۰۳ بهمن، ۱۳۹۳

هیتلر فاشیستهای پگیدا در آلمان استعفا کرد! + فراخوان به پناهجویان

دوشنبه گذشته پلیس آلمان بدلایل امنیتی از تجمع هواداران پگیدا جلوگیری کرد.
رزا: چیزی که یورونیوز نمیگوید این است که اسلامیست ها اخطار به بمب گذاری کرده بودند و پلیس  آلمان بدلیل وجود خطر برای هواداران پگیدا اجازه ی راهپیمایی به آنان را نداده است!

 البته پگیدا اعلام از سر گرفتن راهپیمایی های هر دوشنبه را کرده و اینکه بدون لوتز باخ (هیتلر جنبش پگیدا در آلمان) نیز ادامه خواهد داد.
ما آنتی فاشیست ها همواره اعلام کردیم که جنبش پگیدا از طرف فاشیستها سازماندهی شده است. هم اینک بسیاری از رفقای ما بدلیل اکسیون علیه پگیدا به جریمه های نقدی محکوم شده اند. بسیاری از پناهجویانی مانند رفیق آرش حاضر به پرداختن جریمه ی نقدی نشده و در زندان بسر میبرند.
همزمان با آتش زدن خانه های پناهجویان در شرق و جنوب آلمان و به قتل رساندن جوان 20 ساله ی پناهجو با 20 ضربه چاقو به گردن و قفسه ی سینه اش، پناهجویان و مُهاجرین نیز صفوف خود را مُحکمتر میکنند. جنبش آنتی فاشیست در سطح جهانی مجبور است بطور شفاف صفوف مرزبندی خود را همزمان با اسلامیان مرتجع ضد زن و ضد انسان داشته باشد. دشمن دشمن ما، دوست ما نمیباشد.
در زیر اخبار آلمان و فراخوان به مبارزه روی اینجا کلیک کنیم!
برای امضای دادخواهی زنان پناهجو در شهر لایپزیگ (آلمان شرقی سابق) بزبان آلمانی، روی اینجا کلیک کنیم.

رهبر جنبش پگیدا در آلمان استعفا می کند
لوتز باخمن، رهبر جنبش ضد اسلامی آلمان، موسوم به «پگیدا»، روز چهارشنبه پس از انتشار عکسی که او در آن با ظاهر آدولف هیتلر دیده می شود، از سمت خود استعفا کرد.
به گزارش یورو نیوز، این عکس که در یک گروه شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده بود، سپس در روزنامه های «بیلد» و «درسدنر مورگن پست» چاپ شد. لوتز باخمن می گوید این عکس را برای شوخی گرفته است.
همچنین آقای باخمن به دلیل اینکه پناهجویان را «کثیف» و«حیوان» توصیف کرده است از سوی دادستان شهر درسدن به دلیل تحریک به نفرت نژادی، تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد. در این حال، حدود ده هزار تن از طرفداران گروه «پگیدا» چهارشنبه شب در شهر لایپزیک آلمان دست به راهپیمایی زدند. هواداران پگیدا هر دوشنبه در شهر درسدن تظاهرات اعتراضی برگزار می کنند اما دوشنبه گذشته پلیس آلمان بدلایل امنیتی از تجمع آنان جلوگیری کرد.
چهارشنبه شب در لایپزیک هزاران تن از مخالفان جنبش افراطی پگیدا نیز تظاهرات کرده و خواستار لغو تجمعات این گروه شدند. برای جلوگیری از وقوع درگیری بین دو گروه، صدها تن از نیروهای پلیس در شهر لایپزیک مستقر شدند.
 
خبر در روزنامه ی دولتی
Lutz Bachmann

Lutz Bachmann's Facebook profile picture has made headlines around the world and been shared thousands of times on social media

خبر از ایران:
حکم قصاص محکوم پرونده اسیدپاشی صادر شده اما هیچ پزشکی حاضر به اجرای حکم نبوده است. به گزارش بی بی سی، روز چهارشنبه، ١ بهمن (٢١ ژانویه)، قاضی دشتبان مسئول واحد اجرای احکام دادسرای ناحیه ٢٧ تهران گفت که متهم اسیدپاشی به فردی به نام داوود روشنایی و نقص عضو او به قصاص محکوم شده اما این حکم هنوز به اجرا در نیامده است. این مقام قضایی گفته است که اجرای حکم قصاص "با عمل جراحی" صورت می‌گیرد اما "هنوز پزشکی نپذیرفته که با عمل جراحی، چشم و گوش محکوم پرونده را قصاص کند و دلیل تعلل در اجرای حکم، عدم پذیرش از ناحیه پزشکان است."
آقای دشتبان گفته است که "پزشکی قانونی ناظر بر اجرای حکم است و ما نمی‌توانیم به پزشکی قانونی یا یک پزشک بگوییم 'باید' این کار را انجام دهد."
وی در عین حال افزوده است که در جلسه سرپرست دادسرای امور جنایی با پزشکی قانونی "مقرر شده تا پزشکی قانونی پس از فراهم شدن مقدمات اجرای حکم و معرفی پزشک، به ما خبر نهایی را اعلام کند." به گفته این مقام قضایی، یک بار "شرایط اجرای حکم" مهیا شد اما شاکی پرونده یک روز قبل از اجرای حکم، شرایطی را برای صرف نظر کردن از قصاص مطرح کرد اما خانواده محکوم پس از یک مهلت دو ماهه اعلام کردند که قادر به برآوردن این شرایط نیستند و فرد مصدوم بار دیگر خواستار اجرای حکم شد. در پایان این گزارش آمده است که "داوود روشنایی، قربانی حادثه اسیدپاشی به شدت خواهان اجرای حکم فرد اسیدپاش است و سخنگوی قوه قضائیه هم وعده اجرای زودهنگام این حکم را داده است." ماجرای اسیدپاشی به صورت داوود روشنایی به حدود ٩ سال قبل باز می‌گردد. دو سال پیش، خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - متن مصاحبه با قربانی این اسیدپاشی را منتشر کرد. این خبرگزاری به نقل از داوود روشنایی نوشت که در آبان سال ١٣٨٤، هنگامی که عازم پارکی در مجیدیه بود، متوجه شد که فرد آشنایی به نام "حمید - ص" او را تعقیب می‌کند و هنگامی از علت اقدامش سئوال کرد، طرف مقابل ظرف حاوی اسید را روی او پاشید. آقای روشنایی در آن مصاحبه گفت که "پزشکی قانونی اعلام کرده با تخریب صد در صد زیبایی صورت روبرو بودم علاوه بر اینکه چشم چپ و گوش راستم به کلی از بین رفته است." آقای روشنایی در گفتگو با ایسنا از دشواری‌هایی که در روند رسیدگی قضایی و اجرای حکم بروز کرده و همچنین عدم توانایی مالی برای درمان خود سخن گفته و افزوده بود که درخواست او برای دریافت کمک مالی از نهادهای دولتی و عمومی به نتیجه نرسیده است. آقای روشنایی در آن مصاحبه از مقامات قضایی خواستار اجرای حکم شده بود تا بتواند با دریافت دیه، هزینه درمانش را تامین کند.
موضوع اسیدپاشی در ماه‌های اخیر و پس از حمله افرادی به زنان در اصفهان، به طور گسترده در رسانه‌های خبری داخل و خارج ایران انعکاس یافت به خصوص اینکه برخی از منابع، این اقدام ناشی از تلاش برای مقابله با بدحجابی با انگیزه "امر به معروف و نهی از منکر" دانستند.
روز چهارشنبه، خبرگزاری ایسنا به نقل از حسین اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گزارش کرد که "فعلا خبری از دستگیری عامل یا عاملان اسیدپاشی اصفهان نیست."

رزا: به نظرم رژیم ایران مخصوصن و به دلیل بی عملی خود در رابطه با دستگیری بسیجیان اسیدپاش دراصفهان این خبر را رسانه ای کرده است.
اگرنه که افراد رژیم در معرکه گیری قصاص متهم به اسیدپاشی صورت آمنه بهرامی؛ همگی اینجا به صف شده بودند.
فیلم زیر قصابان اسلامی در لباس پزشکی- معرکه گیری قصاص چشم


فراخوان
به تظاهرات برای اعتراض به قوانین تبعیض آمیز پناهندگی
و برای همبستگی با مبارزات مداوم پناهجویان
مکان: گوتینگن مرکز شهر
(am Gänseliesel)
زمان: شنبه ۷ فوریه ۲۰۱۵ساعت یک بعد از ظهر

 باتوجه به سازماندهی نژادپرستانه علیه پناهجویان توسط شبکه ی گسترده ی نئوفاشیستی و راسیستی مانند جنبش پگیدا و حمله های اخیر به مراکز سکونت پناهجویان،از جمله به آتش کشیدن خوابگاه های پناهجویان  به طور همزمان در سه استان «بایرن»، «مکلن بورگ» و «شلزویگ ـ هول اشتاین» ، نظامی کردن شدید مرزهای اروپا؛ همچنین با توجه به نژادپرستانه بودن سیاستهای دولتی در مورد پناهجویان، ما تمامی پناهجویان و انسانهای آزادیخواه را به راهپیمایی هفتم فوریه در شهر گوتینگن فرا میخوانیم. ما با این شرایط نژادپرستانه در اروپا و بخصوص در کشور آلمان مقابله کرده و به آن اعتراض داریم.
قوانین خاص نژادپرستانه ـ قوانینی که انسانها را بر طبق نوع اقامتشان میسنجند ـ برای ما تنها کُنترل، اختناق، محدودیت و تضییع حقوق و نیازهای اولیه ی  انسانی و  اجتماعی پناهجویان را به ارمغان آورده است. راسیسم، راه حل  مشکلات و معضلات اجتماعی موجود همچون گرانی، بیکاری و بحران اقتصادی را در جلوگیری از رشد مهاجرت  می داند، پناهجو را تحقیر میکند، آرزو و خواست پناهجویان را برای تصمیم گیری در زندگی خود نادیده میگیرد و ...
در اوایل سال ۲۰۱۲، ما شاهد اوج گیری تازه ی جنبش اعتراضی پناهجویان و حمایت کنندگان آنها بر علیه قوانین نژاد پرستانه ی مهاجرت بوده ایم. این جنبش اعتراضی خواهان توقف اخراج گُستردهٔ کنونی پناهجویان از آلمان، خواهان حق انتخاب آزادانهٔ محل زندگی، اجازه ی کار و تحصیل، لغو محدودیت رفت و آمد و حق برخورداری از آموزش رایگان زبان آلمانی و بطور کلی خواهان حقوق مساوی شهروندی بدون تبعیض بوده و هست.
این جنبش اعتراضی با کمپین، تحصن، اعتصاب غذا و تسخیر اماکن دولتی، از یک سو مبارزات پناهجویان را در اکثر نقاط کشور به هم پیوند داده  از سوی دیگر چهره ی سیاستهای ضد مهاجرت آلمان را در افکار عمومی و رسانه ها به نمایش گذاشته است.
این جنبش اعتراضی اکنون سومین سال فعالیت خود را میگذراند. عکس العمل مسئولین دولت و دست اندرکاران امور پناهجویی نسبت به آن تا کنون نه تنها بی اعتنایی به خواسته های آن بلکه همراه با سرکوب دولتی هم بوده است چنانکه اغلب کنشگران آن با جریمه های سنگین دادگاهها مواجه شده و میشوند. تنها در شهر کوچکی مانند گوتینگن با جمعیت صد هزار نفره، درسال گذشته تعداد وسیعی از حامیان این جنبش اعتراضی به دادگاه احضار شده و حُکم جریمه های سنگین نقدی دریافت نموده اند چرا که در یک حرکت موفقیت آمیز جمعی، مانع از اخراج اجباری پناهجویان و بازگرداندن آنها به کشورشان شدند.
با این تظاهرات ما می خواهیم حمایت خود را از پناهجویان و مخالفت خود را با قوانین راسیستی پناهندگی اعلام کنیم.
ما باور داریم که هر انسان بدون توجه به رنگ، نژاد ،جنسیت و مذهب خود حق دارد از امنیت و حقوق زیستی برابر با دیگران بهره مند باشد.
ما برابری حقوق انسانی هر فرد را در همه جهان خواستاریم. 
رئوس مطالبات پناهجویان بدین قرار میباشند:
- لغو قانون بازگشت اجباری پناهجویان به کشورشان
- لغو اسکان دادن اجباری پناهجویان در کمپهای پناهندگی که باعث منزوی شدن آنها میشود.
- حق تصمیم گیری در انتخاب محل سکونت  توسط پناهجویان


- لغو اقامتهای تحَمُلی موسوم به «دولدونگ» هم چنین لغو قانون ویژه ای که امکانات پزشکی و بهداشتی را برای اینگونه پناهجویان محدود میسازد؛
ـ اعطای حق اقامت بدون قید و شرط؛
- لغو محدودیت تردد و سفر؛
- لغو ممنوعیت و محدودیت اجازه ی کار و آموزش ؛
- لغو تبعیض و جداسازی پناهجویان از جامعه و به رسمیت شناختن دسترسی پناهجویان به دوره های فراگیری زبان آلمانی حداقل ۴ ساعت در روز.

از تمامی شهروندان انساندوست میخواهیم که پناهجویان را در حرکتهای اعتراضیشان تنها نگذارند. به ویژه در برابر تلاشها و کنشهای اخیر که تحت نام «پگیدا» به ظاهر علیه مسلمانان افراطی اما در حقیقت علیه تمامی پناهجویان و خارجیها بوده و بدون شک خاستگاهی راسیستی دارد و باید بسیار هوشیارانه با آن برخورد نمود.
نباید اجازه داد افکار و عقاید ارتجاعی و ضد انسانی راسیستی و نژادپرستی به همراه تروریسم اسلامی، بر اعتراضات و مبارزات برحق مهاجرین غالب شده و مطالبات آنان را به فراموشی بسپرد.
با ما همراه باشید!


Liebe Freund*Innen von Women in Exile & Friends,
aus Leipzig erreichte uns ein Hilferuf. Dort wird fast unbemerkt von der Öffentlichkeit die größte Sammelunterkunft Sachsens geplant. In
einem Lager, das schon seit den 90er Jahren immer wieder kritisiert wurde: marode, isoliert im Gewerbegebiet liegend, Ungezieferbefall, stacheldrahtumzäunt...
Katharina Ullherr, die im letzten Sommer bei unserer Aktionstour dabei war, ist dort aktiv und berichtet:  "Mütter erzählen, dass ihre Kinder wegen der schlechten hygienischen Bedingungen Allergien bekommen haben oder sich wegen der Kakerlaken im Bad so lange nicht auf die Toilette trauen, bis sie wegen Bauchschmerzen zum Arzt müssen.  Begünstigt durch die große soziale Anspannung, die entsteht, wenn man mehr als 300 Menschen zwingt, in Wohnblocks in einem Gewerbegebiet zu leben, kommt es sogar zu vermehrten Fällen häuslicher Gewalt. Seit diesem Januar betreibt 'Human Care GmbH' die Sammelunterkunft. Die Firma ist ein all-in-one Paket, also Heimbetreibung, Wachdienst und Sozialbetreuung in einem. Dies trägt nicht gerade dazu bei, dass die einzelnen Mitarbeiter/innen besonders aufmerksam auf Beschwerden über ihre Kolleg/innen reagieren."
Dieses Lager soll nun von 300 auf 500 Unterbringungsplätze ausgebaut werden.
Wir haben auf unserer Aktionstour quer durch Deutschland ähnliche Lager gesehen und die Betreiberfirma ist auch in Brandenburg nicht unbekannt. Wir wissen, dass dieses Lager kein Einzelfall ist - aber in diesem Fall können wir etwas tun, um den Entscheidungsträgern in Leipzig, die morgen in einer Stadtratssitzung darüber entscheiden werden, deutlich zu machen, was wir davon halten.
Bitte unterschreiben Sie / unterschreibt die Online-Petition der lokalen Initiative, in der Katharina aktiv ist!
Beste Grüße,

هیچ نظری موجود نیست: