۲۶ دی، ۱۳۹۳

قتل فجیع پناهجوی 20 ساله در درسدن/ آلمان

رزا: شهر درسدن در آلمان شرقی سابق میباشد. هر 2 شنبه هم راهپیمایی برای دیپورت خارجیان و پناهجویان را برگزار می کنند. اسم جنبش آنها پگیدا است. آخرین راهپیمایی با حضور 25 هزار نفر برگزار شد. این اولین قتل است و اگر آنتیفا نتواند خودش را جمع و جور کند، آخرینش نخواهد بود. پلیس هم در دست نژادپرستها است و اول اعلام کرد که قتل با انگیزه‌ی خارجی‌ستیزی نبوده . پلیس بقدری احمال کاری کرده که نماینده ی حزب سبزها از پلیس شکایت کرده است! اینجا
دوستان
پناهجویان در شرق آلمان در شرایط بسیار بدی زندگی میکنند. حتی جرات تنها بیرون رفتن را ندارند. به نظرم باید خواهان انتقال پناهجویان این شهرهای آلمان شرقی شد. تعداد آنتی فاشیستها در این مناطق زیاد نیست و اغلب آنها توسط پلیس بارها متوقف شده اند چون فاشیستها اجازه ی اکسیون دارند و ساختارهای دولتی اغلب خود حامی راستگرایان می باشد

قتل یک پناه‌جوی اریتره‌ای در شهر دِرِسدن آلمان
پنجشنبه, ژانویه 15, 2015 - 20:45
حنیف حیدرنژاد

یک پناه جوی ۲۰ ساله از اریتره در شهر درسدن به قتل رسید. نام شهر دِرِسدن در شرق آلمان در ماه‌های اخیر به دلیل تظاهرات سازمان «پدیگا» (میهان پرستان اروپا علیه اسلامی شدن مغرب‌زمین) در روزهای دوشنبه در رسانه‌ها تکرار می‌شود. ارتباطات برخی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات با راستگراهای افراطی و گروه های نئونازی شناخته شده است. راست‌های پوپولیست و محافظه‌کار نیز در این تظاهرات حضور دارند. برخی از مردم عادی و معترض به شرایط موجود نیز در این تظاهرات شرکت می‌کنند.

دوشنبه شب گذشته در آخرین تظاهرات این گروه، تعداد تظاهرات کنندگان به ۲۵٫۰۰۰ نفر رسید. آنگلامرکل صدراعظم و یوآخیم گائک رئیس جمهوری آلمان و دیگر رهبران احزاب دمکرات در آلمان به  صریح‌ترین کلام توضیح داده‌اند که سازمان‌دهندگان این تظاهرات نفرت و تفرقه می‌پراکنند و خارجی‌ستیزی محور عمده تفکر آنها را تشکیل می‌دهد. آنها از مردم شهر درسدن و دیگر شهرها خواسته‌اند از این گروه فاصله گرفته و اجازه ندهند که به بازیچه سیاسی این گروه تبدیل شوند.
اینک رسانه‌های آلمان از قتل یک پناه‌جوی ۲۰ ساله اریتره‌ای به نام خالد در این شهر خبر می‌دهند. به گفته پلیس، همه شواهد نشان از یک قتل توسط ضربات متعدد چاقو دارد. جسد این پناه‌جو غرق در خون بوده و بر اثر ضربات وارده بر پیکرش درگذشته است. صبح روز سه شنبه ۱۳ ژانویه، رهگذران این جسد را دیده و به پلیس اطلاع داده‌اند.
این جوان اریتره‌ای در یک خوابگاه پناه‌جویان در شهر درسدن ساکن بوده و دوشنبه شب برای خرید از یک سوپرمارکت از خوابگاه خارج می‌شود. پناه‌جویان دیگر از ترس آنکه از سوی تظاهرکنندگان “جنبش پدیگا” مورد حمله قرار گیرند از بیرون رفتن از خوابگاه خودداری می‌کنند، اما خالد به تنهائی به طرف سوپرمارکت رفته ولی دیگر شب به خوابگاه بر نمی‌گردد.
پلیس تاکید دارد که یک قتل اتفاق افتاده، اما هنوز شواهدی که نشانگر یک جنایت با انگیزه‌ی خارجی‌ستیزی باشد پیدا نکرده است.
انتظار می‌رود خبر این جنایت در روزهای آینده به یک موضوع مهم خبری و سیاسی در سراسر آلمان تبدیل شده و پلیس و دستگاه‌های امنیتی زیر فشار قرار گیرند تا تمام امکانات خود را برای شناسائی عاملان این قتل به کار گیرند. نوع واکنش پلیس و سیاستمداران ایالت زاکسن که شهر درسدن در آن واقع است، در روزهای آینده نشان خواهد داد که صرف نظر از اینکه این قتل انگیزه نژادپرستانه داشته باشد یا نه، مسئولان ایالتی تا کجا در تضمین جان و امنیت پناه‌جویان جدی هستند و اینکه آیا ارتباطی بین این جنایت و تظاهر‌کنندگان یا سازماندهندگان “پدیگا” وجود دارد؟
۱۵ ژانویه ۲۰۱۵/ ۲۵ دی ۱۳۹۳

 KhaledIdris Bahray ist tot
برای خواندن در ایندی مدیا روی تیتر بالا کلیک کنیم.
متن پایین از زنان پناهجوی برلین است. مراسم در شهر درسدن نگذاشته اند، شاید چون خطر حمله به آنها زیاد است. اینطور که معلوم است احتمالن با قتل و فشار میخواهند شهر درسدن را به شهری بدون خارجی تبدیل کنند!

Toter Asylbewerber! Bundestagspolitiker zeigt Dresdner Polizei an

Wir sind... KHALID IDRIS BAHRAY
Flüchtlingsfrauen über die Ermordung eines Flüchtlings in Dresden
Khalid Idris Bahray wurde in der Nacht zwischen Montag, den 12.01. und Dienstag, den 13.01. in Dresden durch Messerstiche ermordet.
Seine Leiche wurde am Dienstag morgen im Hof des Wohnblocks gefunden, indem er mit sieben anderen Asylsuchenden lebte.
Er war erst 20 Jahre alt und aus Eritrea nach Deutschland geflohen - in der Hoffnung hier Schutz zu finden.
Elisabeth Ngari, Sprecherin der Brandenburger Flüchtlingsfrauenselbstorganisation 'Women in Exile':
"Wie lange soll Angst noch unser Leben bestimmen? Khalid Bahray musste aus Angst vor Verfolgung fliehen. Während seiner schweren Reise nach Europa musste er viele Gefahren der Reise befürchten. Angst begleitet jeden Versuch eines Grenzübertritt, auch die Angst, was passiert, wenn er gelingt. Angst vor Abschiebung, Angst davor innnerhalb der EU hin und her geschoben zu werden, Angst davor auf den Straßen Europas angegriffen zu werden....Das sind die Ängste die wir Flüchtlinge tagtäglich haben müssen."
Wir fordern die deutschen Behörden auf, den Schutz von Flüchtlingen sicher zu stelle
Tausende Menschen sind in den letzten Tagen und Wochen gegen ein gesellschaftliche Klima von Angst und Gewalt auf die Straße gegangen.Wir fordern nun die deutsche Zivilgesellschaft auf, Solidarität mit uns Flüchtlingen zu zeigen und mit uns gemeinsam deutlich zu machen:
Wir sind... KHALID IDRIS BAHRAY
Pressekontakt: Elisabeth Ngari, 017632920586
Mahnwache zum Gedenken an Khalid Idris Bahray:
Heute 09°°-18°°
Vor der Vertretung des Freistaates Sachsen beim Bund
Brüderstraße 11, 10178 Berlin



بدنبال قتل‌عام پاریس, آلمان موضوع شنود مکالمات تمامی شهروندان را مجددا مطرح کرده است. اپوزیسیون آن کشور هم مخالف چنین اقدامی است. این درحالی است که از اعضای حزب حاکم اس.پ. د تنها وزیر دادگستری با شنود مکالمات مخالف است.
بدنبال قتل‌عام 17 تن در فرانسه, مسئله شنود مکالمات تمامی شهروندان در آلمان مطرح شد. حزب «س.د.او ـ ج.س.و» که آنگلا مرکل , صدراعظم آلمان عضو آن می‌باشد و اعضای مهم دولت با این اقدام موافق می‌باشند. مرکل و حزب وی پس از حملات پاریس بدنبال اخذ تدابیر شدید هستند. لذا خواسته شد که مکالمات تلفنی, ایمیل‌ها و ارتباطات اینترنتی افراد بصورت سیستماتیک شنود و ضبط شوند.توماس دمایزیره , وزیر کشور آلمان ادعا می‌کند که با شنود مکالمات در مبارزه با تروریسم پیروزی‌ زیادی حاصل خواهند کرد. هیکو مائس, وزیر دادگستری هم می‌گوید چنین تدابیری نمی‌تواند جلوی حملات را بگیرد. وی افزود که مدتی مدید است در فرانسه ارتباطات افراد شنود و ضبط می‌شود اما از وقوع قتل‌عام پاریس جلوگیری نشد. زگمر گابریل, دبیرکل حزب س.پ.د و مسئولین آن درخواست می‌کنند که مکالمات شهروندان شنود گردد.

هیچ نظری موجود نیست: