۰۱ فروردین، ۱۳۹۹

با عشق، و با همبستگیِ بدون مرز، در سال نو، بر علیه اپیدمی جهانیِ کرونا

رزا: دوستان، رفقا!
سال نو همگی مبارک
در شهرها، کلکتیوها و گروههای پُشتیبان و حمایتی، در محلات و مناطق زیادی ایجاد شده. به هم بپیوندیم!
همبستگی را تقویت کرده، نگذاریم انسانیت نابود شود!
آنان
هراس شان همه
از همبستگی ما ست...

در زیر یک نمونه از هزاران اقدامِ محلی:

با همبستگی و کمکِ متقابل با  بیماریِ کُرونا مقابله کنیم

پخش شدنِ گسترده ی ویروس کُرونا در میان جمعیت، همگی ما را در مقابلِ چالشی بزرگ، قرار داده است.
به همین دلیل، ما به همگی فراخوان می دهیم تا در تمام خانه های جمعی و گروه های همسایه گی، به کمکِ هم بیایید و از همدیگر حمایت کنید.
همه ی مردم در خانواده هایشان، یا با دوستانشان، زندگی نمی کنند و برخی، تنها هستند. همگی، هنوز همزمان به بیماری مبتلا نشده اند و سالم هستند. بنابراین ما پلاتفرم و زمینه ای را، برای یک گروهِ آزادِ همیاری ایجاد کرده تا انسانها بتوانند برای کمک و حمایت از همدیگر، به یکدیگر وصل شوند.
تو نیز می توانی به ما ملحق شده و همکاری کنی.
کمک کنی یا کمک بخواهی.
در زیر چند نمونه از کمک هایی که می توانیم به همدیگر ارائه کنیم:
خرید رفتن، شستن لباس، یا به گردش بردن سگ ها یا کارهای دیگری که افراد، به دلیل بیماری یا ترسِ از بیرون رفتن و یا هر دلیل دیگری، خودشان نمی توانند، در بیرون از خانه انجام دهند و ما که هنوز سالم هستیم، می توانیم مثلن مایحتاج ضروری، دارو و یا اقلام دیگر را برای کسانی که در قرنطینه هستند، تهیه کنیم. و یا با صحبت و گفتگو و خبر دار شدن از حال و روزِ یکدیگر، سدِ تنهایی، انزوا و ایزولاسیون را بشکنیم.

برای ملحق شدن به ما می توانی وارد گروه تلگرامی ما شده و یا با ما تلفنی تماس بگیری.
شماره تلفن ما در شهر گوتینگن: 055127076894
آدرسِ گروه تلگرامی:
https://t.me/solidarischesgoe
پس نویس: برای ما رفتارِ با همبستگی و کمکِ متقابل، مهم است. همچنین ما علیهِ نگرشِ نژادپرستانه، تبعیض جنسیتی و علیه تفکراتِ ستمگرانه و تبعیض آمیز  بوده و آن را در میانِ خود، تحمل نمی کنیم.

تلفنِ گروه همیاری و پشتیبانیِ متقابل،علیه کُرونا
055127076894

۷۱ نظر:

ناشناس گفت...

آفرین درود بر شما عزیزان
ب این میگن کار جمعی انسانی که عمرا احزاب و سازمانها متوجه این متد و روش خاص نیستم آنها همواره میان بر و انسانها را نردبان کردن آموخته ند
واقعا خسته نباشید

Rosa گفت...

زندانیان زندان الیگودرز که تصاویری از تلاش آنها برای فرار از زندان منتشر شده بود، موفق به فرار نشدند

فرماندار الیگودرز در استان لرستان گفته اعتراض زندانیان این شهر سرکوب شده است.

شب گذشته تصاویری از این زندان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن صدای تیراندازی شنیده می‌شد و همچنین برخاستن دود از محل زندان را نشان می‌داد.

حمید کشکولی، فرماندار الیگودرز گفته: «زندانیان الیگودرز عصر (دیروز) در یک اقدام خودسرانه و غیرقانونی اقدام به اعتراض در داخل زندان کرده بودند که نشر این خبر به بیرون از زندان موجب نگرانی برخی شهروندان شده بود.»

احتمال می‌رود که دلیل گریز این زندانیان هم ترس از شیوع ویروس کرونا باشد. اما حمید کشکولی درباره علت شورش و اعتراض در زندان الیگودرز گفته: «علت و عاملین ایجاد ناآرامی مشخص نیست ولی عوامل انتظامی و امنیتی بدنبال برخورد با عاملین این ماجرا هستند.»

به گفته کشکولی سرشماری حاکی از تکمیل بودن نفرات داخل زندان است.

یک روز قبل از شورش زندان الیگودرز، ۲۳ زندانی از زندان پارسیلون خرم آباد گریختند.

گفته می‌شود یک زندانی به ضرب گلوله ماموران کشته شده و یک زندانی دیگر هم زخمی شده است.

Rosa گفت...

کار جمعی انسانی

رزا: البته شهرهای دیگر هم دارند سازماندهی می کنند:)
به امید روزهای بهتر...

Rosa گفت...

شرکت داروسازی سانوفی فرانسه که مدعی کشف دارویی برای درمان کووید ۱۹ شده، اعلام کرد آزمایش این دارو را «در روزهای آینده» آغاز می‌کند.

به گزارش يورونيوز، اولیویه بوژیو، رئیس شرکت سانوفی روز جمعه ۲۰ مارس (یکم فروردین) گفت این دارو تاکنون روی ۲۰ نفر در مارسی آزمایش شده و نتایج آن «نسبتا دلگرم‌کننده» بوده است و به همین دلیل قرار است آزمایش‌های وسیع‌تر و جامع‌تری روی آن انجام شود. بوژیو گفته است: «انتظار داریم ظرف چند هفته نتیجه‌ای در مورد اثربخشی درمان با این دارو به دست آوریم.»

سانوفی روزچهارشنبه اعلام کرده بود که آماده ارائه میلیون‌ها دوز پلاکویلیل به مقامات دولتی فرانسه است. بوژیو روز جمعه گفت: «برای رسیدن به نخستین نتایج باید چند روز منتظر زمان درمان باشیم. سپس تحلیل داده‌ها را در افراد بیشتری بررسی می‌کنیم و در نهایت باید ظرف چند هفته نتیجه‌ اثربخشی درمان را ببینیم.»

داروی جدیدی که سانوفی مدعی شده کرونا را درمان می‌کند، در واقع «هیدروکسی کلروکین» است که با نام تجاری «پلاکونیل» شناخته شده و از آن برای درمان بیماری مالاریا استفاده می‌شود. بخشی از جامعه علمی به ویژه از بیم عوارض جانبی احتمالی این دارو هنوز نسبت به مصرف آن تردید دارند. رئیس سانوفی گفته است که این دارو با رعایت «کامل» پروتکل‌ها تولید شده و در نهایت پزشکان باید در مورد اثربخشی یا عوارض جانبی احتمالی آن نظر بدهند.

بخشی از جامعه علمی به ویژه از بیم عوارض جانبی احتمالی این دارو هنوز نسبت به مصرف آن تردید دارند.

بخشی از جامعه علمی به ویژه از بیم عوارض جانبی احتمالی این دارو هنوز نسبت به مصرف آن تردید دارند.

بخشی از جامعه علمی به ویژه از بیم عوارض جانبی احتمالی این دارو هنوز نسبت به مصرف آن تردید دارند.

Rosa گفت...

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان در مورد چگونگی حادثه فرار از زندان پارسیلون خرم آباد گفت: در این حادثه که در حین هواخوری عصر امروز رخ داد 23 زندانی اقدام به فرار از زندان کردند.

وی افزود: در جریان فرار این 23 نفر، یک زندانی در پی تیراندازی ماموران زندان کشته شد و یک زندانی دیگر نیز مجروح و بیمارستان منتقل شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان اظهار داشت: همچنین یکی از این 23 زندانی در حین فرار توسط ماموران دستگیر شده است.

ثمینی با بیان اینکه 20 زندانی که موفق به فرار شده اند، افزود: بررسی جزئیات بعد از این حادثه در حال بررسی است.

Rosa گفت...

آیا ویروس #كرونا در آزمایشگاه ساخته شده؟
آیا ویروس برای هدف قرار دادن جمعیت ایران ساخته شده؟
آیا ویروسی که در ایران وجود داره جهش یافته و متفاوت از سایر نقاط جهانه؟

همه چیز از یک پروتئین سطحی ویروس شروع میشه که به وسیله ی اون به سلول انسانی میچسبه و وارد میشه. کوچکترین تغییری در این پروتئین میتونه باعث بشه که ویروس بچسبه یا نه !
طبق مطالعات فقط یک تغییر در پروتئین سطحی ویروس covid19 نسبت به نوع کرونا مورچه خوار وجود داره.

خب این تغییر در آزمایشگاه درست شده یا در طبیعت؟ یعنی یک دانشمند دیوانه به طور عمدی و یا اتفاقی از یک آزمایشگاه بیرون اومده و باعث این دردسر شده؟
یا ویروس خودش تغییر کرده؟
خب با بررسی ژنتیکی کفه ترازو به سمت جهش طبیعی سنگینی میکنه ولی هیچ یک از تئوری ها رو نمیشه رد کرد!

ویروس ها مرز نمیشناسن و واقعا هم نمیشه فقط ویروسی ساخت که ایرانی ها رو الوده کنه. درسته ما ایرانی ها از نظر گیرنده ACE به هم شباهت داریم ولی اینطور نیست که با کل دنیا متفاوت باشیم! در واقع تنوع ژنتیکی ACE ایران میتونه با خیلی جاهای دیگه دنیا الگو یکسانی داشته باشه!

این مسئله خصوصا در کشورهای مهاجر پذیر مهم میشه، فرض کنید کرونا طراحی شده برای ایرانی ها(از طرف امریکایی ها).
حدود یک میلیون ایرانی در امریکا زندگی می کنند و تعداد زیادی ایرانی- امریکایی وجود داره! ویروس به راحتی جمعیت داخلی خود امریکا رو هم میتونه هدف قرار بده.

و این تازه در کنار جمعیت از امریکایی های بومیه که از نظر ژنتیکی شبیه ایرانی ها هستند. در واقع طراحی سلاح بیولوژیک مثل شمشیر دو لبه است و همه جیز اونقدر که فکر میکنید ساده و عین فیلم های علمی تخیلی نیست!

در مورد جهش یافته بودن نمونه ایران؟
تا اینجایی که این مطلب نوشته شده، هیچ جهشی در نمونه های کرونا ایران (و نه در هیچ جای دنیا) گزارش نشده که ارتباطی با کشندگی و قدرت پخش ویروس داشته باشه!
ویروس نه بزرگ شده!! نه کوچک و نه حتی عصبانی! فعلا خود خودشه!

مقاله نیچر
ذکر میکنه که هیچ تئوری قابل رد یا تایید نیست. همونطور که گفتم کفه ترازو به سمت طبیعی بودن منشا ویروسه ولی خب بقیه تئوری ها هم نمیشه فعلا رد کرد

https://twitter.com/alinamy/status/1240553581494906880

البته در این مقاله تئوری دستکاری ژنتیکی ردشده و ۳تا احتمال مطرح میکنه و در آخر میگه این ۳تا احتمال قابل رد یا تأیید نیست فعلا
۱- انتخاب طبیعی در بدن حیوان
۲- انتخاب طبیعی در بدن انسان
۳- جهش در طی کشت سلولی
با امکانات فعلی انسان نمیتونه در ژنوم ویروسی جهش ب این تمیزی انجام بده

۳- جهش در طی کشت سلولی
۳- جهش در طی کشت سلولی
۳- جهش در طی کشت سلولی

https://twitter.com/alinamy

Rosa گفت...

آیا ویروس #كرونا در آزمایشگاه ساخته شده؟

رزا: من رشته فرعی ام بیولوژی تکاملی بود و البته ژنتیک زیاد داشتیم.
به نظرم که ما زیاد دنبال بیمار صفر می گردیم!
چطوره از کاشف صفر تحقیق کنیم!
البته گویا او دکتر چشم پزشک بوده و 39 ساله (معروف به دکتر لی) که اعلام می کنه با ویروس جدید روبرو شده، بعد دستگیر/گه خوری بعد مرگ در اثر عفونت ریه و بعد گه خوری رهبری چین و قرنطینه ی 50 میلیونی/ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در یک هفته و تجلیل از دکتر لی در فضای مجازی و ...

سوال من: چطور است که پزشک چشم! بیمار 89 ساله را تست ژنتیک می کند؟! و پس کشف می کند با ویروس جدیدی روبرو هستیم که شیوع و سرایتش زیاد است؟!
چطور است که پزشک چشم، 39 ساله از بیماری ریه عفونی عاقبت "شهید" می شود؟؟
و سوالات دیگر که جوابش رد یابی از داستانِ دکتر چشم (شماره ی صفر) کشف خواهد شد!
...

Rosa گفت...

یک نمونه از هزاران اقدامِ محلی

Berlin

http://covid-19.pa58.de/Handreich_far_200319.pdf

Rosa گفت...

لیست گروههای محلی و همسایگی در شهرهای آلمان همراه با آدرس گروه تلگرام

https://listling.org/lists/pwfjfkpjmesjjinm/solidarische-nachbarschaftshilfe

Rosa گفت...

از پاییز ده‌ها هزار نفر می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند

فرانس ورنر هاس، مدیرعامل شرکت بیوتکنولوژیک "CureVac" در توبینگن آلمان، واکسینه شدن دهها هزار نفر در مقابل ویروس کرونا در پاییز سال جاری را محتمل دانست.

او آزمایشات را امیدوارکننده خواند و گفت:«در صورت موافقت مسئولان بهداشتی می‌توانیم در همین امسال تعداد بیشتری را واکسینه کنیم».

هاس در مورد تولید انبوه واکسن گفت: «بستگی به نتایج و تصمیم مسئولان دارد. در خط تولید کنونی امکان تولید سالانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون "دوز واکسن" داریم.»

شرکت بیوتکنولوژیک "CureVac" اخیرا از اتحادیه اروپا قول کمک مالی ۸۰ میلیون یورویی گرفته است. قرار است از سال ۲۰۲۲ با راه‌اندازی خط تولید جدید امکان تولید سالانه یک میلیارد دوز واکسن کرونا فراهم شود.

فرانس ورنر هاس در گفتگو با مجله اقتصادی "ویرتشافتس ووخه" (Wirtschaftswoche) افزود:« در این خط تولید همچنین توانایی تولید واکسن‌های دیگر نیز درنظر گرفته خواهد شد».

اواسط ماه مارس تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای خرید این شرکت و نتایج تحقیقات آن در زمینه ویروس کرونا و همچنین استفاده اختصاصی از آن در آمریکا رسانه‌ای شد.

Rosa گفت...

تاثیر نوع گروه خونی در افزایش ریسک ابتلا به کرونامحققان عنوان می کنند نوع گروه خونی فرد ممکن است بر ریسک ابتلا وی به بیماری COVID-۱۹، بیماری ناشی از کروناویروس جدید، تاثیر گذارد.

به گزارش مهر، محققان آزمایشگاه استیت‌کی تیانجین چین در این مطالعه به بررسی حدود ۲۲۰۰ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ در چین پرداختند و دهها هزار نمونه خون افراد سالم را نیز بررسی کردند و دریافتند افراد دارای گروه خونی A با ریسک بسیار بالاتر ابتلا به بیماری COVID-۱۹ روبرو هستند درحالیکه افراد دارای گروه خونی O با خطر بسیار کمتر ابتلا به این بیماری مواجه بودند.

محققان عنوان می کنند تفاوت های مرتبط با گروه خونی در ریسک ابتلا به COVID-۱۹ ممکن است ناشی از وجود برخی آنتی بادی های مشخص در خون باشد، اما بر انجام مطالعات بیشتر در جهت تایید این موضوع تاکید دارند.

این یافته ها می تواند برای درمانگرهای بیماران مبتلا به COVID-۱۹ بسیار حائز اهمیت باشد چراکه افراد دارای گروه خونی A نیاز به مراقبت های شخصی بیشتری دارند تا خطر ابتلا به عفونت در آنها کاهش یابد.

به گفته محققان، شناسایی گروه خونی افراد می تواند به عنوان بخشی از راهکار درمان COVID-۱۹ و سایر عفونت های کروناویروس مفید باشد.

«گائو یینگ‌دای»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های این مطالعه برای متخصصان پزشکی سودمند است، و شهروندان عادی نباید توجه جدی به این مسئله داشته باشند.»

وی در ادامه می افزاید: «اگر گروه خونی شما A است نباید دچار ترس و هراس شوید. این به معنای ابتلا ۱۰۰ درصدی شما به این بیماری نیست. و اگر دارای گروه خونی O هستید، نباید کاملاً احساس ایمن بودن داشته باشید. حتماً باید دست های تان را مرتب بشویید و دستورالعمل های اعلام شده را رعایت کنید.»

Rosa گفت...

دکتر بروس ایلوارد، کارمند سازمان بهداشت جهانی، در ماه فوریه گفت "در حال حاضر تنها یک دارو هست که شاید واقعا موثر باشد و آن هم دارویی به نام رمدسیویر است."

این دارو برای درمان بیماری ابولا ساخته شده بود، اما به نظر می‌رسد که می‌تواند ویروس‌های دیگری را نیز بکشد. اما فعلا باید منتظر نتیجه آزمایش ماند.

از طرف دیگر، امید زیادی به موثر بودن دو داروی ایدز (لوپیناویر و ریتوناویر) می‌رفت، اما آزمایش‌ها مایوس‌کننده بوده است.

این داروها تاثیر مثبتی بر بهبود، مرگ‌ومیر یا کاهش سطح ویروس کرونا در مواردی که بیماری شدید بوده است نداشته‌اند. اما این آزمایش روی افرادی انجام شده بود که به شدت بیمار بودند (حدود ۲۵ درصد آن‌ها جان باختند)، لذا شاید پیشرفت عفونت به حدی بوده باشد که دیگر کاری از دست دارو ساخته نبوده است.

داروی دیگری که نامش مطرح می‌شود دارویی قدیمی به نام کلوروکین است که برای بیماران مبتلا به مالاریا تجویز می‌شود. این دارو در محیط آزمایشگاهی ویروس را می‌کشد، اما در این مورد هم فعلا باید منتظر نتیجه آزمایش این دارو روی بیماران در آمریکا و دیگر کشورها بمانیم.

ابتلا به این ویروس برای بیشتر مردم خیلی خفیف خواهد بود و با استراحت در منزل، استامینوفن و مصرف زیاد مایعات قابل درمان است. بیماری‌ در بعضی از افراد ممکن است تشدید شود و به مراقبت بیمارستانی نیاز پیدا کنند.

در راه ساخت واکسن برای ویروس کرونای جدید از روشی نوین و نسبتا ناآزموده به نام "اتصال و اجرا" استفاده می‌شود. آشنایی با کد ژنتیکی کامل این ویروس کرونای جدید به این معنی است که ما نقشه کاملی برای ساخت این ویروس در اختیار داریم.

کاری که بعضی از متخصصان ساخت واکسن می‌کنند این است که بخش‌های کوچکی از کد ژنتیکی ویروس کرونا را برمی‌دارند و در ویروس‌های کاملا بی‌آزار دیگری می‌گذارند.

حالا شما می‌توانید شخصی را با این ویروس بی‌آزار "آلوده" کنید و در تئوری تا حدودی نیز او را در برابر ویروس کرونا مقاوم کنید.

بعضی‌ها هم دارند کار دیگری می‌کنند و تکه‌هایی از کد ژنتیکی ویروس را مستقیما به بدن تزریق می‌کنند. ورود این تکه به بدن به ساخت پروتئین‌های ویروسی منجر می‌شود و دستگاه ایمنی بدن می‌تواند مبارزه با آن‌ها را یاد بگیرد.

https://www.bbc.com/persian/magazine-51767010

ناشناس گفت...

من دقیقا بحث علمی که در کامنت بالا که ب دستگاه کلی ایمنی بدن منجر نی شود بی اطلاع و ناتوانم، ولی بحثی که من میخواهم با عزیزان مطرح کنم ،صحبتی است که قبل از اینکه انسان با آن درد مواجه خواهد شد، همانطور در بحث قبلی گفتم چه شد که سالانه ما حدوا شصت هزار بر اثر گریب ساده در کل دنیا میمیرند صدای هیچ کس بلند نمیشود این چه مصیبتی است از دانشمند گرفته از تا بهترین متخصص ها نمی دانند چه بلائی زمینی حاصل مردوم نگون بخت شده، است
خوب بنا بود که من بحثی را شروع کنم که انسانها بی خیالی مطلق بیدار و خود را آماده برای مشکلات زمینی رها پیدا کنند، صحبتی که من میکنم،، تشکیلات مخفی مبارزه با سرمایه داری جهانی نییت، بلکه زندگی عادی روز مره که حق تمامی افراد است، این حداقل حقوق انسانی است، من نمیدانم چه شده، که انسانها از طبیعت بیگانه و هر چه دلشان میخواهند با این طبعا انجام میدهند،، تولید انبوه سرمایه داری انسانها را هار کرده، الان هرکس با صفر رئال سرمایه در اروپا میتواند ماشین بخرد البته در ایران و ب اصطلاح در جهان سوم با چک و یا یک ضامن ساده میتواند یک غربیل چهار چرخ بخرد،،به نظر من این بیماری ویروسی کرونا می تواند یک رنسانس خوبی برای آینده بشریت ب خصوص ب کشورهای مسلمان باشد،
ما دیدیم که خانه خدا کعبه مسلمین نتوانست کمکی ب مسلمین جهان انجام دهد درش را تخته کردند ، در ایران،، در مشهد مردوم خیری ندیدند مسئولین درش را تخته کردند در قم دیدند، برادر در مشهد کاری نتوانست انجام دهد، در زیارتگاه معصومه خواهر امام رضا را تخته کردند، من واقعا نگرانم که این مردوم چه میخواهند، که برای شفا دنبال چه هستن، ولی شاید امیدوار بود که در ایران و کش رهای مسلمان رنسانس عملی شود
درود بر شما

ناشناس گفت...

رزا جان باین ملت باید چکار کرد،واقعن نمی فهمند ،
من شنیدم که حدوا نزدیک ب یک نیم ملیون رفتن مشهد نمیدونم برای زیات
رفتن یا برای سلام ب اقا، ب راستی رژیم از این حرکت خوشش میاید، زمانی که خمینی زنده بود و ویروس کرونا هم نبود یک بار ب مشهد نرفت، حالا مردوم دنبال چی هستن
رزا جان اگر میتونی با قلم زرد بنویس زمانی که خمینی زنده بود یک بار مشهد نرفت این مردوم چی میخواهند،

Rosa گفت...

تولید انبوه سرمایه داری انسانها را هار کرده، الان هرکس با صفر رئال سرمایه در اروپا میتواند ماشین بخرد البته در ایران و ب اصطلاح در جهان سوم با چک و یا یک ضامن ساده میتواند یک غربیل چهار چرخ بخرد،،

رزا: خوب در آلمان یک ماشین دست دوم 600-6000 یورو و ماهیانه 200 تا 300 یورو خرج برمیدارد (بیمه اجباری ماشین، بنزین، استحلاک...) و اینطور نیست که با "صفر" یورو اینجا کسی بتواند ماشین بخرد!
برای همین اغلب ماشینِ اشتراکی داریم تا حتی محیط زیست را آلوده نکنیم...
فردا هم چون خیریه ها از کار افتاده اند، جوانان قرار است که وسط شهر سوپ پخش کنند. من خودم مدتی از خیریه سبزی و میوه می گرفتم و بعد کار نیم وقتی گرفتم و راهم هم دور شد و مدتی خبر نداشتم و خیلی ناراحت شدم که بسته شده، البته چون مسئولانش خیلی مُسن بودند و ممکن بود بیمار شوندن. و امید که جوانان مسئولیت آنها را این مدت قبول کنند بخصوص که مدارس و دانشگاهها هم تعطیل است.
من در بالا نوشتم که ترامپ می خواست انحصار یک شرکت آلمانی را بخرد بالای یک میلیارد و نفروختند!
دانشمندی که ایده ی "ساخت واکسن" را داره یک نیمه هندوستانی هست که حتی آنقدر بی پول که راننده تاکسی بوده تا بتواند به تحقیقاتش ادامه بده...و او و شرکت اش هم گفتند: فروشی نیستیم و نتایج تحقیقات هم متعلق به کُل مردم جهان هست...الان البته اتحادیه اروپا 140 میلیون بهشون وام داده. یک شرکت کوچک هستند در توربینگن آلمان.
ایده اش اما در حد لویی پاستور یا روبرت کُخ است (خدایانِ واکسن!)
این دانشمند هندی، جوان که بوده در فیلم پیشتازان فضا میدیده که دکتر سفینه فضایی، به بازوی مریض ها توسط یک دستگاه الکترونیکی پیامی(اطلاعاتی راجع به ویروسِ متخاصم) میداده،
تابعد، خودِ دستگاه ایمنی بدن بتواند ویروس را شناسایی کرده و نابود کند. (البته ویروسهای خوب داریم و یا مُضر! چون بدون ویروس اصولن تکامل ممکن نبود. همزیستی ویروس (میتوکُندری) در سلول، اولین سلول امروزی را پایه گذاری کرد...)
پس نه قرص و نه دارو، فقط یک پیام (اطلاعاتِ ویروس)به دستگاه ایمنی!
با گرفتنِ پیام، دستگاه ایمنی فعال شده و بقولی پادزهر می سازد.
حال تا کنون برای گفتگو با دستگاه ایمنی m-RNA استفاده نشده بود. و این دانشمند (راننده تاکسی) از آن استفاده کرد و این شرکتِ تحقیقاتی حدود دو دهه روی این متد کار کرده. حوزه ی کارش همان ایده ی قدیمی است، زبانِ گفتگویش با دستگاه ایمنیِ بدنِ مریض فرق دارد!
و گویا دستگاهِ ایمنی می تواند این زبان را بفهمد و زودتر پادزها در بدن تولید کنند!
ایده آنارشی هم همین است. ما نمی خواهیم به طبقه کارگر کمک کنیم! دارو بدهیم یا نمایندگی/رهبری کنیم! ما مشخصاتِ دشمن را در اختیار طبقه گذاشته، تا مردم بتوانند آنها را شناسایی کرده و از بین ببرند!

Rosa گفت...


ما دکتر نیستیم. (از پزشکان شخصن بدم می آید چون آنها مثل کاسبها هستند که از تولید طبقه ی ما استفاده کرده و اجناس (دارو) می فروشند) و کاسبی می کنند)
خدا/سرور و ناجی و پزشک...
دانشمندان اما اغلب فقیر و در جهانی دیگر سیر می کنند!
شکمشان را با بیسکوییت سیر کرده و بدنبالِ جوابِ سوالات خود هستند. زبانشان را اغلب مردم نمی فهمند! برخی خود را به سیستم می فروشند، برخی به پول اهمیتی نمی دهند.
اما اکثریت پزشکان کثافت بد بو...
حال خوشبختانه این شرکت خود را به ترامپ نفروخت و بجای 1،7 میلیارد، یک وامِ خوب گرفت از اتحادیه اروپا برای ادامه ی کارش. و اگر بتواند "واکسن" کشف کند، انحصار نداشته و با استقلال، کشف/اختراعش در خدمت بشریت است! نه فقط امریکایی ها!
شاید فکر کنیم از این افراد خیلی کم هستند اما اینطور نیست!
مُشکلِ اصلی این است که مردم عادت دارند فقط مصرف کنند. بروند یک دارو بگیرند و خود را از شر بیماری در امان کنند. در حالی که دارو عوارض جانبی داشته و باعث بیماریهای دیگر در بدن می شود...
مثل دادنِ قلاده ی مان به بلشویک ها!
یا پادشاه/شاهزاده/رهبر/ولی فقیه/پارلمان/نمایندگی/سندیکا/حزب/گروه...
آنارشی اما
توانمند سازیِ خودِ ستمدیدگان است، تا بتوانند خود پادزهر تولید کرده و بیماری را با توانِ خود از بین ببرند.
در تشکیلاتهای زنان بارها تجربه کردم که زنانی توانسته بودند قلاده شان را آزاد کنند از خانواده/مادر/پدر/شوهر/برادر... اما در مقابل حزب/تشکیلات/رهبران... وا داده و کنیزِ رختخواب و فرمانبر اوامر کمیته مرکزی...
آنارشی کمک می کند تا مردم توانایی بیابند و سر پایِ خود بایستند. نه اینکه بعدن آنها را مدیون کند تا به ایدئولوژی یا تشکیلات پیوسته، باز یک رابطه ی بندگیبوجود بیاید!
کاری که اغلب می بینیم که انجام می شود. وابستگی
وابستگیِ بیمار به پزشکان هم رابطه ای نابرابر است در حدِ سرور و برده...
در حالی که پزشکیِ کنونی در حدِ رساندنِ خدمات است. سیستمی که برقرار است بر روی بیماری.انحصاراتِ دارویی با فروشندگانی مُجرب (پزشکان) و بیمارانی ک نباید معالجه شوند و همواره از عوارض جانبیِ دارو در رنج باشند...
اگر بتوانیم زبانِ سیستم ایمنی بدن را فهمیده و در گفتگو بیاییم، آن را از خطر مطلع کرده و مختصاتِ ویروس/باکتری را در اختیارش بگذاریم، سیستم ایمنی خودش کارِ ویروس/باکتری را می سازد و در زمانی که دیگر از آنتی بیوتیکها هم کاری ساخته نیست، راه حلی درست است.
مُهم برانگیختنِ اعتماد و یافتنِ زبانِ مشترک است!
برای اینهمه باید مثل آنان زندگی کرد، عشق ورزید و زبان توده آموخت. کسی به کسی که پُشتِ بنز بنشیند نه اعتماد خواهد داشت و نه زبانش را خواهد فهمید:)
تنها رابطه ارباب/رعیتی خواهد بود! پزشک/بیمار ، کارفرما/کارگر، مرد/زن و دو قطبی های دیگر...
شاید جهان پس از پاندمیِ کرونا بفهمد که زندگی شاید
بوییدنِ شکوفه ها باشد
در
بهار:)

ناشناس گفت...

مرسی رزا جان ممنون بخشی از مشکلاتی که وجود دارد متوجه هستم،و تشکر از توضیع، در رابطه با تولید انبوه همان طور که گفتید اکثر انسان ها مصرفی و بدون حد مصرفگرا هستن، در رابطه با ماشین، این جا اره با صفر رئال ماشین میدن و اکثر بچه و جوانان میخرند و تمام پولشان برای قسط و بیمه میرود و پول بنزین را از پدر مادرشان میگیرند،
اینجا هم بچه های آنارشی غذا ارزان میفرشند اگر بیرون ده یورو باشد، اونجا پنج یورو است
ممنون

Rosa گفت...

دوتا رویکرد در مقابل پاندومی (بیماری همه گیر) هست:
-اول: ایزولاسیون و قرنطینه
-دوم: ایمنی گله ای

ووهان قرنطینه کرد؛ ایتالیا ایزولاسیون.

ایزولاسیون بدین معناست که افراد میتونن بیان بیرون مواد مورد نیازشون رو بگیرن، اما قرنطینه در واقع نوعی حکومت نظامیه که دولت نیاز مردم رو میبره در خونه.

حالا رویکرد ایران و انگلیس چیه؟ ایمنی گله ای

ایمنی گله ای یعنی چی؟

پاندومی زمانی رو به کاهش میره که ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم مبتلا بشن بعد افول میکنه و بتدریج کم میشه در ایمنی گله ای دو رویکرد وجود داره:
یکی این که رفت و آمدها رو به حداکثر برسونیم تا سریع تر مردم مبتلا بشن و پیک ‌نمودار بخوره،
رویکرد دوم اینه که جمعیت رو دهک بندی کنیم و تدریجی مبتلا کنیم؛ روش ایران همان رویکرد اول ایمنی گله ایه؛ یعنی تا هشتم فروردین ۶۰ درصد مردم بگیرن که تا آخر فروردین روند کاهشی بشه. در ایمنی گله ای آدمهای زیادی میمیرن اما زود پیک نمودار میخوره؛ که برای دولت دوتا خوبی داره یکی حذف آدمای ضعیف که هزینه بیمه و درمان و غیره دارن، دوم سرعت بخشیدن به خارج شدن از پاندومی.

الآن ایران داره روی شکستن قرنطینه مانور میده و ایمنی گله ای را عمل میکنه این کار درقم جواب داده و شمار مبتلایان قم داره کم میشه ولی ناگفته نماند که برآورد مرگ ۹/۳ درصده.

خانم مهرناز اسدی رو آوردن توی ویژه برنامه خبری و ایشون گفت که کرونا پاندومی شده و ۹۰ درصد مردم میگیرن. پس نگران نباشید همه میگیرن؛ این یعنی آمادگی دادن به مردم واسه بی خیالی و شکستن قرنطینه؛ در واقع خودشون میخوان مردم قرنطینه رو بشکنن که همه جوره به نفع دولته.
نمکی اختیاری نداره و عروسک خیمه شب بازیه؛ رئیس ستاد کرونا در اصل رئیس جمهوره که داره میگه ما هیچ برنامه ای واسه قرنطینه نداریم؛ مگر سپاه نگفت تا بیست و چهار ساعت آینده
همه شهر را رو خلوت میکنم و الحق در اصفهان این کار انجام شد اما یه مرتبه حکم عوض شد؛ در ابتدا ریختن تو شهر مغازه ها را پلمپ کردن ولی یه مرتبه دادستان اصفهان حکم داد باز کنید مردم هم با ذوق و شوق باز کردن؛ امروز سیاست مقابله عوض شده و روحانی آمد رسما” اعلام کرد که هیچ شهری اجازه قرنطینه نداره این بدان معناست که مردم مبتلا بشن تا سطح ایمنی جامعه بالا بره مثل آنفولانزا. آن کاری که در مورد آنفولانزا که مثلا عمو زاده نیوکروناست جواب داد؛ ژن nام ویروس بود؛

ژن nام چیه؟ ژن nام هر ویروس حاصل سی هزار بار تغییر کد ویروسه که در نهایت باعث میشه ویروس ضعیف بشه؛ بدین معنا که فرد الف مبتلا میشه بدنش ویروس را ضعیف میکنه میده به فرد ب؛ این روند ادامه پیدا میکنه تا میرسه به فرد nام که ویروس خیلی ضعیف شده؛ تلفات اولش زیاده ولی هرچی به فرد nام نزدیک میشیم تلفات کمتر میشه ولی متاسفانه این وسط یه عده قربانی میشوند.

https://www.akhbar-rooz.com/%d8%aa%d8%a6%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%85%d8%b4%d9%80%d8%ae%d8%b5/

Rosa گفت...

گفت‌وگو با محمدرضا شالگونی، فعال سیاسی

محمدرضا شالگونی: «اما جمهوری اسلامی هم اکنون با مسئله بزرگ تری روبروست که بحران موجودیت رژیم است. به عبارت دیگر، ممکن است خودِ رژیم قبل از مرگ خامنه‌ای بمیرد.

https://www.radiozamaneh.com/495251


ممکن است خودِ رژیم قبل از مرگ خامنه‌ای بمیرد.

:))))

Rosa گفت...

با رانده‌‌شدن توهم معنا و امکان بازتولید آن به عرصه‌ مجازی (در معنای وسیع آن) چه بر سر واقعیت عینی و روزمره‌ زندگی می‌آید؟ زیرا به‌هرحال هنوز عکس‌های غذا در اینستاگرام ما را سیر نمی‌کنند و تصاویر عاشقانه‌ روی صفحه (حتی اگر از آن خود ما باشد) چیزی از عظمت تنهایی بعد از کنار گذاشتن گوشی نمی‌کاهند. هنوز انسان ناچار است با مادیت زندگی خود که لاجرم برآمده از وضعیتی جمعی است، روبه‌رو شود. البته همین وضعیت متناقض بازتولید تکه‌تکه‌‌شده‌ زندگی در فضای مجازی هم امری اجتماعی و برآمده از همین شرایط عینی است که به صورتی هم‌افزا امکان اندیشیدن به خودش را به‌عنوان امری جمعی از ما می‌گیرد. (نتیجه‌ اندیشیدن به این وضعیت به‌عنوان امری فردی معمولاً تصمیمات موقتی مانند کم کردن زمان حضور در شبکه‌های مجازی است). این وضعیت اجتماعی-اقتصادی‌ای که ما را به پناهگاه‌های مجازی می‌فرستد و این پناهگاه‌ها که در تعامل با این وضعیت امکان ادامه‌ زیست در آن را فراهم می‌کنند (بدون فروپاشی درونی) ساختاری را بر آگاهی ما تحمیل می‌کنند که روزبه‌روز امکان به تصویر کشیدن هر مسئله‌ای‌ در تمامیت اجتماعی آن را کاهش می‌دهد.

برای مثال بار دیگر به واکنش‌های رایج در شبکه‌های مجازی در دوره‌ واگیر کرونا بیاندیشیم: «من هم چهارده روز در خانه می‌مانم»، «سلامتی شما از کار مهم‌تر است»، «می‌شه خواهش کنیم چند روز خونه بمونید؟» این جمله‌ آخر را می‌توان بیشتر از هر جا در پست‌ها و استوری‌های «اینفلوئنسر»های اینستاگرام دید که در روزهای شیوع کرونا، مانند بسیاری از روزهای پرالتهاب دیگر، در لوای رهبران و واعظان دلسوز جامعه ظاهر می‌شوند، تا با ارائه‌ روایتی تصویرمحور از روزمره‌ خودشان، راه درست را به دیگران نیز نشان دهند. اما از این رهبران عصر جدید که بگذریم، بسیاری از «کاربران عادی» و حتی برخی از مسئولان هم حرف‌هایی ازاین‌دست را تکرار می‌کنند. آنچه در این میان بسیار کم‌رنگ و حتی نادیده گرفته می‌شود امکان «ماندن در خانه» به‌عنوان رفتاری با تبعات اقتصادی است. درواقع کرونا و راه‌کارهای مقابله با آن نه به‌عنوان یک مسئله‌ جمعی در تمام ابعاد خود، بلکه به‌صورت مسئله‌ای فردی درک می‌شود که می‌توان در خانه ماند و با اسپری الکل به جنگ آن رفت. تصویر خانه‌هایی که سرتاپا با الکل شسته می‌شوند، همواره در یک چارچوب خاص پایان می‌پذیرد و بخش گسترده‌ای از تصویر را بیرون می‌گذارد: تصویر کسانی که ناچارند کار کنند؛ تصویر کسانی که ذخیره‌ اقتصادی لازم برای «قرنطینه شدن» را ندارند؛ یا کسانی که با چند روز خانه‌نشینی بیکار خواهند شد. ازاین‌رو، از این دریچه‌ نگاه به جهان(اینستاگرام)، حتی موضوعی چون یک بیماری واگیردار هم مسئله‌ای جمعی نیست که مطالبه‌ای اجتماعی‌-سیاسی برای کنترل شرایط را ایجاب کند؛ بلکه بحرانی است که باید در خانه ماند و با راه‌حل‌هایی چون روشن کردن عود و خواندن کتاب و خانه‌تکانی به مبارزه با آن رفت. البته حدود این آگاهی محدودشده در چهارچوب‌های تلگرام‌پسند، در نسبت با وضعیت‌های مختلف تغییر می‌کند. یعنی تعجبی نیست اگر در همین اکانت‌های اینستاگرامی کمی پایین‌تر برویم، به اقتضای موضوع و زمان، یادی از همین طبقات و افراد بیرون مانده از تصویر کرونا شده باشد. منظور این است که فراتر رفتن از زندگی فردی یا طبقه‌ خود همواره به معنای دیدن امر اجتماعی نیست. بلکه ممکن است این نیز کالایی پر‌فروش باشد با نا‌م‌هایی چون «انسان‌دوستی» و «هم‌دردی». انتشار تصویر کودکان کار با جملات جان‌سوز هرگز فقر را در تمامیت اجتماعی خود بازتاب نمی‌دهد؛ بلکه فقط ارزش کاربر‌ منتشرکننده را در بازار خود ارتقا می‌بخشد....

https://www.tribunezamaneh.com/archives/223938

Rosa گفت...

در مناطق زیادی از کردستان شاهد سازماندهی و مدیریت های مردمی مقابله با گسترش ویروس کرونا هستیم. برای نمونه در مریوان کمیته ای شکل گرفته است که با نام “کمیته مردمی محلات مریوان علیه کرونا ” فعالیت می کند. این نهاد پیشرو مردمی در خلاء نبود امکانات و تجهیزات دولتی برای مقابله با این بیماری کشنده، وظیفه حمایت و حفاظت از مردم مریوان را با فداکاری به عهده گرفته است. کار این نهاد که از همبستگی و اتحاد فعالین اجتماعی و مردم به وجود آماده است، پاکسازی و ضدعفونی کردن معابر اصلی رفت و آمد، جمع آوری کمک های مردمی و از این طریق تهیه محلول های ضد عفونی کننده و توزیع آن در محلات فقیر نشین است. در همین شهر تشکل دیگری با نام ” خانه انسان ” با کمک های مردمی و کار داوطلبانه تشکیل شده است، این نهاد با راه اندازی یک کارگاه اقدام به تولید لباس های نایلونی مخصوص و ماسک جهت مقابله با ویروس کرونا می کند و آن را بین کارگران شهرداری، جایگاه سوخت و میوه فروشان شهر مریوان توزیع می کنند.

در همین رابطه و باز هم در پی بی مسئولیتی و ناتوانی رژیم در محافظت از جان مردم در شهر سنندج نیز تیم هایِ داوطلبانه مردمی با مشارکت جمعی از جوانان فداکار شهر با نام ” پاریزه ران ژیان: یا “حامیان زندگی ” شکل گرفته است که به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا هر شب معابر، خیابان ها و محلات سطح شهر را با امکانات ابتدایی از خطر وجود ویروس ضد عفونی می کنند. شعار این تشکل داوطلبانه مردمی اتحاد، همدلی و مشارکت فعال جوانان محلات و پیوستن آنها، برای محافظت از مردم در مقابل شیوع هر چه بیشتر این بیماری است. در بسیاری دیگر از شهرها و روستاهای کردستان کمیته هائی با همین هدف شکل گرفته اند که در این اوضاع آشفته و بحرانی سرشار از ایده های امیدبخش و دلگرم کننده هستند.

این تشکل های مردمی و مستقل از دولت،از زمان شیوع بیماری کرونا، به مجموعه اقدامی دست زده اند که اشاره به چند نوع از این اقدامات می تواند مفید باشد. تعیین یک مرکز موقتی برای مشورت و تصمیم گیری، عضوگیری از جوانان سطح شهر برای خدمات رسانی، کنترل جدی ورودی و خروجی شهر یا روستا، ایجاد گروه در فضای مجازی که تقریبا تمامی ساکنین محلی حضور دارند، ایجاد یک گروه کارشناسی و مشورتی به عنوان مرکز اصلی تصمیم گیری، احترام و اجرایی کامل تمام تصمیمات شورا از طرف تمام مردم شهر، تهیه بسته های ضروری برای خانوارهای نیازمند و رفع نگرانی آنها، تهیه لباس مخصوص گندزدایی برای داوطلبان....

https://www.tribunezamaneh.com/archives/223916

Rosa گفت...

"Bella Ciao" - BALCONY SAX PERFORMANCE in ITALY

https://youtu.be/BSWYSww-RlY



People in quarantine in Barcelona, Spain 🇪🇸 playing IMAGINE


https://youtu.be/WfdlDMVf36k

Rosa گفت...

Coronavirus: Germans sing Bella Ciao from rooftops in solidarity with Italy

https://youtu.be/z5CrScIHAuE

in solidarity with Italy




people in Italy dance on balconies to keep spirits up

https://youtu.be/W1KyHVl9zkw


:)


ناشناس گفت...

رزا الان با آلمان صحبت میکردم قضیه خیلی پیچیده همانطور که همگان نمی دانند دنیا در یک بحران انسانی و اجتماعی روبرو است دارن بخشی از انسانها را قربانی بخش دیگر میکنند، پیرمردها و زنان مسن که چهل سال در اروپا و آمریکا جان کندن دارند می میرند، از مسن ها شروع کردند پول اضافی برات مسن ها ندارند، من شنیدم این تصمیمم مرکر قبول نکرد و خود را قرنطینه کرد و الان خیلی ها از راننده تاکسی تا خیلی ها ب سوسیال برای خرج روزانه معرفی کرده،
دنیا خیلی پاسیو ب این مسله برخورد میکند، طوری هم مسئله را پی ریزی کردند که حتا مبارزه علنی هم خطرناک شده،
دوستی در آلمان در مغازه مواد غذایی کار میکند میگفت برای با کاغذ تردد دا ند که ما در مغازه کار میکنیم میگفت قطار و اتوبوس کاملا خالی است، هر روز وضیعت بدتر میسود،
رزا جان این حرف آقایون پیر را قبول نکنید من با شالگونی مشکلی ندارم ، ولی این اقا از کجا متوجه شد که رژیم قبل از خامنه ی میرود، چرا ادرس غلط میدهند،

ناشناس گفت...

فاجعه بدتر ازین ما نخواهیم داشت!!!

من نمیدونم این تئوری از کجا امده؟

امروز دخترم از من می پرسید ما کاپازیتت، دیگه ی نداریم، از من می پرسد تو ب من جواب بده، تو دوست داری من جوان ۳۴ ساله هستم پیرمرد هم ۷۶ ساله تو کدام را برای زندگی انتخاب میکنی ، بعد من میگویم که طرح سئوال غلط است، میگه اصلا دیالوگ بلد نیستی، ببیند منزله انسانیت ب کجا نزول دادند،
خدا پدر مادر مرکب بیامرزد، نور ب قبرش ببارد، خودش مرده حساب کرد که انسانها را عدد ب حساب نیاورند،
عجب دنیای زشتی شده؟؟؟

ناشناس گفت...

منظورم مرکل بود که ب اشتباه مرکب چاپ شده،
با پوزش

Rosa گفت...

دنیا در یک بحران انسانی و اجتماعی روبرو است

رزا: بله
اما مسئله اصلی حذف کامل طبقه متوسط است. رستوران دارها مغازه دارها کتابفروشی های کوچک... اینها احتمالن کوتاه مدت از حمایتهای دولتی برخوردار و بعد فراموش خواهند شد!
پول کاغذی از بین رفته و همه ی زندگی دیجیتال ...
ما برای دنیای 1984 آماده می شویم!

و چیزی شبیه بحران1929 و 5 شنبه سیاه!
ما جمعه سیاه را رد کردیم البته!

داریم وارد مرحله ی جدیدی می شویم. باید برای آن آماده شد. بحران کرونا شاید بخشی از مُسن تر ها را ببرد.
اما جهان جوانان پس از رد کردنِ بحران کرونا، جهانی دیگر خواهد بود.
اقتصادی/سیاسی و اجتماعی...

ناشناس گفت...

رزا ما ب دوران ماکیاولی داریم نزدیک می‌شویم،،
لنین کتابی داشت، بنام اهمیت طلاء، اونجا اشاره میکند وقتی کمر بورژوازی جهانی را شکست دادیم در مرکز لندن توالت های عمومی درست خواهیم کرد که همه سنگهای آن عوض و جایش طلاء خواهیم گذاشت،
آقای ماکیاول در کتاب شهریار میگه که ثروت سازنده آسایش و فساد است،
رزا جان اگر امکانش است لطفا حذف کامل طبقه متوسط را بیشتر توضیع بده این پروسه چگونه و بتوسط کدام طبقه نابود خواهد شد، ممنون میشم،

هر موقع وقت ازاد دارم کتاب شهریار ماکیاول و نظر نویسنده بزرگ، تاریخ تمدن ولی دورانت را میخوانم، و خیلی از نویسندگان دیگری وجود داشت که میگفت زمانی که ایتالیا در زمان ماکیاول شاید حودا ۶۰۰ سال بیش بوده مورد هجوم بیگانه قرار گرفته بود، دستور داده بود برای حفظ هنر ،معماری، ادبیات بر علیه دوش من از هر حربه ی استفاده کنید،
داشت فراموشم میشد ،ببینیم آقای ماکیاول در رابطه اهمیت طلاء چه میگفت، ارتش ب زر نیاز ندارد،بلکه برابر نیازمند است،
طلاء ب تنهایی سربازان خوب فرآهم نمی‌کند،،بلکه سرباز خوب است که طلاء بوجود میاورد، طلاء ب سوی ملت قوی سرازیر میشود، یک سری چیزهای اشاره کردم نمی‌دانم ب بحث ما کمک میکند،

ناشناس گفت...

نویسنده کتاب رنسانس تاریخ تمدن، ویل دورانت، ب اشتباه ولی چاپ شده با پوزش

ناشناس گفت...

داشتم با خودم کلن جار می رفتم ،و ه فکر عالیجنابان ورشکسته ی افتادم که سالیان زیادی در اروپا و آمریکا زندگی می کنند و سنگین ترین غم دنیاشان قلمی بوده که در فرصت مناسب مقاله نوشتن، این عالیجنابان برای مردوم ایران چکار کردند، حالا ما میگم که از ایران دور بودند، در جاییکه زندگی کردند چه اثر اجتماعی از خود نشان دادند،
برای فلسفه زندگی اجتماعی جماعت مورد نظر باید دقت لازم را انجام داد،، چه شده مگر این آدم ها دنبال شهرت نبودند؟؟
در طول تاریخ از آدمهای عادی گرفته تا نویسندگان و عالی جانیان که در سازمانها و گروها قلم میزدند ، باید دست آخر پرسید آیا شما حداقل چه خدماتی بر جامعه داشتید؟
اگر زنده بودن بهتر از مرگ است نباید ب زندگی ارزش انسانی قائل شد،
رزا جان
داشتم روی حرف های دیروز تو فکر میکردم، در رابطه با طبقه متوسط، این طبقه متوسط در چالشهای جامعه در حوزه فرهنگ، ادبیات، اقتصاد، سیاست بهر حال در جامعه فعال بودند ما از دید مثبت ب این جماعت نگاه میکنیم، و میگویم که خدمت بی نظیری در جامعه انجام داده ند،، و بازهم میگویم در جامعه اثری اجتماعی مثبتی از خود ب جامعه داشتن، و به حرف تو میرسیم، که اگر این دسته در جامعه ریشه دواندند چگونه ب سادگی پر پر میشوند، من بحث شروع کردم و از تو خواهش میکنم که بحث مهمی است، را ادامه بدهیم

ناشناس گفت...

یادم اومد زمانی که تاریخ انقلاب فرانسه را میخوانم طبقه متوسط دو دوشمن مشخص داشت، از پایین از طرف انقلابیون از بالا دولتی های که دست بالا داشتن از پادشاه گرفته تا خوانسالارها، البته ناگفته نماند که طبقه متوسط آن زمان یک ماشین با بالائی بود پای دیگرشان با توجه اقتصاد و سیاست آن زمان با پایین ها می پریدند، منظورم این بود که منافع ایجاب میکرد که بیشتر مسئولیتهای که آن طبقه داشتن بیشتر به طبقه بالا داشتن، البته در ایتالیا فرق میکرد، فرانسه از آنجایی که انقلابیون پر زور بودند توانستن خیلی از طبقه متوسط را با گیوتین بوسه کنند،
در ایتالیا طبقه متوسط بیشتر متولی هنر و ادبیات و معماری، بودند، البته ناگفته نماند بیشتر این افراد با زور از نظر سنجی ۵۰ را گذشتن، ‌
رزا جان تا اونجا که زور داشتم برای شروع بحث تلاش کردم

ناشناس گفت...

درسهای کرونا،
ایتالیا که مثلا یکی از دموکراتیک ترین کشورهای سرمایه داری است مجبور شده است که الویت درمان را به جوانها بدهد. در اسپانیا مسن ها به حال خود گذاشته می شوند تا بمیرند. فرماندار ایالت تکزاس میگوید مرگ مسن ها بنفع جوانهاست. آیا رهبری احزاب کشورهای دموکراتیک، رهبری دولتها، رهبری احزاب کمونیست هم میگویند الویت را به نابوودی ما بدهید یا اینکه میگویند نه وجود ما برای بقای بشریت لازم است؟ البته که میگویند وجود ما برای بقای بشریت لازم است و فوتی ها باید دیگران باشند. اما این به چه معناست؟ جز اینکه همه بر سر رهبر شدن و حزبی شدن و ژنرال شدن به جان هم بیافتند؟
درس کرونا این است که جامعه ای که در آن استثمار نیروی کار (بردگی مزدی) و استعمار (امپریالیسم)و سلسله مراتب وجود دارد، هرگز نمیتواند مسائل انسان را عادلانه حل کند و انسانگرائی و انسان دوستی اش ریاکارانه و سالوسانه است. آنارکوسندیکالیست

Rosa گفت...

درس کرونا

بیمارستانها چند روز است که از مردم می خواهند، برای کارمندان اش ، ماسک بدوزند!
دولت بدنبالِ کارگر خیریه ای است و کسی هم حتی حاضر نیست کارگر رسمی، استخدام کند، حتی در بحرانِ مرگ انسانها!
وقتی شستنِ لباسِ بیمارستان را برای کم هزینگی به کشور همسایه می فرستند، برای شستشو! دکترها هم، در بحران صدایشان در آمده! حمل و نقلِ لباسِ شسته شده امکانپذیر نیست...
برای حمل و نقلِ اجناس خریده شده در آنطرفِ آب، ارتش را با "نفربر" می فرستند:)
سیستم سالها است که راننده پایه یک ، نه آموزش داده و نه استخدام! چون راننده کامیون چک، یوگوسلاو ، بلغار و... به قیمتِ گرسنگی و بیخوابی و مرگ، برای آلمان/فرانسه/... جنس جابجا می کردند و حالا نمی کنند! همه به خانه بازگشته اند تا خانواده شان را در وطن،از بحران کنونی، به در ببرند و بستنِ مرزها هم قوز بالا قوز شده!
آلمان تانک تولید می کند اما حاضر نیست، بجز تانک چیز دیگر تولید کند! بخش هایی که داخل آلمان هنوز به دوزندگی مشغولند نیز، حاضر نیستند حتی مدتی کوتاه ماسک بدوزند! خصوصی شده ها!
دولت ماسک می خرد از "خارج" و یک میلیون ماسک گم شده و نخست وزیر می گوید: خوشبختانه پولِ پیش نداده و ضرری ندیدیم!
غولِ شیمیایی تولید کننده انواع سمومِ انسانی/حیوانی/نباتی، شرکت غول آسایِ "ای گه فاربه" برای اتاق های گازآشویتزِ هیتلر، سیکلون-ب تولید کرد، اکنون توانایی تولیدِ مواد ضد عفونی در بحرانِ کرونا را ندارد!
تولیدش با کارگر آلمانی نمی ارزد!
تولیدِ تمامِ اجناسِ خُرد را به بردگانِ چین سپردند. وقتی برذگانِ جمهوری خلق مُردند، دستمال توالت در اروپا نایاب شد!
انحصاراتِ اینجا کماکان از تولید در داخل آلمان سرباز میزنند، نه تولید اجناس مورد نیاز و ضروری، نه استخدام خیاط برای دوختنِ ماسک و نه...
جامعه ای که اختیار تولیدش به دست انحصارات خصوصی است، و انحصاراتش هم بدنبال سود و سودِ بیشتر، محکوم به نابودی ست.
خصوصی سازی کمر جامعه را شکانده و دولت با گدایی از مردم کمک خواسته! و همزمان به ارتش آلمان که هنوز خصوصی سازی کامل نشده، دستورِ حمل و نقلِ کالا و موادِ غذایی را داده!

چرخه اقتصاد که کُند شود، بحرانِ کرونایی را به بحرانِ عظیم اقتصادی تبدیل می کند و آنهایی که از ویروس جان بدر برده اند را، گرسنگی خواهد کُشت!

گرسنگی در صنعتی ترین کشور اروپایی!

چرا که سیستم شان در آنطرفِ آب، بردگانی یافته بود که به قیمتِ مرگ ، همه چیز را تولید کنند!
بردگانی که هم اینک در تب با مرگ دست و پنجه نرم کرده و رمقی ندارند تا دیگر، لباس بیمارستان بشورند و ماسک و ضدعفونی تولید کنند برای تکه ای نان...

چاره ی کار؟
پس گرفتنِ زمین است از کارخانه های سلاح و سم.
کاشتنِ سیبزمینی برای نجاتِ نسلی که هنوز از ویروس نمرده اند!

یا که باید نظاره گرِ کشیدنِ سیمِ اکسیژن بود از بیماران، سالمندان.. و خواباندنِ افرادِ "مفید" و "سودمند" برای سیستم، زیر دستگاههای اکسیژن...
یا که کشیدنِ صندلیِ از زیر پایِ انحصارات...

در جامعه ای که قدرت ندارد، بجای تانک و اسلحه، وسایل پزشکی مورد نیاز را تولید کند!
و هنوز برای مُد (در ایتالیا) لباس های زیبا و باوقار، بجای ماسک تولید می کند!
و کارخانه هایی که هنوز برای سود قرار است، بجای الکل، سم و شیمیایی...

فقط خصوصی سازی، سیاستهای نئولیبرال یا بی قدرتی دولت و "نمایندگان" مردم، مسئله نیستند.
کُل سیستم باید عوض شود. باید در هر کجا مدیریت بر تولید/توزیع و مصرف را پس گرفت.
در حالی که دولت تمامِ حقوقِ مدنی را پس گرفته ولی مدام در حال مدال دادن به خیریه ها و کلکتیوهای خودجوش و گروههای هم یاری محلات است.

باید که در هر بسته ی مواد غذایی برای بی خانمانها و دیوارهای "مهربانی" شهروندی، بنویسیم:
شورش هم اینک!
به نان اکتفا نکنید.
تسخیر قنادی!

آنارشا فمینیسم:)




Rosa گفت...

سیاست ضد سرمایه‌داری در زمانه‌ی کرونا / دیوید هاروی

https://pecritique.files.wordpress.com/2020/03/d-harvey-on-covid-f.pdf


اگر چین نتواند نقش خود در سال 2007-2008 را تکرار کند، مسئولیت خروج از بحران اقتصادی کنونی به‌عهده‌ی ایالات متحده خواهد بود و این‌جا اوج طنز ماجرا است: تنها سیاست‌گذاری‌هایی از نظر اقتصادی و سیاسی موفق هستند که بسیار سوسیالیستی‌تر از هر چیزی باشند که برنی سندرز ارائه خواهد کرد و این برنامه‌های نجات باید زیر سایه‌ی دونالد ترامپ به اجرا دربیایند، لابد زیر نقاب آمریکا را به عظمت خود برگردانیم. همه‌ی جمهوری‌خواهانی که کاملاً به شکل غیرمنطقی با نجات مالی سال 2008 مخالفت کردند، یا باید حرف خودشان را پس بگیرند و یا در مقابل ترامپ بایستند. ترامپ در صورت مخالفت جمهوری‌خواهان با او، اگر عاقل باشد، باید با اعلام شرایط اضطراری انتخابات را لغو کند و برای نجات سرمایه و جهان از «شورش و انقلاب» ریشه‌ی ریاست جمهوری امپراتوری[3] را اعلان کند. اگر تنها سیاستی که مؤثر خواهد بود سیاست سوسیالیستی است، آن‌گاه الیگارشی حاکم بی‌تردید در راستای تحقق ناسیونال‌سوسیالیسم حرکت می‌کند، نه سوسیالیسم مردم‌گرا. وظیفه‌ی سیاست ضدسرمایه‌داری جلوگیری از وقوع این رخداد است.

Rosa گفت...

نمونه هایی که قابلیت بیماری زایی بیشتری دارند تاثیر عکس دارد. چرا که هر چه ارگانیسم میزبان زودتر کشته شود ویروس زمان محدودتری برای شیوع دارد. سرماخوردگی رایج مثال خوبی از این اصل است که به طور کلی پایین بودن شدت بیماری، باعث تسهیل انتشار گسترده ویروس توسط جمعیت انسانی می شود. اما در بعضی محیط ها، عکس این منطقی تر است. یعنی زمانی که یک ویروس، ارگانیسم های میزبان پر عده از یک گونه واحد را در فاصله ای نزدیک به یکدیگر در اختیار داشته باشد، به ویژه زمانی که پیشاپیش چرخه عمر این میزبان ها کوتاه شده باشد، قابلیت بیماری زایی فزاینده به یک مزیت تکاملی تبدیل می شود.

«با گسترش پرورش ژنتیکی تک محصولی حیوانات اهلی تمامی عوامل ایمن سازی که ممکن است جهت کاهش سرعت انتقال بیماری وجود داشته باشد، حذف می شود.

«به محض اینکه حیوانات مزارع صنعتی به اندازه معینی می رسد کشتار می شوند. پس عفونت های آنفولانزایی ساکن در تک تک آنها باید سریعا به آستانه انتقال برسد [....] هر چه تولید ویروس ها سریع تر باشد، تلفات حیوان بیشتر خواهد بود.»(5) جالب است که تلاش برای جلوگیری از شیوع اینگونه بیماری ها از راه کشتار گسترده حیوانات، که نمونه های اخیر آن را در مورد تب خوکی آفریقایی دیدیم و به نابودی تقریبا یک چهارم حجم گوشت خوک عرضه شده در دنیا انجامید، می تواند ناخواسته باعث افزایش این فشار گزینشی شده و بدین ترتیب محرک تکامل زیر ـ نمونه های فوق العاده بیماری زا شود.

رزا: یعنی اگر در طبیعت ویروسهایی شانس بیشتر برای تکثیر خود می خواستند، آنهایی بودند که میزبانِ خود را فورن نمی کشتند. اما اکنون ویروسهایی موفق هستند که فورن میزبان را کشته و توانایی بیشتری هم در انتقالِ خود داشته باشند؟!

اگر چین امروز را با ایالات متحده آمریکا یا اروپای آن زمان مقایسه کنیم این نکته کاملا واضح است. امروزه چین کانون تولید جهانی و اشتغال توده ای در صنایع است.(6) و این مساله، نتایجی اساسا مشابه با خصوصیات یکسان به همراه دارد. تلف شدن دام ها در مناطق روستایی ایالات متحده هم زمان و همراه بود با اقدامات بهداشتی ضعیف و ابتلای گسترده در شهرها. این وضعیت به کانون اقدامات اولیه لیبرال و مترقی در اصلاح محیط های کار و زیست طبقه کارگر تبدیل شد. نمونه شاخص این حرکت، استقبالی است که از رمان «جنگل» اثر اپتن سینکلر به عمل آمد. هدف سینکلر این بود که نوشته اش سند رنج کارگران مهاجر در صنعت فراورده های گوشتی باشد؛ اما لیبرال های مرفه که نگران عدم رعایت مقررات بهداشتی و کلا شرایط غیربهداشتی تهیه خوراک مصرفی خودشان بودند، از این رمان خیلی استفاده کردند.

خشم لیبرالی نسبت به «کثیف بودن» [با همه راسیسمی که در آن نهفته است] کماکان چارچوب فکر اغلب مردم را در مواجهه با ابعاد سیاسی پدیده هایی نظیر اپیدمی ویروس کرونا یا سارس تعیین می کند. این چارچوب فکری، ایدئولوژی اتوماتیک بیشتر مردم است. اما کارگران روی شرایط کار خود کنترل چندانی ندارند. نکته مهم تر این است که اگر چه شرایط غیربهداشتی کارخانه ها از طریق آلودگی محصولات خوراکی به بیرون نشست می کند اما این آلودگی فقط نوک کوه یخی است که بدنه اش هنوز پیدا نیست. چنین شرایطی برای کسانی که تحت آن کار می کنند یا ساکن شهرک های کارگری در همان حوالی هستند، وضعیتی معمولی است. همین وضعیت باعث سقوط وضع سلامت کل اهالی می شود و شرایط هر چه مساعدتری را برای شیوع بسیاری از بیماری های جهانگیر سرمایه داری ایجاد می کند.

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=40244&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=c1f2e86d61dea09d1c094fc829e2f10f

Rosa گفت...

در چین قرنطینه شده، نیم نگاهی به منظره پیش رو بیندازیم. لااقل به خطوط برجسته اش: خیابان های خالی روزهای پایانی زمستان که ورقه نازک و شفاف برف دست نخورده ای روی شان را پوشانده است. چهره هایی تلفن به دست که از پنجره ها سر کشیده اند. سنگرهایی نامنظم اینجا و آنجا با چند پرستار، یا مامور پلیس، یا افراد داوطلب، و یا بازیگران مزد بگیری که در هوا پرچم تکان می دهند و به شما می گویند ماسک بزنید و به خانه برگردید. بیماری واگیردار، اجتماعی است. بنابراین هیچ جای تعجب نیست اگر تنها راه نبرد با آن در این مرحله دیر هنگام، پیشبرد نوعی جنگ سوررئال علیه خود جامعه باشد: دور هم جمع نشوید! آشوب بپا نکنید! اما آشوب در انفراد هم می تواند ساخته شود. کوره ها در همه جا خاموش می شوند و از گدازه ها خاکستر سرد بر جا می ماند. درماندگی های کوچک بیشمار راهی نمی یابند جز اینکه از قرنطینه به بیرون نشت کنند و آرام به یکدیگر بپیوندند و چون آبشار به آشوبی بزرگ سرازیر شوند. شاید این جریان نیز مثل همین بیماری واگیردار اجتماعی، به سختی قابل مهار باشد.

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=40244&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=c1f2e86d61dea09d1c094fc829e2f10f

ناشناس گفت...

من فکر میکردم اکثر آدم ها این معضل اجتماعی را خود از پایین ب دست خواهند گرفت، از آنجایی که در تمام دنیا دولت ها که عملا مزدور سرمایه جهانی بودند، و اصالت واقعی خود را در جامعه ای دست داده بودند ،دو باره با زندانی کردن آدم ها در خانه ها خود را احیاء کرد،، البته از نظر من دولتها در طول تاریخ گذشته، هیچ منطقی برای ایجاد ضرورتی نداشته، و در مرحله بعدی بود که مردوم را با رای و پارلمانی دروغین قبول کردند،
مثل امروز اکثریت مردوم در خانه ماندن را از طرف دولت قبول کردند

Rosa گفت...

در پی شورش در زندان مرکزی تبریز، دست کم هفت زندانی بر اثر تیراندازی نیروهای گارد زندان زخمی شدند.

شبکه حقوق بشر کردستان روز پنجشنبه به نقل از یک منبع خبری نوشت که "زندانیان در بندهای هفت و ۹ زندان مرکزی تبریز از روز گذشته در اعتراض به عدم اعطای مرخصی و خطر ابتلا به ویروس کرونا در محیط زندان از تحویل غذا خودداری کرده‌اند."

در ادامه این گزارش آمده است که "ظهر امروز تعدادی از زندانیان در واکنش به بی‌توجهی مسئولان زندان با آتش زدن پتوهای‌شان به اعتراض خود ادامه دادند که این امر منجر به ورود نیروهای گارد زندان به بند و حمله خشونت آمیز به زندانیان شد."

شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید که منابعش تایید کرده‌اند که "نیروهای گارد زندان در این دو بند زندانیان را هدف شلیک مستقیم قرار داده‌اند."

بنا بر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، حدود ۸۰۰ زندانی در دو بند هفت و ۹ زندان مرکزی تبریز نگهداری می‌شوند.

Rosa گفت...

مثل امروز اکثریت مردوم در خانه ماندن را از طرف دولت قبول کردند

رزا: رفیق جان
باید فعالیتها را طوری سازمان داد که با شرایط مشخصی که وجود دارد منطبق بود؟
امروز گروههای شهری دیوار محبت درست کرده اند و گروههای محلی و همسایگی...
چه فایده راهپیمایی بگذاریم و کسی نیاید؟
اکنون که سیستم در حال سقوط آزاد است باید با سازماندهی گروههای همیاری بتوانیم نشان دهیم که می توانیم زندگی را حتی در دورانِ کرونایی سازمان دهیم؟
آنارشی در بحرانها همواره نشان داد که از مردم ایده می گیرد و انسانی ترین صفاتِ همدردی، همبستگی و عاطفه را برای نجاتِ جامعه ی بشری، فرا می خواند تا از بحران عبور کند.
این ویروس از دسامبر دارد جان انسان را می گیرد و تازه پس از دو ماه، جوامع به دولتها با فشار از پایین این تعطیلیِ کرونایی را تحمیل کرده اند و چرخ تولید کند شده و بلاخره در بسیاری از حوزه ها ایستاد!
آب ها شفاف، هوا قابل تنفس و بسیاری فهمیدند که اندوخته ی ثروت بانکی پشیزی ارزش ندارد...
قماربازانِ سهام اعلام کردند که احتمال بستنِ بورس سهام هر روز بیشتر می شود.
نه تولید و نه توزیع می شود... تمام بنگاههای گردشگری که با بویینگ هایشان سوراخِ اوزون را بزرگتر می کردند، به کون نشستند.
مردم نه خرج می کنند و نه تولید و مصرف به حداقل ترین رسیده (دارو/غذا).

خانواده ی فقیر/غنی زیر یک سقف خودخواسته در خانه و با ترس از عزراعیلِ پشتِ در، یاد می گیرند چگونه نان خود را بپزند تا زنده بمانند.

جوانان در همه جا بدلیلِ ریسکِ پایین از آلودگی، هدایتِ خانواده را به عهده گرفته، خرید های ضروری خانواده، همسایه و گروههای همیاری را به عهده گرفتند.
حتی کبوترانِ گرسنه هم از یاد نرفته اند...
گروه غذا برای حیوانات شهری!

اجتماع انسانی برای اولین بار در این چند دهه ، خود را مثلِ پیکری واحد می بیند.
برخی از بیمارانِ ایتالیا را برای مداوا به برلین آوردند و امید که همیاری فرا ملیتی نیز ادامه پیدا کند.
وجدانِ بشریت زخمی شده و بخصوص پس از اعلام قانون سرمایه که مریض ها، پیرها... در بیمارستانها جایشان به قوی/سودمند/جوان/سالم داده می شود...

همین جرقه ای ست که آلمانی/ایتالیایی اروپایی... بفهمند که باید به کمکِ همدیگر بر آیند.
جایی که دولتِ انگلیس از "ایمنی گله ای" بحث می کنند، امریکا تازه الان قرنطینه اعلام کرده و در ایران کماکان ضریح می لیسند برای "شفا"،
ماندن در خانه عملی ضد دولتی ست!
توقفِ تولید و یک استراحت برای تفکر، که چرا به این روز افتاده ایم و یا بیماری و ویروس از کجا می آیند؟
و آمارهای مرگ از آنفولانزای دو سال پیش بررسی می شود و مُرده های سرطان و بسیاری از فجایع انسانی که انسان ها در شتابِ تولید و مصرفِ انبوه، نمی دانستند. نپرسیدند و توجه نکردند و یا ازشان مخفی نگهداشته شد تا بیمارستانها را خصوصی سازی کرده و کادر درمانی را اخراج...

صدای باز کردنِ دربِ زندانها و جمع کردنِ پناهجویان و خانواده هایشان از شهر پاریس و در اختیار گذاشتنِ "سرپناهی در خور" بلند شده.
حتی سرمایه داران هم موش هایِ شهریِ بیمار و مُسری نمی خواهند و از مطالباتشان، بهداشتِ عمومی برای همه شده! تا مبادا، خود بر اثر تصادف "هاری" نگیرد یا به کُرونا مبتلا نشود!
می توان در خانه نشست و کماکان فعال بود؟
خود را ارتقاع داد و برای جوانان کلاسِ درس آنلاین گذاشت و به تشکیلِ هزاران گروه همیاری کمک کرد؟
حداقل
جداقل
حداقل برای ورشکست نشدنِ کتابفروشی های مترقی (اگر پولی بود) کتاب پیش پرداخت کرد و قهوه خانه های به اجبار بسته را آنلاین مشتری بود و دولت را مجبور کرد بیشتر سر کیسه اش را شل کند:)
باید خلاق بود و از این آنتراکِ کرونایی، بیش از پیش خودگردانی ها را گسترده تر کرد، دوستی ها را عمیق و فاصله ها را کمتر؟
حتی در عفونت لاعلاجِ سرمایه داری، می توان ارتباط داشت/گرفت...
امکاناتمان حتی زیاد است، و خیلی ها گوششان باز شده برای شنیدن؟

و جوانان
چشمانِ ما
دستانِ ما
پاهای ما
و قلب ما

جهان مان را پس می گیریم...

Rosa گفت...

من امیدوارم به داروی ضد ویروسی برای کووید-۱۹ برسیم که علاوه بر درمان، در پیشگیری هم به ما کمک کند. البته این موضوع هنوز ثابت نشده و جای بحث دارد، و قطعاخیلی افراد با من موافق نیستند. ولی من دو مقاله در سال ۲۰۰۵ در نشریات Nature و Science منتشر کردم. در هر دو مقاله، مدل سازی ریاضی برای انفلوانزا انجام شد تا ببینیم آیا داروی تامی فلو می‌تواند از شیوع آنفلوانزا جلوگیری کند یا خیر. در هر دو مورد، نتیجه مثبت بود. همچنین زمانی فکر می‌کردیم بیماری ایدز غیر قابل درمان است و تمام بیماران می‌میرند. حالا دانشمندان داروهای ضد ویروسی کشف کرده‌اند که بعضی از آنها را می‌توان برای جلوگیری از ابتلا به ایدز استفاده کرد. با تخصیص بودجه و منابع به تحقیقات علمی، به دارویی می‌رسیم که نقش پیشگیرانه را برای کووید-۱۹ داشته باشد تا از آن در کنار واکسن استفاده کنیم.

https://news.gooya.com/2020/03/post-36717.php

آیا داروی تامی فلو می‌تواند از شیوع آنفلوانزا جلوگیری کند یا خیر. در هر دو مورد، نتیجه مثبت بود.

رزا: تامی فلو تنها در ابتدای بیماری کمک می کند.
اما وقتی ریه ها پر از عفونت شد، دارو کار نمی کند!

ماسک N۹۵ فوق العاده است. البته منافذ این ماسک ۳ میکرون قطر دارند و اندازه ویروس فقط ۱ میکرون است. شاید فکر کنید ویروس به راحتی از این ماسک عبور می کند ولی تصور کنید سه فوتبالیست تنومند بخواهند همزمان از یک در عبور کنند؛ قطعاً نمی توانند. آخرین اطلاعات نشان می دهد که ماسک N۹۵ تا ۵ برابر از شما در برابر کووید-۱۹ محافظت می کند. مسئله اینجاست که باید بیمارستان ها و کارکنانش را سرپا نگه داریم تا در ایمنی کامل کار کنند. بنابراین آنها برای استفاده از ماسک در اولویت هستند.

آخرین اطلاعات نشان می دهد که ماسک N۹۵ تا ۵ برابر از شما در برابر کووید-۱۹ محافظت می کند.

چه زمانی متوجه می‌شویم که از بحران عبور کرده‌ایم؟
تا سه موضوع اتفاق نیفتد، دنیا به حالت عادی بر نمی‌گردد. اول، باید ببینیم توزیع بیماری به شکل کوه یخ است یا هرم، یعنی آیا بخش اعظم آن هنوز زیر آب قرار گرفته و پنهان است، یا تمام زوایای آن را می بینیم. هنوز این یکی را نمی دانیم چون به اندازه کافی از مردم تست نگرفته ایم. اگر با مدل اول یعنی کوه یخ مواجه باشیم، اوضاع سخت می شود. دوم، باید واکسن یا داروی ضد ویروس تولید کنیم. سومین و مهم ترین مورد این است که تعداد زیادی از مردم، به خصوص پرستاران، کارکنان مراکز بهداشتی، پزشکان، نیروی پلیس، آتش نشان ها و معلم ها در برابر کووید-۱۹ ایمن شوند. یعنی باید آنها را تست کنیم و مطمئن شویم که ناقل بیماری نیستند. این افراد باید شناسایی و مشخص شوند، مثلاً با مچ بند مخصوص یا کارت سلامت غیر قابل جعل. بدین ترتیب می توانیم کودکان را به مدرسه بفرستیم.

واقعا در شرایط سخت و بی‌سابقه‌ای هستیم و همه با آزمون سختی مواجهیم. وقتی از بحران عبور کنیم، شاید مثل جنگ جهانی دوم، باید ببینیم چرا این دودستگی‌ها و اختلافات در کشور به وجود آمده. ویروس جدید، این فرصت را برای ما مهیا می‌کند تا بهتر شویم.

او حتی سال ۲۰۱۱ به ساخت فیلمی با همین مضمون هم کمک کرد؛ فیلمی که احتمالاً این روزها همه آن را دیده اند: «شیوع» یا همان Contagion.

https://news.gooya.com/2020/03/post-36717.php

Rosa گفت...

Profiteure der Angst - SARS H1N1 H5N1 - Impfstoff-Marketing mit erfundenen Pandemien - NDR 2009

https://youtu.be/0mlim_sQsRI

اسلتامیویر

با نام تجاری تامیفلو (تامی‌فلو – Tamiflu) یک داروی آنتی‌ویروس است که فعالیت ویروس آنفلوآنزا (دو نوع A و B) را در بدن مسدود می‌کند. این دارو برای درمان آنفلوآنزا در افرادی که به مدت ۲ روز (یا کمتر) علائم آنفلوآنزا داشته‌اند، استفاده می‌شود. (قابل استفاده از سنین ۱۴ روزگی به بعد)

همچنین افرادی که در معرض ویروس آنفلوآنزا قرار گرفته‌اند، اما هنوز هیچ علامتی ندارند، نیز می‌توانند از تامیفلو برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا استفاده نمایند. تامیفلو در درمان سرماخوردگی معمولی مؤثر نخواهد بود.

رزا: تامی فلو عوارض جانبی دارد...

Rosa گفت...

رزا: تامی فلو عوارض جانبی دارد...
برای کودکان آب زیاد از دست داده و مرگ.
برای نوجوانان هالوسیناسیون و خودکُشی، رفتار غیر عادی، درد زیاد در تمام بدن، دلپیچه و استفراغ...
این دارو به مقدار زیاد در دوران گریپ خوکی خریداری شد. اما چون بیشتر پزشکان علیرغم مُجوز جهانی برای مصرف علیه انفولانزای خوکی ، اخطار دادند، این داروی خریداری شده از شرکت روش، روی دستشان باد کرد.
پس تمامی دارو را به جهان سوم هدیه دادند!!!
شنیدم اکنون در ایران نیز تامی فلو تجویز می کنند برای آنهایی که در ابتدای بیماری هستند و هنوز بطور کامل ریه هایشان عفونی نده...
پس خوشبختانه کمیاب است و آنهایی که نتوانستند تهیه کنند، چیزی را از دست ندادند.
تامی فلو برای کودکان و نوجوانان بسیار خطرناک است و همانوقتها در ژاپن اعلام شد که برخی از جوانان خود را از پنجره بیمارستان به پایین پرت کرده و خودکشی شدند...
غلیرغم عوارض جانبی اما شرکت روش بدلیل نفوذی که دارد، این دارو را از بازار جمع نکرد و به برخی خانواده ها اما خصارت پرداخت...

Rosa گفت...

این دارو برای درمان آنفلوآنزا در افرادی که به مدت ۲ روز (یا کمتر) علائم آنفلوآنزا داشته‌اند، استفاده می‌شود. (قابل استفاده از سنین ۱۴ روزگی به بعد)

همچنین افرادی که در معرض ویروس آنفلوآنزا قرار گرفته‌اند، اما هنوز هیچ علامتی ندارند، نیز می‌توانند از تامیفلو برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا استفاده نمایند. تامیفلو در درمان سرماخوردگی معمولی مؤثر نخواهد بود.

افرادی که در معرض ویروس آنفلوآنزا قرار گرفته‌اند، اما هنوز هیچ علامتی ندارند، نیز می‌توانند از تامیفلو برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا استفاده نمایند.

رزا: اطلاعاتِ ویکیپدیا غلط است. لطفن استفاده نکنید.
نوشته: (قابل استفاده از سنین ۱۴ روزگی به بعد)
رزا: این دارو سبب اسهال/ادرار و از دست دادنِ آب بدن شده و مرگ کودکان و نوزادان. لطفن استفاده نکنید.

Rosa گفت...


حدود ۸۰ نفر از زندانیان محبوس در زندان سقز در استان کردستان عصر روز جمعە ٨ فروردین از این زندان فرار کردند.

خبرگزاری فارس گزارش داد که زندانیان زندان سقز شورش کرده‌ و بیش از ۸۰ نفر از زندان فرار کرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو»، این زندانیان در اعتراض به اعزام نشدن به مرخصی و شرایط زندان دست به شورش زده و فرار کرده‌اند.

طی روزهای گذشتە و با شیوع ویروس کرونا در زندان های ایران، با بخشنامە قوە قضاییە شمار زیادی از زندانیان بە مرخصی اعزام شدەاند و این زندانیان نیز تقاضای اعزام به مرخصی را داشتند.

ارسلان یاراحمدی، فعال حقوق بشر و مدیر سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو»، در مصاحبه با رادیو فردا خبر داد که ماموران امنیتی با محاصره اطراف این زندان تعدادی از زندانیان را بازداشت کرده‌اند.

به گفته یاراحمدی، نیروهای امنیتی همچنین جاده‌های منتهی به نقاط مرزی را بسته‌اند.

زندان سقز هشت بند دارد و زندانیانی که فرار کرده‌اند از شش بندی هستند که زندانیان جرایم عادی در آن زندانی بودند.

محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان اعلام کرد که تیم‌هایی برای دستگیری زندانیان متواری شده اعزام شده است.

Rosa گفت...

دولت‌های چک و کنیا، میلیون‌ها ماسک پزشکی را که آلمان فدرال از چین خریده بود یا چین به ایتالیا هدیه داده بود، در مرحله ترانزیت از خاک خود توقیف کردند؛ یا بهتر بگوییم دزدیدند. البته دولت جمهوری چک سپس در آن زمینه توضیحاتی داد و آن اقدام را به کنترل‌ موارد احتمالی قاچاق مرتبط دانست، و گفت که ماسک‌های متعلق به ایتالیا بلافاصله به آن کشور ارسال خواهد شد. اما در هر حال، آن امر نشان از ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های موجود بود.

در مراکش، دولت تمامی تولید یک داروی شرکت فرانسوی سانوفی را یک‌جا، و باید گفت با تهدید، خرید. زیرا بعضی پزشکان ادعا کرده بودند که داروی مورد بحث، که اساسا برای درمان مالاریا به‌کار می‌رود، ممکن است در درمان کرونا نیز موثر باشد.

بعضی دولت‌ها، به‌ویژه چین، روسیه و کوبا، کوشیدند تا با استفاده از بحران، به بهبود سیمای سیاسی خود، به‌ویژه در کشورهای غربی بپردازند. کمک‌های فنی و پزشکی آنان، به‌ویژه به ایتالیا، اسپانیا و یونان، می‌تواند با همین نیت صورت گرفته باشد. جالب اینجاست که هر سه کشور، که همواره جزو دوستان تحسین شده جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، چندان علاقه‌ای برای کمک به ایران نشان ندادند؛ آن‌هم در شرایطی که ایران یکی از پنج کشور اصلی آسیب دیده از کرونا به شمار می‌رود.

در بحران کرونا دولت فرانسه با مشکل بازگرداندن بیش از ۳۰۰ هزار تن از اتباع خود از ۴۸ کشور در قاره‌های گوناگون روبه‌رو بود.

........

در اروپا مُخمر نان گیر نمی آید، دو قلپ محلول استریل، 4 یورو است! تازه اگر گیر بیاید! ماسک وجود ندارد! دستکش کمیاب!
تنها چند فروشگاه زنجیره ای برای خرید مواد غذایی وجود دارد و اگر آنها هم ببندند، معلوم نیست که مردم چه کنند
خیلی ها از ترس بیرون نمی روند، از همین ابتدا کرونا گرفتند!
اغلب یا فلج مغزی یا فلج جسمی.
تا جایی که شنیدم همه، بیشتر پول خود را از بانک ها بیرون کشیده اند و درجه ی تبِ اقتصاد کرونایی را هم نزول بورس و سهام تعیین کرد.
با فروپاشی ساختاری روبرو هستیم که کرونا سوزنی شد به حباب بحران مالی پیش از این...
آیا سوسیالیسم برنده خواهد شد یا ناسیونال-سوسیالیسم؟
مسئولیتِ آینده هرگز اینهمه بر دوش ما سنگینی نمی کرد.

Rosa گفت...


آلمان
اخراج صد هزار یورویی یک زن ایرانی با جت شخصی از آلمان

زنی ایرانی که تقاضای پناهندگی‌اش در آلمان رد شده، در بازداشتگاه فرودگاه فرانکفورت بلاتکلیف مانده زیرا پروازی به تهران وجود ندارد. او و یک نفر دیگر به زودی با یک هواپیمای چارتر به تهران بازگردانده می‌شوند.


آلمان
اخراج صد هزار یورویی یک زن ایرانی با جت شخصی از آلمان

زنی ایرانی که تقاضای پناهندگی‌اش در آلمان رد شده، در بازداشتگاه فرودگاه فرانکفورت بلاتکلیف مانده زیرا پروازی به تهران وجود ندارد. او و یک نفر دیگر به زودی با یک هواپیمای چارتر به تهران بازگردانده می‌شوند.

Frankfurt am Main Flughafen

زن ۳۴ ساله‌ای، اواخر ماه فوریه، در سالن ترانزیت فرودگاه فرانکفورت از دولت آلمان درخواست پناهندگی کرد. او به ماموران گفت به دلیل عشق به مردی متاهل، از سوی برادرانش به مرگ تهدید شده و جانش در خطر است. کسی حرف او را باور نکرد و تقاضای مربوطه تحت عنوان "آشکارا بی‌اساس" رد شد.

این زن را سپس به بازداشتگاه موقت فرودگاه بردند تا با اولین پرواز به ایران برگردانده شود. اخراج اما به طول انجامید؛ نخست به دلیل لغو بسیاری پروازها به تهران در واکنش به شلیک موشک سپاه به هواپیمای اوکراینی و سپس بحران کرونا که باعث شد اکثر خطوط هواپیمایی، پروازهای خود به ایران را خط بزنند.

وبسایت "تاگس شاو" می‌نویسد این شهروند ایرانی و یک زن دیگر قرار است اوایل هفته آتی به صورتی اختصاصی با یک هواپیمای چارتر و در معیت چند پلیس، مترجم و پرسنل پزشکی به کشورشان برگردانده شوند.

تاگس شاو درباره این اقدام ویژه می‌نویسد، هر چند مقامات آلمانی به کرات برای بازگرداندن پناهجویان اخراجی از هواپیماهای چارتر استفاده کرده‌اند اما این که یک هواپیما فقط برای یک یا دو نفر اختصاص داده شود، بسیار نادر بوده است: «بخصوص از این جهت نادر که نه جرم خاصی صورت گرفته و نه اتفاقی افتاده که به مصالح عمومی مربوط بوده باشد.»

اخراج رهبر باند خلافکاران لبنانی، از جمله موارد معدودی است که فردی با جت خصوصی از آلمان اخراج شد. ابراهیم میری، بزهکار سابقه‌دار که در شهر برمن زندگی می‌کرد در سال ۲۰۱۹ به لبنان برگردانده شد.

وکیل پناهجوی زن ایرانی در نامه‌ای به دادگستری فرانکفورت، ضمن اعتراض به بازداشت او در فرودگاه، پرسیده است: «... آیا ماموران انتظامی و کادر پزشکی همراه این زن نمی‌خواهند علاوه بر همراهی او، تجهیزات پزشکی و درمانی برای بحران کرونا به ایران ببرند؟» او از دولت آلمان خواسته که پناهندگی زن ایرانی را به رسمیت بشناسد: «... زیرا او به دلیل جنیسیت‌اش مورد تهدید قرار گرفته و هیچ قانونی از او حفاظت و حمایت نمی‌کند.»

برای سازمان "پرو آزول"، تشکل حامی پناهجویان‌، این موضوع بسیار مهم و ویژه است. گونتر بورکهارد، رئیس این سازمان مردم نهاد می‌گوید: «ما به دلیل دشواری‌های پزشکی و انسانی ناشی از بحران کرونا، هر گونه اخراج به ایران را فراتر از یک اقدام غیرمسئولانه می‌دانیم.»

بورکهارد خواستار آن شده که هرگونه اخراج در سطح اتحادیه اروپا و کشورهای خارج از این حوزه تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

دولت آلمان اما نظر دیگری دارد. وزارت خارجه که ایران را جزء مناطق پرخطر می‌داند و توصیه می‌کند که کسی به این کشور سفر نکند، کوشیده که مجوز پرواز چارتر به تهران را کسب کند.

اگر پرواز مربوطه انجام شود، دستکم ۱۰۰ هزار یورو هزینه خواهد داشت. پس از شلیک موشک و سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین در ماه ژانویه، خطوط هواپیمایی کمی حاضرند به ایران پرواز کنند. در اصل، آن کسی که اخراج می‌شود موظف است هزینه برگشتن را شخصا تقبل کند اما معمولا این افراد چنین پولی ندارند. از نظر قوانین اقامتی نیز، همان شرکتی که مسافر را به آلمان آورد، باید ترتیب بازگشت او را هم بدهد. زن ایرانی ۳۴ ساله با لوفت‌هانزا به فرانکفورت آمده و این درحالی است که لوفت‌هانزا از چند هفته قبل، به دلایل امنیتی پرواز به ایران را متوقف کرده است. با توجه به زیان هنگفتی که لوفت‌هانزا از بحران کرونا و زمین‌گیر شدن هواپیماها دیده، بعید است که هزینه بازگرداندن مسافر ایرانی و همراهانش را را تقبل کند.

https://p.dw.com/p/3a9Ya

Rosa گفت...

در صورت ابتلا به ویروس کرونا تا ۱۰ روز آویشن و نبات را دم کرده و بخورید.

روز یازدهم آویشن را بدون نبات دم کرده بخورید اونوقت ویروس میاد بیرون میگه پ نباتش کو؟

با دمپایی بزنید تو سرش بکشیدش!

آقای رئیس جمهور امروز گفت ازکرونا هم عبور میکنیم .

اما نگفت افقی یا عمودی

بلایا و مصیبت‌ها عین برنامه هفتگی دبستان شده.

این هفته کرونا کرونا زلزله داریم هفته بعد کرونا کرونا سیل

امروز دو نفر که ماسک داشتن تو خیابون آشنا دراومدن؛

ماسکاشونو دراوردن، روبوسی کردن ، دوباره ماسک زدن

حرمت عطسه هم از بین رفته، قبلاً عطسه میکردی ۱۰ نفر میگفتن عافیت باشه، الان عطسه میکنی میگن زهر مااااار جلو اون دهن گندتو بگیر!

https://www.tribunezamaneh.com/archives/224446

ناشناس گفت...

فرق چکا با اطلاعات ایران ((سپاه))(دولت)(حاکمیت)(هیئت رهبری)
چکا که بتوسط لنین و حزب بلشویکها پیریزی شد!!!
در کشتار مخالفین و کارگران، هیچ ابایی و به هیچ کس،پاسخگو نبودند
چکا، گ چی بی، سازمان مخفی بود که ب هر کس شک میکردند خیلی زود نابود و اثری از آن فاجع را باقی نمی گذاشتن

ناشناس گفت...

گ چی بی
یک جریان مخفی بود و است اگر حاکمیت و دولت سقوط کند حدوا ۴۰ روز راحت بدون درد و سر مردوم را کنترول و هر شورشی را سرکوب خواهند کرد اینجا یک اشاره کوچک لازم است بیان کنم، فرق ک چی بی با اما اطلاعات دنیا در این است، از نظر کمیت و کیفیت با تمامی اطلاعات فرق دارد، مثلا یک مثالی براتون میگم، در کشور کوچک ارمنستان آمریکا در کنسول خودش دو هزار نفر آدم دارد اما روسیه شاید کمتر از صد نفر دارد این شمارش نشان میدهد که صد نفر کار دو هزار نفر را انجام میدهد

ناشناس گفت...

بعد از رفتن شاه و آمدن خمینی، سازمان اطلاعات ایران خیلی پیچیده شد، در واقع یک حالت خاص و یک همکاری اعلام نشده متقابل کارهای مخفی و علنی خود را شروع کردند، این توافق یک منافع مشخصی برای ادامه کار بین ساواما و گ چی بی داشت، سرکوبی کامل کارگران ابتدا و منافع کلی مردوم بود، از آنجایی که در ایران اطلاعات ساواک که قسم ب شاه و ایران و قرآن بود ، با رفتن شاه و با کشتن چند مهره علنی ساواک ب خمینی و اطلاعات ناقصی ک بتوسط لاجوردی و موتلفه شکل گرفته بود تمامی افراد مخفی و کارکشته ساواک را از زندان ازاد و ساواما را تشکیل دادن، کار این طوری شروع شد، شاه رفته خمینی اومده خیلی ساده، جایگزینی بدون درد سر شروع شده،

ناشناس گفت...

البته برای شروع کار با مشکلاتی روبرو میشوند، هر کدام برای صداقت کاری باید شتر قربانی میدادند، از طرف گ چی بی بطور مختصر اشاره میکنم، قربانی حزب توده ، از طرف خمینی مقر حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری، از طرف ساواما لو رفتن افرادی که برای آزادی گروگانها در کویر اطراف خراسان جنوبی و لو دادن قطب زاده در کودتا نوژه،
همه اینها نتوانست یک اطلاعات قوی بوجود بیاورد، بر اثر عدم کنترول داخلی و با قوی شدن موساد توانست مهره های مهمی از ساواک و گ چی بی و سپاه درون حاکمیت ایران بدون درد سر آینده خود را تضمین کند،
من خیلی سریع و روشن گفتم در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد،
ب تازگی برای روشن شدن رهبری مجتبی اختلافات کوچکی است، که تیم مداخله گر این قضیه را بزودی حل خواهد شد،

Rosa گفت...

خوب
بلاخره ساواما تحت تاثیر ک گ ب است یا موساد؟
یا هر دو؟
در مورد حزب توده هم!

خلایق هر چه لایق:)

در مورد مجتبی: راستش زیر نظر گرفتن رفتار حاکمیت را بگذاریم به عهده ی احزاب...
مسئولیت ما باشد: سازمان یابی و خودگردانی ها؟
وقتی موقعش برسد، سرنوشت حاکمیت هم معلوم می شود یا مثل سرنوشت مسعود مولوی ،که بازجوی مازیار ابراهیمی و خانواده اش بود، و با گلوله ای در خیابانهای ترکیه به جنازه تبدیلش کردند!
اینها بحران سان عمیقتر شود مثل دوران احمد خمینی، جام زهر بدست حتی مجتبی هم خواهند داد:)
از من گفتن بود:)

ناشناس گفت...

خوب رزا جان سلام درود

فرق کار ما با تمامی کسانی که قبله عالمیان همان حزب و پل زدن در دوش زحمتکشان است، باید واقیعت را بطور همه جانبه گفت، یک مسئولیت ما سازمانهای و خود گردانی است،
دقیقا درسته، این جا یک ظرافت خاصی است که اگر ما بطور کلی جامعه خودمان را نشناسیم اون وظیفه مهم که تو اشاره کردی از دست خواهیم داد،
خوب بریم ب سئوال شما بالاخره ساواما تحت تاثیر گ چی بی یا موساد؟
واقیعت الان روشن کرد که موساد دست بالا رو دارند تمامی اسناد که همه اطلاعات و ارگانهای سرکوب داشتن دست موساد افتاد این جا آنچه باقی میماند، باید معامله متقابل انجام بگیرد بده بوستون سراسری که در جهان معمول است که تو از من بهتر میدانی، این مسله قبل و یا بعد از اومدن جمهوری‌اسلامی باشد بطور مختصر مطرح کردم
البته که ما چیزهای مهمی دیگه وجود دارد که ما لی اطلاع هستیم،
اما در پیشنهاد تو باید در زندگی خودمان در حد توان باید حرکت کرد که در آن شکی نیست،
در رابطه زهر آخر که گفتی اوضاع از زمان رفسنجانی خیلی فرق کرده، الان آدم های روی کار اومده، که اکثرا برای کشتار ابایی ندارند، من قبلا گفتن کشتار علنی است، و این هشدار قبلا گفتم و الان هم میگم که ساده از کنار این وقایع نگدریم، در ایران بخشی این توطئه را متوجه شدن، و بهش دیگر را باید بیدار کرد

ناشناس گفت...

ببخشید بقیه را هم باید بیدار کرد که در بالا غلط چاپ شده،
با پوزش

ناشناس گفت...

رزا ببخشید
داشتم کامنت شما را دو باره میخواندم، دیدم سوالهای زیادی را پاسخ ندادم، من اصلا فکر نمی کردم اگر اوضاع جهان هستی را تحلیل کنیم ،این ب معنای پا تو کفش از ما بهتران گذاشتیم،
اون قدیمی ها فلیم ی از جاسوسهای بین کره شمالی و کره جنوبی نگاه میکردم اصطلاحی بین دو گروه قرب اتفاق افتاد که یاد نظریه شما افتادم، خوب چه اشکالی دارد اگر ما دست بالایی ها رو بخونیم مادامی که تاکتیک و استراتژی قدرت را ندونیم نخواهیم توانست آنها را متوجه پیچیدگی آنها شویم ،
برای اینکه متوجه شویم برای یک تجربه زندگی در زندان زمان شاه و زمان جمهوری براتون توضیح بدم،
وقتی که حزب توده از رژیم ضربه خورده ، و خودشون قربانی حس میکردند سعی میکردند ب ما نزدیک شوند، و از رژیم و شوروی بد و بیراه میگفتن، اتفاقن من در جمع کمون خودمان ابتدا مخالفت کردم و نگداستم، آنها ب ما نزدیک و از کمون ما با خبر بشون، ولی من در هواخوری حاضر بازی والیبال بودم غده ی مخالف بودند، مخالف کیا بودند آنهایی که موافق نزدیکی بودند، رزا جان این یک زندگی است چه داخل زندان و چه بیرون زندان، این طور تو میگی ما باید خفه بشویم و برای جامعه آنالیز کنیم و ا نی که آنها میخواهند، خوب بگذریم، ،
زمان شاه ، بگم تعداد زیادی حلقه زنجیر میزدند تا مجاهدین نماز جماعت بخوانند که رژیم حمله نکند البته من نبودم، اگر بودن این کار نمیکردم،
ب نظر من انسانهای که دستی ب آتش دارند و معیارهای واقعی مبارزه را می دانند باید همه حقیقت ب مردوم گفت،
توضیع اخر، تمامی چیزهای در رابطه سازمانهای اطلاعاتی من ما جه شدم،، برای دوستان عزیز توضیع خواهم داد، خوب ملاها که در سازمانهای اطلاعاتی جاسوسی و ضد مردومی که نبودیم، تمامی حس های ما و مسولیت ما تماما از تجربه انقلابات جهانی و خواندن کتابها و تجربه شخصی و اجتماعی کسب کردیم،، شاید تماما دروست نبوده، ولی شاید بخشی از واقیعت باشد،، این اصلا مهم نیست، مهم پیشبرد واقعی است، که مردوم از صحبت ما و نوشتهای ما هوشیار باشند، حال اگر هم اون چیزی که ما میگم اتفاق نیافتد آنها چیزی از دست نخواهند داد،
پیروز باشید

ناشناس گفت...

با پوزش
ما هرگز در سازمانهای جاسوسی نبودیم،
که ب اشتباه ملاها نوشته شده، پوزش فراوان
این اشتباها بی دقتی و نداشتن امکانات است، من با موبایل مینویسم

ناشناس گفت...

رزا جان نمی دونم چی شد که حدوا دو صفحه نوشته بود یک مرتبه پرید صفحه اصلی، این از شانس من،
صحبت خلاصه میکنم، ببیند الان یک تبلیغ زیادی از طرف گروها بخصوص مجاهدین همین امروز فردا رژیم سقوط خواهد کرد، و مردوم آزاد خواهند شد، حتا آقای شالگونی هم مقاله نوشتن که رژیم و حاکمیت، زودتر از خامنه ی میرود،، متأسفانه شما هم در کامنت بالا گذاشتی اصلا مهم نیست، مهم این است که باید واقیعت را ب مردوم گذاشت، فرق من با همه اون تحلیل ها این است، ای مردوم دلتان ب این حرفها خوش نکنید، وضیعت از این که است بدتر خواهد شد، رزا جان این نظر من است من باید چکار کنم، چی باید بگم که تو خوشت بیاد، صحبت از واقیعت است، همیشه هم گفتم نمیتونم خودم سانسور کنم، تمامی تلاشم این بود که تو این وبلاگ حرف هایم را بگویم چون تنها جایگاهی است که توش سانسور نیست، حالا اگر خوشت هم نیاد بهر حال مجبور هستی که تحمل کنی ببینیم چه خواهد شد، حتا گفتم که این حرفها مردوم را توهم و ادرس غلط نیست، بر عکس آنهای که کلی ب آزادی زندان اوین را دروست میکنند ، همین فردا زندانها ازاد خواهند، شد کدام خیانت و کدام حداقل ب واقیعت نزدیک است،
حال گفتم اگر نظام ب طرف فاشیستی ترین حاکمیت موجود در جهان تکمیل خواهد شد
و در همین وبلاگ نوشتن اگر تحلیل من غلط از آب در بیاد سیاست را برای همیشه کنار خواهم شد و باز نشت میشوم،
پیروز باشید

ناشناس گفت...

جهانی بعد از کرونا!!
جهانی فقیر و بعضا در کشورهای که دستشان ب دهنشان میرسد، رشد ناسیونالیسم کور را رشد خواهند داد، حمله های زیادی ب خارجی خواهند داشت، شورشهای در بعضی از کشورها رخ خواهد داشت، ولی خیلی زود سرکوب خواهند شد،
فقط ب شکل فهرست وار توضیع دادم،

ناشناس گفت...

توضیع من از حیثعقلی و علمی مثل دیگران نابغه نیستم،مثلا برای نمونه دکارت فیلسوف معروف فلسفهرخود را در سن بیست و سه سالگی ابداع کرد این جزء نوابغ ند با دم عادی فرق دارند
محمد و مسیع نابغه نبودند، یک شارلاتان سیاسی بودند، که توانستن، ۷ میلیارد انسان را سر کار بگدارند، چرا ما چند تا محمد و یا مسیع نداریم چون ارزش آن پایین میاید، خود مردوم هم قبول نمیکنند، علت این همه بدبختی چه میتواند باشد؟؟؟
چرا اونهایی که خود را نابغه میدانند، این فلسفه انسانی را توضیح نمیدهند، چراءبعد از ۲۵۰۰ سال بدبختیها ماهییت مذهب را ب روشنی در نوشته ها مطرح نمیکنند، چرا مردوم عادت ب این ویروس لعنتی کرده ند، چرا روشنفکران ما ب پنهانکاری عادت کرده و نان بر حسب همیشگی خورند، متأسفانه همه تحلیل ها شکل ژورنالیستی و روز مره شده؟ اگر عده ی هم پیدا میشوند حقیت را میگویند، جزء طوری است، که آدم بی خیالی طی میکند، این حالت مال امروز ، دیروز نیست، این تاریح، همانطور گفتم ریشه در گذشته دارد انسانها ب اکسیر جادوی احتیاج دارند که آن را بخورند و جوان بشوند، دنبال واقیعت نیستن
پیروز باشید

ناشناس گفت...

داشتم ریشه واقعی تاریخی جادوی اکسیر را می نوشتم که دچار غیبی آسمانی فنی و حرفه وبلاگ شدم و همه نوشته هایم پرید،
اوکی اصلا مهم نیست، ما پروار از این کارها بیدی نیستیم از طوفان فرار کنیم،
داشتم توضیع میدادم چطور این فلسفه اکسیر چگونه کشف و دیگر اون فرمول ابدی شد و دست کسی دیگر پیدا نمیشود

ناشناس گفت...

از ترسم تکیه، تکیه می نویسم،
این اکسیر گران قیمت بود و فقط در اشرافیت و اون بالایی ها یافت می شد، اگر هر کس می خورد اما جورکهای صورت بلافاصه از بین می رفت، و زیاد عمر میکردند، حدوا چندین هزار سال از آن واقع میگذرد هنوز انسانها فرمول آن را کشف نکردند، شایع است که محمد، مسیع و مهدی از آن اکسیر چند قطره خوردند حضرت نوح یک کلکی زد توانست، ۷۰۰ سال عمر کند، خوب بریم سر اصل مطلب انسانهای هستن که تلاش میکنند این فرمول جادوگری را ببندند، ولی کو گوش شنوا، چندین بار رنسانس شد، تعدادی زیادی که با این اکسیر جادوگری مخالفت کردند ولی قربانی شدند، وقتی کتابهای غرش طوفان، آلکساندر دوما و آلکساندر پسر آشنا شدم، دوباره با این فلسفه اکسیر برخورد کردم، گویا خانم لوئی شانزده و چند نفر که همراه آنها بودند چند قطره از اکسیر با شراب صدساله قاطی کردن و خوردند، ولی وقتی با ژوژف- بالسامو یکی از قهرمان کتاب رجوع کردم متوجه شدم که در افسانه ها بوده که باورش خسته، من حقیقا آن معجون را نخوردم ولی لذتی که از این تاریح اتفاق افتاد، بردم هنوز هم نشعه هستم
پیروز باشید

Rosa گفت...

معاون وزیر دارایی آلمان به خاطر نگرانی از پیامدهای اقتصادی کرونا خودکشی کرد

توماس شفر معاون وزیر دارایی آلمان در ایالت «هسن»، به‌دلیل نگرانی از پیامدهای اقتصادی و اجتماعی همه‌گیری کووید ۱۹ خودکشی کرد. شنبه گذشته جسد این سیاستمدار آلمانی و هم‌حزبی آنگلا مرکل بر روی ریل راه‌آهن در حاشیه شهر فرانکفورت یافت شد. فرماندار هسن گفت شفر در برآورده کردن انتظارات عظیم مردم به‌خصوص از نظر مالی تردید داشت. فرماندار هسن گفت: «فرض من بر این است که این نگرانی‌ها بر او چیره شده بودند. ظاهراً او نتوانسته بود راهی بیابد. او در ناامیدی فرورفته بود و ما را ترک کرد.» فرانکفورتر آلگماینه وصیت‌نامه معاون وزیر دارایی آلمان را منتشر کرد اما بعد از یک ساعت این متن را حذف کرد. این امر گمانه‌زنی‌ها و انتقادات حزب دست‌راستی آلترناتیو برای آلمان را در پی داشت. در آلمان بیش از ۶۰ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند اما از این جمعیت بزرگ حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آلمان تعدادی از بیماران ایتالیایی را که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند تحت درمان قرار داده است.

Unknown گفت...

رزا جان
ب نظر من اصلا تین طور نیست که دولتها میگن، دیروز یک متخصص با وجدان دکتر روسیه داشت صحبت میکرد آدم واقعا مو در بدن در وز میکند،

ناشناس گفت...

میگفت، که شما در نظر بگیرید صد پیر و زن پیر مرد، مریض ویروسی هستن، از این تعداد بیست نفر می میرند ولی هشتاد نفر زنده می ماند اون بیست نفری که مرده نمی گن چند تا شون ویروس کرونا بود شاید علت دیگه ی داشته
الان در بلاروس فقط ا نفر مرده بقیه در کشاورزی و کارخانه کار میکنند،
تنها کشوری است که قرنطینه ندارد
دکتر میگفت که سعی کنید گدرتان ب بیمارستان نیافتاد خونه بهترین است فقط آب بخورید و واز خود مواظبت ونید

ناشناس گفت...

این دکتر روسیه میگفت بیشتر این بازی ها از گو دولتها میاید!
مگر سالانه در دونیا حدوا پانصد هزار نفر بطور عادی از انواع اقسام گریل و سرماخوردگی میمیرند، اصلا انقدر بزرگ نکردند چطور شد، برای ویروس کرونا که در کل دنیا بیست هزار نمیردن،
باید ب این دولتها شک کرد،

Rosa گفت...

من همسرم ۴۸ ساله فقط bmiبالا۳۰ داشته ودیگر هیچ بیماری زمینه ای نداشت یک روز با تب ولرز از سرکاربه خانه برگشت بعد از یک روز استراحت کاملا بهبودی طاهری پیداکرد ودوروز بعد ان مجدد به سرکار رفت ولی روز سوم بسیار بدحال تب وضعف بسبار شدید تعدع واسهال وبی اشتهای در عرض یک روز کاملا توانایی اوراگرفت وفردای ان روز به بیمارستان رفته ذر یافتهای ازمایشگاهیcrp بالا پلاکت پایبن وhdl بالا بود
Hdl=500 :pla=115 crp=16
در سی تی نیز درقاعده وکل ریه خیلی کم نقاط پراکنده سفید بود درمان با تامی فلو وکلروکین اغاز شد بعد از مصرف داروها بیمارم به شدت تهوع بی خوابی بیقراری وکابوس شبانه داشت وکلا از ترس کل شب روی تخت وحشت زده می نشیت وخود را به جلو وعقب تکان می داد که این کار او مرا له شدت نگران ووحشت زده میکرد همسرم بسیار عصبی وپرخاسگر وبی قرار بود روز ۳ تا ۶ روند و بروز بیماری بسیار شدت داشت وشدیدا بیمارم بدحال وبی رمق بود مجدد له نزد پزشک رفتیم وتاوانکس هم به همراه سرم تراپی در پلان درمان قرار گرفت با تزریق سرمها بیمارم کمی جان گرفت وبعد از پابان دوز دارو در روز پنجم کم کم بیمارم حال عادی ورو به بهبودی پیدا کرد که نمی وانم به دلیل قطع دارو وپایان اثرات جانبی دارو بود یا بدلیل اثر درمانی که داروها به روی بیمارم گداشته بود در هرصورت همسرم ۱۱ کیلو کاهش وزن پیدا کرد وتا ۲۰ روز خیلی بی حال وناتوان بود وکم وکم با برگشت اشتها وخوردن عذا روند بهبودی حاصل شد ولی هنوز هم شبها سرفه دارد وکاملا علایم برطرف نشده امروز ۲۷ روز از از تاربخ گذشته در ضمن من ۴۲ ساله هستم ویک دختر ۱۶ یاله ویک پسر۱۰ یاله نیز درخانه داشتم من ودخترم از ده روز پیش علایمی همچون نفهمیدن مزه غذاها ونفهمیدن بوها درد دربدن وبی حالی را داریم که کلا شدید نیست ومیشود به کارهای روزانه رسبد درعلایم ازمایشگاهی دخترم crp=12 وپلاکت ۱۰۵ داشته ولی علایم ازمایشگاهی من همه نرمال بود سی تی انجام ندادیم چون از نطر بالینی خیلی بدحال نبوذیم ولی الان ده روز این علایم راداریم پسرم هم علایم خفیفی از یک سرماخوردگی ساده مثل کمی عطسه وابریزش راچندروزی ازخود نشان داد که داروی خاصی برایش استفاده نکردم برای دخترم ازیترومایسین ۵۰۰ برای ۶ روز روزی بک عدد وناپروکسن ۵۰۰ هر۱۲ یاعت یکی استفاده کردم ولی خودم هیچ داروی استفاده نکردم امیدوارم مشاهداتم برای کسی مفید واقع شود درپایان فقط میتوانم به نیروی ترس اشاره کنم من هم دخترم وهمسرم بسیار از این بیماری میترسیدن ودرروند درمان هم بسیار به مرگ وپیامدهای ناامیدکننده فکر میکردن واین کارمراخیای سخت میکرد ولی من خداروشکر خیلی مطمعن تر وبا اعتماد به نفس تر با ابن ببماری برخورد کردم وفکر میکنم این تفاوت نگاه ما بروز این ویروس را در بدن هرسه ما متفاوت کرد

تامی فلو

درمان با تامی فلو وکلروکین اغاز شد بعد از مصرف داروها بیمارم به شدت تهوع بی خوابی بیقراری وکابوس شبانه داشت وکلا از ترس کل شب روی تخت وحشت زده می نشیت وخود را به جلو وعقب تکان می داد که این کار او مرا له شدت نگران ووحشت زده میکرد همسرم بسیار عصبی وپرخاسگر وبی قرار بود روز ۳ تا ۶ روند و بروز بیماری بسیار شدت داشت وشدیدا بیمارم بدحال وبی رمق بود

تامی فلو:(

https://meidaan.com/archive/68477

ناشناس گفت...

رزا زان
حیف شد که دیالوگ رل قطع کردی،و بحث ادامه ندادید، خودت خوب میدونی که پوست من کلفت است، و از لحاظ روانشناسی و مشاوره نه تنها کم نمیاورم بلکه اصلا اهل قعر و فرار نیستم،
خواست ب هت بگم که بغیر از یک نفر که مقاله آن از از آزادی بیان چاپ کرده بودی، که خیلی جالب بود، بقیه از شالگونی گرفته تا دیگران، نه تنها حاکمیت را نشناخته بلکه اوضاع را طوری ترسیم میکنند، که همین امروز و فردا است که رژیم سرنگون و ما ب سازماندهی خودمان که از خودگردانی گرفته تا غیره در فردای انقلاب پیش خواهیم رفت ، امیدواری چیز خیلی خوبی است، اما اوضاع را خوب ندیدن و وظایف اصلی که امروز است را ندیدن کار صد چندان مشکل میکند،
خوب، بارها گفتم باز هم می‌گویم که بحرانهای بدتر از کرونا ویروس،دنیای را بوده و جهان سرمایه داری ب خوبی و یا ب سختی این بحران را ب عقب رانده، دروسته که مردوم بیشتر فقیر شدند، ولی مدتی که از وضیعت گذشته، بقول روسها کهنه ناس کهنه حمام، نظر من در رابطه نظرات تو دقیقا ما فعلا کجا قرار گرفتیم، متوجه نشدم، امیدوارم بطور شفاف و مشخص در این مقطع باید چگونه بر خورد کنبم،، ممنون میشم
پیروز باشید

Rosa گفت...

ویروس کرونا و نئولیبرالیسم – نوام چامسکی



باید با بازآفرینی اوراق قرضه اجتماعی به هر روشی که ممکن است به کمک نیازمندان در سراسر جهان بشتابیم. اما آنچه از دست ما در عصری که از تشکل و تجمع رو در رو تا مدتی محروم کرده است، بر می آید، ارتباط اینترنتی جهت سازماندهی، ایجاد و گسترش سازمان های مردم نهاد، بسط تحلیل مسائل مبتلا به جوامع امروزی و مشورت جهت حل مشکلات و معضلات آنها می باشد.

بشر در گذشته نیز با چنین مشکلاتی بسی سخت تر از امروزی روبرو بود که با درایت، سخت کوشی و اتحاد بر همه آنها فائق آمده است.

https://www.akhbar-rooz.com/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D9%88-%D9%86%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%85-%DA%86%D8%A7%D9%85%D8%B3%DA%A9/

Rosa گفت...

تقریباً یک ماه است که تمام وقت در بیمارستان حضور دارم تا به درمان بیماران مبتلا به کوید ۱۹ بپردازم. با وجود خستگی ناشی از حجم زیاد کار درمان بیماران در بخش بیماری‌های عفونی که مسئولیتش بر عهده من است، یک هفته‌ای است که بسیار شاد هستم. پزشکان چینی گزارش کرده بودند که شماری از بیماران کوید ۱۹، حدوداً روز هفتم بعد از بروز اولین علائم بستری می‌شوند و بین روزهای نهم تا یازدهم، بخاطر تنگی نفس، به بخش مراقبتهای ویژه منتقل می‌شوند. ما همین روند را نزد بیمارانمان مشاهده کردیم. این بیماران علیرغم مصرف داروهایی مانند کلوروکین و داروی ضد ویروس ایدز – که بسا بکار درمان این بیماری نیز می‌آید -، همانند بیماران چینی رفتار می‌کنند. در ۲۳ مارس، پزشکان هنک کنگ مقاله‌ای منتشر کردند که معلوم می‌کرد، در بیمار، بیشترین میزان ویروس در هفته اول بیماری مشاهده می‌شود. پس از آن، با پیدایش آنتی بادی، میزان ویروس کم می‌شود؛ در بیمارانی که بهبود پیدا می‌کنند، پس از گذشت ۲۰ روز، دیگر اثری از ویروس نمی‌ماند. سیستم دفاعی اکثر بیماران نیز پس از حدود ۱۰ روز آنتی بادی تولید می‌کند. این تحقیق مرا متوجه این امر کرد که زمانی که بیماران دچار نفس تنگی سخت می‌شوند همان زمان است که سیستم ایمنی بدن وارد عمل می‌شود. در همان زمان، بهنگام ویزیت بیماران بخش، متوجه شدم که یکی از دستیارانم دارد برای مریضی مسن که چند روز بود بستری بود و مرتب حالش وخیم‌تر می‌شد و دچار نفس تنگی شدید بود و نیاز به ۱۵ لیتر اکسیژن داشت، مرفین تجویز می‌کند تا او در آرامش از دنیا برود. همکارهای بخش مراقبتهای ویژه بخاطر سن بالای مریض و مبتلا بودنش به سرطان، از پذیرفتن او در آن بخش خودداری کرده بودند. به دستیارم گفتم حالا که او به مرگ حتمی محکوم است، داروی کورتون را تجویز کنید که التهاب ریه را می‌تواند کم کند، تا همه شانس خوب شدن را به او داده باشیم. پس از آن، هر روز سراغ مریض را می‌گرفتم تا ببینم حال او چطور تحول می‌کند. پس از چند روز با ۱۵ لیتر اکسیژن گذراندن، حال او بهبود یافت و امروز که به دیدارش رفتم با ۳ لیتر اکسیژن داشت ناهار می‌خورد و از بهبود حالش بسیار خوشحال بود. پس از مشاهده بهبود این مریض، همین دارو را برای دو تن از بیماران جوانم (حدود ۴۰ سال) تجویز کردم. حال آنها نیز بسیار وخیم بود (چند روز با ۶ لیتر اکسیژن). روزی ۲ تا ۳ بار دکتر بخش مراقبتهای ویژه می‌آمد ببیند بایستی آنها را منتقل کرد یا نه. آنها نیر بهبود یافتند، نیازی به دستگاه تنفس مصنوعی نشد و امروز هر دو مرخص شدند. در این میان، مقاله دیگری خواندم که معلوم می‌کرد میزان بالای آنتی بادی با وخامت مرض کرونا ارتباط دارد. از آن پس مطمئن شدم که بیمار بدان‌خاطر و زمانی دچار نفس تنگه شدید می‌شود که دستگاه دفاعی بدن او وارد عمل می‌شود و سبب التهاب شدید ریه می‌گردد. این موضوع را با تیمم در میان گذاشتم و با توجه به گزاشهای و داده های علمی که بالاتر از ان سخن گفتم و حاصل درمان چند مریض، پیشنهاد کردم داروی کورتون را به تمامی بیمارانی که در دوره دوم بیماری خود هستند (پس از گذشت حدود هفت روز از اولین علائم) و به اکسیژن نیاز دارند، تجویز کنیم. خیلی سریع متوجه شدیم که نه تنها عده‌ای از بیمارن را از مرگ نجات می‌دهیم، بلکه از تعداد بیمارانی که به مراقبتهای ویژه منتقل می‌شوند بسیار کم می‌شود؛ مدت در بستر گذراندن بیماران نیز خیلی کوتاه می‌شود. پس از مشاهده نتایج خیلی مثبت داروی کورتون، روز دوشنبه ۳۰ مارس ۲۰۲۰، دست‌آورد تجربه را در اختیار همکارانم در سطح فرانسه که هفته‌ای سه بار با آنها جلسه دارم تا تجربیاتمان را به یکدیگر منتقل کنیم، قرار دادم. از آن پس، بسیاری از آنها از من پروتوکلی درخواست کردند که به آن عمل می‌کنیم تا که آنها نیز همین روش درمانی را اتخاذ کنند. لازم به یادآوری است که به بیماران دارای مشکلات عفونی، معمولا کورتون تجویز نمی‌شود زیرا کورتون، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. از این‌رو در مورد بیماری کرونا، مراجع بهداشت بین المللی، استفاده از کورتون را تا به امروز تجویز نمی‌کنند. لازم به تأکید است که استفاده از کورتون به همراه آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت ریه، در فاز دوم یا فاز ایمونولوژیک کرونا که یک هفته پس از مشاهده علائم اولیه است، پیشنهاد می‌شود.

https://www.tribunezamaneh.com/archives/225065

Rosa گفت...

جنجال پیشنهاد تست واکسن سل برای مقابله با کرونا در آفریقا؛ «خوک آزمایشگاهی‌ نیستیم»

پخش یک گفت‌وگوی تلویزیونی در فرانسه که در جریان آن دو پزشک از ایده آزمایش واکسن ب‌ث‌ژ برای مقابله با ویروس کرونا در قاره آفریقا، واکنش‌های تندی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

به گزارش يورونيوز، روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی دولتی ال‌سِ‌ای فرانسه سخنان دو پزشک فرانسوی را به صورت زنده پخش می‌کرد. دکتر ژان پل میرا، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کوشن پاریس و کمیل لُشت، مدیر پژوهش‌های موسسه اینسرم (موسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی فرانسه) از آزمایش واکسن ب‌ث‌ژ بر روی مردم آفریقا دفاع کردند.

در بخشی از این برنامه، دکتر میرا درباره احتمال تاثیر واکسن سل برای تقویت قوای ایمنی بدن در برابر کرونا گفت: «شاید تحریک‌آمیز باشد، آیا نباید این مطالعات را در آفریقا انجام داد؟ جایی که نه ماسکی وجود دارد و نه درمانی. بخش احیاء (مراقبت‌های ویژه) هم در کار نیست. [چنین کاری] شبیه همان کاری است که پیش‌تر صدها پژوهش درباره بیماری ایدز کردند... سراغ تن‌فروشان رفتیم. می‌دانیم که آن‌ها [بدون دفاع] در معرض بیماری قرار دارند و به همین دلیل روی آن‌ها آزمایش می‌کنیم.» مدیر پژوهش‌های موسسه اینسرم هم در پاسخ به این نظر گفت: «حق با شما است. ما هم برنامه‌هایی برای اینگونه مطالعات در آفریقا داریم. البته این پروژه، منافاتی با آزمایش‌های مشابه مثلا در اروپا یا استرالیا ندارد.»

از زمان پخش این برنامه، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و سیاستمداران و نهادهای غیر دولتی فرانسه، سخنان این دو کارشناس را محکوم کردند.

با وجود اطلاعیه اینسرم مبنی بر «خبر جعلی بودن» جنجال‌های ناشی از این برنامه، سازمان غیر دولتی اس‌او‌اس راسیسم، بزرگ‌ترین نهاد مبارزه با نژادپرستی فرانسه با صدور بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی شبکه ال‌س‌ای، بیمارستان کوشن و اینسرم شد. اولیویه فور، دبیرکل حزب سوسیالیست فرانسه هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حرف‌ها فقط تحریک آمیز نبود. نمونه حی و حاضر نژادپرستی و استعمارگری بود. آفریقا آزمایشگاه نیست و مردم آفریقا موش صحرایی نیستند.»

دیدیه دروگبا، ستاره فوتبال ساحل عاج و باشگاه‌های فرانسه و بریتانیا، این دیدگاه را نژادپرستانه، تحقیرآمیز و خطرناک توصیف کرد. آقای دروگبا با انتشار پیامی در حساب فیسبوک خود نوشت: «به جای اینکه ما را خوکچه [خوک آزمایشگاهی] بپندارید، به ما برای نجات جان مردم در آفریقا و جلوگیری از پخش این ویروس که همه جهان را به هم ریخته، کمک کنید... رهبران آفریقایی برای محافظت از مردم در برابر چنین توطئه‌های کثیفی مسئول هستند. خدا حافظ همه ما باشد.»

ساموئل اتوئو، ستاره کامرونی فوتبال جهان هم با حمله به این پروژه در فیسبوک خود نوشت:‌ «...آفریقا زمین بازی شما نیست.»

قاره آفریقا کمتر از دیگر مناطق جهان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است. کشورهای آفریقایی تاکنون کمی بیش از ۷هزار مورد ابتلا و حدود ۳۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده اند. با این حال بسیاری از کارشناسان نگران شیوع اپیدمی و بروز فاجعه انسانی در کشورهای عمدتا توسعه نیافته آفریقا هستند.

Rosa گفت...

Laut Nachrichtenberichten scheint Favipiravir (Avigan) in klinischen Studien aus China bei der Behandlung des neuartigen Coronavirus, das COVID-19 verursacht, wirksam zu sein.

Favipiravir (Avigan)

Die Tabletten werden während 5 Tagen morgens und abends eingenommen. Zu den häufigsten möglichen unerwünschten Wirkungen gehören erhöhte Harnsäurewerte, Durchfall, eine Abnahme der Neutrophilen sowie eine Erhöhung von AST und ALT. Favipiravir hat fruchtschädigende Eigenschaften.

Favipiravir ist in Japan in Form von Filmtabletten zugelassen (Avigan®).

Für die Behandlung der Influenza, wenn neue oder gefährlicher Virusstämme auftreten, gegen die andere Medikamente nicht wirksam sind. Favipiravir wird als Notfallmedikament auf Anweisung der Regierung eingesetzt.

Für die Behandlung des Ebolafiebers.
Im Jahr 2020 wurde Favipiravir für die Behandlung von Covid-19 untersucht.

Gemäss der Fachinformation. Die Tabletten werden in der Regel zweimal täglich während 5 Tagen eingenommen. Mit der Therapie soll möglichst bald nach dem Auftreten der Symptome begonnen werden.

Wirkungen

Favipiravir hat antivirale Eigenschaften mit einem breiten Wirkungsspektrum gegen RNA-Viren. Die Effekte beruhen auf der selektiven Hemmung des Enzyms RNA-abhängige RNA-Polymerase (RdRP, RNA-Polymerase) der Viren, welches bei der RNA-Replikation eine essenzielle Rolle spielt. Dadurch wird die Virusvermehrung blockiert. Die Halbwertszeit beträgt etwa 5 Stunden.

Auch Röntgenaufnahmen bestätigten eine Verbesserung des Zustands der Lunge bei etwa 91% der Patienten, die mit Favipiravir behandelt wurden. Im Vergleich dazu: Bei Patienten ohne Medikamenteneinnahme trifft das in rund 62% zu.

Patienten, denen das Medikament in Shenzhen verabreicht wurde, wurden im Schnitt vier Tage danach negativ getestet. Im Gegensatz dazu steht der Schnitt von elf Tagen bei denjenigen, die nicht mit dem Medikament behandelt wurden

ntiviralen Grippetablette Avigan

Favipiravir versus Arbidol for COVID-19: A Randomized Clinical Trial

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.17.20037432v2

die also Fieber und Atembeschwerden hatten, die aber noch nicht unter schwerer Atemnot litten und noch keine kritisch niedrige Sauerstoffmenge in ihrem Blut hatten. Von diesen Patienten hatten sich rund 71 Prozent, die Favipiravir eingenommen hatten, nach sieben Tagen erholt.

In der kleineren Gruppe der Patienten, die bereits zu Beginn der Therapie einen schweren Verlauf hatten, zeigte sich kein deutlicher Unterschied.

Virologe Christian Drosten wies darauf hin, dass den Patienten "eine enorme Konzentration der Substanz gegeben" wurde. "14 Prozent der Patienten haben eine Harnstofferhöhung im Blut erfahren, das ist schon eine schwere Nebenwirkung." Man wisse deshalb nicht, ob man Favipiravir unter diesen Bedingungen auf Dauer einsetzen könne. Erhöhte Harnstoffwerte im Blut können auf ein akutes Problem der Nieren deuten.

die Medikamente Kaletra, Foipan sowie chloroquin- und hydroxychloroquinhaltige Arzneimittel.

Avigan wird von Fujifilm Toyama Chemical hergestellt und enthält den antiviralen Wirkstoff Favipiravir. Dieser blockiert ein Enzym, das Viren zur Vermehrung benötigen. Das allein bedeutet aber nicht, dass das Mittel gegen das neuartige Coronavirus Sars-CoV-2 hilft.