۲۱ بهمن، ۱۳۹۷

عاملان حمله و سرکوب زندانیان زن در زندان قرچک ورامین + عکس


حمله مسلحانه گارد زندان قرچک ورامین به زندانیان زن؛ استفاده از گاز فلفل و اشک‌آور
شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ ۹۷، نیروهای گارد زندان شهر ری (قرچک ورامین) با استفاده از گاز فلفل و اشک‌آور به زنان زندانی در بندهای یک و دو زندان قرچک حمله کردند. حمله نیروهای گارد به زنان زندانی به روز جمعه ۱۹ بهمن‌ماه نیز کشیده شده ‌است. بنا به گزارشات رسیده ماموران، زنان زندانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.
 عکس رئیس زندان مهدی محمدی- شیخ محمدی

 آخرین خبرها از زندان قرچک ورامین
وضعیت زندان قرچک بسیار وخیم گزارش شده است. سقف زندان تخریب شده، زندانیان زخمی در حال فرار هستند و صدای شلیک گلوله به گوش میرسد. زندان اکنون در شرایط بسیار بحرانی به سر می برد و صدای آمبولانس و ماشین‌های آتش‌نشانی در اطراف زندان قرچک شنیده می‌شود. طبق آخرین گزارش دریافتی تمامی راه‌های منتهی به زندان توسط نیروهای امنیتی مسدود شده است.
پنجشنبه شب در پی اعتراض زنان زندانی بندهای یک و دو زندان قرچک که خواستار رسیدگی به وضعیت یکی از زنان همبندی خود شده بودند، نیروهای گارد زندان وارد عمل شده و با پرتاب گاز اشک‌آور در محیط دربسته بند زنان زندانی را مورد هجوم قرار دادند. اخبار رسیده از زندان زنان قرچک حاکی از شدت گرفتن بحران در این زندان است.
ماموران زندان برای مقابله با زندانیان، اقدام به شلیک گلوله کردند. درگیریها که از بند یک زندان قرچک آغاز شده به بندهای دیگر زندان نیز کشیده شده است. ماموران گارد زندان که همگی مرد هستند زنان زندانی را مورد ضرب و جرح شدید قرار داده‌اند.
روایت یک زندانی از علت درگیری در زندان قرچک
افسر نگهبان به درخواست زندانیان برای رسیدگی به وضع یک زن هم‌بند بدحال بی‌توجه ماند. اعتراض زندانیان گسترش یافت و به اعزام نیروهای گارد زندان شهر ری، شلیک گاز اشک‌آور و آتش‌سوزی در بندهای یک و دو زندان قرچک ورامین انجامید. تهاجم نیروهای گارد به زنان زندانی معترض در روز جمعه ۱۹ بهمن ادامه یافت.

درگیریها که از بند یک زندان قرچک (بند موادی‌ها) آغاز شده به بندهای دیگر زندان نیز کشیده شده است.
ماموران مرد گارد زندان، زنان زندانی را مورد ضرب و جرح شدید قرار داده‌اند.


 عکس افسر نگهبان شیفت خانم منصوری
 صغرا پايين شهري-" مادر شهيد "محمد منصوري"در سال 1322 در شهرستان "ورامين" به دنيا آمدم. پدرم "حيدرعلي" اهل قم و مادرم "مريم خاتون شيرکوند" اصليتشان خرم آبادي بود.
افسر نگهبان به درخواست زندانیان برای رسیدگی به وضع یک زن هم‌بند بدحال بی‌توجه ماند. اعتراض زندانیان گسترش یافت و به اعزام نیروهای گارد زندان شهر ری، شلیک گاز اشک‌آور و آتش‌سوزی در بندهای یک و دو زندان قرچک ورامین انجامید. تهاجم نیروهای گارد به زنان زندانی معترض در روز جمعه ۱۹ بهمن ادامه یافت.

گفتگوی راديو فردا با عليرضا روشن در باره بحران در زندان قرچک
https://youtu.be/eDbBpNV4Ypo

دکتران و پرستاران زندان زنان قرچک
دکتران زندان زنان قرچک
صادقی
شعبانی
حامد یزدان - سکسیست- دکتر زن
ارشادی- دکتر زن
هوشیار- دکتر مرد- در اصل بازجو است.
پرستاران زندان
سلیمانی
خدابخش
تیموری
ابرون
 زندانیان  مجبورند برای هواخوری کار کنند!
https://youtu.be/T68l-EtEOL4

برای خواندن ادامه اینجا را کلیک کنیم

مهدی محمدی کیست؟ رئیس زندان قرچک (شهر ری) که فرمان آتش علیه زندانی می دهد عکس


 انتقال خشونت آمیز چهل نفر از زنان زندان قرچک به زندان اوین

بنابر اخبار رسیده ، امروز شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۷، تعداد ۴۰ نفر از زنان زندان قرچک ورامین در حالیکه سرشان توسط گونی پوشانده شده بود به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند.

طبق این گزارش زنان زندانی پس از حمله گارد زندان و استفاده از گاز فلفل و اشک آور، اقدام به آتش زدن پتوها و تخت زندان برای خنثی کردن اثرات این گازها شدند. زنان زندانی قرچک ورامین در حیاط با ماموران درگیر شده و در ادامه ماموران با پوشاندن گونی، آنان را به بند ۲۴۰ منتقل کردند.
همچنین گزارشها حاکی از اعتراضات زندانیان سیاسی و عادی در زندان رجائی شهر کرج و زندان اوین به " عفو عمومی" است که بدنبال اعلام آن هیچیک از زندانیان سیاسی و بخشی از زندانيان عادی را شامل نشد.
قابل ذکر است؛ شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۷، نیروهای گارد زندان شهر ری (قرچک ورامین) با استفاده از گاز فلفل و اشک‌آور به زنان زندانی در بندهای یک و دو حمله کردند. حمله نیروهای گارد به زنان زندانی به جمعه و شنبه نیز کشیده شده‌است.
گفته شده، ماموران، زنان زندانی را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داد!


    شنبه بيستم بهمن ۱۳۹۷ برابر با نهم فوريه ۲۰۱۹
  ناآرامی زندان قرچک؛ 'تلفن‌ها قطع شده'

 گزارشهای توئیتری از آخرین وضعیت زندان زنان قرچک
https://twitter.com/hashtag/%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86_%D9%82%D8%B1%DA%86%DA%A9
اخباری که در مورد وضعیت  زندان_قرچک به گوشمون میرسه وحشتناکه!
گارد زندان به زندانیان زن حمله کرده و گاز اشک آور زده. زندانیها تخت و پتو ها رو آتیش زدن. زندانی ها خواستار رسیدگی به وضعیت درمان و بهداری هستن و رئیس زندان میگه زندانیان بخاطر عفو شورش کردن.

شب گذشته در پی اعتراض زنان زندانی بندهای یک و دو #زندان_قرچک که خواستار رسیدگی به وضعیت یکی از زنان همبندی خود شده بودند نیروهای گارد زندان وارد عمل شده و با پرتاب گاز اشک‌آور در محیط دربسته‌ی بند، زنان زندانی را مورد هجوم قرار دادند.
Nafise moradi
نه صدای شاد خواهرم رو میتونم فراموش کنم که میگفت شنیدی آملی لاریجانی گفته پنجاه هزار زندانی آزاد میشن و نه صدای گریه امروزش روکه میگفت نمیدونی دارن باهامون چی کار می کنن #چهل_سالگی انقلابتون مبارک!عفو نخواستیم. در سالگرد پیروزیتون زندانیان رو لااقل کتک نزنید #زندان_قرچک
https://twitter.com/yaasan20/status/1093868350931914752
#زندان_قرچک پر از زندانی بی صداست. نه سیاسی ان که سلبریتی باشن نه رفیقای توییتری دارن. اون زندان ۱۶تا نوزاد زیر دو سال داره که معلوم نیست وسط این بلبشو کجان؟

از گرگ ها 🐺نباید انتظار ترحم داشت
عفو زندانی ها هم توی نظام ج ا فقط بازی کردن با شخصیت آدم هاست
و امروز به جای عفو به زندانیان
گارد ضد شورش به بند زنان #زندان_قرچک حمله کرده و زنان زندانی را کتک زده و زخمی کرده اند
بخشی از بند زنان نیز در آتش میسوزد
#دهه_زجر
#چهل_سال_دیکتاتوری

عکس-  پروانه مافی نماینده مجلس: عفو عمومی شامل زندانیانی که جرمشان مواد مخدر بوده نمی شود در نتیجه تعدادی از زنانی که مرتکب چنین جرمی شدند، شروع به سر و صدا کرده و نظم زندان را برهم ریختند.

با فردی مطلع تماس گرفتم گفتند زنان زندانی مواد مخدر #زندان_قرچک امروز به گمان اینکه عفو شاملشان نمی شود دست به اعتراض زدند. اما پس از اینکه به آنها اعلام شد عفو شاملشان می شود آرام شده اند.

فرد مطلع شما زندانی بود یا زندانبان؟؟ باتوم‌به‌دست بود یا باتوم‌خور؟!

داستان تماس با یک شخص همون داستان توالت های آستان قدس رضوی هست😁 منظورتون همون خانمی و تاجر زاده و افساد طلبان بود دیگه؟؟😉
نه آرام شدن ، نه اصلا ربطی به عفو داشته ،
 وضیعت بهداشتی و درمانی فاجعه بار قرچک دلیل این اعتراض ها بوده ، بی غیرت ، گارد مرد زندان در حال زدن زنان است

نماینده مجلس- محمود صادقی اخبار منتشرشده از نگران کننده است؛ با شماره هر یک از مسئولان ذی ربط که تماس می گیرم در دسترس نیستند.
 https://twitter.com/HAMID_GUARDIAN0/status/1093996131841847298

مجلس نظام اسلامی چیزی جز کرنش سرای ولایت نیست و نمابنده هاش هم برای کرنش و تعظیم برای ولایت و گرفتن سهم از سفره خونین و چرکین انقلاب دست و پا میزنن تا کمی بیشتر در سفره بمانند و هم بیشتر سهم ببرند از تباهی، فساد و چپاول روز افزون این آخوند کت شلواری البته از آب نمک خوابوندهاشونه


*"صغرا پايين شهري" مادر شهيد "محمد منصوري" هستم و در سال 1322 در شهرستان "ورامين" به دنيا آمدم. پدرم "حيدرعلي" اهل قم و مادرم "مريم خاتون شيرکوند" اصليتشان خرم آبادي بود. پدرم وقتي نوجوان بود به ورامين مهاجرت مي‌کند و همين جا هم ازدواج مي کند. ايشان قهوه خانه داشتند. هنوز هم از قديمي هاي ورامين که بپرسيد قهوه خانه حيدر علي را به ياد دارند که الان تبديل شده به يک ساختمان مسکوني. ما هم در بالاي همين قهوه خانه زندگي مي کرديم. من سه ساله بودم که پدرم را از دست دادم و چيزي در ذهنم نيست اما مادرم خيلي از پدرم تعريف مي‌کرد. مي‌گفت: بسيار مردم‌دار، اهل معاشرت و باتقوا بود. در ورامين همه او را مي‌شناختند.
http://www.varamincity.ir/?p=11078
* 16 ساله بودم که با آقاي "...منصوري" از روستاي "ايجدانک" ورامين که اصليتش تبريزي بود ازدواج کردم.
  من 19 ساله بودم که اولين فرزندم به دنيا آمد.خدا 4 فرزند به ما داد. معصومه، فاطمه، محمد و زينب.
 بعد از تولد دو دختر، شش سال نذر و نياز کرديم تا خدا محمد را به ما داد.
چند روز قبل از آمدن امام(ره) شيريني نذر کرده بودم که ايشان به سلامتي بيايند. مي‌خواستيم براي استقبال برويم که حيدرآقا نگذاشت،اولين شعار مبارزاتي که از زبان محمد شنيدم "مرگ بر حزب توده" بود.

رزا: محمد روی مین بگا میرود، شوهر صغری خانم (بعدها زندانبان) را طلاق می دهد که پسربچه ی 13 ساله را به جنگ فرستاده. بعد از طلاق صغرا می شود زندانبان!
احتمال زیاد این پیرزنِ 75 ساله، البته اگر درست گفته باشد و متولد 1322 باشد! در همان زندانِ قرچک ورامین که زندانبان بوده دخترهایش را هم آلوده کرده است. بنابر این احتمالن یا خودش- صغرا منصوری و یا دخترانش معصومه یا فاطمه و یا زینب زندانبان زنان به اسم افسر نگهبان منصوری می باشند؟
از "راسو" یابهای عزیز ورامین درخواست آدرس، تلفن و بقیه مشخصات. بلاخره این ذوب شدگان ولایت وقیح باید از خشم مردم بترسند برای شاخ شدن در برابر زنان مریض احوالِ زندانی:)

  *در زندان،  من افسر نگهبان بند نسوان بودم.
صغرا پايين شهري" مادر شهيد "محمد منصوري: کار در زندان خوردين را از سال 65 شروع  کردم. از زندان به بنياد شهيد درخواست داده بودند که يک نيرو مي‌خواهند براي بند نسوان . يک روز رفتم بنياد شهيد، نمي‌دانم چکار داشتم. مسئول آنجا "خانم ايراني" به من گفت: کارت دارم. خانم منصوري! شما گفته بودي مي‌خواهم خدمت کنم. يک کار پيدا شده ، مي‌روي؟ گفتم کجا هست؟ دستش را زد به شانه‌هاي من و گفت زندان است. گفتم چي؟! زندان؟! من اصلاً تا آن موقع نمي‌دانستم زن هم در زندان ها هست. شروع کردم به لرزيدن. خلاصه رفتم پيش رئيس زندان و کار شروع شد.
http://aftabnews.ir/vdcaeen6w49n6m1.k5k4.html

بازدید مسئولین بسیج خواهران قوه قضاییه از ندامتگاه شهرری
بهمن ۱۷, ۱۳۹۷   
http://tehranprisons.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%ac-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%82%d9%88%d9%87-%d9%82%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c/

به مناسبت دهه مبارک فجر و بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور به همراه معاون بسیج خواهران قوه قضاییه و هیات همراه  از ندامتگاه شهرری بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی ندامتگاه شهرری: در این بازدید که به منظور  توجه هر چه  بیشتر به ارزشها و اهداف  انقلابی و همچنین آشنایی با فعالیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه های فرهنگی و دینی برگزار شد، میهمانان از قسمتهای مختلف ندامتگاه اعم از مهد کودک ، دارالقرآن، مجموعه فرهنگی، مدرسه، کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی و… دیدن کردند.

اصلانی در ادامه با بیان این مطلب که حضور خواهران در فعالیتهای بسیج می تواند از انحراف و تهاجم فرهنگ غرب جلوگیری نماید افزود: از نفوذ افکار بسیجی در خانواده ها به واسطه حضور این قشر مهم در فعالیت های بسیج  منجر به ارتقا نظام تفکر اسلامی میباشد




۲ نظر:

Rosa گفت...

اسامی تعدادی از زندانیانی که به اوین منتقل شده‌اند: عاطفه رسولی، مریم موحد، سولماز صادقلو، سارا گله‌دار و مادرش ، بهاره روغنی اردکانی، رقیه قاسمی، سمیه نورهاشمی ، طلیعه تیمارو

چرا این حمله رو کردن و بعد منتقلش ن کردند اوین؟!!! هدفشون چیه؟

اعتراض گسترده شده در زندان و برای این‌که ساکت‌شون کنند حمله کردند به زندانی‌ها

Rosa گفت...

شمار زندانیان بنابر آخرین‌ها آمار در کل کشور حدود ۲۵۰ هزار نفر است. داستان عفو ۵۰ هزار نفر یعنی آزادی یا تقلیل حکم یک پنجم زندانیان! در طی هفته گذشته مقامات #زندان_قرچک خبر از عفو حدود ۷۰۰ نفر از زندانیان این زندان داده بودند. جمعیت زندان قرچک بیش از ۱۰۰۰ زندانی است. #فشارروانی

با اعلام عدد ۵۰هزار نفر، حاکمان چند هدف را دنبال می کنند، یکی کم کردن هزینه‌های نگهداری زندانیان، یکی خالی کردن محیط زندانها برای شرایط بحرانی، ارج نهادن به اشرار و...نسبت به زندانیان سیاسی و عقیدتی .و تفاوت ایجاد کردن امسال با گذشته برای تبلیغ نوعدوستی!ووو.

بیش از دوهزاروسیصد #کودک بهمراه مادران خود در #زندانهای ایران بدترین شرایط را تحمل میکنند ، پس از درگیری و آتش سوزی ؛ قطع وسایل گرمایشی زندان از روز جمعه ؛ جان تعدادی ازین کودکان در #زندان_قرچک در خطر است ؛ چه کسی از کودکان اسیر و بی فریاد رس ایران خبردارد ؟

اصلا در زندان قرچک ما زندانی نداریم! آنجا یک دانشگاه علمی است! #آخوند_وقیح #چهل_سال_شکست



اصلا ما تو کشور زندان قرچک نداریم!!