۱۴ بهمن، ۱۳۸۸

نیروهای چپ، کنسولگری ایران در فرانکفورت را به محاصره خود درآوردند


از ساعت شش و نیم صبح چهارشنبه ۱۴ بهمن، تعدادی از نیروهای چپ ایرانی و آلمانی از شهرهای مختلف آلمان، به ویژه کلن و فرانکفورت، در جلوی کنسولگری جمهوری اسلامی تجمع کردند و به تظاهرات اعتراضی علیه اعدام‌ها و دستگیری‌ها و دادگاه‌های فرمایشی پرداختند.

این تظاهرات به صورت خودجوش و بدون اطلاع به پلیس انجام شد. تظاهرکنندگان که تعدادشان به حدود ۷۰ نفر می‌رسید، با انسداد در کنسولگری مانع رفت و آمد مزدوران رژیم به کنسولگری شده و سه قفل بزرگ بر در کنسولگری زدند. آنان به زبان‌های فارسی و آلمانی، شعارهایی مانند “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “مرگ بر دیکتاتور”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و… سر دادند.

حدود ساعت هفت و ربع نیروهای پلیس با بیش از ۲۵ مینی‌بوس به محل آمدند و کوشیدند تظاهرات‌کنندگان را متفرق کنند. آنان به دنبال مسئول برگزاری تظاهرات بودند، اما از آن جایی که این تظاهرات به صورت خودجوش شکل گرفته بود، نتوانستند کسی را به عنوان مسئول دستگیر کنند. پلیس با هشدارهای متعدد از تظاهرکنندگان می‌خواست تا ساعت ۸ صبح جلوی کنسولگری را ترک کنند ولی تظاهرات کنندگان اعتنایی نکرده و می‌گفتند، ما در پیاده‌رو هستیم. این تظاهرات تا ساعت ۹ صبح ادامه داشت. در این زمان، پلیس با بستن خیابان‌های اطراف به جمع تظاهرکنندگان حمله کرد و آنان را که یک زنجیره انسانی درست کرده بودند، یکی یکی دستگیر کرد و به مرکز پلیس فرانکفورت برد. در این تظاهرات حدود ۵۰ نفر دستگیر شدند که پس از مدتی تعدادی از دستگیرشدگان پس از گرفتن مشخصات فردی آن‌ها آزاد شدند.

تظاهرات‌کنندگان هم‌چنین در این حرکت اعتراضی متن‌های افشاگرانه‌ای درباره روابط اقتصادی ایران و آلمان خواندند و خواهان قطع حمایت‌های اقتصادی آلمان از جمهوری اسلامی بودند.

یک گزارش تخمکی هم از شادی امین اینجا
جالبه که این باجی بعد از 30 سال زندگی در آلمان آنتی فاشیست را آنارشیست میگه. بعدشم در گزارش یک اکسیون رادیکال، واسه یک اکسیون تخمی در پارلمان هسن تبلیغ میکنه! دوربینش هم همیشه تو فاصله مطمئن پشت پلیسه. خلاصه وقتی استارته که پلیس
استارت میزنه!
طبق گزارش آنتی فاشیست تهران : به گزارش پلیس به در ورودی سفارت قفل زده شد. خانم شادی امین ادعا دارند که گروهی از جوانان چپ آنارشيست آلماني اینکار را کرده اند!
پلیس هم نمیداند چه کسی اینکار راکرده است. این خانم با دوربینش پشت پلیس قرار گرفته ادعا دارد که میداند چه کسی چکار کرده و با بیشرمی اصلاح طلبانه جان بچه های جوان آلمانی را به خطر می اندازد و بروی سنگ قبر آنها تبلیغ اکسیون حقوق بشری اش را در پارلمان ایالت هسن میکند. آنقدر بیسواد است که آنتی فاشیست را آنارشیست میخواند. ایشان برای چهره شدن حتی سال گذشته جوانان دمکرات مسیحی را هم جلوی سفارت ایران کشاند. امسال هم لابد دنبال سازماندهی حزب ناسیونال آلمان است که امضایشان زیر اعتلافهای تخمکی شان کم مانده.
بلاگ آنتی فاشیست تهران که در اکسیون شرکت کرد
http://antifateheran.blogsport.de/
گزارش عالی که دادند
http://de.indymedia.org/2010/02/272354.shtml

این بچه ها احتمالا همگی به دلیل اکسیون امروز جریمه میشوند. اگر شانس بیاورند و زندان براشون نبرند! از دوستانی که آلمانی میدانند ، خوب است که با ای میل و یا پیام در بلاگ شان تشویقشان کنند
آلرتا – آلرتا/ آنتی فاشیستا!
توضیحاتی در باره آنتی فا تهران : آنتی فا (آنتی فاشیست ها ) در بسیاری از کشور ها ، مخصوصا در اروپا حضور دارند ، که بر علیه سرمایه داری و فاشیسم مبارزه میکنند . آن ها خود را چپ نو میدانند که به آنها آزاد منش نیز گفته میشود و با هر گونه دولت ، اتوریته و تمرکز قدرت و ثروت مخالف هستند و در کنار مبارزات مردمی در هر گوشه جهان قرار دارند بر علیه سرمایه داری جهانی و دیکتاتوری
آنتی فا تهران تا کنون ۳ آکسیون در رابطه با ایران را برگذار کرده است . ۱- به خاطر اعتراض به همکاری نوکیا و زیمنس با ج.ا در تاریخ ۱۲ آگوست با چسباندن پوستر های افشا گرانه و اعتراضی به دفتر مرکزی نوکیا در کلن اولین حرکت خود را آغاز نمود ۲- در همان روز تظاهراتی ۵۰۰ نفره را در حمایت از مبارزات مردم ایران سازماندهی نمود که عمدتاً آلمانی بودند. ۳- آکسیون اعتراضی امروز به اعدام ها و مانع از باز شدن سفارت برای ۲ ساعت
مجید جعفری هرستانی

هیچ نظری موجود نیست: