۰۴ بهمن، ۱۳۹۰

جنگ جنگ تا پیروزی؟ جنگ را به جنگ داخلی تبدیل کنیم!

نه به آغوش متعفن "ضد امپریالیستی" رژیم اسلامی،

نه به سربازان متجاوز "امپریالیستی"...

پدافند هوایی حکومت نباشیم!

جنگ را به جنگ داخلی تبدیل کنیم!

جنگی اعلام نشده  «شرايط کنونی يکی از آن لحظات نادر تاريخی است که هم شرکت های بزرگ نفتی و هم اسرائيل همزمان کاخ سفيد را به سوی حمله به ايران هل ميدهند»
روشنگری.اقدامات و اظهارات تحريک آميز مقامات رژيم-از قبيل تهديد به بستن تنگه هرمز يا حمله به سفارت انگليس در شرايطی صورت ميگيرد که حساسيت آن را ميتوان با وضعيت آغاز حمله آمريکا به عراق - که قرار بود با حمله به ايران «تکميل» شود - مقايسه کرد. حساسيت اوضاع به حدی است که بسياری در غرب وقوع جنگ را حتمی ميدانند. ازجمله الکساندر کابرن تحليلگر مسايل سياسی در آمريکا در يادداشت کوتاهی در نشريه اينترنتی کانترپانج تاکيد ميکند ديگر مساله اين نيست که جنگ صورت ميگيرد يا نه. به نظر او درست مانند عراق، اقدامات جنگی با تحريم ها و عمليات نظامی سری آغاز شده است، ولی با توجه به بيزاری مردم از شروع يک جنگ ديگر در خاورميانه، اين بار اقدامات جنگی بدون اعلام علنی صورت گرفته و آمريکا مشتاقانه منتظر اقدامی از طرف ايران برای اعلام علنی جنگ است.  در شرايطی که تحليلگران مطلعی مثل کابرن را بطور جدی نگران کرده است، اظهارات و اقدامات تحريک آميز رژيم و عوامل به مثابه دعوت به حمله ايران محسوب ميشود و عمق بی مسووليتی اين رژيم به نمايش ميگذارد....

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اخلالی در فروش نفت ایران انجام شود، قطعا تنگه هرمز بسته خواهد شد. کوثری با بیان اینکه در صورت بسته‌شدن تنگه هرمز آمریکا با همه هم‌پیمانانش قادر به باز کردن این تنگه نخواهد شد، گفت: اگر آمریکا بعد از بسته شدن تنگه هرمز به دنبال ماجراجویی باشد، ایران در کمترین زمان ممکن دنیا را برای آمریکایی‌ها ناامن خواهد کرد.
آمریکا ناو هواپیمابر "انترپرایز" را رهسپار تنگه هرمز می‌کند
ناو انترپرایز که قدیمی‌ترین و نخستین ناو هواپیمابر اتمی آمریکا است، حدود ۵۰ سال پیش ساخته شده است. قرار است این آخرین مأموریت ناو انترپرایز باشد و سپس تا پایان سال جاری از خدمت خارج شود. ناو هواپیمابر مجهزی که جایگزین ناو انترپرایز خواهد شد، ناو "یو اس‌اس جرالد فورد" است که تا سه سال دیگر آماده شده و به ناوگان ایالات متحده خواهد پیوست. هم‌‌اکنون ناوهای هواپیمابر "یو اس‌اس کارل وینسون" و "یو اس‌اس آبراهام لینکلن" در خلیج فارس حضور دارند.
یازده ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی آب های ایران
ایران در محاصره ناو های جنگنده آمریکایی به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا، لئون پانه تا، دیروز اعلام کرد که کشورش یازده ناو هواپیمابر خود را در خاورمیانه و خلیج فارس حفظ می کند و حضور این ناوگان گستردۀ دریایی در منطقه بخشی از راهبرد آمریکا برای حفظ حضور نظامی اش در آبهای نزدیک ایران و مقابله با تهدیدهای احتمالی این کشور است. وزیر دفاع آمریکا که این سخنان را در مقابل هزار و هفتصد سرنشین ناوهواپیمابر "اینترپرایز" ایراد می کرد تصریح نمود که این ناو هواپیمابر با عبور از تنگۀ هرمز و به منظور رساندن پیامی قوی به حکومت تهران وارد آبهای خلیج فارس می شود. آمریکا از سال ها پیش پنجمین ناوگان نیروی دریایی خود را در خلیج فارس و در پایگاه دریایی بحرین مستقر کرده است و اعزام دومین ناو هواپیمابر خود به خلیج فارس همزمان است با تهدیدهای اخیر ایران مبنی بر بستن تنگۀ هرمز..
حضور ناوگان ایالات متحده امریکا در خلیج فارس VOA   ویدیو
اسراییل تنها 12 ساعت پیش از حمله، به آمریکا خبر می دهد  ویدیو

کاترین اشتون: این تحریم ها سبب میشود که ایران سر میز مذاکره حاضر شود
اتحاديه اروپا، نفت، بانک مرکزی و تجارت طلا با ايران را تحريم کرد
آفتاب: وزارت خزانه‌داری آمريکا در اطلاعيه‌ای از تحريم بانک تجارت ايران خبر داد.
3بهمن: اتحاديه اروپا واردات نفت خام و ارتباط بانکی با ايران را ممنوع مي‌کند
فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات ایران احتمال داده که «این هیاهو و جنجال را روس‌ها برپا کرده باشند تا بتوانند نفت خود را به جای ایران بفروشند.»
وزارت نفت ایران با انتشار بیانیه‌ای به کشورهای اروپایی هشدار داد که عواقب تحریم نفتی ایران گریبان آنها را می‌گیرد و ایران می‌تواند به راحتی مشتری‌های جدیدی برای نفت خود پیدا کند.
سر میز مذاکره که حاضر میشه هیچی برای همه هم یک دست چایی تازه قند پهلو میریزه
بله،اینم یکی‌ دیگه از تاثیرات بسیار مفید مردم در بی‌ تفاوتی‌،با اینکارشون اول اقتصاد کشورو به لجن میکشن،بعد وقتی‌ رژیم مجبور شد باهاشون بره به میز مذاکره،دیگه براشون مردم ایران مهم نخواهند بود و فقط به فکر منافع دو برابر شده خودشون خواهند بود،ملّتم البته هنوز به امید این قهرمانان انسان دوست میمونند.

ویدیوئی از ازدحام جمعیت برای خرید و فروش سکه و دلار در بازار روبروی بانگ ملی دوشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۰
سپاه از سقوط ارزش ریال سود می‌برد اعضای سپاه در میان عناصر حکومتی هستند و از این طریق می‌توانند با نرخ مناسب دولتی، ارز خارجی بگیرند و بعد این ارز را با نرخ بازار آزاد بفروشند و سود به‌دست آورند. به گفته این مقام دولت آمریکا «در شرایطی که مردم عادی ایران برای خرید ارز مانند دلار و یورو مشکل دارند و باید با قیمت بازار آزاد آن را تهیه کنند دولتمردان ارشد این کشور و بازرگانانی که به سپاه و نهادهای تحت کنترل آن وابسته هستند می‌توانند ارز با نرخ رسمی به‌دست آورند. دیوید کوهن گفته است که افزایش بی‌سابقه نرخ ارز در ایران «باعث بالا رفتن نرخ تورم، بی‌کاری و نارضایتی داخلی شده است.» در تماس تلفنی بلومبرگ نیوز مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نگفته‌اند که براساس چه مستنداتی سپاه را به سود بردن در بازار ارز ایران متهم کرده‌اند. رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، به تماس تلفنی بلومبرگ نیوز برای واکنش به این اتهام وزارت خزانه‌داری آمریکا پاسخ نداده است.
بسیار ساده انگاری است ٫ اگر تصور کنیم سقوط آزاد ریال که بدون هیچ مقاومتی از سوی بخشهای فاسد اقتصادی حکومتی ادامه دارد٫ تنها یک موضوع اقتصادی است. در این میان یک سناریو احتمالی می تواند این باشد: سپاه و دولت احمدی نژاد با یکدیگر بر سر تقسیم اختلاسها و کلاهبرداریها درگیر هستند . سپاه و رهبری به بهانه سقوط پول ملی و عدم توانایی دولت در کنترل اوضاع و به بهانه گرانی و یا قحطی کودتا کند٫ و کنترل را یکپارچه در در دست نظامیان خود قرار دهد و اعلام شرایط اضطراری کند. دولت احمدی نژاد که اندک محبوبیت خود را در بین قشرهای فقیر از دست داده است ٫ بدون هیچ گونه مقاومتی قدرت را به سپاه واگذار کند.

آخ که چقدر دلمان از دستتان مرکوکروم است! اینروزها همه مان را عریان کرده اند و حالیتان نیست، البته عریانی چیز بدی نیست، منظورمان از آن عریانیهاست که بدجوری از آن بدتان می آید! از آن عریانی های زورکی و کهریزکی، اینروز ها با دلار 2000 تومن و سکه یک میلیون تومن بدجوری زورچپانمان کرده اند! اینروزها با غلط های بزرگ، بد جوری شلوارمان را پایین کشیده اند و کسی هم صدایش در نمی آید! اینروز ها سنگک هزار تومنی و مسکن فلان تومنی بدجوری بند تنبان را می برد، ولی باز ملت همیشه در صفحه خود را به نفهمی زده اند و غورباقه شان ابوعطا نمی خواند! اینروز ها وقتی زنی برهنه می شود، این خر مغزها بدجوری عریانی خودشان را می پوشانند و زیر آبی می روند!

بازدید کارشناسان انرژی هسته ای از ایران
کارشناسان آژانس روز یکشنبه ۹ بهمن ماه به ایران خواهند رفت.
The Most Dangerous Moment In History  ویدیو
2بهمن.وضعيت وخيم غذايي، قطع وسايل گرمايشی و کمبود دارو در زندان اوين
برف تهران، سلولهای سرد اوین

حرف‌شنوی مردم و ارتش از دیکتاتورها
چرا در آلمان، تا آخرین لحظه‌ی جنگ همه‌چیز به‌طور عادی در جریان بود؟: حتی تا ماه آوریل سال ۱۹۴۵، حقوق‌های کارمندان دولت مرتب پرداخت می‌شد؛ ارکستر سنفونی برلین در سالن باشکوه موسیقی این شهر برنامه‌ اجرا می‌کرد؛ تیم ورزشی FC بایرن ـ مونیخ، با تیم‌های کشورهای دیگر مسابقه می‌داد و اغلب برنده می‌شد و کارخانه‌های اسلحه‌سازی با ظرفیت کامل مشغول تولید سلاح‌های مختلف و گلوله‌های مرگبار بودند. حتی در روند تأمین مواد غذایی و سوخت و سوز و وسایل رفت و آمد مردم، با وجود کمبود‌های گذرا و محدود، تغییر چشم‌گیری به وجود نیامد...کرشاو در این چارچوب می‌پرسد، چرا آلمانی‌ها تا پایان جنگ، مثل نوامبر سال ۱۹۱۸ در دوران جنگ جهانی اول، علیه هیتلر و ناز‌ی‌ها نشوریدند؟ و پاسخ می‌دهد: «ترور، رعب و وحشتی که دستگاه ناسیونال سوسیالیسم در دوران حکومت خود به‌راه انداخته‌ بود، چنان مرعوب‌کننده بود که تصور مقاومت و اعتراض را هم ناممکن می‌ساخت.»

خیابان در انتظار توست
اگر آشفتگی اقتصادی بیش از هر زمانی در تنگنایت گذاشته ، اگر بیم جنگ خواب از چشمت ربوده ، اگر حقوقت را ماه هاست که از تو دریغ داشته اند، اگر از بیم هزینه ی سنگین درمان و دارو رنج را به جان هموار میکنی و دندان به جگر میگیری، اگر ... نق زدن و گلایه کردن کافی است. پهنه ی خیابان در انتظار توست. صلح ، آزادی و رفاه را هیچ کس به تو ارزانی نخواهد کرد. 25 بهمن روز شوریدن بر مسببان شوربختی های توست. آری خیابان در انتظار توست
فکر کنم اوضاع کشور خیلی خرابه چون شبکه خبر امروز دوبار راجع به فواید پوست خیار برای صورت گفت !

از دریچه دوربین حکومت -فیلمی که تابحال ندیده اید
این فیلم گوشه ای از مستند سازی از جنبش سبز در سال 88 توسط یکی از ارگانهای امنیتی است.

هیچ نظری موجود نیست: