۲۱ شهریور، ۱۳۹۷

آخرین کلیپهای اعتصاب سراسری شهرهای کردستان در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی ۲۱ شهریور+اسامی بازداشت شدگان

بیهقی درداستان بردار کردن حسنک درمورد مادرحسنک میگه
"و مادرحسنک زنی بود سخت جگرآور، چنان شنودم که دو سه ماه از او این حدیث نهان داشتند. چون بشنید، جزعی نکرد چنان که زنان کنند بلکه بگریست به درد چنان که حاضران از درد وی خون گریستند."
  مادران کردستان هم زنانی سخت جگر آور هستند...
 خانواده رامین حسین پناهی : امروز خوشحالیم ، ما پیروز شدیم ، چ افتخار بزرگیست پسرمان برای ازادی مردم كردستان اعدام شد ، سپاسگزاریم رامینهای كوردستان ، امروز جواب خون بە ناحق ریختەی بچهای ما را دادید ..
اعتصاب سراسری مردم کردستان


امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷، مردم کردستان در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی کرد و موشک باران مقرات حزب دمکرات در عمق خاک اقلیم کردستان دست به اعتصاب سراسری زدند.
اعتصاب سراسری مردم کردستان

 سوران دانشور، آرام فتحی و مسلم بهرامی
مردم کردستان در شهرهای سنندج، ارومیه، مریوان، سروآباد، سقز، مهاباد، بوکان، نقدە، بانه، پاوه، کامیاران، سردشت، پیرانشهر و اشنویه با بستن مغازه‌های خود به این فراخوان مرکز همکاری احزاب کردستان ایران پاسخ مثبت داده‌اند.
در شهر کرمانشاه نیز در همبستگی با مردم شهرهای کردستان مغازه ها در اعتصاب هستند.
 یروهای امنیتی و اطلاعاتی در واکنش به اعتصاب عمومی مردم کردستان، مغازه‌ها را با اسپری علامتگذاری کرده‌اند.
همچنین نیروهای اطلاعاتی فضای امنیتی را بر شهرهای اشنویه و بانه حاکم و با تهدید مغازه‌داران اعتصابی درصدد پایان دادن به این اعتصاب هستند.
برخی گزارشات حاکی است که نیروهای اطلاعاتی اقدام به بازداشت تعدادی از شهروندان در شهرهای اشنویه و سنندج و سایر شهرها نموده‌اند تا به خیال خود با ایجاد فضای بگیر و ببند و رعب و وحشت، مانع از گسترش اعتصاب شوند.
نیروهای لباس شخصی وابسته به اداره اطلاعات مریوان امروز چهارشنبه سه فعال مدنی به نام‌های سوران دانشور، آرام فتحی و مسلم بهرامی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

 خالد حسینی، مظفر صالح نیا و مختار زاراعی
ماف نیوز: یک شهروند ۶۰ ساله از اهالی شهرستان روانسر در استان کرمانشاه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد. در شهرستان سردشت هم نیروهای همین ارگان، شهروند دیگری را با اتهامات نامشخصی بازداشت کردند. در مریوان هم سه فعال مدنی بازداشت شدند. به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷، «باقر صفری» شهروند شصت ساله به دلایل نامعلومی از سوی نیروهای امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات در شهرستان روانسر بازداشت شد. یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «آقای صفری بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی با اتهامات نامشخصی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است. باقر صفری پیشتر نیز سابقه‌ی بازجویی و بازداشت‌ کوتاه‌مدت را دارد و یک بار دیگر روز ۱۰ مرداد به اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود. همزمان در شهرستان مریوان، سە تن از فعالین مدنی بە نامهای «مسلم بهرامی»، «سوران دانشور» و «آرام فتحی» به دلایل نامعلومی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدەاند. در خبری دیگر از ربط سردشت گزارش شده است که روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور «جعفر رسول‌پور» با اتهامات نامشخصی توسط لباس شخصی‌ها دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
 «جعفر رسول‌پور»
شب گذشته خالد حسینی و مظفر صالح‌نیا فعالان مدنی سنندج و امروز سوران دانشور، آرام فتحی و مسلم بهرامی از فعالان مدنی مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
هر بژی کوردستانم
خالد حسینی، مظفر صالح نیا و مختار زاراعی بازداشت شدگان سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند
اسامی بازداشت شدگان بە شرح زیر می باشد؛
مریوان:
١ـ آرام فتحی ٢ـ سوران دانشور ٣ـ مسلم ابراهیمی ٤ دلیر روشن ٥ـ محمد ازکات ٦ـ احمد تبیرە

خالد حسینی- مصفر صالح نیا(سنندج) سنە
 سنە
١ـ خالد حسینی ٢ مختار زارعی ٣ـ مصفر صالح نیا
شنو
١ـ خالد گنجی  ٢ـ رشید ناصرزادە
روانسر
١ـ باقر صفری
سردشت
١ـ جعفر رسول پور 
بوکان
١ـ دیاکو باغبانی
 مختار زارعی-(سنندج) سنە
اسامی دیگر بازداشت شدگان تاکنون برای هەنگاو احراز نشدە است.
این اعتصاب در پی فراخوان احزاب کوردستانی و همچنین فعالین مدنی کورد جهت محکوم کردن بمباران مقرهای حزب دمکرات در شهر کویە و همچنین اعدام جوانان کورد از سوی حکومت ایران صورت گرفتە است.
  در پی این اعتصابات بیش از بیست تن از شهروندان کورد از سوی نهادهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شدەاند. در شهر مریوان و بر طبق گزارشی کە بە هەنگاو رسیدە است، ١٣ تن بازداشت شدەاند کە تاکنون هویت ۶ تن از آنها برای هەنگاو احراز شدە است.
اسامی بازداشت شدگان بنا بە گذارش هەنگاو بە شرح زیر می باشد؛ مریوان: ١ـ آرام فتحی ٢ـ سوران دانشور ٣ـ مسلم ابراهیمی ۴ دلیر روشن ۵ـ محمد ازکات ۶ـ احمد تبیرە (سنندج) سنە ١ـ خالد حسینی ٢ مختار زارعی ٣ـ مصفر صالح نیا شنو (اشنویە) ١ـ خالد گنجی ٢ـ رشید ناصرزادە روانسر ١ـ باقر صفری سردشت ١ـ جعفر رسول پور
بوکان
١ـ دیاکو باغبانی
گزارشی از کردستان

۳ نظر:

Rosa گفت...

مظفر صالح نیا(راست) و خالد حسینی(چپ) از فعالان بازداشت شده کرد
اشتراک

مشاهده نظرات

همزمان با اعتصاب سراسری در برخی از شهرهای کردنشین ایران در اعتراض به اعدام سه زندانی سیاسی کرد، تعدادی از فعالان مدنی کرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مختار زارعی، خالد حسینی و مظفر صالح‌نیا فعالان مدنی سنندج سه شنبه شب ۲۰ شهریور، و سوران دانشور، آرام فتحی و مسلم بهرامی، از فعالان مدنی مریوان، روز چهارشنبه بازداشت شدند.

مختار زارعی، فعال مدنی در سنندج روز سه شنبه ویدئویی منتشر کرده بود که در آن ضمن ناعادلانه خواندن اعدام سه زندانی سیاسی کرد، از مردم خواسته بود روز چهارشنبه از خانه بیرون نروند.

آقای زارعی چه گفت که بازداشت شد| تازه ترین عکس و خبرها در توئیتر صدای آمریکا

♦️ ویدئو کوتاه | مختار زارعی، فعال مدنی کرد در #سنندج از #اعدام سه «زندانی سیاسی کرد» انتقاد کرد و از مردم خواست در اعتراض به اعدام یک روز در خانه بمانند. او بعد از این ویدئو بازداشت شد. pic.twitter.com/VOUd0zeXf3
— VOA Farsi (@VOAIran) September 12, 2018

او گفته بود: «ماشین مرگ و اعدام باید متوقف شود، این امر ممکن نیست مگر با همبستگی ملی.»

شب گذشته خالد حسینی و مظفر صالح‌نیا فعالان مدنی سنندج و امروز سوران دانشور، آرام فتحی و مسلم بهرامی از فعالان مدنی مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.#سنندج #مریوان #کردستان#اعتصاب_عمومی_کردستان pic.twitter.com/EVEd8S76K4
— Tavaana توانا (@Tavaana) September 12, 2018

گفته می شود که بازداشت این فعالان به دلیل تلاش برای راه اندازی اعتصاب سراسری بوده است.

همزمان با انتشار خبر بازداشت این افراد، عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی به صدای آمریکا نشان می دهد بازار و کسبه برخی از شهرهای غرب ایران در اقدامی هماهنگ در اعتصاب به سر می برند.

https://ir.voanews.com/a/iran-kourd-protest/4568361.html

ناشناس گفت...

احزاب ناسیونالیست کرد فرق چندانی با دیگر احزاب بورژوازی ایرانی ندارند ، اعتصابی که به فراخوان این احزاب داده شده است، قربانی کردن مردم کردستان در راه این احزاب است.ضمن محکوم کردن اعدام زندانیان، همبستگی با خانواده های زندانی باید جدا از راه این احزاب صورت گیرد. قدرت در دست شوراهای کارگری و مردمی

Rosa گفت...

به هر حال اغلب فعالین مدنی هستند. از طرفی بمباران مقر این احزاب در عراق، اعدام و به آتش کشیدن چهار فعال محیط زیستی مریوانی و شلیک به کولبران و اسب و قاطر کولبران، به آتش کشیدن جنگلها و... همه ی اینها بهترین پاسخ را گرفت.
می توانستند اعلام قیام مسلحانه کنند...
اعتصاب عمومی راه را نشان بقیه ی مردم ایران خواهد داد.
فراخوان معقولی بود در این شرایط.
باید توجه کرد که کردستان ایران با روژاوا فرسنگها فاصله دارد.
در ضمن حتی اگر شوراها هم بودند می شد 1917 با اکثریت بلشویکها در راس شوراها. فرق چندانی نبود.