۲۰ مرداد، ۱۳۹۳

فیلم مستند درباره ی زندگی آرون شوارتز- همه ی دانش برای همه

رزا: بعد از خودکشی شدن آرون، گویا فیلمی از زندگی کوتاهش روی نت گذاشتند. فیلم را تا نصفه دیدم. آنقدر که از کودکی اش بود. لینک زیر


The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (CC available: en,es,fr,tr,cn)

راستش آرون نمونه ی یک جوان آنارشی این روزهای ما ست. 
قرار است از سال 2017 نوک مرغ و خروسهای مرغداری های آلمان را دیگر نسوزانند (نچینند). شاید روزی هم همگی درب های مرغداری را رو به بیرون باز کنند!
از همه ی آنانی که هر روز مانند روباتی خوشبخت "تولید" میکنند بدم می آید. آنانی که برای مصرف بیشتر رقابت دارند، عُقم میگیرد.  ما ارزش زندگی بروی این کُره ی آبی رنگ زیبا را نداریم. روزی تخم مرغ های اسارت را روی سرشان بالا می آوریم و ریدن در توالت های استریل خاتمه می یابد. 
زندگی ارزش زندگی کردن دارد، 
اگر امید خرابی کل این سیستم بردگی را، 
هنوز حفظ کنیم.... 

مطالب مرتبط:
همه چیز برای همه.
و قدرت را برای هیچکس....
باشد که تمامی اشک
در چشمان کلکتیو ما
انرژی مثبتی دهد
تا ذهن جمعی ما روشن شود
برای بهتر دیدن،
دیدن بی عدالتی ها
تا بشود و بتوان، جهان را به بهتر شدن تغییر داد
در زمان کمی
که داریم.
بدرود آرون

به مناسبت انتشارفیلم  مستند زندگی آرون شوارتز  Aaron Swarts ، این چند توییت را نوشتم  و در اینجا بازنشر میکنم که راحت‌تر در دسترس علاقمندان آزادی اینترنت باشد
- پروفایل فیلم فرزند خلف اینترنت در IMDB
    قبل از انتشار مستند زندگی‌نامه اش و از زمان sopa عاشق این سخنرانیش بودم 

حق دسترسی آزاد به اطلاعات و انتشار آزاد عقاید.

آرون شوآرتز٬ یک فعال در زمینه دسترسی رایگان به منابع علمی آن‌لاین٬ در آمریکا دستگیر شد. او متهم است با هک شبکه‌ کامپیوتری دانشگاه ام آی تی، ۴/۸ میلیون مقاله و سند علمی ا به صورت غیرقانونی دانلود کرده است.

مانیفست پارتیزانی شوآرتز
«اینک زمان آن است که به روشنی و بر اساس سنت بزرگ نافرمانی مدنی٬ مخالفت خود را با دزدی خصوصیِ فرهنگِ عمومی بیان کنیم.» این جمله از "مانیفست پارتیزانی دسترسی آزاد" (Guerrilla Open Access Manifesto) است. مانیفستی که آرون شوآرتز در سال ۲۰۰۸ نوشت تا از طریق آن دیگر فعالان حوزه وب و حقوق مدنی را برای مبارزه با مصادره مقالات و داده‌های علمی برپاخیزاند.
«چیزی که ما بدان نیاز داریم این است که مجلات علمی را دانلود کنیم و آن‌ها را در شبکه‌های اشتراک‌گذاری فایل آپلود کنیم
مدافعان دسترسی رایگان به منابع علمی بر این اعتقادند که دستمزد تحقیق علمی و ارایه مقاله پیش از آن پرداخته شده و چون مثل گذشته درباره شکل سنتی مقاله در قالب کتاب حرف نمی‌زنیم٬ فروش نسخه دیجیتال مقالات هیچ ضرورتی ندارد.
شوآرتز پیش از این نیز شهرتی از طریق دانلود ۲۰ میلیون صفحه از اسناد دادگاه برای قرار دادن آن‌ها بر وب کسب کرده بود. این موضوع بازجویی قضایی از شوآرتز را به همراه داشت. اما برای آن تحت تعقیب قضایی قرار نگرفت.
اکنون و در مساله اخیر نیز جی‌استور تلاش دارد تا خود را از قضیه بیرون نگاه دارد. جی‌استور در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که «این دولت است که تصمیم می‌گیرد آیا شوآرتز را مجازات کند یا خیر.» موضع خنثی جی‌استور در قبال شوآرتز به این برمی‌گردد که آن‌ها به محض اطلاع از دانلود مدارک و مقالات توسط شوآرتز در تماسی با وی تقاضا کردند که مدارک و مقالات را امن نگه دارد و این اطمینان را از طرف او دریافت کردند که «مقالات منتشر نشده و استفاده٬ کپی٬ و پخش نیز نخواهد شد

بحث‌های مخالفان و مدافعان
اکنون دستگیری و اتهامات وارد شده به شوآرتز مباحث زیادی را درباره حق مدنی انسان در عصر اینترنت برای دسترسی به اطلاعات علمی به صورت رایگان بازگشوده است. دیوید سگل٬ مدیر اجرایی Demand progress نهادی که شوارتز پایه‌گذارش است٬ دستگیری شوآرتز را بی‌منطق می‌خواند و در مصاحبه‌ای در تلاش برای بهتر رساندن منظور خود از این مثال استفاده می‌کند که «انگار تلاش کنی تا کسی را بخاطر اینکه خارج از کتابخانه کتاب‌های زیادی را چک کرده به زندان بیاندازی
مدیر مرکز اصول اخلاق در دانشگاه هاروارد که شوآرتز اخیراً ۱۰ ماه در آن‌جا درگیر پروژه‌ای تحقیقاتی بوده است٬ نیز با اعلام اطمینان از این‌که «آرون هیچ وقت کاری را برای منافع شخصی انجام نمی‌دهد٬» می‌گوید: «نباید این مورد از هک را برای مثال با هک کارت‌های اعتباری مقایسه کرد یا هم‌تراز آن قرار داد.» لورنس لسیگ می‌گوید: «این چیزی است که جی‌استور متوجه آن شده اما دولت به صورت واضحی آن را نادیده گرفته است
دادستانی آمریکا در بیانیه‌ای که طی آن اتهامات شوآرتز را برشمرده٬ تصریح کرده است: «دزدی دزدی است٬ چه از یک دستور کامپیوتری استفاده کنید و چه از یک دیلم٬ چه مقاله و داده به دست آورید و چه دلار٬ این دزدی است و به یک میزان برای قربانی ضربه‌زننده است٬ چه آن چیزی را که دزدیده‌اید بفروشید و چه آن را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهید

دیگر اقدامات مشابه در دفاع از آزادسازی علم
شاید آن‌چه برخورد جدی دولت را در پی داشته٬ بیم از تکرار چنین اقداماتی باشد. چنان‌چه ظاهراً در همدلی با شوآرتز شخصی به نام گرگوری ماکس‌ول ۳۳ گیگابایت مقاله از جی‌استور با دیگران به اشتراک گذاشته است.
او بیان کرده که مقالات را «از راه بسیار خسته‌کننده و قانونی» به دست آورده است. البته اشتراک‌گذاری مقالات هم به همان میزان خسته‌کننده به نظر می‌رسد چرا که تاریخ مقالات همگی به سال‌های قبل از ۱۹۲۳ برمی‌گردند.
اما آن‌چه مهم است دیدگاه ماکس‌ول است که در بیانیه‌ای به شرح آن می‌پردازد: «مقالات و اسناد بخشی از میراث عمومی بشر هستند٬ و در مالکیت عمومی هستند٬ با این همه به صورت رایگان در دسترس نیستند. به جایش باید برای هر مقاله ۱۹ دلار تنها برای یک ماه مشاهده آن٬ تنها برای یک فرد و تنها از طریق یک کامپیوتر٬ پرداخت. دزدی این است و شما دارید انجام‌اش می‌دهید
اکنون مشخص نیست که آیا حکم دادگاه برای کسی که هدف خود را صرفاً آزادسازی دسترسی به علم اعلام کرده٬ ۳۵ سال زندان و جریمه هنگفت خواهد بود یا جو ایجاد شده توسط مدافعان شوآرتز در نتیجه دادگاه نیز تاثیر خواهد داشت.

بیانیه خانواده آرون درباره مرگ وی
به گزارش  فارس به نقل از پایگاه پی سی مگ (PCMAG)، خانواده «آرون شوارتز» فعال اینترنتی و وبلاگ نویس معروف آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کردند که «ظاهرا» درگذشت وی خودکشی بوده است.
در این بیانیه آمده است که شوارتز از ترس اینکه دادگاه قضایی آمریکا وی را به دلیل اتهاماتی که به وی نسبت داده‌اند به ۳۵ سال زندان و یک میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کند خودکشی کرده است.
خانواده آرون در این بیانیه مرگ وی را ناگوار و غیرقابل باور توصیف کرده‌اند. در این بیانیه همچنین آمده است؛ آرون قربانی کنجکاوی سیری ناپذیر خود، خلاقیت و امتناع از قبول بی عدالتی به عنوان امری اجتناب ناپذیر شد.
در ادامه این بیانیه آمده است؛ آرون تعهدات عمیقی به عدالت اجتماعی داشته و زندگی وی بر اساس آن تعریف می‌شده است. آرون وسیله‌ای برای شکست لایحه سانسور اینترنتی بود و برای یک سیستم سیاسی بازتر و دموکراتیک تر در آمریکا مبارزه می‌کرد. وی از مهارتهای بی نظیر خود به عنوان برنامه نویس و متخصص فناوری نه برای پول درآوردن بلکه برای ایجاد جهانی عادلانه‌تر استفاده کرد.
خانواده وی در این بیانیه گفته‌اند که مرگ آرون سوارتز یک تراژدی شخصی نیست. وی قربانی سیستم عدالت کیفری رعب آور آمریکا شده است. در این بیانیه تاکید شده است: تصمیمات مقامات قضایی در رابطه به پرونده ماساچوست و دانشگاه ام آی تی به مرگ آرون کمک کرده است. امروز ما برای این مرد فوق‌العاده و غیر قابل جایگزین متاسف و سوگواریم.
براساس این گزارش، او در ماه‌های گذشته با اتهام هک کردن برخی وبسایت‌ها روبرو شده بود. اتهام وی هک کردن و نفوذ به وبسایت‌های دانشگاه‌ها و دستیابی به هزاران صفحه از اطلاعات آکادمیک از وبسایت جی‌استور (JSTOR) بود. اطلاعاتی که به گفته بازپرسان آقای سوارتز گفته بود در نظر داشته همه آنها را به طور رایگان در اختیار عموم قرار دهد.
آرون سوارتز در جلسه سال گذشته بازپرسی همه اتهام ها را رد کرده بود و قرار بود ماه آینده دوباره در دادگاه حاضر شود. سوارتز پیش از این از «باراک اوباما» ریئس جمهوری آمریکا و لیست کشتار وی شدیدا انتقاد کرده و همچنین حملات سایبری آمریکا علیه ایران را محکوم کرده بود.
وی در میان دانشجویان نخبه دانشگاه‌هایی چون ام. آی. تی آمریکا یک قهرمان محسوب می‌شد

آرون شوارتز توسط دستگاه قضایی تحت تعقیب بود
پلیس شهر نیویورک روز شنبه 12-1-2013 اعلام کرد آرون شوارتز نابغه علوم رایانه و مخترع RSS در 26 سالگی خودکشی کرده است.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد پلیس روز جمعه جسد شوارتز را در آپارتمانش در نیویورک پیدا کرد.
وی در سال 2011 از سوی دادگاه جنایی فدرال آمریکا به اتهام دسترسی غیرقانونی به JSTOR و تلاش برای دسترسی به هزاران مقاله وسرقت مواد درسی دانشکده فنی ماساچوست تحت تعقیب قرار گرفت.
آرون شوارتز یکی از نوابغ آمریکاست و توانست در سن 14 سالگی کدهایی را در سیستم کامپیوتر اختراع کند که از طریق این کدها دسترسی کاربران به محتوای سایت های مختلف را بدون نیاز به مراجعه به این سایت ها آسان می شود که به سیستم RSS مشهور شد.
بر اساس این گزارش آرون با کمک این سرویس می توانست به ژورنال‌ها و مقالات علمی دانشکده دسترسی پیدا کند و آنها را برای استفاده کاربران ممکن سازد.
دادگاه او را متهم کرده بود که وی از این طریق توانسته ‌بود 19 میلیون مقاله و سند را از این سرویس بارگذاری (ذخیره ) کند

برای خواندن اخبار و مطالب این هفته در همین بلاگ روی کلمه ی اینجا کلیک کنیم.
برای خواندن مطالب در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم.




استکهلمیان – "اداره کل امور جوانان" (اونگدومز استیرلسن) وظیفه پرداخت کمکهای مالی بلاعوض دولتی به اتحادیه ها و انجمن های مهاجرین در سوئد را بر عهده دارد که بصورت سالانه به اینگونه تشکیلات پرداخت می شود.
کمکهای بلاعوض و کلان دولتی سوئد با این هدف به قومیت های مختلف ساکن این کشور پرداخت می شود که آنان بتوانند با متشکل کردن خود، حتی در غربت نیز زبان، فرهنگ و آداب و رسوم سنتی خود را حفظ کرده و به تدریج با آن بیگانه نشوند و نیز از حقوق قومی خود در جامعه جدید حمایت بعمل آورند. از نظر دولت سوئد حفظ آدب و رسوم و فرهنگ جامعه مهاجر به غنای فرهنگی  سوئد نیز کمک خواهد کرد و این کشور را از لحاظ فرهنگی رنگارنگ تر از گذشته خواهد نمود. 

دریافت کمکهای نقدی بلاعوض از این اداره سوئدی مراحل بسیار آسانی دارد. اصولا  پر کردن چند فرم, به دور هم گرد آوردن تعدادی تحت عنوان "اعضای انجمن و اتحادیه" مساوی است با دریافت هزاران و بلکه میلیونها کرون کمک هزینه بلاعوض معاف از پرداخت هر گونه مالیات.

براه اندازی «آکسیون» و «فراخوان به تظاهرات»، «دفاع از حقوق زنان و پناهندگان و اقلیت های قومی» َ «مبارزه با راسیسم» و نظایر  آن ...  و سپس مقاله نگاری و عکسبرداری از اینگونه تجمعات و فعالیتها و ارسال آن برای این اداره  بعنوان مدرک «فعالیت های» انجمن و اتحادیه  از محبوب ترین طرق دریافت کمکهای بلاعوض دولتی در این رابطه بشمار می رود.

اما در سالهای گذشته موارد متعددی از  کلاهبرداری و اختلاس در رابطه با فعالیت برخی «انجمن» ها  نیز به کرات توسط رسانه های سوئد افشا شده است.

در تنها یک نمونه کلان (که بیشتر ایرانیان سوئد آن را بخاطر دارند) مدیران "انجمن خانه ایران" (از انجمنهای وابسته به "اتحادیه سراسری ایرانیان سوئد")،  بر اساس مندرجات رسانه های  معتبر سوئدی بیش از ۸ میلیون کرون (نزدیک یک و نیم میلیون دلار) از طریق جعل فعالیتها و پروژه های ساختگی از سازمان آموزشی «آ ب اف«»اخاذی نمودند (رجوع شود به روزنامه معتبر د ان چاپ استکهلم). سازمان آموزشی  «آ ب اف» که مورد این اختلاس قرار گرفته بود حتی شکایتی در این زمینه تسلیم مقامات قضایی و پلیس نکرد و بسیاری کماکان از خود می پرسند که چگونه است که ۸ میلیون کرون پول مالیات دهندگان با استفاده از جعل مدارک  مورد اختلاس قرار گرفت،  اما حتی شکایتی در این زمینه از سوی سازمان آموزشی «آ ب اف» تسلیم پلیس نشد.

سال ۲۰۱۴
بنا بر ارقامی که استکهلمیان از اطلاعات موجود در آرشیو "اداره کل امور جوانان" سوئد استخراج کرده است برای سال جاری (۲۰۱۴) نیز میلیون ها کرون از سوی دولت سوئد مابین انجمن ها و سازمان های مختلف مهاجرین تقسیم شده است. از این مبلغ حدود یک و نیم میلیون کرون نیز به سه "انجمن" ایرانی پرداخت شده است.

سال گذشته "اتحادیه سراسری همپیوستگی ایرانیان و کردهای مقیم سوئد (آی کی آی آر)" یا
Iransk och kurdisk integrations riksförbund i Sverige (I. K. I. R)
موفق شد بابت «پیوند زدن کردهای ایرانی و ایرانیان مقیم سوئد»  با جامعه ، برای "شروع کار" مبلغ ۲۳۷ هزار و ۷۴۸ کرون از دولت سوئد کمکهای بلا عوض دریافت کند. کمکهای بلاعوض این انجمن تازه تاسیس برای سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۲۷۱ هزار و ۶۷۱ کرون افزایش پیدا نمود.

احداث بخش «فعالیتهای زنان» فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی (آی. اف. آر. اس.)، و کمکهای مالی بیشتر
فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی (آی. اف. آر. اس.) یا
Iranska Flyktingars Riksförbund i Sverige(I.F.R.S)
که در سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت ۳۶۰ هزار و ۵۷۱ کرون کمک بلاعوض از دولت سوئد شده بود امسال نه تنها کمک دریافتی خود را به ۳۷۳ هزار و ۳ کرون افزایش داده است بلکه با احداث یک «بخش فعالیتهای زنان‌» نیز موفق به اخذ ۲۱۰ هزار کرون اضافه (جمعا ۵۸۳ هزار و ۳ کرون) از دولت سوئد شده و  گوی سبقت را در اخذ کمکهای بلاعوض از «اتحادیه سراسری ایرانیان سوئد» ربوده است.

"اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد"
"اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد" که در سال گذشته با اعلام دارا بودن ۳۷۹۳ نفر عضو به مقامات سوئدی موفق به اخذ ۴۸۲ هزار و ۴۳۶ کرون کمک بلاعوض از دولت سوئد شده بود, برای سال ۲۰۱۴  با اعلام دارا بودن ۳۸۵۸ عضو موفق به دریافت ۵۰۰ هزار و ۳۶۰ کرون کمک مالی بلاعوض برای سال ۲۰۱۴ از کیسه مالیات دهندگان سوئدی شده است.

شایان ذکر است که "اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد" در سال ۲۰۰۴ با اعلام دارا بودن ۷۳۴۰ "عضو" به اداره همپیوستگی آن زمان (که توسط دولت دست راست مدارت منحل شد) موفق به اخذ نزدیک به ۷۵۰ هزار کرون کمک بلا عوض از دولت سوئد شده بود. اما بدنبال افشا شدن جزئیات اختلاس ۸ میلیون کرونی (یک و نیم میلیون دلاری) یکی از بزرگترین انجمن های عضو این اتحادیه بنام "خانه ایران" که در رسانه های سوئدی بازتابی در سطح ملی یافت، و کنترل شدیدی که متعاقب آن از سوی مقامات سوئدی صورت گرفت، اعضای این اتحادیه ناگهان  به ۳۸۵۸ عضو سقوط نموده که به معنی غیب شدن تدریجی نزدیک به 3500 "عضو" این تشکیلات بوده است.

البته ترس از رسوایی منجر به غیب شدن و کاهش اعضای اتحادیه های سراسری گروه های دیگر مهاجر در سوئد نیز شده است. غیب شدن تعداد "اعضای" اتحادیه سراسری آشوریهای مقیم سوئد از ۱۹۰۰۰ "عضو" در سال ۲۰۱۰ به ۱۵۴۶۸ "عضو" در سال ۲۰۱۲ بخوبی گواه اعمال سخت گیریهای بیشتری است که پس از سقوط دولت سوسیال دمکرات و بروی کار آمدن دولت دست راست مدارت جهت کنترل صحت آمار و ارقام ارائه شده از سوی اینگونه تشکیلات صورت گرفته است.

"اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد"  در حالی دارای ۳۸۵۸ عضو است که بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی تبار در این کشور زندگی می کنند.

اما برنده "مسابقه کمکهای بلاعوض" سال ۲۰۱۴  دولت سوئد را باید بدون شک "اتحادیه سراسری آشوریهای مقیم سوئد" دانست که موفق شده است با دست و پا نمودن ۱۵۷۷۸ "عضو"،  مبلغ ۶۷۰ هزار و ۳۳۸ کرون را برای سالل ۲۰۱۴ از چنگ  مالیات دهندگان سوئدی خارج نماید.

تشکیلات ایرانی دریافت کننده کمکهای بلاعوض از دولت سوئد برای سال ۲۰۱۴
اتحادیه ها و انجمن های "سراسری" ایرانی که در سال ۲۰۱۴ از "اداره کل امور جوانان" (اونگدومز استیرلسن) سوئد کمکهای مالی بلاعوض دریافت نموده اند بشرح زیر هستند:

اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد (آی. آر. اس.)
Iranska Riksförbundet i Sverige (I.R.S.)
شماره سازمانی:
802400-0062
Box 7033
174 07 Sundbyberg
تعداد اعضای اعلام شده به اداره کل امور جوانان: ۳۸۵۸ نفر
تعداد انجمن های عضو اعلام شده به اداره کل امور جوانان: ۶۶ انجمن
کمک بلاعوض برای سال ۲۰۱۴: ۵۰۰ هزار و ۳۶۰ کرون
وب سایت:
 www.iranskariksforbundet.se
فهرست انجمن های عضو:
http://www.ettehadieh.org/images/DOC/Medlemmsföreningar_2013.pdf

فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی (آی. اف. آر. اس.)
Iranska Flyktingars Riksförbund i Sverige(I.F.R.S)  
شماره سازمانی:  802400-9261
Box 4015
141 04 HUDDINGE
تعداد اعضای اعلام شده به اداره کل امور جوانان: ۳۸۴۶  نفر
تعداد انجمن های عضو اعلام شده به اداره کل امور جوانان: ۲۰ انجمن
کمک بلاعوض برای سال ۲۰۱۴: ۵۸۳ هزار و ۳ کرون
وب سایت:
www.hambastegi.org

اتحادیه سراسری همپیوستگی ایرانیان و کردهای مقیم سوئد (آی. کی. آی. آر.)
Iransk och kurdisk integrations riksförbund i Sverige (I. K. I. R)
شماره سازمانی:
802421-8912
Box 8031
141 08 KUNGENS KURVA
تعداد اعضای اعلام شده به اداره کل امور جوانان: ۱۶۶۵ نفر
تعداد انجمن های عضو اعلام شده به اداره کل امور جوانان: ۱۰ انجمن
کمک بلاعوض برای سال ۲۰۱۴: ۲۷۱ هزار و ۶۷۱ کرون
وب سایت: ندارد
پست  الکترونیک:

iranska.kurdiska.riksforbundet@gmail.com

"سراسری بودن" شرط اصلی دریافت کمکهای بلاعوض
یکی از شرایط جهت پرداخت این کمکهای مالی بلاعوض از سوی دولت سوئد, "سراسری" بودن و "قومی" بودن انجمن هایی است که تقاضای این کمکها را تسلیم میکنند. به همین جهت گروههای مختلف مهاجرین در طی چند ساله اخیر در این تکاپو بوده اند تا به هر قیمتی که شده (در مواردی تنها با هدف دریافت کمکهای مالی) تشکیلاتی «قومی» و "سراسری" براه انداخته و بابت آن تقاضای کمکهای مالی به دولت سوئد تسلیم نمایند.

غیر از "مشکل» سراسری بودن که تنها از طریق ثبت تشکیلاتی با پسوند
/پیشوند "سراسری" حل میشود, «مشکل» بعدی جمع نمودن تعداد هر چه بیشتر "اعضا" و «سیاهی لشکر»  برای انجمن جهت دریافت کمکهای مالی بیشتر است. هر چه قدر تعداد "اعضا"ی انجمن و اتحادیه بیشتر باشد کمکهای بلاعوض مالی بیشتری نیز توسط "اداره کل امور جوانان" پرداخت میی شود.

در طی سالهای گذشته بارها فاش شده است که انجمن های مختلف نام افراد را بدون اطلاع آنان بعنوان "عضو" در تشکیلات خود ثبت کرده اند تا بتوانند کمکهای مالی بیشتری از دولت سوئد دریافت کنند و یا حتی از نام هایی که وجود خارجی نداشته استفاده بعمل آورده اند. شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید ممکن است در یک یا چند انجمن «عضو» باشید، بدون خودتان از آن باخبر باشید.

با ابن وجود اعمال کنترل هر چه شدیدتر مقامات سوئدی در سالهای اخیر بویژه در رابطه با  تعداد اعضای واقعی تشکیلاتی که تقاضای دریافت کمکهای بلاعوض مالی تسلیم می کنند, و ترس از رسوایی بدنبال آن که قبلا گریبانگیر انجمن های دیگر شده است, منجر به ارائه ارقام واقعی تری در این زمینه از سوی اتحادیه ها و انجمن های متقاضی کمکهای بلاعوض در مقایسه با سالهای گذشته گردیده و متعاقب آن منجر به پرداخت کمکهای مالی بمراتب کمتری به این گونه "انجمن ها" و "اتحادیه ها" شده است.

کمکهای "اداره کل امور جوانان" تنها بخشی از کمکهای بلاعوض مختلفی است که سالانه به تشکلات مهاجرین در سوئد, و از جمله تشکلات ایرانی, پرداخت میگردد. بسیاری از "اتحادیه ها" و "انجمن ها" از طریق براه  انداختن پروژه های رنگارنگ بزرگ و کوچک  جانبی نیز شانس خود را جهت بدست آوردن قسمتی از کمکهای سخاوتمندانه  دولت سوئد آزمایش می کنند.



مصاحبه با خانواده ستار بهشتی در رابطه با حکم ۳ سال زندان برای قاتل ستار
قاتل ستار اکبر تقی زاده


به گزارش سحام، طی ابلاغی که امروز به دست خانواده ستاربهشتی رسیده است، «اکبرتقی زاده» بازجو و قاتل ستاربهشتی به ۳سال حبس تعزیری، ۲سال اقامت اجباری در شهرستان برازجان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. خانواده ستاربهشتی به عنوان ولی دم، رسیدگی دادگاه با عنوان اتهامی «قتل شبه عمد» را قبول ندارند و می گویند که “قاتل ستار نزد بازپرس پرونده -شهریاری- ، ما و وکیل قانونی مان، اقرار کرده است که ستار را شکنجه می کرده، در حالی که ستار به بازجو می خندید و وی را تمسخر می کرد. آن گاه بازجواز شدت عصبانیت چنان ضرباتی را بر پیکر او وارد کرده که ستار زیر شکنجه اواز بین رفته است.”

خانواده ستاربهشتی اعتقاد دارند با توجه به اقرار صریح  متهم(بازجو) نزد بازپرس پرونده، گزارش صریح پزشکی قانونی مبنی بر شکنجه و وجود آثار خون ریزی داخلی در چندین نقطه بدن ستاربهشتی و همچنین حضور خانواده در آن دادگاه به همراه وکیل قانونی، رسیدگی به این پرونده با عنوان اتهامی«قتل شبه عمد» محلی از اعراب ندارد و بازجو باید با عنوان اتهامی« قتل عمد» محاکمه و به مجازات مصرح در قانون محکوم شود.علیرغم اینکه خانواده ستاربه مجازات اعدام اعتقادی نداشته و ندارد و به دنبال اجرای چنین مجازات هایی هم نیستند؛ اما براین عقیده هستند که باید حکم دادگاه، کاملا عادلانه و براساس«اقرارمتهم» و«شهادت شهود» صادر شود.

چندی پیش گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، به دلیل بازگشت پرونده قتل فرزندش از دادگاه به دادسرا و«رد عنوان اتهامی قتل عمد»، نامه ای را برای سحام ارسال و طی آن به صورت رسمی ازعدم پیگیری این پرونده سخن گفت.






هیچ نظری موجود نیست: