۲۶ مهر، ۱۳۹۸

زمان و محل تظاهرات و اکسیون هایی در حمایت از روژاوا- آلمان-جمعه 18 اکتبر 2019

دوستان برای خواندن به عکس رجوع کنیم.
برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید.
این عکس را برای حامیانِ صلح بفرستید.
اکسیونِ جمعه ها برای صلح- آلمان
زمان و محل تظاهرات و اکسیون هایی در حمایت از روژاوا- آلمان 

ما لشکرکشی اخیر ارتش ترکیه (و جهادیون حامی آنان) به شمال سوریه (روژاوا) را شدیدن محکوم می کنیم.

 واکنش صالح مسلم به طرح ترکیه و آمریکا: آتش بس یک چیز است و تسلیم چیز دیگری،ما آماده دفاع از خود هستیم.
ما از آتش بس استقبال میکنیم.اما در صورت حمله از خود دفاع خواهیم کرد.
مطالب و طوفانهای توییتری طی این چند روز با هشتگهای #SOSRojava #RiseUP4Rojava و..


مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک ضمن اعلام پذیرفتن آتش‌بس پنج روزه گفته است که نیروهای آنها به هیچ وجه اشغالگری ترکیه یا تغیر دموگرافی شمال شرق سوریه را نمی پذیرند.
مظلوم عبدی همچنین تاکید کرده است که آتش‌بس تنها در صورت عقب نشینی ترکیه به آنسوی مرز سوریه پایدار خواهد بود
 مظلوم عبدی فرمانده این توافق نتیجه حمایت بزرگی است که همه قدرتهای جهانی به نیروهای دموکراتیک سوریه داده اند این توافق آتش بس از سوی قدرتهای بین المللی به ترکیه تحمیل شده است توافق آتش بس تازه آغاز است و اهداف اشغال ترکیه عملی نخواهد شد...
از کامنت ها:
اتش بس امریکا با ترکیه حربه ای دیگر از امپریالیسم: طی این توافق امریکایی ترکیه گفته به کوبانی حمله نمیکند و چند روز اتش بس در عوض امریکا قول داده نیروهای کرد منطقه امن را ترک کرده عقب نشینی کنند در شرایطی که ترکیه در باتلاق هر روز بیشتر فرو میرود حتی چند روستای حومه سریکانی را هم نتوانسته تصرف کند(کوبانی که هیچ) و در درگیری نظامی کاملا زمینگیر شده دستش در این جنگ به خون صدها غیرنظامی و بیگناه الوده شده با توسل به سلاحهای سنگین و شیمیایی و جهان نظاره گر تصمیم گرفته بود فروش سلاح به ترکیه را تحریم کند (درحالیکه قبل از ان تا خرخره و بیش از حدکافی ترکیه را برای جنگی طولانی مجهز کرده) این وقفه ی اتش بس برای ترکیه تجدید قوا و استراتژی و برای سرمایه دارها هم بهانه ی لغو تحریم های هنوز اجرا نشده است ( امریکا گفته اکنون دیگر به تحریم نیازی نیست) و اینکه در صورت ادامه تجاوز ترکیه تقصیر را به گردن کردها بیندازد که چرا به قول نداده شان یعنی تسلیم در برابر شغالهای اردوغان تن نداده اند و موجب جنگ دوباره شده اند. این عقب نشینی ترکیه قطعا نتیجه مقاومت خلق روژاوا در برابر فاشیسم عثمانی به رهبری خلیفه آدولف اوردوخان است .تمام این شوهای سیاسی برای پنهان کردن جنایت در حال وقوعیست که توسط رسانه ها سانسور میشود.
پیگیری اخبار #مقاومت_شرف در روژاوا بدون فیلتر و سانسور از اینستاگرام
https://www.instagram.com/anf_persian/
https://www.instagram.com/rojavakurdestan4/
https://www.instagram.com/mknkurd/
https://www.instagram.com/alijavanmardi.official/
کاربران در شبکه های اجتماعی تصویر پروفایل خود را برای حمایت از مقاومت روژاوا به رنگ زرد دراورده اند.

بیانیه فعالان اینترناسیونالیست در دفاع از روژآوا: نباید مقابل حمله به نخستین پروژه آنتی کاپیتالیستی خاورمیانه سکوت کرد
در رابطه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همتای ترکیه‌ای او رجب طیب اردوغان برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و حمله نظامی علیه مردم روژاوا بیان مطالب زیر را ضروری می‌دانیم:
۱.  اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، روژاوا، اولین پروژه سیاسی آنتی کاپیتالیستی در خاورمیانه بر مبنای کنفدرالیسم دموکراتیک و نگرشی آلترناتیو از سازماندهی اجتماعی است که بر اصولی چون خودمدیریتی غیر-دولتی، خودگردانی، دموکراسی مستقیم و مبارزه علیه مردسالاری بنیان نهاده شده است. خودمدیریتی روژاوا جهان اتوپیایی ممکنی است که در آن ایده‌های چندفرهنگی، عدالت جنسیتی و احترام به “مام زمین" روز به روز در حال توسعه است. روژاوا نشان می‌دهد که نباید در برابر قساوت‌هایی که روی می‌دهد، ساکت نشست.
۲. اولین نتیجه مبارزه خودمدیریتی روژاوا عقب راندن داعش و بنیادگرایی بود. اما اکنون توافق ترامپ و اردوغان، تلاش‌هایی را که نیروهای سوریه دموکراتیک (اس.دی.اف) تحت رهبری کُردها در این راستا انجام داده بودند، تحت الشعاع قرار داده و دستاوردهای مهمی را که تاکنون در زمینه مقابله با داعش در سوریه بدست آمده بود، به خطر می‌اندازد. در واقع، نیروهای کُرد ناچارند برای مقابله با تهاجم نظامی ترکیه به مرزهای شمالی روژاوا بروند.
۳. جنگ علیه خودمدیریتی روژاوا، که برروی ویرانه‌های کشور سوریه بنا نهاده شده است، سالهاست به صورت سیستماتیک جریان دارد و حملات و تهاجمات علیه آن به یک روال عادی تبدیل شده است. با این حال، خروج نیروهای آمریکایی از مرز سوریه با ترکیه، روژاوا را با تهدید به مراتب بزرگتری مواجه کرده است و عداوت ترکیه با نیروهایی که برای دموکراسی جنگیده‌اند، می‌تواند به نسل‌کشی بیانجامد.
بنابراین، ما امضا کنندگان این بیانیه، شامل دانشگاهیان، فعالان دانشجویی، کنشگران و سازمان‌های سیاسی و اجتماعی، ضمن اعلام حمایت از کُردها و خلق‌های شمال سوریه، خشم و انزجار خود را از حمله اخیر ترکیه کاپیتالیست و مردسالار اعلام می‌کنیم؛ حمله‌ای که در سایه سکوت توام با همدستی اتحادیه روپا و سازمان‌های بین‌المللی در حال وقوع است و نشانگر آن است که حقوق بشر برای آنها تنها در صورتی قابل دفاع است که پیرو قواعد بازار باشد.
دفاع از روژاوا دفاع از همه کسانی است که در خاورمیانه و جاهای دیگر جهان علیه قساوت مقاومت می‌کنند. این بیانیه فریاد خشم و انزجار و همزمان حمایت از خواهران و برادران کُردمان است که برای آزادی و دموکراسی می‌جنگند و می‌میرند.
برای مشاهده اسامی امضا کنندگان اینجا را کلیک کنید!

QSD-Generalkommandant Mazlum Abdi Kobanê: Wir akzeptieren den Waffenstillstand nur, wenn die Türkei aus der Region abzieht. Die Ziele der Türkei – eine Besatzung und der demografische Wandel der Region – sind für uns inakzeptabel
comment:
Ein "Friedensangebot" mit Henkersstrick. Vor dem Hintergrund eines drohenden Genozids und der Vertreibung hunderttausender Unschuldiger, wird ein Angebot unterbreitet: Die Wahl zwischen Anektierung und Massaker.
Noch während die Türkei mit Hilfe von Bombardements und dem Einsatz dschihadistischer Söldnertruppen versucht ihre völkerrechtswidrige Invasion voranzutreiben, verhandeln USA und Türkei über die Köpfe der Betroffenen hinweg ein Abkommen
das die widerstandslose Besetzung Rojavas und die Unterwerfung unter das Diktat Erdogans bedeuten würde. Menschenrechte statt Menschenverachtung! Selbstbestimmung statt Fremdbestimmung! Türkei raus aus Nord/Ostsyrien Rojava,

۶ نظر:

Rosa گفت...

یکی از افرادی که در کشتار #HevrinKhalaf و همراهانش دست داشت فردی است که سال ۲۰۱۵ تحت پوشش پناهنده وارد آلمان شده و در یکی از مهمان‌خانه‌های نزدیک شهر wittenber در ایالت ساکسن آنهالت اسکان داده شده و عضو گروه جهادی احرار الشرقیه تحت حمایت آنکارا است!

1/ #EXCLUSIVE The Syrian photographer/cameraman of a pro-Turkey Syrian group who recently filmed executions in NSyria, traveled in 2015 as a refugee to #Germany where he applied for asylum. He stayed near city of #Halle, in monastery "Kloster Helfta" in town Lutherstadt Eisleben

https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/1185118670521016320

2/ His name is Alhareth Rabah, group he is with: Ahrar alSharqiya.

On his own Instagram account Rabah posted 25/12/2015: “Nothing comforts me except my dua, my look at sky &outside of my window. #mypicture"

Location is clearly monastery "Kloster Helfta" in Lutherstadt Eisleben.

4/ On his Instagram account, Alhareth Rabah, posted multiple pictures of himself in Germany in 2015/2016.

Not often he mentions a location, but in some postings he does write words such as: "Eisleben" or "Germany".

These 2 pics taken near city hall (Rathaus) of Halle (Saale):

6/ Fast forward now from Germany 2015/2016 to last week:

This is Alhareth Rabah on October 12th, filming himself as his group Ahrar al-Sharqiya blocked the M4-road in Northern Syria and started executing Kurds, including female politician Hervin Khalaf and her entourage.

https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/1185134265849303040

7/ For context, do read this interesting investigative article, published yesterday by @France24_en on the subject of executions on the M4.

France24 spoke to Alhareth Rabah, and he admits himself that he was there and filmed some of the execution videos:

8/ Rabah isn't just a cameraman who on that day was embedded with Ahrar al-Sharqiya.

He is their media man &member of Ahrar al-Sharqiya.

9/ Judging by pics on his Instagram account, Alhareth Rabah was already active with Ahrar al-Sharqiya during the Turkish Afrin-operation in Jan/Feb/March 2018.

https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/1185155925612601351

10/ I reached out to Rabah to get his view on the execution videos &his time in Germany as asylum seeker. Until now no reply.

Rabah stayed in an asylum center but I don't know if his asylum request was granted by German authorities.

Maybe German reporters can follow up on this.

Rosa گفت...

بر این باور هستم که دولت ترامپ و اردوغان درتلاشند به واسطه این اقدام فشارهای داخلی و بین المللی را کاهش داده و با انحراف افکار عمومی و رسانه‌ها، خود را برای مرحله دوم که رسمیت دادن به اشغالگری #ترکیه است آماده کنند و این بستگی به نوع بازی مقام‌های روژاوا و فرماندهان #SDF دارد

https://twitter.com/goliammar/status/1185222551590658048

Ammar Goli

Rosa گفت...

Friends from the @CommuneInt are part of the #KurdsFreedomConvoy that is on it's way to #Serekaniye right now.

The people are prepared to create a corridor for the civilians & wounded. They #riseup4rojava!

https://twitter.com/RISEUP4R0JAVA/status/1185152376191229953


Em ê biçin seri kaniyê heval!


https://twitter.com/lapinesque/status/1185122145468329984

Rosa گفت...

Medizinische Hilfe und Kriegsverbrechen in Rojava

https://www.cafe-libertad.de/medizinische-hilfe-und-kriegsverbrechen-in-rojava

Kein Urlaub im Faschismus - Keinen Cent für Erdogan!

Aktivistinnen* blockierten heut Morgen das Terminal der staatlichen türkischen Fluggesellschaft #turkishairlines am Flughafen Berlin Tegel.

#Rojava wird überall und vielfältig verteidigt.
Es ist Zeit für #Riseup4Rojava

https://twitter.com/r4r_Deutschland/status/1185155143236542466

23سازمان جهانی غیردولتی فعال درحوزه مهاجرین تحقیقی منتشرکردند وبر اساس آن اعلام کردندکه درحمله های اخیر،بیش از ۲۰۰هزار نفردر #سوریه آواره شده و حداقل نیمی ازآنهاعلارغم سختتر شدن کمک رسانی به کمکهای فوری نیازمندند.این تحقیق همچنان ازوضعیت کودکان ونوجوانان بشدت ابراز نگرانی میکند.

https://twitter.com/AzamBahrami/status/1185228386660167687

Stop killing children,
Stop the global silence
#sosrojava

Rosa گفت...


https://twitter.com/ShahedAlavi/status/1184913190922194946

Shahed Alavi
وقتی خبرِ تاکنون انحصاری بی‌بی‌سی فارسی می‌تواند جمهوری اسلامی را از اتهام «آدم‌ربائی دولتی» تبرئه کند و شیوه نوشتن تیتر هم ولو ناخواسته در خدمت این هدف قرار می‌گیرد.

چگونه بی‌بی‌سی فارسی را با اطلاعات غلط گمراه کنیم یا آموزش گام‌به‌گام پاک کردن دستان اطلاعات سپاه از اتهام آدم‌ربایی:
1- اطلاعات سپاه از یک مقام عراقی حرف گوش‌کن می‌خواهد با یک خبرنگار ایرانی بی‌بی‌سی فارسی گفتگو کند و قصه‌ای را که بافته‌اند به او منتقل کند.

- ضروری است که منبع عراقی به جای تماس با روزنامه‌نگار حوزه عراق بی‌بی‌سی فارسی (نفیسه کوهنورد) با یک خبرنگار دیگر این شبکه تماس بگیرد. قرعه به نام مهرداد فرهمند می‌افتد که هم عربی بلد است و هم گاهی تحلیل و دیدگاه‌های خودش را هم در هنگام انتقال خبر به اصل آن اضافه می‌کند.

- مقام عراقی می‌گوید تنها دو روز پیش از سفر روح‌الله زم به عراق، دستگاه اطلاعاتی عراق با دریافت یک نامه از برنامه اطلاعات سپاه در مورد او مطلع شده است. فرهمند که با منبع عراقی گفتگو کرده از کجا می‌داند که روی پروژه ربودن روح‌الله زم بیش از یک سال و نیم کار اطلاعاتی شده است؟

- بلیط زم یک روز پیش از پرواز او صادر شده و ما نمی‌دانیم و آقای فرهمند هم نمی‌گوید مقام امنیتی عراق در مورد زمان صدور ویزای سفر عراق زم به او چیزی گفته است یا نه و اصلا ایشان با گرفتن ویزا عازم سفر شده یا هماهنگ کنندگان سفر از قبل پاسپورت عراقی یا ایرانی برای او تهیه کرده‌اند؟

- وقتی برابر با قانون استرداد مجرمین بین ایران و عراق، استرداد مجرمان/متهمان سیاسی ایرانی از عراق به ایران ممنوع شده است، اگر مقامات عراقی متهمی سیاسی را بازداشت و بدون طی روند قضایی تحویل اطلاعات سپاه بدهند یعنی نه بازداشت زم قانونی بوده و نه استردادش و این یعنی همان آدم‌ربایی!

منبعی آگاه در دولت عراق به بی‌بی‌سی فارسی گفت دستگاه اطلاعاتی عراق همزمان با ورود هواپیمای حامل روح‌الله زم به بغداد او را بازداشت کرده و پس از مدتی تحویل ایران داده است.
بر اساس همین منابع بازجویان آقای زم در عراق ایرانی بوده‌اند.

گفتگو با مهرداد فرهمند

https://twitter.com/bbcpersian/status/1184871329385705472

ناشناس گفت...

نوام چامسکی فيلسوف و نظريه‌پرداز ضد سرمايه‌داري در رابطه با تحريم کالاهاي ساخت ترکيه از سوي کوردها سخن گفت.وي مي‌گويد: تحريم اجناس ترکيه توسط کوردها گام بزرگي است و اقتصاد ترکيه را از هم فرومي‌پاشد.مي‌افزايد:"بايکوت کالاهاي ساخت ترکيه بخشي از مبارزه و مقاومت است و لازم است کوردها لازم است آنرا ادامه دهند"
بارکُد اجناس ساخت کشور ترکیه با ۸٦۸ و یا ۸٦۹ آغاز می‌شود، با دقت در خرید و #تحریم_اجناس_ترکیه دستانمان را از آغشته شدن به خون صد‌ها قربانی فاشیزم رژیم عثمانی-اخوانی ترکیه مصون بداریم.
نوشیدنی Tuborg, سیگار Marlboro, پوشک Molfix, مواد غذاییulker (شکلات Metro محصول این شرکت است)برند مشهور صادرات ترکیه هستند#BoycottTurkey #مقاومت_شرف
درخواست کمک اضطراری به روژاوا: آزادیخواهان جهان برای کمک به خلق قهرمان و مقاومت روژاوا به کمپین هلال احمر کوردستان بپیوندند. آدرس کمپین: heyvasor.com/ku/banga-alikariye-ji-bo-rojava
اطلاعیه . قابل توجه رفقای زن و جوانانی که علاقمند پیوستن به صفوف گریلاهای راه آزادی هستند! .اینک "مسیر مطمئن" برای این کار فراهم گردیده که شما رهروان راه آزادی و انقلاب ستمدیدەگان میتوانید از طریق ارتباط با این آیدی که متعلق به رفقای نیروهای مدافع زنان ــ ه.پ.ژ و یگان های مدافع روژهلات کوردستانYRK است به صفوف گریلا پیوسته و برای رسیدن به آزادی و یکسانی سهیم باشید. . https://t.me/PeshewaMerywan