۲۴ دی، ۱۳۸۹

کشتار جوانان معترض در کشور تونس

محمد البوعزيزيم Bouazizi  Mohamed
ده ها کشته در تظاهرات علیه بیکاری در تونس
فدراسیون بین المللی حقوق بشر شمار قربانیان تظاهرات علیه بیکاری در تونس را سی و هفت نفر اعلام کرده است. رئیس این فدراسیون که دفترش در پاریس است می گوید فهرست نام سی و هفت نفری را که کشته شده اند به دست آورده است و می افزاید که ممکن است تعداد قربانیان از سی و هفت نفر بیشتر باشد. در پی تشدید تظاهرات خشونت آمیز که در اعتراض به افزایش بیکاری در تونس جریان دارد، دولت دستور بستن تمام مدارس و دانشگاه ها را برای مدت نامعین داده است. این تظاهرات که از یک ماه قبل شروع شده، همچنین به سرخوردگی مردم از دولت ارتباط داده شده است. شورش غیر منتظره در تونس زمانی آغاز شد که یک فارغ‌التحصیل ۲۶ ساله دانشگاهی که تنها توانسته بود به عنوان فروشنده خیابانی کار پیدا کند، خود را به آتش کشید. وی بر اثر شدت سوختگی درگذشت.
Hunderte Bewohner von Sidi Bouzid (eine Stadt 210 km südwestlich von Tunis) demonstrierten am Samstag, den 18. Dezember vor dem Sitz des Gouvernorats um ihrem Wut auf die Regierung Ausdruck zu verleihen und ihrer Solidarität mit dem jungen arbeitslosen Mohamed Bouazizi, der Informatik am Höheren Institut von Mahdia studiert hatte. Bouazizi hat sich selbst vor dem Gouvernoratsgebäude in Brand gesetzt, um gegen die Konfiszierung seines Obst- und Gemüsestandes durch die Polizei zu protestieren. Die Demonstranten zogen durch die Stadt und riefen verschiedene Parolen. Es ist nicht bekannt, ob Mohamed lebt oder tot ist. Seine Familie sagt, dass es ihnen verboten wurde, ihn zu sehen. Vier Polizisten sind wegen der Tragödie vom Dienst supendiert worden. Die Regierung hat hunderte Polizisten nach Sidi Bouzid zur Verstärkung geschickt, da die Demonstrationen am Sonntag weitergingen.
Mohamed Bouazizi, the 26-year-old unemployed man whose self-immolation sparked nationwide unrest, dies of severe burns.
Mohammed Bouazizi, 26, sold fruit and vegetables illegally in Sidi Bouzid because he could not find a job.
«زین‌العابدین بن علی»، رئیس‌جمهوری تونس مدت ۲۳ سال است قدرت را در این کشور در دست دارد. در پی گسترش ناآرامی‌ها در تونس، دولت این کشور برای کنترب اوضاع دستور داد تمامی مدارس و دانشگاه‌ های این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.تونس شاهد بیکاری گسترده بالای 13/3 و گرانی مواد غذایی است.فقر و بیکاری در شهرها و روستاها بیداد می‌کند و افزون براین، مردم قربانیِ زورگویی و اخاذی مأموران دولتی نیز هستند. 50 در صد از جوانان تحصیل‌کردۀ تونسی همواره بیکارند. اقتصاد تونس با جمعیتی جوان، بالغ بر ۱۰ و نیم میلیون نفر، بیشتر متکی به کشاورزی است. در جامعه امروز تونس اکثریت در حال فقیر‌تر شدن و گروه برگزیده و کوچکی در حال انباشتن ثروت هستند. در نتیجه، فاصله فقر و ثروت در آن کشور رو به افزایش گذاشته است. شمار کشته شدگان از ابتدای درگیری ها حداقل به۷۰ نفرمی رسد.بیمارستانها بمدت یکساعت کار خود را در اعتراض به کمبود کیسه خون تعطیل نمودند تا بدین وسیله توجه عموم را به شمار زخمیان جلب نمایند.پلیس ها حتی به تشیح جنازه ها هم تیراندازی می کنند". .
فیلم: قتل عام وحشیانه تظاهرکنندگان علیه بیکاری و گرانی در تونس  توجه صحنه های دردناک-

GENOCIDE ALERT: GOVERNMENT MASSACRING CIVILIANS IN TUNISIA 2011
kasserine 10Jan11 Affrontements contre la Police Tunisienne de BENALI
Martyre Tunisia Tunisie Kasserine Thala 09-01-2011.mp4  توجه صحنه های دردناک فیلم
Warning message to the UN from Tunisia فیلم:
Tunisia Riots Ettadhamen City Intila9a 11 January 2011.mp4 فیلم:
Footage of protests and confrontation in the streets of Cite El-Zouhour Tunisia فیلم:
موزیک ویدئو از تونس
Zine El Abidine n Ali tunisie LA CHANSON INTERDIE EN TUNISI amani antit
Ben Ali amani antit DICTATURE LA VRAI VIE TUNISIE
فیلم:
Tunisie : Décés de Mohamed Bouazizi Le jeune marchand الشهيد محمد البوعزيزي

هیچ نظری موجود نیست: