۱۵ مهر، ۱۳۹۸

ایدزی های جهان؟ متحد شویم! نه به تستِ اجباری/یواشکی! روستای چنار محمودی از توابع لردگان

رزا: ویروسHIV   چه می کند؟ ارتباط ویروس با سلول، ارباب رعیتی است! تا زمانی که سلول به تولید ویروس ادامه می دهد، زنده می ماند! سلول سپس از فرط فرسودگی، می میرد! امروزه به اغلب بیماری ها صفت ایدزی می دهند اگر تعداد سلولهای ایمنی بیماران کم باشد!بیماری هایی مانند سرطان خون یا ریوی  و یا انواع سرطانها... اینکار با انجام تست ایدز مشخص می شود! این بیماران مسلمن از تعداد کمی سلول ایمنی برخوردارهستند، پس اتوماتیک تست آنها مثبت است! یک بیمار ایدزی می تواند سالها (بیش از 10 سال) زنده بماند. برخی که بدلیل استفاده از مواد مُخدر دستگاه ایمنی شان از بین رفته یا بدلیل بیماری های دیگر، تا دو سالی دوام می آورند... اگر مادری در حین حاملگی ایدز داشته باشد، دولت در غرب، نوزاد را به اسم معالجه می گیرد! اما هنوز و کماکان در بیشتر کشورهای غربی (تا آنجا که میدانم بجز اتریش) گرفتنِ تست ایدز هنوز اجباری نیست!
دولت اجازه ندارد یواشکی از مردم تستِ سلامتی/بیماری بگیرد! هنوز اجباری نشده! اغلب داروها هم بروی از کار انداختن سلولِ آلوده که به کارخانه ی تولید ویروس تبدیل شده ، اثر گذاشته تا سلول ایمنی را از بین ببرند!
(این داروها عوارض شدید جانبی دارند. تا در حد مرگِ زودرسِ بیمار و نابودی کُلِ سیستم ایمنی! چون "ویروسِ HIV به سلولهای ایمنی بدن ورود می کند)
در آینده ی نه چندان دور، نتیجه ی تست ایدزِ اغلب مردم مثبت خواهد بود.
 قیمتِ داروهای شرکتهای داروسازی هم سرسام آور! اینجا

نخستین دارویی که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی مورد تأیید قرار گرفت «ترووادا» (Truvada) نام دارد و آن دارو نیز توسط همین شرکت تولید می شود. هر دو دارو باید روزانه مصرف شوند.
قیمت داروی «ترووادا» سالانه حدود ۲۰ هزار دلار است که باعث شده بسیاری از مصرف آن محروم بمانند.
داروی «دیسکاوی» نیز از نسخه جدیدتر داروی ضد ویروسی «تنوفوویر» (Tenofovir) بهره می برد و برخی از داده ها حاکی از آن است که اثرات جانبی آن به ویژه بر روی استخوان ها و کلیه ها کمتر از «ترووادا» است.

حال جریان روستای چنار محمودی:
مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵ روستای چنار محمودی از توابع لردگان واقع در استان چهار محال و بختیاری ۱۴۹۸ نفر جمعیت دارد. مردم این روستا در اعتراض به نرخ بالای مبتلایان به بیماری ایدز یا افرادی که آزمایش HIV آنها مثبت شده است دست به اعتراض زده‌اند. از مردم محلی شنیده شده که تعداد مبتلایان ۲۰۸ نفر است. در برخی خبرها از رقمی بالای ۳۰۰ نفر سخن می‌رود.

رزا: گویا مردم این روستا تحت نظارت بوده اند از سالها پیش! در اوایل فروردین امسال اما وزارت بهداشت جاسوسانِ خود را برای تحقیقاتِ آماری به روستا می فرستد. بهورز روستا (شخصی به نام امیر محمودی) به اسم تستِ بیماری قند (تستِ رایگان) از مردم روستا خون می گیرد! او به گزارشِ مردم روستا، اما از فک و فامیلِ خود در همین روستا، تست نمی گیرد. او تمیز کار نکرده و سرنگ را عوض نمی کند! پس از 6 یا 7 ماه افراد وزارت بهداشت به روستاییانِ چنار محمودی اعلام کتبی می کنند که آنها ایدزی هستند. حدود 200 نفر که برخی پشت دوربین، گواهیِ کاغذیِ مثبت بودنشان را به خبرنگاران نشان می دهند! این تعداد مشمولِ پیرمرد تا نوزاد  می باشند! در ایران ایدز از جزام  هم بدنام تر است! ایدزی یعنی لواط کار یا معتادِ تزریقی! وزیر بهداشت هم می گوید که ایدز از کثیف کار کردنِ بهورز روستا نبوده و به او (امیر محمودی) حتی باید جایزه داد و اینکه، مردم روستا از روابط جنسی و اعتیاد تزریقی، آلوده شده اند! زنی پشتِ دوربین خبرنگاران خواهانِ اعدامِ بهورز روستا (امیر محمودی) است. فردای مصاحبه، مردم، مراکز بهداشتی، فرمانداری و امام جمعه و مراکز دولتی را به درستی با خاک یکسان می کنند.
بخشی از مردم ایلام و اصفهان هم با ایدزی های روستای چنار محمدی در راهپیمایی، اعلام همبستگی می کنند. روستای همسایه اما کودک ایدزی را از مدرسه اخراج و روستایی ای در مصاحبه می گوید که کاهو و محصولات کشاورزی، روی دستش مانده، چون مردم می ترسند از طریق خوردنِ کاهو، ایدز بگیرند!
امروز هم شنیدم نمایندگانِ مجلس خواهان شفاف سازی شده اند و  خواهانِ تشکیلِ کمسیون حقیقت یاب! از سازمانِ بهداشت گفته اند فقط  26 نفر در این روستا ایدزی هستند و دولت در صدد معالجه ی رایگانِ روستاییان است! (دولتی که حتی کاندوم را هم ممنوع کرده)
رزا: شخصن فکر می کنم که معالجه ای در کار نیست. دولت و وزارت بهداشت، بدون آگاهی مردم، سالها به بهانه ی تستِ قند و سلامتی، از مردم خون گرفته و مونیتورینگ و نظارت می کنند. تست های مثبتِ ایدز را اکنون مثل پتکی بر سر مردم زده اند. بطوری حکمِ مرگ را کتبی بدستِ روستاییان دادند!
آنها حتی می توانند با اطلاعاتِ خونِ گرفته شده، مردم را کاندیدِ اعطای کُلیه تا قلب کنند (غیرِ ایدزی ها را البته). زندانیان را همین اوائل سال می خواستند مشمولِ اعطای عضو کنند (فعلن کُلیه و قلبِ اعدامی ها را، بعدن تمامی فقرا را).
در کشوری داعشی که مردم را حد زده، حکمِ چشم و بریدنِ دست و پا و سنگسار می دهند. در کشوری که دختربچه را رسمن عروس می کنند و بسیاری برایشان" زن" کالای لذت  یا پرستو است، چه باید کرد بجز آتش زدنِ مراکزِ جاسوسی به اسم مراکزِ "سلامت"؟!
منبر های امامانِ جمعه به درستی کانونِ خشمِ مردم است اینروزها!
چرا که این حکومت هیچ مشروعیتی ندارد. ماموران آنان به اسم بهورز روستا نیز، جاسوسانِ "سلامت"!
تمامِ افرادی که داخل سیستم با مقاصد حکومتی ها  کار می کنند و مُهره های با جیره و مواجب و جاسوسانِ آنها هستند، هیچ مشروعیتی ندارند و باید از روستاها رانده شوند. به هیچ وجه و با هیچ توجیحی به محیط های کار و زندگی، راهشان ندهیم.  هیچ قطره خونی به مراکز "علمی" و "دانشگاهی" داده نشود!
این مراکز را در آتشِ گواهیِ کتبی ِتستِ ایدز، بسوزانیم.
غربالگری مردم در جهتِ سلامت نیست بلکه در جهت سرکوب!

به آنان بفهمانیم که دروغِ گرفتنِ تستِ قند و خون گرفتن از مردم، به بهانه ی "سلامتی" قیمت دارد! رادیواکتیوی کردنِ محلاتِ محرومان، قیمت دارد. بیمار، معتاد، فقیر و  تن فروش کردنِ مردم، محرومیت از محیطِ زیستِ پاک، قیمت دارد.
اگر تا کنون بهای اینهمه دروغ را مردم می پرداختند، اینک آنان هستند که باید بهای فریب دادنِ مردم را به بهانه ی واهی "تستِ قند" بپردازند!
آنان به شما می گویند: کانونِ ایدز را شناسایی کرده اند! روابطِ جنسی نامتعارف و اعتیاد!
ما نیز کانون های ستم و استثمارِ شما را شناسایی کرده ایم!
پس تیفوسی های عزیز! ایدزی های جهان! متحد شویم برای گاییدنِ سران!

در ابتدا مجازات بیماریابِ محبوبِ احمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امیر محمودی (بهورز روستای چنار محمودی) که با گول زدنِ تستِ قند بطور کثیف از روستاییان خون گرفته:
برای خواندن در منبع روی تیتر گزارش کلیک کنیم.
۳ روایت از ماجرای شیوع ایدز در روستای «چنار محمودی» لردگان

با توجه به شناختی که از ج.ا بدست آوردیم… به زودی برای تبرئه شبکه بهداشت، اهالی روستای به
گنگ‌بنگ و تری‌سام و انواع و اقسام سکسهای پر خطر متهم میشن

پ.ن . هر وقت فکر میکنم هیچ چیزی دیگه تو این کشور من رو شوکه نمیکنه!!
 باز یه چیزی جدید میاد که میگم پس میشه

اطلاعاتِ من در مورد ایدز (دکتر بیولوژی): آنچه نمی گذارند بدانیم!
اینجا


اطلاعاتِ من در مورد ایدز (دکتر بیولوژی): آنچه نمی گذارند بدانیم!
دستگاه ایمنی ایدزی ها بسیار ضعیف است بطوری که در واقع آنان باید از خود، در برابر باکتری و ویروسِ بقیه، مراقبت کنند! داروهای ضد ایدز (اینترفرون) اغلب با نابودی سلولهای بَرده ی ویروس شده، کار می کند اما  همزمان سلولهای مغز استخوان را نیز به نابودی می کشند و اینگونه،مرگ بیمار حتی تسهیل می شود (عوارضِ وخیمِ جانبی، وقتی ویروسِ انگلِ سلولی را نمی توانیم بکُشیم بلکه سلولِ میزبانِ  را می کُشیم). در ضمن درصدی از تست های مثبت، همواره در واقع، منفی هستند (بدلیلِ گوناگونیِ ژنتیکی) مثلن مکزیکی های مثبت! بسیاری مبتلایان به سرطانِ خون هم تستِ ایدزِ مثبت می گیرند چون تعداد سلول ایمنی زیر 250 سلول دارند. یا دارای "ویروس" هستند. اغلب فقرا و معتادین هم مثبت هستند.
 

یک آزمایش جالب:
 می توان مثلن "ویروس چاقی" را به جامعه معرفی کرد (تکه ای از ژن انسانها که در افراد مختلف یکسان نیست. ویروس به اصطلاح چاقی) علیه این تکه -دی ان اس- می توان یک مکمل ساخت (آنتی بادی) و تستِ شناسایی این "ویروسِ چاقی" را تولید کرد و از جمعیت غربالگری کرد. خوب برخی این تکه ی -دی ان اس- را دارند اما چاق نیستند! یعنی تست آنها مثبت است ولی لاغر هستند! پس به آنها می گویند : شما مثبت هستید  و "ویروس چاقی" دارید و احتمالن تا 15 سال آینده باید مراقب باشید که بیماری چاقی نگیرید. و باید این داروها را استفاده کنید برای تمام عمر، چون ویروس چاقی در خونتان دارید و مثبت هستید!
این مثال بالا در واقع کارکردِ سیستم بهداشتی کنونی است برای قُرصی کردنِ جامعه!
 

پی سی آر - متُد کپی گرفتن از ویروس است؟
خودِ مخترع متد- پی سی ار- معتقد است که این متد برای تکثیر ملکولهای کوچک است و با آن نمی توان به جستجوی ویروس و باکتری (شکارِ ویروس) رفت. برای بیمار شدن، نیاز به مقدار مشخصی باکتری/ویروس می باشد. نمی توان با یافتن یک ویروس توسط این متد و تکثیر آن، یکنوع بیماری را به یافتِ ویروس، در آن بافت ربط داد.
  یعنی یک انگلِ سلولی یافت. این ویروس را در- پی سی آر- تکثیر کرد و شناسایی به عنوانِ مثلن "ویروسِ سرطان" و بعد هم آنتی بادی آن را ساخت و از مردم تست گرفت. اگر مثبت بود به ملت گفت: شما تا 15 سال آینده، سرطان  می گیرید! اگر 

قرص های ما را نخورید!
 

مهم:
هر کس که قبلن بدلیلِ کاهشِ فعالیتِ سیستم ایمنی می مُرد امروزه، مرگ بر اثر ایدز نامگذاری می شود! بسیاری بدلیلِ اعتیاد اصولن سلولِ ایمنی کمی دارند. مرگ آنان به نام ایدز ثبت می شود.
27 بیماری شناخته شده مثل بیماری سِل، ریه های چرکی و یا سرطان خون لیمفوم که بیماری قدیمی هستند با تستِ مثبتِ ایدز تحتِ عنوانِ ایدز و با داروی آنتی ویروسِ ایدز معالجه می شوند. (بیماری قدیمی با عنوانِ جدید!)
 

تاریخچه:
اولین 5 نفری که به اسم بیمار ایدزی در لس آنجلس مُردند دهه 30، سبک زندگی ویژه داشتند. حداقل ده سالی انواع آمفیتامین و مواد مُخدر مصرف می کردند. بعد بدون دارو و معالجه و جوان، فوت شدند و وحشت از اپیدمی ایدز اوج گرفت. بعد هم دانشمندی ادعا کرد یک ویروسِ (انگلِ سلولی) کشف کرده که عامل بیماری آنها بوده! جایزه ی نوبل هم گرفت! پس:
این ویروس را هر کس داشته باشه،  باید طی 2 سال بمیره! اما خیلی ها تست مثبت دارند ولی نمی میرند! به این افراد می گویند شما مزمن هستید و باید با این داروها کنترل کنید تا نمیرید! داروها هم به قدری گران که همه نمی توانند بخرند و پروفیلاکس است و عوارض داره!
حالا کسی نیست بگه که این لس انجلسی ها 10 سال معتاد بودند. بجای دهها هزار سلول ایمنی(سالم)، زیر 250 تا داشتند! عوارض جانبی دارو هم، کم کردن  و نهایتن کُشتن سیستماتیکِ سلولهای ایمنی! یعنی همان کاری که ویروس می کنه!
اینجا در غرب برای هموسکسوئل ها ماهی 50 یورو پروفیلاکس می فروشند. قبلن 800 یورو بود!
 پس اولین بیماران هموسکسوئل بودند ولی مهم تر اینکه بشدت معتاد هم بودند. دانشمند امریکایی هم که قبلن ادعا کرد ویروسهای انگلی سلولی، موجبِ سرطان می شوند و کاندید جایزه نوبل شد اما چون ادعایش را پس گرفت جایزه نوبل نگرفت. چند سال بعد اما او ادعا کرد که ویروس ایدز را که ویروس انگلیِ سلولی است را کشف کرده و همان سال جایزه گرفت. مشکل کجاس؟ اینکه این ویروس انگلیِ سلولی را خیلی ها دارند. برخی را می کُشه و برخی هم که مثبت هم هستند، زنده می مانند!
 

معالجه با آ ث ت:
آ ث ت، اسیلوتیمودین داروی بیماری لویکمی (سرطان خون) این دارو سنتز -دی ان ای- را محدود می کند.
سرطان یعنی تقسیم زیاد سلولی و کنترل نشده. حال همین دارو علیه ویروس ایدز استفاده شد! یعنی سلولِ میزبانِ ویروس را با این دارو باید بکُشند تا ویروس تولید نکنه!
یعنی یکبار ویروسِ انگلِ سلولی، سلول ایمنی را با به بردگی گرفتن، می کُشه و یکبار هم ما با دارو، سلول را می کُشیم! عجب تئوری ای!
1500 میلی گرم آث ت! یعنی نابودی مغز استخوان بیمارِ آینده!
پس بدلیل دوز بالا نسلِ اولِ ایدزی ها کاملن نابود شدند!
1996 آنتی پروتئاز تجویز شد. که علیه کلیه ی عفونتهای قارچی بود و برای همین هم به نظر میرسید داروی موفقی است. کلن تا به امروز تمامی تراپی های علیه ایدز بر مبنای آنتی ویروس، در واقع همان کاری را می کنند که ویروس می کند یعنی نابودی سلولِ سیستم ایمنی!
 

تئوری ویروسی، نتیجه اش تراپیِ آنتی ویروسی بود که موجب مرگ زودرس بیمار شد!
یعنی مثبت باشید، داروی ضد ویروس می گیرید، تا زودتر بمیرید! البته امروزه برای افرادی که بیماری را نشان میدهند ،  داروهای ضد قارچ و ویروس با پهنای گسترده تجویز می شود که تاثیراتش روی بیماری بهتر شده. این همان داروهایی است که اغلب بیمارهای مقاربتی یا معتادین هم دریافت می  کنند. مثل سفلیسی ها.
خوب، اپیدمی مرگ زودرس توسط بیماری ایدز ، اکنون وجود ندارد! همه در آفریقا، مثبت هستند اما هنوز مرگِ گسترده وجود ندارد و با وجود بیماری، زندگی و کار می کنند! 20% ایدزی و 20 سال بعد از اپیدمیِ ایدز، جمعیت افریقا دو برابر شده! یکچیزی توی آمار به هم نمی خورد!
در ضمن در افریقا تست مثبتِ ایدز زیاد دقیق نیست و کسی که بیماری های عجیب غریب داره (سفلیس) را هم تستِ ایدزِ مثبت نشان می دهد. مثلن سیاه سرفه ای ها هم، تست ایدزی مثبت داره و  معلوم نیست طرف مثبته، چون ایدز داره یا بیماری سِل داره یا برعکس!
قبلن افریقایی از سیاه سرفه می مرد، که منشا آن فقر است. الان هم بیماری های قدیم هست ولی با اسم جدید اش (اپیدمی ایدز در افریقا).
تمام بیماری هایی که بیمار زیر 250 سلول کمکی (سلول سیستم ایمنی بدن) داشته باشند، امروزه تحت نام ایدز هستند (مجموعن 27 بیماری). پس آمار اپیدمی ایدز اینطوری سه برابر می شود! و جزو اپیدمی قرار می گیرد.
ایدز بیماری سبکِ زندگی است! اعتیاد همراه با رابطه جنسی بدون حفاظت!(کاندوم)
در مورد هپاتیت ث -یعنی نه آ و نه ب -که بدلیل خونِ بیگانه به بدن، شخص مبتلای هپاتیت می شود نیز، تئوری ویروس هپاتیت ث، شکننده است. چرا که هر نوع ورود پروتئین بیگانه به بدن، تولید اشترس می کند. و حتمن نمی بایست که هپاتیت ث، ویروس باشد؟
اینجا هم خون ویروسی بیمار هپاتیت ث را، به میمون تزریق می کنند و میمونها مریض نمی شوند. (مثل آزمایش تزریق ویروس ایدز به میمونها، که آنها سالم می مانند)
اغلب ایدزی هایی که از طیف معتادین نیستند، زنده می مانند. اغلب هپاتیت ث نیز که الکلی نیستند، زنده می مانند.  اگر هم عامل ایدز و هپاتیت ث ویروس باشند، هر دو بیماری ها برای بروز نیازمند عامل دیگر (اعتیاد و الکل) هستند.
معالجه ی آنتی ویروس کنونی اما عوارض جانبی زیادی دارد!
زو والدی (اینترفورون) علیه ویروسِ هپاتیت ث هر قرص، 1000 دلار.
ما هنوز دارویی برای فعال کردن سیستم ایمنی نداریم. اما داروهای زیادی (اینتر فِرون/آث ت و یا مُخدر (آمفیتامین/الکُل) زیادی برای نابودی اش وجود دارد!
ما نباید مادام العمر قبل و بعد به بیمار ایدزی دارو بدهیم/بگیریم بلکه در مدت محدود باید داروهای ضد ویروس/ضد قارچی برای بیمار تجویز کرد تا سیستم ایمنی بیمار نابود نشود. رژیم غذایی مثبت ، زندگی راحت و بدون اشترس! نه کُشتنِ هر روزه ی بیمار ایدزی!

 مهم تر اما مبارزه علیه تستِ اجباری، تست یواشکی ...
از 2013 زنانِ حامله در اتریش به اجبار تستِ ایدز می شوند. در صورت مثبت بودن، کودک اجباری معالجه می شود!
در مورد روستای چنار محمود باید دید آیا همه ی 207 نفر واقعن چی دارند؟ چند نفر بیمار تزریقی هستند و فقط به آنها دارو داد. نباید کودکان و زنان را مادام العمر دارو خور کرد.
مهم تر اینکه تستِ اجباری یا یواشکی را ممنوع کرد.
تست مثبت ایدز در ایران و بقیه جهان مجرم کردن مردم است.
ایدز مثل هپاتیت ب آنقدرها مُسری نیست. باید دید تاکنون چند نفر در این روستا بدلیل ایدز فوت کرده اند؟ اصلن کسی مُرده؟ باید معتادین روستا را زیر کمک درمانی گرفت.
همبستگی با زنان و کودکان و مردم ایدزی، موثر ترین دارو است. 

آغوشمان را برایشان باز کنیم.

۶ نظر:

Unknown گفت...

سلام و درود
ممنونم اطلاعات مهمی بود
دست خوش رزا گرامی

Unknown گفت...

آدم وقتی این مشکلات را پیگیری میکند،
فرق نمیکند چه اروپا باشه چه در کشورهای فقیر، دو راه یا سه را بیشتر نداره یا بی خیال باشه چون از دستش کاری ساخته نیست، یا باید خود کشی کتی یا باید زجر بکشی تا مرگ بر ساخت بیاد،
آروم آروم مبارزه در خارج از کشور داره مسخره میشه،
اگر راه حلی است لطفا بازگو ویا پیشنهاد بدهید
ممنون میشم

Unknown گفت...

اگر جای عقاب بودم بالاتر از ابر پرواز میکردم،
چون اگر خیس شدی یعنی صابون زندگی ب تنت بخوره آدم تن اش میشود،
می تونید فرق آهو با دیگر میدانهای درنده چی است؟

چون اهو برای زندگی میجنگد دیگر حیوانات برای خوردن و دریدن فکر میکنند

Rosa گفت...


آروم آروم مبارزه در خارج از کشور داره مسخره میشه،
اگر راه حلی است لطفا بازگو ویا پیشنهاد بدهید
ممنون میشم

رفیق
از آنجایی که فروش سلاح به منطقه بنزینِ آتش جنگ است، حداکثر نابودی و خرابکاری در تولید بنزین!
حداقلی، کار روی وجدان کارگران تولید کننده...
اعتصاب عمومی

Rosa گفت...

Taraneh Baniyaghub

هفته پیش به #لردگان رفتم .مردم بیش از هر چیز نیاز دارند، حرف هایشان را بزنند. در این رشته توییت حرف های مردم و دکتر ناصر عمادی که برای کمک به مردم به لردگان رفته را می آورم. #ایدز #چنار_محمودی

پسرجوانی اهل روستای «مرادون» از روستاهای مجاورچنارمحمودی، می‌پرسد آیا صحبت کردن با بیمارها خطری ندارد؟مرد دیگری از روستای «کوشکی» جوابش را می‌دهد:«ایدز که اینطوری منتقل نمی‌شود، در هوا نیست حتی با بوسیدن و بغل کردن هم منتقل نمی‌شود.مردم منطقه خیلی کم دراین باره می‌دانند.»/2

«ما از بیماری نمی‌ترسیم ولی باید آگاهی داشته باشیم. می‌دانی این روزها خیلی‌ها به بچه‌هایشان اجازه نمی‌دهند مدرسه بروند. فامیل ما در لردگان آب خانه‌شان را نمی‌خورد رفته آب معدنی خریده ببینید که چقدر ما نیاز به آگاهی داریم.»/3

«روستای ما 2600 نفر جمعیت دارد. شغل اصلی ما دامداری است. 20 درصد هم کشاورزی می‌کنند و 10 درصد هم برای کار به‌شهرهای مجاور می‌روند. همه جای ایران اعتیاد هست و نمی‌توانیم بگوییم فقط در روستای ما اعتیاد هست. این روستا بهترین دامداری‌ها را دارد و مرکز تولید گوشت قرمز و بره است»/4

همسر و کودک یک سال و نیمه مرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی هستند. سه فرزند دیگرشان و خودش مبتلا نیستند: «همسرم آمپول که زد 24 ساعت بعد حالت تهوع و سردرد گرفت. بچه هم شیر مادرش را خورد و مبتلا شد. چرا من که آمپول نزدم طوری‌ام نشد.»/5

«می‌دانم حرف‌هایم را نمی‌نویسی اما کمی جرأت داشته باش.می‌گویند 26 نفر در روستای ما مبتلا شده‌اند.من فقط آزمایش27 نفراز خانواده خودم را دارم.ما شدیم مرکز اچ‌آی‌وی ایران،این که دیگر محرمانه نیست که پنهانش می‌کنند.علت واقعی فاجعه را پیدا کنند ما هنوزعلت بیماری‌مان را نمی دانیم.»/6

«ما سوختیم و تمام شدیم. یک بیماری داریم که هرچقدر هم بخواهند بگویند یک بیماری است تا پایان عمر با ما هست و از بدنمان بیرون نمی‌رود. این را تحمل می‌کنیم ولی دیگر حرف‌هایی نزنند که اینطور ما را برنجاند.» /7

Rosa گفت...

مردی که فرزند یک سال و نیمه‌اش هم مبتلا به اچ‌ آی‌ وی است مثل اغلب اهالی این روستا کشاورز است:«بچه خواهرم 12 ساله است و مبتلا شده اما پدرش منفی است اینها واقعاً ما را کلافه کرده یکی بیاید برای ما این ماجرا را توضیح بدهد.»/8

با اسهال و استفراغ شدید دو ماه قبل به بیمارستان لردگان منتقل شد.«اسهال و استفراغم بند نمی‌آمد کلی هم آزمایشم کردند،اما علت را نفهمیدند.بعد که آمدم خانه،بهیار آمد و آن سوزن را به من زد.بعد گفتند برو شهرکرد آزمایش بده.الان همه با هم می‌رویم آزمایش می‌دهیم.»/9

«مگر می‌شود راحت از این ماجرا گذشت. آخر این همه یک مرتبه بیمار شده‌اند کسی هم جوابمان را نمی‌دهد.تعداد بیمارها خیلی بیشتر از آن است که اعلام می‌کنند. نمی‌دانم چرا نمی‌خواهند آمار واقعی را اعلام کنند.»/10

دکتر عمادی، بیش از ده سال در زمینه ایدز کار کرده :«در پاکستان هم یک بار چنین اتفاقی رخ داد و منطقه‌ای با تعداد بالای ابتلا به اچ‌آی‌وی شناسایی شد.آن وقت دولت از همه پزشکان و نهادهای بین‌المللی درخواست کمک کرد. این مسأله نیازمند تحقیقات میدانی پزشکی گسترده است. »/11

دکترعمادی:«یک فرد وقتی می‌شنود آزمایشش مثبت است دچار شوک روحی و روانی می‌شود. در این شرایط باید برایش خیلی مسائل توضیح داده شود.به اصطلاح گفته می‌شود فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی وارد یک زندگی جدید می‌شود.اصلاً نباید به این فرد سرکوفت زده شود. مثلاً اگر معتاد است نباید سرزنشش کنند.»/12

دکتر عمادی:«آزمایش گرفتن مخفیانه خلاف مقررات و آیین نامه‌های بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی است و اگر به افراد توضیح داده می‌شد و این آزمایش از آنها گرفته می‌شد و از بیمارهم برای این آزمایش اجازه می‌گرفتند عواقب کمتری از واکنش‌های مردمی را شاهد بودیم»/13

دکتر عمادی:«باید همه آرایشگاه‌های زنانه و مردانه کنترل شوند و از وسایل قدیمی مثل تیغ و قیچی استفاده نشود یا در خانه‌ها افراد به هیچ عنوان از وسایل شخصی یکدیگر مثل تیغ استفاده نکنند.متخصصان می‌تواند کسانی را که سه چهار روزی است ویروس وارد بدنشان شده نجات دهند.»/14

دکتر عمادی:«مردم منطقه باید راه‌های انتقال بیماری را بشناسند. بدانند دست دادن و بوسیدن باعث انتقال بیماری نمی‌شود. آنها به کمک‌های روان درمانی احتیاج دارند چون شوک بزرگی دیده‌اند اجتماع، دولت و خانواده باید در کنار بیمار بایستند و حمایتش کنند نه اینکه مقابلش قرار بگیرند.»/15

الان وزارت بهداشت فعاليتي رو شروع كرده واسشون اصلا؟

اطلاعی از وزارت بهداشت ندارم اما دکتر عمادی براشون کلاس آموزشی برگزار کردن تو خود چنار محمودی .

یه نیدل تست قند خون اچ ای وی رو انتقال داده اونوقت مرده از زنش نگرفته! بابا این داستانش کلا عجیب و مسخره است واقعا واضحه با تست قندخون امکان انتقال ویروس و آلوده شدن این جمعیت نیست اینکه درصد زیادیشون cd4 شون انقد پایین باشه نیاز داره که زمان خیلی طولانی مبتلا بوده باشن!

اینکه مرد نگرفته ولی زن و بچه گرفتن عجیبه اگر این زن و بچه چندساله مبتلا هستند چرا شوهر مبتلا نشده؟

وقتی توی مملکت همه چیز امنیتی باشه و غیرشفاف نتیجه ش همینه

https://www.twipu.com/baniyaghub/tweet/1182966791741550592