۰۵ اردیبهشت، ۱۳۹۲

سفیر جنایتکار رژیم اسلامی ایران در آغوش کلیسای مسیحی آلمان!



رزا: علیرضا شیخ عطار، سفیر جمهوری اسلامی در همایش کلیسای پروتستان هانور آلمان - این همایش که زیر عنوان « چگونه می توان رشد جامعۀ مدنی ایران را تقویت کرد؟» برگزار شد.
علیرضا شیخ عطارجلاد کردها را در عکس زیر ببینیم: 

علیرضا شیخ عطار» سفیر کنونی جمهوری اسلامی ایران در آلمان در سال‌های 1359 و 1360 به مدت 20 ماه معاون استانداری و سپس سرپرست استانداری کردستان و پس از آن به مدت چهار سال عهده‌دار استانداری آذربایجان غربی بوده است. وی که در تصویر منتشر شده در خبرگزاری فارس در کنار مقام معظم رهبری و جاویدالاثر احمد متوسلیان ایستاده، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص این تصویر و سفر مقام معظم رهبری به کردستان در آن دوران به عنوان نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع، توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد.
فارس: این عکس مربوط به چه زمانی است؟
شیخ‌عطار: این تصویر در اسفند 1359 در مقر سپاه پاسداران در مریوان گرفته شد. در آن زمان مقام معظم رهبری نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع و امام جمعه موقت تهران بودند و دو بار به کردستان سفر کردند، یک بار در اسفند 1359 و یک بار هم در فروردین 1360. من در آن زمان به عنوان داوطلب بسیجی از اصفهان به کردستان آمدم و در ابتدا معاون استاندار و سپس سرپرست استانداری شدم.
 در آن دوران هماهنگی خوبی بین سپاه و ارتش وجود داشت و شهید صیاد شیرازی و سرلشکر رحیم صفوی عهده‌دار کارها بودند و به دلیل هماهنگی‌های خوبی که وجود داشت، پاکسازی در کردستان انجام و همه شهرهای این منطقه باز پس گرفته شد؛ این در حالی بود که تا پیش از آن، حاکمیت فقط در پادگان‌ها بود و حتی نمی‌شد در جاده‌ها تردد کرد.
برای خواندن خاطرات ننگین علیرضا شیخ عطارجلاد کردها روی اینجا کلیک کنیم. 

Ali Reza Sheikh Attar as a Basij and Revolutionary Guards Corps member poses in a picture with the current regime leader, Khamenie as he visited the Kurdish areas of Iran twice in 1981 as the special envoy of then Khomeini, his predecessor.Ali Reza Sheikh Attar is born in 1952 in Isfahan, central Iran.  As aBasiji he is dispatched to Kurdistan like thousands of others who had responded to Khomeini’s Holy War decree on the Kurds of Iran in 1980s.
He was rewarded the governor of two Kurdish provinces of Kurdistan and Orumieh from 1980-1985.  According to documents, in his capacity, he carried out demolition of many Kurdish villages to cut off support from the local Kurdish population to the Kurdish resistance movement. Among the villages are:
Villages of Gicha, Piranjok and Korey Saru (Spring of 1982) in the suburbs of Orumieh
Villages of Kelan and Diman in 1984 in the suburbs of Orumieh
Village of Kane Sipi in 1985 also in the suburbs of Orumieh
He has also ordered and carried out the execution of hundreds of Kurdish and other opposition activists in his capacity as the regime-appointed governor of the two Kurdish provinces.
Source: Stop the BOMB


-----------------------------------
Der Botschafter dieses Landes inDeutschland, Ali Reza Sheikh Attar, soll als Gouverneur der Provinzen Kurdistan und Westaserbaidschan in den 80er Jahren den Tod Hunderter Menschen zu verantworten haben: Auf seine Anordnung sollen Angehörige der Revolutionsgarden Massenerschießungen und Vergewaltigungen begangen haben.

Im Jahr 2003 wechselte der jetzige Botschafter das Metier: Als Chefredakteur der iranischen Tageszeitung Hamshahri soll er unter anderem für einen Holocaust-Karikaturen-Wettbewerb verantwortlich zeichnen.

سفیر جنایتکار رژیم اسلامی ایران در آغوش کلیسای مسیحی آلمان!
علیرضا شیخ عطار، سفیر جمهوری اسلامی در همایش کلیسای پروتستان هانور آلمان - این همایش که زیر عنوان « چگونه می توان رشد جامعۀ مدنی ایران را تقویت کرد؟» برگزار شد.
 یکی از دعوت شوندگان وحید وحدت حق در همایش شرکت نکرد و حتی نامه اعتراضی نوشت که بر سر میز گفتگو  با جنایتکاران و جلادان نمینشیند.

شرکت کنندگان فارس زبان همایش با عکس و مشخصات در زیر:
کاظم سجادپور، نمایندۀ وزارت امور خارجۀ ملایان 
Dr. Kazem Sadjadpour
این شخص در همایش "دروغ هلوکاوست" احمقی نژاد در سال 2006 در ایران بسیار فعال بود. عکس سمت راست.



 مونا - مریم امام زاده شرکت کرد.
Mona-Maryam Emamzadeh
این زن جوان از گروه رادیو آلمان بود.
او با محبوبه عباسقلی هم یک جزوه2011 بیرون داده و خوب میداند که ایران چه خبر است!
Mona-Maryam Emamzadeh, Deutsche Welle, Bonn
جزوه مشترکش با عباسقلی زاده:
Startseite    Publikationen
Mona-Maryam Emamzadeh ist diplomierte Medienökonomin und war in verschiedenen Medienunternehmen in Deutschland, England und den USA im Bereich Marketing/Kommunikation und Produktion tätig. Sie studierte "International Media Studies", ein Masterprogramm der DW-Akademie, und war Stipendiatin im ifa-Forschungsprogramm "Kultur und Außenpolitik", in dessen Rahmen die vorliegende Publikation entstanden ist.

کریم صفیاریان (خبرنگار تلویزیون آلمان) نیز کاملا به وضعیت ایران اسلامی امروز آگاه هست.
ایشان در همایش بالا گرداننده یک میز گرد بودند! فیلم اینجا یکی از برنامه های انتقادی جالب ایشان است!
Kamran Safiarian
Kamran Safiarian, Moderator „Forum am Freitag“, Zweites Deutsches Fernsehen, Mainz
Kamran Safiarian
Kamran Safiarian, geb. 1969 in Teheran, aufgewachsen im Iran, Journalist und Politikwissenschaftler, arbeitet seit 1995 für das ZDF. Er ist Moderator des »Forum am Freitag«, der Sendung über muslimische Themen im ZDF, und Autor zahlreicher Iran-Berichte für das ZDF heute journal. Er reist regelmäßig in den Iran.

گزارش بقیه شرکت کنندگان آلمانی در زیر.
برای اطلاعات بیشتر از این همایش  (به زبان انگلیسی و آلمانی)، روی ادامه اینجا راکلیک کنیم.

اعتراض گروه ائتلافی «بمب را متوقف کنیدStop The Bomb- » به دعوت سفیر جمهوری اسلامی وصحنه سازی جدید آلمان برای ادامۀ همکاری با ملایان
اعتراض گروه ائتلافی «بمب را متوقف کنید Stop The Bomb- » به دعوت علیرضا شیخ عطار، سفیر جمهوری اسلامی در آلمان به همراهی کاظم سجادپور، نمایندۀ وزارت امور خارجۀ ملایان از سوی وزارت اقتصاد و توسعۀ آلمان برای شرکت در «کنفرانس آکادمی تبلیغات مسیحی لوکوم Evangelische Akademie Loccum » با انتشار بیانیۀ مطبوعاتی اعتراض نموده است. این همایش که زیر عنوان « چگونه می توان رشد جامعۀ مدنی ایران را تقویت کرد؟» با شرکت اعضای هیأت علمی آکادمی تبلیغات مسیحی لوکوم و برخی مقامات  بلندپایۀ دولتی آلمان از جمله آقای بیورن تولمرBjörn Thümler رییس فراکسیون حزب مسیحی- دموکرات آلمانCDU در پارلمان ایالت نیدرسزاکسنniedersächsischen Landtag، خانم تلا وِرن آِشتِتThela Wernstedt از حزب سوسیال- دموکرات آلمانSPD در ایالت ذکر شده و نیز شهردار شهر هانوفرHannover آقای شتفان شوشتوکStefan Schostock از حزب سوسیال- دموکرات SPDو دکتر آرنو برانتDr. Arno Brandt از انستیتوی اقتصاد ایالتی Institut für Regionalwirtschaft از 17 تا 19 آپریل سال 2013 انجام خواهد شد. گروه «بمب را متوقف کنید STB» به این همایش اعتراضی مصمم ابراز کرده و اظهار می دارد با این عمل، صحنۀ مفتضحانۀ کنفرانس برلین در زمان ریاست جمهوری خاتمی دگر بار تکرار می شود وآلمان بار دیگر با تداوم سیاست مماشات به جمهوری اسلامی میدان عمل می دهد و به آزادیخواهان ایرانی عملاً پشت می کند. این امر غیر قابل قبول و به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست!
گروه «بمب را متوقف کنید STB» در سایت رسمی خود آدرس ایمیل مقامات نامبردۀ آلمانی را برای ارسال پیام اعتراض به این نشست مفتضحانه به آدرس زیر انتشار داده است و همبستگی فعالان سیاسی و اجتماعی از همۀ طیفها را فراخوان می دهد.


مطالب مرتبط:




خاطرات «شیخ عطار» از ۲ سفر رهبر انقلاب به مریوان

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در آلمان از خاطرات دو سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ سخن گفت.

«علیرضا شیخ عطار» سفیر کنونی جمهوری اسلامی ایران در آلمان در سال‌های 1359 و 1360 به مدت 20 ماه معاون استانداری و سپس سرپرست استانداری کردستان و پس از آن به مدت چهار سال عهده‌دار استانداری آذربایجان غربی بوده است.

وی که در تصویر منتشر شده در خبرگزاری فارس در کنار مقام معظم رهبری و جاویدالاثر احمد متوسلیان ایستاده، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص این تصویر و سفر مقام معظم رهبری به کردستان در آن دوران به عنوان نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع، توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد.


فارس: این عکس مربوط به چه زمانی است؟
شیخ‌عطار: این تصویر در اسفند 1359 در مقر سپاه پاسداران در مریوان گرفته شد. در آن زمان مقام معظم رهبری نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع و امام جمعه موقت تهران بودند و دو بار به کردستان سفر کردند، یک بار در اسفند 1359 و یک بار هم در فروردین 1360.

من در آن زمان به عنوان داوطلب بسیجی از اصفهان به کردستان آمدم و در ابتدا معاون استاندار و سپس سرپرست استانداری شدم.

در آن دوران هماهنگی خوبی بین سپاه و ارتش وجود داشت و شهید صیاد شیرازی و سرلشکر رحیم صفوی عهده‌دار کارها بودند و به دلیل هماهنگی‌های خوبی که وجود داشت، پاکسازی در کردستان انجام و همه شهرهای این منطقه باز پس گرفته شد؛ این در حالی بود که تا پیش از آن، حاکمیت فقط در پادگان‌ها بود و حتی نمی‌شد در جاده‌ها تردد کرد.

در آن دوران به خاطر درایت امام (ره) و توجه ایشان به مسئله کردستان و علی‌رغم اینکه جنگ تحمیلی در جنوب کشور در جریان بود، قضیه کردستان مورد بی توجهی قرار نگرفت و از نیروهای مستقر در این مناطق کاسته نشد، چون در غیر این صورت، کردستان از کشور جدا می‌شد، چرا که کومله و دموکرات در آن دوران کاملاً تحت حمایت صدام بودند.

مقام معظم رهبری در آن زمان به عنوان نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع به منظور بازدید و اطلاع از شرایط کردستان، به این منطقه سفر کردند و در هر مرحله، حدود دو هفته در این استان حضور داشتند. ایشان در طول مدت حضورشان بررسی جامعی از وضعیت نظامی و همچنین وضعیت اداری و عمرانی کردستان به عمل آوردند.

رهبر معظم انقلاب که تا آن زمان عالی‌ترین مقامی بودند که به کردستان سفر می‌کردند، در طی مدت حضورشان به میان مردم می‌رفتند، با آنها صحبت می‌کردند و در نماز جمعه‌ها و ... حضور یافته و با مسئولان اداری و فرماندهان نظامی ملاقات می‌کردند و در کل سفرهای پرباری بود.

علی‌رغم اینکه اسفند 59 اولین سفر ایشان به این منطقه بود و تا قبل از آن سفری به کردستان نکرده بودند، ولی راهنمایی‌های جالبی ارائه می‌کردند و شناخت کاملی از منطقه داشتند. ایشان در دوران تبعیدشان در یک منطقه سنی‌نشین (سیستان و بلوچستان) بودند و به خوبی با نحوه برخورد با این گونه مناطق آشنا بودند و به همین خاطر، همواره بر برخوردهای محبت آمیز با مردم این منطقه تأکید داشتند.

مقام معظم رهبری به جزییات نیز توجه ویژه‌ای داشتند. مردم این خطه، در بازدیدهای ایشان نامه‌هایی را به مقام معظم رهبری می‌دادند که ایشان در طی مسیر و در اتومبیل آنها را مطالعه و دستوراتی را در این زمینه صادر می‌کردند.

فارس: خاطره‌ای نیز از آن دوران به یاد دارید؟

شیخ‌ عطار: در زمان بازگشت از مریوان، علی‌رغم اینکه جاده ناامن بود، ولی ایشان ترجیح دادند که زمینی برگردیم تا وضعیت را از نزدیک مشاهده کنند. روستایی نزدیک مریوان بود به نام «شیخ عطاری». آقا مزاح می‌کردند و دائم به من می‌گفتند، این روستای شماست. در طی مسیر عده‌ای از روستاییان در جلوی کاروان ما جمع شدند و ایشان دستور دادند که بایستیم. من هم که چند کلمه کردی یاد گرفته بودم، به زبان کردی درباره علت حضور روستاییان پرسیدم که گفتند گوسفندهایشان بیمار شده‌اند. زمانی مقام معظم رهبری از مشکل آنها با خبر شدند، سریعاً دستور دادند که برای آنها دامپزشک اعزام شود. علی‌رغم اینکه امکانات محدود بود و در کردستان هم دامپزشک زیادی نبود، ولی این کار انجام و دامپزشک برایشان اعزام شد.

البته ایشان علاوه بر مریوان به دیگر شهرهای کردستان نیز سفر و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند.

فارس: خاطره‌ای از جاویدالاثر احمد متوسلیان دارید؟

شیخ عطار: از شجاعت و درایت نظامی حاج احمد همین بس که علی‌رغم اینکه هنوز چند ماهی از جنگ نگذشته بود، نه تنها مریوان که در اختیار نیروهای ضد انقلاب، دموکرات و کومله بود را باز پس گرفت، بلکه با درایت گذرگاه مشرف به عراق که در ارتفاعات مرزی بود را با نیروی اندک گرفت. در آن زمان بخشی از ارتفاعات در داخل خاک عراق به پادگان «سید صادق» مشرف بود که بعد از گرفتن آن منطقه، در آن ارتفاعات پایگاه تأسیس شد.

حاج احمد دو ویژگی مهم داشت یکی اینکه انسان خالصی بود و حتی اگر کسی در برخورد اولیه با وی اختلاف نظر پیدا می‌کرد، به دلیل خلوص نیتی که داشت، طرف مقابل تسلیم می‌شد و نظرش را می‌پذیرفت.

حاج احمد علاوه بر این فردی بسیار شجاع بود. گویی اینکه در طول زندگیش هیچ وقت مفهوم ترس را درک نکرده بود. هیچ آثاری از ترس در تصمیم‌گیری‌هایش مشاهده نمی‌شد. تصمیمات حرفه‌ای اتخاذ می‌کرد و علی‌رغم اینکه سابقه کار نظامی نداشت، ولی تصمیمات هوشمندا‌نه‌ای اتخاذ می‌کرد.

فارس: تصاویر شماره 6 و 7 را می‌شناسید؟

شیخ عطار: بله؛ عکس شماره 6 سرتیپ غفرالهی است که در آن زمان سروان و مشاور نظامی من در استانداری کردستان بود. عکس شماره 7 نیز سرگرد ستاری از همرزمان مرحوم صیاد بود که داوطلبانه از مرکز توپخانه اصفهان به کردستان آمد و عهده‌دار فرماندهی پادگان مریوان شد.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


17/13: Neue Politik für den Mittleren Osten

Track II Initiativen: Mittel, Wege und Strategien zur Demokratieförderung

Donnerstag, 18. April 2013
Arbeitsgruppen:
AG 1: Neue Medien
Zivilgesellschaftsförderung elektronisch?
Mona-Maryam Emamzadeh, Deutsche Welle, Bonn
-------------------------------------------------------------------

In welchem Umfang kann ein kooperations-orientierter Kurs gegenüber dem Iran eingeschlagen werden?
Zwischen den Gesprächsterminen
Dr. Kazem Sadjadpour, Associate Professor, School of International Relations, Ministry of Foreign Affairs, Teheran
http://islamuswest.org/about_Dialogues_Islam_US_West/about_sajjadpour.html

---------------------------------------------------------------------------------------
Neue Dynamik in der Iranpolitik
Eine deutsche und europäische Aufgabe?
Paul Freiherr von Maltzahn, Geschäftsführender stellvertretender Präsident, Deutsche Gesellschaft für Auswärtige Politik, Berlin
Ali Reza Sheikh Attar, Botschafter der Islamischen Republik Iran, Berlin
Freitag, 19. April 2013
Langfristiger Wandel durch Annäherung
Welche Momente des KSZE-Ansatzes sind für die Iranpolitik produktiv?
PD Dr. Jochen Hippler, Duisburg
Sicherheitsgarantien, wirtschaftliche Beziehungen, Menschenrechte – Welche Schwerpunkte und Initiativen soll Deutschland setzen?
Mona-Maryam Emamzadeh, Bonn
Jerry Sommer, Bonn

Kamran Safiarian
Kamran Safiarian, Moderator „Forum am Freitag“, Zweites Deutsches Fernsehen, Mainz
http://www.loccum.de/programm/p1317.html ------------------------------------------------------------------------

Ebenfalls eingeladen ist Kazem Sadjadpour vom iranischen Außenministerium, das 2006 die »Holocaust-Konferenz« in Teheran veranstaltete, die bekanntlich der Leugnung der Shoah diente.
http://jungle-world.com/artikel/2013/14/47452.html

-------------------------------------------------------------------

Renommierte Institution der Zivilgesellschaft

Despotenfreund zu Besuch

Kommentar von Micha Brumlik / Hajo Funke

Die evangelische Akademie Loccum, eine renommierte Institution der Zivilgesellschaft mit Sitz in Niedersachsen, hat Ali Reza Sheikh Attar zu einer Tagung zu den Chancen der iranischen Zivilgesellschaft eingeladen. Warum? Gewiss, die am Donnerstag beginnende Tagung ist mit hervorragender Expertise besetzt, das Thema allemal wichtig genug.
Sich aber ausgerechnet um diesen Repräsentanten des Regimes zu bemühen ist etwas anderes. Und hat doch Tradition: Die Parteivorsitzende der Grünen, Claudia Roth, die am Rande der Münchner Sicherheitskonferenz mit dem überraschten Botschafter „High Five“ austauschte, wollte sich dabei immerhin für einen bedrängten iranischen Regisseur einsetzen. Hat der Studienleiter der Evangelischen Akademie Loccum, Marcus Schaper, ähnliche Gründe?
In Reaktion auf ein Protestschreiben gegen den Auftritt des Botschafters gab er zu Protokoll, dass es darum gehe, die Atomverhandlungen mit dem Iran zu einem Erfolg werden zu lassen: „Das Gegenüber in diesen Verhandlungen ist die iranische Regierung. Wir haben den iranischen Botschafter in Deutschland und einen hochrangigen Vertreter des iranischen Außenministeriums eingeladen, um mit einem Vertreter des Auswärtigen Amtes sowie Experten aus Wissenschaft und Zivilgesellschaft zu diskutieren, wie die Atomgespräche vorangebracht werden können. Die Rolle der iranischen Diplomaten in der Tagung beschränkt sich auf ebendiese außenpolitische Diskussion.“

 --------------------------------------------------------------------------

Kein Wunder also, dass ein profilierter Regimekritiker wie der Exil-Iraner Wahied Wahdad-Hagh seine Teilnahme an der Tagung ablehnt: Wahdad-Hagh ist natürlich nicht bereit, sich mit einem Menschen an einen Tisch zu setzen, „der ein politisches System vertritt, das meinen Vater hingerichtet hat, mit einem, der ein politisches System vertritt, das die Menschenrechte verachtet, westliche Demokratien verachtet, alle säkularen Kräfte im Iran eliminiert hat, iranische Frauen zwangverschleiert, Homosexuelle hinrichten lässt, Israel mit Vernichtung bedroht und die gesamte Sicherheit im Nahen Osten gefährdet.“
können Sie wahrlich nicht von mir verlangen, dass ich mich mit meinen potentiellen Henkern an einen Tisch setze, mit einem der ein politisches System vertritt, das meinen Vater hingerichtet hat, mit einem, der ein politisches System vertritt, das die Menschenrechte verachtet, westliche Demokratien verachtet, alle säkularen Kräfte im Iran eliminiert hat, iranische Frauen zwangverschleiert, Homosexuelle hinrichten lässt, Israel mit Vernichtung bedroht und die gesamte Sicherheit im Nahen Osten gefährdet.
.--------------------------------------------------------------------

German Green Party head high-fives Iran’s envoy
http://www.jpost.com/International/German-Green-Party-head-high-fives-Irans-envoy



هیچ نظری موجود نیست: