۱۳ اردیبهشت، ۱۳۹۸

ویدئو ی مصاحبه با بلوک سیاه آنارشیستی- خشمِ سیاه + لیست دستگیر شدگانِ اعتراضِ دیروز در ایران

ویدئو ی مصاحبه با بلوک سیاه آنارشیستی- خشمِ سیاه
ویدئو ی مصاحبه به زبان فرانسه+ نحوه ی اکسیون بلوک سیاه در تظاهرات اخیر در پاریس- 50 دقیقه- زیرنویس به فرانسه.
 از رفقای مسلط به این زبان خواهش که به زبانهای دیگر زیرنویس را ترجمه کنید. با تشکر
BLACK BLOCS - COLÈRE NOIRE
https://youtu.be/TC4Kty-kRD0



نحوه ی برخورد معترضین با پلیسِ زخمی- اول ماه مه پاریس- فرانسه
https://youtu.be/a1jeU7WWPnc

انتقال سپیده قلیان و اسماعیل بخشی به زندان اوین

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از انتقال  اسماعیل بخشی، فعال کارگری، سپیده قلیان، فعال مدنی و امیر امیرقلی روزنامه‌نگار زندانی از زندان شیبان اهواز به زندان اوین تهران خبر داد.
براساس این گزارش، هدف از انتقال آنها به زندان اوین تهران، شرکت در  جلسه دادرسی در شعبه ۷ بازپرسی دادگاه بوده است.
وکلای سپیده قلیان و اسماعیل بخشی به دلیل مخالفت بازپرس اجازه حضور در دادگاه را نیافته‌‌اند.

بیش از ۴۵ بازداشت
 آخرین گزارش ها از وضعیت دستگیرشدگان اول ماه مه در تهران
شرح مفصل دستگیری های روز جهانی کارگر و روز معلم در ایران- اینجا



مرضیه امیری دانشجووخبرنگار ازدستگیرشدگان روزجهانی کارگر به زندان اوین منتقل شد

این دانشجو و خبرنگار روزنامه شرق دربین دستگیرشدگان بود .طبق گزارش خبرنگار دانشجوآنلاین این دانشجو درحال حاضر به اطلاعات سپاه در زندان اوین منتقل شده است.
خبرهای ما را در این کانال دنبال کنید
https://telegram.me/DaneshjoOnline95
#دانشجو_آنلاین

 سنندج اول ماه مه روز جهانی کارگر   

  لیست دستگیر شدگانِ اعتراضِ دیروز در  ایران
بر اساس تماس تلفنی رضا شهابی و حسن سعیدی با خانواده‌هایشان، این دوعضو سندیکای کارگران شرکت واحد به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده‌اند. همچنین برای رضا شهابی و حسن سعیدی دو قرار به شرح زیر صادر شده است:
قرار ۱
۳۰ روز بازداشت موقت به اتهام اجتماع، تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی در بند ۲۰۹ اوین
قرار ۲
۲۰۰ میلیون کفالت به اتهام تجمع غیر قانونی
اسدلله سلیمانی دیگرعضو سندیکا بدون قیدوشرطی آزاد شد.
وحید فریدونی از اعضای سندیکا به خانواده اش گفته اند برای شنبه با سند به دادسرای اوین مراجعه کنند.
ناصرمحرم زاده، سیدرسول طالب مقدم و محمدعلی اصلاغی دیگر اعضای این سندیکا به زندان بزرگ منتقل شده اند.

وضعیت دیگر بازداشتی ها تا این لحظه بشرح زیر می باشد.
بر اساس این گزارش برای فرهاد شیخی نیز ۲ قرار صادر شده است:
- بازداشت موقت ۳۰ روزه و قرار کفالت شماره ۲ و انتقال به زندان تهران بزرگ
همچنین برای بعضی از بازداشتی‌ها قرارهایی به شرح زیر صادر شده و از قرار بقیه بازداشتی‌ها خبری در دست نیست:
- هادی سلیمانی قرار کفالت
- شیما ویژه بازداشت موقت تهران بزرگ
- محمد فخری کفالت
- ماهان صالحی کفالت
- محمدحسین بنده مرادی کفالت
- سما طاهری وضعیت نامشخص
- سمانه طاهری، زینب امیری و ناهید خداجو انتقال به بند ۲۰۹ اوین

تمامی زندانیان خانم به قرچک منتقل شدند و آقایان هم اکثرا به زندان های فشافویه و زندان بزرگ منتقل شدند.
تا عصرامروز ۴ تن از بازداشتی ها از زندان اوین بدون قید و شرط آزاد شدند.

سندیکای کارگران شرکت واحد

آخرین گزارشات از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر
خانواده های بازداشت شده گان در مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس در روز ۱۱ اردیبهشت، امروز پنج شنبه در مقابل زندان اوین دست به تجمع زده اند. بنابر گزارش ها تاکنون ۲ ماشین ون از بازداشتی های روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) به دادسرای اوین انتقال داده شده اند. عدم اطلاع از وضعیت بازداشتی ها ، نگرانی خانواده ها را بیشتر کرده است.

یک روز بعد از این بازداشت ها، اسامی بیشتری از افراد بازداشت شده منتشر شده است و گفته می شود تعداد بازداشت شدگان به بیش از چهل نفر رسیده است. تعدادی از این افراد پس از مراجعه به بازداشتگاه ارگ و پیگیری وضعیت اعضای بازداشتی خانواده و دوستانشان دستگیر شده اند.
در جریان تجمع گذشته کارگران و بازنشستگان که به مناسبت روز جهانی کارگر (۱ می) مقابل ساختمان مجلس برگزار شد، با به خشونت کشیده شدن این تجمع، تعدادی از تجمع کنندگان پس از ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

رضا شهابی، حسن سعیدی، وحید فریدونی، ناصر محرم زاده ، سید رسول طالب مقدم، محمدعلی اصلاغی، اسدالله سلیمانی و فرحناز شیری از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد. کیوان صمیمی از اعضای کانون نویسندگان، کامیار فکور، مرداس طاهری، محسن سلیمانی نژاد، عباس (احتمالا با نام خانوادگی شمس)، هادی سلیمانی، سید مهدی عظیمی ، ماهان صالحی، قاسم خالویی، داود رفیعی، الهام صالحی، فرهاد شیخی و آنیشا اسداللهی، نام‌های ناهید خداجو، نسرین جوادی، مهدی فخری، مرضیه امیری، سمیرا امیری، خرسندی (نام نامشخص)، نیما ویژه، حسنا ویژه، ندا ناجی، زهرا تهرانی زاده، اعظم خضری، لیلا ناصروندی، سمانه امیری، نرگس شجاع، عاطفه رنگریز، علی یاوری، حسین مرادی، علی مریخی، افشین میرزاخانی، سعید رضایی، اکبر جمشیدی، حمید سلیمی، محمد عادل فر، محسن حادث، سهیل خدابخش، عباس شیخی، عادل گرجی بازداشت شده های تجمع اول ماه مه در تهران هستند.

گفته می شود این افراد در زمان بازداشت توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تعدادی از آنها از جمله رضا شهابی و وحید فریدونی به شدت آسیب دیده‌اند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از انتقال و بستری شدن وحید فریدونی در مراکز درمانی و حال نامناسب وی خبر داده است.

زنان بازداشت شده در این تجمع به بازداشتگاه وزرا و مردان بازداشت شده نیز به بازداشتگاه پلیس امنیت گیشا منتقل شدند، گفته می‌شود به غیر از رضا شهابی، حسن سعیدی، ناصر محرم زاده و سید رسول طالب مقدم، باقی بازداشت شدگان از بازداشتگاه گیشا به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند. تعدادی از رانندگان شرکت واحد در همراهی با خانواده های اعضای بازداشتی سندیکا، کماکان در مقابل بازداشتگاه پیگیر وضعیت بازداشت شدگان حضور دارند. با این حال به آنان گفته شده است که بازداشت شدگان امروز به دادسرای اوین منتقل خواهند شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیشتر با انتشار فراخوانی از کارگران خواسته بود که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر در تجمع اعتراضی در برابر مجلس شورای اسلامی حضور یابند. در این فراخوان از نابرابری حقوق زن و مرد، افزایش بی رویه شمار کودکان کار و بازداشت و زندانی کردن کارگران و معلمان به عنوان برخی از دلایل برگزاری این تجمع اعتراضی یاد شده است.
تجمع کنندگان روز اول ماه مه با سر دادن شعارها و در دست داشتن شعارنوشته‌هایی از جمله “گرانی تورم بلای جان مردم”، “کرامت، منزلت، این است خواست ملت”، “نان کار آزادی حق مسلم ماست”، “دزدی‌های نجومی، فلاکت عمومی” و “یا کار یا بیمه بیکاری حق همگان است” خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.
گفته می‌شود بعد از بازداشت تعدادی از این افراد، تظاهر کنندگان به سمت مترو حرکت کرده و با سردادن شعار “برخورد امنیتی محکوم است” به راهپیمایی پرداخته و علیرغم تلاش مامورین برای هدایت اعتراض کنندگان به داخل مترو به سمت بهارستان حرکت کردند.

گفتنی است پیش از این و در آستانه روز جهانی کارگر نیز روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه، تعدادی از فعالین کارگری که تعدادشان ۱۲ تن برآورد شده بود در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت شدند. ۳ تن از این فعالین به نام های پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در بازداشت مانده و به مکان نامعلومی منتقل شدند. باقی افراد ساعاتی پس از بازداشت آزاد شدند.

روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت، “احمد تقی زاده” فعال کارگری ساکن ارومیه و روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه، دو فعال کارگری سنندج به نام های “غالب حسینی” و “مظفر صالح نیا” نیز توسط نیروهای امنیتی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند. احضار این افراد در آستانه روز جهانی کارگر صورت گرفته و به آنها اعلام شده است هیچگونه مجوزی برای تجمعات کارگری صادر نشده و در صورت تجمع، با آنها برخورد خواهد شد.


 گزارشی از آخرین وضعیت دستگیرشدگان روز جهانی کارگر

طبق آخرین پیگیری های اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و خانواده های بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس، تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه چهار نفر از بازداشت شدگان به اسامی نرگس شجاع و علی مریخی و اسدالله سلیمانی ( از مشخصات نفر چهارم اطلاعی در دست نیست) آزاد شده اند.

به گفته آزاد شدگان سه نفر از زنان بازداشت شده به اسامی ناهید خداجو عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، مرضیه امیری (زینب امیری) و سمانه طاهری به بند ۲۰۹ اوین  منتقل شده و مابقی زنان بازداشتی به زندان قرچک انتقال داده شده اند.

تمام مردان دستگیرشده تجمع دیروز به زندان بزرگ منتقل شدند. رضا شهابی و حسن سعیدی عضو سندیکای شرکت واحد به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده اند.

به خانواده تعدادی از بازداشتی ها از جمله وحید فریدونی از اعضای سندیکای شرکت واحد نیز اعلام شده که روز شنبه برای پیگیری آزادی مراجعه نمایند اما از چندوچون روند آزادی اطلاعی به خانواده ها داده نشده است.

اسامی کامل دستگیرشدگان تجمع مقابل مجلس به شرح زیر است:

ناهید خداجو، نسرین جوادی، هادی سلیمانی، مهدی فخری، فرهاد شیخی، رضا شهابی، حسن سعیدی، وحید فریدونی، ناصر محرم زاده، محمدعلی اصلاغی، سیدرسول طالب مقدم، اسدالله سلیمانی، فرحناز شیری، کیوان صمیمی، کامیار فکور، مرداس طاهری، محسن سلیمانی نژاد، عباس شمس، مهدی عظیمی، ماهان صالحی، قاسم خالویی، داوود رفیعی، امیرمحمد طاهری، آنیشا اسدالهی، الهام صالحی، حسنی ویژه، شیما ویژه، عاطفه رنگریز، مرضیه امیری، سمیرا امیری، سمانه طاهری، نرگس شجاع، لیلا ناصروندی، اعظم خضری، زهرا تهرانی زاده، ندا ناجی، علی یاوری، حسین مرادی، علی مریخی، محسن حادث، افشین میرزاخانی، سعید رضایی، اکبر جمشیدی، حمید سلیمی و ...

خانواده های بازداشت شدگان از صبح زود پیگیر وضعیت اعضای خانواده شان بودند و بعد از تجمع در مقابل بازداشتگاه وزرا و در پی انتقال بازداشتی ها به دادسرای اوین در مقابل زندان اوین تجمع نموده و خواهان آزادی عزیزان خویش بودند.

لازم به ذکر است که هنوز سه نفر از دستگیر شدگان جمعه گذشته در پارک جهان نما به اسامی پروین محمدی عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر در بازداشت بسر میبرند و بازپرس پرونده هیچگونه اطلاعاتی از روند پرونده ایشان به خانواده ها ارائه نمیدهد و خانواده این دستگیرشدگان را به ده روز آینده برای پیگیری آزادی ایشان حواله داده است.

امروز دوازهم اردیبهشت و در جریان تجمعات بزرگ و سراسری معلمان تعدادی از فرهنگیان معترض توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند که دو نفر از اعضای کانون صنفی معلمان تهران به اسامی رسول بداقی و محمد فلاحی نیز در میان بازداشت شدگان هستند.

ر ساعات اولیه صبح روز جاری، همزمان با روز معلم، تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در ادارات آموزش و پرورش در شهرهای مختلف کشور شکل گرفت. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیشتر با انتشار بیانیه‌ای از معلمان و فرهنگیان کشور خواسته بود در راستای پیگیری مطالبات صنفی و آموزشی و در اعتراض به عدم توجه مسئولان به مطالبات بر حق فرهنگیان دست به تجمع اعتراضی بزنند. این تجمعات که در برخی موارد با بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان و فعالان صنفی از جمله محمد تقی فلاحی و رسول بداقی همراه بوده است، روز جاری در بسیاری از استان‌های کشور از جمله کردستان، خراسان رضوی، تهران، قزوین، البرز، آذربایجان غربی، یزد، همدان، گیلان، لرستان، فارس، مرکزی، اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، خوزستان و خراسان جنوبی و با حضور گسترده فرهنگیان و معلمان برگزار شد.

 گزارشی از تجمع سراسری معلمان و آخرین وضعیت بازداشت شدگان

امروز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸، همزمان با روز معلم، معلمان بسیاری از استان‌های کشور در مقابل ادارات آموزش و پرورش شهرهای مختلف دست به تجمع اعتراضی زدند.
در این روز فرهنگیان سراسر کشور از جمله در استان‌های کردستان، خراسان رضوی، تهران، قزوین، البرز، آذربایجان غربی، یزد، همدان، گیلان، لرستان، فارس، مرکزی، اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، خوزستان و خراسان جنوبی در مقابل ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و استان‌های خود دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

این تجمعات اعتراضی به دعوت شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، همزمان با روز معلم صورت گرفته است.
تجمع کنندگان در این روز با سر دادن شعار و در دست داشتن شعارنوشته‌هایی از جمله “جای معلم کلاس درس است نه زندان، معلمان زندانی را آزاد کنید، آموزش رایگان حق تمام کودکان، در برابر تبعیض و بی عدالتی سکوت نمی کنیم، نه به طرح معلم تمام وقت، مدارس استاندارد و ایمن حق معلمان و دانش آموزان”، “نه به تبعیض”، “بیمه کار آمد حق مسلم ماست”، “تشکل یابی مستقل و آزاد حق معلمان، برون سپاری آموزش را متوقف کنید، پولی سازی آموزش را متوقف کنید، نه به خصوصی سازی آموزش” به بی‌توجهی مسئولان نسبت به خواسته‌هایشان اعتراض کردند.

گقته می شود در جریان تجمعات روز جاری تعدادی از شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
از جمله این افراد محمد تقی فلاحی، دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران و رسول بداقی، بازرس کانون معلمان تهران بوده‌اند. همچنین در تجمع تهران، خانم‌ها “اسفندیاری، صالحی و نیستانی” نیز بازداشت شده و ساعاتی بعد آزاد شدند. اسامی سایر بازداشت شدگان احتمالی این تجمعات هنوز مشخص نیست.

منیره عبدی، همسر اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین نیز توسط مامورین مورد ضرب و شتم و بدرفتاری قرار گرفته است.
وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: “پس از پایان تجمع و قرائت قطعنامه در مقابل آموزش و پرورش کل واقع در میدان فلسطین، به همراه تعدادی از معلمین در پیاده رو در حرکت بودیم که چند نیروی لباس شخصی آقای فلاحی را بازداشت کرده و با خود بردند. بلافاصله بعد از آن چند نفر دیگر از خیابان به سمت من حمله کرده و سعی داشتند بنرها را از من بگیرند که باعث تنش بین معلمین و لباس شخصی‌ها شد نهایتا من را روی جدول کنار پیاده رو هل دادند که باعث آسیب دیدگی دست چپ و زانوی من شد”.
به گفته خانم عبدی، با دخالت آقای رسول بداقی و اعتراض وی به مامورین، ایشان نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

گفته می‌شود در پیگیری خانواده این افراد مشخص شده است که رسول بداقی به بازداشتگاه وزرا منتقل شده است. با این حال تاکنون از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری محمدتقی فلاحی اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است محمدتقی فلاحی و رسول بداقی اردیبهشت ماه سال گذشته نیز در جریان تجمع سراسری معلمان به همراه تعدادی دیگر از معلمان و فرهنگیان حاضر در تجمع از جمله محمد حبیبی، معلم محبوس در زندان اوین بازداشت شده بودند. در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۷، تمام بازداشت شدگان به جر محمد حبیبی، با تودیع قرار کفالت آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست: