۲۲ اردیبهشت، ۱۳۹۹

فریاد رسای اعتراضِ آنتی فاشیستها، در زیر ماسکِ کرونا!

گزارشِ اکسیون اعتراضی به کُشتارِ نژادپرستانه ی افغانستانی ها در مرزِ ایران

دیروز 8 ماه مه میلادی 20 نفر از طیف های گوناگونِ سیاسی، گردهم آمدند تا با اکسیونی در روبروی ساختمان انستیتوی فرهنگهای دانشگاه شهر گوتینگن آلمان به کُشتار وحشیانه ی و نژادپرستانه ی
افغانستانی ها توسط رژیم اسلامی ایران، اعتراض کنند.
در روز شنبه 4 ماه مه 2020 بیش از 50 نفر از شهروندان افغانستان، توسط مرزبانان رژیم ایران دستگیر، و شکنجه شدند. جان به دربردگانِ این واقعه ی دهشتناک شهادت داده اند که مرزبانان ایرانی با خشونت آنها را مجبور کرده اند که خود را به هریرود بیندازند. برطیق گزارشهای اخیر 25 نفر از آنان در آب غرق شده و جانباخته اند. کماکان از سرنوشت برخی از آنان اطلاعی در دست نیست. آنان که جان بدربردند، خود را با شنا کردن نجات دادند، اما بسیاری شان غرق شده اند.

آنتی فاشیستهای بسیاری این کُشتار نژادپرستانه را محکوم کرده و همبستگی خود را با قربانیانِ اعمالِ نژادپرستانه ی رژیم ایران اعلام کردند. آنتی فاشیستها با تمام قربانیانِ نژادپرستی در دنیا، همدل و همبسته می باشند.
آنتی فاشیستها همچنین گزارش های مخدوش و جانبدارانه ی رسانه های مسلط در کشور آلمان را مورد انتقاد خود قرار داده اند. بطور مثال گزارش روزنامه ی " زود دویچه سایتونگ" در تاریخ 4 ماه مه میلادی مورد انتقاد است که با بی تفاوتی معمول که در اروپا سراغ داریم تیتر زده است و از "تشنج و درگیری میان حکومتهای ایران و افغانستان"، نوشته!
مسلمن اگر از سیاست مرگبار و خشونت بارِ مرزبانانِ رژیم اسلامی ایران می نوشت، اینگونه سیاستِ مرگبار و خشنِ اروپا بر علیه پناهجویان را نیز به زیر سوال می برد.
چه در شهر یونانی لسبوس، چه شهر مالتا و یا پُشت مرزهای ایران: حکومتهای مرز کشیده به دور خود، همگی علیه پناهجویان خشونت اعمال می کنند. سرکوب و خشونتی که فعالین ضد نژادپرستی همواره آن را محکوم کرده اند.

انتخابِ مکانِ اکسیون اعتراضی در محلِ انستیتوی فرهنگ های دانشگاه بدلیل حذفِ سیستماتیکِ تاریخِ سرکوب، حذفِ این کُشتارها، محو کردنِ تاریخ مبارزات،  زندانیانِ سیاسی و همچنین سکوت در برابرِ سرکوب نژادپرستانه ی افغانستانی های ساکن در ایران، در سمینارهای دانشجویانِ شرق شناسی در انستیتوی فرهنگهای شهر گوتینگن می باشد. جایی که نسبیت فرهنگی مسلط و تاریخِ بَزک دوزک  شده تدریس می شود.

ترجمه ی آزادِ گزارشی از منبع آلمانی در اینجا
لینک به عکسهایِ این اکسیون اینجا


جنایت نژادپرستانه رژیم اسلامی ایران علیه مردم افغانستان را، محکوم میکنیم.
حق شهروندی یکسان، برای همه!
نه مرز ، نه ملیت، جهانی همبسته!
رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در این چهار دهه حاکمیتش به اشکال گوناگون و به بهانه های واهی، به اقدامات سرکوبگرانه و نژادپرستانه ای علیه افغانستانی های ساکن ایران دست میزند. یک روز ممنوعیت ورود به اماکن تفریحی و پارک ها، یک روز حمله به محل سکونت ایشان و شکنجه و توهین و آزار و به آتش کشیدن خانه های شان، یک روز ممنوعیت فروش مواد خوراکی و نیازهای اولیه ی زندگی و غیره.
در هفته پیش این رژیم باز هم توسط مزدورانش جنایت آفرید۰
روز یکشنبه سوم ماه مه، بیش از ۵۰ مهاجر افغانستانی که در جستجوی کار به سمت ایران رهسپار می شوند، توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده، مورد ضرب و شتم قرار میگیرند۰ شاهدان عینی می‌گویند که مرزبان‌های ایرانی در نزدیکی شهرستان „گلران“ استان „هرات“، با شلیک هوایی، آن‌ها را وادار کردند که خود را به داخل رودخانه „هریرود“ پرتاب کنند. طبق آخرین خبرها تعداد بیشماری از کارگران مهاجر، غرق و یا ناپدید شده اند.
ما در شهر گوتینگن کشور آلمان، اعتراض خود را به این جنایت نشان داده و با صدای رسا می گوییم که: افغانستانی های ساکن ایران، شهروندان قانونی و به حق این جهان و این زمین و نیز ایران، هستند.
مطالبه ی تمامی حقوق و امکانات مورد نظر برای شهروندان، برای آنان از همین امروز و به تمامی، یک ضرورت عاجل است. آنان جزئی از طبقه ی کارگر و زحمتکشان ایران می باشند۰
چه افغانستانی چه ایرانی، همگی با هم متحد برای رهایی خود، باید علیه این جنایت سرمایه با ماسک اسلامی اش ایستاده و مبارزه کرد.

هیچ نظری موجود نیست: