارد. این رابطه حتی از روابط آذربایجان و ترکیه یا هر دو کشور عربی یا اسپانیولی قابل تصور دیگر، بارها گسترده‌تر و عمیق‌تر است.

حال چگونه است که بخشی مهمی از جامعه روسیه (بین 80 تا 53 درصد) از قتل عام مردم اوکراین و نابودی ساخت و سازهای حاصل دسترنج چندین نسل این کشور، دفاع می‌کنند؟

جواب ساده است: مردمان فاضل روسیه که کمتر از آلمانی‌های دهه 1930، اهل کتاب و مطالعه و موسیقی و تحصیل نیستند، چیزی جز خوبی و خوشی اوکراین زیبا و شهروندانش را نمی‌خواهند. آنان میخواهند که ارتش روسیه، این مردم و کشور همسایه را از "نازیها"، "ناتو" و "ناسیونالیستهای اوکراینی" نجات دهند! آنچه دنیا بعنوان قتل عام اهالی و جنایات جنگی از سوی ارتش و رهبری روسیه، می‌بینند، برای درصدهای ذکرشده از شهروندان روسیه، چیز دیگری است. روسها نه ازقتل عام دفاع می‌کنند و نه از بمباران بیمارستانها و مدارس اوکراین. برای آنها، همه جنایات ارتش روسیه، حکم عملیات ضروری برای پاکسازی اوکراین از پلیدیهای و توطئه‌های استعمارگران غربی را دارد. آنان فکر می‌کنند که آمریکا لابراتوآرهای تولید انواع میکرب و سموم خطرناک را در سرتاسر اوکراین مستقر کرده است!

برای آشنایی با پروسه زامبی‌سازی روسی، کافی است به رسانه‎‌های چپ فارسی مثل اخبار روز و پیک نت مراجعه کنید. فهرست طولانی جنایات و پلیدیهای عالم که گویا ارتش روسیه در صدد حفاظت اوکراین از شر آنهاست، در این رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند. مخاطین ایرانی این رسانه‌ها نیز، مثل زامبی‌های روسیه، تنها به فکر خیر و مصلحت مردم اوکراین هستند!

برای آشنایی با پروسه زامبی‌سازی روسی، کافی است به رسانه‎‌های چپ فارسی مثل اخبار روز و پیک نت مراجعه کنید.
برای آشنایی با پروسه زامبی‌سازی روسی، کافی است به رسانه‎‌های چپ فارسی مثل اخبار روز و پیک نت مراجعه کنید.
برای آشنایی با پروسه زامبی‌سازی روسی، کافی است به رسانه‎‌های چپ فارسی مثل اخبار روز و پیک نت مراجعه کنید.

Rosa گفت...

Video (Englisch)

https://youtu.be/XQxooEmFw-0


فیلم بالا مصاحبه با آنارشی های داخل اوکراین و همسایگان است.
به زبان انگلیسی با زیرنویس انگلیسی.
برعکس شعار نازی/فاشیسم زدایی از طرف پوتین آنارشی ها همگی می گویند فاشیستهای اوکراین بیش از دو درصد هم نمی شوند و در مجلس اوکراین هم رای نیاوردند و فعلن زیلنسکی یهودی تبار برنده ی انتخابات شد...

باری پوتین که ادعای آنتی فاشیسم دارد، بهتره اول باغچه خودش و روسیه را بیل بزند:)

Rosa گفت...

کابل پلس- اخبار اوکراین از خبررسانی کابل



https://youtu.be/0KlOBYpmR90

ورود مزدورانِ بشار اسد به اوکراین

پیروزی باد پوتین و به امید ترور زلنکسی و درود بر شما

درود بر مردم شجاع اوکراین

زنده باد روسیه پاينده باد

زنده باد زلنسکی تا دنیا هست دلاوری های اکرایینی ها فراموش نمی شود از دلاوریها وشجاعتهاتان داستانها گویند.و ازپای مردیتان در دفاع از کشورتان به نیکی یاد کنند

.........

Rosa گفت...

استان بلگورود: آنارشیست ها یک برج سلولی را به آتش کشیدند [روسیه]

https://www.anarchistfederation.net/belgorod-oblast-anarchists-set-fire-to-a-cell-tower-russia/



بلگورود. روسیه. اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه یک برج سلولی در روستای Belomestnoe در استان بلگورود در شب 17-18 آوریل 2022 به آتش کشیده شد. این اقدام توسط گروه BOAK-Slobozhanshchina برنامه ریزی و اجرا شد.

در ابتدا توسط کانال تلگرام مبارزان آنارشیست منتشر شد . توسط Riot Turtle با پشتیبانی از ابزارهای ترجمه ترجمه شده است . بابت اشتباهات جزئی احتمالی عذرخواهی می کنیم.

پارچه هایی به اطراف پیچیده شد، مخلوط های آتش زا ریخته شد و کابل هایی که عملکرد برج را تضمین می کرد به آتش کشیده شد.

حمله به دکل های تلفن همراه در مناطق مرزی نه تنها به کل روسیه آسیب اقتصادی وارد می کند (به ویژه به دلیل تحریم ها و مشکلات در خرید تجهیزات جدید)، بلکه ارتباط بین نیروهای پلیس و ارتش را مختل می کند. از زمان جنگ در گرجستان در سال 2008 (زمانی که یک ستون تانک که به سمت گوری حرکت می کرد تنها توسط یک کامیون UAZ با یک افسر با تلفن همراه که به دلیل کار نکردن ارتباطات نظامی قادر به عقب نشینی بود، متوقف شد)، بر کسی پوشیده نیست که در نظر از بهینه سازی پیروزمندانه و غارت بودجه های نظامی، این بودجه ها اغلب باید توسط بودجه های غیرنظامی پوشش داده شوند.

مخصوصاً با گرفتن عکس و فیلمبرداری بدون عارضه نبود. آماده سازی و اجرای اقدام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و تصمیماتی برای بهبود اثربخشی اقدامات در آینده اتخاذ شد. با ما همراه باشید، چیزهای جالب دیگری در راه است :)

همچنین متذکر می شویم که این اقدام در زمان رژیم هشدار ترور زرد که در قلمرو استان بلگورود در حال اجراست انجام شد، اما مانع از توقف چریک ها نشد

ارسال ویدئویی جنگ اوکراین: آنارشیست های شمال شرق اروپا به روایت روسیه پاسخ می دهند

https://www.anarchistfederation.net/ukraine-war-video-dispatch-north-eastern-european-anarchists-respond-to-the-russian-narrative/

من به کیف سفر کردم تا گزارشی از فعالیت های عملیات همبستگی و کمیته مقاومت/واحد ضد استبدادی تهیه کنم. با این حال، این نقطه اوج یک کاوش بسیار گسترده تر برای بسیج گسترده بین المللی از آنارشیست ها و ضد استبداد در حمایت از مقاومت در برابر تهاجم بود. به ویژه در حمایت از این دو ساختار ضد استبدادی فوق الذکر به ترتیب به عنوان شاخه های مدنی و نظامی.

در هماهنگی با شبکه‌های مختلف همبستگی، از طریق لهستان و در نهایت اوکراین سفر کردم، مصاحبه‌ها و مطالبی را جمع‌آوری کردم تا پوششی جایگزین از وضعیت تهیه کنم که صدای آنارشیست‌های منطقه را فراهم کند و فضای بیشتری برای گفتمانی ایجاد کند که حول محور دیدگاه‌ها می‌چرخد. و رویکردهای رفقای ما به جای تمرکز بیش از حد مداوم بر نقش نازی ها در این درگیری (هرچقدر هم که واقعی باشد، از هر دو طرف در نظر داشته باشید).

دوباره از ورشو، پوزنان، ورشو، کراکوف، رززوو، لویو و کیف گذشتم. این اولین قطعه گزارش ویرایش متقاطع پویا از مصاحبه های بیش از دوجین آنارشیست و ضد فاشیست است که در مورد علل جنگ صحبت می کنند و به لفاظی های رژیم پوتین در رابطه با دلایل و اهداف تهاجم پاسخ می دهند

Rosa گفت...

خدا و دولت نه فقط مهم‌ترین اثر میخائیل باکونین که یکی از مهم‌ترین آثار همه نظریه‌پردازان پرشمار دیروز و امروز #آنارشیسم است. این کتاب پس از مرگ او منتشر و به بیش از چهل زبان ترجمه شده است، و اکنون به زبان فارسی.

بالاخره خدا و دولت آمد.
از ۱۳۸۴ می‌خواستم ترجمه‌اش کنم، نشد تا ۱۳۹۹.
سرانجام ترجمه‌اش با پایان رسید و خواستم به ناشر بسپارم. دو ناشر علی‌رغم تمایل اولیه حاضر به انتشار نشدند و البته شانس من بود که با دوست بزرگوارم، فرامرز الهی و #نشر_رسن همکاری کنم. از ارشاد هم رست، بی تغییر.

https://twitter.com/AliGoodi/status/1504510025439588359

امروز خدا و دولت باکونین از چاپخانه خارج شد

سخت‌ترین ترجمه زندگی‌ام را هم با افتخار و عشق تقدیم می‌کنم به مریم

با اختلاف، ۱۴۰۰ بدترین سال زندگی‌ام بود. تنها دست‌آوردم این بود که زنده موندم.


Rosa گفت...

رسانه‌های روسی ادعاهایی درباره «فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین» و «احتمال تولید ویروس کرونا» در اوکراین مطرح می‌کنند؛ این ادعا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان نیز بازتاب داشته. درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین چه می‌دانیم؟

برخی می‌پرسند آیا صحیح است که آمریکا تعدادی آزمایشگاه بیولوژیک در اوکراین دارد که در آنها آزمایش‌های مختلف انجام می‌دهد؟ گروهی می‌پرسند آیا در اوکراین سلاح بیولوژیک تولید می‌شود؟ عده‌ای نیز می‌خواهند بدانند آیا ویروس کرونا (کووید ۱۹) در این آزمایشگاه‌ها ساخته شده یا نه. در این مطلب، با توجه به آنچه به صورت عمومی درباره این سوالات مطرح شده، تلاش می‌کنیم به این سوالات پاسخ دهیم. پاسخ نهایی به همه این سوال‌ها البته نیاز به دسترسی به منابع بیشتر دارد و ممکن است در آینده درباره این موضوع، اسناد، اخبار و داده‌های بیشتری به دست آید. ما تا جایی که امکان دسترسی به منابع عمومی وجود دارد، به این موضوع پرداخته‌ایم و تلاش می‌کنیم توضیح دهیم تا کنون درباره این موضوع چه می‌دانیم.



منبع و منشاء این ادعا کجا است؟

منبع اصلی خبر وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین و احتمال ارتباط آن با ویروس کرونا رسانه‌ها و جریان‌های رسانه‌ای نزدیک به حکومت روسیه‌اند.

به عنوان مثال، خبرگزاری روسی اسپوتنیک (زبان فارسی) مطلبی با عنوان «احتمال اینکه کرونا در اوکراین تولید شده باشد» منتشر کرده است. نویسنده در بخش‌های پایانی این مطلب می‌نویسد:

«سوالی که اینجا مطرح می شود این می باشد که آیا این ویروس و دیگر ویروس‌ها و سلاح‌های کشتار جمعی که بشریت را هدف قرار می دهند در این مراکز تحقیقاتی آمریکایی در اوکراین تولید شده و از آنجا به جاهای دیگر جهان منتقل شده؟

قطعا دلواپسی شدید الوصف آمریکایی ها از این است که واقعیت آنچه آنها در آنجا روی آن کار می کردند فاش شود و بعد با محکومیت جامعه جهانی مواجه شوند.»

مقامات رسمی روسیه نیز در کنفرانس‌های خبری و اظهار نظرهای خود، به همکاری آمریکا و اوکراین در تولید ویروس کرونای جدید اشاره کرده‌اند. به عنوان مثال در این خبر که در خبرگزاری صداوسیما منتشر شده، لیستی را مشاهده می‌کنیم که سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه آن را با عنوان «گاه‌شمار فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین» منتشر کرده است. در این لیست گفته شده آمریکا از سال ۱۹۹۱ از طریق قراردادهای مختلف سیاسی و اقتصادی، آزمایش‌های مختلفی را در اوکراین حمایت و اداره کرده است. این گاه‌شمار به گونه‌ای است که خواننده احساس می‌کند بعد از این اقدامات بوده که بیماری‌های مختلف ویروسی (از جمله کرونای جدید) در جهان مشاهده شده است.

به طور خلاصه می‌توان گفت این گفته که حضور آمریکا در اوکراین، باعث آزمایش‌های بیولوژیک شده، این روزها یکی از اصلی‌ترین مواردی است که روسیه تلاش می‌کند به انتشار آن کمک کند.

این گفته البته جدید و محدود به این هفته‌ها نیست. ماجرای «ساختن ویروس کرونای جدید در اوکراین با کمک آمریکا» پیش از این نیز از زبان رهبران روسیه و چین شنیده شده است. به عنوان مثال در گزارشی که Daily Beast در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده، به این موضوع اشاره شده که رهبران چین و روسیه چگونه با همکاری هم در حال انتشار این تئوری توطئه هستند که «ویروس کرونا در آزمایش‌های بیولوژیک اوکراین که تحت کنترل آمریکاست ساخته شده است»....

https://factnameh.com/articles/2022-04-04-ukraine-biotech-lab.html

Rosa گفت...


کد کامنتدونی روسوفیلهای اخبار روز:
نوشتید: بعید می دانم هر کس دیگری در روسیه بر سر کار بود، رضایت می داد که نیروی رقیب یا دشمن، تا در خانه اش بیاید و آن جا بمب اتم بکارد.

رزا: کسی بمب اتمی در کنارِ خانه ی پوتین نکاشت! اوکراین برای پیوستن به اروپا تمامی بمبهای هسته ای خود (میراث شوروی) را نابود کرد…
به نظرم وقایع را با خلیج خوکها و دوران کندی اشتباه گرفته اید؟!


نصرت درویش (توده ای و جاسوس): خانم رزا ممکن است لطف کنید و منبع خبر خود را ذکر کنید
در کجا خوانده اید که اوکراین برای پیوستن به اروپا بمب های هسته ای خود را نابود کرد؟

رزا:بیست سال پیش، تفاهم نامه بوداپست نشان دهنده پایان مذاکرات طولانی مدت بین اتحاد جماهیر شوروی سابق و قدرت های هسته ای پیشرو غربی بود. اوکراین در این زمینه جایگاه ویژه ای داشت. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، این کشور اروپای شرقی ۱۷۶ موشک هسته ای استراتژیک و بیش از ۲۵۰۰ موشک تاکتیکی را به ارث برد. این امر باعث شد اوکراین سومین زرادخانه هسته ای بزرگ جهان را پس از ایالات متحده و روسیه داشته باشد
موشک های اوکراینی به روسیه منتقل یا منهدم شدند. به عنوان غرامت، دولت در کیف کمک های مالی از ایالات متحده آمریکا، منابع ارزان انرژی از روسیه و تضمین های امنیتی دریافت کرد که در یادداشت بوداپست مقرر شد.
در مورد کریمه، تفاهم نامه بوداپست نه از سوی روسیه و نه از سوی طرف غربی رعایت نشد.
روسیه در نشست کشورهای امضاکننده تفاهم نامه بوداپست در مارس ۲۰۱۴ در پاریس شرکت نکرد!.

رزا: بعد از حمله ی روسیه به کریمه این بحث داغ شد که بهتر می بود اوکراین که سومین کشور بعد از امریکا و روسیه بود در مقام موشکهای اتمی، شاید بهتر بود که راکتهای اتمی (هسته ای) خود را برای روز مبادا نگه می داشت؟! چون نه انگلیس و نه امریکا و نه روسیه به امنیت و استقلال این کشور پایبند نبودند!
بعد از اشغال کریمه توسط روسیه، امریکا و انگلیس گارانتیِ امنیتِ اوکراین را بر قرارداد بوداپس زیر پا گذاشتند و بر اشغالگریِ روسیه چشم بستند…

(رزا: وقتی جوابشان داده شد یکهو روسوفیل جدید همان استالینیست معروف را وارد بحث کردند)

ا. م. شیری:
متأسفانه، خانم رزا هیچ اطلاع ندارد که در اوکراین بمب‌های بشدت خطرناکتر و هلاکت‌بار از بمب‌های اتمی کاشته شد. ٣٠ آزمایشگاه پنتاگون در خاک اوکراین و ۶٠ آزمایشگاه در مرزهای چین و روسیه به ساخت بمب‌های ویروسی، میکروبی مشغول بوده و هستند.

این بمب‌ها چندین ویژگی دارند:

١ـ ارزان تمام می‌شوند؛

٢ـ منشاء شلیک آن‌ها قابل شناسایی نیست؛

٣ـ میزان کشتار آن‌ها فوق‌العاد بالا است؛

۴ـ هیچ مرز و مانعی نمی‌تواند جلو ورود آن‌ها‌ را بگیرد؛

۵ـ بدون ایجاد خرابی و ویرانی، فقط انسان‌ها را با عذاب و شکنجه‌های هولناک می‌کشد.

و…

بنابراین، اسیر تبلیغات غول‌های رسانه‌ای فاشیزم و استعمار نشوید، میانه را شلوغ نکنید!

در نهایت:

Rosa: حذف و سانسور 5 کامنتِ من در جواب استالینیست م. ا. "شیری":)

البته اگز ثابت می کردم "چرت و پرت آزمایشگاههای بیولوژی" را و حذف نمی شدم، سردبیر اخبار دروغِ روز، ف. تابان، زیلنسکی را به حامله کردنِ دخترانِ پوتین متهم می کرد و همین را دلیل جنگ و تجاوز موجح ارتشِ پوتین به اوکراین:)

ناشناس گفت...

حذب و سانسور اگر نمی‌شد، چه چیزی اتفاق میافتاد،!!!؟? سانسور یکی از پر درآمدتان که خیلی سریع ب سود تبدیل میشود، سانسور فرق نمیکند از طرف چه کسی مورد استفاده قرار میگیرد،، سانسور درست اسم ظاهر ش بد است ولی عوضش کلی در امد علنی برای شرخرها دارد،
خوب وقتی از این ابزار علنی برای جذب مخالفین دارد چرا باید،از این درآمد پر سود دست بکسند!!!؟

ناشناس گفت...

رزا جان ممنونم از بحثی را ارائه دادی، کاملا مبسوط و پر استدلال و کافی ، خوب اگر من نتوانستم جواب درست و حسابی و منطقی ارائه دهم، ان موقع راهی که غیر انسانی بتواند حداقل در ظاهر هم شده خودم را ب حقانیت نزدیک کند، همانطور که در کامنت بالا گفتم همان کار پر سود که انهایی که دست بالا را دراند انجام می‌دهم، سانسور و حذف انهایی که با منطق و استدلال فاکت برای بحث خود ارائه می‌دهند، را انجام میدهم، اره این است منطقی که دروغ گویان و کلامشان همیشه با سانسور همراه است،

من با یک سؤالی که همیشه برای من و برای کسان دیگر اهمیت دارد، ب پایان میرسانم، قبل از آن برای مطرح کردن سوال اساسی باید یک موضوع را برای خواندگان و یا ب دنبال جواب هستم مطرح میکنم ،

اگر ثابت شود، جنگی که ب توسط پوتین و شرکای ان ب مردم اوکراین تحمیل شد، از روی بحران های موجود در سرمایه‌داری جهانی و برای بیش‌تر حل بحران دو جریان سرمایه‌داری یکی ب ظاهر در شکل دولتی ولی ب طاهر سرمایه‌داری جهانی برای سود بیشتر در رقبای غرب را میتوان تحلیل کرد، مگر در این میان چیز دیگری موجود است که ما نمی‌دانیم، الان در رابطه با دو جنگی که بین دوکشور ادامه دارد و اصلا معلوم نیست، در آینده نزدیک تمام شود، در ذهن من چیزی من را مشغول کرده شاید همان چیزی باشد که ب ظاهر مردم جهان هرگز ب دنبال آن نیستند، منطورم افکار جهاني است که نگاه انها چگونه باین جنگ برخورد میشود، بخش زیادی از روشنفکران و مردم عادی بدون هیچ استدلال منطقی طرفدار این و آن طرف جنگ است.
رزا نقطه اصلی و کليدی در همان بحثی که شما با سانسورچی ها داشتید من هم همین سؤالی که در ذهن است، در رابطه وقایع اتفاق افتاده را نتوانیم جوابیه منطپیدا کنیم ان موقع اثر اجتماعی ناگوار در نسل بدی خواهد داشت ، همانطور که در بحث قبلی گفتم در جنگ جهانی دوم هنوز سؤال های اساسی دارد که هنوز ب ان نپرداخته جنگ سوم ان بتوسط کسی و یا کسانی که خود را پیروز جنگ جهانی دوم شروع و ان هم با ادعای نسل دوم نازیسم پا ب میدان گذاشته، ناگفته من هم ب طرفداران نسل خط سوم که طرفدار صلح و امنیت و آرامش ب مردم جهان و ضد جنگ هستم، و باید از همین الان جنگ متوقف و علیه جنگ ارتجاعی بود،

Rosa گفت...

آنارشی روسیه: توجه به این نکته مهم است که در پس زمینه جنگ، سرکوب و عدم اطمینان کامل در آینده، شبکه های همبستگی مردمی نقش مهمی ایفا می کنند. شبکه های دوستان، داوطلبان و فعالان حقوق بشر کمک می کنند تا کسانی که دستگیر می شوند ناپدید نشوند. مردم به یکدیگر کمک می کنند تا سگ ها و گربه های دستگیر شده در خانه تنها نمانند. آنها دارو پیدا می کنند، با وجود کمبود غذا به دست می آورند، اطلاعات را دنبال می کنند. شبکه های فعال و داوطلب برای پناهندگان خارج از کشور کمک جمع آوری می کنند. اغلب، چنین شبکه های همبستگی بسیار کارآمدتر از نهادهای دولتی و سازمان های بین المللی با منابع بیشتر عمل می کنند. آینده متعلق به خودسازماندهی و خودمختاری است

دولت اوکراین، درست مانند دولت روسیه، در خدمت منافع ثروتمندان است، اما یک تمایز بسیار مهم دارد و آن اینکه ابزاری برای سرکوب جامعه مدنی که دولت روسیه دارد، ندارد. در آنجا گروه‌های مختلف الیگارشی جایگزین یکدیگر می‌شوند و در نتیجه از فرصت تثبیت دائمی خود و درهم شکستن هر چیزی که سر راهشان قرار می‌گیرد محروم می‌شوند. و مهمتر از آن، اگر هر یک از این گروه ها نقب بزنند و حاضر نباشند به حرف مردم گوش دهند، اوکراینی ها آن را خراب می کنند، همانطور که در میدان انجام دادند. متأسفانه، این بدان معنا نیست که جامعه قدرت را به دست خود می گیرد، بلکه به این معناست که توانایی مقاومت را برای خود حفظ می کند

وضعیت آنارشیست‌ها، همانطور که قرن‌ها مبارزه ما بوده است، همیشه دفاع از یکدیگر، سایر کارگران و کسانی است که از دولت رنج می‌برند – که شامل استثمار اقتصادی تحت سرمایه‌داری خصوصی یا کمونیسم دولتی است. اکنون در اوکراین برای بحث نظری نیست، بلکه برای اقدام و همبستگی است. اجازه دهید دولت ها در جنگ های خود علیه یکدیگر بجنگند، مبارزه ما همیشه جنگیدن برای مردم است!

در پایان به سوال مطرح شده در عنوان این بخش می رسیم. در واقع «خونتای» خبیث کیست که به مردم عادی اجازه حرکت نمی دهد؟ پاسخ این سوال برای هر انسان عاقلی واضح است. دولت اوکراین اکنون به هر کسی که بخواهد با مهاجمان بجنگد سلاح می دهد. اگر "خونتا"ی است که فقط سرنیزه ملی گرایان و ترور را علیه مردم خود عرضه می کند، چرا نمی ترسد که مردم به طرف دشمن بروند و او را سرنگون کنند؟ زیرا حکومت نظامی واقعی در اوکراین یافت نمی شود. آیا می توانید تصور کنید پوتین شروع به توزیع سلاح به مردم کند؟ او حتی از یک لیوان پلاستیکی می ترسد [اشاره به جرم هراسی بدنام پوتین]. در روسیه است که سرویس های امنیتی قدرت نامحدودی دارند و از آن برای ثروتمند شدن و سرکوب مخالفان استفاده می کنند. مردم مسلح بدترین کابوس پوتین و ژنرال ها و الیگارش هایش است. توزیع تسلیحات به مردم در اوکراین باعث نگرانی شدید مقامات و رسانه های روسیه شده است.

Rosa گفت...

آنارشی روسیه: روز پیش، دفتر ثبت نام و ثبت نام ارتش را در شهر لوخوویتسی، منطقه مسکو به آتش کشیدم و از آن در گوپرو فیلم گرفتم. دروازه را به رنگ پرچم اوکراین درآوردم و نوشتم: برای کشتن برادرانم نمی روم! پس از آن از حصار بالا رفتم، نما را با بنزین آغشته کردم، شیشه ها را شکستم و کوکتل مولوتف را داخل آنها فرستادم. هدف این بود که بایگانی با پرونده های شخصی افراد جذب شده را که در آنجا قرار دارد، از بین ببرند. این باید از بسیج در منطقه جلوگیری کند. امیدوارم همکلاسی هایم را در اسارت یا لیست کشته ها نبینم... اوکراینی ها باید بدانند که در روسیه ما برای آنها می جنگیم، همه نمی ترسند و همه بی تفاوت نیستند. معترضان ما باید الهام بگیرند و با قاطعیت بیشتری عمل کنند. و این باید بیشتر روح ارتش و دولت روسیه را بشکند. بگذار این لعنتی ها بدانند که مردم خودشان از آنها متنفرند و آنها را خاموش خواهند کرد. زمین به زودی زیر پای آنها می سوزد، جهنم نیز در خانه منتظر است

سرکوب روزانه شدید است. هر کس، حتی بچه های کوچک، به خاطر هر نوع اعتراض پوستری دستگیر می شود. این روزها نمی‌توانی در خیابان بایستی و کاغذی را در دست بگیری، چه بگوید «جنگ» یا نه، دستگیر می‌شوی. در مسکو و سن پترزبورگ، پلیس مردم را کتک می زند. با این حال، به نظر نمی رسد که مردم را بترساند. خیلی ها دوباره بیرون می روند، دنبال راه هایی برای مبارزه می گردند، سازماندهی می کنند.

از امروز، 4 مارس، اعتراض به جنگ یا انتشار هرگونه اطلاعاتی در مورد جنگ که از منابع رسمی دولتی روسیه نیامده، جرم است. برای آن می توانید تا 15 سال زندان محکوم شوید. یکی از روزنامه‌ها واکنش نشان داد و گفت که روزنامه‌نگاری مانند کار کردن با مواد منفجره است - فقط یک بار می‌توانید اشتباه کنید. دادستانی دولت حتی واحدهای ویژه ای را برای هدف قرار دادن جنبش ضد جنگ در تمام مناطق کشور ایجاد کرد.

با این حال، هر چقدر هم که شرایط سخت باشد، ما در موقعیتی نیستیم که با تهاجم نظامی مواجه شویم. در اینجا، فرد انتخاب دارد که آیا با آن مبارزه کند یا نه. شاید به همین دلیل است که مقاومت مسلحانه به نوعی آسانتر به نظر می رسد: واقعاً یک انتخاب وجود ندارد. در اینجا در روسیه، برای مقاومت در برابر جنگ، هر فردی باید یک قضاوت اخلاقی داشته باشد و خطرات آن را برآورد کند. این واقعاً گزینه ای نیست که بیکار بمانیم، به خصوص وقتی این تجاوز به نام ما انجام می شود - یا حداقل به نام ملیت ما، هویت فرضی ما. با این حال این انتخابی است که باید انجام داد. مردم روسیه اکنون با این انتخاب روبرو هستند...

به نظر می رسد مردم احساس می کنند که پوتین از آخرین خط لعنتی عبور کرده است. آنها می بینند که چگونه دولت آنها همه چیز را انکار می کند در حالی که ویدئوهایی پخش می شود که نشان می دهد شهرهای اوکراین با موشک ها و غیرنظامیان تکه تکه شده اند. انگار از نقطه ای بی بازگشت عبور کرده ایم و مردم بیدار می شوند. همه چیز هنوز گیج است، اما سر و صدا آنقدر بلند و زیاد است که نمی‌توان برای مدت طولانی در خواب ماند. به نظر می رسد مردم هر روز بیشتر و بیشتر از خواب بیدار می شوند

Rosa گفت...

آنارشی روسیه:من پتانسیل فوق العاده ای را در جنبش فمینیستی در روسیه می بینم. در حال حاضر، من شرکت کنندگان در این جنبش را می بینم که تمام تلاش خود را برای سازماندهی و رساندن دیدگاه خود به خیابان ها و مردم انجام می دهند. وقتی نوبت به ارائه دیدگاهی از دفاع از خود می‌رسد که اشکال و معانی زیادی از مبارزه را در یک فلسفه ملموس گرد هم می‌آورد، من معتقدم که آنارشیست‌ها و فمینیست‌ها می‌توانند بهتر از هر کس دیگری عمل کنند. به خصوص وقتی صحبت از مبارزه مسلحانه به میان می‌آید - و دیر یا زود، به هر طریقی، همیشه انجام می‌شود، زیرا این بخشی از دفاع شخصی است - ما باید با دقت به دیدگاه‌های رفقای فمینیست خود در روسیه و در سراسر جهان گوش دهیم. انعکاس در ورودی آنها و اطمینان از وجود فضایی برای سازماندهی مستقل آنها. ما می توانیم از دیدگاه زنان و افراد ترنس و غیر باینری که سازماندهی و مبارزه را در روژاوا تجربه کرده اند بهره مند شویم. این می تواند به ما بینشی در مورد فرآیندهای انقلابی بدهد که در غیر این صورت به سختی به دست می آیند

با تشدید سرکوب در روسیه، درک چیزها از این طریق ممکن است به ما کمک کند تا از آنچه در راه است جان سالم به در ببریم، تا بتوانیم در زمان های پیش رو بایستیم. همچنین ممکن است به ما کمک کند تا روابط خود را با رفقایی که در کنارشان می جنگیم و رفقایی که هنوز ندیده ایم، تعریف کنیم. و ممکن است موارد زیادی پیش بیاید - این وضعیت کل جامعه ما را تحت تأثیر قرار می دهد و چشم انداز را تغییر می دهد.

این طرز تفکر می‌تواند به ایجاد همکاری و همبستگی در جایی که قبلاً امکان‌پذیر نبود، کمک کند و ما را به‌عنوان آنارشیست با سایر افرادی که می‌توانیم برای ایجاد دنیایی بهتر با آنها کار کنیم، مرتبط کند. افراد اطراف ما همه چیزهایی هستند که ما داریم و باید خطوط گسل فعلی جامعه خود را به خوبی درک کنیم. زمان شجاعت و استقامت است که هرگز قبلاً نبوده است - و اکنون که تصور اینکه هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد سخت است، باید به گونه ای عمل کنیم که هر چه در ماه ها و سال های آینده بیاید، انجام دهیم. بتوانیم با خودمان صادق باشیم و بتوانیم با غرور، عشق و لبخند به چشمان یکدیگر نگاه کنیم

ناشناس گفت...

توزیع سلاح ب مردم با هر انگیزه ی که باشد برای مردم ان کشور خطرناک نیست،

رزا جان خبرهای زیادی از اوکراین می‌آید،، انژی آشکار و خفته در مردم اوکراین بیداد میکند، زمانی که مردم اگر با این پتانسیل باشند هرگز موفق ب شکستن نیست
اشتباه نشود اوکراین با دومین صادرکنندگان اسلحه در دنیا طرف است، شوخی نیست، واقعا وحشتناک است، زمانی ب عمق فاجعه ی که ارتش و مزدوران پوتین بوجود اوردن در تصور ادم قابل هضم نیست،
در آخر رزا جان من هم موافق هستم که هرگز پوتين و حاکمیتش با توزیع سلاح بين مردم موافق نیست، چرا که هرکس با جنگ مخالفت کند دستگیر و زندانی و اگر در آینده حرکت جمعی و تشکیلات علیه جنگ ارتجاعی شکل بگیرد، ب یقین سرکوب علنی بتوسط حاکمیت پوتين خواهند شد !!

Rosa گفت...

کاروان کمک های کارگری پشتیبانی اوکراین

بین آوریل و مه، کاروان شبکه بین المللی کارگری همبستگی و مبارزات به اوکراین مقاومت طبقاتی را در این کشور در برابر تهاجم روسیه تقویت خواهد کرد. این ابتکار با هدف پیشبرد حمایت بین المللی ما، به شیوه ای نزدیک تر و عملی تر، با هیئت های اتحادیه کارگری از سازمان های عضو شبکه است.

تاریخ دقیق هنوز مشخص نیست، اما ما از حضور بیش از 200 اتحادیه کارگری در نشست شبکه چهارم در دیژون (فرانسه) برای سازماندهی این اقدام همبستگی ملموس استفاده خواهیم کرد. کاروان حدود 26 آوریل حرکت می کند و پس از 1 می برمی گردد.

تصمیم برای اعزام این هیئت بین المللی بر اساس گفتگوهای متعدد با اعضای مستقل اتحادیه های کارگری از اوکراین، روسیه و بلاروس است. این تنها به این دلیل امکان پذیر است که چندین سازمان که بخشی از شبکه هستند، از زمان شروع حملات در 24 فوریه، فعالانه در دفاع از مردم اوکراین در برابر تهاجم روسیه شرکت کرده اند.

همبستگی فعال مورد نیاز است

ما این کاروان کمک کارگران را با این اعتقاد که باید مبارزه طبقاتی انترناسیونالیستی را از سر بگیریم و از کارگرانی که با حمله نظامی پوتین و پیامدهای آن روبرو هستند، حمایت کنیم،


نحوه حمایت مالی

Solidaires (فرانسه)، CSP-Conlutas (برزیل) و Inicjatywa Pracownicza (لهستان)، ADL Cobas (ایتالیا) و G1PS (لیتوانی) تامین مالی تدارکات کمک های مالی را انجام می دهند که با توجه به نیازهای مردم خریداری می شود. طبقه کارگر اوکراین در داخل کشور کاروان شخصاً با مراجع صنفی دیدار و اقدامات به نحو مقتضی سازماندهی خواهد شد.

اگر شما یا سازمانتان می‌خواهید کمک کنید، پول را مستقیماً با جزئیات زیر به Inicjatywa Pracownicza منتقل کنید:

Ogólnopolski Związek Zawodowy Inicjatywa Pracownicza

Kościelna 4 street, 60-538 Poznań

بانک فولکس واگن مستقیم

کد BIC/SWIFT : INGBPLPW

IBAN PL88 2130 0004 2001 6017 2001

▪ از مقاومت مردم اوکراین حمایت کنید!

▪ پایان دادن به اشغال نظامی روسیه در اوکراین. برای صلح !

▪ همبستگی بین المللی با همه کسانی که در روسیه جنگ و رژیم دیکتاتوری را رد می کنند.

▪ همبستگی با جنبش های دموکراسی خواه در روسیه، بلاروس و اوکراین.

▪ برای پذیرش بدون تبعیض از همه پناهندگان از اوکراین و سایر نقاط (آفریقا، آسیا و...) که از درگیری های ایجاد شده توسط کشورهای امپریالیستی نیز رنج می برند.

▪ برای اوکراین آزاد و مستقل که در آن حقوق کارگران محترم شمرده شود.

▪ حذف بدهی ها از صندوق بین المللی پول! این کارگران نیستند که باید هزینه این جنگ امپریالیستی را بپردازند.

▪ علیه تهدید هسته ای. برای خلع سلاح هسته ای در سراسر جهان.

ILNSS Support Workers’ Aid Convoy to Ukraine

If you or your organization want to contribute, just transfer the money directly to Inicjatywa Pracownicza, with the following details :

Ogólnopolski Związek Zawodowy Inicjatywa Pracownicza

Kościelna 4 street, 60-538 Poznań

Volkswagen Bank direct

Code BIC/SWIFT : INGBPLPW

IBAN PL88 2130 0004 2001 0577 6570 0001

https://www.anarchistfederation.net/ilnss-support-workers-aid-convoy-to-ukraine/

Rosa گفت...

باید از همین الان جنگ متوقف و علیه جنگ ارتجاعی بود،

رزا: این شعار درستی است وقتی که ما در روسیه باشیم و یا اروپا و امریکا و خارج از اوکراین!
داخل اوکراین مردم با یک تجاوز آشکار و کشور گشایی از طرفِ دومین یا سومین قدرت جهانی روبرو شده اند.
که هم اتمی است و هم ارتش مجهز خود را واردِ مزرعه و خانه زندگیِ مردم کرده برای کشور گشایی!
در اینصورت جنگ دو دولتِ ارتجاعی نیست وقتی مردم در سطحِ گسترده علیه تجاوزگر (پوتین و ارتش اش) مجهز و مسلح شده اند در دفاع شخصی و دفاع چریکی از محلات و مناطقِ خود؟!
بجز ارتشِ اوکراین و ارتشِ روسیه یک ارتشِ دفاعِ مدنی هم درگیر جنگ است؟
بسیاری از آنارشی های بلاروس و بین المللی هم دارند آنجا در برابر ارتش روس مقاومت می کنند یا در همیاری ها یا مسلحانه.
کُلِ جنبش صلح در روسیه دستگیر شدند و الان فقط مبارزه و اقدام مستقیم می کنند برای نرفتن به جنگ و اکنون چپ اروپا هم پُشتش خالی شده چون جنگِ استعماریِ کعبه اش روسیه/شوروی باعثِ احیای ناتو شد. بزودی سوئد و فنلاند هم به ناتو می پیوندند. سوسیال دمکراسی آلمان هم بیش از 100 میلیارد یورو برای بازسازیِ ارتش آلمان حزینه کرده، غیر از پولهایی که قرار است به ناتو اهدا کند!
مردم اروپا "بدون اعتراض" قبول دارند که باید در برابر روسیه تجهیزات نظامی خود را آپ تو دیت کنند!
دیگر شعار های آنتی میلیتاریسم جواب نمی دهد در توده ها!
چون پوتین دستش را گذاشته روی دگمه ی بمب اتمی و دارد می تازاند!
در این شرایط باید از خط مقدم دفاع کرد در این حمله؟!
آن هم مردم اوکراین هستند.
تنها ارتش اوکراین در مقابل پوتین نایستاده بلکه بیش از دو سوم نیروهای دفاع مدنی اوکراین هستند که درگیرِ دفاع از خود هستند.
اگر مردم و یا ارتش افغانستان در برابر برنامه ی شومِ تقدیم حکومت به طالبان فرار کرده و نجنگیدند. اما مردم اوکراین مسلح شده اند در برابر قوای روس و چون توپ و تانک هم ندارند جنگ پارتیزانی می کنند!
(نه آلمان و نه کشورهای دیگر جرات فروش یا اهدای توپ و تانک دادن به اوکراین را ندارند!) ناتو هم بدلیل خطر جنگ اتمی با روسیه غلاف کرده:)
اگر گروههای خودگردان و آنارشی در واحدهای دفاعی در حال مبارزه هستند که هستند، باید از آنها دفاع کرد.
آنها دارند برای دفاع از خود و مردمشان می جنگند نه برای اولیگارشها.
این هم روحیه انقلابی جهانی در برابر زور را بالا برده و می برد و هم مسلح شدنِ مردم بدلیلِ جنگ علیه روسیه، در اوکراین نیروی سومی را بوجود آورده که نیروی ارتشی و دولتی نیست ولی مسلح! گردان های دفاع سرزمینی!
مردمی که در برابر تجاوز بیگانه از خود دفاع می کنند، امکانِ زیر بارِ سیستم و دست انداختنِ سرمایه و الیگارشهای خودی را نیز در آینده نمی دهند.
ما البته در هر ثانیه مطالباتمان آتش بس، خروج ارتش روسیه و مذاکرات صلح باید باشد.
اما ما نمی توانیم و نباید بر طبل انفعال و فراخوانِ پاسیفیستی بکوبیم که جنگ طبقاتی نیست، پس فرار کنید؟!
هر مردمی سرنوشتِ خود را خودش تعیین می کند. ما حامی هستیم.
اگر راه سوم همانی است که راه کارگر و بهروز فرهانی تبلیغش را می کند باید بهش شاشید چون اینها هنوز نوستالژی اتحاد شوروی را دارند و روح استالین را در پوتین دمیده همان شرمسارانِ روسوفیل هستند البته در خفا!
با شکستِ پوتین، تبِ مردم جهان به ایجاد ارتش قدرتمند هم فروکش خواهد کرد.
بودجه های دولتی به جیب ناتو نیز؟!
جنبش صلح هم در فقدانِ ارتشِ روسیه ، دوباره جان خواهد گرفت.
چرا که تجاوز روسیه به اوکراین در آتشِ ناسیونالیسم و میلیتاریسم دمیده و اروپا نیز در حالِ سر خم کردن به ناتو است...

ناشناس گفت...

سلام و درود

رزا واقعا شرایط بدی شده، اگر پوتین باخت

پیش بینی کند، بدون شک از سلاح اتمی استفاده و دنیا را نا امن خواهد کرد ،
ب نطر من قبلا هم گفتم الان من شنیدم انهایی که در پایتخت و اطراف آن زندگی میکردند ب شهر خودشان‌ بر گشته و پتانسیل زیادی برای دفاع از شهرهای اوکراین وجود دارد



ناشناس گفت...

خوب ما باید امورشهای لازمه را در صورت استفاده پوتین از سلاح های مرگ بار اتمی را داشته باشیم الان در کشورهای اسکاندیناوی برای انسانهای زیر ۴۰ سال هستن قرص های مخصوص آغشته ب ید را تهیه برای پاد زهر اتمی باید استفاده کنند،
رزا من خواهش از شما اگر کسانی که متخصص این امر هستن دعوت و راهنمایی لازم را داشته باشیم ممنونم

Rosa گفت...

رزا من خواهش از شما اگر کسانی که متخصص این امر هستن دعوت و راهنمایی لازم را داشته باشیم ممنونم

رزا: باشه عزیز
اینجا قزص ید کمیاب شده ولی از طرف دولت نه بلکه چون دولت نمی خواهد صدایش را در بیاورد فعلن مردم بطور خصوصی خریده اند.
امروز لاورف کثافت دوباره به بمب اتمی اش تهدید کرد!
من فکر می کنم همان آمادگی که سالها پیش برای چرنوبیل بود باید اجرا شود.
غذای کنسروی قبل از اشعه و یک کوله پشتی حداقل آماده از پاسپورت و پول و آب آشامیدنی برای فرار از مناطق آلوده.
قرص ید بدلیل حفاظت از غده تیروئید است که به اشعه خیلی حساس است. البته برای افرادی که زنده مانده اند!
چون دیر یا زود بخش بزرگی خارج از مناطق هم سرطانی خواهند شد!
در وضعیت آخرالازمانی به سر میبریم با یک روانی در کرملین که برای سقوط شوروی دل می سوزاند و خواب طلاعی دوران تزار روسیه می بیند!
تنها عزرائیل را باید به سراغش فرستاد:)

ناشناس گفت...

ممنونم رزا جان، الان همه ب فکر منافع حقیر خود هستن، ما ها منظورم کسانی که دغدغه فکری و حفاظت محیط زیست محیطی و در الویت مردم ستمدیده اوکراین بدون این که هیچ نقشی در میان ندارند قربانی میشوند، ما دفاع از این جماعت

ناشناس گفت...

با سلام و درود!
مرسی رزا جان تشکر از پیشنهادات و تذکر ب موقع واقعا وحشتناک است ، ما دقیقا متوجه این اوضاع هستم این پوتین و شرکا بدون اینکه ب فکر مردم باشند ، ب نطر من از بمب هستی استفاده خواهند کرد،!

ناشناس گفت...

راستی فراموش کردم ،این چپ های احمق از نیک نام Z برای پیام خود استفاده و ازکون اربابان خود میخورند و فکر میکنند مبارزه ب اصطلاح( امپریالیسم) در خط اول مبارزه قرار گرفتن، واقعا من نمیدانم ب چه تشبیه کنم بگم مغز خر خوردن که هم ب خر توهین است و هم باید اشاره کنم خر اگر از یک پل سوراخ یک بار رد شوند بار دوم هرگز از آن نخواهد رد شد یعنی بار دوم هرگز از پل گذر نخواهد کرد ولی این چپ های دولتی ما دارند ب پوتین جان فشانی میکنند !!

ناشناس گفت...

چگونه می‌توان یک آنارشیست شد،؟؟ شاید بهتر است، اینگونه سوال اساسی یک انسان آنارشیست و یا یک انقلابی دور از هیاهو با پدیده ها چگونه برخورد، میخورد، کسی که خود را در عمل اجتماعی و توانایی بالای خود را میبیند، و حتا از زوایه معرفتی و انسانی مفهوم واقعی برخورد متقابل را نمی‌داند، باید با این جماعت چگونه می‌توان برخورد کرد،

حتا زمانی که شرایط را مناسب میداند، در کمال فرصت طلبی با اتوریته خاصی که
فقط در توبره روشنفکران بروکراتیک پیدا میشود، البته که جماعت بدون هیچ شناختی از زندگی اجتماعی انها فقط حکم صادر میکنند، زمانی که حتا ب دوئل دعوت میکنی انها در کمال زرنگی اشتراک نمیکنند و همانطور گفتم در کمال ناباوری و آپورتونیستی حرفهای میزنند گویا از زوایه مبارزه طبقاتی فقط انها متد و روش مبارزاتی و سازمان‌دهی حرف اول را میزنند!!
من فقط یک اشاره کوتاه و گذراه خواستم صفت فرصت طلبانه این جماعت را اشاره کنم در فرصت بعدی بطور همه جانبه برخورد خواهم کرد، این برای اولین بار نخواهد بود که در خفا برخورد شخصی میکنند!!

ناشناس گفت...

برای اینکه اشتباه نکنیم، و فکر میکنیم، زیاد می‌فهمیم، باید یک چیز را صادقانه بین خودمان تقسیم کنیم،این متد و وش را از رفیق رزا اموختم، کمی روشنتر صحبت و موضوع را علنی میکنم، من با یکی از دوستانی که دوستانی خود را آنارشیست ناب و بدون اشکال میداند بحثی داشتیم ایشان ما متهم برخورد شخصی و دور از مبارزه و حتا حرفهای که در شأن این جمع نبست مطرح کرد و آن ار موضوع خیلی بالا ، فقط ب خودم اجازه میدهم که شخص مورد نطر پیکاری سابق و امروز خود را آنارشیست ناب میداند و در دیالوگ خیلی توهین و ناسزامیگوید البته اسم این برخورد را دیالوگ نمی‌گویند منولوگ،آخرین برخورد از طرف این دوست که انروز اتفاق افتاد ، با فحش و ناسزاگویی و تلفن قطع کرد خوب من هم تصمیم گرفتم که درباره این گفتگو ب شکل علنی در سایت و بدون نوشته های که بین ما رد وبدل شد، اشاره نکنم و فقط موضوع مهمی که چگونه یک انسان آنارشیست و انقلابی است،همانطور که گفتم این متد و روش را از رفیق رزا یاد گرفتم که اگر ما نتوانیم جلوی برخورد شخصی را بگریم اون موقع بحث را در این سایت علنی و نتجه مطلوب را خواهیم گرفت، در صحن من ب اون دوست گفتم اگر دوست داشته باشی میتوانید ، ب این سایت مراجعه و نظر خودتون را بگوید، این حرکت فقط از این زوایه می‌توان از برخورد شخصی دوری کرد و مردم و دوستداران و دشمنان ارشیو رزا قضاوت کنند،
پیروز باشید!

Rosa گفت...

سلام رفیق جان
زیاد سخت نگیر:)
روسوفیلها در همان آستانه ی تجاوز نظامی روسیه به اوکراین مجبور به بسیج شدند و به صحنه آمدند:)
مسئله از حمله شخصی حتی فراتر رفته!
بچه های آنارشی همانطور که نوشتم تصمیم به ماندن و دفاع از خود و مردم گرفته و فعال هستند در اوکراین و رفقای بلاروس هم به آنها پیوستند...
اینکه آنارشی های اکنون و سابق توده/اکثریت و ... در جهت مخالف ایستاده اند و با موضع انفعال، فرار و یا اینکه "جنگ امپریالیستی" است و به ما ربطی ندارد، در جبهه روسوفیلها قرار دارند ربطی به موضع آنارشی های این منطقه اوکراین/بلاروس/روسیه ندارد؟!
خوشبختانه ارتش مردمی در اوکراین یک سوم نظامیانِ غیر ارتشی را تشکیل می دهند. گسترده اسلحه در میان مردم در دفاع از مناطق پخش شده و اکنون جدا از قدرت ارتش روس/اوکراین، جناح سوم یعنی مردم نیز مسلح هستند.
این امکان های زیادی بوجود خواهد آورد. چه روسیه اشغالگری اش را کامل کند یا اوکراین ارتش روسیه را بیرون کند!
این نیروی مسلح سوم یعنی مردم در منطقه دارای قدرت است.
و در مبادلات جدید سهم خود را با ابراز مطالباتشان خواهند گرفت.
گروههای همبستگی هم که اکنون فعال هستند را نمی توان از محلات نابود کرد.
اینها ساختارهای آنارشی هستند و در جهت دفاع شخصی و در دفاع از مناطق...
و حتی در تصمیمات پوتین/زیلینسکی تعیین کننده و حتی در پروسه ی صلح نیز تعیین کننده.
مسلمن مردمِ مسلح اوکراین در برابر دو ارتش (اوکراین/روسیه بی قدرت نیستند و این فاکتور را نباید نادیده گرفت.

در مورد چپها راستش تظاهرات "خط سوم" خیلی کم بودند 600 نفر چون اعلامیه ها یشان سه سنگ با اوکراین میزد و دو سنگ به پوتین و خیلی ها بایکوت کردند.
در روز اول ماه مه هم هنوز اعلامیه های اصلی بیرون نیامده و باید دید؟!

به هر حال اینها که از نفرت به ناتو، طرفِ پوتین را گرفته اند، فردا طرفِ نوکر پوتین یعنی خامنه ای خواهند بود؟!
آنهم از موضع آنتی امپ، محور مقاومت و...
حزب کمونیست روسیه نیز تقریبن خود را در امنیتی های ک.گ.ب. منحل کرده است.
جنبش صلح روسیه نیز تقریبن منحل شده:(

امیدوارم بقایای رژیم کمونیستی روسیه (ک.گ.ب) بکلی نابود شود چون رفقایشان در ایران نیز اینطوری تضعیف خواهند شد؟!
اینها هنوز همانهایی هستند که زمانِ مصدق در برابر ملی کردنِ نفتِ کشور، شعار میدادند برای واگزاری نفتِ شمال به رفقایِ اردوگاهِ سوسییالیستی شان:)
هرگز فراموش نباید کرد که ایران فعلن مستعمره ی اینها شده؟!
همانگونه که مردم ایران شاه را با تیپا بیرون کرد، همانگونه باید خامنه ای نوکرِ روسیه/چین را نیز...
باشد که مردم ما نیز این خوداگاهی را داشته باشند و خودرها گردانی کنند...



Rosa گفت...

راستی
بشدت یاد پدرم افتادم که اول انقلاب می گفت: دارند چادر سرتان می کنند!
و تشکل ها، ما را از زنانِ طاقوتیِ "ضد انقلابی" در تظاهراتِ ضد حجاب می ترساندند!

اکنون هم گروه واگنر، چچن ها ، مزدورانِ بشار اسد و دومین ارتش اتمی (روسیه) را انداخته اند به جانِ مردم اوکراین و ما را از گروه آزوفِ 2000 نفریِ اوکراین می ترسانند و از امپریالیسمِ ناتو !

اینطوری آنوقتِ انقلابِ ایران از ارتجاعِ خمینی دفاع کردند به بهانه ی "آنتی امپریالیسم".
اکنون در کنار اریگارشی روسیه و پوتینِ ک.گ.ب ای و کلیسای ارتدکس و فاشیسم جهانی (لوپن/ترامپ و رفقایِ فاشیستِ پوتین!)
آنهم به اسمِ مارکس/لنین/استالین!

آنارشی اما برای آزادی از استبداد می جنگد؟!
وضعیتِ اوکراینی ها تحتِ استثمار روسیه بمراتب بدتر خواهد بود و این واقعیتی غیر قابلِ توجیح است؟!
مگر اینکه بگوییم: اولیگارشیِ روسیه "سوسیالیستی" تر است و قرار است عدالتِ اجتماعی برقرار کند:)

Rosa گفت...


ولادیمیر پلاتوننکو
در مورد جنگ با اوکراین

https://theanarchistlibrary.org/library/vladimir-platonenko-about-the-war-with-ukraine

من این را بعد از از دست دادن مخاطبین قدیمی اینترنت و ایجاد مخاطبین جدید می نویسم و ​​نمی دانم چند نفر آن را خواهند خواند. با این وجود، من می خواهم نظر خود را در مورد مرحله جدید جنگ روسیه و اوکراین که در فوریه آغاز شد و آنچه معتقدم مردم کشورهای متخاصم در این شرایط باید انجام دهند، بیان کنم.
من معتقد نیستم که "بدترین جمهوری بهتر از هر سلطنتی است". همه چیز با فعالیت مردمی توده ها تعیین می شود، نه با رای دادن در انتخابات. اما در این مورد، مردم اوکراین بسیار مستقل تر از دولت و بسیار بیشتر از مردم روسیه تحت تأثیر آن هستند. پوتین این را نقطه ضعف اوکراین می داند، اما در واقع نقطه قوت آن است. این دلیل اصلی این است که ارتش "دولت تمام عیار" نمی تواند با ارتش و واحدهای دفاع شخصی اوکراین کنار بیاید: بردگان بد می جنگند، در حالی که افراد آزاد که نمی خواهند برده باشند به خوبی می جنگند. این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که زلنسکی را حتی از سوی مخالفانش در اوکراین به عنوان یک شر کوچک‌تر تلقی می‌کنند.

یک شر کوچکتر تمایل دارد به یک شر بزرگتر تبدیل شود، که حمایت از شر کوچکتر را غیر منطقی می کند. با این حال، علاوه بر نیروهای مسلح اوکراین، یگان های دفاع ارضی در اوکراین نیز وجود دارد و دولت اوکراین مجبور به حمایت از آنها است. خواسته یا ناخواسته بین مردم اسلحه توزیع کرده است. و اکنون نیروی سومی در اوکراین وجود دارد - مردم مسلح. علاوه بر این، مانند زمانی در اسپانیا جمهوری خواه، واحدهایی از داوطلبان خارجی به اوکراین می آیند. در نهایت، ممکن است شبه نظامیان پارتیزان در سرزمین های اشغالی ظهور کنند. نباید همه اینها را ایده آل کرد، کوکلوکس کلان نیز محصول خودسازماندهی بخشی از مردم بود. اما یک جمعیت خودسازمانده مسلح تنها نیرویی است که از آن چیز خوبی می تواند بیرون بیاید. همه چیز به خودآگاهی بستگی دارد - واحدهای دفاع شخصی مردم به عنوان یک کل به همان اندازه "خوب" یا "بد" هستند که مردم به عنوان یک کل. گفته می شود، آنها ناهمگن هستند، همانطور که مردم در کل هستند. به هر حال از امروز آنها تنها نیرویی هستند که شایسته حمایت هستند. و اگر از من بپرسند که یک اوکراینی معمولی، که نمی‌خواهد بیکار بنشیند، کجا باید برود، پاسخ می‌دهم: «اگر او می‌تواند، واحد خود را ایجاد کند، اگر نه - به تیپ‌های دفاع شخصی بپیوندید. یا به یک واحد پارتیزانی بپیوندید.» اگر نه - به تیپ های دفاع شخصی بپیوندید. یا به یک واحد پارتیزانی بپیوندید.» اگر نه - به تیپ های دفاع شخصی بپیوندید. یا به یک واحد پارتیزانی بپیوندید.»

دولت اوکراین اکنون مجبور است از این نیرو حمایت کند. با این حال، زمانی که وضعیت تغییر کند، تلاش خواهد کرد تا از شر یگان‌های دفاع سرزمینی، داوطلبان و هر تیپ خودسازمان‌دهی خلاص شود. سرنوشت گردان دونباس را به یاد بیاورید که عمداً بدون پشتیبانی و در موقعیتی آگاهانه محکوم به فنا بود. رزمندگان واحدهای خودسازمانده باید این را در نظر داشته باشند.
2

Rosa گفت...


برای ساکنان فدراسیون روسیه دشوارتر است: همه ابتکارات مردمی در اینجا سرکوب می شوند، و به غیر از اعتراضات خیابانی، که به طرز وحشیانه ای نیز سرکوب می شوند، روس ها فقط می توانند مقاومت منفعلانه ای در برابر جنگ ارائه دهند: اجتناب از استخدام، فرار از خدمت، داوطلبانه. تسلیم شدن در آینده، حتی ممکن است شورش سربازان ممکن شود، اما در حال حاضر، چشم انداز آنها مشکوک است. اگرچه من اطلاعاتی در مورد امتناع دسته جمعی سربازان قراردادی از جنگ با اوکراین دریافت کرده ام، اما نمی دانم این اطلاعات چقدر دقیق است.

اگر از من بپرسند که اگر فرصت داشته باشم باید طرف را عوض کنم، پاسخ خواهم داد: «فقط به واحدهای مستقل. من کاملاً می توانم کسانی را که مایل به پیوستن به AFU (ارتش اوکراین، مترجم ) هستند، درک کنم، اما این را یک اشتباه می دانم.

اعتصابات توده ای و امتناع از پرداخت مالیات مقاومت بزرگی در برابر جنگ خواهد بود، اما من فکر نمی کنم که با سطح فعلی خودسازماندهی که در فدراسیون روسیه امکان پذیر باشد. با این حال، من در آینده خیزش های اجتماعی ناشی از مشکلاتی را که جنگ به همراه خواهد داشت و قبلاً برای روس ها ایجاد کرده است، رد نمی کنم. در مورد دوم، همراه با مطالبات اجتماعی معمول، معترضان باید خواستار پایان فوری جنگ شوند.

این خواسته به طور طبیعی مورد حمایت لیبرال ها خواهد بود، اما مردم عادی روسیه به هیچ وجه نباید به لیبرال ها اعتماد کنند. لیبرال ها و الیگارش ها کسانی هستند که پوتین را به قدرت رساندند تا از آنچه در دوران یلتسین غارت شده بود محافظت کنند و صرف اینکه پوتین در نهایت از کنترل آنها فرار کرد به این معنی نیست که آنها بهتر هستند. حتی اکنون نیز با تکرار دروغ رسمی در مورد حمایت جمعی از پوتین توسط "مردم قلب" تلاش می کنند جنگ و تمام مشکلات ناشی از آن را به گردن مردم عادی بیندازند. تکرار می‌کنم، پوتین را الیگارش‌ها و لیبرال‌ها به قدرت رساندند، آنها مسئول این جنگ هستند، نه مردم، که با تلاش‌هایشان از هرگونه نفوذ بر دولت محروم شده‌اند، این آنها هستند، نه مردم که باید هزینه جنگ را بپردازند. بنابراین، اتحاد ضد جنگ مردم با آنها، اتحاد با دزدان علیه خونخواران فقط می تواند موقتی باشد. این حتی یک اتحاد نیست، بلکه یک آتش بس موقت در طول مبارزه با یک دشمن مشترک است، نه چیزی بیشتر، و مردم باید این را درک کنند (خود لیبرال ها و بازرگانان این را به خوبی درک می کنند). غرامت ها و کمک ها را کسانی که این جنگ را آغاز کردند پرداخت کنند.

در شرایط خودآگاهی پایین و تبلیغات طولانی مدت ارزش‌های بورژوایی، کاهش سطح زندگی می‌تواند هم به خیزش‌های اجتماعی و هم به تلاش برای نجات خود به قیمت دیگران (از طریق دزدی، تقلب و غارت) منجر شود. باید برای این امر آماده بود و با آن مبارزه کرد. تنها بدیل جنگ همه علیه همه، جنگ مردمی علیه طبقات بالا و انقلاب اجتماعی است.
3

Rosa گفت...

3

بلاروس در موقعیت تقاطعی بین روسیه و اوکراین قرار دارد. برخی از شهروندان این کشور برای مبارزه با نیروهای روسی به اوکراین می روند. پس از به دست آوردن تجربه رزمی و سازمانی، آنها می توانند مبارزه مسلحانه را در قلمرو بلاروس آغاز کنند. با این حال، چنین مبارزه‌ای بدون حمایت جمعیت کارگر، بدون حمایت همان کارگران کارخانه و زنان و مردان روستایی که سیب‌زمینی حفر می‌کنند، محکوم به شکست است، که معترضان «مدرن» 2020 با چنین تحقیر و تحقیر رفتار کردند. یکی از دلایل اصلی شکست آنها بود). از سوی دیگر، تغییر قدرت در بلاروس بدون در نظر گرفتن منافع کارگران شهری و روستایی صرفاً جایگزینی دزدان به جای خونخواران و جایگزینی یک استثمارگر با دیگری است.
4

در پایان یادآور می شوم که جنگ یکی از محصولات سرمایه داری است. این بدان معنا نیست که بدون سرمایه داری جنگی وجود ندارد، بلکه بدان معناست که سرمایه داری بدون جنگ وجود ندارد. و اگر این جنگ برای برخی از بازرگانان به معنای از دست دادن دارایی آنها (یا قسمت قابل توجهی از آن)، از بین رفتن حساب و املاک آنها باشد، برای برخی دیگر به معنای سود جدید، حساب های جدید، املاک جدید، قراردادهای جدید است. - افزایش ثروت آنها کارگران هر دو طرف جنگ فقط ضرر خواهند کرد، برخی بیشتر، برخی کمتر. هیچ کدام از آنها سودی نخواهند برد. کارگران کشورهای مختلف چیزی برای فروش ندارند، اما به جنگ فرستاده می شوند و از آنها غرامت و کمک به نفع تاجران و بوروکرات های پشت خط مقدم دریافت می شود.

تنها نتیجه یک جنگ که متفاوت خواهد بود، یک انقلاب اجتماعی است. و هر چه اکثریت کارگران از هر طرف این را بیشتر درک کنند، احتمال وقوع چنین انقلابی بیشتر می شود.

Rosa گفت...

بخش اصلی گزارش من در لهستان و اوکراین در مورد بسیج عملی آنارشیست ها، حمایت و مشارکت آنها در مقاومت در برابر تهاجم رژیم پوتین است. این ویدیو در لهستان اتفاق می افتد و اولین قسمت از آن قطعه اصلی است. واکنش محیط آنارشیستی به جنگ در اوکراین، در سراسر کشور و در سطح بین‌المللی را بررسی می‌کند. چگونه مخالفت یکپارچه با امپریالیسم روسیه وجود داشت و چگونه این وضعیت اضطراری جنبش را با وجود شکاف و درگیری قبلی به سوی یک هدف مشترک متحد کرد. بخش دوم، به زودی، در اوکراین برگزار خواهد شد.

More, please! <3

ANARCHISTS AGAINST PUTIN: International Anarchist Mobilization. Part 1 -Poland

https://youtu.be/uhui8LLNcwY

ANARCHISTS AGAINST PUTIN: North-Eastern European Anarchists/Antifa Respond to the Russian Narrative

https://youtu.be/XQxooEmFw-0


Alexis Daloumis
Von Alexis Daloumis angepinnt
Alexis Daloumis
vor 5 Tagen
This is DIY, Guerilla Journalism. No bosses, no sponsors but the public.
For support: https://www.patreon.com/alexisdaloumis



برای کسب اطلاعات در مورد عملیات همبستگی، یک شبکه داوطلب ضد استبداد که در طول جنگ برای کمک به همه نیروهای مترقی جامعه برای مقابله با تجاوزات امپریالیستی علیه اوکراین سازماندهی شد، به وب سایت آنها در اینجا مراجعه کنید

https://operation-solidarity.org/2022/04/28/operation-solidarity-day-63/

Rosa گفت...


ANARCHISTS AGAINST PUTIN: International Anarchist Mobilization. Part 1 -Poland

https://youtu.be/uhui8LLNcwY

ANARCHISTS AGAINST PUTIN: North-Eastern European Anarchists/Antifa Respond to the Russian Narrative

https://youtu.be/XQxooEmFw-0


دو ویدئوی بالا مصاحبه با آنارشیستهای مناطق شرقی (اوکراین/بلاروس/روسیه/لهستان) است علیه پوتین.

ناشناس گفت...

جالب بود دمت گرم رزا جان خبرهای مهمی از بلاروس و آنارشیست های انقلابی متحد یک پارچه علیه میلیتاریستی پوتین واقعا امیدوار شدم ،حالا پوتين و چپهای دولتی مزدور رژیم حتما متوجه اوضاع شدند،

حالا کرملین از استفاده پمپ هستی صحبت کند، فکر کنم دیگر شانسی برایش نماده،

ناشناس گفت...

رفیق رزا

اره متوجه شدم خواستم فقط اشاره کنم

.انها امیدوارم منطورم را متوجه شده باشید علیه سم پاشی علیه دوست‌داران ارشیو از فرانکفورت خط میگیرند اون شخص شما میشناسی ، و علیه ما سم پاشی میکنند، اصلا برای ما مادمهم نیست،

ناشناس گفت...

رزا جان

خواستم ب یک خاطره ی اشاره کنم که با نوشته بالا ارتباط دارد، فکر کنم ۲۰۱۶ بود ما تعدای از دوستان در کلن با گرایش های مختلف نشستی داشتیم این نشست هر چند کوچک بود ولی من نمیدانم تعدادی از دوستان در فرانکفورت صحبت های در رابزه با جلسه ما داشتند، مهم نیست که چگونه این خبر ب انها رسیده، البته من از اون جمع تا حدودی خبر دار بودم ، چون چند سال قبل من از انها جدا شده بودم، باز هم مهم نیست که در رابزه با نشست ما چه گفتن ولی جالب از طرف کسی این سم پاشی ب گوش پن رسید که آن شخص محترم جزء افراد آن دسته نبوده، مهم از آن فردی که الان همان شیوه غیر رفیقانه و بعضا برخورد لومپن که یکی از دوستان فرانکفورت هستش بعد چند سال هنوز لجن پراکنی و از بالا برخورد می‌کند گویا تخم دوچرخه گذاشته‌ که در بالا اشاره کردم
جمع بندی این نوع برخوردها بدون این که ما در دو جمع گذشته با گرایشات مختلف بودیم که من و تعداد دیگر از آن جمع جدا شدیم و هنو من با تعدادی برخورد دوستانه و رفیقانه دارم
رزا جان مهم این است که انها جمع صوری انها درب و داغم شده ولی هنو از دشمنی دست نمیکشند، ولی خوش‌بختانه ما هنو در کنار همدیگر هستیم
بعدالتحریر
من ب بوستان خبر دادن اگر هر نوشته ی دارند می‌توانند جوابیه ی در سایت مراجعه و نطرات انها بدون سانسور اعلام می‌شود بر عکس وقتی من با انها بودم من را سانسور و نوشته‌ ای من را علنی نکردند، در صحن تعدای از از آن جمع برای من نامه ی نوشتن و ب جمع دو باره دعوت کردند من ب تک تک آنها درود میفرستم، هر چند شنیدم یکی از رفقای با ارزش اون جمع ب مجاهدین پیوسته که ارزو میکنم که هر جا که است تندرست و سر بلند باشد گرایش آن دوست ب خودش مربوط می‌شود!!

ناشناس گفت...

از کی چامسکی عمله پل پوت و مائو و خامنه ای و چاوز شده "پیر آنارشی"؟!!!

ناشناس گفت...

رزا جان حالا دیدی انسان ها در دیالوگ و یا نقد ب چی شیوه ها متوسل می‌شوند،!!
ادبیاتی استفاده میکنند توجه کنید،؟

من ب سؤال، و یا سوالاتی که میشه، توسل ب چه ادبیاتی، و این ادبیات ب سلطنت طلبان تعلق دارد،!! عمله، توهین به تولید کنندگان و کارگران فصلی و یا همیشگی باری را از نقطه ی ب نقطه‌ دیگر جابجا کردن باز هم تکرار نمیکنم کسانی که از این ادبیات استفاده

ناشناس گفت...

میکنند، فراموش نکنند که کسی و یا کسانی که در تولید اجتماعی نفش دارند و اینگونه و یا از ادبیات مبتذل استفاده میکنند، ب یقین جزء لمپنها هستن و شکی نیست که این نوع تفکر رو ب شکست است،!

Rosa گفت...

جالبه!
مثلن عمله فحشه؟!
لابد اینها از کونِ شاه افتادند:)

Rosa گفت...

ويديوى تكان‌دهنده «گاردین» از کشتار مخالفان توسط نیروهای امنیتی سوریه
گاردین ویدیویی از جنایت‌ ضدبشری رژیم اسد منتشر کرد که در آن 41 غیرنظامی سوری چشم‌بسته با دستبند توسط یک افسر امنیتی رژیم سوریه کشته و سپس اجساد آنها سوزانده می‌شود

ویدیوی این حادثه که در سال 2013 در محله «التضامن» در حومه جنوبی دمشق رخ داده بود، چهارشنبه 27 آوریل توسط روزنامه بریتانیایی «گاردین» منتشر شد.

این ویدیو یک افسر امنیتی رژیم سوریه را نشان می‌دهد که در حال انجام اعدام‌های دسته‌جمعی و انباشتن اجساد و سوزندان آنها است.
طبق این ویدیو، افسر اطلاعاتی مذکور قربانیان غیرنظامی بی‌خبر را با چشمان بسته و دستبند به سوی «حفره مرگ» هدایت می‌کند.

شخص شلیک‌کننده در این ویدیو عضو یکی از مخوف‌ترین نهادهای اطلاعاتی رژیم سوریه موسوم به شعبه 227 وابسته به اطلاعات نظامی ارتش است که طی حوادث چند سال اخیر سوریه مرتکب جنایات گسترده‌ای علیه مردم این کشور شده است.
افشای این ویدیو به 3 سال پیش باز می‌گردد، زمانی که یک نیروی شبه‌نظامی وفادار به رژیم اسد به‌طور تصادفی یک لپ تاپ متعلق به افسری از نیروهای امنیتی را دریافت و روی ویدیویی کلیک کرد.

شخص مذکور پس از مشاهده این ویدیو، با ضبط آن تصمیم به افشای این جنایت می‌کند. او پس از 3 سال ویدیو را به مکانی امن در اروپا ارسال کرده و با همکاری دو شخصیت دانشگاهی تلاش کرد در تحقیقاتی دقیق و استثنایی قاتل را شناسایی کند.

شناسایی یکی از جنایتکاران رژیم اسد

این ویدیو باعث شد «انصار شهود»، محقق سوری و پروفسور «اوغور اومیت» با اتخاذ روشی مناسب یکی از مشهورترین افسران امنیتی سوریه را با ارسال پیام‌هایی از طریق اینترنت فریب داده تا اسرار و جنایات دیگری را افشا کند.

اولین فردی که این ویدیو را فاش کرد، یک فعال سوری مخالف رژیم اسد مقیم در فرانسه بوده که آن را به «انصار شهود» و پرفسور «اوغور اومیت» از محققان مرکز هولوکاست و نسل‌کشی در دانشگاه آمستردام ارسال کرد.
امجد یوسف، افسر امنیتی عامل ارتکاب جنایت قتل‌عام غیرنظامیان سوریه
گاردین نوشته به‌دلیل ترس منبع افشاکننده از دستگیری یا کشته‌شدن و یا طرد از خانواده این ویدیو با تاخیر افشا و منتشر شد.

رژیم اسد طی سال‌ها 2011 تا 2013 در اوج درگیری با مخالفان جنایت‌های هولناکی در منطقه التضامن دمشق مرتکب شده است.

این ویدیو همانند جنایت‌ کشتار و سوزاندن غیرنظامیان توسط گروه داعش، از وحشتناک‌ترین ویدیوهایی است که جنایات رژیم اسد و شبه‌نظامیان فرقه‌ای حامی آن را آشکار می‌کند.

ویدیو مذکور همچنین بخشی از شکنجه، کشتار، ظلم و آوارگی مردم سوریه طی سال‌های اخیر را برملا می‌کند.

https://farsi.alarabiya.net/middle-east/2022/04/28/%D8%AC%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%88%D9%84%D9%86%D8%A7%DA%A9-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

Rosa گفت...

In the Spirit of Sholem Schwarzbard - Addressing Confusion about the War in Ukraine

https://avtonom.org/en/news/spirit-sholem-schwarzbard-addressing-confusion-about-war-ukraine

شکست روسیه بهترین نتیجه برای آنارشیست ها در سراسر مناطق پس از شوروی خواهد بود، زیرا پوتین نقش حمایت از نیروهای سرکوب را در سرکوب مبارزات کارگری و جنبش های اجتماعی در روسیه، بلاروس، قزاقستان ایفا کرده است. ، و جاهای دیگر.

به عنوان آنارشیست و ضد میلیتاریست، ما باید نسبت به هر اقدامی که شامل هر نوع سازش با دولت است، انتقاد کنیم. اما نقدهای ما در صورتی مفیدتر خواهد بود که آگاهانه باشند. بستن عمدی گوش به روی درخواست‌های آنارشیست‌های واقعی روسی و بلاروسی که از سرکوب در آن کشورها به اوکراین فرار کرده‌اند – و نمی‌توانند به راحتی به اروپا بگریزند! – به نام یک دکترین «ضد میلیتاریسم» بهانه‌ای ضعیف است برای همبستگی. فریاد زدن بر فریاد آنها، تلاش برای فرونشاندن التماس آنها با سخنان ناآگاهانه از آن سوی اقیانوس، همچنان مذموم تر است.

بله، ما باید برای شکست دولت روسیه تلاش کنیم، اما نه توسط دولت قدرتمندتر، نه توسط ناتو - و نه توسط ملی گرایان هیچ کشوری. اگر به میلیون‌ها نفر از مردم عادی در اوکراین، کشورهای بالتیک، گرجستان، لهستان، و در این مورد سوریه، میانمار و هر جای دیگری که تهدیدهای دولت روسیه را تهدید می‌کنند، روشن کنیم که آنارشیست‌ها هیچ‌کدام از آنها را نمی‌پذیرند. برای آنها اتفاق می افتد - اینکه همه آنها می توانند زیر بمب های روسیه بمیرند برای همه چیزهایی که ما اهمیت داریم، و اگر آنها برای دفاع از خود دست به هر کاری بزنند، ما اعلام خواهیم کرد که آنها فاشیست-همسایه هستند - آنگاه ناتو و ناسیونالیست ها را در موقعیت بسیار قوی تری قرار خواهیم داد. . در این صورت، اکثریت قریب به اتفاق کسانی که می‌ترسند مانند ساکنان ماریوپل شوند، ناسیونالیسم را انتخاب می‌کنند یا خواستار نظامی‌سازی بیشتر تحت حمایت ناتو هستند، زیرا ما هیچ همبستگی یا استراتژی واقعی برای ارائه به آنها نداریم. طرفداران پوتین و ناتو دوست دارند که آنارشیست ها در همه جا چنین موضع خودباختگی را اتخاذ کنند. طرفداران گردان آزوف نیز همینطور.

بله، ما باید برای شکست ناتو تلاش کنیم، اما فروپاشی نهایی ناتو چیزی به همان اندازه وحشتناک را در پی خواهد داشت، مگر اینکه از هم اکنون بر مبنای بین المللی سازماندهی کنیم. ضد امپریالیست های فرضی که پاسخ آنها به تهاجم روسیه دعوت به انزواگرایی است - عملاً می گویند که هرکس فقط باید علیه دولت خود (!) خود یا علیه بزرگترین نیروی امپریالیستی بجنگد و سایر کشورها را به حال خود رها کند - به پوتین آزادی آزاد می دهند. دستی برای شکنجه هر آنارشیست که به دستش برسد. آنها طبقه حاکم سرمایه دار جهانی را که یک نهاد بین المللی است که به همبستگی های داخلی خود محدود شده است، حتی در بحبوحه جنگی مانند این، اشتباه می دانند. هیچ پرولتاری سرمایه دار یا سیاستمدار «خود» ندارد. امپراتوری این نیست که یک ملت بر ملت های دیگر حکومت کند. این ساختاری است، مانند خود دولت، که دارای چندین مرکز به هم پیوسته است. انترناسیونالیسم یعنی مبارزه با همه سیاستمداران و سرمایه داران جهان و همبستگی با همه کسانی که با آنها می جنگند، حتی اگر رفقای ما در مناطق جنگی به دلیل شرایط وخیم خود مجبور شوند اولویت بندی کنند که با کدام یک از آنها مقابله می کنند. اگر همه ما از سال 2012، زمانی که سرکوب‌ها در آنجا شروع شد، همبستگی مناسبی را با آنارشیست‌های روسی ابراز می‌کردیم، شاید همه چیز هرگز به این مقطع وحشتناک نمی‌رسید.

Rosa گفت...

تعجب آور نیست وقتی که لات های برخی از سیاستمداران و سرمایه داران آنارشیست ها را به خدمت به سیاستمداران و سرمایه داران رقیب متهم می کنند. دستور کار آنها مشخص است. اما آنارشیست ها نباید این گونه اتهامات را به راحتی به سایر آنارشیست ها بزنند. اگر تنها چیزی که برای متهم شدن به طرفداری از ناتو و فاشیست بودن لازم است دفاع از خود در برابر دولتی است که ناتو و فاشیست ها با آن مخالفت می کنند، ایجاد اختلال در شبکه های ما بسیار کم است. تانک‌های واقعی طرفدار پوتین دوست دارند چنین وسیله آسانی برای شکستن حرکات ما داشته باشند. FBI و FSB هم همینطور.

اگر سخت است که خود را در حال مقابله با همان دشمنی ببینید که یکی از دشمنان شما با آن مبارزه می کند، فقط صبر کنید تا جنگ داخلی در ایالات متحده فرا برسد. بسیاری از آنارشیست‌ها قبلاً تجربه کرده‌اند که هنگام مبارزه با پلیس نازی خوانده شوند و هنگام مبارزه با نازی‌ها متهم شوند که برای نئولیبرالیسم شیل هستند. ما بهتر از این می‌دانیم که به لیبرال‌ها و فاشیست‌هایی که تلاش می‌کنند همه درگیری‌ها را به یک دوتایی کاذب بین جایگزین‌های کابوس‌وار تقلیل دهند، توجه کنیم. وقتی افرادی که خود را آنارشیست می نامند سعی می کنند همین کار را انجام دهند، ما نباید تحت الشعاع اظهارات آنها قرار بگیریم.

بنابراین، اگر برای پایان دادن به جنگ‌ها به ارتش نگاه نکنیم، چه باید بکنیم؟ چه جایگزینی می توانیم به شولم شوارتزباردهای امروزی پیشنهاد کنیم تا مبادا به ارتش بپیوندند؟
اگر بخواهیم تهاجم روسیه را بدون مشروعیت بخشیدن به میلیتاریسم، ناسیونالیسم و ​​حکومت متوقف کنیم، اولین قدم حمایت از سازماندهی ضدجنگ مردمی در روسیه و بلاروس است که به طور نامتناسبی آنارشیستی است و حمایت از زندانیان ضد استبدادی در روسیه و بلاروس. که تعداد زیادی از آنها وجود دارد. گام بعدی هدف قرار دادن سرمایه‌داران از همه ملیت‌ها است که به تأمین مالی یا بهره‌مندی از ماجراجویی‌های امپریالیستی پوتین ادامه می‌دهند - ما باید این کار را از طریق اقدام مستقیم انجام دهیم، و این پیام را ارسال کنیم که جنبش‌های اجتماعی می‌توانند مستقیماً به نظامی‌گری بپردازند، بدون اینکه از هیچ دولت میلیتاریستی رقیب حمایت کنند. اگر بتوانیم آن کارها را به طور مؤثر انجام دهیم، به خوبی می توانیم بر علیه نظامی گری ناتو، استخدام فاشیست ها و سرکوب دولتی اوکراین فشار وارد کنیم. اگر این کارها را به طور مؤثر انجام ندهیم، منتقدان طرفدار ناتو و ملی‌گرایان می‌توانند قانع‌کننده استدلال کنند که ما هیچ کاری برای توقف حمله روسیه به اوکراین انجام نمی‌دهیم، و در نتیجه آنها می‌توانند به استفاده از تهاجم روسیه ادامه دهند. برای جمع آوری حمایت
اگر مستقیماً با آنارشیست‌هایی از گرایش‌ها و نقاط برتر در روسیه، بلاروس، اوکراین و جاهای دیگر ارتباط برقرار کنیم، در دستیابی به اهداف فوری خود و ایجاد شبکه‌های بلندمدت همبستگی بین‌المللی مؤثرتر خواهیم بود. به همین ترتیب، ما باید تمام تلاش خود را برای به حداکثر رساندن احتمال زنده ماندن آنارشیست ها در اوکراین از جنگ، از جمله آنهایی که علیه تهاجم روسیه می جنگند، انجام دهیم. این چیز خوبی است که آنارشیست هایی که در اوکراین جنگیدن را انتخاب کرده اند به IFAK های پزشکی، حامل های بشقاب و مواردی از این دست دسترسی دارند. ما باید سال‌ها پیش پول جمع‌آوری می‌کردیم تا همان منابع را برای آنارشیست‌هایی که در روژاوا می‌جنگند تأمین کنیم، کاملاً جدا از این سؤال که آیا شرکت در عملیات نظامی واجد شرایط «آنارشیستی» است یا خیر. واقعاً تعداد ما زیاد نیست و باید زندگی یکدیگر را با ارزش تلقی کنیم حتی زمانی که اختلاف نظر داریم. عدم موفقیت در انجام این کار در گذشته توجیهی برای عدم انجام آن در حال حاضر نیست.

Rosa گفت...

ما باید با همه گرایش‌ها برای غیرانسانی کردن مردم در همه طرف‌های جنگ مخالفت کنیم، چه با نامیدن سربازان روسی "اورک"، یا تغییر موضوع به آزوف در بحث در مورد رنجی که بر غیرنظامیان اوکراینی وارد شده است، یا تمرکز کردن زندگی پناهندگان اوکراینی بر زندگی پناهندگانی که از امتیاز سفیدپوستان بهره نمی برند.

در نهایت، ما باید برای حمایت از پناهندگان و مهاجران از همه ملیت‌ها سازماندهی کنیم – همانطور که آنارشیست‌های اوکراینی و لهستانی با پروژه‌هایی که در «بدون جنگ، بلکه جنگ طبقاتی» مورد حمله قرار گرفته‌اند، قبلاً انجام داده‌اند، علی‌رغم ادعای بی‌استناد نویسندگان مبنی بر سازمان‌دهی ضد مرزی. "به دلیل فتیش سازی ستیزه جویی در قالب شبه نظامیان مورد حمایت دولت به حاشیه رانده شده است." ما باید با پناهندگان از اوکراین، افغانستان، سوریه، سودان و هر جای دیگر سازماندهی کنیم و از تجربیات و تحلیل‌های آن‌ها درس بگیریم، نه اینکه فوراً آنها را به عنوان «مدافعان پروژه لیبرال-دمکراتیک غربی» معرفی کنیم، زمانی که دیدگاه‌های آنها با ما متفاوت است. (همانطور که نویسندگان «بدون جنگ» در تلاش‌های خود برای بی‌اعتبار کردن پناهندگان سوری که از قتل‌عام‌های مورد حمایت پوتین در غرب سوریه فرار کردند، انجام می‌دهند).
همبستگی با پناهندگان باید شامل شهروندان اوکراینی نیز شود که دولت اوکراین به دلیل سن و جنسیت آنها را از ترک اوکراین منع کرده است.

تنها امید برای صلح پایدار در اوکراین نه در درگیری نظامی، بلکه در شورش و شورش است - به ویژه در طرف روسیه که آغازگر این جنگ بود. یک شورش یک جانبه در ارتش اوکراین به تنهایی تضمین می کند که کیف و لویو در نهایت شبیه ماریوپل شوند (و اینکه عواقب بی پایان پرونده شبکه در سرزمین های اوکراین، بلاروس، و قزاقستان و همچنین روسیه وجود خواهد داشت). ما باید در هر دو طرف خط نبرد شورش را برانگیزیم. همانطور که اندرو استدلال کرد، "یک حرکت توده ای در هر دو طرف خط مقدم و در خود ارتش ها لازم است." احتمالاً این دقیقاً همان چیزی است که آنارشیست‌های روسی، بلاروسی و اوکراینی در تلاش‌های مختلف خود برای همکاری به سمت آن کار می‌کنند، که هیچ‌یک از آنها در متن «بدون جنگ» ذکر نشده است - چه به این دلیل که نویسندگان از آنها غافل هستند و چه به این دلیل که آنها را به این موضوع می‌دانند. «همسو با ناتو» باشد.

بسیج یک مقاومت بین‌المللی که بتواند از جنگ‌هایی مانند اوکراین جلوگیری کند، چالش برانگیز است. تنها زمانی دشوارتر خواهد شد که بخش‌های عظیمی از جنبش آنارشیستی در سراسر جهان را به‌عنوان طرفدار ناتو یا فاشیست بنویسیم. ما باید با کسانی که فرضیه هایی غیر از فرضیه خود را امتحان می کنند گفتگو کنیم، بهتر است از نتایج درس بگیریم و نقدهای خود را اصلاح کنیم.

نویسندگان «بدون جنگ جز جنگ طبقاتی» چه پیشنهادی در مورد چگونگی پاسخ دادن به تهاجمات بدون شرکت در تشکیلات نظامی وابسته به دولت به روش شوارتزبارد ارائه می دهند؟ آنها به طور انتزاعی در مورد «محکوم کردن تهاجم و نظامی‌سازی» و «همبستگی با معترضان ضد جنگ، فراریان از نیروهای مسلح و خرابکاران اجباری» صحبت می‌کنند. محکومیت ها به تنهایی ارزش بایت هایی را ندارند که روی آنها چاپ می شود، و در مورد همبستگی با معترضان ضد جنگ، به نظر می رسد سهم اصلی نویسندگان در آن لکه دار کردن پروژه های آنارشیستی است که دیدگاه های آنارشیستی روسی را ترجمه و منتشر کرده اند.

نتیجه این است که ما باید اطمینان حاصل کنیم که دفعه بعد که جنگ شروع می شود، افرادی مانند کسانی که در کمیته مقاومت می جنگند گزینه بهتری نسبت به سازماندهی تحت تشکیلات دولتی داشته باشند. این یک مسئولیت بزرگ است. اگر نمی‌خواهیم مانند شولم شوارتزبارد از دشمنان سرسخت خود دفاع کنیم و با برادران خود بجنگیم، اگر نمی‌خواهیم بین دو ارتش ملی‌گرا یکی را انتخاب کنیم، اکنون باید سخت کار کنیم تا تأسیس کنیم. یک جایگزین ملموس هیچ مقدار نامگذاری یا تجدیدنظرطلبی تاریخی نمی تواند این را برای ما انجام دهد. این مستلزم آن است که متواضع باشیم، با دقت به حرف یکدیگر گوش دهیم، در ساختن چیزی با هم جدی باشیم. علیرغم تفاوت‌هایمان، امیدواریم با نویسندگان «بدون جنگ، بلکه جنگ طبقاتی»، با آنارشیست‌هایی که اکنون در اوکراین می‌جنگند و با شما، بخشی از این موضوع باشیم.

Rosa گفت...

No War But Class War: Against State Nationalism and Inter-Imperialist War in Ukraine

Filed under: Analysis, Anarchist Movement, Critique, US

https://itsgoingdown.org/no-war-but-class-war-against-state-nationalism-and-inter-imperialist-war-in-ukraine/

نه به جنگ، اما آری به جنگ طبقاتی: علیه ناسیونالیسم دولتی و جنگ بین امپریالیستی در اوکراین

تحت عنوان: تحلیل، جنبش آنارشیستی، نقد، ایالات متحده

رزا: مقاله بالا از بچه های سرخ/سیاه امریکا است در انتقاد به آنارشی های اوکراین چرا در جنگِ غیر طبقاتی شرکت کرده اند...و آنارشی های روس جواب آنها را در مقاله زیر داده اند (اوکراینی ها در حال دفاع مسلحانه هستند و گویا وقتِ بحث سیاسی ندارند)

In the Spirit of Sholem Schwarzbard - Addressing Confusion about the War in Ukraine

https://avtonom.org/en/news/spirit-sholem-schwarzbard-addressing-confusion-about-war-ukraine

شکست روسیه بهترین نتیجه برای آنارشیست ها در سراسر مناطق پس از شوروی خواهد بود، زیرا پوتین نقش حمایت از نیروهای سرکوب را در سرکوب مبارزات کارگری و جنبش های اجتماعی در روسیه، بلاروس، قزاقستان ایفا کرده است. ، و جاهای دیگر.

به عنوان آنارشیست و ضد میلیتاریست، ما باید نسبت به هر اقدامی که شامل هر نوع سازش با دولت است، انتقاد کنیم. اما نقدهای ما در صورتی مفیدتر خواهد بود که آگاهانه باشند. بستن عمدی گوش به روی درخواست‌های آنارشیست‌های واقعی روسی و بلاروسی که از سرکوب در آن کشورها به اوکراین فرار کرده‌اند – و نمی‌توانند به راحتی به اروپا بگریزند! – به نام یک دکترین «ضد میلیتاریسم» بهانه‌ای ضعیف است برای همبستگی. فریاد زدن بر فریاد آنها، تلاش برای فرونشاندن التماس آنها با سخنان ناآگاهانه از آن سوی اقیانوس، همچنان مذموم تر است....

Rosa گفت...

Anarchist Collective Shares Instructions to Make DIY Abortion Pills
DIY medicine collectives are preparing for the horrifying prospect that Roe v. Wade will be overturned.

ویدیویی 17 دقیقه‌ای که در آن نحوه درست کردن قرص های سقط جنین در خانه را توضیح داد.

https://archive.org/details/FTVDIYA


DIY medicine, abortion, Four Thieves Vinegar

در حالی که دادگاه عالی آماده لغو حق قانونی سقط جنین است، یک گروه آنارشیست که داروی DIY تولید می کند دستورالعمل های دقیقی را برای ساخت قرص های سقط جنین منتشر کرده است. این گروه قبلاً دستورالعمل هایی را برای ساخت اپی پن DIY و ساخت داراپریم، قرصی که «برادر داروسازی» مارتین شکرلی را بدنام کرد، منتشر کرده بود.

مجموعه چهار دزد سرکه اولین بار نحوه ساخت قرص های میزوپروستول را که برای القای سقط جنین استفاده می شود، در کنفرانس لطفاً در خانه در پیتزبورگ در سال 2019 امتحان کنید، نشان داد. سال گذشته، پس از آنکه تگزاس ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین را تصویب کرد، میکسائل لاوفر، که این گروه را اداره می‌کند، ویدیویی 17 دقیقه‌ای منتشر کرد که در آن نحوه درست کردن این قرص‌ها در خانه را توضیح داد.

لاوفر می‌گوید: «اولین چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که این موضوع با کمی عجله جمع‌آوری شده است. وحشت زیادی به وجود آمده است زیرا جمهوری تگزاس برای سود بردن به افرادی که در قدرت هستند و برای ناتوان نگه داشتن تعداد زیادی از افراد دیگر دست به جنجال زده است

https://www.vice.com/en/article/qjby4b/anarchist-collective-shares-instructions-to-make-diy-abortion-pills

Rosa گفت...

Misoprostol

میزوپرستول

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D9%88%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%84

میزوپروستول (به انگلیسی: Misoprostol) ترکیبی سینتتیک از آنالوگ پروستاگلاندین از نوع E1 است که در پیش‌گیری از زخم معده، در درمان سقط خودبه‌خودی و برای تحریک سقط جنین بکارمی‌رود. میزوپروستول توسط شرکت فایزر و تحت نام تجاری سیتوتک (به انگلیسی: Cytotec) و دیگر نام‌های ژنریک دیگر و در اشکال دارویی قرص، شیاف واژینال و رکتال در دسترس بوده و جزو مهم‌ترین داروهای پرکاربرد است

موارد مصرف

درمان اولسر پپتیک (بخصوص زخم‌های مرتبط با مصرف NSAID)، سقط خودبخودی، ایجاد زایمان زودرس و سقط جنین.
مکانیسم اثر

میزوپرستول یک آنالوگ پروستاگلاندینE1 است که معتقدند در معده موجب کاهش ترشح اسید و افزایش دفاع مخاطی می‌شود. در رحم یوتروتونیک بوده با انقباض عضلات صاف رحمی و اتساع دهانه رحم عمل می‌کند.
عوارض جانبی

سردرد، تهوع، کرامپ رحمی، دل درد، اسهال، نفخ و تب؛ عوارض جدی نظیر پارگی رحم، اختلالات انعقادی و خونریزی شدید و غیرطبیعی واژینال.
هشدار
برنامه مستند «ریپورت» در شبکه اول تلویزیون آلمان آ.ار.د، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ طی گزارش جامعی نشان داد که در چند ماه گذشته بیش از ۴۰۰ پرونده شکایت شخصی علیه سازندگان و پزشکان تجویز کننده این دارو (با اسم‌های تجاری Cytotec و Misoprostol) تشکیل و توسط وکلای دادگستری به دادستانی‌های مختلف در آلمان ارجاع شده‌اند. پزشکان این دارو را جهت راه‌اندازی یا تسریع زایمان به زنان باردار تجویز کرده‌اند و در نتیجه بیش از ۴۰۰ نوزاد ناقص و علیل (بیشتر با مشکلات سنگین مغری، بخاطر نرسیدن اکسیژن) زاده شده‌اند.

Im Video erklärt Laufer, dass Misoprostol neben der medizinischen Einleitung von Abtreibungen auch zur Behandlung von Geschwüren bei Pferden eingesetzt wird. Dies macht Misoprostol-Pulver relativ einfach aus veterinärmedizinischen Quellen zu beziehen

Mifepriston

Laufer erklärt im Video, wie man Misoprostol dosiert und wie man es mit einer Waage, Maissirup, Puderzucker, einer Sprühflasche und einer Pollenpresse zu Pillen presst. Sie erklären, dass eine Drei-Dosen-Therapie mit Misoprostol zu 85 Prozent wirksam ist, um eine Abtreibung herbeizuführen. Wenn es mit Mifepriston, einer anderen Abtreibungspille, eingenommen wird, steigt diese Rate auf 95 Prozent Wirksamkeit, obwohl rohes Mifepriston schwerer zu beschaffen ist.

Misoprostol wird seit den 1970er Jahren zur Behandlung von Geschwüren beim Menschen eingesetzt . Als es zum ersten Mal entwickelt wurde, waren seine Nebenwirkungen auf die schwangere Gebärmutter bereits bekannt.

Im Jahr 2000 genehmigte die US Food and Drug Administration ( FDA ) seine Verwendung als Teil einer Abtreibungsmedikation, die erstmals in den 1980er Jahren von französischen Forschern entwickelt wurde.

Einer seiner aktuellen FDA-Einträge (der hier zu finden ist ) zeigt, dass es zusammen mit einem anderen Medikament, Mifeprex, verwendet wird, um eine Schwangerschaft bis zum 70. Schwangerschaftstag (70 Tage oder weniger seit dem ersten Tag der letzten Monatsblutung einer Frau) zu beenden.

Das Medikamentenregime ist eine verschreibungspflichtige, nicht-chirurgische Beendigungsmethode, die der British Pregnancy Advisory Service als „sehr sicher“ mit „erheblich“ weniger Risiken als die Fortsetzung einer Schwangerschaft bis zum Ende beschreibt.

Misoprostol ist seit vielen Jahren hauptsächlich als Medikament für medizinische Abtreibungen zugelassen

Rosa گفت...



میزوپرستول
(با اسم‌های تجاری Cytotec و Misoprostol)

Cytotec (CH), Cyprostol (A). In Deutschland hat der Hersteller Cytotec mit der Begründung der häufigen missbräuchlichen Verwendung zum Schwangerschaftsabbruch 2006 vom Markt genommen, der Import wurde aber erst im April 2021 gestoppt (vgl. oben Nebenwirkungen)

ورود این دارو در کشور آلمان از ماه آوریل سال گذشته ممنوع اعلام شده است. چون از این دارو برای سقط جنین استفاده می شده. البته دارو از سال 2006 ممنوع بوده و سال گذشته بطور کامل واردات آن هم ممنوع شده.
از آنجایی که دامپزشکان برای معالجه ی اسب و حیوانات دیگر از این دارو استفاده می کنند، یک گروه آنارشیستی برای کمک به زنانی که سقط جنین در کشورشان ممنوع است، طرز تهیه و مقدار استفاده از آن را در ویدئوی 17 دقیقه ای در زیر به زبان انگلیسی توضیح می دهند.


ویدیویی 17 دقیقه‌ای که در آن نحوه درست کردن قرص های سقط جنین در خانه را توضیح داد.

https://archive.org/details/FTVDIYA

Rosa گفت...

توپ تانک فشفشه خامنه‌ای کشته شه!
تظاهرات در مسجد سلیمان در اعتراض به گرانی - فیلم

https://youtu.be/2y61QKghb9A

آتش زدن پاسگاه انتظامی میناب توسط مردم خشمگین - ویدئو

https://www.youtube.com/shorts/NpAhQpX9Av0

ویدئوی ارسالی؛ بسیج نیروی ضد شورش در خیابان‌های شهر ایذه

https://www.youtube.com/shorts/u7z5foh461k

Rosa گفت...

میزگرد بحران اوکراین در سایه‌ی جنگ سرد جدید

https://youtu.be/x71tTPtXNaw

میزگرد نقد اقتصاد سیاسی با حضور سعید رهنما، پرویز صداقت، کامران متین و یاسمین میظر

Rosa گفت...

شعارنویسی مرگ بر خامنه‌ای روز روشن بالای بزرگراه! در مشهد

https://youtu.be/YZ9ucaBkG-g

Rosa گفت...

چشم‌انداز: شبکه ترور جمهوری اسلامی؛ از فرمان رهبر تا اجرای فرمانبر

https://youtu.be/LFE-dx5UEOw

ابوالقاسم مصباحی، عضو پیشین سرویس‌های امنیتی جمهوری اسلامی و شاهد «سی» دادگاه میکونوس که یکی از ماموران اجرای ترورها در خاک اروپا بود.

پرویز دستمالچی، فعال و تحلیلگر سیاسی که یکی از جان‌به‌دربردگان ترور میکونوس است و تحقیقات مفصلی در مورد ترورهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور داشته،
هادی خرسندی، شاعر و طنزپرداز، که قرار بود توسط عوامل جمهوری اسلامی ترور شود
و
کامبیز غفوری، روزنامه‌نگار، که او نیز در مورد شبکه ترور جمهوری اسلامی در خاک اروپا و به‌ویژه در پرونده اسدالله اسدی تحقیقات مفصلی انجام داده است.

Rosa گفت...

مانیفست کمیته مقاومت

متن نوشته

رژیم پوتین و امپریالیسم با خود چه می آورد؟ ما آن را در نمونه تلخ دونباس و کریمه دیدیم. ما آن را در سرکوب خونین مردم بلاروس و قزاقستان، تخریب جنبش‌های اعتراضی در روسیه، بمباران شهرهای سوریه دیدیم. به نظر می رسد که برای پوتین کافی نیست. او در 24 فوریه 2022 جنگ تمام عیار را علیه اوکراین آغاز کرد. امروز کانون مقاومت در برابر بردگی اینجاست. مبارزات اوکراینی ها به همه ستمدیدگان پوتینیسم امید به رهایی می دهد.

برای قرن ها قلمرو اوکراین مدرن در مرز منافع جاه طلبی و تجاوز امپراتوری قرار داشته است. افراد دارای روحیه آزاد به دور از استبداد به اینجا هجوم آورده اند. در میان آن افراد قزاق ها و شورشیان اپریشکی بودند. ماخنویست های قهرمان در اینجا برای آزادی مردم علیه همه حاکمان جنگیدند.

جنگ امروز در اوکراین ادامه مبارزه برای آزادی مردم از هرگونه اقتدارگرایی است. ساکنان اوکراین و همچنین مردم بسیاری از کشورهای دیگر با هم برای آزادی ها و حقوقی که با دوران مبارزات مردمی و تلاش انقلابیون به دست آمده است، مبارزه می کنند. و با وجود اینکه امروز دولت اوکراین روی صحنه است، مقاومت در برابر تهاجم توسط جنبش توده‌ای مردمی انجام می‌شود.

ما کی هستیم

کمیته مقاومت فضای گفتگو و هماهنگی ابتکارات آنارشیستی، آزادیخواهانه و ضد استبدادی است.

ما معتقدیم که اوکراین و تمام اروپای شرقی باید از دیکتاتوری رها شوند. آزادی، همبستگی و برابری باید به اصول اصلی سازمان اجتماعی در منطقه تبدیل شود.

وظیفه ما: متحد کردن تلاش های مبارزان علیه استبداد به خاطر مبارزه مؤثر برای آرمان ها و ارزش های خود. ما آرزوی تأثیرگذاری بر آینده اوکراین و کل منطقه را داریم، از آزادی هایی که در حال حاضر وجود دارد محافظت می کنیم و به گسترش آنها کمک می کنیم.

اصول ما

"برای آزادی ما و شما!" - ما دشمنان حکومت امپریالیستی هستیم که اکنون توسط ارتش وحشی پوتینیست در اوکراین حضور دارد. ما به خاطر جامعه اوکراین، علیه ویرانی و مرگی که اشغالگران روسی برای آن انجام می دهند، مبارزه می کنیم. اگر امروز دولت اوکراین در این مبارزه شرکت می کند به این معنا نیست که ما حامی آن شدیم.

ما مردم روسیه و بلاروس را دشمن خود نمی دانیم. ما از همه روس‌ها و بلاروس‌های آزاداندیش می‌خواهیم که با ما علیه دیکتاتوری مبارزه کنند.

ما درک می کنیم: تا زمانی که لانه استبداد در مسکو برداشته نشود، کل منطقه دائماً با آزار و اذیت علیه آزادی خود روبرو خواهد بود. هر ظالم محلی که مردم سرکش خود را سرکوب می کند، توسط "تزار مسکو" یاری خواهد شد. ما می خواهیم خود و همسایگانمان را آزاد ببینیم. یعنی ما باید به رژیم پوتین پایان دهیم.

عدالت - ما در برابر همه اشکال ستم بین انسانها، روابط سلطه-تسلیم، نابرابری اجتماعی ایستاده ایم. باید همه ظالمان را شکست داد. استبداد باید با همکاری آزاد و برابر همه افراد جامعه جایگزین شود. ما فعالیت فعلی خود را بر این اصل استوار می کنیم./

Rosa گفت...



تا زمانی که عدم توازن قدرت و ثروت در جامعه برطرف نشود، عدالت وجود ندارد.

عدالت بدون برابری جنسیتی ، مراقبت از محیط زیست و غلبه بر انواع تبعیض برای ما غیر قابل تصور است .

همبستگی - ما قبل از رقابت به همکاری اولویت می دهیم. نزدیکی و همکاری قبل از خودپرستی و اتمی شدن. با این حال ما اصالت و منحصر به فرد بودن هر فردی را رد نمی کنیم. آزادی هر انسانی در آزادی دیگران زندگی می کند. تا همه آزاد نباشند هیچکس آزاد نیست.

کاری که ما انجام می دهیم

امروزه در اوکراین ضد استبداد به طور فعال در حوزه های اصلی مقاومت در برابر تجاوز شرکت می کند:

1. در تئاتر جنگ;
2. در حوزه داوطلبانه مدنی;
3. در فعالیت های رسانه ای.

ماموریت کمیته مقاومت اطمینان از ارتباط و هماهنگی گروه ها و افراد مختلف است که فعالانه در این فرآیندها شرکت دارند.

اکنون به جز مبارزه با سرنشینان چه می توان کرد؟

شکلی که جامعه اوکراین خواهد گرفت برای ما بسیار مهم است. ما تغییراتی را که می‌خواهیم اجرا کنیم مشخص کرده‌ایم:

1. برای لغو بدهی خارجی ناعادلانه اوکراین: این حلقه دور گردن کشور است که توسط موسسات مالی بین المللی و دولت های ثروتمند گرفته شده است. ساکنان کشورهای دیگر نیز از مبارزه اوکراینی ها علیه رژیم پوتین سود می برند. لغو بدهی خارجی - یکی از مصادیق همبستگی خواهد بود.

2. اجرای بخشودگی اعتباری برای شهروندان اوکراینی با درآمد کم و متوسط. بار بدهی جمعیت نتیجه کاستی های نظام اقتصادی است. ساکنان کشور مقاوم باید از این بار رها شوند.

3. ایجاد سیستم مجامع - نهادهای خود مدیریتی مردمی. آنها باید به یک عمل رایج تبدیل شوند. مجامع باید هم به صورت محلی و هم به صورت تخصصی (اتحادیه های کارگری) تشکیل شوند. توسعه اتحادیه های کارگری به این معناست که کارگران ابزارهایی را برای حمایت جمعی از منافع اقتصادی خود ایجاد کنند.

4. دادن ابزار و منابع بیشتر به جوامع محلی (هرومادا). به ویژه - برای گسترش روش سازماندهی دفاع شخصی محلی که قبلاً ارتباط خود را در زمان جنگ نشان داده بود.

5. اعطای شهروندی اوکراینی یا اجازه اقامت دائم و همچنین خدمات کامل اجتماعی، بیمه پزشکی و مسکن به همه خارجیانی که با سرنشینان می جنگند.

6. ایجاد محل اقامت: ایجاد سیستم مناسب اجاره اجتماعی/شهری، اعتبار ارزان در دسترس برای خرید ملک، فرصت برای خانواده های جوان و سایر گروه های آسیب پذیر برای دریافت آپارتمان رایگان.

7. مراقبت های بهداشتی رایگان، به حداقل رساندن بوروکراسی، تضمین حقوق مناسب برای تمام سطوح کارکنان پزشکی.

8. حمل و نقل عمومی رایگان.

9. حمایت اجتماعی/یارانه برای افراد کم درآمد: تخفیف عمده یا دسترسی رایگان به کالاها و نیازهای اساسی.

10. ایجاد راههای مؤثر برای حفاظت از آزادی زنان. به ویژه در زمینه خشونت. ما معتقدیم که ایجاد ساختارهای زنانه مستقل در تمامی ارگان های شهرداری کشور به صورت مستقل از نهادهای دولتی ضروری است. همچنین تشکیل نیروهای دفاعی زن برای سرکوب خشونت علیه زنان ضروری است. خودمختاری زنان و واحدهای زنان باید در داخل ارتش عادی نیز تشکیل شود. خشونت با انگیزه جنسیتی از سوی سرنشینان و همچنین از سوی سایر جنایتکاران باید متوقف شود!

11. توسعه آگاهی و مسئولیت زیست محیطی. اجرای فناوری های اکولوژیکی متناسب با انسان، پیکربندی شده برای نیازهای جوامع محلی.

12. دسترسی مشترک به وسایل دفاع شخصی به عنوان شرط آزادی و فرصت برای محافظت از خود در برابر متجاوزان. ساده سازی دسترسی به اسلحه ادغام آموزش و توسعه صنایع نظامی بر اساس آخرین فناوری ها. توسعه برنامه های آموزشی قادر به آموزش متخصصانی است که ظرفیت دفاعی کشور را تقویت می کند. فرصت کسب مهارت نظامی در رده های دفاع سرزمینی، به حداقل رساندن بوروکراسی، گسترش اصول تصمیم گیری افقی و گذار به هفته کاری عادی. پیاده سازی سیستم غذای مقوی برای گیاهخواران در خدمت سربازی.

این مانیفست به هیچ وجه نهایی نیست. ما آماده ایم که آن را در طول تمرین خود تکمیل و اصلاح کنیم

Manifesto of Resistance Committee [Ukraine]

https://www.anarchistfederation.net/manifesto-of-resistance-committee-ukraine

Rosa گفت...

Manifesto of Resistance Committee

https://medium.com/@blackheadquarterinua/manifesto-of-resistance-committee-261e01769dac

آبتین پارسا

از آنجایی که من در خطر استرداد به یونان در هلند هستم، این امر منجر به انتشار اطلاعاتی در مورد پرونده من در فضاهای آنارشیستی بین المللی شده است. پس از انتشار خبر پرونده استرداد من در فضاهای آنارشیستی بین المللی، عده ای به رفقای خود در هلند از اتهام تجاوز جنسی به من اطلاع دادند.

پس از اطلاع رفقای هلندی از چنین اتهامی، رفقای هلندی من را به جلسه ای با این اتهام دعوت کردند و در این جلسه مدعی شدم که از این اتهام کاملا بی اطلاعم که چون از این اتهام مطلع بودم صحت نداشت. راستش را بخواهید به دلیل توضیحاتی که در ابتدا ارائه دادم از جزئیات زیاد اطلاع نداشتم اما از اتهام اطلاع داشتم و آن را پنهان کردم.
این یک اشتباه بود، من به اندازه کافی با رفقای خود صادق نبودم و حاضرم مسئولیت آن را بپذیرم. طی چند ماه گذشته گروه ها و افراد سیاسی زیادی از فعالیت های سیاسی و پرونده استرداد من دفاع و حمایت کرده اند. این گروه ها و افراد هیچ اطلاعی از صحت این اتهام به من نداشتند، این گروه ها و افراد مقصر نیستند. بنابراین هیچ کس نباید این گروه ها و افراد را مقصر بداند. تمام مسئولیت با من است و همه چیز تقصیر من است.

ماه گذشته تعدادی از رفقا و افرادی از هلند به یونان سفر کردند تا تعطیلات تابستانی خود را در یونان بگذرانند. در این سفر این رفقا و افراد به صحت وجود اتهام متوجه من شدند و اتهامات بیشتری از جمله آزار و اذیت جنسی به من شنیدند.
من عمداً هرگز قصد تجاوز جنسی یا آزار جنسی کسی را نداشتم، برای من در مسائل جنسی، همیشه به معنای نه. اما گاهی اوقات ما بدون درک آن به دیگران صدمه می زنیم، بنابراین در حال حاضر مهم نیست که قصد من چه بوده است زیرا این قربانیان آن را به عنوان تجاوز و آزار جنسی احساس می کنند. من آنها را باور دارم و می خواهم با آنها همبستگی کنم.

من با قبول مسئولیت و خود تنبیهی برای اتهامات و اشتباهاتم، جنبش سیاسی را کاملاً ترک می کنم و در این مدت روی خودم کار می کنم و سعی می کنم بیشتر به سمت یک فرد بهتر تغییر کنم. امیدوارم این جنبش در آینده به من فرصتی بدهد تا بتوانم برگردم....

Abtin Parsa, a statement of self-criticism & self-punishment

https://anarchistnews.org/tags/abtin-parsa

Rosa گفت...

بعد از ۳۵ ساعت آوار برداری بازماندگان و بستگان قربانیان برج متروپول با قابلمه!!

https://youtu.be/zi7u7wLzH_k

روایت یک شهروند از اوضاع آبادان: جنازه‌ای که به اسم عبدالباقی به بیمارستان شهید بهشتی آوردند، بدون سر بود! / از دیروز اینترنت در شهر آبادان قطع و کند شده است/ مردم از عبدالباقی و مسئولان شهرستان متنفرند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حادثه متروپل آبادان و حاشیه های ایجاد شده پس از آن مانند خبرها درباره قطع اینترنت، شایعات درباره فرار حسین عبدالباقی و گزارش های یکسویه صدا و سیما درباره حادثه متروپل و گفت و گوی حاشیه ساز این رسانه با خانواده و برادران عبدالباقی موجب واکنش شبکه ها اجتماعی شد.

واکنش یک شهروند و از کارکنان بیمارستان شهید بهشتی آبادان که نخواست نامش فاش شود درخصوص اخبار ضد و نقیض درباره مرگ حسین عبدالباقی، مالک و پیمانکار متروپل، به سایت دیده‌بان ایران گفت: روز حادثه یک جنازه را که اصلا سر نداشت به بیمارستان آوردند و گفتند این فرد، حسین عبدالباقی است!

او در ادامه افزود: اصلا نمی‌شد تشخیص داد که این جسد حسین الباقی است؛ چون جنازه بدون سر بود حالا چطور صداوسیمای آبادان گزارش شناسایی جسد توسط خانواده وی را منتشر کردند؟!

این شهروند ساکن آبادان اظهار کرد: مردم آبادان مرگ حسین الباقی را باور نکرده و نمی‌کنند.

وی در خصوص مجوز شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری فقط مجوز 7 طبقه را به این ساختمان داده بود اما مالک 3 طبقه بیشتر از حد مجاز ساخته بود و مشخص است که این ریزش اتفاق خواهد افتاد!

این عضو کادر درمان که نخواست نامش فاش شود درباره قطعی اینترنت در آبادان اظهار کرد: از روز گذشته اینترنت را در آبادان قطع کردند. سرعت اینترنت مودم‌های خانگی هم به‌شدت کند است به‌طوری‌که اصلا نمی‌توانیم تماس تصویری برقرار کنیم!

او ادامه داد: البته در طی 10 روز اخیر این اولین بار نیست که اینترنت شهر آبادان را قطع کرده‌اند! چند روز پیش با بالا گرفتن اعتراضات مردم نسبت به گرانی‌های اخیر، اینترنت را در این شهر چندین روز قطع کردند!

این منبع آگاه در پایان ضمن اظهار خشم و نفرت مردم آبادان نسبت به حسین عبدالباقی و مسئولان شهرستان، گفت: مردم آبادان به‌شدت از دست مسئولان و همین خانواده عبدالباقی متنفر هستند. خیلی‌ها زیرآوار کشته شدند از کودک 6 ساله تا جوان 35 ساله! مشخص است جز خشم و نفرت چیزی از مردم باقی نمی‌ماند!


لحظه فرو ریختن ساختمان #متروپل_آبادان

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=247399

Rosa گفت...

ویدیو دیگری از حمله به شهردار آبادان و فرار وی

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=247318

متروپل آبادان: ۱۱ کشته و ده‌ها مجروح تا صبح سه‌شنبه؛ احتمال فرو ریختن کل ساختمان؛ متهم اصلی کجاست؟
- در نبود نیروها و تجهیزات کافی برای اجرای عملیات نجات، مردم حتی شب گذشته محل را ترک نکردند و به امید نجات جان افرادی که زیر آوار مانده‌اند، مشغول کمک بودند.
- بر اساس آخرین برآوردهای فنی ۴۰ درصد از ساختمان ریزش کرده اما بیم آن می‌رود که طی ۴۸ ساعت آینده بخش دیگر یا کل ساختمان فرو بریزد.
- روز گذشته دادستان آبادان از صدور حکم جلب برای حسین عبدالباقی مالک این ساختمان خبر داد و رسانه‌های حکومتی خبر بازداشت او را نیز اعلام کردند. اما حالا نام او در فهرست کشته‌شدگان اعلام شده در حالی که منابع محلی از متواری شدن او خبر می‌دهند!

Rosa گفت...

سندیکای کارگران شرکت واحد خبر داد که امروز چهارم خرداد ،۱۰ تن از راننده خطوط بی آرتی که در اعتصاب ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه توسط عوامل امنیتی بازداشت شده بودند آزاد شدند. سندیکای خواستار آزادی بی قید وشرط وحید فریدونی تنها بازداشتی اعتصاب رانندگان خطوط بی آرتی و همچنین رضا شهابی و حسن سعیدی ودیگر فعالین دربند شده است.

اسامی رانندگان خطوط بی آرتی شرکت واحد که امروز چهارم خرداد از زندان آزاد شده اند به شرح زیر میباشد:

محسن قرایی

حامداصغری

علی صمع خانی

جواد صادقی

محمدعلی عبادداری

علی اصغر ابشناس

محسن کبیری دور

احدصالح پور

فریبرز سجادپور

ابراهیم گورانی

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواستار آزادی بی قید وشرط وحید فریدونی تنها بازداشتی اعتصاب رانندگان خطوط بی آرتی و همچنین رضا شهابی و حسن سعیدی ودیگر فعالین دربند میباشد.

Rosa گفت...

تداوم بازداشت سعدا خدیرزاده در ماه آخر بارداری در شرایط سخت و غیربهداشتی زندان

سعدا خدیرزاده، شهروند کُرد اهل پیرانشهر بیش از هشت ماه است که با وجود بارداری در بازداشت موقت به‌سر می‌برد، این در حالی است که تیم پزشکی قانونی پس از دو بار معاینه اعلام کرده که باید فورا به بیمارستان اعزام شود.

https://www.radiozamaneh.com/717025/

روی زمین باشی،
یا در آسمان؛
مشغول کار،
یا لمیده در سایه‌ی ساختمانی بلند،
عاقبت جمهوری‌اسلامی بر سرت آوار خواهد شد.

💔#متروپل

https://twitter.com/hashtag/%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%BE%D9%84?src=hashtag_click

آخوند یادت باشه
با سینما_رکس اومدی با متروپل میری

فیلم شناسایی پیکر منسوب به #حسین_عبدالباقی توسط خانواده‌اش بیشتر شبیه فیلم‌های اعتراف اجباری تلوزیونی با سفارش دستگاه امنیتی در جمهوری اسلامی است.
چرا؟!
#متروپل
#آبادان


https://twitter.com/darushmemar/status/1529185014973341698?cxt=HHwWhICx1enq4LgqAAAA

چرایی امکان جعلی بودن مرگ عبدالباقی-1
مافیای رانت و رشوه در خوزستان به دنبال ایجاد اخبار #متروپل هستند.دادستان خوزستان که خبرمرگ #حسین_عبدالباقی راتایید کرده باشریعتی استاندار سابق خوزستان درپرونده سازی علیه کارگران هفت تپه همراه بود وشهره به تبانی با افرادی مانند عبدالباقی است.

چرایی امکان جعلی بودن مرگ عبدالباقی-2
صادق جعفری دادستان خوزستان که در پرونده سازی برای وکیل کارگران هفت تپه فرزانه زیلابی دخیل بود وبه دلیل آلوده بودن برکنار شد،اما دردوره اژه ای به کار بازگشت.او پرونده دریافت رشوه ازاسدبیگی را به همراه صادقی رئیس اطلاعات شوش در کارنامه دارد.

پاتریشیا سادات تماس گرفت از کانادا و گفت آقای عبدالباقی زیر آوار مرده و روح ایشان در کانادا در کنار منزل آقای خاوری دیده شده

ناشناس گفت...

چوخ ساق الون منیم عزیز یولداش رزا!!

ناشناس گفت...

ترجمه
زنده باشید،رفیق عزیز من رزا جان!
از باکو!!

Rosa گفت...

شهرک خودرو در آبادان متعلق به عبدالباقی به رگبار بسته شد.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=247740

Rosa گفت...

چوخ ساق الون منیم عزیز یولداش

Nordsee
kisses

Rosa گفت...

آیا واتس اپ امن است و وزارت اطلاعات از طریقش می‌تواند مردم‌را شناسایی و دستگیر کند؟!

https://youtu.be/msGubvvmKDg


https://t.me/livestreamerb

چطور ماموران امنیتی حکومت؛از طریق تلفن همراه؛افراد معترض در خیابان را شناسایی و دستگیر میکنند؟!

https://youtu.be/BilYRcbOPck

به هیچ عنوان موبایل همراه خود نبرید شما با داشتن موبایل شناسایی میشوید این سیستم را پلیس تمام کشورها دارند

Rosa گفت...

بستن جاده اندیمشک اهواز توسط معترضان سه‌شنبه ۱۰خرداد۱۴۰۱


بنظر می‌رسد که یک خودرو در جاده به دلیل نامشخصی آتش گرفته و معترضان از این موقعیت استفاده کرده و جاده را بسته‌اند

https://youtu.be/uaVPQNEb6iI

کلیپ دیگری از بستن جاده اندیمشک اهواز توسط معترضان سه‌شنبه ۱۰خرداد۱۴۰۱

https://youtu.be/GZD9BTklD8o


ماشینی به دلایلی آتش گرفته بود که معترضان از این فرصت استفاده کردند و در دیگر نقاط جاده آتش روشن و مسیر را مسدود کردند و آتش زدن تریلی دلیلی دیگر داشته و کار معترضان نبوده است و معترضان بعد از آتش گرفتن کامیون اقدام به بستن جاده با آتش کردند ....

آبادان - ورود عشایر عرب به آبادان برای همبستگی با مردم در فاجعه متروپل

https://www.youtube.com/shorts/7BfdFQxBaVA

ناشناس گفت...

با سلام و درود ب دوست داران و دشمنان ارشیو رزا!!

امروز برای هزارمین بار دست زندانی از اورمیه ب تهران منتقل شد،

واقعا تا ب حال متوجه این حرکت ضد انسانی شده ید؟؟؟

من فکر کنم اکثریت مردم ایران متوجه این حرکت ضد انسانی نشده،؟

رژیم اسلامی ایران دقیقا میخواهد ب مردم ایران بفهماند که ما اجازه دزی ، غارت، داریم ولی شهروندان حتا اجازه دزدیدن یک تکه نان ندارد،

ب عبارتی اصلا مردم ایران را ب عنوان شهروندی قبول ندارد،
این تفکر حتا در دوران برده‌داری هم با مردم این گونه برخورد نمیکردند

جالب است ،بدانید، که بدانید امروز نیم پهلوی هم سخنرانی گفت مردم نگران نباشید رژیم رفتی است،
دروغ ب این بزرکی، هیچکس باور ندارد، رژیم ایران فقط و فقط در یک تشکیلات منظم همگانی در مبارزه مسلحانه از بين خوهد رفت نه مبارزه مدنی که نیم پهلوی معتقد است، این صحبت‌های ۲ هزاری فقط در تحکیم و سرکوب رژیم را طولانی میکند

Rosa گفت...

حکم قطع انگشتان دست یک زندانی در بهداری اوین اجرا شد
حکم قطع دست یک زندانی متهم به سرقت در بهداری زندان اوین با دستگاهی مشابه گیوتین اجرا شد و دست‌کم سه زندانی دیگر نیز برای اجرای حکم قطع دست از زندان ارومیه به تهران منتقل شدند.
آرش صادقی، زندانی سیاسی سابق، در توییتی از انتقال دستگاهی به‌نام گیوتین برای قطع دست به یکی از اتاق‌های بهداری اوین خبر داد و نوشت: از یک ماه پیش دستگاه گیوتین برای قطع دست به یکی از اتاق‌های بهداری زندان اوین منتقل شده است و در روز ۱۰خرداد ماه چهار انگشت یک زندانی متهم به سرقت اجرا شد.

به نوشته آرش صادقی، فردی که حکم قطع چهار انگشت دست او تحت تدابیر شدید امنیتی در بهداری زندان اوین اجرا شد یک زندانی متهم به سرقت است که از زندان کرمانشاه به زندان اوین(بند ۷) منتقل شده بود.

همزمان سه زندانی دیگر به نام‌های هادی رستمی، مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند نیز برای اجرای حکم قطع انگشتان دست از زندان ارومیه به زندان تهران بزرگ منتقل شده‌اند.

صادقی در صفحه توییتر خود نوشت که این سه زندانی از پنج سال پیش زیر حکم غیر انسانی قطع دست به سر می‌بردند و به آنها گفته شده که برای انجام حکم قطع دست باید به زندان اوین منتقل شوند.

حکم قطع دست هادی رستمی، مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند را شعبه ١ دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان ارومیه در آبان سال ۹۸ صادر کرده است و در اردیبهشت سال ۹۹ نیز پس از تایید این حکم در شعبه ١٣ دیوان عالی کشور، به محکومان در زندان ارومیه ابلاغ شد.

دو سال پیش و به دنبال انتشار اخباری درباره ارسال حکم قطع دست این سه زندانی به واحد اجرای احکام، مرکز رسانه قوه قضاییه با تایید ضمنی صدور چنین حکمی برای این سه زندانی، اعلام کرد «حکم قطع انگشت دست سه کودک» هنوز اجرا نشده و افزود که این سه نفر در حال حاضر بالای ۲۰ سال دارند.

با آنکه سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین‌الملل و دیگر نهادهای حقوق بشری بارها خواهان توقف صدور حکم و اجرای قطع دست در ایران شده‌اند اما صدور و اجرای حکم‌هایی چون شلاق، قطع دست، سنگسار و قطع دست و پا در جمهوری اسلامی ادامه دارد.

دادستانی مشهد در ۲۷ دی سال ۹۶ از اجرای حکم قطع دست یک زندانی با گیوتین در زندان مرکزی شهر مشهد خبر داد و اعلام کرد که دست این مرد ۳۴ ساله‌ پس از اعتراف او به ۲۱ فقره سرقت احشام، با گیوتین قطع شده است.

دادگستری استان مازندران نیز اول آبان سال ۹۸ از اجرای حکم قطع دست یک زندانی به اتهام ۲۸ فقره سرقت از منازل شهرهای محمودآباد و نور خبر داد و اعلام کرد که حکم قطع دست این زندانی با حضور مقام‌های قضایی در زندان ساری اجرا شد.

ادامه اجرای حکم قطع دست در حالی است که ایران به عنوان عضو سازمان ملل، پیمان نامه جهانی حقوق مدنی و سیاسی را امضا کرده است که براساس ماده هفتم آن هیچکس نباید در معرض شکنجه یا رفتار تحقیرآمیز و مجازات غیرانسانی و وحشیانه قرار گیرد.

Rosa گفت...

بر اساس قوانین وحشیانه اسلامی هشت محکوم به قطع انگشت در ایران «در آستانه اجرای حکم قرار دارند»

مرکز حقوق بشر عبدالرحمن برومند و شبکه حقوق بشر کردستان در اطلاعیه مشترکی گفته‌اند که هشت مرد به جرم سرقت به قطع انگشتان دست محکوم شده و در معرض اجرای حکم قرار دارند.

این اطلاعیه گفته است که گزارش‌های موثقی از نصب دستگاه قطع انگشت در یکی از اتاق‌های درمانگاه زندان اوین دریافت کرده و در روزهای اخیر، این دستگاه برای قطع انگشت دست‌ کم یک نفر به کار رفته است.

به هشت مرد محکوم ابلاغ شده است که به محض آماده شدن دستگاه مورد اشاره، حکم آنان به اجرا گذاشته خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است که قطع عضو یک مجازات ظالمانه، تحقیرآمیز و غیرانسانی و آشکارا مغایر تعهدات بین‌المللی ایران در زمینه رعایت حقوق بشر است. این مجازات انگی مادام‌العمر را بر پیکر فرد محکوم برجای می‌گذارد و باعث معلولیت عمدی او شده و هنجارهای جهانی در مورد مجازات کیفری را نادیده می‌گیرد.

مقامات جمهوری اسلامی نیز غالبا این نوع مجازات را مخفیانه و بدون اطلاع‌رسانی اجرا می‌کنند تا از نظارت و پاسخگویی بین‌المللی جلوگیری به عمل آورند.

رویا برومند، مدیر اجرایی بنیاد عبدالرحمن برومند، گفته است که تاکنون گزارش‌هایی را در مورد دست‌کم ۳۵۶ مورد اجرای حکم قطع عضو از زمان انقلاب اسلامی در ایران جمع‌آوری شده اما نظر بر این است که شمار واقعی قطع اندام‌ها به مراتب بیش از این بوده است.

ناشناس گفت...

ba salamo drouod



xili vegt ast ke kament gebul nemikonad

Rosa گفت...

سلام و خیلی ممنون
من اغلب در راه هستم.
اگرچه نمی نویسم اما امکان خواندن زیاد دارم:)
راستش در یک سال زمینی بهتر است مدتی به عقب برگشت و گذشته را آنالیز کرد؟!
میان مردم رفت و دوباره شرایط را سنجید.

ما در لبه ی پرتگاهی قرار داریم که اگرچه ترسناک است اما بشارت به امکانِِ تازه می دهد؟
دنیا بپا خاسته و ما نیز باید جایگاهمان را بازیابی کنیم!

مسلم است برایم که دیگر نمی توان "چپ" را تعریف کرد!
وقتی اکثریت در کنار پوتین/روسیه ایستاده اند تا دنیا را به عقب برگردانند:)

باید گسست
و دوباره جایگاهمان را در موقعیت تازه یافت...
و نگذاشت چپِ ارتجاعی احیا شود...

اما قبل از آن مجبوریم تفکر کنیم که چگونه برای عدالت اقتصادی مبارزه کنیم، همزمان آزادیِ فردی/جمعی را قربانی نکرد...

....

ناشناس گفت...

وقتی چپ در کنار پوتین ایستاده و راست در کنار ناتو - قتل و عام مردم ادامه خواهد داشت. راست به بهانه دفاع از وطن و حق مشروع آزادی و چپ به بهانه مقاومت در برابر فاشیسم به شعله جنگ هیزم می ریزند و این هیزم چیزی نیست جزء قتل و عام کودکان، زنان، سالمندان و سربازان از هر دو طرف مرگ برجنگ و زنده باد مبارزه طبقاتی بر علیه سرمایه داری

Rosa گفت...

چپ در کنار پوتین ایستاده
و چپ به بهانه مقاومت در برابر فاشیسم به شعله جنگ هیزم می ریزند
و این هیزم چیزی نیست جزء قتل و عام کودکان، زنان، سالمندان و سربازان از هر دو طرف...

مقاله ای از توفان ارگان مرکزی حزب کارایران شماره ۲۶۸
نظم قدیم جهانی با فروپاشی اوکراین تغییر می‌کند

https://www.azadi-b.com/?p=22706

با تشدید تضادها که در اوکراین به نقطه اوج رسید، گروهبندی‌های جهانی شکل نوینی به خود گرفته‌اند. گروه قدرتمند اوروآسیا که آینده جهان را با خود به همراه دارد ودر آن از جمله چین، روسیه، هند، ایران و ممالک آسیای میانه قرار دارند، از نظر سیاسی حتی از حمایت آفریقا و آمریکای لاتین نیز برخوردار است. رای‌گیری اخیر در سازمان ملل که مهم‌ترین ممالک جهان از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی در مقابل آمریکا ایستادند و حاضر نشدند در تحریم‌های ضد روسیه شرکت کنند گواه فضای ضدآمریکائی غالب در جهان است.



آمریکا قادر نیست تسلیحات آنها را در دریائی از اختلافات ناتو و فشار جهانی تامین کند و علیرغم همه فشارش کم‌تر ممالک اروپائی حاضر به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین هستند. آمریکا و عمالش حتی هنر و ادبیات روسیه، موسیقی و هنرمندان روسیه را تحریم کردند و این در حالی است که در تحریم ایران زیر بال هنرمندان خودفروخته ایرانی را می‌گیرند و به مبتذل‌ترین فیلم‌های آنها جایزه می‌دهند. مبارزه آمریکا در تمام عرصه‌های جهانی گسترده است.

ولی آمریکا تصور نمی‌کرد اکثریت جهان در پشت سر روسیه بایستند، مردم روسیه متحدا در مقابل تحریم و تهدید به تجاوز یک پارچه عمل کنند و آمریکا نتواند در میان روس‌ها این مقدار خودفروخته و جاسوس بیابد که در تجربه تحریم و تجاوز به ایران در میان ایرانی‌ها یافت. آمریکا در جنگ با روسیه در سراسر جهانی که اخبار واقعی را منتشر می‌کنند و این سه قاره جهان است به کلی منفرد شده است.

آمریکا تصور نمی‌کرد بحران آذوقه به دنیا سرایت کند و مردم دنیا آن را محصول تحریم آمریکائی علیه روسیه و گسترش ناتو به سمت شرق بدانند. همه این حساب‌ها حساب دهاتی با کوزه روغنش از کار درآمد....

رزا: به این توفان باید گفت که ستون پنجم ارتجاع!
عجیب اینکه من چطور توانستم 8 سال با سازمان زنانِ مائویستیِ 8 مارس همکاری کنم وقتی اغلبِ شوهرانشان توفانی بودند؟!
چگونه سایه ی مخوفِ استالین را بر سر این زنان ندیدم یا نخواستم ببینم؟

موضعِ راست ها شفاف است اما ما زنانی که زیر تجاوز روسیه به اوکراین له می شویم باید روزی تجدید نظر کنیم و برایِ استقلالِ جنبشِ زنان و فاصله گیری از این چپ بکوشیم.

اینک که سفره ی 8 مارسی ها بسته شد، حال زنانِ "آزادیِ زن"! به بهانه ی حقوقِ زنان، پُشتِ سر ترامپیستها از "حقِ زندگیِ نطفه و جنین"! دفاع می کنند!

جنبشِ زنان از میانِ دو فاضلاب مجبور است راهِ خود را به ریختن به دریا و رسیدن به آزادی دوباره باز تعریف کند...
باید به تمامِ ساختارهای حزبی و دست ساخته یِ همسرانِ حزبی شان، بمانندِ سازمانهایِ زنانِ حکمتیستی نیز مانند زنانِ مائویست پُشت کرد که زنان را نبردبامِ رُشدِ کَمیِ در حزبِ خود کرده اند.

مشعل در دستِ زنانِِ فمینیستِ روس است که با کوکتل مولوتوف به مراکزِ سربازی گیریِِ فدراسیونِ روسیه (رژیمِ پوتین) حمله می کنند "فرزندانِ ما گوشتِ دمِ توپِ شما نیستند"...

زنده باد جنبشِ همبستگیِ زنان
که سنگرِ چپِ ارتجاعی را متزلزل کرده اند:)


Rosa گفت...


گروه ستیزه جوی آنارکو کمونیست ها در مسیر راه آهن [روسیه] خرابکاری کردند.

https://www.anarchistfederation.net/militant-group-of-anarcho-communists-sabotages-railroad-track-russia/

ثابت شده است که این روش کاملاً عملی و ایمن است، اگرچه می تواند آسیب جدی به نیروهای مسلح فدراسیون روسیه وارد کند. استفاده از آن را به همه توصیه می کنیم.


Angry Workers Of The World

برای من، مقاومت کارگران اوکراینی در برابر تهاجم روسیه به نفع آنها بود، حتی اگر آنها مجبور بودند در داخل ارتش بورژوازی و به طور فزاینده ای در چارچوب استراتژی های دیکته شده توسط ایالات متحده بجنگند. این چیزی است که باید مدام به آن فکر کرد. آیا نقطه ای وجود دارد که در آن دفاع از منافع خود کارگران به طور کامل توسط منافع اوکراین / سرمایه ایالات متحده از بین برود؟ اما به نوعی این چیزی است که باید فعالیت های عملی ستیزه جویان را تحریک کند، نه فقط چیزی که بتوان درباره آن به عنوان ناظران کنجکاو حدس زد. چگونه می توان صدای طبقه کارگر را هم در اوکراین و هم در سراسر جهان در مخالفت با تهاجم روسیه تقویت کرد؟ چگونه می توان از شکاف طبقاتی در مقاومت در برابر تهاجم استفاده کرد - یعنی چگونه می توان تضاد کارگران را با تلاش های دولت اوکراین برای استفاده از آنها به عنوان مبارز و در عین حال خفه کردن حقوق آنها به عنوان کارگر برجسته کرد

https://www.anarchistfederation.net/on-dogmatism-in-relation-to-the-war-in-ukraine/




MILCK - "We Won't Go Back"

https://youtu.be/CRnmW9XDGsE

❤️✨ We won't go back!

"ما طرفدار انتخاب هستیم و شورش می کنیم!" - چگونه آنارشا-فمینیست ها قدرت دوگانه را در مبارزات برای آزادی باروری ایجاد کردند

https://www.anarchistfederation.net/spencer-beswick-were-pro-choice-and-we-riot-how-anarcha-feminists-built-dual-power-in-struggles-for-reproductive-freedom/

شخاف پولاکوف درباره آنارشیست ها علیه دیوار

من شخاف است، من یک آنارشیست اسرائیلی هستم، من در اسرائیل بزرگ شدم، بیشتر در تل آویو.از سال 2007، من در بسیاری از اقدامات آنارشیست‌ها علیه دیوار فعال بوده‌ام و گاهی اوقات چیزهایی را سازماندهی می‌کنم. و همچنین عضوی از گروه دانشجویان فعال که یک مجموعه عکاسی فعال است که اکثر ما آنارشیست نیز هستیم

https://www.anarchistfederation.net/shachaf-polakow-on-anarchists-against-the-wall/

کوبیدن سرمان به دیوار - ارزشش را داشت

ناشناس گفت...

https://youtu.be/UdHT3FWYXxc

ناشناس گفت...

با درود گرم به رزای عزیز و یاران رزا!

Rosa گفت...

ناشناس ناشناس گفت...

https://youtu.be/UdHT3FWYXxc

رزا: مرسی

3>

Rosa گفت...

جمهوری اسلامی ایران در فاصله کمتر از دو ماه انگشتان دو زندانی متهم به سرقت را قطع کرد

در فاصله دهم خرداد تا پنجم مرداد انگشتان دست دو زندانی متهم به سرقت در زندان اوین قطع شده است. دست‌کم هفت زندانی دیگر در انتظار اجرای این حکم خشن، غیرقابل توصیف هستند که بر اساس قانون مجازات اسلامی اجرا می‌شود.

هویت یکی از این زندانیان پویا براتی اعلام شده است.

بر اساس اعلام عفو بین‌الملل، انگشتان دست این زندانی روز پنجم مرداد در زندان اوین در حضور «تعدادی از مقامات و یک پزشک» صورت گرفته است.

پیش از این برخی رسانه‌های نزدیک به فعالان حقوق بشر نیز از قطع انگشتان پویا ترابی خبر داده بودند.

عفو بین الملل تأیید کرده است که ترابی پس از قطع انگشتانش «به صورت اورژانسی به بیمارستانی خارج از زندان اوین منتقل شده است». ترابی دومین زندانی است که به گفته این سازمان بین‌المللی در چند ماه گذشته «با مجازات خشن و غیرقابل توصیف شکنجه شده است».

پیشتر نیز منابع خبری از قطع چهار انگشت دست سید برات حسینی در زندان اوین خبر داده بودند.

عفو بین‌الملل گفته است که چهار انگشت دست این زندانی که به اتهام سرقت از زندان کرمانشاه به اوین منتقل شده بود، «بدون داروی بی‌حسی» انجام شده است.

برات حسینی از آن زمان بدون رسیدگی پزشکی و مراقبت های لازم در زندان اوین نگهداری می‌شود و «دچار عفونت و ترامای روحی شده است». مقامات زندان پس از قطع چهار انگشت، او را به دلیل خونریزی زیاد به بیمارستان بیرون از زندان منتقل کردند اما سه روز بعد بدون تکمیل دوره درمان به زندان بازگرداند.

به گفته عفو بین الملل، مقامات زندان پیش از قطع انگشتان دست برات حسینی به او گفته بودند در صورت پرداخت پول آن‌ها می‌توانند امکان منجمد کردن انگشتانش و پیوند مجدد آن را فراهم کنند. او توان پرداخت این پول را نداشت.

برات حسینی که همانند پویا ترابی از زندان یک شهر دیگر به اوین منتقل شده بود، پس از قطع انگشتانش در «قرنطینه زندان اوین» نگهداری می‌شود تا به گفته عفو بین‌الملل «از انتشار اخبار مجازات و وضعیت سلامت بد او» جلوگیری شود.
هشت زندانی به اتهام «سرقت» در خطر اجرای حکم قطع چهار انگشت قرار دارند
۱۸ خرداد ۱۴۰۱

بنا بر اطلاعاتی که این سازمان منتشر کرده است، چهار انگشت برات حسینی در دهم خرداد سال جاری در زندان اوین انجام شده است.

عفو بین‌الملل پیشتر در یک بیانیه ای نسبت به اجرای حکم قطع انگشتان دست هشت زندانی هشدار داده بود.

این نامه که خطاب به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی بود، پس از آن منتشر شد که آرش صادقی، از زندانیان سیاسی پیشین و فعال حقوق بشر از هادی رستمی، مهدی شاهیوند، مهدی شرفیان، امیر شیرمرد، مرتضی جلیلی، یعقوب فاضلی کوشکی و ابراهیم رفیعی به عنوان هفت زندانی که حکم قطع انگشتان آن‌ها تأیید شده است، نام برد.

او گفته بود که مسئولان قوه قضاییه یک گیوتین برای قطع انگشتان دست زندانیان در زندان اوین نصب کرده‌اند....

https://www.radiozamaneh.com/725244/

ابراهیم رئیسی (عضو هیت مرگ کشتار زندانیان سیاسی) در دوره ای که ریاست قوه قضاییه را در اختیار داشت، قطع انگشت دست زندانیان را از افتخارات خود دانسته بود.

جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته چندین مرتبه زندانیانی که به اتهام سرقت محاکمه شدند را با قطع چهار انگشت دست راست، مجازات کرده است. بنیاد عبدالرحمان برومند گفته است که قطع انگشتان دست ۱۳۱ زندانی را از سال ۲۰۰۰ میلادی جمع‌آوری کرده است.

Rosa گفت...

انترناسیونالیسم، ضدامپریالیسم و خاستگاه اردوگاه‌گرایی / دانیل لابوتز / ترجمه‌ی هومن کاسبی

https://pecritique.files.wordpress.com/2022/07/internationalism_anti_imperialism_and_the_origins_of_campism.pdf

این مقاله به بررسی ایده‌های افرادی می‌پردازد که از جناح چپ برآمده‌اند و خودشان را «ضدامپریالیست» می‌نامند، اما مدافع حکومت‌های دیکتاتوری شده‌اند -که برخی از این حکومت‌ها خودشان را کمونیستی یا سوسیالیستی می‌خوانند- که به اقلیت‌های ملی ستم می‌ورزند، جنبش‌های دموکراسی‌خواه را سرکوب می‌کنند و مبارزات کارگران برای زندگی بهتر را درهم می‌شکنند. کسانی که از این حکومت‌های اقتدارگرا حمایت می‌کنند یا «تانکی» نامیده شده‌اند، کنایه از آن کمونیست‌هایی که از سرکوب انقلاب مجارستان در سال 1956 توسط اتحاد جماهیر شوروی حمایت کردند، یا «اردوگاه‌گرا»، با ارجاع به این تصور که جهان اساساً به دو اردوگاه تقسیم شده است، یکی امپریالیست و دیگری ضدامپریالیست. آن‌ها همچنین و اخیراً «چپ‌های اقتدارگرا» خوانده شده‌اند، زیرا اگرچه ادعا می‌کنند در جناح چپ هستند، به حامیان رژیم‌های اقتدارگرا بدل گشته‌اند. این افراد اغلب با عنوان «ضدامپریالیست» از خودشان یاد می‌کنند، اگرچه اصطلاح «شبه-ضدامپریالیست» را ترجیح می‌دهم، زیرا این متفکران و سازمان‌ها در واقع مخالفت منسجمی با هرگونه امپریالیسم ندارند. بااین‌همه، از اصطلاح «اردوگاه‌گرا» در اینجا استفاده کرده‌ام صرفاً به این دلیل که کوتاه‌تر و سهل‌تر است.

سعی خواهم کرد در اینجا توضیح دهم که چگونه «اردوگاه‌گرایی» به وجود آمد و چرا ما سوسیالیست‌ها باید آن را رد کنیم. ما سوسیالیست‌ها اومانیست هستیم. به مبارزه برای ارزش‌های اومانیستی، یعنی بهبود زندگی تمام انسان‌ها، اعتقاد داریم و از آن حمایت می‌کنیم. جهانی آزاد از ستم و استثمار می‌خواهیم، جهانی که در آن همه‌ی انسان‌ها بتوانند در مورد آینده‌ی خود حق اظهارنظر و رأی داشته باشند. ما حقوق مدنی و آزادی‌های مدنی -آزادی مذهب، اجتماعات، بیان و مطبوعات، آزادی از ستم نژادی و جنسیتی- را لازمه‌ی مبارزه برای سوسیالیسم و آفرینش جامعه‌ی سوسیالیستی راستین می‌دانیم.

Rosa گفت...

خاستگاه «اردوگاه‌گرایی» در جنبش سوسیالیستی

https://pecritique.files.wordpress.com/2022/07/internationalism_anti_imperialism_and_the_origins_of_campism.pdf

آنچه امروز «اردوگاه‌گرایی» می‌نامیم، ریشه در تاریخ انقلاب روسیه دارد. حزب بلشویک به رهبری ولادیمیر لنین، انقلابی را در اکتبر 1917 در روسیه رهبری نمود که قدرت را به سوویت‌ها، شوراهای کارگران، سربازان و دهقانان، تحمیل کرد. روسیه‌ی شوروی (بعداً اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی یا USSR)، نخستین حکومت کارگری، حمایت میلیون‌ها کارگر را در سراسر جهان به دست آورد. بسیاری از کارگران و چپ‌گراها اتحاد جماهیر شوروی را جایی می‌دانستند که کارگران قدرت را گرفته و در فرایند آفرینش سوسیالیسم بودند.

هم‌زمان، روسیه‌ی شوروی یک سلسله جنگ‌های داخلی، تهاجم بیش از ده‌ها قدرت خارجی، ویرانی عظیم کشاورزی و صنعت، و سپس انزوای اقتصادی و سیاسی را به دلیل شکست انقلاب‌ها در اروپا، به‌ویژه در آلمان، تجربه کرد؛ انقلابی که بلشویک‌ها روی آن حساب کرده بودند. در چنین شرایطی که بلشویک‌ها «کمونیسم جنگی» می‌نامیدند، در اوایل دهه‌ی 1920 قدرت کارگران تنزل یافت، زیرا شوراها از بین رفتند و اتحادیه‌های کارگری ضعیف شدند. در همان زمان، بلشویک‌ها که اکنون خودشان را حزب کمونیست می‌نامیدند، همه‌ی احزاب دیگر را غیرقانونی اعلام یا به شکل دیگری حذف کردند. رهبری حزب کمونیست همچنین جناح‌ها را برچید و به هرگونه دموکراسی درون دولت کمونیست پایان داد. روسیه‌ی شوروی به یک دولت تک‌حزبی تبدیل شد.

در چنین شرایطی بود که در اواسط دهه‌ی 1920، جوزف استالین یک ضدانقلاب را هدایت کرد و تا سال 1929 عملاً به قدرت دیکتاتوری دست یافت. در طول دهه‌ی بعد، او قدرت رژیم بوروکراتیک خود را تحکیم کرد، ده‌ها هزار بلشویک قدیمی را به قتل رساند و از طریق فرآیند کلکتیویزاسیون کشاورزی موجب مرگ پنج میلیون دهقان شد؛ درحالی‌که صنعتی‌سازی کشور شبیه تاریخی فشرده از کاپیتالیسم اولیه بود و به‌شدت از طبقه‌ی کارگر برای احداث نیروگاه‌های برق آبی و کارخانه‌ها بهره‌کشی می‌کرد.

حزب کمونیست در سال 1919 بین‌الملل سوم یا کمونیستی را برای هماهنگ کردن تلاش‌ها برای انقلاب‌های کارگری در سراسر جهان تأسیس کرده بود. بین‌الملل کمونیستی، به رهبری لنین و حزب کمونیست اتحاد شوروی، در بسیاری از احزاب کارگری و مبارزات آن‌ها در سراسر جهان مداخله کرد و کوشید که احزاب سوسیالیست سابق را در امتداد خطوط بلشویکی بازسازمان‌دهی کند و آن‌ها را به استقرار حکومت‌هایی به سبک شوروی ترغیب نماید. اگرچه انترناسیونالیسم روند غالب بود، اما زمانی که پای منافع روسیه‌ی شوروی به میان می‌آمد، مانند نمونه‌ی ترکیه، لنین و کمونیست‌های روسی حاضر بودند برای حفظ ائتلاف استراتژیک با حکومت ترکیه، کمونیست‌های ترک را قربانی کنند.

زمانی که استالین نه‌تنها فرماندهی اتحاد جماهیر شوروی بلکه بین‌الملل کمونیستی را نیز به دست گرفت، همه‌چیز تابع منافع طبقه‌ی کمونیست حکمروای جدید و دفاع و گسترش اتحاد جماهیر شوروی شد. بااین‌حال، انقلاب روسیه از احترام زیادی بهره‌مند بود و احزاب کمونیست در سراسر جهان به سازمان‌دهی کارگران برای دفاع از «میهن کارگران» ادامه دادند. هنگامی‌که استالین پیمان عدم تجاوز متقابل را در اوت 1939 با هیتلر امضا کرد، ازجمله تقسیم لهستان و اشغال آن توسط نیروهای آلمانی و شوروی، اعضای حزب کمونیست در بسیاری از کشورها استعفا دادند، اما این احزاب در کنار اتحاد جماهیر شوروی ایستادند. به همین ترتیب، کمونیست‌ها از جنگ اتحاد جماهیر شوروی علیه فنلاند در نوامبر 1939 حمایت کردند. بااین‌حال، با حمله‌ی هیتلر به اتحاد جماهیر شوروی در ژوئن 1941 و به دنبال آن حمله‌ی ژاپن به پرل هاربر، اتحاد جماهیر شوروی و قدرت‌های متفقین (بریتانیا، فرانسه و ایالات‌متحده) در ابتدا به شرکای ضمنی و به‌زودی متفقین واقعی تبدیل شدند.

با پایان جنگ، ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی هم‌زمان کشورهای اروپای شرقی را از دست نازی‌ها «آزاد» کرد و آن‌ها را تحت انقیاد اتحاد جماهیر شوروی قرار داد؛ به‌طوری‌که نظام کمونیستی و امپراتوری شوروی به‌شدت گسترش یافتند. برای کمونیست‌ها و هم‌قطارانشان، نه‌تنها اتحاد جماهیر شوروی، بلکه دولت‌های اروپای شرقی نیز اکنون به «میهن کارگران» یا آنچه کمونیست‌ها و هم‌قطارانشان «اردوگاه سوسیالیستی» می‌نامیدند، تبدیل شدند. سپس چین، کره‌ی شمالی، ویتنام شمالی و کوبا نیز بین سال‌های 1949 تا 1959 جزئی از این اردوگاه شدند. کمونیست‌ها و هم‌قطارانشان، حتی اگر «جنایات استالین» را به رسمیت می‌شناختند، همه‌ی این‌ها را مساوی با گسترش سوسیالیسم می‌دانستند. آن‌ها از اردوگاه بزرگ کمونیستی علیه اردوگاه کاپیتالیستی حمایت کردند.

Rosa گفت...

همان‌طور که می‌توان دید، از طریق فرایندی که در اواسط دهه‌ی 1920 آغاز شد، مفهوم همبستگی طبقه‌ی کارگر بین‌المللی با مفهوم وفاداری به اتحاد جماهیر شوروی و سپس پایبندی به کل اردوگاه کمونیستی جایگزین شد. در سراسر جهان، حمایت کمونیست‌ها از اتحاد جماهیر شوروی به‌مثابه میهن کارگران نیز به‌منزله‌ی حمایت از اردوگاه ضدامپریالیستی تعبیر شد. جنگ سرد، اتحاد جماهیر شوروی و اردوگاه کمونیستی را در نگاه بسیاری از طرفداران و مخالفان به بدیل ضدکاپیتالیستی و ضدامپریالیستی کاپیتالیسم تبدیل کرد. اردوگاه‌گراهای کمونیست از اردوگاه خود دفاع کردند، حتی هنگامی‌که جنایات استالین به‌طور گسترده‌ای شناخته شد، حتی بااینکه میلیون‌ها نفر به گولاگ‌ها (اردوگاه‌های کار اجباری) فرستاده شده بودند، حتی اگر هیچ حقوق سیاسی یا دموکراتیکی در اتحاد جماهیر شوروی وجود نداشت، حتی اگر اتحاد جماهیر شوروی به یک قدرت امپریالیستی بزرگ در اروپا تبدیل شده بود. وفاداری به اردوگاه کمونیستی، تمام اعتراضات به اوضاع درون اتحاد جماهیر شوروی را در ذهن حامیان آن تحت‌الشعاع قرار داد. اینجا زایش نخستین اردوگاه‌گرایی بود.

این وفاداری به این معنا بود که وقتی انقلاب کارگری علیه کمونیسم در مجارستان در سال 1956، انقلاب دموکراتیک در چکسلواکی در سال 1968، یا شورش عظیم کارگری در لهستان در سال 1980 رخ داد، اردوگاه‌گرایان کمونیست از اتحاد جماهیر شوروی یا سایر دول کمونیست هنگامی‌که تانک‌های خود را برای سرکوب آن جنبش‌ها به خیابان آوردند، حمایت کردند. (اصطلاح «تانکی» از همین‌جا آمده است)
مائوئیسم و جهان‌سوم‌گرایی

بااین‌حال، اردوگاه‌گرایی معاصر احتمالاً بیشتر مدیون مائوئیسم و جهان‌سوم‌گرایی است تا کمونیسم شوروی. جنبش کمونیستی پس از جنگ جهانی دوم شروع به فروپاشیدن کرد: یوگسلاوی در سال 1948 به دولت کمونیست مستقلی تبدیل شد، درحالی‌که مهم‌تر از آن، در اوایل دهه‌ی 1960، رقابت بین پکن و مسکو آغاز شد. کمونیسم دیگر یک جنبش جهانی متحد نبود. با ملل کمونیست رقیبی که به دنبال گسترش نفوذ و قدرت خود بودند، چندمحوری شد....

Rosa گفت...

جهان‌سوم‌گرایی به یک ایدئولوژی تبدیل شد. این ایده که جنبش‌های ضدامپریالیستی و ضداستعماری این خلق‌ها فرایند انقلاب سوسیالیستی را که در اتحاد جماهیر شوروی، چین یا بعداً کوبا آغاز شده بود، ادامه می‌دهند. انگاره‌ی جهان‌سوم‌گرا از جهانی تقسیم‌شده به ملل کاپیتالیست و ملل پرولتری-دهقانی، در ذهن بسیاری از چپ‌گرایان نفوذ کرد. در طول دهه‌ی 1960، این دیدگاه که مبارزات آزادی‌بخشِ مردم جهان سومْ پیشتاز جنبش انقلاب جهانی بودند، بر چپ افراطی، مائوئیست‌ها، تروتسکیست‌ها و دیگران تأثیر گذاشت. محبوبیت مائوئیسم و گوارایسم (از نام ارنستو «چه» گوارای کوبا) تا حدی از این چشم‌انداز ناشی می‌شد. درحالی‌که پروژه‌ی جهان‌سوم‌گرایانه تا اواخر دهه‌ی 1970 آشکارا شکست‌خورده بود، برخی از جهان‌سوم‌گراها اکنون پایبندی خود را از جنبش‌های انقلابی به حکومت‌های مختلف جنوب جهان منتقل کردند که هیچ‌کدام سوسیالیستی نبودند و تقریباً همه‌ی آن‌ها یک طبقه‌ی کاپیتالیست جدید را نمایندگی می‌کردند، حکومت‌های اقتدارگرا و اغلب دیکتاتوری‌های شخصی داشتند و به‌هیچ‌وجه مترقی نبودند.

Rosa گفت...

اردوگاه‌گرایی امروز

رخداد اصلی که باعث ظهور اردوگاه‌گرایی معاصر شد، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بین سال‌های 1989 و 1992 بود. اگر کسی دیگر نمی‌تواند از اردوگاه کمونیست شوروی حمایت کند، پس از چه نیرویی علیه کاپیتالیسم می‌توان پشتیبانی کرد؟ نظریه‌ی جهان‌سوم‌گرا پاسخی به برخی از افراد ارائه می‌داد: می‌توان از مبارزه‌ی ملل فقیر و تیره‌پوست جنوب جهان علیه امپریالیسم ملل ثروتمند و سفیدپوست شمال جهان حمایت کرد.

اردوگاه‌گرایان استدلال می‌کردند که در این دنیای آشکارا دوشاخه، باید طرف حکومت‌هایی را گرفت که بر جهان پرولتری-دهقانی حکم می‌رانند؛ جهانی از کارگران با پوست قهوه‌ای و سیاه که علیه قدرت‌های کاپیتالیستِ جهان ثروتمندتر سفیدپوست می‌جنگند. ملل کاپیتالیست و امپریالیست در شمال جهان، شامل استرالیا و نیوزیلند، جملگی سفیدپوست به‌جز ژاپن، کره‌ی جنوبی، سنگاپور و تایوان، ملل دهقانی-پرولتری در جنوب جهان را تحت ستم و استثمار قرار می‌دادند که همگی از رنگین‌پوستان تشکیل شده بودند. اردوگاه‌گرایان استدلال می‌کردند که قدرت‌های کاپیتالیست سفیدپوست بنا به تعریف امپریالیست هستند و ملل پرولتری-دهقانی که از رنگین‌پوستان تشکیل شده‌اند، ذاتاً ضدامپریالیست هستند. به این طریق، ملتی نظیر ایران که هرگز حکومت سوسیالیستی نداشته است، یا دیکتاتوری خانواده‌ی اسد در سوریه، می‌توانند به جرگه‌ی ملل ضدامپریالیست راه یابند. بدیهی است که این دیدگاه تمایل داشت شکاف طبقاتی را درون هر دو جهان کاپیتالیستی و به‌اصطلاح پرولتری-دهقانی کم‌اهمیت جلوه دهد یا کاملاً نادیده بگیرد. بنابراین برای اردوگاه‌گرایان، اردوگاه از طبقه مهم‌تر بود.

بسیاری از چپ‌گرایان قدیمی‌تر و سابق که امروزه اردوگاه‌گرا هستند، این ذهنیت را با خاستگاهش در انگاره‌های مائوئیست یا جهان‌سوم‌گرا پذیرفتند. برخی از تحلیلگران و فعالان سیاسی امروز که هنوز خودشان را چپ می‌پندارند، تمایل دارند همه‌ی سؤالات را ذیل مسئله‌ی امپریالیسم قرار دهند و ادعا کنند که مهم‌ترین و تقریباً محوری‌ترین مسئله است. اگر دولتی با ایالات‌متحده مخالفت کند، پس بنا به تعریف ضدامپریالیست است، انگار که نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود حکومت آن به تضاد اصلی در جهان یعنی امپریالیسم بی‌ارتباط است. علاوه بر این، مشکلات هر یک از دولت‌های به‌اصطلاح ضدامپریالیست هر چه باشند، نباید مورد واکاوی یا انتقاد قرار گیرند، زیرا ممکن است پشتیبانی از اردوگاه ضدامپریالیست و مبارزه‌ی آن علیه ایالات‌ متحده و متحدانش تضعیف شود. بنابراین، اردوگاه‌گرایان امروز در مورد قدرت‌های سیاسی اقتدارگرا و ستمگر یا نظام‌های اقتصادی استثمارگر در آنچه «ملل ضدامپریالیست» می‌دانند، مانند روسیه، چین، کوبا، ایران یا سوریه، هیچ بحثی نمی‌کنند. اردوگاه‌گرایان با این انگاره که سرشت طبقاتی، نظام حکومتی و رژیم اقتصادی ملل تحت محاصره مانند ونزوئلا یا نیکاراگوئه را باید بررسی کرد، حتی عداوت بیشتری دارند. آن‌ها استدلال می‌کنند که زیر سؤال بردن این حکومت‌ها کمک به امپریالیسم ایالات‌متحده است. بنابراین، مارکسیسم سنتی بر اساس تحلیل اقتصاد سیاسی، طبقات اجتماعی، نبرد طبقاتی و ستم در یک کشور و همچنین روابط بین‌المللی آن، کنار گذاشته می‌شود.

همین افراد نیز عموماً تمایل دارند که امپریالیسم را فقط مساوی با امپریالیسم ایالات ‌متحده تعریف کنند و اقدامات سایر ملل امپریالیستی را نادیده بگیرند یا کنار بزنند. ازآنجاکه در نگاه این فعالان، ایالات ‌متحده تنها قدرت امپریالیستی یا تا حد زیادی مسلط در همه‌جا است، پس ملل مخالف ایالات‌متحده -مانند روسیه، چین، ایران یا سوریه- را به‌عنوان کشورهای ضدامپریالیست تعریف می‌کنند. و با تعریف آن کشور‌ها به‌عنوان ضدامپریالیست، سپس اغلب توجیه‌گر حکومت آن ملت‌ها می‌شوند، حتی اگر حکومت‌های اقتدارگرای حکمروا بر کشورهای کاپیتالیست باشند. آن‌ها حتی به این ملل خصوصیات «سوسیالیستی» یا «دموکراتیک» نسبت می‌دهند که حکومت‌هایشان در واقع ندارند.

Rosa گفت...

منطق آن‌ها چیزی شبیه این است: X دشمن ایالات ‌متحده است، بنابراین X ضدامپریالیست است، بنابراین از آن حمایت می‌کنیم؛ و چون ضدامپریالیست است، باید مترقی باشد. درنتیجه، هرگونه انتقاد از کشور X ارتجاعی است. افرادی که از هر ملت ضدامپریالیستی مانند X انتقاد می‌کنند، باید طرف امپریالیسم باشند. بنابراین، به‌عنوان‌مثال، ازآن‌جایی‌که ایالات‌متحده یک قدرت امپریالیستی است و چین با ایالات‌متحده مخالفت می‌کند، پس چین باید مترقی (حتی برخی می‌گویند سوسیالیست) باشد. استدلال چنین ادامه می‌یابد: بنابراین کسانی که از چین به خاطر انداختن حدود 5/1 میلیون اویغور به اردوگاه‌های کار اجباری یا سرکوب جنبش دموکراتیک در هنگ‌کنگ انتقاد می‌کنند، باید متحد با حکومت ایالات‌متحده باشند و به‌طور عینی طرفدار امپریالیسم هستند. منطق اردوگاه‌گرا همین است.

بنا به استدلال اردوگاه‌گرایان، کسانی که از ملل به‌اصطلاح ضدامپریالیست (روسیه، چین و غیره) انتقاد می‌کنند، خودشان را در کنار امپریالیسم ایالات‌ متحده قرار می‌دهند. بااین‌حال، احزاب و حکومت‌های کاپیتالیست و امپریالیست غالباً طرف‌های متفاوتی می‌گیرند و تغییر جناح می‌دهند؛ و این امور چیزی است که چپ در این زمان نمی‌تواند تأثیر زیادی بر آن داشته باشد. برای مثال، به نظر می‌رسید که ترامپ به حامی ولادیمیر پوتین، دیکتاتور روسیه، تبدیل شده و شی جین پینگ را تحسین می‌کند؛ اتخاذ موضعی یکسان با کسانی که خودشان را ضدامپریالیست می‌نامند. بااین‌حال، همین ضدامپریالیست‌ها وقتی انترناسیونالیست‌ها به دفاع از مردم اویغور استان سین‌کیانگ[6] می‌آیند اعتراض می‌کنند، زیرا هم دولت ترامپ و هم بایدن گفته‌اند که از اویغورها حمایت می‌کنند.

حقیقت این است که انترناسیونالیست‌های سوسیالیست علی‌رغم این واقعیت که حکومت ایالات‌متحده می‌گوید پشتیبان اویغورها است، از آن‌ها حمایت می‌کنند. ما این کار را به دلایل خودمان و در عین مخالفت با امپریالیسم ایالات‌متحده انجام می‌دهیم. ما به این دلیل چنین می‌کنیم که اویغورها، مانند لهستانی‌ها و ایرلندی‌ها در زمان مارکس، حق تعیین سرنوشت دارند و نباید ازلحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تابع دولت اقتدارگرای چین و ناسیونالیسم هان[7] آن قرار گیرند.

امروزه اگر می‌خواهیم بدانیم که آیا کشور امپریالیست است، باید ببینیم که آیا به هر یک از پنج معیار فوق‌الذکر، یعنی فتح نظامی، تصرف قلمرو، انقیاد سیاسی، استثمار اقتصادی و سلطه‌ی فرهنگی، دست می‌زند یا خیر. ایالات‌متحده یقیناً همه‌ی این‌ها را انجام داده است و در امپریالیست بودنش شکی نیست. همین را می‌توان درباره‌ی کشورهای اروپای غربی و ژاپن نیز گفت. هم‌زمان، چین تبت را از طریق نظامی فتح کرد و سپس قلمرو آن را به تصرف خود درآورد، آن را تحت انقیاد سیاسی قرار داد و سعی کرده است تا فرهنگ آن را تا حدودی از طریق استعمار ریشه‌کن کند. امروزه چین با ایجاد جزایر کوچک در دریای چین جنوبی، قلمرو -در این مورد حقوق دریاها- را به تصرف خود درمی‌آورد و همسایگان خود نظیر فیلیپین را تهدید می‌کند. در سال 2014، روسیه قلمرو کریمه‌ی اوکراین را به‌طور نظامی تصرف و به خاک خود ضمیمه کرد که نخستین توسعه‌طلبی ازاین‌دست در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم بود.

پس چگونه این ایده در میان اردوگاه‌گرایان شکل گرفت که ایالات ‌متحده یگانه قدرت امپریالیستی است؟ بار دیگر می‌توانیم ریشه‌های این را در مائوئیسم جستجو کنیم. مائوئیست‌ها استدلال می‌کردند که در تحلیل هر مشکل سیاسی باید «تضاد عمده» را که تمام مسائل دیگر تابع آن هستند، یافت و برای غلبه بر آن تناقض اولیه جنگید. اردوگاه‌گراها این انگاره را پذیرفتند و آن را در سیاست جهانی به کار بردند، با این استدلال که امپریالیسم مسئله‌ی اصلی است و ایالات ‌متحده قدرت مسلط است. پس مبارزه باید علیه امپریالیسم ایالات ‌متحده باشد و نه بر سر مسائلی در کشورهای دیگر که به دموکراسی، اصلاحات اقتصادی، حقوق زنان یا حتی مبارزه برای سوسیالیسم مربوط می‌شود. بنابراین، این ایده‌ی تضاد عمده به حذف مبارزه برای انترناسیونالیسم طبقه‌ی کارگر تمایل دارد. اردوگاه‌گرایان استدلال می‌کنند که نباید از افرادی که برای دموکراسی می‌جنگند، کارگرانی که برای اتحادیه‌های کارگری مبارزه می‌کنند، یا زنانی که به دنبال برابری در کشورهایی مانند ایران یا سوریه هستند -حتی زمانی که این افراد به زندان می‌افتند- حمایت کرد، زیرا باعث انحراف حواس از تضاد عمده می‌شود که نقش آن کشورها به‌عنوان قدرت‌های ضدامپریالیستی در مبارزه علیه ایالات‌متحده است.

Rosa گفت...


انترناسیونالیسم، ضدامپریالیسم واقعی است

کسانی که از رژیم‌های اقتدارگرا به نام ضدامپریالیسم حمایت می‌کنند، نه‌تنها به همه‌ی آن مردمی ضرر می‌رسانند که در کشورهایی مانند روسیه، چین، ایران، سوریه، ونزوئلا و نیکاراگوئه برای دموکراسی و در برخی موارد همچنین برای سوسیالیسم مبارزه می‌کنند؛ بلکه اصول بنیادین سوسیالیسم را نیز نقض می‌کنند و مبارزه‌ی بالفعل علیه امپریالیسم ایالات‌ متحده را تضعیف می‌کنند.........

ضدامپریالیسم باید با انترناسیونالیسم و با حمایت از جنبش‌های کارگران در سراسر جهان آغاز شود. مخالفت با امپریالیسم نیازمند تقویت جنبش‌های کارگران، دهقانان، فقرای شهری و همچنین لایه‌های پایینی طبقات متوسط تباه‌شده در سراسر جهان است. باید مبارزه علیه امپریالیسم را بر اساس بسیاری از جنبش‌های اجتماعی دموکراتیک، جنبش‌های کارگری و در برخی موارد جنبش‌های سوسیالیست در کشورهای بی‌شماری ببینیم که تحت حکومت‌هایی زندگی می‌کنند که خودشان را کاپیتالیست یا سوسیالیست می‌نامند. ما در مقام سوسیالیست باید تلاش کنیم از این جنبش‌ها حمایت کنیم -چه در آرژانتین یا ونزوئلا، در ایران یا الجزایر، در ژاپن یا چین، در فرانسه یا اوکراین، در آلمان یا روسیه- و درعین‌حال نیز ابتدا در نظریه و سپس در عمل به گرد هم آوردن آن‌ها در یک جنبش بین‌المللی برای آزادی کمک کنیم.

Rosa گفت...

اپیزود ۲۴ - نگاهی به کتاب «منشاء همه چیز» اثر دیوید گریبر (انسان‌شناس) و دیوید ونگرو (باستان‌شناس)

https://anchor.fm/kamran856/episodes/--e1ja3nf

اپیزود ۲۴ - نگاهی به کتاب «منشاء همه چیز» اثر دیوید گریبر (انسان‌شناس) و دیوید ونگرو (باستان‌شناس)
اپیزود ۲۴ نگاهی به کتاب «منشاء همه چیز» اثر دیوید گریبر (انسان‌شناس) و دیوید ونگرو (باستان‌شناس)، در گفتگو با مهدی سنگلجی. کتابی که نگاهی تازه و متفاوت به تاریخ انسان دارد. «داستانی که در مورد خاستگاه‌هایمان تا بحال برای خود بازگو کرده‌ایم نادرست است، و بی‌جهت ایدهٔ عدم مساوات اجتماعی را تداوم میبخشد. گریبر و ونگرو میپرسند از چه رو افسانهٔ «انقلاب کشاورزی» این چنین دیرپا و مزمن مانده، و مدعی‌اند نکات بسیار دیگری برای آموختن از اجدادمان میتوان سراغ کرد

https://anchor.fm/kamran856/episodes/--e1ja3nf/a-a81d4tf

Rosa گفت...

در استراحت از فضای دیجیتالم بودم :)


هدف ما این نیست که آنارشیست های کوچک خوبی بسازیم. ما به دنبال این هستیم که مردمی آزاد بسازیم، آنها ممکن است بعداً با ما متفاوت فکر کنند.

کارخانه همانطور که هست باید نابود شود. و نه فقط معماری فیزیکی و ماشین آلات آن، بلکه ساختارهای ایدئولوژیک و سازمانی آن. تقسیم فعالیت کار به هزاران وظیفه فوق تخصصی و تقسیم کار به کار فکری مدیر و بندگی ماشینی خرده کار کارگر.
به نحوی، به شکلی جادویی، می توان همه اینها را، تحت حکومت کمونیستی یا سوسیالیستی، به یک کلیت آبرومند اصلاح کرد، اگرچه هیچ کس نمی داند چگونه.
مارکسیست ها و سوسیالیست ها فقط امیدوارندکه تمام کارهای پراکنده مورد نیاز مثلاً سیستم مکانیزه کیک‌سازی صنعتی (یک نفر در دستگاه مخلوط کن، یک نفر در دستگاه پخت، یک نفر در دستگاه برش، یک نفر در دستگاه بوکس) به خودی خود در فعالیت خودمختار یک نانوا منحل می شود و طبقه مدیریت پس از رهایی از فشارهای وارده توسط صاحبان سرمایه داری، آزادانه دست به دست پهپادهایی می شود که از دستورات آنها پیروی می کنند، با شادی یکدیگر را دوباره مهارت می دهند و سپس پیروزمندانه به سمت جامعه ای با فناوری پایین تر حرکت کنید که مهارت تخصصی مدیر و قدرت مبتنی بر آن را منسوخ می کند.
قرار است تصور کنیم که نخبگان فنی بوروکراتیک مورد تقاضای یک ماشین صنعتی جهانی، زمانی که آن ماشین از دست صاحبان مشاغل خصوصی گرفته شود و به دولت سوسیالیست داده شود، و نیروگاه های هسته ای، کانتینرهای نفتی، قدرت خود را کنار بگذارند. کشتی‌ها و کارخانه‌های قالب‌گیری تزریقی برای خدمت به اقتصادهای محلی کم‌انرژی اصلاح خواهند شد.
این ایده برای هر کسی که بتواند آن را بدون فیلترهای ایدئولوژیک تحریف کننده چپ گرایی درک کند، یک باور مضحک، کودکانه و مذهبی است. یک کارخانه صنعتی عظیم را نمی توان به اندازه ای که یک تراکتور برای حفاری باغی تغییر کاربری داد، به نفع انسان اصلاح کرد. و همانطور که زمین باید برای نیازهای تراکتور بازطراحی شود، انسان نیز باید متناسب با نیازهای کارخانه بازطراحی شود، که توضیح می دهد که چرا کارخانه-مرد (از جمله یک طبقه مدیریتی که ممکن است هرگز پا به یک کارخانه نگذارد). ) بسیار مشتاق است که سیستم کارخانه را تداوم بخشد، و در برابر این ایده که اگر قرار است انسان کنترل کارخانه را در دست داشته باشد، کل کارخانه باید نابود شود و برای انسان بازسازی شود - و نه فقط یک کارخانه، بلکه همه کارخانه ها.سیستم های به هم پیوسته ای که به داخل و از آن تغذیه می کنند. انسان کارخانه‌ای می‌داند که تهدید رادیکال برای سیستم صنعتی، تهدیدی رادیکال برای وجود خود اوست، به همین دلیل است که او نقدهای رادیکال از فناوری صنعتی را تقریباً به همان شیوه‌ای دریافت می‌کند که معتقدان بنیادگرا از پیامبران یا متون مقدس خود انتقاد می‌کنند.

درک مارکس از "توسعه کامل نیروهای مولده" نوع بشر، از طریق پیشرفت و گسترش تکنولوژیک، در واقع مستلزم چه چیزی است، یا به ناچار چه چیزی را در پی خواهد داشت - تباهی انسان و جذب روان انسان به یک کابوس و خودآگاه.

«پرولترهای» مارکس با «جهانی برای بردن» و «چیزی برای از دست دادن جز زنجیرشان» در واقع با تلاش برای بهبود موقعیت خود در پادشاهی کمبود به جای مبارزه برای احیای عوام، بند و بند خود را محکم می‌کنند.
طبقه جهانی واقعی کارگران سایه هستند - همه کسانی که در سایه تولید "غیرمولد" زحمت می کشند.
طبقه جهانی واقعی کارگران سایه هستند - همه کسانی که در سایه تولید "غیرمولد" زحمت می کشند.
طبقه جهانی واقعی کارگران سایه هستند - همه کسانی که در سایه تولید "غیرمولد" زحمت می کشند.


این ایده برای هر کسی که بتواند آن را بدون فیلترهای ایدئولوژیک تحریف کننده چپ گرایی درک کند، یک باور مضحک، کودکانه و مذهبی است. یک کارخانه صنعتی عظیم را نمی توان به اندازه ای که یک تراکتور برای حفاری باغی تغییر کاربری داد، به نفع انسان اصلاح کرد. و همانطور که زمین باید برای نیازهای تراکتور بازطراحی شود، انسان نیز باید متناسب با نیازهای کارخانه بازطراحی شود، که توضیح می دهد که چرا کارخانه-مرد (از جمله یک طبقه مدیریتی که ممکن است هرگز پا به یک کارخانه نگذارد). ) بسیار مشتاق است که سیستم کارخانه را تداوم بخشد، و در برابر این ایده که اگر قرار است انسان کنترل کارخانه را در دست داشته باشد، کل کارخانه باید نابود شود و برای انسان بازسازی شود - و نه فقط یک کارخانه، بلکه همه کارخانه ها.

Rosa گفت...

مارکس اولین رادیکال متزلزل یا حرفه ای بود. نویدبخش انقلاب، آزادی، برابری و شگفتی های دیگر، اما، در واقعمفروضات و اقدامات، حمایت از سیستم و کمک به توسعه آن. او نسبت به فناوری یا طبقه تکنو-بوروکراسی کارگزاران (مدیران، متخصصان، سیاستمداران، رهبران اتحادیه‌های کارگری) انتقادی نداشت، او قدرت فقرای روستایی و طبقه کارگر (دهقانان و افراد ناکافی) را تحقیر کرد. پرولتاریای توسعه یافته، که هر دوی آنها برای مارکس قبل از قوانین مقتدر تاریخ ضروری بودند) برای اداره امور خود، از جنگ های استعماری حمایت می کرد، مشروط بر اینکه در جهت انقلاب دولتی او کار کنند، و به یک نظریه خام هیولایی متعهد بود. از زندگی، تاریخ و تجربه بشری که هیچ چیز جالبی برای گفتن در مورد زندگی فراتر از آن وجود ندارد. به همین دلیل بود که مطبوعات بورژوازی، رادیکال‌های تندخویی مانند جان استوارت میل، شرکت‌ها از او استقبال کردند.

اگر این همه بود، می‌توانستیم با خیال راحت او را فراموش کنیم، اما از همه این جنبه‌های کلیدی، او با سوسیالیست‌های بی‌شماری، کمونیست‌ها و آنارشیست‌های اسمی [4] که از او پیروی کردند، یکسان است، به همین دلیل است که وقتی چند مشاهدات را استخراج کردیم. ارزش گران‌قیمتی که او به همراه داشت - همراه با نقدهای ضروری سرمایه‌داری که او آغاز کرد (مانند نقدهای براورمن، باران و سویزی، مامفورد، الول، فروم، برگر و بسیاری دیگر) - چرا درک و درک کامل آن بسیار مهم است.نظریه پردازی خام و فوق عقلانی او، اقتدارگرایی وحشیانه بی احساس او، سیاست رفرمیستی - و دولت گرا - به طرز رقت انگیزی تدریجی، پرستش تک شیدایی او از پیشرفت تکنولوژیکی و مدیریت شده توسط بورژوازی، تحقیر عریان او نسبت به مردم عادی و تجلیل او از ماشین تمدنی که باعث می شود. بردگان همه ما

خداحافظ آقای مارکس

https://expressiveegg.org/2021/10/05/goodbye-marx/

Rosa گفت...



چه اتفاقی در آینده می‌افتد؟ آیا شاهد گشایشی برای یک جنبش ضدجنگ یا ترقی‌خواه در جامعه‌ی روسیه خواهیم بود؟

فکر می‌کنم نیروی ارتش دارد ته می‌کشد. تحویل تجهیزات غربی وضعیت نظامی را به شکل بسیار جدی تغییر می‌دهد. خیلی شبیه جنگ کریمه است، وقتی انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها سلاح‌های برتری داشتند. اگر با افراد نزدیک به دستگاه نظامی روسیه صحبت کنید، به‌شدت نگران و گاهی حتی هراسان‌اند.

فکر می‌کنم اگر شکست‌های بیشتری در اوکراین رخ دهد، بله، اتفاقی می‌افتد. نمی‌دانم چه چیزی، اما رویدادهای مهمی قرار است رخ دهد. نمی‌گویم که آنها به کودتا دست می‌زنند، زیرا این با سنت نظامی روسیه هیچ خوانایی ندارد، اما می‌توانند به شکلی در جریان امور مداخله کنند.

اگر بخواهند به بسیج عمومی دست بزنند، یا مشمولان سربازی را گسترش دهند، آن وقت با یک شورش مواجه خواهیم شد. نمی‌دانیم دقیقاً شاهد چه واکنشی خواهیم بود، اما بسیار منفی خواهد بود.

https://pecritique.files.wordpress.com/2022/08/russia-ukraine-war-media-public-apolitical-vladimir-putin-.pdf

ناشناس گفت...

با سلام و درود

متاسفانه تلفنم قاطی کرد نتونستم ب هت کامنت بنویسم ، رفتم تلفن جدید خریدم،

می‌بوسم

Rosa گفت...

عالی
تلفن جدید پیشاپیش مبارک
3>

ناشناس گفت...

یوول هراری
خیلی عالی وضعیت جهانی امروز را تحلیل میکند
بن بست مارکسیسم و لیبرالیسم انسانیت با پای خود ب انتخاب شرکت میکند، می‌گوید ب زودی جنگ اتمی و گیجی تکنولوژی و پاسیو بودن توده ها جهنم واقعی و هوش مصنوعی جهنم واقعی رخ خواهد داد ب زودی دو میلیارد انسان بیکار خواهند شد!

Rosa گفت...

یوول هراری
یووال نوح هراری و 'آغاز زندگی مخفی در ایران'؛ نویسنده اسرائیلی همجنسگرای خداناباور

https://www.bbc.com/persian/arts-50435862

در اطلاعیه کوتاه و مختصر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، با ذکر نام کتاب‌های یووال نوح هراری و مترجمانشان، از "تعلیق مجوز کتاب‌های" این نویسنده خبر داده شده و نسبت به "هرگونه پیگرد احتمالی حاصل از خرید و فروش" این کتاب‌ها هشدار داده شده است.

این کتاب‌ها عبارت‌اند از: "انسان خردمند" ترجمه نیک گرگین، "انسان خداگونه" ترجمه زهرا عالی، "ساپی ینس" ترجمه محسن مینو خرد، "بیست و یک آموزه برای قرن بیست و یکم" ترجمه سودابه قیصری و "پول(سرمایه)" ترجمه مهدی نمازیان.

به این ترتیب، کتاب‌های یووال نوح هراری، به سرنوشت آثار برخی دیگر از نویسندگان معروف جهان دچار شد که نه پیش از انتشار در ایران، بلکه پس از انتشار در این کشور ممنوع شده‌اند؛

اگر امسال فرزندی به دنیا بیاورید، سال ۲۰۵۰، سی‌وچند ساله خواهد بود. حتماً آرزو دارید که تحصیلاتی خوب، شغلی آبرومند و زندگی‌ای مرفه داشته باشد و طبیعی است که تلاش می‌کنید تا راه زندگی را به او بیاموزید. اما یوول نوآ هراری، مورخ جوان، معتقد است بهترین کمکی که می‌توانید به فرزندتان بکنید، این است که اجازه ندهید به حرف‌هایتان گوش بدهد. زیرا دنیای پیش رو چنان در حال تغییر است که حکمت پیشینیان برای آن سودی نخواهد داشت.
به‌واقع ما در عصر هک کردن انسان‌هاییم.

الگوریتم‌ها همین الآن هم مراقب شمایند. آنگاه مراقبند که کجا می‌روید، چه می‌خرید، با چه کسی ملاقات می‌کنید. به زودی تک‌تک قدم‌ها، نفس‌ها و ضربان‌های قلب‌تان را هم رصد می‌کنند. آن‌ها با اتکا به کلان‌داده‌ها و یادگیریِ ماشین، شما را روزبه‌روز بهتر می‌شناسند. و آنگاه که این الگوریتم‌ها بهتر از خودتان شما را بشناسند، می‌توانند شما را کنترل و دست‌کاری کنند، و دیگر کار چندانی از دست‌تان برنمی‌آید. آن هنگام شما در ماتریکس، یا در چیزی از جنس «نمایش ترومن»۷، به سر می‌برید. بالاخره این نوعی مسألۀ تجربی است و بس: اگر الگوریتم‌ها بهتر از آنچه خودتان می‌فهمید بفهمند که درون شما چه رُخ می‌دهد، مرجعیت به آن‌ها منتقل می‌شود.
:)

Rosa گفت...

اگر مطالعه شما تاثیر سروتونین بر افسردگی را قطعاً رد می‌کند، پس چه عللی را باید برای این بیماری در نظر گرفت؟

می‌توانیم همچنان به جستجو برای علل بیولوژیک افسردگی ادامه دهیم یا اینکه می‌توانیم افسردگی را از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم: می‌توانیم آن را واکنشی به مشکلات اجتماعی و شخصی و ناملایمات زندگی در نظر بگیریم. پژوهش‌های متعددی نشان می‌دهند که بین این مسائل و افسردگی ارتباط موثقی وجود دارد.

آیا استفاده از قرص برای مبارزه با افسردگی یکی از سمپتوم‌های پزشکی‌ای است که برای هر ناراحتی‌‌ای راه‌حلی دارویی تجویز می‌کند؟ آیا استفاده از این داروها عوارضی داشته که می‌شده است از آنها اجتناب کرد؟

صد البته ! مشکل اینجاست که افسردگی وضعیتی تلقی می‌شود که اصل و ریشه آن را باید در مغز جستجو کرد. اگر اینگونه فکر کنیم، راه‌حل دارویی منطقی است (در زبان انگلیسی ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید: «وقتی یک چکش دارید، همه چیز شبیه میخ به نظر می‌رسد») اما اگر افسردگی را واکنشی به مشکلات اجتماعی و شخصی در نظر بگیرید، در این حالت مهم‌ترین «درمان» آن است که به شخص کمک کنیم تا بتواند با این مشکلات رویارو شود.

https://www.radiozamaneh.com/725034/