۱۸ دی، ۱۳۹۰

پیش فروش کالای مقاومت!

رزا: اگر در جامعه اسلام زده ایرانی بکارت زن با قیمت بالایی به فروش میرود، در اینورآب اما تجاوز و"جنایت بی عقوبتش"(1) خوب خریده میشود. اینکه بخشی از زنان زندانی دهه 60 ای پس از 30 سال سکوت، جلوی دوربین چیان (2) پروژه های اینچنینی لب به سخن باز کردند، احتیاج به تفکر زیادی ندارد.
دنیای امروز که محل خرید و فروش همه چیز است، آنچه که بر سر زندانی می آورند را نیز به کالایی برای فروش تبدیل کرد. وقتی تقاضا زیاد باشد بلاطبع فروشنده و ساختارهای خدماتی و خدمتگذارش(1) را نیز پیدا میکند.
اینچنین است که فعال کارگری(3) در بازار "لیبر استارت وسولیداریتی سنتر (4) مشغول عرضه خود و زندانی سیاسی سابق سطر سطر خاطراتش را برای فروش به سیستم به کالا تبدیل میکند (1). اکنون توابان (5،6) و به اصطلاح سر موضعی های زندان دهه 60 (1)همزمان شکستن و یا مقاومت در زندان را به یک قیمت به حراج گذاشتند و اصولا ارزشش در این بازار مساوی تعیین شد.

و نسل جدید میماند با این سوال که پس مقاومت در زندان مصاحبه کنندگان با پروژه شادی ها نهایتا برای حشر و نشر کنونی با سیستم و دادو ستد پر منفعت با دلالان سرمایه بود؟

لینک های مرتبط:
1-گفتگو های زندان یا تمرین اعدام؟
گفتگوهای زندان نشانه میگیرد، اتحاد سوسیالیستها شلیک میکند!
2- -فیلم مصاحبه "شرلوك هولمز" با یکی از توابین زندان زنان دهه 60 زیبا، سیبا، زینب ناوک
مصاحبه کامل شادی امین با زیبا ناوک فیلم 
بخش سوم مصاحبه شادی امین با زیبا ناوک 3-فیلم
(یکی از توابین زندان زنان دهه 60 زیبا، سیبا، زینب ناوک)
رزا: اینجا زیبا میگوید که از نازلی پرتوی بازجویی نکرده. با کمی جستجو مصاحبه نازلی را اینجا یافتم.
نازلی پرتوی:  آن خانم به ظاهر پاسدار بالای سر من ايستاده بود و آن چه را که مى نوشتم، می‌خواند. یک باره با حالتى متعجب رو به من كرد و گفت: تو همسر X هستی؟ سرم را بلند كردم و به او نگاه کردم. ادامه داد: «اون عاشق من بود!». شين عشق را كشيد؛ با حالتى تحريك آميز. مثلا مى خواست مرا تحقير كند. با تعجب نگاهش مى كردم. گفت:«منو نمی‌شناسی؟ من سیبا هستم!». يك باره به خاطر آوردمش. همسرم كه از زندانيان سياسى زمان شاه بود و در سال هاى ٥٩-٥٨ در مشهد فعاليت مى كرد، برايم از او گفته بود. خوب به یادم دارم که پس از لحظه اى پوزخندی تحويلش دادم، و دوباره به نوشتن ادامه دادم......
ناصر مهاجر: ... در جايى از بيانيه اش نوشته" من مدعى هستم كه در دوران زينب بودنم، انسانى لطيف تر و با احساس تر و متكامل تر از دوران قبلى كمونيستى ام بوده ام..."
نازلى پرتوى: جمهوری اسلامی چقدر باید خرج می‌کرد که کسی این چنین برايش تبلیغ کند؟! اين خانم واقعا" اهميت این همه بحث را ندارد. آن چه كه امروز مرا وادار به حرف زدن كرده، دفاع از ارزش‌هاست. صحبت من با كسانى ست كه امروز به نام دموكراسى از چنين آدمى دفاع مى كنند. اين چه نوع دموكراسى ست. اين دموكراسى سفيد است. صورتى هم نيست. چون بالاخره صورتى هم رنگى دارد. اين دفاع ربطى به دموكراسى ندارد. به هجوم طرز فكر راست به همه ى ارزش ها و دست آوردهاى ترقى خواهانه ربط دارد. ده سال پيش امكان نداشت كسى بيايد و بگويد من تواب بوده ام و دستم در دست زندانبانان جمهورى اسلامى بود و شما هم بايد من را ميان خودتان بپذيريد و مدعيان آزادى و دموكراسى بيايند و بگويند خواهش مى كنيم بفرمائيد. تشريف داشته باشيد و... اين جورى زمينه براى عرض اندام اين ها فراهم شده است. اين ها در دنيايى كه قهرمان آزادى اش جورج بوش است و بن لادن آلترناتيوش است مى توانند عرض اندام كنند. جرياناتى كه امروز براى سيبا ها سكوى غير انتقادى سخنرانى فراهم مى كنند هم محصول همين وضعيت هستند........
در حاشیه سمینار، تواب  بنفشه
سه شنبه 2 خرداد 1385
3-متن سخنرانی فرخنده آشنا در کنفرانس لیبر استارت، ترکیه، ۲۰ نوامبر ۲۰۱۱
4-دیدگاه: نكاتي پيرامون هوشياري جنبش كارگري- لیبر استارت وسولیداریتی سنتر
5-مى خواست انقلابى راه اندازد ميان تواب ها  گفتگو ناصر مهاجر با نازلى پرتوى*
سه شنبه 2 خرداد 1385
6-فیلم مصاحبه "شرلوك هولمز" با یکی از توابین زندان زنان دهه 60 زیبا، سیبا، زینب ناوک

هیچ نظری موجود نیست: