۰۲ دی، ۱۳۹۷

اسماعیل بخشی به کار خود در نیشکر هفت تپه بازگشت / یادداشت اسماعیل بخشی

خبرگزاری هرانا – اسماعیل بخشی، فعال کارگری که در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه در آبان‌ماه بازداشت و سپس در آذرماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود، امروز به محل کار خود بازگشت. آقای بخشی با انتشار یادداشتی در این خصوص گفته که “امروز پس از گذشت چهل روز در محل کارم حاضر شده‌ام با اینکه معنای آزادی را دیگر نه می‌فهمم نه درک می‌کنم، اندکی احساس آزادی کردم”.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲ دی‌ماه ۹۷، اسماعیل بخشی طی یادداشتی از مردم ایران، کارگران نیشکر هفت‌تپه و سایر اقشار جامعه که در مدت بازداشت و بی‌خبری از او حمایت کرده بودند، قدردانی کرد و اعلام کرد که به کار خود بازگشته است.
اسماعیل بخشی از فعالان کارگری شرکت نیشکر هفت‌تپه در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه در چهاردهمین روز تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه مقابل فرمانداری شوش همراه با تعداد دیگری از معترضان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. اتهامات “اخلال در نظم عمومی” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شوش و اتهام “مشارکت در تشکیل گروه برای بر هم زدن امنیت ملی” در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز علیه او مطرح شده بود.

اسماعیل بخشی ظهر امروز با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود گفت:

“مردم ایرانم درود
اسماعیل چگونه می‌تواند محبت سرشارتان را فراموش کند چگونه می‌تواند در یادتان نباشد هنگامی که شما در سخت‌ترین لحظات زندگی ام به یادم بودید و مهرتان را بر من و خانواده ام باراندید.
در روزهای گذشته در شرایطی بودم که نه قلم یاری می‌کرد و نه ذهن و جانم، حتی واژه ها هم با من بیگانه شده بودند اما دیگر تاب این بار سنگین را ندارم، پس می‌کوشم با روح پریشانم، لکنت زبانم و قلم لرزانم، در ثنای قطره ای از مهرتان چیزی بنگارم.
ابتدا یاد می‌کنم از کارگران رنجدیده و با وفای هفت تپه و خانواده ی بزرگوارشان که تا روز آخر در کنار خانواده ام بودند و امروز که پس از گذشت چهل روز در محل کارم حاضر شده‌ام با اینکه دیگر معنای آزادی را دیگر نه می‌فهمم نه درک می‌کنم اندکی احساس آزادی کردم، ای آزاد دلان!
یاد می‌کنم از تمام هم طبقه‌ای‌های کارگرم و از تمام تشکلات و سندیکاهای کارگری کشورم که حامی برادر کوچک‌شان بودند.
یاد می‌کنم از معلمان عزیزم، جامعه‌ی پزشکان و پرستاران مهربانم، بازاریان و تمام اصناف و انجمن هایی که مهروزانه برایم مهر ورزیدند.
یاد می‌کنم از هنرمندان و نویسندگان و شاعران خوش‌فکر و خوش‌ذوق کشورم.
و بسیار خاص و خیلی ویژه یاد می‌کنم از دانشجویان عزیزم، دانشجویان نازنینم، شاپرکان زیبایِ میهنم، فرزندان رعنایِ سرزمینم دوستتان دارم.
و در آخر در جواب همه ی عزیزانم که در ایام بازداشت شعارِ « من هم اسماعیل بخشی هستم» را یا گفتند یا نوشتند تا هم مرا حامی باشند و هم خانواده ی غمگینم را دل آرام، پاسختان میدهم : «من هم فدایی شما هستم»”.

لازم به یادآوری است کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایا و نیز برای مطالبه بازگشت این واحد به بخش دولتی طی ماه‌های اخیر اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کرده‌ بودند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

شکنجه اسماعیل بخشی در زندان؛ از باتوم زدن به بیضه‌ها تا خوراندن قرص‌های توهم زا

 

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
این وسط قضایای بازم داستان آرون سوارتز از پادکست کانال بی(آذر ۹۷)
https://channelbpodcast.com/archives/9117/
:)
با عشق و همبستگی

Rosa گفت...

مرسی عزیز جانم
اشکم سرازیر میشه هر وقت بیادش می افتم.
با عشق
و با همبستگی

پ.ن. معنی شوارتز= اشوارتز= سیاه
Schwarz

The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz
https://youtu.be/M85UvH0TRPc
https://youtu.be/gpvcc9C8SbM
https://youtu.be/Dv6t21xXogY

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
در مورد یک موضوعی می خواستم نظرت رو بدونم. حالا همین ایمیل وبلاگت (rosaroshan2012) فعال هست یا نه؟
با عشق وهمبستگی
وحید

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشید
برای چندومین بار کشتار کردها بتوسط تبانی قدرتهای منطقه و غرب و آمریکا بزودی شروع خواهد شد
کسانی که در خط مقدم برای کشتار داعش فعال بودند دوباره شتر قربانی می شوند
مگر از یک سراغ چند بار باید گزیده و قربانی شد؟؟

Rosa گفت...

آره نازنین
اما زیاد روش حساب نمی کنم:)
با بوسه
عشق
و همبستگی

Rosa گفت...

بانو روزا
وبلاگتان را تماشا و مطالعه کردم
افتضاح بود
بدتر از تمام نقل قول ها و یادداشت های بی سر و ته و غیر علمیتان، عکس جنابتان در بالای صفحه است درحالی که اسپری صورتی به دست دارید.
این حجم از کثافت بصری و ادبی بی سابقه است!
روزای عزیزم، به نظر من به جای اینکه خود را آنارکوفمنیست بدانی، دنبال آلت بزرگ برای داشتن لذت بی اندازه زمینی باش. برو با رفقایت بیرون، خوش گذرانی، تفریح. با مسائل کوول برخورد کن و این خزعبلات بی معنی را در حلقوم پاره پاره مخاطبانت نریز.
با تشکر از وبلاگ خوب شما

Arman Ahmari

Rosa:)))

Rosa گفت...

Arman Ahmari

https://gymlive.net/armanahmari/photo/1643720358811709920_1333337627

https://gymlive.net/armanahmari/photo/1643720358811709920_1333337627

https://gymlive.net/armanahmari/photo/1625339235635413200_1333337627

Rosa: این حجم از کثافت بصری و ادبی بی سابقه است!
دقیقن.
توده ای های کثافت...

ناشناس گفت...

با سلام درود

خود من چند سالی است، که با این وبلاگ آشنا و بعضی مواقع انتقادی است می نویسم و بعضا هم جواب میگیرم و زمانی هم زیر سیبلی بدون جواب رد میشم ولی نوع برخورد و دیالوگ م از زوایه زیر شکمی و بد شلواری نیست، چون در دنیای امروز برای حل مسائل لازم و ضروری ب کلفتی و اندازه و نازوکی نگاه نمیکنند، بیشتر نگاه انسانی و رابطه افقی و معیار اندازه است، و دقیقتر خواسته باشی برات توضیع بدهم بیشتر شخصی است تا اینکه یک بحث اجتماعی باشد، راستی خیلی وقت بود که از شما ها بی خبر بودیم بهر حال خوشحال میشیم که بتونید اگر چیزی یا روشی برای دیالوگ و بیش برو بحث کمک کند ب میدان بیاید، شیوه و روشی که بکار می گیرید بیشتر متد و روش بازجوهای اوین است، که اشتباه نکنم بیشترشان از تخم ترکه شهر نو تهران است

ناشناس گفت...

رزا باور کن من با توده پارتی ها تو زندان زندگی کردم و صرف نظر از ایدلوژی ضد انقلابی آنها ولی از زوایه شخصی بعضا مورد احترام بودند، این جماعت رسوا و فوقالعاده چیب و ارزان از آدم فروشی گرفته و ترور شخصیت و لمپنیسم از نوع زشت و عقب مانده استفاده و عقده های گذشته خود را اشکار کنند،

ناشناس گفت...

سلام مجدد
شیوه و متدی که لمپنیسم برای برخورد با شخص و جمعی بکار میگیرد،،کاملا ترد و منحط است راه مقابله و برخورد با آن باید مثل خودشون نباید باشد، شگرد آنها برای یک حرکت مردومی همان چاهی است که برای خود دروست کردند ما نباید تو آن دام بیفتیم استراتژی و اندیشه ما خیلی اساسی تر و همه جانبه و برای رسیدن ب هدف مشخص است، برای همین منظور گاه گذار سر کله این جماعت پاسیو و رسوا پیدا میشود
پیروز باشید

Rosa گفت...

حکیم بی:

در عمل، آشوب یعنی زندگی. هر آشفتگی، هر بلوای رنگین، هر فوریت پروتوپالسمی، هرجنبش آشوب است
. از این دیدگاه، نظم همچون مرگ، ایست، تبلور،وسکوتی بیگانه ظاهر میشود...


http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:E7aurqKSL7kJ:dastopaa.net/PDF/bey_immediatism_dastopaa.pdf+&cd=23&hl=de&ct=clnk&client=firefox-b-ab

ناشناس گفت...

کامنت بالا را اگر بخواهیم متوجه شویم باید ابتدا فلسفه زندگی را بدانیم اگر خواسته باشیم همه کامنت بالا متوجه بشویم باید طرز واقعی زندگی را هم بدانیم ، اما من فقط ۵۰ درصد متوجه شدم اگر کسی بیشتر از متوجه شده لطفا ما رو بیشتر راهنمائی کنه متشکر و سپاسگزارم میشوم