۲۱ تیر، ۱۳۹۰

درخواست جلوگیری از کشتار سگ‌ها در ایران (امضا کنید)

عکس-  سگ آنارشیست آتن Loukanikos
لینک خبری از وحید - با تشکر ازش
بیش از هزار قلاده سگ ولگرد معدوم شد/ معدوم سازی به روشی سخت معدوم سازی با دی اکسید کربن در جهان منسوخ و مورد شکایت تمام ارگان های حامی حیوانات است. وعدوم سازی به این روش همانند خفگی است و بسیار طولانی کما اینکه معمولا در ایران حتی گاز مورد نیاز توسط اگزوز خودرو تولید می شود! مضافا شرایط نگهداری سگ ها قبل از معدوم شدن، به دلیل اینکه در صف مرگ هستند چنان نامناسب است که قابل بیان نیست. باید اضافه کرد کشتن حیوانات نه تنها تاثیری در جمعیت آنها ندارد بلکه شرایط زیستی را برای گونه های دیگر فراهم کرده و منجر به بههم خوردن تعادل اکوسیستم شهری می شود


درخواست جلوگیری از کشتار سگ‌ها در ایران (امضا کنید)
به رغم تعالیم اسلامی و مهربانی و لطفی‌ که پیامبر (ص) به حیوانات و حتی سگ‌ها نشان میدادند، دولت ایران ممنوعیت‌ها و مجازاتهای را برای داشتن سگ و در رابطه با رسیدگی به نقل و انتقال آنان تعیین کرده است. از این بدتر آنکه فعالیت وسیعی برای از بین بردن تمام سگ‌های بی‌ پناه در جریان است. مردم ایران نیز در کشتن سگ‌ها و حتی با پاداش‌هایی‌ برای این کار تشویق شده‌اند. بسیاری از این تلاش‌های بیرحمانه توسط شهر‌داریها و مردم چیزی جز زجر و شکنجه طولانی قبل از مرگ برای این حیوانات بی‌ پناه و گرسنه به همراه ندارد. دیدگاه‌های اسلام برای ما قابل درک و محترم میباشند. ولی‌ برای ما جان مخلوقات بیزبان خداوند نیز ارزشمند است و کشتار و رساندن آسیب و درد به آنان گناه محسوب میشود. ما به عنوان شهروندانی بدون هیچ ارتباطی‌ جز با وجدان خود از دولت ایران تقاضا داریم که از کشتن غیر ضروری حیوانات و به ویژه سگ‌ها دوری نماید و حتی با آن مقابله کند. ما از دولت ایران خواهشمنیدم که ناپاکی سگ‌های بی‌ سرپناهی که اطراف شهرها دیده میشوند را از منظر بزرگتری در جامعهٔ ایرانی مورد بررسی قرار دهد، جامعه‌ای که در آن مسائل بهداشتی نظیر سلامت و بهداشت مواد خوراکی، انهدام زباله‌های آلودهٔ بیمارستانی، ایمنی‌ جاده‌ها، ناپاکی هوا، آلودگی رودخانه‌ها و مخازن زمینی‌ که آب مصرفی مردم را تامین میکنند، و ... مورد توجه کافی‌ قرار نگرفته‌اند
ما بر این باوریم که تصمیم نابود سازی سگ‌‌ها به عنوان آسانترین راه و بدون در نظر گرفتن سایر راه‌های ممکن برای حل مشکل اتخاذ شده است. با نظر به سنگینی‌ و وخامت موضوع، ما خواستار آن هستیم که دولت ایران و دست اندر کاران کشتار سگ‌‌های بی‌ سرپناه را متوقف سازند، و همان مهربانی و شفقتی را نسبت به آنها داشته باشند که پیامبر اسلام (ص) نسبت به آنها نشان میدادند و توصیه می‌‌کردند. این عملیات تاثیر خوبی‌ در داخل یا خارج از مرزهای ایران به جا نمی‌‌گذارند و تصویر ناهنجاری در اذهان ایجاد می‌‌کنند. ما از روی دلسوزی صمیمانه از دولت ایران درخواست می‌‌کنیم که با انجمن‌های حمایت از حیوانات چه در داخل و چه در خارج از کشور مشورت نموده و راهی انسانیتر و مناسبتر برای حل مشکل سگ‌‌های بی‌ سرپناه ایران پیدا کند.
Destroying stray dogs in Iran - کشتار سگ‌ها در ایران
http://www.petitionbuzz.com/petitions/killingdogsiniran

۴ نظر:

vahid گفت...

سلام در همین رابطه
http://arw.ir/?p=7310
اصلا دلیل این همه کشتار حیوانات رو نمی فهمم(چه با گلوله چه با دارو(به اصطلاح انسانی!)) من خودم دانشجوی زیست شناسی ام و تا خدودی با بهانه هایی مثل بیماری و آلودگی و ... آشنا هستم وقتی کسی بهم میگه نگاهش می کنم و میگم آره بهش ایمان داشته باش!

Rosa گفت...

بسیاری از میکروبهای جدید از آزمایشگاههای تحقیقاتی خود ما بیرون می آید. حیوانات بی تقصیرند. در اسپانیا (قسمت باسک) حتی به گربه های خانگی مردم رحم نکردند. بسیاری از این موجودات نازنین در آزمایشگاهها به خاطر علم تکه پاره میشوند!

Rosa گفت...

ممنون از لینک خبر
درج شد
رزا

ناشناس گفت...

سگ در اسلام نجسه مذهب حتی بین حیوانات هم تبعیض قائل میشه آنارشیستی دیگه چه میشه کرد