۰۷ شهریور، ۱۳۹۰

آیا قذافی فرار کرده ؟‌ مرسدس های بنز ضد گلوله از لیبی وارد الجزایر شدند

آیا قذافی فرار کرده ؟‌ مرسدس های بنز ضد گلوله از لیبی وارد الجزایر شدند
This image shows drawings on the cell walls


Conditions at Abu Salim prison were known to be atrocious. This video shows prisoners being released from the prison:
تلاش برای تسخیر زندان ابوسلیم در نزدیکی طرابلس، یکی از خونین ترین نبردها در لیبی بود.

بچه های پاپتی لیبی در قصر عایشه قذافی ویدئو

کاروان حامل معمر قذافی و خانواده اش از مرز لیبی به الجزایر رفت "
دبی-العربیه.نت - منابع خبری اعلام کردند يک کاروان شامل 6 خودروی مرسدس بنز ضد گلوله و چند خودروی زرهی از مرز لیبی وارد خاک الجزایر شده است و گمان می رود حامل مقامات بلندپایه لیبی یا معمرقذافی و فرزندان وی باشد.
خبرگزاری فرانسه روز شنبه 27-8-2011 به نقل از یکی از انقلابیون لیبی اعلام کرد این کاروان صبح روز جمعه پس از عبور از مرز لیبی وارد خاک الجزایر شد. این منبع افزود :" نیروهای انقلابی نتوانستند این کاروان را از حرکت باز دارند." وی دلیل این اتفاق را کمبود اسلحه و مهمات لازم برای رویارویی با این کاروان اعلام کرد.این منبع که از اعضای شورای انتقالی لیبی در شهر مرزی غدامس است، تاکید کرد شش خودروی حامل قذافی و خانوده اش توسط هوادار او از قبایل طوارق هدایت می شده است.گفتنی است تاکنون دولت الجزایر از به رسمیت شناختن شورای انتقالی لیبی خودداری کرده است .عمار بلانی سخنگوی وزارت خارجه الجزایر روز جمعه اعلام کرد کشورش نسبت به تحولات لیبی موضعی بی طرفانه دارد.این اولین واکنش رسمی دولت الجزایر پس کنترل طرابلس از سوی انقلابیون لیبی به شمار می رود . معمر قذافی که برای 42 سال بر لیبی حکومت می کرد پس از آزادسازی طرابلس پایتخت این کشور توسط انقلابیون ، متواری شد.
شورای انتقالی لیبی برای یافتن زنده یا مرده قذافی 1.6 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
انقلابیون دهها مزدور خارجی را در طرابلس بازداشت کردند
درگیری بین انقلابیون و نیروهای وفادار به قذافی روز شنبه 27-8-2011 نیز در طرابلس ادامه یافت و مخالفان اعلام کرده اند تعداد زیادی از مزدورانی را که در برابر دریافت پول برای قذافی می جنگیدند در مناطق مختلف پایتخت بازداشت کردند.گزارش های تصویری که از بسیاری از شبکه های خبری پخش شد نشان داد این افراد که اغلب سیاه پوست هستند مقدار زیادی پول به همراه دارند.مخالفان می گویند قذافی به آنها پول می داد تا علیه انقلابیون بجنگند.در همین حال شورای انتقالی لیبی اعلام کرد این شورا از بنغازی به طرابلس منتقل شده است.گزارشگر العربیه در لیبی نیز گزارش داد نیروهای انقلابی با نیروهای قذافی در منطقه بوسلیم یکی از مناطق نفوذ هواداران قذافی درگیرشدند .

ما غلط می کنیم خوشحالی کنیم. ما بیجا می کنیم خوشحالی کنیم. مگر از جانمان سیر شده ایم که خوشحالی کنیم. یک بار در سال 57 خوشحالی کردیم برای هفت پشت مان بس است. گناه ندارند مردم لیبی که دارند با دست خودشان خاک بر سرشان می کنند، آن وقت ما خوشحالی کنیم؟ ما باید به مردم لیبی هشدار دهیم که آهای مردم عزیز لیبی! خوشحالی نکنید! شادی نکنید! فکر نکنید دیکتاتور رفت، کار تمام شد... بگذریم. این ها را قبلا هم نوشته ام و تکرار مکرر نمی کنم.
فقط می خواهم بگویم که من اصلا یک گوشه می نشینم و تنها به جریانات پیش آمده پوزخند و لبخند عاقل اندر سفیه می زنم. باور کنید حتی اگر این اتفاق در همین کشور خودمان بیفتد دقیقا همین واکنش را نشان می دهم. می دانید چرا؟ برای این که سی سال بعد –البته اگر زنده باشم- کسی نیاید یقه ام را بگیرد بگوید چرا شما سی سال پیش خوشحالی کردید؟ مگر کور بودید؟ مگر کر بودید؟ مگر نفهم بودید؟ والله... بیکاریم خودمان را به دردسر بیندازیم. سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند. می نشینیم یک گوشه، همچین مثل روشنفکرهای ژرف اندیش، حرف های بزرگ بزرگ در زمینه ی آن‌چه در آینده خواهد شد می زنیم و اجر و اعتبارمان هم سرِ جایش می ماند و سی سال بعد هم همه با عزت و احترام از ما یاد می کنند. والله...

آقای زرافشان در مصاحبه شان با تلوزیون افغان- ویدئو

پروین: تعجب می کنم ازآقای زرافشان در مصاحبه شان با تلوزیون افغان .آقای زرافشان می گوید جامعه لیبی یک جامعه عشیرتی عقب افتاده است .قذافی با آن خصوصیاتش متناسب با آن عقب ماندگی اجتماعی لیبی است .ایشان به نوعی دیکتاتوری لیبی را توجیه می کند .اگر با منطق آقای زرافشان پیش برویم درمورد ایرا و جمهوری اسلامی هم باید بگوییم ایران یک جامعه مذهبی است و جمهوری اسلامی متناسب با این عقب ماندگی است .این نوع تفکر مانتلی ریویویی مختص آقای زرافشان نیست بر بخش بزرگی از چپ ضد امپریالیست که چشم بر مبارزه طبقاتی در این کشور ها بسته غالب است .این نوع چپ خود را در اتحاد با رژیم هایی از نوع قذافی و جمهوری اسلامی می بینید.
رزا: این جبهه چپ در آلمان نیز هست. بقولی میگوید خلایق هر چه لایق. ما آنها را راسیست های فرهنگی مینامیم.
برای آنها ما لایق همان دیکتاتورهای خودمانیم و وقتی مردم علیه دیکتاتور ها مبارزه میکنند همه تئوری های آنتی امپریالیستی شان در هم میریزد و نهایتا هر اعتراضی در 4 چوب آلترناتیو آنها نباشد قبیله ای و عوضی است. حال چه مصر باشد چه سوریه چه لیبی و چه ایران...

پروین: موضع کمونیسم انقلابی شرکت در انقلاب به منظور سرنگونی رژیم قذافی و مخالفت با حضور نیروهای امپریالیستی است
رزا: به نظرم اولین کار خوب بعد از تثبیت حکومت جدید تحویل ندادن اسلحه است.

هیچ نظری موجود نیست: