۰۶ بهمن، ۱۳۸۹

فیلم تظاهرات امروز مصریها "روز طغیان"

فیلم؛ فرار پلیس ضد شورش مصر از دست جوانان معترض

MUST SEE 25.01.2011 Egypt Cairo

فیلم از یکی از خیابان های مصر و تظاهرات علیه حکومت حسنی مبارک

مظاهرات 25 يناير في مصر   مظاهرات يوم الغضب
تلاش معترضان مصری برای تسخیر پارلمان مصر و درگیری با نیروی های نظامی مصر
Cairo Egypt Protesters attempt to storm parliament 25.01.2011
مظاهرات "يوم الغضب" في مصر    مظاهرات يوم الغضب تهز أرجاء مصر 1.     مظاهرات يوم الغضب 25/1 في الإسكندرية
تظاهرات امروز مصریها"روز طغیان"
مظاهرات "يوم الغضب" في مصر1   مظاهرات "يوم الغضب" في مصر2   مظاهرات "يوم الغضب" في مصر3

به گزارش بی بی سی، در قاهره، که محل برگزاری بزرگترین تظاهرات بود، تلویزیون دولتی گفت که یک مامور پلیس در درگیری ها کشته شده است. پزشکان در سوئز گفتند که دو تظاهرکننده در آنجا کشته شده اند. این تظاهرات با حضور هزاران نفر پس از یک کمپین اینترنتی و با الهام از قیام اخیر در تونس برگزار می شود. در قاهره پایتخت مصر، پلیس ضد شورش با گاز اشک آور و ماشین‌های آبفشان به صفوف تظاهرکنندگان ضد دولتی حمله کرد. در همین حال، خبرگزاری آلمان تعداد تظاهرکنندگان روز سه‌شنبه در قاهره را «در حدود ۲۵ هزار نفر» برآورد کرده‌است و به گزارش خبرگزاری‌ها ۲۰ تا ۳۰ هزار نیروی پلیس برای متوقف کردن این تظاهرکنندگان در محل حاضر شدند. این نیروها کوشیدند با ماشین‌های آب‌پاش و پرتاب گاز اشک‌آور، جمعیت معترض را پراکنده کنند که در جریان این اقدام‌ها دست‌کم ۵ معترض زخمی شده و شمار زیادی از راهپیمایان بازداشت شدند. فعالان در پیام های اینترنتی خواستار یک "روز طغیان" شده بودند. تظاهرات مخالفان در این کشور تحت حکومت 30 ساله حسنی مبارک که به شدت مخالفان را کنترل می کند نادر است.
با ادامه انقلاب اینترنتی در مصر، و گسترش پیام رسانی و عضو گیری در میان مصری‌ها ، شبکه اجتماعی «توییتر» امروز در مصر فیلتر شد.
In Pictures: 'Day of Anger'

۵ نظر:

طیفور گفت...

با سلام!
از اینکه مطالب مرا در وبلاگتان قرار دادید بسیار سپاسگزارم!
اگر مشکل مردم تونس و مصر و ... دیکتاتورهای حاکم بر آن کشورهاست، مشکل مردم ایران علاوه بر سران دیکتاتور رژیم، قانون اساسی ضددموکراتیک و اصلاح‌ناپذیر جمهوری اسلامی است و با توجه به مقاومت سرسختانه حکومت در برابر کوچکترین اصلاحی (که نمونه‌اش را سال پیش دیدیم)، لازمه سرنگونی رژیم یک انقلاب وسیع توده‌ای و طولانی خواهد بود که این به نوبه خود راه را برای رادیکالیسم و نهایتاً رشد تفکرات چپ در میان انقلابیون جوان باز می‌کند. باید از الآن به فکر فردایی بود که "اگر جریان حوادث در جهت صحیحی هدایت شود" تأثیر عمیقی بر خاورمیانه، جهان اسلام و نهایتاً جامعه بشری خواهد داشت.

طیفور گفت...

به بهانه 6 بهمن، 29مین سالروز قيام آمل:
...رهنمود رهبری اين بود كه فقط نيروهائی كه مسلح هستند يا مسلحانه در مقابل ما مقاومت می كنند بايد اعدام شوند.
...يكی از بسيجی های مسلح دستگير شده به فرمان كاك محمد بی درنگ اعدام شد!
...گروه پاكسازی محله اسپه كلا هم توانست يك ماشين گشت سپاه را به دام اندازد و همگی افراد آنرا زنده دستگير كند. در جلوی بيمارستان شير و خورشيد با حكم رفيق حشمت اسدي، شش تن از پاسداران مسلح توسط رفيق حسين ساری اعدام شدند!
...رفقای گروه كمين كمربندی طالقانی هم تحت فرماندهی رفيق فريدون خرم روز به يك ماشين گشت سپاه ايست دادند. ماشين ايستاد رفيق فريدون سراغ ماشين رفت و از آنها پرسيد كی هستيد، وقتی شنيد كه پاسدار هستند بدون ذره ای درنگ، قبل از آنكه آنها عكس العملی از خود نشان دهند با يك دست اسلحه پاسداری را كه از پنجره بيرون بود پس زد و لوله تفنگ خود را به درون ماشين برد و با خونسردی و قاطعيت فوق العاده ای كه مختص خودش بود، كليه سرنشينان را به رگبار بست و كشت!
برگرفته از كتاب «پرندۀ نوپرواز» (داستان حمله مائوئيستها به آمل از زبان خودشان)
__________
یکی از شانس‌های گروههای چپ و مسلح مخالف جمهوری اسلامی (کمونیستها، مجاهدین، حزب دموکرات کردستان و ...) این بود که به قدرت نرسیدند و لذا ما اکنون از آنها به عنوان شهدای انقلابی ایران تجلیل می‌کنیم و گرنه همان جنایاتی را مرتکب می‌شدند که رهبران فکری آنها (لنین، استالین، مائو، کاسترو و ...) در کشورهای تحت حکومت خود انجام دادند.

ناشناس گفت...

یاوه‌های "صدر"المتألهین: اعلامیه برابری زنان و حیوانات!

ملاصدرا گفته است:
«و منها تولد الحیوانات المختلفه... بعضها للاکل... و بعضها للرکوب و الزینه... و بعضها للحمل... و بعضها للتجمل و الراحه... و بعضها للنکاح... و بعضها للملابس و البیت و الاثاث...»
ترجمه:
«و از عنایات الهی در خلقت زمین، تولد حیوانات مختلف است... که بعضی برای خوردن اند... و بعضی برای سوار شدن... و بعضی برای بار کشیدن... و بعضی برای تجمل... و بعضی برای نکاح و آمیزش... و بعضی برای تهیه لباس و اثاث خانه...»
اسفار اربعه جلد 7 فصل 13 ص 136. مکتبه مصطفوی.

"فی ادراجها فی سلک الحیوانات ایماء لطیف الی ان النساء لضعف عقولهن و جمودهن علی ادراک الجزئیات و رغبتهن الی زخارف الدنیا، کدن ان یلتحقن بالحیوانات الصامته حقا و صدقاً، اغلبهن سیرتهن الدواب و لکن کساهن صوره الانسان لئلایشمئز عن صحبتهن و یرغب فی نکاحن و من هنا غلب فی شرعنا المطهر جانب الرجال و سلطهم علیهن فی کثیر من الاحکام کالطلاق و النشوز و ادخال الضرر علی الضرر"
همانجا، حاشیه ملاهادی سبزواری.
ترجمه:
"اینکه صدرالدین شیرازی زنان را در عدد حیوانات در آورده است اشاره لطیفی دارد به اینکه زنان به دلیل ضعف عقل و ادراک جزئیات و میل به زیورهای دنیا، حقاً و عدلاً در حکم حیوانات زبان بسته اند. و اغلبشان سیرت چهارپایان دارند ولی به آنان صورت انسان داده اند تا مردان از مصاحبت با آنها متنفر نشوند و در نکاح با آنان رغبت بورزند و به همین دلیل در شرع مطهر مردان را در کثیری از احکام، مثل طلاق و نشوز و... بر زنان چیرگی داده..."

ناشناس گفت...

حملات آیت الله خمینی به حیثیت و کرامت زن

انگيزه مخالفت با تصويبنامه انجمنهاى ايالتى و ولايتى اى مسلمانان عالم! بدانيد در جريان تصويبنامه انجمنهاى ايالتى و ولايتى علت مخالفت علماى اسلام قضيه شرکت زنان در انتخابات نبود، اين قضيه ناچيزتر از آن بود که آن قيام عمومى را به همراه داشته باشد.
مسئله اين بود که علما و روحانيون ديدند که دستگاه جبار مى خواهد با کيد شيطانى اسلام را قلب کند و اوضاع را به عقب برگرداند.
۲۹اسفند ۱۳۴۱ / ۲۳ شوال ۱۳۸۲


به نام امام صادق مى خواهند احکام مقدس قرآن را از بين ببرند و تعاليم درخشان آن را ريشه کن کنند. آنها در کنار شعار احترام به مقام حضرت صادق، از تساوى حقوق زن و مرد دم مى زنند.
تساوى حقوق زن و مرد يعنى قرآن را زير پا گذاردن، يعنى مذهب جعفرى را کنار زدن، يعنى قرآن را مهجور کردن و به جاى آن کتابهاى ضاله قرار دادن، يعنى دخترها را به سربازخانه ها کشانيدن و ساير کارهايى که نواميس اسلام و مسلمين را به خطر تهديد مى کند.
اين تساوى حقوق زن و مرد و ملحقات آن از نظر بيست ميليون نفوس ايرانى مردود، و محکوم است.
معذلک با زور و سرنيزه ، با فشار و با آتش گلوله مى خواهند آن را بر ملت ما تحميل کنند
۲۹ اسفند ۱۳۴۱ / ۲۳ شوال ۱۳۸۲


نواميس مسلمين در شرف هتک است.
و دستگاه جابره با تصويبنامه هاى خلاف شرع و قانون اساسى مى خواهد زنهاى عفيف را ننگين و ملت ايران را سرافکنده کند.
دستگاه جابره در نظر دارد تساوى حقوق زن و مرد را تصويب و اجرا کند .
يعنى احکام ضروريه اسلام و قرآن کريم را زير پا بگذارد، يعنى دخترهاى هجده ساله را به نظام اجبارى ببرد و به سربازخانه ها بکشد، يعنى با زور سرنيزه دخترهاى جوان عفيف مسلمانان را به مراکز فحشا ببرد. هدف اجانب قرآن و روحانيت است.
۲۲اسفند ۱۳۴۱ / ۱۶ شوال ۱۳۸۲

نتيجه آزادى ادعايى زنان شما ببينيد بيست و چند سال است از اين کشف حجاب مفتضح گذشته است، حساب کنيد چه کرده ايد? زنها را وارد کرديد در ادارات، ببينيد در هر اداره اى که وارد شدند، آن اداره فلج شد.
فعلا محدود است، علما مى گويند توسعه ندهيد، به استانها نفرستيد.
زن اگر وارد دستگاهى شد، اوضاع را به هم مى زند، مى خواهيد استقلالتان را زنها تامين کنند?! کسانى که شما از آنها تقليد مى کنيد، دارند به آسمان مى پرند، شما به زنها ور مى رويد? بد معرفى نکنيد روحانيون خود را به دنيا، براى شما عيب است.
اينها دردهايى است، اينها نصيحت است، ولى چه سود
۱۱ آذر ۱۳۴۱ / ۴ رجب ۱۳۸۲

لازم است به آقايان محترم تذکر دهم: به طورى که از قراين ظاهر مى شود دستگاه جبار درصدد تصرف در احکام ضروريه اسلام است، بلکه شايد خداى نخواسته بخواهند قدمهاى بلندترى بردارند.
کرارا در نطقهاى مبتذلشان تصريح به تساوى حقوق زن و مرد در تمام جهات سياسى و اجتماعى کرده اند که لازمه اش تغيير احکامى از قرآن مجيد است
۱۲ ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۸ ذى الحجه ۱۳۸۲

در مطبوعات تصريح مى شود که تصويبنامه سربازى دخترها در دست تنظيم است، با اين وصف آن را انکار مى کنند و به تشبثات مضحک دست مى زنند.
دستگاه جبار گمان کرده با زمزمه تساوى حقوق مى تواند راهى براى پيشرفت مقاصد شوم خود، که آن ضربه نهايى به اسلام است، باز کند.
نمى داند که در آن صورت مواجه با چه عکس العملى خواهد شد.
۱۲ ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۸ ذى الحجه ۱۳۸۲

ناشناس گفت...

...ديديم که از اولى که اين دولت بيسواد و بى حيثيت روى کار آمد، از اول اسلام را هدف قرار داد: در روزنامه ها با قلم درشت نوشتند که بانوان را حق دخالت در انتخابات داده اند، لکن شيطنت بود، براى انعطاف نظر عامه مردم به آن موضوع بود که نظرشان به الغاى اسلام و الغاى قرآن، درست نيفتد
۱۲ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۸ ذى الحجه ۱۳۸۲

دوباره تساوى حقوق من جميع الجهات.
تساوى حقوق من جميعالجهات، پايمال کردن چند تا حکم ضرورى اسلام است، نفى کردن چند تا حکم صريح قرآن است
۱۲ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۸ ذى الحجه ۱۳۸۲

کى ما گفتيم طلاق به دست زن باشد، نخير طلاق به دست مرد است.
از آن طرف مى گويند: نخير کى ما راجع به ارث گفتيم، نخير ارث هم همان طورى است که خدا گفته
۱۲ ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۸ ذى الحجه ۱۳۸۲

موضوع حق شرکت دادن زنان در انتخابات مانعى ندارد، ولى حق انتخاب شدن آنها فحشا به بار مى آورد
۱۰ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۶ ذى الحجه ۱۳۸۲

ما امروز مواجه هستيم با دستگاه جبارى که در نظر دارد احکام اسلام را يکى پس از ديگرى تغيير دهد .آنچه تاکنون با صراحت در نطقهاى خود اظهار کرده اند تساوى حقوق زن و مرد است در همه جهات که چندين حکم ضرورى اسلام پايمال مى شود.
اخيرا در طرحى که وزير دادگسترى تهيه کرده است قيد رجوليت و اسلام را از قضات لغو کرده ، و چيزهاى وحشتناکى در زير پرده است که اگر غفلت شود اساس مذهب در معرض خطر است.
۱۴ ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۱۰ ذى الحجه ۱۳۸۲

اعلام به تساوى حقوق زن و مرد از هر جهت، الغاى اسلام و رجوليت از منتخب و منتخب و الغاى اسلام و رجوليت از شرايط قضات، نمونه ظاهر ديگرى است
۱۶ ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۱۲ ذى الحجه ۱۳۸۲

کراراً در بيانات خود گفته اند و اعلام نموده اند، تساوى حقوق زن و مرد را که در اثر آن چندين حکم ضرورى محو خواهد شد.
اخيرا وزير دادگسترى در طرح خود قيد رجوليت و اسلام را از شرايط قضات الغا نمود
۱۷ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۱۳ ذى الحجه ۱۳۸۲

اگر به واسطه سکوت شماها به اسلام لطمه اى وارد آيد، نزد خداى تعالى و ملت مسلمان مسئول هستيد: اذا ظهرت البدع فللعالم اءن يظهر علمه ، و الا فعليه لعنةاللّه. از تساوى حقوق اظهار تنفر کنيد، و از دخالت زنها در اجتماعى که مستلزم مفاسد بيشمار است، ابراز انزجار، و دين خدا را يارى کنيد.
۲۸ ارديبهشت ۱۳۴۲ / ۲۴ ذى الحجه ۱۳۸۲

گفته بودند: پيغمبر آرزوى تساوى داشت، اينها مرادشان از تساوى حقوق، عدالت اجتماعى نيست، ممکن است اگر علما ساکت شوند، کم کم حرف از ارث و طلاق و غير اينها به ميان بياورند
۲۱فروردين ۱۳۴۳ / ۲۶ ذى القعده ۱۳۸۳

ان شااللّه موضوع لغو شرکت نسوان در انتخابات درست مى شود، اگر درست نشد ما تنها نيستيم، تمام ملت ايران و عشاير و حتى ساير ملتهاى کشورهاى مسلمان و سنى پشتيبان ما هستند
۱۴ آبان ۱۳۴۱ / ۷جمادى الثانى ۱۳۸۲

وظيفه دينى همه ماست که بگوييم و بخواهيم که قانون شرکت نسوان در انتخابات، انجام نشود
۶ آبان ۱۳۴۱ / ۲۸ جمادى الاول ۱۳۸۲

ورود زنها به مجلسين و انجمنهاى ايالتى و ولايتى و شهردارى مخالف «است با» قوانين محکم اسلام که تشخيص آن، به نص قانون اساسى، محول به علماى اعلام و مراجع فتواست، و براى ديگران حق دخالت نيست
۲۸ مهر ۱۳۴۱ / ۲۰ جمادى الاول ۱۳۸۲

حضور مبارک اعليحضرت همايونى پس از اهداى تحيت و دعا، به طورى که در روزنامه ها منتشر است، دولت در انجمنهاى ايالتى و ولايتى، اسلام را در راىدهندگان و منتخبين شرط نکرده ، و به زنها حق راى داده است و اين امر موجب نگرانى علماى اعلام و ساير طبقات مسلمين است
۱۷ مهر ۱۳۴۱ / ۹ جمادى الاول