۲۵ اسفند، ۱۳۸۸

گزارش لحظه به لحظه از چهارشنبه‌سوری

مطالب زیر به وقت تهران منتشر می‌شوند.
* ساعت 20:39 - یکی دیگر از خوانندگان مردمک از تهران می‌گوید تعداد انفجارها تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد اما به مراتب مهیب‌تر از سال گذشته است.
* ساعت 20:36 - ارسال پارازیت بر روی امواج ماهواره‌ای امشب در تهران به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. گفت‌وگوهای ما با شهروندانی که از ماهواره استفاده می‌کنند در نقاط مختلف شهر تهران حکایت از آن دارد که حتی کانال‌های غیرسیاسی نظیر کانال موسیقی پی.ام.سی هم در اکثر نقاط شهر قابل دریافت نیست.
* ساعت 20:17 - به گزارش مهر تا ساعت 19:45 شامگاه چهارشنبه 66 مورد حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام شده است. همچنین به گفته جمشید شفیعی، رییس ستاد خبری اتاق بحران سازمان آتش‌نشانی تا این لحظه یک مامور آتش‌نشانی و دو دستگاه خودرو این سازمان آسیب‌ دیده‌اند:
«این آتش نشان که با موتور سیکلت در حال گشت زنی بوده به وسیله مواد محترقه پرتاب شده از سوی افرادی ناشناس مصدوم و سریعا به بیمارستان منتقل شد.»
* ساعت 20:13 - یک شاهد عینی دقایقی قبل در گفت‌وگو با بخش خبر بی.بی.سی فارسی از مشاهدات خود از میدان آزادی تهران گفت. به گفته او مردم زیادی در خیابان‌های اطراف میدان آزادی آتش روشن کرده‌اند.
* ساعت 20:07 - گزارش یکی از خوانندگان مردمک از مشهد:
بچه‌‌هایی که عصر می رفتند باغ میگن همه جا نیروی انتظامی بوده + ماشین‌های آتش نشانی کوچه‌هایی که منتهی به خیابان‌های اصلی را بستند
* ساعت 20:04 - باز هم یک گزارش دریافتی از یکی از خوانندگان سایت از منطقه قیطریه:
توی قیطریه ملت دارن می‌زنند و می‌رقصند توی کوچه‌ها و حیاط خونه‌ها
* ساعت 19:57 - یک وبلاگ‌نویس دیگر در وبلاگ خود با نام «Demerit's Blog» از مشاهدات امروز بعدازظهر خود در تهران نوشته است. در این وبلاگ آمده است:
اونچه كه بيشتر از هر چيزجلب توجه ميكرد توزيع گسترده و كاملا برنامه ريزي شده ترقه و فشفشه در همه چهارراهها و دهانه ورودي و خروجي خيابانهاي اصلي بود. اينكه چطور اينهمه فشفشه و ترقه درست امروز در اين حد در سطح شهرو درست مقابل چشم پليس، توزيع ميشه خودش جالب توجه ميتونه باشه.بخصوص اينكه ماشينهاي زيادي پارك كرده بودند و مي خواستن ترقه و فشفشه بخرند. اين موضوع وقتي در چهارراه تعاون تقاطع حكيم بودم خيلي به چشم ميومد.
تي يكبار شنيدم يكي داد ميزد آقا نارنجك داري؟ كه فروشنده خيلي ناراحت شد و داد زد كه اقا چرا داد ميزني؟!! و به نظر ميرسه كه اين دستفروشها هم تحت نظر هستند.
راستي به نظرم بين هر 10 نفري كه سر چهارراهها ريخته بودند و از كولي ها بودند قيافه يك نفر متفاوت بود و خوب خودتون ميدونيد… . از طرفي در حال حاضر ساعت دقيقا 7 شب است ، صداي ترقه اون هم به صورت ممتد مياد . هنوز هوا تاريك نشده وتا شب ممكنه اوضاع تغيير كنه.
* ساعت 19:55 - سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع 36 مورد حادثه در مراسم چهارشنبه‌سوری امسال خبر داده و گفته است که این حوادث تلفات جانی در پی نداشته است. این خبر را ایسنا در ساعت 19:30 به وقت تهران منتشر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: