۱۴ آذر، ۱۳۹۰

فایل صوتی صحبت من که در اتاق اینترنتی ایران پویش سانسور شد+ فایل های صوتی جدید


از آنجا که در 2 دسامبر در اتاق اینترنتی ایران پویش صحبت من سانسور شد مجموعه انتقادات و پاسخگویی به دوستان را در فایل صوتی زیر قرار دادم.
http://www.4shared.com/audio/OhMwVeo9/rosa.html

در همین رابطه
...نکنید! این پست بدلیل اینکه معنی فارسی بسیار بد داشته حذف شد.

جلسه پالتاکی زندانيان سياسی در روز ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ از ساعت ۱۹ تا ۲۲- منشعبین؟

برای خواندن مطلب روی آن کلیک کنیم.

فایل های صوتی برنامه اتاق پالتاکی ایران پویش در تاریخ 2 دسامبر 2011- بحث و بررسی چهارمین گردهمایی سراسری
http://www.dialogt.org/index.php?id=104

فایل های صوتی حذف شده را من در سرور فور شرد برای شنیدن قرار دادم و میتوان دانلود هم کرد. هر فایل 15 ام ب میباشد. در صورت دریافت فایل های جدید از دوستان در همین جا آنها را قرار میدهم. با تشکر. رزا

دروازه قار1   دروازه قار 2

ایران پویش 1   ایران پویش2    ایران پویش3

 توضیح 7Dezemberاز رزا: با تشکر از ایمیل تمامی دوستان وبخشا اطلاع از اینکه مبصر اتاق اینترنتی ایران پویش به اسم taraz  که من را اعدام اینترنتی کرد! خود گویا سالها در رژیم اسلامی شکنجه شده است. البته این استدلال خوبی برای رفتار هیستریک او نمیباشد. چرا که بعد از 30 سال ایشان بجای تراپی "علیه خشونت" در مقام مدیریت و گرداندن بحث و گفتگو قرار داده میشود؟ من پست شوخی "... نکنید." را چون به زبان فارسی بار جنسیتی گویا داشت برداشتم. از توضیح دوستان در این رابطه بسیار ممنونم. همچنین محل برگزاری سمینار زندانیان سیاسی و جانباختگان دهه 60 در فایل صوتی من گویا به اشتباه یوته بوری اعلام شد و همینجا تصحیح میکنم امسال سمیناردر شهر گوتنبرگ بود.
 امید در آینده اینگونه افراد در مدیریت اتاق اینترنتی ایران پویش در رفتار خود تجدید نظر کرده و اگر کنترل زبان و رفتار خود را ندارند مسئولیت گردانندگی بحث بدست اینگونه افراد سپرده نشود. در زندگی غیر مجازی نیز انسان مورد خشونت قرار گرفته  اجازه اعمال خشونت ندارد و در صورت بروز رفتار خشونت بار به مراکز کمکی و درمانی رجوع داده میشود. به نظرم بجای توجیه و حمایت از اینگونه رفتار و توجیه اینکه این فرد گویا چند دهه پیش شکنجه شده است، بهتر است نزدیکان و دوستان این انسانها در جهت کنترل بر خشم ناگهانی به او کمک کنند. تحقیقات زیادی در این رابطه شده، بخصوص در مورد زنانی که بدلیل شدت خشونت همسرانشان کودک آزاری و انواع خشونت را بروی ضعیف تر از خود اعمال میکنند.
فایل صوتی صحبت من موجود است. من در فرم، نوع و محتوای بحثم به ایشان خشونت زبانی اعمال نکردم. اگر این افراد احساس میکنند که علیه اعتقاداتشان صحبت شده باید در گفتگو این مسئله را مطرح کنند و نه اینکه هر گونه امکان نوشتاری و گفتاری را از من سلب کرده و شروع به فحاشی به انسان دست و دهان بسته بکنند. این در دنیای واقعی همان است که رژیم اسلامی در جایگاه قدرت روزمره علیه مخالفانش انجام میدهد. نه قربانی سابق و نه سرکوبگرکنونی حق گرفتن آزادی بیان انسانها را ندارد بخصوص وقتی قرار است بر سر موضوعات روز در کنار هم بحث و گفتگو داشته باشیم. توجه کنیم که در خیابان تنها پلیس و نیروهای نظامی امکان گرفتن آزادی بیان، اعتراض، و حرکت راهپیمایی شما را به بهانه اختلال در نظم موجود را دارد.
در اتاقهای گفتگوی اینترنتی این امکان سرکوب توسط مبصر اتاق با توجیه اختلال و اغتشاش گرفته میشود.
اما قرار نیست که هر شرکت کننده ای که خارج از چارچوب فکری مبصر اتاق اینترنتی بحثش را ارائه دهد حذف شود. در غیر اینصورت میشود همان قوانین رژیم های دیکتاتوری که گفتگو های زندان خود ادعای مبارزه و تغییر آن را دارد...
البته با تغییر روند گفتگو های زندان و بیان اینکه آنها از این پس اجازه توهین به حرمت و اعتقادات شان را نمیدهند، میتوان حدس زد که این خط قرمزی که اعلام کردند در آینده توسط آنها با تفسیر متغیر از اینکه "حرمت"  آنها زیر پا گذاشته شد و "اعتقادات" شان زیر سوال برده شد میتوانند هر لحظه از امکان حذف افراد استفاده کنند. این را در گزینش فایل های صوتی جلسه 2 دسامبر نیز مشاهده میکنیم که همان چند دقیقه صحبت من را نیز بروی سایتشان قرار ندادند و زیر قیچی سانسور بردند.  به همین دلیل من تا تغییر این شیوه و برداشتن سانسوربروی وبسایتشان و خاتمه دادن به خفه کردن انسانها در اتاق اینترنتی شان آنها را بایکوت کرده و دیگر به فعالیتهای شان که زیر نام زندانیان سیاسی نیز میباشد پوشش خبری نمیدهم.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

یوته بوری و گوتنبرگ یکی است. یک شهر با دو اسم!
در بعضی از کشورها مثل فرانسه این شهر گوتنبرگ ناکیده میشود. گویا در سوئد و چند کشور دیگر یوته بری.

Rosa گفت...

خیلی جالب بود. مرسی از اطلاعات.