۰۳ خرداد، ۱۳۹۹

نگاهی به بیوگرافی "چپ" های حقِ مُسلمِ هسته ای و عزادارانِ قاسم سلیمانی- نفر اول، مورد حمید مافی

رزا: حمید مافی سال 57 در قزوین بدنیا آمد. او جایی در بلاگش نوشته که اصالتن کرد است و خانواده اش سالها پیش، به قزوین مهاجرت کرده. او در سال 1998 تا 2002 در دانشگاه آزاد رشته مدیریت صنعتی می خواند. بعد سردبیر روزنامه ای در همان قزوین شده و رهبر معنوی اش ، شوهر نرگس محمدی، یعنی کسی بنام تقی رحمانی می باشد  اینجا ، تقی رحمانی در طیف کروبی بوده و اکنون در پاریس بسر می برد.
 از بلاگ حمید مافی، آماتور اینجا
حمید مافی دو بار، دستگیر شده. هر دو بار چندین روز در زندان بسر برده. یکبار یکسال قبل از جنبش سبز و یکبار در حین جنبش سبز و هر دو بار، با وثیقه آزاد شده. اینکه چگونه به آلمان رسیده (مستقیم یا غیر مستقیم، ترکیه عراق، پاکستان) معلوم نیست!  در بلاگ اش اینجا، در اینباره چیزی ننوشته نه خاطرات زندان دارد و نه اینکه چطور آمده. سال 2011 از ایران خارج شده.  و کماکان در سال اول  با ملی مذهبی ها بوده و در کنار بهزاد نبوی ، رضا علیجانی، انرژی هسته ای را حق مسلم رژیم دانسته و برای ترور "نخبگان" هسته ای به همراه طیف توده/اکثریتی و در ائتلاف ملی/مذهبی ها  به سوگ نشسته واعلامیه مشترک امضا کرده(تاریخ اعلامیه ژانویه 2012 ) است!
اینجا به فارسی
در اعلامیه ی ترجمه شده به زبان آلمانی، امضای او را در کنار این طیف می بینیم. 
رزا: در لینک زیر به زبان آلمان اینجا
 افراد دیگر امضا کنندگان در زیر
کیانوش توکلی، مهدی جامی، محبوبه عباسقلی زاده، رضا علیجانی، امیر حسین فتوحی، آیدا قجر، جعفر قدیمخوانی، علی کشتگر، کیانوش کلانتر، حمید مافی، حسن مکارمی، ابراهیم نبوی، حسن یوسفی اشکوری...
حمید مافی فرود بی خطر و برنامه ریزی شده ای به آلمان داشته. به محض ورود در زیر چتر حمایتی رادیو زمانه قرار دارد و به همراه بقیه ی ملی /مذهبی های جنبش سبز، با موضع "حق مسلم ما و ضد امریکایی/اسرائیلی" قلم میزند.
حمید مافی اولین حضورش در سال 2013 در کانون پناهجویی برلین (حمید نوذری) است و در کنار شادی صدر و سیاوش محمودی به عزای کشتار دهه 60 گزارش نویسی می کند.اینجادر سال 2014 با الهه بقراط،حمید مافی،احسان مهرابی اینجا  و سال 2015در همان کانون پناهجویان برلین(حمید نوذری) با ملیحه محمدی (فرخ نگهدار مونث)، در مورد برجام و سیاست هسته ای ایران، سخنچرانی می کند.اینجا

حمید مافی در این سال (ژانویه 2015) بورسیه ای از خبرنگاران بدون مرز دریافت کرده اینجا
 و در عکس زیر قیافه ی اش در کنار حمید نوذری کماکان حزب الهی است.
برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنیم.

حمید مافی بین سالهای 2017-2018 همراه با عسل اخوان دوره های مشاوره برای پناهجویان در برلین داشته و معلوم نیست آیا استخدام رسمی کانون پناهجویان است یا نیمه وقت / کارآموز برایشان کار می کند!اینجا
با مشاهده ی سطحی بیوگرافی حمید مافی،  او در پروسه ی  پناهندگی از طیف ملی مذهبی به طیف اکثریت/توده ملحق می شود. توجه کنیم به اونیفورم مشترکشان چفیه، پیراهن روی شلوار، دگمه تا بیخ خِر بسته ی زیر ریش!

توجه کنیم به موضع "انرژی هسته ای و "حق مسلم" رژیم، توجه کنیم به سکوت و عزاداری مخفی برای به درک واصل شدنِ قاسم سلیمانی، حمایت از ارتجاعیون حماس/حزب اله و ارتجاعی ترین گروههای عربی به اسم حمایت از جنبشهای ضد امپریالیستی ...
 اینکه حمید مافی یکی از نویسندگان امنیتی منجنیق است، با توجه به بک گراند امنیتی هژیر پلاسیده محرز است. چراکه حمید مافی در درگیری با مریم (بر سر افشای تجاوزِ )،  او فورن دست به عمل اطلاعاتی علیه دوست مریم، یعنی آیدا  می زند.
حمید مافی اگر مشاور/مددکار کانون پناهجویان برلین یا هر کانون دیگری باشد، یک عمل غیر قانونی انجام داده است. او به عنوان مددکار/مشاور/مترجم، از موقعیت خود برای مقاصد جنسی اش، استفاده کرده. بدتر از تجاوز به مریم، حمید مافی در افشای اسم دوست دختر مریم  در شبکه های اجتماعی، که با ویزای دانشجویی اینجا ست، از همان ابزار رژیم در سرکوب زنان و دختران ایرانی استفاده می کند.
جنبش آزادیخواه و برابری طلب باید تا روشن شدنِ سواستفاده های جنسی حمید مافی و دوستش محمد غزنویان (از دختران دانشجو و فعالین زنان)،  همدستی با آنان را تعلیق کند.
 آقای حمید نوذری مسئول کانون پناهجویان برلین باید جوابگو باشد که در چه ارتباطی با حمید مافی قرار دارد. هژیر پلاسچی باید پاسخگوی موردهای سرکوب زنان توسط اعضای تشکیلاتش (منجنیق) بوده و در مورد همکاری اش با رسانه ی احمدی نژاد/مشائی (میراث فرهنگی)  در ایران توضیح دهد. اینجا

پس از افشای سواستفاده های جنسی، درز اطلاعات فعالین دانشجویی و زنان، باید با همکاران این دو تشکل (کانون پناهندگی برلین و منجنیق)، برخورد شده و تا پاسخگویی شفاف آنها، هر گونه همکاری با آنان را تعلیق کرد.

تشکلی چپ که هر زن فعال سیاسی و هر دختر جوانِ دانشجو را "پرستو"، نامیده و با انتشارِ اسم واقعی، تهدید به انتشار عکس، نهایتن با ابزار سرکوب خانواده های آنان در ایران، آنان را تهدید می کند، بخشی از سیستم اطلاعاتی رژیم است.
نگاهی به قیافه هایشان بکنیم! چرا هنوز در 40 سالگی برای سکس به تجاوز روی می آورند؟
آنها توانستند به راحتی با ترجمه ی ادبیات چپ، ریل  عوض کرده و   به بخش سنتی چپ ایران نفوذ کنند و گُل سر سبد عاشورا/تاسوعایِ سالیانه ی گفتگوهای زندان و نقل مجالس چپ سنتی فلاخنی/منجنیقی باشند، اما خوشبختانه بدلیل تفکر ارتجاعی ملی/مذهبی در مورد مسائل جنسی، سکسیسم و  اعمال اتوریته ، دستشان برای بسیاری از فعالینِ زنان، رو شد.
تمام افرادی که پای منبر این مترسک سخن چران (که اوج مبارزاتش گرداندنِ یک روزنامه محلی در قزوین و چند روز زندان بدلیل حمایت از آخوند کروبی بوده)،  بنشینند، در ستمی که بر  فعالینِ زنان و دخترانِ ایرانی دانشجو در آلمان رفته است، همدست هستند.
در صورت محاکمه و بازخواست از مریم در نزد پلیس آلمان (حمید مافی از مریم شکایت کرده، بدلیل افشاگری مریم در مورد تجاوز اینجا)
، باید روشن شود ،چرا یک مشاور/مددکارِ پناهجویان از مقام، امکانات و موقعیت سیاسی اش استفاده کرده و زنان را به خانه اش برای سو استفاده جنسی می کشاند؟
چرا  گروه منجنیق برای مریم به بهانه ی رفتار "ضد تشکیلاتی" جلسه ی 9 ساعته گذاشته ؟
چرا مسئله ی تعرض و تجاوز جنسی را با ادعای " نه کبودی، نه دخول" زیر فرش کرده، گزارش نوشته اند؟ ...
حکم پزشک در تعرض به بیمار قابل مقایسه نیست با فرد معمولی. همچنین حکم مشاور/مددکار پناهجویان در تعرض به پناهجو...
وقت آن است که چفیه پوشها را به بیت رهبری بازگرداند. و تمام آنهایی را که در جایگاهِ سخن چرانِ چپ، جاده صاف کن اینان شدند ، تا در کنار امامِ ضد امپریالیست شان، کون پاره کنند برای حق هسته ای رژیم اسلامی، خون گریه کنند برای  ترورِ"نخبگانِ" هسته ای و هسته های امامشان را بمالانند
 در سوگِ سردار سلیمانی...


برای خواندن اطلاعات بیشتر روی اینجا کلیک کنیم
برای اطلاعات بیشتر در منبع، روی کلمات فعال کلیک کرده تا به منبع دسترسی پیدا کنیم.

آخرین اخبار:  
روز چهارشنبه در شهر ازمیر ترکیه حوالی ساعت 5 بعد از ظهر در مناطق مختلف شهر، هک تیویستها به بلندگوهای برخی از مساجد ( سیستم بلندگوها که گویا دیجیتالی بوده) دسترسی پیدا کردند، هک کرده و بجای پخش اذان نماز، امسال در ماه رمضان،  آهنگ بلا چاوو پخش کردند.

https://youtu.be/cptMWzBdcUA

Grup Yorum - Bella Ciao (Live in Istanbul)


RIP to my sister Helin Bölek

برای خواندن اطلاعات بیشتر روی اینجا کلیک کنیم



 Photo: Reporter ohne Grenzen
 22 Januar, 2015
Reporter ohne Grenzen trifft iranische Journalisten
Heute freuten wir uns über den Besuch von vier iranischen Journalisten. Aus Angst vor Verfolgung und Gewalt mussten sie ihr Land verlassen. Wir unterstützen Sie mit unserem Nothilfeprogramm: https://www.reporter-ohne-grenzen.de/nothilfe/
(v.l.n.r.) Mohsen Kakaresh, Hamid Mafi, Hamid Nowzari (vom Verein iranischer Flüchtlinge), Jens-Uwe Thomas (unser Nothilfereferent), Omid Rezaee und Hamed Ebrahimi Nejad
Teamleiter Nothilfe und Stipendien
Jens-Uwe Thomas
Nothilfe und Stipendien
Tel: +49 30 60989533 - 13
E-Mail
jt@reporter-ohne-grenzen.de


Hamid Mafi
Berlin, Berlin, Germany
freelance at Radio Zamaneh
Newspapers

Education
Islamic Azad University   1998 — 2002
Bachelor, Industrial manegment

Experience
Radio Zamaneh   August 2011 - Present
free   August 1998 - Present
qazvin   August 1998 - December 2011

Skills
Documentaries, Television, Blogging, Broadcast, Radio, Photoshop, New Media, Journalism, Digital Media, Avid, Magazines, Editing, Storytelling, Politics, Video, Social Media, Online Journalism, Publishing, Newspaper

Hamid Mafi: Sozialarbeiter und Berater beim BBZ.
Asal Akhavan: Sozialarbeiterin und Beraterin beim BBZ.
Alumni Buch 2017-18 - WordPress.com
13088 Berlin-Weißensee ... Hamid Mafi: Sozialarbeiter und Berater beim BBZ. ... Mitarbeiter in der Asylverfahrensberatung der Oase Berlin e.V, und Mitarbeiter
Bernkasteler Strasse 78
13088 Berlin-Weißensee
+49 (0)30 55 57 15 29
Bürozeiten:
Di 11.00 – 14.00 & Do (nur nach telefonischer Vereinbarung
Hamed Mafi
Qazvin azad University
  برای اطلاعات بیشتر در منبع، روی کلمات فعال کلیک کرده تا به منبع دسترسی پیدا کنیم.

روزنامه نگار محلی
دریغ از یک فالور یا کامنت!

 | منجنیق
 We have translated Hamid Mafi’s article that was originally written for our Farsi magazine, because we assume that in many other countries, if not in almost all countries, certain provinces have been neglected systematically and historically. But how is it possible to access what is not even meant to be spoken about? This is one of the biggest challenges that we are facing.

In his article, Hamid Mafi looks at these complex layers and tries to disentangle them to enable access to knowledge about Sistan Baluchestan and the way its people are affected by the violences inflicted on them.


بيش از ۲۴۷ فعال ايرانی ترور احمدی روشن را محکوم کردند
نويسندگان اين بيانيه می‌گويند نيروهای امنيتی تلاش خود را برای "سرکوب مخالفان" در داخل ايران به کار بسته‌اند و از مقابله با تهديدهای خارج از کشور "ناتون" شده‌اند. فعالان ايرانی، اين ناتوانی را "نگران‌کننده" دانسته‌اند.

اين فعالان افزوده‌اند: "به نظر ما امنيت و رشد اقتصادی و علمی ايران و مناسب‌ترين راه غلبه بر مخاطرات خارجی در گرو مديريتی بر اساس منافع ملی ايران و تنش‌زدايی با همسايگان و جامعه جهانی و از همه مهمتر آشتی با مردم کشور و انتقال قدرت به آنان است."

امضاکنندگان اين بيانيه فعالان جامعه مدنی و کنشگران سياسی دموکراسی‌خواه را فراخوانده‌اند تا با به رسميت شناختن حق ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژی اتمی، مخالفت خود را "بحران سازی" هسته‌ای جمهوری اسلامی و خشونت و ترور اعلام کنند.

فعالان ايرانی گفته‌اند: "جمهوری اسلامی بايد با تعليق غنی‌سازی اورانيوم، نخستين گام را برای جلوگيری از تحريم‌ها و زدودن خطرات جنگ های پنهان و آشکار بردارد."

نويسندگان اين بيانيه به قدرت‌های غربی نيز هشدار داده‌اند مردم ايران نسبت به هر اقدامی که جان شهروندان ايرانی را به خطر بياندازد، حساس بوده و تعرض به امنيت ملی ايران را تحمل نمی‌کنند.

قدرت‌های غربی می‌گويند ايران در حال "ساخت سلاح‌های اتمی" است. اما ايران فعاليت‌های هسته‌ای خود را "مشروع و کاملاً برای اهداف صلح‌آميز" می‌داند.

مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آبان سال جاری خورشيدی که اين کشور را متهم کرد در برنامه هسته‌ای‌ خود، ابعاد نظامی را دنبال می‌کند، بالا گرفت.

کشورهای غربی در واکنش به اين گزارش، تحريم‌های يک‌جانبه خود را عليه ايران به شکل بی‌سابقه‌ای گشترش دادند. اين تحريم‌ها شامل افراد و شرکت‌های ايرانی شده که گمان برده می‌شود با برنامه اتمی ايران ارتباط دارند. آمريکا و بريتانيا علاوه بر اين تحريم‌ها، بانک مرکزی ايران را نيز تحريم کرده‌اند.

ايران نيز در واکنش به اين تحريم‌ها، غنی‌سازی اورانيوم را در تأسيسات اتمی فردو آغاز کرد تا اين پيام را به غرب بدهد که با وجود گسترش تحريم‌ها، برنامه اتمی‌اش را متوقف نمی‌کند.

علی افشاری، محمدجواد اکبرين، آسيه امينی،عبدالعلی بازرگان، حسين باقرزاده، پروين بختيارنژاد، مازيار بهاری، شهرنوش پارسی‌پور، مهدی جامی، منصور فرهنگ، مرتضی کاظميان، احمد منتظری، ابراهيم نبوی، آرش نراقی،محمدرضا نيکفر وحسن يوسفی اشکوری از جمله فعالانی هستند که اين بيانيه را امضا کرده‌اند.

رزا: در لینک زیر به زبان آلمان اینجا امضای حمید مافی نیز به چشم می خورد. افراد دیگر نیز در زیر
کیانوش توکلی، مهدی جامی، محبوبه عباسقلی زاده، رضا علیجانی، امیر حسین فتوحی، آیدا قجر، جعفر قدیمخوانی، علی کشتگر، کیانوش کلانتر، حمید مافی، حسن مکارمی، ابراهیم نبوی، حسن یوسفی اشکوری...
بقیه ی امضا ها: اینجا

while they also draw a line of separation between people and the regime's nuclear adventurism with emphasize on undeniable right of Iranians on using peaceful atomic energy.

 Gleichzeitig ziehen sie eine Trennlinie zwischen den Menschen und dem nuklearen Adventurismus des Regimes, wobei sie das unbestreitbare Recht der Iraner auf friedliche Atomenergie betonen
.
   Kianoush Tavakoli, Mehdi Jami,  Mahboubeh Abbasgholizadeh. Reza Alijani,Amir Hossein Fotoohi,Aida Ghajr, Jaafar Ghadimkhani, Ali Keshgar, Kianoush Kalantar,  Hamid Mafi,Hassan Makarami,Ebrahim Nabavi,Hassan Yousefi Eshkevari
Veröffentlicht am 20. Januar 2012

حمید مافی ;
مصطفی احمدی روشن"، پنجمین دانشمند و نخبه ایرانی است که در پنج سال گذشته هدف عملیات تروریستی قرار گرفته است. او استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف تهران و معاون بازرگانی تاسیسات هسته‌ای نطنز بوده است.

آن گونه که برخی از خبرگزاری‌های داخلی ایران گزارش داده‌اند، این فیزیکدان ایرانی در نزدیکی وزارتخانه اطلاعات هدف حمله تروریستی قرار گرفته است. مسوولان امنیتی و سیاسی ایران ترور او را به سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی، به ویژه اسرائیل نسبت داده‌اند.

نويسندگان اين بيانيه می‌گويند نيروهای امنيتی تلاش خود را برای "سرکوب مخالفان" در داخل ايران به کار بسته‌اند و از مقابله با تهديدهای خارج از کشور "ناتون" شده‌اند. فعالان ايرانی، اين ناتوانی را "نگران‌کننده" دانسته‌اند.

اين فعالان افزوده‌اند: "به نظر ما امنيت و رشد اقتصادی و علمی ايران و مناسب‌ترين راه غلبه بر مخاطرات خارجی در گرو مديريتی بر اساس منافع ملی ايران و تنش‌زدايی با همسايگان و جامعه جهانی و از همه مهمتر آشتی با مردم کشور و انتقال قدرت به آنان است."

امضاکنندگان اين بيانيه فعالان جامعه مدنی و کنشگران سياسی دموکراسی‌خواه را فراخوانده‌اند تا با به رسميت شناختن حق ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژی اتمی، مخالفت خود را "بحران سازی" هسته‌ای جمهوری اسلامی و خشونت و ترور اعلام کنند.

فعالان ايرانی گفته‌اند: "جمهوری اسلامی بايد با تعليق غنی‌سازی اورانيوم، نخستين گام را برای جلوگيری از تحريم‌ها و زدودن خطرات جنگ های پنهان و آشکار بردارد."

نويسندگان اين بيانيه به قدرت‌های غربی نيز هشدار داده‌اند مردم ايران نسبت به هر اقدامی که جان شهروندان ايرانی را به خطر بياندازد، حساس بوده و تعرض به امنيت ملی ايران را تحمل نمی‌کنند.

قدرت‌های غربی می‌گويند ايران در حال "ساخت سلاح‌های اتمی" است. اما ايران فعاليت‌های هسته‌ای خود را "مشروع و کاملاً برای اهداف صلح‌آميز" می‌داند.

مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آبان سال جاری خورشيدی که اين کشور را متهم کرد در برنامه هسته‌ای‌ خود، ابعاد نظامی را دنبال می‌کند، بالا گرفت.

کشورهای غربی در واکنش به اين گزارش، تحريم‌های يک‌جانبه خود را عليه ايران به شکل بی‌سابقه‌ای گشترش دادند. اين تحريم‌ها شامل افراد و شرکت‌های ايرانی شده که گمان برده می‌شود با برنامه اتمی ايران ارتباط دارند. آمريکا و بريتانيا علاوه بر اين تحريم‌ها، بانک مرکزی ايران را نيز تحريم کرده‌اند.

ايران نيز در واکنش به اين تحريم‌ها، غنی‌سازی اورانيوم را در تأسيسات اتمی فردو آغاز کرد تا اين پيام را به غرب بدهد که با وجود گسترش تحريم‌ها، برنامه اتمی‌اش را متوقف نمی‌کند.

علی افشاری، محمدجواد اکبرين، آسيه امينی،عبدالعلی بازرگان، حسين باقرزاده، پروين بختيارنژاد، مازيار بهاری، شهرنوش پارسی‌پور، مهدی جامی، منصور فرهنگ، مرتضی کاظميان، احمد منتظری، ابراهيم نبوی، آرش نراقی،محمدرضا نيکفر وحسن يوسفی اشکوری از جمله فعالانی هستند که اين بيانيه را امضا کرده‌اند.

بحثی در باره ی توافق هسته ای(برجام) ومسائل مرتبط با آن
ملیحه محمدی، فعال و تحلیل گر سیاسی
حمید مافی، روزنامه نگار
زمان : جمعه ۹ اکتبر ۲۰۱۵ ، ساعت ۱۹
مکان: کانون پناهندگان سیاسی ایرانی ـ برلن
ملیحه محمدی، فعال و تحلیل گر سیاسی
فرخ نگهدار مونث در حزب چپ! 

تجربه ی روزنامه نگاری در جمهوری اسلامی ایران و در تبعید
میزگردی با حضورروزنامه نگاران
الهه بقراط،حمید مافی،احسان مهرابی

آدینه ۱۶ می ۲۰۱۴ ، ساعت ۱۹ کانون پناهندگان
حمید مافی؛
۲۶ شهریور ۱۳۹۲
 اگر در داخل ایران هنوز امکان گفتوگو و برگزاری مراسم یادبود برای کشته‌شدگان دهه ۶۰ وجود ندارد و مسئولان پیشین و وقت جمهوری اسلامی همچنان حاضر نیستند توضیحی بدهند درباره آنچه در این دهه در زندانهای ایران گذشته است، در خارج از کشور، تابستان هر سال فرصتی است برای این که خانواده جانباختگان سیاسی دهه شصت و فعالان سیاسی در برنامه‌های مختلف به بازخوانی آنچه در این دهه گذشته است، بنشینند و درباره راهکارهای دادخواهی و پاسخگو کردن مسئولان حکومتی سخن بگویند.
در بیست و پنجمین سالروز کشتار ۶۷، کارگاه فرهنگهای برلین، میزبان زنان و مردانی بود که دهه شصت را یا در زندان، یا پشت در زندان گذرانده بودند. کسانی که یا عزیزان‌ خود را از دست داده بودند، یا خود از زیر اعدام جان سالم به در برده بودند. شادی صدر (وکیل و حقوقدان)، امید منتظری (روزنامه‌نگار)، عصمت طالبی (از خانواده جانباختگان) و سیاوش محمودی (زندانی سیاسی سابق) به دعوت کانون پناهندگان سیاسی برلین و کانون دفاع از زندانیان سیاسی آمده بودند تا با هم و برای نسل جوانتر از روزهایی گذشته بگویند.

بازداشت حميد مافی و محمد غزنويان، دو روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی در قزوين،

۲۴/بهمن/۱۳۸۸
حميد مافی، روزنامه نگار، وب نگار و فعال اجتماعی روز ۲۰ بهمن ماه در شهر قزوين بازداشت شده است. بنابر گزارش های رسيده حميد مافی در پی احضارهای متعدد تلفنی که از ماه پيش شروع شده بود روز بيست بهمن ماه در شهر قزوين بازداشت شد. از علت بازداشت و محل نگهداری حميد مافی هيچ اطلاعی در دست نيست. وی پيش از اين و در تاريخ ۲۰ اسفند ۸۷ در خانه اش بازداشت شده بود.
حميد مافی متولد ۲۷ اسفند ۵۷ و تحصيل کرده ی رشته ی مديريت صنعتی است. او فعاليت های مطبوعاتی خود را با نشريات محلی قزوين آغاز کرد و مقالات او در هفته نامه ی حديث قزوين منتشر می شد. وی همزمان با روزنامه های سراسری همچون شرق نيز همکاری داشت. مافی سال گذشته به عنوان دبير سياسی روزنامه فرهنگ آشتی رهسپار تهران شد و پس از چند ماه فعاليت در اين روزنامه، به همراه تيم خود در تاريخ ۲۹ آذر ۸۷ از اين روزنامه خداحافظی کرد و به قزوين بازگشت. مقالات او همچنين در روزنامه های اعتماد، اعتماد ملی، کارگزاران نيز منتشر می شد.

محمد غزنويان، يکی ديگر از روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی قزوين نيز از همين تاريخ در پارک ملت اين شهر بازداشت شده است و بر اساس گزارش های منتشر شده به رغم تلاش های خانواده و دوستان او از اتهامات و نيز محل بازداشت وی اطلاع دقيقی در دست نيست.

محمد غزنويان مقالات و يادداشتهای زيادی با موضوعات حقوق بشر، زنان، کودکان و ... در روزنامه‌ها و سايتهای اينترنتی منتشر کرده است.
از سوی ديگر، همزمان با ادامه بازداشت‌ها، سايت پليس، وابسته به نيروی انتظامی، اعلام کرد که سری دوم تصاوير کسانی که آنها را «آشوبگران روز عاشورا» ناميد، از طريق اين سايت و هفته ‌نامه « امين جامعه» برای شناسايی انتشار يافته است.

منبع: کميته ی گزارشگران حقوق بشر -  حمید مافی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر - حمید مافی، روزنامه‌نگار، وب‌نگار و فعال اجتماعی از سوی دادگاه انقلاب شهر قزوین به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم درحالی صادر شده که پیش از این نیز دادگاه انقلاب قزوین، این فعال اجتماعی را به هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

مافی، ۲۰ بهمن‌ماه سال گذشته در محل کار خود در جزیره قشم بازداشت و پس از ۱۳ روز، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این روزنامه‌نگار، ۲۰ اسفندماه سال ۸۷ نیز بازداشت شده و پس از حدود ۱۰ روز با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

حمید مافی، متولد سال ۵۷ و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت صنعتی است. وی فعالیت مطبوعاتی خود را با نشریات محلی قزوین از جمله "حدیث" آغاز کرد. وی همچنین مدتی دبیر تحریریه‌ "فرهنگ و آشتی" بوده و مقالات بسیاری را در روزنامه‌های شرق، اعتماد، کارگزاران و اعتماد ملی منتشر کرده است.


خبرگزاری هرانا – محکومیت حمید مافی، روزنامه نگار از سوی شعبه ۲ دادگاه تجدید نظر به شش ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران”هرانا” حمید مافی که پیشتر از سوی دادگاه بدوی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در دادگاه تجدید نظر استان قزوین ابن حکم به شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

حمید مافی، متولد سال ۵۷ و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت صنعتی است. وی فعالیت مطبوعاتی خود را با نشریات محلی قزوین از جمله «حدیث» آغاز کرد. وی همچنین مدتی دبیر تحریریه – روزنامه‌ “فرهنگ و آشتی” بوده و مقالات بسیاری را در روزنامه‌های شرق، اعتماد، کارگزاران و اعتماد ملی منتشر کرده است.

مافی، ۲۰ بهمن‌ماه سال گذشته در محل کار خود در جزیره قشم بازداشت و پس از ۱۳ روز، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این روزنامه‌نگار، ۲۰ اسفندماه سال ۸۷ نیز بازداشت شده و پس از حدود ۱۰ روز با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

نامبرده در پرونده گذشته خود از سوی دادگاه بدوی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر از اتهام عضویت در یکی از گروههای معاند نظام تبرئه و به اتهام تبلیغ علیه نظام نیز به یک میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.


تقی رحمانی (زادهٔ ۱۳۳۸ در قزوین) روزنامه‌نگار، نویسنده، زندانی سیاسی، فعال سیاسی، عضو شورای فعالان ملی مذهبی و از مشاوران مهدی کروبی است.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام و درود
تشکر برای کنکاشی که برای افشاء همه جانبه برای افراد فرصت طلبی که خود را مناسب برای فعالیتی که تحت عنوان مبارزات اتمی و سلیمانی میدانند، من همیشه پیش خودم و برای اعتلای دیگر از دوستانم میگفتم که مادامی که جمهوری اسلامی و دولتهای که طرفداری سرمایهداری جهانی را بر عهده دار هستن هر چند ظاهرا صحبت از ۵دم شکنجه و دموکراسی غربی میکنند، نه تنها امروز و همچینن مثل مافیا ها ب شکلهای رنگارنگ رزا جان فراوان خواهیم داشت،

ناشناس گفت...

در ضمن اگر رزا جان توانستی یک توضیع در رابطه با مونث فرخ نگهدار بگید ممنون میشم

Rosa گفت...

ورودی بازدیدها از صفحه may 2020

ایالات متحده

5196

ایران

880

آلمان

862

ناحیهٔ نامشخص

403

بریتانیا

256

هلند

247

سنگال

201

فرانسه

196

نروژ

124

اندونزی

120

Rosa گفت...

مونث فرخ نگهدار:))