۰۲ آبان، ۱۳۹۸

اعتصاب غذای خشک سپیده قلیان- روز 6

رزا: صدای سپیده تکان دهنده است.
رژیم بداند، انتقامِ زنان سخت خواهد بود.
شک نکنید!

مرتبط:
دوستی که خبر اعتصاب #سپیده_قلیان را از خود سپیده در تماسی تلفنی شنیده است می‌گوید همان زمان تکذیب خبر اعتصاب، فایل صوتی اعلام اعتصاب سپیده در اختیار یک سازمان حقوق بشری بود و معلوم نیست چرا منتشرش نکردند. اعتصاب غذای خشک (نخوردن هیچ چیز) یعنی مرگ زیر 10 روز. 5مین روز گذشت ...

صدای خسته و پر درد #سپیده_قلیان از زندان؛

بخش دوم صدای خسته و پر درد #سپیده_قلیان از زندان؛ نمیذارن با خانواده‌ام دیدار کنم، اطلاعات اهواز نمیذاره مگر چه کار کرده‌ام در تجمعهای کارگری... چقدر تهدید، چقدر اذیت و آزار... واقعن دیگه طاقتم تموم شده، نمیدونم چی کار کنم

این صدا مال ۲۸ام مهر بوده الان دوم آبانه. نمی‌دونم الان چی از این صدا باقی مونده
.
«سپیده قلیان»، فعال حقوق کارگران یک فایل صوتی را از زندان فرستاده و در مورد وضعیت خود خبر داده است.
او در این فایل گفته از ۲۸ مهرماه اعتصاب غذا کرده است:«نه آب می‌خورم و نه غذا.»
قلیان که نگران خانواده‌اش است، می‌گوید: «خواهر و برادرم را به جرم این‌که خواهر و برادر من هستند، تحت فشار قرار می‌‌دهند.» 
او در این فایل صوتی بارها فریاد می‌زند و می‌گوید: «طاقتم تمام شده.» 
این فعال حقوق کارگران مردم را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «می‌خواهم مردم بدانند چه ظلمی در حق من می‌شود.» 
این فایل صوتی با فریاد و گریه‌ها‌ی او پایان می‌یابد که می‌گوید: «طاقتم تمام شده… .»
سپیده قلیان نخستین بار در جریان اعتراضات کارگران «شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه» بازداشت شد. او‌ در مجموع به ۱۹ سال و شش ماه زندان محکوم شده است.
«اجتماع و تبانی»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «عضویت در گروه گام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «نشر اکاذیب» و «اخلال در نظم عمومی» به عنوان اتهامات این فعال کارگری ذکر شده است.

 گفتگو با شاهد علوی، روزنامه نگار درباره اعتصاب غذای #سپیده_قلیان، فعال کارگری و آخرین وضعیت او در زندان قرچک ورامین

https://twitter.com/IranIntl/status/1187427070420443136
    

۱۸ نظر:

Rosa گفت...

سخنان سپیده قلیان درباره اعتصاب غذا و روند پرونده‌اش از زندان قرچک / سه شنبه30 مهرماه

https://soundcloud.com/shahed-alavi-86645474/30-1398a

سپیده قلیان در اعتراض به فشارهایی که در زندان به او وارد می‌شود و شرایط غیرانسانی زندان قرچک و تدام فشارها بر خانواده‌اش از روز یکشنبه 28 مهرماه 1398 وارد اعتصاب غذا شده و دست از خوردن و آشامیدن برداشته است. این فایل گفته‌های او از زندان در این باره است و آزار و رنجی که به او و خانواده‌اش تحمیل کرده‌اند ...

اعتصاب غذای #سپیده_قلیان بدلیل فشارهایی که نهادهای امنیتی بر خانواده‌اش آورده‌اند توسط برادرش که تحت فشار امنیتی است تکذیب شده است.
اما از قرچک خبر آورده‌اند که سپیده #اعتصاب_غذا کرده‌است.
ما نگران سلامت جان سپیده هستیم و مسئولیت جانش بر عهده‌ی نهادهای امنیتی و زندان قرچک است.

والا من گردنمو هم بزن خبر اعتصاب غذای عزیزانمو تکذیب نمیکنم، این چجور برادریه که خبر اعتصاب غذای برادرش رو تکذیب کرده،!؟ فقط میخوام بگم خاک بر سرش

عزیزان خواهشا نکنید، تمامی محکومین هفت تپه بیش از سه روزه که تعیین تکلیف شعبه تجدیدنظر شدن و براشون قرار تعیین وثیقه شده و قراره ازاد بشن، این شلوغکاری به ضررشون تموم میشه، به نظر خانوادش احترام بگذارین و گول این لاشخورها و فرصت طلب های خبری رو نخورین

https://twitter.com/Rf9qHSwSx7Na9Bz/status/1187471052420472839

رزا: گویا فایل صوتی صدای سپیده را در هرنا مخفی نگهداشته اند تا با معامله ی سندیکاهای زرد و توده ای های ضد امپ با رژیم، چهار کارگر 7 تپه ای را آزاد کنند!
زنان گوسفندانِ قربانی شما نیستند!

Rosa گفت...

#سپیده_قلیان پنجمین روز اعتصاب غذاشه.
نه تنها رسانه و جامعه‌مدنی که حتی خانوادشم دارن انکارش می‌کنن. سپیده تنهاتر از هر زمانیه. تنهاش نذارید، فراموشش نکنید.

خبر روز پنجم اعتصاب غذاي خشك #سپيده_قليان طبق پيگيري رفقا صحت داره؛ به هر دليلي اگر خانواده پاي موضوع نميره دليل نميشه خبر #اعتصاب_غذاي_خشك يك زنداني با حكم بسيار بالا توسط رسانه ها و فعالين با چشم پوشي مواجه بشه! به هر حال هر روز اعتصاب غذاي خشك يك زنداني تحليل رفتن جان اوست!

سپیده قلیان از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه در #اعتصاب_غذای_خشک به سر می برد.

#سپیده_قلیان دانشجوی دامپزشکی و خبرنگار مستقل که در ارتباط با پرونده کارگران هفت تپه بازداشت شده بود، از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه در #زندان_قرچک دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

به دلیل محدودیت تماس از زندان و فشار و تهدید بی سابقه بر خانواده‌ وی، در این چندروز اخبار ضد و نقیضی در این باره منتشر شده.

#سپیده_قلیان در اعتراض به فشارهای مستمر به خانواده خود دست به اعتصاب خشک زده و خواستار تضمین کتبی یا حضوری مسئولان قضایی و امنیتی درباره خانواده خود است.

از خانواده، دوستان، جامعه مدنی تقاضا داریم که صدای سپیده باشند، چند هفته ی پیش او تولد ۲۴ سالگی اش را با همبندی های زندان قرچک جشن گرفت، و اکنون #جان_سپیده_در_خطر_است

سه روز بیشتر میره توی کما... اعتصاب غذای خشک کار بسیار نادرستی ست.

من کاسه‌ی داغ‌تر از آش نیستم»اما #سپیده_قلیان قبل‌تر در افشای شکنجه‌هایش در کمال سلامت گفته بود که نیروهای امنیتی برای تهدید، اعضای خانواده‌اش را مقابلش قرار می‌دهند!
امروز ممکن است از این روش کثیف برای #قتل_خاموش وی استفاده شود،آن هم با بایکوت خبری!

Rosa گفت...

گفتگو با شاهد علوی، روزنامه نگار درباره اعتصاب غذای #سپیده_قلیان، فعال کارگری و آخرین وضعیت او در زندان قرچک ورامین

https://twitter.com/IranIntl/status/1187427070420443136

https://twitter.com/i/status/1187427070420443136

Rosa گفت...

سپیده قلیان
جرم: فعال مدنی، همراهی برای احقاق حق کارگران هفت تپه
حکم در بیدادگاه رژیم خامنه ای: 18سال حبس
او اینک در اعتصاب خشک به سر میبرد
و جان او در خطر است.
خواسته: رسیدگی به وضع اسفناک زندان قرچک!

در حال حاضر مسئولیت هرگونه صدمه‌ و یا حتی جان باختن #سپیده_قلیان در اعتصاب خشک، علاوه بر مقامات قضائی بر عهده‌ی کسانی که اخبار او را بایکوت کرده‌اند

فشار بر #سپیده_قلیان بالاست. فشار بر او از طریق فشار بر دلبستگی‌های او ادامه می‌یابد وقتی که او می‌ایستد . اشک‌های او از جنس شکستن نیست از جنس بی‌طاقتی است وقتی که او می‌فهمد که برای شکستن او به دیگران فشار می‌اورند. یک طرف مقاومت اوست یک طرف دلرحمی او برای انان که دوستشان دارد

#جان_سپیده_در_خطر_است
#سپیده_قلیان از یکشنبه تو اعتصاب‌غذای خشکه و خیلیا سکوت کردن!

هرگرنه آسیبی که به #سپیده وارد شود،مسئول نه تنها قوه قضائیه و اجرایی بیمار کشور بلکه مسئولش تمام رسانه هایی هستند که تکذیب کردند..

پنجمین روز اعتصاب غذای خشک در سکوت خبری رسانه ها و جامعه ی مدنی .

Rosa گفت...

گزارش‌ها حاکی از آن است که سپیده قلیان، فعال مدنی که در جریان برخورد با کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه بازداشت شد، در زندان قرچک اعتصاب غذای خشک کرده و آب و غذا نمی‌خورد.

شاهد علوی، روزنامه‌نگار، فایلی صوتی منتسب به سپیده قلیان را منتشر کرده که در آن خانم قلیان به فشارهای نهادهای قضایی و امنیتی علیه خانواده خود اعتراض می‌کند.

بهرنگ زندی، روزنامه‌نگار کارگری به بی‌بی‌سی فارسی گفت خانم قلیان همچنان در اعتصاب غذا است.

خانم قلیان در ارتباط با پرونده کارگران معترض هفت‌تپه به ١٨ سال حبس محکوم شده که باید هفت سال آن اجرا شود.

به جز او اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه، امیرحسین محمدی فرد، سردبیر نشریه چپگرای گام، و عسل محمدی، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی از نویسندگان این نشریه هم به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند.

تاریخ صحبت‌های سپیده قلیان در فایل منتشرشده سه‌شنبه ٣٠ مهر ماه است و او می‌گوید که از روز یکشنبه ٢٨ مهر لب به آب و غذا نزده است.

خانم قلیان به دستگیری برادر و خواهرش اعتراض می‌کند و می‌گوید در هر ملاقات با اعضای خانواده‌اش با آنها بدرفتاری می‌شود.

او می‌گوید در زندان قرچک تحت فشار است و مسئولان زندان اجازه ارتباط با دیگر زندانیان را به او نمی‌دهند و می‌گویند خانم قلیان قصد تحریک سیاسی دیگر زندانیان را دارد.

سپیده قلیان می‌گوید با وجود اینکه جوان است در دوران بازداشت و زندان و بر اثر فشارها موهایش سفید شده است.

او می‌گوید: "چه قدر تهدید و اذیت و آزار؟ مگر چه کار کردم در یک تجمع کارگری؟"

فعالان کارگری در ایران با فشارهای امنیتی و قضایی روبرو بوده‌اند و در ماه‌های اخیر برخوردها با آنها تشدید شده است. از جمله به تازگی ماموران امنیتی با خشونت به تجمع کارگران هپکو و آذرآب حمله کردند.

همچنین احکام سنگینی برای فعالان کارگری و بازداشتی‌های روز کارگر صادر شده است.

روابط عمومی دادگستری مازندران از قطع دست یک «سارق حرفه‌ای» در زندان ساری خبر داده‌است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعیه‌ای که دادگستری مازندران منتشر کرده، این فرد «اقرار به ۲۸ فقره دزدی از منازل مردم» کرده بودو اکنون «حکم حد سرقت» در مورد او اجرا شده است.

این اطلاعیه می‌گوید «سیاست دادگستری استان مازندران، برخورد جدی و بدون اغماض با برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه و سارقان اموال مردم است».

سازمان «حقوق بشر در ایران» نیز با پوشش گزارش این حادثه، آن را «نقض حقوق بشر و مصداق شکنجه» خوانده است.

Rosa گفت...

#سپیده_قلیان را همچون نماد یک زن جوان مقاوم که سر تسلیم فرود نیاورده است می‌خواهند بشکند. او اکنون با جانش به جنگ اهریمن جمهوری اسلامی رفته است.

اعتصاب غذای #سپیده_قلیان بدلیل فشارهایی که نهادهای امنیتی بر خانواده‌اش آورده‌اند توسط برادرش که تحت فشار امنیتی است تکذیب شده است.
اما از قرچک خبر آورده‌اند که سپیده #اعتصاب_غذا کرده‌است.

به دلیل محدودیت تماس از زندان و فشار و تهدید بی سابقه بر خانواده‌ وی، در این چندروز اخبار ضد و نقیضی در این باره منتشر شده.

#سپیده_قلیان در اعتراض به فشارهای مستمر به خانواده خود دست به اعتصاب خشک زده و خواستار تضمین کتبی یا حضوری مسئولان قضایی و امنیتی درباره خانواده خود است.

در شرایطی که ساده ترین کارهای اداری گاه تا یک ماه طول می کشد، نگرانی به حقِ سپیده برای خانواده ی خود می تواند به قیمت جان او تمام شود.

از خانواده، دوستان، جامعه مدنی تقاضا داریم که صدای سپیده باشند، چند هفته ی پیش او تولد ۲۴ سالگی اش را با همبندی های زندان قرچک جشن گرفت، و اکنون

#جان_سپیده_در_خطر_است

https://twitter.com/Zendani7Tapeh/status/1187357035395977218

کمپین دفاع از زندانیان هفت‌تپه
«کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و زندانیان ترقی‌خواه»

لینک پتيشن حمایت از سپیده قلیان:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEn4gzyjgkfGHKJZJoAuVxMktqJbHTXNbawPWooJOXGeGCtw/viewform

Rosa گفت...

سپیده قلیان در اعتصاب غذای خشک

سپیده قلیان فعال کارگری و از متهمان پرونده نیشکر هفت‌تپه که در زندان قرچک ورامین زندانی است، از ۲۸ مهر در اعتراض به فشارهای مستمر به خانواده خود دست به اعتصاب غذای خشک زده است. قلیان در یک پیام صوتی که شاهد علوی، روزنامه‌نگار منتشر کرده،‌ می‌گوید: «من از روز یکشنبه، دست از خوردن غذا و آب کشیده‌ام. دست از آزار من و خانواده‌ام برنمی‌دارند. خسته شده‌ام. مگر من چه قدر توان دارم؟ می‌خواهم هیاتی از قوه قضائیه برای بررسی وضعیت زندان قرچک بیایند». کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و زندانیان ترقی‌خواه که سه روز پیش این خبر را منتشر و سپس تکذیب کرد در خبری که امروز پنجشنبه دوم آبان در کانال تلگرامی خود منتشر کرد در این باره نوشت که «به دلیل محدودیت‌های تماس از زندان، و فشار و تهدید بی سابقه بر خانواده‌ی وی، در این چند روز اخبار ضد و نقیضی در این باره منتشر شده است.» در همین روزها خبری نیز درباره دستگیری سمانه خواهر سپیده قلیان انتشار یافت که توسط خانواده او تکذیب شد. گفته می‌شود دستگاه‌های امنیتی برای پوشیده نگاه داشتن خبر اعتصاب غذای سپیده قلیان اعمال فشار بر خانواده او را افزایش داده‌اند. سپیده قلیان به دلیل حمایت از کارگران نیشکر هفت‌تپه خوزستان، در آبان ماه سال ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در ۲۷ آذر ماه سال گذشته با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد. او پس از آزادی در واکنش به پخش فیلم اعترافات اجباری خود از صدا و سیما که تحت عنوان «طراحی سوخته» پخش شد، اقدام به افشاگری درباره شکنجه‌ها و فشارهایی کرد که در طی دوران بازداشت برای اخذ اعترافات اجباری از سوی نیروهای امنیتی به او وارد شده بود. قلیان مجددا در ۳۰ دی سال گذشته بازداشت شد. او در مرداد نیز در اعتراض به شرایط زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

Rosa گفت...

خبرگزاری هرانا – سپیده قلیان، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در اعتراض به افزایش فشارهای امنیتی بر خانواده خود و همچنین رفتار نامناسب مسئولین با زندانیان در زندان قرچک ورامین از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده است. وی طی این اقدام اعتراضی خواهان حضور هیئتی از قوه قضاییه در زندان قرچک ورامین و رسیدگی به وضعیت نامناسب زندانیان شده است. سمانه قلیان، خواهر سپیده قلیان نیز روز گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت و تا ساعات اولیه صبح روز جاری تحت بازداشت و بازجویی توام با فشار بوده است. سپیده قلیان که از تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷ در بازداشت به سر می برد، شهریورماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران تهران به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده قلیان، فعال مدنی و از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸، دست به اعتصاب غذا زده است.



یک منبع مطلع از وضعیت خانم قلیان در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “اعتصاب غذای سپیده قلیان در اعتراض به رفتار نامناسب مسئولین زندان قرچک ورامین با او و سایر زندانیان و افزایش فشارهای امنیتی بر خانواده وی صورت گرفته و خواسته او حضور هیئتی از قوه قضاییه در زندان قرچک ورامین و رسیدگی به وضعیت بسیار نامناسب زندانیان و رفتار بد مسئولین زندان با زندانیان بوده است. خانواده خانم قلیان نیز در زمان ملاقات با وی هر بار تحت فشارهای امنیتی همراه با توهین توسط مسئولین زندان قرار می‌گیرند”.



گفته می شود روز یکشنبه در خلال یک درگیری که در جریان انتقال یکی از زندانیان به سلول انفرادی زندان قرچک ورامین رخ داده بود، سپیده قلیان به همراه وی و یک زندانی دیگر ساعاتی به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شده و مجددا به بند بازگشته بود.



به گفته این منبع مطلع، “همچنین به دلیل اعتراض سپیده قلیان نسبت به عدم رعایت بهداشت در آشپزخانه زندان و وجود حشرات در مواد غذایی نیز با برخورد مسئولین زندان و مخالفت همراه با پرخاش آنان با حضور وی در آشپزخانه مواجه شده است. وی در پی این درگیری ها به دفتر رئیس زندان منتقل شده و توسط دو تن از مسئولین مورد برخورد قرار گرفته و ضمن تهدید به گشایش پرونده جدید به شعارنویسی بر روی دیوارهای زندان متهم شده است”.



خانم قلیان همچنین روز گذشته از بازداشت خواهر خود سمانه قلیان در شهر اهواز توسط مامورین اداره اطلاعات این شهر خبردار شده است. سمانه قلیان نهایتا حدود ساعت ۳ بامداد روز جاری پس از ساعت‌ها بازجویی توام با فشار آزاد شده است.

Rosa گفت...


سپیده قلیان به اعتصاب غذای خود پایان داد


پدر سپیده قلیان، روز جمعه، سوم آبان، به رادیوفردا خبر داد دخترش که از ۲۸ مهرماه در زندان قرچک ورامین اعتصاب غذای خشک کرده بود، شب گذشته، پنج‌شنبه، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

او خبر داد که خانم قلیان با وعده مسئولان زندان برای رسیدگی به خواسته‌هایش به اعتصاب خود پایان داده است.

سپیده قلیان، دانشجو و فعال کارگری، از سال گذشته در ارتباط با پرونده کارگران هفت‌تپه در اهواز بازداشت، محاکمه و پس از مدتی به تهران منتقل شد.

دادگاه او را به اتهاماتی چون «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۸ سال حبس محکوم کرد.

https://www.radiofarda.com/a/iran-sepideh-gholian-ended-hunger-strike-father/30236066.html

Rosa گفت...

در برابر شجاعت اخلاقی و شخصیت انسانیِ شریف #سپیده_قلیان سر ادب و احترام فرود می‌آورم. اگر این سرزمین آینده‌ای داشته باشد، مدیون وجود نازنین سپیده‌ و کسانی چون اوست، آن‌ها که چشم در چشم تباهی دوخته‌اند و سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

#سپیده_قلیان از داخل زندان قرچک پیگیر پرونده‌های زندانیان آن‌جا از جمله زنان محکوم به قصاص است که اجرای احکام‌شان تسریع شده است.او در برابر انتقالش از جهنم قرچک به اوین مقاومت کرده تا بتواند کاری برای بهبود شرایط وحشتناک زندان قرچک بکند و صدای زندانیان آن‌جا باشد که صدایی ندارند.

https://twitter.com/ShahedAlavi/status/1187697966250954752

#سپیده_قلیان در چند روز اخیر چند بار بیهوش شده، دیدش تار شده و دیروز توان تکلمش هم محدود شده بود. اعتصاب غذا زیان‌های جبران ناپذیری به فرد اعتصابی وارد می‌کند. باید امیدوار بود فشارهای رسانه‌های ادامه یابد تا عمل کردن رئیس زندان به وعده‌هایش، مانع اعتصاب غذای مجدد سپیده شود.

#سپیده_قلیان، دیشب با گرفتن این وعده و قول موکد از رئیس زندان قرچک که شنبه به خواسته‌هایش رسیدگی می‌شود و هیاتی از قوه قضائیه را هم برای بازدید از زندان دعوت می‌کند، به اعتصاب غذایش پایان داده است. اگر وعده‌ها عملی نشود، ممکن است خانم قلیان دوباره وارد اعتصاب غذا شود.

Rosa گفت...

شما لاشخو ران اخبار و فرصت طلبان، عجیب نیست که الان که بیش از سه روزه از محکومین هفت تپه رو تعیین تکلیف کردن، و حتی برای انها قرار وثیقه برای ازاد شدن گذاشتن، شمااین خبر را پخش میکنید که چی بشه؟؟!!! یا دوست نادانید یا دشمن دانا؟؟

گفتنی است روز جاری سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه «تا کمتر از یک ماه دیگر رای دادگاه تجدید نظر متهمین پرونده هفت تپه صادر می شود» گفت: “قرار تامین ۴ نفر از این افراد تخفیف پیدا کرد و امروز یا فردا با سپردن قرار وثیقه آزاد می شوند”. وی به هویت این افراد اشاره ای نکرده است.

وی به هویت این افراد اشاره ای نکرده است.
وی به هویت این افراد اشاره ای نکرده است.
وی به هویت این افراد اشاره ای نکرده است.

Rosa گفت...

رزا: ننگ بر کسانی که در هرنا جلوی رسانه ای کردنِ اعتصاب غذای خشک از طرف سپیده را گرفتند تا برای آزادی چند کارگر 7تپه، کونِ آلت الله رئیسی بلیسند!

جنبش زنان گوسفند قربانی سندیکاهای زرد نیست...

اینهمه نشان می دهد که فعلن به شاهد علوی می شود اطمینان داشت.
شرم بر کارکرچی های بی ارزش.
....

Rosa گفت...

سپیده قلیان به قید وثیقه آزاد شد


سپیده قلیان از بازداشت شدگان اعتراضات هفت‌تپه روز شنبه چهارم آبان (۲۶ اکتبر) به قید وثیقه از زندان قرچک آزاد شد.

این فعال مدنی پیش‌تر در آبان سال ۱۳۹۷ به همراه اسماعيل بخشی، فعال کارگری و شمار دیگری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود که پس از یک ماه بازداشت با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

او سپس روز یکشنبه ۳۰ دی همان سال و یک روز پس از پخش فیلم اقرار تلویزیونی ‌به همراه برادرش مهدی قلیان بازداشت و به اتهاماتی از جمله "عضویت در گروه غیرقانونی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مجرم" شناخته شد و مجموعا به ۱۹ سال و شش ماه زندان محکوم شد.

در روزهای اخیر قلیان به یک اعتصاب غذای خشک دست زد که یک روز پیش از آزادی به آن پایان داد.

Rosa گفت...

گزارش شده است که سپیده قلیان، از بازداشت‌شدگان حامی کارگران معترض کارخانه نیشکر هفت تپه، با قید وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان بیرون آمده است.

خانم قلیان از فعال مدنی است که در جریان برخورد با کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه سال گذشته بازداشت شده بود و در زندان قرچک ورامین زندانی بود.

ماموران امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران خانم قلیان را به ۱۸ سال زندان محکوم کرده اند.

او به تازگی در اعتراض به فشارهای نهادهای قضایی و امنیتی علیه خانواده اش اعتصاب غذای خشک کرد و آب و غذا نمی‌خورد

https://www.bbc.com/persian/iran-50195176

Rosa گفت...

ندا ناجی، دیگر فعال بازداشتی روز کارگر همچنان در زندان به سر می‌برد. مسئولان سازمان زندانها از پذیرش وثیقه برای آزادی او خوداری می‌کنند.

ساناز اللهیاری، سپیده قلیان و عاطفه رنگریز به قید وثیقه آزاد شدند

https://www.radiozamaneh.com/471062

Rosa گفت...

http://www.mpliran.net/2019/10/blog-post_27.html

لازم به ذکر است جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه ندا ناجی، دیگر بازداشت شده این تجمع نیز در تاریخ ۲۲ آبان ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. علیرغم آزادی این شهروندان، ندا ناجی کماکان در زندان قرچک ورامین به سر می برد.

آزادی سپیده قلیان با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک ورامین، امیرحسین محمدی فرد و همسرش ساناز اله یاری هرکدام با تودیع قرار وثیقه ۸۵۰ میلیون تومانی و امیر امیرقلی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین صورت گرفته است.
با احتساب آزادی این شهروندان تا لحظه تنظیم این گزارش دو متهم دیگر این پرونده به نام های اسماعیل بخشی و عسل محمدی کماکان در بازداشت هستند و با وجود وعده مسئولین از آزادی آنان جلوگیری شده است.

ندا ناجی، در یازدهم اردیبهشت‌ماه برابر با روز جهانی کارگر بازداشت و ۲۵ خردادماه از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد و روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

https://www.kampain.info/archive/38608.htm

آنیشا اسداللهی نیز از جمله کسانی‌است که در روز جهانی کارگر بازداشت و با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد، اما روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد دوباره از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. دادگاه آنیشا اسداللهی برگزار شده است.

https://www.kampain.info/archive/38608.htm

شامگاه شنبه چهارم آبان مرضیه امیری و عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر در تهران به قید وثیقه آزاد شدند. ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌‌فرد از اعضای هیئت تحریره نشریه اینترنتی گام و سپیده قلیان دانشجو و فعال اجتماعی که در ارتباط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه دستگیر شده بودند هم آزاد شدند. ندا ناجی از بازداشت شدگان روز کارگر و عسل محمدی عضو هیئت تحریریه نشریه اینترنتی گام اما همچنان در زندان نگهداری می‌شوند. جمال عاملی، همسر ندا ناجی در شبکه اجتماعی توییتر نوشته که دادگاه ندا ناجی بیست و دوم آبان برگزار خواهد شد.

https://www.radiozamaneh.com/471062

عسل محمدی – از دیگر اعضای نشریه اینترنتی گام که ابتدا در ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه آزاد شده بود اما مجددا در روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، بازداشت شد – همچنان در زندان است. محمدی هم با حکم بدوی ۱۸ سال حبس در انتظار دادگاه تجدید نظر است.

آنیشا اسدالهی مدرس زبان انگلیسی که با قرار وثیقه موقتا آزاد است،

امشب، چه شب غریبی‌ست برای خانواده‌های این سه عزیز که هنوز دربند هستند. #اسماعیل_بخشی، #عسل_محمدی، #ندا_ناجی. مرور کنیم هزارن اسم از این سان را و خانواده‌هایی که چشم‌انتظارند.
به امیدِ آزادیِ هزاران زندانیِ سیاسی و عقیدتی که در سیاه‌چال‌ها، امید، شرافت و مقاومت را زندگی می‌کنند.

https://twitter.com/ChamaniAmir/status/1188207040847470592

Rosa گفت...

وکیل اسماعیل بخشی از ارائه وثیقه برای آزادی موکلش خبر داد

وکیل‌مدافع اسماعیل بخشی گفت: موکلم امروز آزاد نمی‌شود و باید تشریفات مربوط به وثیقه‌ای که ارائه کرده،‌ انجام شود.

فرزانه زیلابی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: با توجه به اینکه ملک مورد وثیقه برای موکلم در دزفول واقع شده، برای انجام تشریفات مربوط به وثیقه، نیابتی به دادسرای دزفول داده شد تا کارهای وثیقه انجام و در نهایت منجر به آزادی موکلم شود.

وی با بیان اینکه موکلم امروز آزاد نمی‌شود، گفت: در ابتدا وثیقه یک میلیارد و 500 میلیون تومانی برای موکلم در نظر گرفته شده بود که با مخالفت ما و لوایحی که در خصوص تقلیل وثیقه داده شد و نیز با تصمیم قضات شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر تهران، میزان وثیقه به 750 میلیون تومان کاهش یافت و موکلم با ارائه وثیقه 750 میلیون تومانی آزاد می‌شود.

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=193443

وکیل مدافع سپیده قلیان گفت که موکلم با تودیع وثیقه قبلی به میزان 500 میلیون تومان از زندان آزاد شده است.

سیدجمال الدین حیدری منش در گفت‌وگو با ایسنا گفت: وثیقه موکلم همان وثیقه قبلی یعنی 500 میلیون تومانی است که در دادسرای شوش سپرده بود.

وی افزود: اینکه در رسانه ها مطرح شده موکلم با وثیقه یک میلیارد و 500 میلیون تومانی آزاد شده صحت ندارد.

حیدری منش تصریح کرد: موکلم تا زمان اعلام حکم قطعی، از زندان آزاد شده است.

Rosa گفت...

روزشنبه قرار بود سهیل عربی زندانی سیاسی بند ۸ زندان اوین جهت انجام تشریفات اولیه برای انجام عمل جراحی “تروما بلانت” به بیمارستان اعزام شود که با توجه به این که قرار شده بود به او لباس زندان بپوشانند و با دستبند و پابند به مرکز درمانی منتقل شود و ضمن اینکه هزینه ۶۰میلیون تومان برای عمل جراحی “تروما بلانت” بیمارستان را می بایست متقبل می شد لذا در اعتراض به نپوشیدن لباس زندان و هزینه شخصی که برای عمل جراحی به او پیشنهاد شد از انتقال به بیمارستان خودداری کرد.
سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است.


Date: اکتبر 27, 2019

https://begoonah.com/2019/10/27/%d9%85%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b9%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b9%d8%b2%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b3%d9%87%db%8c%d9%84-%d8%b9%d8%b1%d8%a8%db%8c/

https://twitter.com/begoonaah