۱۹ اردیبهشت، ۱۳۹۴

فیلم لحظه ی خودکشی دادن فریناز خسروانی در هتل تارا- مهاباد

لحظة انتحار فریناز خسروانی هربا من الاغتصاب .. وكردستان إيران تشتعل
الفتاة الكردية فریناز خسروانی لحظة قفزها من شباك الفندق هربا من محاولة اغتصابها من قبل ضابط إيراني .. والأكراد ينتففضون في كل إيران ، للمزيد : صحيفة أنحاء الإلكترونية 


توجه: قسمت اول فیلم ( از آرشیو است) فریناز خود را از طبقه ی 4 هتل تارا به پایین پرت کرد. در کلیپ فیلم زن دیگری قرار داده شده است، البته صحنه متاسفانه واقعی اما در مکان و زمان دیگر. تاکنون تمام فیلمهای دوربین مدار بسته ی هتل، تمامن در دست نیروهای امنیتی میباشد.
برای خواندن مطالب زیر روی تیترها کلیک کنیم.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به نقل از شاهدان عینی، ٣ نفر جوان بدون هیچ دلیل مشخصی، توسط نیروهای لباس شخصی و در انظار عمومی بازداشت و با ماشین برده شده‌اند. تکمیلی: خبرنگار کُردپا از سنندج می‌گوید که حضور نیروهای لباس شخصی و نظامی در سطح شهر سنندج کاملا مشهود است.

شاهد علوی روزنامه‌نگار
در ضرورت آتش زدن هتلی که سرعت زیاد در حرکت، هنگام خروج از “اتاق بالکن دار آن”، موجب سقوط از پنجره و مرگ می‌شود.
زمانی که قانون به کاغذپاره‌های بی‌ارزشی در دست حاکم بدل شده و ماموران قانون نیز به دلقک‌هایی بدل می‌شوند که برای “حفظ آرامش” باید دروغ‌های مضحک بگویند، تنها روایت معتبر، روایت مردمی است که از دروغ، کثافت و سرکوب به ستوه آمده‌اند و خیابان‌ها را تسخیر می‌کنند.
«فریناز خسروانی» از بالکن اتاقی در طبقه چهارم یک هتل خود را به بیرون پرتاب می‌کند تا از خطری بگریزد. پریدنی که نتیجه‌اش مرگ است. اتاق در اجاره مردی بوده (بازرس، مامور یا هر آشغال دیگری) و مرد هنگام پریدن فریناز در اتاقش حضور داشته است. مالک و مدیر هتل به اصرار، مرگ فریناز را “اتفاقی و ناشی از سقوط تصادفی” اعلام می‌کند و با انتخاب این موضع، با مرد داخل اتاق در مسئولیت هر آنچه رخ داده، شریک می‌شود. او انتخاب می‌کند که در کنار “قانون و مامورانش” بایستد و هزینه‌اش را هم باید پرداخت کند.
مردم، همان مردمی که از شنیدن دروغ‌هایی برای “حفظ آرامش جامعه” خشمگین هستند، تعبیر تلخ اما پذیرفتنی‌تری از این فاجعه دارند: مرد ساکن اتاق قصد تجاوز به فریناز را داشته است و او چون نمی‌خواسته است تن به این تجاوز بدهد و برای پاسداری از کرامت انسانیش (ربطی به ناموس ندارد)، از تنها راه رهایی به بیرون پریده است.
راهی برای رهایی از غلبه اهریمنی که جسم تو را می‌آلاید و تنت را با خودت بیگانه می‌کند. راهی بی بازگشت، راهی به خون نشسته، راه رهایی
فریناز فکر کرده است گزینه دیگری ندارد و انتخاب کرده است این چنین از کرامت انسانی خود حفاظت کند.
مرد متجاوز در سایه گمنامی و تاریکی مانده است و قانون برای حفاظت از یکی از مامورانش و “حفظ آرامش”، به حمایت از او برخاسته است. متجاوز در روایت قانون از ماجرا، به جایگاه خواستگاری دل خسته برکشیده می‌شود تا از او که حفظش برای “امنیت جامعه” لازم است، محافظت شود.
مالک و مدیر هتل هم، کسی که حتی اگر طراح نقشه تجاوز نبوده باشد، آگاهانه انتخاب کرده است که کنار متجاوز بایستد و از او حمایت کند، شهر را ترک کرده است. قانون که می‌داند کجاست با او کاری ندارد، اما مردم خشمگین که می‌دانند “نشانه‌های کاذب آرامش و امنیت”، چه به آسانی به خانه‌های امن جنایت بدل می‌شوند، به درستی به ملک مرد موفق شهر، که برند و نماد و سمبل “خوشبختی، امنیت و آرامش کاذب” در شهر است هجوم می‌برند و آتشش می‌زنند.
مردم مهاباد انتخاب کرده‌اند تا در دفاع از کرامت به خطر افتاده فریناز خسروانی به خیابان بیایند و نقاب از چهره دروغین، آلوده و منحط قانون و مامورانش بردارند.
بازی تازه شروع شده است
«مرحومه قصد خروج از اتاق را داشته که به دلیل سرعت در حرکت، از پنجره سقوط کرده و فوت می‌کند»
در ایران مردم برای خروج از اتاق از پنجره استفاده می کنند؟
اشپیگل آنلاین
این مامور به صاحب هتل قول داده بوده که برای ستاره پنجم هتلش اقدام کند، چنانکه برای مدت زمان اقامتش در هتل بهش سرویس خوب و راحت بدهند. به همین خاطر صاحب هتل به این مامور کمک کرد."
برخورد جسم سخت به سر" قاضی مرتضوی این توضیح بامزه تره که خواسته از در بره بیرون از پنجره سقوط کرده مرده.
معاون اول قوه قضاييه روز شنبه درباره پرونده مهاباد گفت: تعدادی احضار و بازداشت شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ غلامرضا محسنی اژه ای بدون توضيح بيشتر در اين زمينه افزود:‌ جزئيات اين حادثه همزمان با پيش رفتن پرونده مشخص می‌شود.
پيشتر معاون اجتماعی نيروی انتظامی،‌ گفته بود که متهم پرونده خودکشی يکی از کارکنان هتل تارا در شهر مهاباد دستگير شده و به جرم خود اعتراف کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ او بدون اشاره به جزييات اين اعتراف درباره موضوع خودکشی فريناز،‌ از کارکنان هتل تارا در مهاباد، گفت: او پس از اطلاع خانواده اش مبنی بر قرار ملاقاتش با فرد ديگری قصد داشت از بالکن اتاق به اتاق ديگر مراجعه کند که هنگام عبور به پايين سقوط کرد.
اين در حاليست که علی رضا رادفر، معاون سياسی - امنيتی استاندار آذربايجان غربی،‌ روز جمعه به خبرگزاری برنا گفته بود: متهم درصدد بود از مرحومه برای ازدواج درخواست کند، منتهی مرحومه قصد خروج از اتاق را داشت که به دليل سرعت در حرکت از پنجره سقوط کرد.

چند خبر کوتاه در مورد درگیری های مهاباد
نیروهای امنیتی ایران جاده ی بورهان (مسیر بوکان _ مهاباد) را مسدود کرده اند.
شایان ذکر است در دو روز گذشته شهروندان زیادی از بوکان به مهاباد رفته اند تا در اعتراضات شرکت داشته باشند.
بر طبق اخبار رسیدە "مدافعین شرق کوردستان" به ادارەی اطلاعات مهاباد حمله کردەاند. همچنین این نیروی مسلح در شهر اشنویه هم به خانه ی یکی از مزدوران شناختە شدە، حملە 
 کردەاند.

تمام لینکهای مربوط به فریناز خسروانی کارمند هتل تارا/ مهاباد که خودکُشی شد.







درگیری مردم مهاباد با مزدوران امنیتی رژیم

هیچ نظری موجود نیست: