۰۲ خرداد، ۱۳۹۱

فیلم های تظاهرات چند هزار نفره علیه ناتو در واشنگتن/ امریکا + دستگیری و محاکمه آنارشیستهای ترکیه



اخبار عاجل: صبح زود 14 ماه مه در ترکیه 48 نفر از فعالین را که بیشتر آنان آنارشیست هستند بدلیل شرکت در تظاهرات اول ماه مه، روز جهانی کارگردر استانبول دستگیر کردند. روز سه شنبه و 4 شنبه 13 نفر از دستگیر شدگان آزاد برای 20 نفر قرار بازداشت و 15 نفر را دادگاهی کردند. فعلا 9 آنارشیست را به زندان محکوم کردند. پرونده بقیه برای زندان حبس و بند باز است و خطر بریدن زندان  برای بقیه نیز زیاد است. در زیر 3 فیلم از روز جهانی کارگر در ترکیه. در همبستگی با رفقای در بندمان اعتراض کنیم.

3 فیلم از روز جهانی کارگر در ترکیه
anarşist devrime faaliyetle 1 mayıs 2011
Anarşist Kadınlar 1 Mayıs'ta da Sokakta
Ekmek, Adalet ve Özgürlük İçin 1 Mayıs – 2012

Repressionswelle gegen Anarchist_innen in Istanbul

Wave of repression hits anarchists in Turkey following May Day demonstrations


بلوک سیاه در همبستگی   Black Bloc in Solidarity عکس از شیکاگو اعتراضات علیه ناتوجنگ و...

فیلم های تظاهرات چند هزار نفره علیه ناتو در واشنگتن/ امریکا- در این اعتراضات ضد جنگ 12 نفر زخمی و 60 نفر دستگیر شدند

Raw Video: NATO Protesters Face-off With Police

دو تا فیلم رسانه مستقل ایندیمدیا واشنگتن
 

 چماقداران و شعبان های شیکاگو از نزدیک!فیلم

 گزارش صدای آلمان برای خواندن کل گزارش روی تیتر آن کلیک کنیم.
 هزاران نفردر شیکاگو در اعتراض به جنگ و سیاست‌های ناتو به خیابان‌ها رفتند. این شهر میزبان اجلاس دو روزه‌ی ۲۸ عضو پیمان آتلانتیک شمالی است. آلمان در آغاز نشست از تصمیم فرانسه برای خروج از افغانستان انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری آلمان از شیکاگو در آمریکا، هزاران نفر روز یکشنبه (۲۰ مه/ ۳۱ اردیبهشت) در خیابان‌های مرکزی این شهر به جنگ و سیاست‌های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعتراض کردند. شعار مشترک گروه‌های تظاهرکننده‌ی مختلف که صدها پلاکات و پرچم آمریکا را با خود حمل می‌کردند، این بود: «به دستور جلسه‌ی ناتو مبنی بر جنگ و گرسنگی نه بگویید!»

آینده‌ی افغانستان، موضوع محوری بزرگ‌ترین نشست ناتو


روی برخی از پلاکات‌های اعتراض‌کنندگان خطاب به اعضای ناتو نوشته شده بود: «اگر یکی را بکشی نامش قتل است و اگر صدها هزار تن را بکشی نامش سیاست خارجی است!». به گفته‌ی یکی از منتقدان سیاست‌های ناتو، «آنان به عراق حمله می‌کنند، سپس کنسرن‌های اقتصادی وارد می‌شوند و میلیاردها به جیب می‌زنند».
همزمان با اعتراض‌ها نشست اعضای ناتو و سران ارشد بیش از ۳۰ کشور جهان تحت شدیدترین تدابیر امنیتی آغاز شد. از محوطه برگزاری بزرگ‌ترین نشست تاکنونی ناتو با موانع فلزی و بتنی و پلیس‌های تا دندان مسلح حفاظت می‌شود. گشت با هلیکوپتر امنیت هوایی را تأمین می‌کند و قایق‌های مسلح پلیس اوضاع در ساحل را زیر نظر دارند. حدود ۳ هزار مأمور انتظامی و امنیتی مسئولیت تأمین امنیت نشست شیکاگو را بر عهده دارند.
محل برگزاری این نشست هم از نظر تظاهرکنندگان دور نماند. برخی از کهنه‌سربازانی که در قالب مأموریت ناتو در افغانستان حاضر بوده‌اند، قصد دارند با حضور در محل با اونیفورم نظامی، مدال‌های خود را به نشانه اعتراض پس بدهند. سازماندهندگان تظاهرات امیدوارند ده‌ها هزار تن به درخواست آنان پاسخ مثبت بدهند. نقطه‌ی آغاز تظاهرات همان مکانی است که باراک اوباما حدود چهار سال پیش در آن به‌عنوان ریاست جمهوری آینده‌ی آمریکا سخنرانی کرد.
نشست سران هشت کشور بزرگ صنعتی (گروه ۸) هم قرار بود در شیکاگو برگزار شود. این اجلاس اما به دلیل تظاهرات به محل استراحت و خانه ییلاقی رئیس جمهوری آمریکا در کمپ‌دیوید در ایالت مریلند منتقل شد.

سه فیلم از گفتگوی بین حزب چپهای آلمان، کمونیستهای شورایی، آتونومها و آنارشیستها...

فیلم اول : خروج از سیستم سرمایه داری- اما به کدام طرف؟ فیلم 150 دقیقه به زبان آلمانی است
RAUS AUS DEM KAPITALISMUS - ABER WOHIN?
vortrag  // deutsch  // 150 Min  // 20.12.2011  // Hits: 2.457
06.11.2011, Berlin - Dritter Diskussionsabend in der Veranstaltungsreihe "Was tun mit Kommunismus?". Auf dem Podium: Christian Frings, Bernd Gehrke, Detlef Hartmann, Lucy Redler, Michael Wilk.
Veranstalterin: Selbsthilfegruppe Ei des Kommunismus (SEK)
سوسیالیسم سابقا موجود چقدر سوسیالیستی بود؟ فیلم بحث به زبان آلمانی 150 دقیقه/ فیلم
WIE SOZIALISTISCH WAR DER "REAL EXISTIERENDE SOZIALISMUS"?
vortrag  // deutsch  // 150 Min  // 20.12.2011  // Hits: 2.521
01.11.2011, Berlin - Zweiter Diskussionsabend in der Veranstaltungsreihe "Was tun mit Kommunismus?". Auf dem Podium: renate Hürtgen, Helmut Bock, Christoph Jünke, Ralf G. Landmesser, Anne Seeck, Harry Waibel.
Veranstalterin: Selbsthilfegruppe Ei des Kommunismus (SEK)
چپها و سوسیالیسم واقعا موجود- فیلم گفتگو 130 دقیقه به زبان آلمانی/ فیلم
DIE LINKE UND DER "REAL EXISTIERENDE SOZIALISMUS"
vortrag  // deutsch  // 130 Min  // 20.12.2011  // Hits: 3.241
31.10.2011, Berlin - Erster Diskussionsabend in der Veranstaltungsreihe "Was tun mit Kommunismus?". Auf dem Podium: Bini Adamczak, Hauke Brenner, Thomas Klein, Elfriede Müller, Willi Hajek, Jörn Schüttrumpf und Monika Runge.
Veranstalterin: Selbsthilfegruppe Ei des Kommunismus (SEK)

هیچ نظری موجود نیست: