۲۹ مهر، ۱۳۹۸

سوال از سربازان گمنامِ امام زمان: با گردنبندِ روح الله زم چه کردید؟


رزا: از همان ابتدای آدم ربایی از طرف برخی اعلام شد که زم از خودشان است!
 من هرگز یک خط هم از زم یا آمدنیوز نخواندم.
اما به عکس های قبل و بعد از دستگیری رجوع کنیم، مشخص است که زم را دستگیر کرده اند.
 در مورد شیرینک نجفی هم راستش فکر کنم هنوز عراق است!
می گویند بلیط هم از بنگاه خواهر زم (در کربلا) خریده شده! متاسفانه من فکر می کنم شیرینک هم اگر از خودشان نباشد تا حدی زیادی با جنایتکاران همکاری کرده!

اگرنه، چرا تاکنون خود را بدلیلِ شهادت در آدم ربایی به مراجع معرفی نکرده؟ 

شاید هم فکر می کند پدر، پسر را بگا نخواهد داد؟
اشتباه می کند.
 نعلین همیشه همکارِ چکمه بوده.
 این پیوند آنقدر محکم است که اغلب پسرانِ قاضیانِ شرع همان گوسفندانِ قربانی و نشانِ وفاداریِ نعلین به نظام است...

محکوم کردنِ این آدم ربائی حداقل کاری است که می توانم. 
حداکثر اما می توانیم: تشویقِ شیرینک به مراجعه به سفارت خانه هایی در بغداد/ترکیه است.
اگرچه او و همکارانش (شیرین نجفی و وفا نیکفر در استرالیا) در صدد بهره برداری از آمدنیوزِ شماره ی 2 هستند.

تا زمانِ روشن نشدنِ وضعیتِ چگونگی ربودنِ زم، باید کانالِ آمدنیوز جدید را تحریم کرد.  

آخرین سلفیِ او در زمانِ آزادی در ترانزیتِ فرودگاه کشور اردن در زیر با گردنبند


برای بزرگنمایی روی عکسها کلیک کنیم.

مرتبط:
بلیط سفر روح‌الله_زم از دفتر مسافرتی خواهر آقای زم در کربلا تهیه شده، محمدعلی زم و خانواده‌اش هنوز در عراق هستند.
ظاهراً آقای زم می‌خواسته با یک تیر دو نشان بزند (پول منسوب به سیستانی و دیدار پدر) غافل از این که هر دو نشان با یک هدف کاشته شده بودند.
پس علی جوانمردی راس میگه که پدرش و شیرینک به فاک عظما دادنش!

عکسِ  جلوی دوربینِ ربایندگان! بدون گردنبند

علی جوانمردی:پدر #روح‌الله_زم در عملیات بازداشت او دست داشت
علی جوانمردی، خبرنگار مستقل به ایران اینترنشنال می‌گوید خانواده روح‌الله زم به همراه یک عضو سپاه قدس و همچنین شیرین نجفی در جریان بازداشت او به بغداد سفر کرده بودند و این بازداشت حاصل یک «‌عملیات فریب» بوده است.
اینا حب قدرت دارن مثل محسن رضایی که کار پسرشو ساخت

مرتبط: فیلمِ آخرین مصاحبه با شیرینِ نجفی، همکارِ روح الله زم در آمد نیوز
لایو شیرین نجفی - روح الله زم در نجف دستگیر شد- تناقض گویی شیرین نجفی
https://youtu.be/si_wfpPIzCo
روح الله زم عصر جمعه ۱۹ مهر با پرواز «رویال جوردنین» از پاریس به مقصد بغداد پرواز کرده و با توقفی کوتاه در امان پایتخت اردن در بامداد شنبه ۲۰ مهرماه وارد بغداد شده است. اما نکته مهم این است که پول بلیت زم به پول غیر رایج در اروپا و به دلار پرداخت شده است!

مطالب دیگر:
یادداشت اعلام اعتصاب غذای عاطفه رنگریز از زندان قرچک
اعتصاب غذای عاطفه رنگریز از زندان قرچک
از درس‌های دانشکده‌ جنگ زندگی: هر آنچه مرا نکشد، قوی‌ترم می‌سازد.
در تجمع روز جهانی کارگر در تاریخ یازده اردیبهشت نود و هشت بازداشت شدم و پس از ۴ روز با وجود صدور قرار کفالت ۳۰ میلیونی از آزادی من جلوگیری شد و پس از ۲۸ روز بازجویی و چندین بار انتقال از زندان قرچک به اوین با پرونده‌سازی کاملاً مشهود روبرو شدم
 با آنکه بارها و بارها در پاسخ‌های خود گفته بودم که فعالیت‌های من کاملاً قانونی بوده و درکی از سوالات شما ندارم.
در ادامه این‌ روند ناعادلانه قرار وثیقه من به ۵۰ و ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت و این بار نیز دادسرا از قبول قرار کفالت سرباز زد و باز خانواده به دیوارهای ناعادلانه برخورد کرد؛ آن‌ها در بیرون سرگردان شدند و من نیز در داخل زندان.
این ‌سرگردانی همچنان ادامه یافت تا آن که دادگاه بدوی‌ام در تاریخ ۱۴ مرداد ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد.
 دادگاهی که امکان دفاع و پاسخ‌گویی به آن نبود و رنگ و بوی فرمایشی داشت. قاضی مقیسه مبلغ قرار وثیقه را به دو میلیارد تومان افزایش داد. با این وجود، خانواده با این در و آن در زدن بالاخره توانستند این وثیقه سنگین را فراهم کنند اما بار دیگر طی روندی کاملاً غیر قانونی با قبول وثیقه مخالفت شد و در نهایت حکم یازده سال و نیم زندان به وکیل من ابلاغ شد. حکمی که نه بر اساس ادله موجود در پرونده که بیشتر به اتهامات ردیف شده بازجویان بازمی‌گشت.
این جانب بارها به روند غیر قانونی پرونده‌ام از جمله عدم قبول وثیقه، عدم اجرای اصل تفکیک جرائم، صدور احکام ناعادلانه به طرق مختلف اعتراض کرده‌ام و این خلاصه‌ای است از روند غیرقانونی وضعیت من در این ۵ ماه و ۱۳ روز و سردواندن خانواده در بیرون و من در داخل زندان.
بازی‌دادنی که گران می‌آید، زیرا گویی عدالتی در کار نیست و پرسش اینکه چگونه دستان من در این بند بی عدالتی می‌تواند خودش را آزاد کند، کماکان پابرجاست. این بندها دستان مرا به دستان بسیاری گره می‌زند، دستان خواهرانم که جز برای حق‌طلبی گره نشده‌بود و شدیدترین ستم‌ها هم نتوانسته گره آن‌ها را باز کند، دستان دلسوزترین جان‌های این سرزمین بلاخیز که برای آموزش بهتر، برای کودکیِ ربوده شده، برای حداقل‌های زندگی شایسته بلند شدند و داس بی‌عدالتی هم نتوانسته از رویش آن‌ها جلوگیری کند، دستان خشکیده‌ی زندانیانی که قربانی چرخ دنده‌های بی‌رحم انواع تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های اجتماعی شده‌اند.
ازاین‌رو بدن خود را سلاحی می‌کنم در برابر این همه بی‌عدالتی که بر ما گذشت و می‌گذرد و اعتصاب غذای خود را در اعتراض به عدم پذیرش غیرقانونی وثیقه‌ای که تاکنون پنج بار با در بسته و دیوارها روبرو شد و همچنین صدور احکام ناعادلانه و نگهداری غیرقانونی در زندان قرچک اعلام می‌کنم. نیک آگاهم که جان من برای آنان‌ که به بازی‌اش گرفته‌اند ارزش محافظت ندارد، و این رنج را برای شکستن این دیوار سکوت که قتل خاموش جامعه‌ی مدنی و صدای حق طلبی ما است، تحمل می‌کنم.
از این رو، نوشته‌ام را با دو کلمه تمام می‌کنم که پژواک آن در سرتاسر تاریخ ما فرودستان پیچیده است:
“یا مرگ یا آزادی”
عاطفه رنگریز
۲۴ مهر ۹۸
زندان قرچک
داستانی از:
«عاطفه رنگریز»
http://ashuob.com/atefe-rangriz/

۶ نظر:

Rosa گفت...

جزئیات تازه از پرونده روح‌الله زم در گفت و گو با وکیل او

با بررسی که ما کردیم، دریافتیم که شماره پاسپورت ثبت‌شده برای آقای زم در وب‌سایت شرکت هواپیمایی که با آن سفر کرده‌اند همان شماره پاسپورت پناهندگی ایشان است. به‌این‌ترتیب باید دولت فرانسه در مورد وضعیت ایشان به‌صورت مضاعف مسوول دانست؟

برای این‌که روی پاسپورت پناهندگی ایشان ویزا صادر شده باشد، باید هم ایشان را سفارش کرده باشند و هم یک اطمینان بالایی به ایشان برای این سفر داده باشند. اگر چنین چیزی رخ داده باشد دولت فرانسه قطعا مسوولیت دارد چون فرد با پاسپورت پناهندگی فرانسه سفر کرده است و در جریان سفر ناپدید شده است که البته حالا می‌دانیم از سوی جمهوری اسلامی ربوده شده است. در این شرایط هر دو کشور فرانسه و عراق در قبال وضعیت آقای زم مسوولیت دارند. عراق چون می‌تواند بگوید کنوانسیون را امضا نکرده است مسوولیت کمتری متوجه خودش می‌کند اما فرانسه قطعا در مورد سفر و ربودن آقای زم مسوولیت دارد حتی اگر آقای زم با اصرار خودش سفر کرده باشد. روح‌الله زم را فریب دادند اما ایشان هرچقدر هم ساده باشد، این‌قدر ساده نیست که اربعین که حداقل یکی دو میلیون طرفدار آقای خامنه‌ای آنجا هستند بدون هیچ تضمینی عازم عراق شود. اگر روح‌الله زم با پای خودش تا آنجا رفته باشد یعنی اطمینان کاملی به او داده‌اند اما آنجا که رسیده است او را ربوده‌اند.


گفتید عراق کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو برای پناهندگان را امضا نکرده است، آیا این نافی مسوولیت عراق برای حفاظت از پناهندگان پذیرفته شده در سایر کشورها هنگام سفر به این کشور است؟

این‌که عراق کنوانسیون را امضا نکرده است نافی مسوولیت‌های بین‌المللی این کشور به‌عنوان عضوی از جامعه جهانی نیست. طبعا اگر فرانسه به عراق فشار بیاورد و از آن‌ها توضیح بخواهد آن‌ها ناچار هستند مسوولیت بپذیرند و توضیح دهند؛ اما به‌هرحال همین گام نخست نیازمند فشار افکار عمومی ایرانی به فرانسه و اقدام حقوقی موثر برای پاسخگو کردن دولت فرانسه است. این پیگیری حقوقی هم با توجه به هزینه‌ها و دشواری‌هایی که دارد بدون همت عالی جامعه ایران خارج از کشور ممکن نخواهد شد. برای شروع باید خانواده خواستار پیگیری وضعیت ایشان شوند و سپس منابع مالی چنین پیگیری تامین شود تا بتوان اقدام حقوقی را شروع کرد.

https://iranwire.com/fa/features/33723

Rosa گفت...

تحليل كوتاه يك مفسر ترك از دستاوردهاى عمليات اشغال:

٣٢ كيلومتر شد ١٠ كيلومتر
امريكا كنار زده شد، روسيه آمد
كلى جان و مال ما رفت
اروپا، جهان عرب و كل دنيا را در مقابل خود قرار داديم
روسيه و سوريه بدون درگيرى برنده شدند
روسيه هم شد همسايه جنوبى ما

32 Km 10 km oldu
ABD ötelendi, Rusya geldi
Bize çokça cana ve ekonomik maliyete mal oldu
Türkiye AB,Arap Birliği dahil tüm dünyayı kaybetti
Ümmet teorisi çöktü
Bölge Rusya ve Suriye'ye kaldı

..ve Rusya ve Suriye savaşmadan kazandı

Rusya güney komşumuz oldu

Rosa گفت...

Fighters of Turkey backed Syrian factions condust an act of terror & mutilate akurdish female fighter that was killed in battles against Turkish aggression
One of the murderers says:"this is one of your bitches and she is under our feet & then shout Allahu Akbar"
ISIS is coming

https://twitter.com/vdcnsy/status/1186753060477046784

Just in time for Halloween.

Rosa گفت...



وهذا هو الجيش التركي لا اختلاف عن IS

https://twitter.com/lawendmail/status/1186766930075668483

#آنجلا_دیویس در حمایت از #روژئاوا: با خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، كُردها و سایر مردم در روژآوا در معرض خطر جدی قرار گرفته‌اند. من تحت تاثیر مبارزات آزادی خواهانه مردم کُرد قرار گرفته‌ام. آزادی زنان در بطن مبارزات کُردها برای دموکراسی و سوسیالیسم تعریف شده است.

بنابراین، از شما می‌خواهم که در مورد مبارزات کُردها مطلع شوید و از آنها پشتیبانی کنید. زیرا بر این باورم که کُردها در حال ساختن نوعی از دموکراسی هستند که باید الهام بخش همه ما باشد تا در مبارزات آرمان‌ خواهانه و آزادی خواهانه خود خلاقانه‌تر و رادیکال‌تر عمل کنیم.

همزمان با حضور الهام احمد رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک در کنگره ایالات متحده، شبکه @RT_com تصویری از جلسه میان وزیر دفاع روسیه و مظلوم عبدی فرمانده نیروهای دموکراتیک #سوریه منتشر کرده است

https://twitter.com/NNS_Roj/status/1187094106469781504

#ترکیه در حال حاضر مزدوران عرب را از سه گروه شبه نظامی و جناح در جنگ شمال سوریه بکار می گیرد. گروه جبهه ملی با بیش از ۵۰ هزار مزدور که توسط آنکارا تشکیل شده و به گفته فهیم تاش تکین تحت تسلط گروه های اسلامی و جهادی است.

سلجوق مزراکلی شهردار منتخب دیاربکر (آمَد) که پیشتر توسط وزارت کشور #ترکیه از سمت خود برکنار شده بود بامداد امروز به همراه کزبان یلماز شهردار شهر کایاپنار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

https://twitter.com/NNS_Roj/status/1186203313462829057

نوام چامسکی فیلسوف و زبانشناس شهیر آمریکایی از دانشگاهیان،هنرمندان و روشنفکران در سرتاسر جهان خواست تا برای مخالفت با حمله #ترکیه به شمال شرقی #سوریه [روژاوا] مراسم های آکادمیک و هنری که توسط آنکارا حمایت مالی می شوند را تحریم کنند

Rosa گفت...

نوام چامسکی، براین اینو و دیوید گرابر، سه فیلسوف، اندیشمند و زبان‌شناس آمریکایی ضمن اعلام #بایکوت کردن کالاهای تولید ترکیه، تاکید کردند که تمامی پیوندهای علمی و آکادمیک خود با دانشگاه‌ها و جنشواره‌هایی که توسط ترکیه پشتیبانی می‌شود را قطع کردند.
#BoycottTurkishProducts

عباس منصوریان پزشک ایرانی که در بیمارستان حسکه #سوریه مشغول مداوای مجروحان #کرد است، به آنتونی لوید نویسنده تایمز گفته است: "لااقل 15 تا 20 مجروح را که بر اثر فسفر سفید سوخته‌اند، ویزیت کرده است."

https://twitter.com/m_motlagh88/status/1186929771621560321

Commander Arian - Official Trailer

https://youtu.be/--26n2ZgbuE

ناشناس گفت...

راستش نمیخوام بگم زم از خودشون بوده یا نه، ولی چیزی رو که مطمئنیم و از امدنیوز خواندیم
اول اینکه زم کاملا از امریکا و اسرائیل حمایت میکرد و همینطور از جنگ بر علیه ایران
اما وقتی مطمئن شد جنگی در کار نیست حمایت از امریکا و اسرائیل متوقف شد و گاهی حتی بر علیه امریکا پست میگذاشت که چرا به کوردها خیانت کرده.

دوم اینکه یک تبریکی هم بگوییم به کمونیست های توفان و سایت مجله هفته و اصولا ضدامپریالیست های اسلامی، به دلیل اینکه امدنیوز اخبار قلیان و اسماعیل بخشی و کارگران را از خود اینها بیشتر منتشر و پیگیری میکرد و الان تو کون اینها عروسیه که نوکر و سرسپرده امریکا دیگر وجود ندارد که اخبار کارگری را بیشتر از خودشان منتشر کند.
واقعا یک تناقض بزرگی برای من ایجاد شده بود و همیشه مطرح میشد چطور یک عنصر امریکایی اخبار کارگران را بیشتر از کمونیست ها منتشر میکند؟ ایا غیر از این است که ضدامپریالیست ها از کون اغا تغذیه میکنند؟