۱۷ شهریور، ۱۳۹۷

زانیا و لقمان مرادی - حکم اعدام هنوز اجرا نشده، آنها در چنگال وزارت اطلاعات هستند

رزا: دیروز پدر و وکیل این دو برادر کُرد را برای ساعت 4 صبح (اجرای حکم اعدام امروز صبح) فرا خواندند. مسئولین زندان اما می گویند وزارت اطلاعات آنها (اعدامی ها)را بُرده!
ترجمه اش می شود شکنجه و اقرار گیری در آخرین لحظات...
به کبوتر گرسنه روی بالکن غذا می دهم. بالش شکسته و قراری برای خانه ی پرندگان دارم.
مسئولین اعدام بدانند: این بغض ها خواهند ترکید و آنوقت از این روزهای ما، برایتان فجیع تر خواهد بود.
یادتان باشد که آقازاده ها در میروند ولی شما خواهید ماند مثل تهرانی و بقیه ی قصابان نظام شاهنشاهی...
همکاری نکنید.
سقوط
نزدیک است...


 شهریور ۱۳۹۷
بی‌خبری از سرنوشت زانیار و لقمان مرادی، زندانیان سیاسی کرد محکوم به اعدام
محمد صالح نیکبخت، وکیل لقمان و زانیار مرادی بامداد شنبه ۱۷ شهریور از اجرای قریب‌الوقوع حکم این دو زندانی سیاسی کرد خبر داد اما هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست و مشخص نیست مجازات اعدام اجرا شده است یا نه.

ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب بامداد شنبه در حساب توئیتری خود نوشت که «صالح نیکبخت وکیل لقمان و زانیار الان تماس گرفت و گفت حکم زانیار و لقمان تا پیش از طلوع آفتاب اجرا می‌شود و ساعت چهارصبح خانواده آنها را برای ملاقات به زندان فراخوانده‌اند. آقای نیکبخت به همراه پدر لقمان به زودی به زندان می‌روند.»

اما پس از یک ساعت، بنی‌یعقوب در توئیت دیگری نوشت: «مسئولان زندان رجایی شهر به صالح نیکبخت و خانواده گفته‌اند لقمان و زانیار از دیروز و پس از ملاقات با خانواده در اختیار ما نیستند و تحویل “اطلاعات” شده‌اند.» مشخص نیست تحویل این دو زندانی به اطلاعات به معنای تعلیق در اجرای حکم است یا خیر.

    نمی دانم اینکه #لقمان_زانیار تحویل اطلاعات شده اند را باید نشانه مثبت گرفت یا نه؟ یعنی هنوز می توان به معجزه امیدوار بود در این روزگار تباه؟!#savexaniar_loghman

    — Jila Baniyaghoob (@jilabani) September 8, 2018

نیکبخت جمعه و پس از ملاقات کوتاه خانواده مرادی با زندانیان به وب‌سایت «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر در ایران گفته بود که «در زندان به خانواده آنها گفتند که ما به درخواست اطلاعات این دو نفر را آوردیم قرنطینه و اگر فردا تعیین و تکلیف نشود ما به بند عمومی منتقل‌شان می‌کنیم».
به گفته زانیار مرادی، مقام‌های زندان صبح شنبه را زمان اجرای حکم آنها تعیین کرد بودند.

سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه هفتم سپتامبر/ ۱۶ شهریور با صدور بیانیه‌ای از مسئولان جمهوری اسلامی خواست روند اعدام این دو زندانی کرد را فورا متوقف کنند. به گزارش هرانا، مولوی گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر نیز از امام جمعه مریوان خواست جلوی اعدام لقمان و زانیار مرادی را بگیرند. این دو به قتل فرزند امام جمعه مریوان متهم هستند اما آن را انکار می‌کنند و می‌گویند تحت شکنجه وادار به اعتراف شده‌اند.

اقبال مرادی، پدر زانیار مرادی نیز چندی پیش در کردستان عراق به ضرب گلوله افراد ناشناس جانش را از دست داد. فعالان کرد مخالف جمهوری اسلامی این رژیم را به دست‌داشتن در قتل این فعال حقوق بشر متهم کردند.

فوری: پیام زانیا و لقمان مرادی هم اکنون در سلول اعدام

 

بالاگرفتن گمانه‌ها از احتمال اعدام قریب‌الوقوع زانیار و لقمان مرادی؛ نگرانی از سرنوشت رامین حسین پناهی

۱ نظر:

Rosa گفت...

کمر دایه شریفه شکست! رامین بر دار شد... #RaminHosseinPanahi

https://twitter.com/alireza_arad/status/1038360931934322688

Kurdish prisoner #RaminHosseinPanahi executed by Iran, brother says.

https://twitter.com/EnglishBasNews/status/1038360059007459329


پدر #لقمان_مرادی می گوید که صبح امروز به همراه وکیل شان به دادگاهها و دادسراهای مربوط مراجعه کرده اما هیچ کس تا الان پاسخی به آنها در باره وضعیت #لقمان_زانیار نداده است. بی خبر نگه داشتن خانواده ها از وضعیت فرزندان زندانی شان بی رحمانه است

https://twitter.com/jilabani/status/1038355414461571072

02:16 - 8. Sep. 2018

رسانه‌های وابسته به سپاه شایعه‌ می‌کنند که حکم رامین حسین پناهی اجرا شده است امیدوارم در حد شایعه بماند و تکذیب شود‌.. #SaveXaniar_Loghman_Ramin

https://twitter.com/alireza_arad/status/1038353570465280000


BasNews English
‏ @EnglishBasNews
4 Min.Vor 4 Minuten

#BREAKING
Kurdish prisoner #RaminHosseinPanahi executed by Iran, brother says.

https://twitter.com/hashtag/RaminHosseinPanahi?src=hash