۱۶ شهریور، ۱۳۹۱

آرش را هم گرفتند! بسوی برلین، علیه قانون "محدوده تردد" پناهجویان Am 8. September nach Berlin



قانون "محدوده تردد" یعنی هر پناهجو موظف به زندگی اجباری در محدوده ای مشخص می باشد. خارج از این محدوده جرم محسوب شده، جریمه، زندان و خطر دیپورت به کشور مبدا است.
آرش دوست حسین پناهجوی معترض که از تاریخ 19 مارس برای مبارزه با قوانین ضد انسانی دست به اعتصاب زده است، به دلیل ترک محدوده تردد خود و حضور در شهر ورتسبورگ، توسط پلیس این شهر بازداشت شد.در اولین ساعات امروز پلیس محلی ورتسبورگ با مراجعه به چادر اعتراضی وی را به دلیل نقض قانون محدوده تردد، که اساسا وی از تاریخ 19 مارس این قانون را به رسمیت نشناخته و با پیوستن به اعتصاب 19 مارس شهر ورتسبورگ متن آن را زیر پا نهاده است،بازداشت و به ایستگاه پلیس در خیابان آگوستین شهر ورتسبورگ منتقل کرد. کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان اعلام می دارد که همچون آرش دوست حسین محدوده تردد را به رسمیت نشناخته و نمی شناسد و برای برداشتن ورق پاره ای به نام محدوده تردد تا آخرین لحظه در کنار هم سنگر خود مبارزه خواهد کرد.بازداشت شرم آور آرش دوست حسین بیانگر هیچ چیز جز جاری بودن یک مبارزه تمام عیار میان پناهجویان اعتصابی و حاکمیت نیست ، به همین منظور، کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان اعلام می کند که جمیع پناهجویان اعتصابی در آلمان از همین لحظه وارد اعتصاب غذای خشک شده و تا آزادی بی قید شرط آرش دوست حسین، اعتصاب خود را نخواهند شکست
Protestmarsch der Flüchtlinge von Würzburg nach Berlin
Am 8. September 2012 wollen Flüchtlinge aus bayerischen Lagern einen Fußmarsch nach Berlin starten. Sie fordern die Abschaffung aller Sondergesetze, die Flüchtlinge bedrängen: die Lager- und Residenzpflicht, die Gutscheine und Fresspakete, die Abschiebungen.

رفقا مبارزه علیه قانون "محدوده تردد" و اعتراض علیه نگهداری اجباری پناهجویان در مسکن های مخصوص و گتو کردن، سالهاست جریان دارد. دهه پیش بچه های کاروان که از دل خودسازماندهی پناهجویان، مبارزاتشان را شروع کردند، نتوانستند بخصوص این قانون "محدوده تردد" را از میان بردارند. کاروان با توجه به دستگیری آرش مجددن در پی ادامه مبارزه سازماندهی کرد و فراخوان راهپیمایی بطرف برلین داد. پس همراه شو عزیز!

·                          The Caravan for the Rights of Refugees and Migrants
·                          The VOICE Refugee Forum
·                          Plataforma Berlin
·                          Karawane München
·                          No Lager Network
·                          Deutschland Lagerland
·                          Kunst gegen den Strom
پناهجویان اعتصابی که در سراسر آلمان دست به اعتصابی هماهنگ و قدرتمند زده اند تصمیم دارند که در روز 8 سپتامبر 2012 حرکتی در دو مسیر مجزا را به سمت شهر برلین آغاز کنند و با تحصن در این شهر به دولت آلمان نشان دهند که هرگونه اقدام دولت برای اجرای قانون ضد انسانی دیپورت، پاسخی درخور از سوی جنبش پناهجویی به همراه خواهد داشت و با صدایی بلند تر از همیشه فریاد بزنند که تا برچیده شدن کمپ های اسف بار پناهجویی دست از مبارزه بر نخواهند داشت. پناهجویان اعتصابی آلمان در شهر برلین به گرد هم خواهند آمد و برای این گردهمایی، به طور عملی متن قانون محدوده تردد را، که طبق آن هر پناهجو موظف به زندگی اجباری در محدوده ای مشخص می باشد، زیر پا خواهند گذاشت و طی یک حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده،که فارغ از هرگونه دخالت حزبی و گروهی صرفا به دست پناهجویان پیشبرده خواهد شد، برای برداشتن قانون محدوده تردد به گرد هم خواهند آمد.
 همانطور که گفته شد این گردهمایی از دو مسیر مجزا عبور خواهد کرد که مسیر اول مسیری پیاده از شهر ورتسبورگ، بعنوان شمالی ترین شهر ایالت بایرن به مقصد برلین خواهد بود و مسیری دیگر توسط وسایل نقلیه از غرب کشور آلمان خواهد گذشت و هر دو در یک زمان مشخص، در شهر برلین به یکدیگر خواهند پیوست. این حرکت توسط پناهجویان دو استان جنوبی کشور آلمان (بایرن و باتن بوتنبرگ)، که بناست از شهر ورتسبورگ استان بایرن آغاز کننده این حرکت باشند شروع خواهد شد اما مختوم به این دو ایالت نخواهد بود. طی این حرکت اعتراضی قرار است که از پناهجویان مستقر در کمپ های شهرهایی که این دو مسیر از آنها عبور می کنند دعوت حضوری برای پیوستن به چنین اعتراضی بعمل آید.
 ما از همه گروه ها،افراد و فعالین دعوت می کنیم تا همبستگی خود را با پناهجویان و مطالبات آنان اعلام دارند و برای اعلام این همبستگی در این راه به ما ملحق شوند.
 ارتباط کلی:
Telefon: 017679837911
ارتباط با کار گروه ارتباطات:
ارتباط با کارگروه تدارکات:
ارتباط با کارگروه رسانه:
ارتباط با کارگروه مستند سازی:
ارتباط با گروه مالی:
مطالباتی که این حرکت اعتراضی در پی تحقق آنهاست و بی شک تا دستیابی به بند بند آن، از پای نخواهد نشست:
1-لغو قانون دیپورت
2-لغو قانون محدوده تردد
3-لغو اقامت اجباری در کمپ های پناهجویی
4-پناهندگی یک لطف نیست،بلکه یک حق است
The video is a result of the Film Workshop developed during the BREAK ISOLATION REFUGEE CAMP in Erfurt 2012
BREAK ISOLATION Refugee Camp in Erfurt 2012 - thevoiceforum.org/node/2707
dear all
we will need some more tents and sleeping bags.please collect all of these and please bring it to the protest tents that we have already in cities.
time is short,we just have 1 day!
دوستان عزیز
ما به چادر و کیسه خواب بیشتری نیاز داریم، لطفا اینها رو جمع آوری کرده و به چادر های اعتراضی موجود در شهر ها برسونید

۲ نظر:

ناشناس گفت...

arsh jan xob shod omedi siaset haye kesif e zede ensani gerb ra didi oropa be xosos alman be endaze kafi etelat rejime zede merdomi ra sazemandehi kerde... benaberin ma hij tevehomi az in doleteha nedarim dar axer berat arezoye mofagiyet ve mogavemet dram roza jan memnun az kament besyar ensani dream...mesoud

Rosa گفت...

سلام مسعود جان
فعلا دو تا از رفقا در بندند!
و ما انتظار میکشیم نوبت مان را!
پایدار باشید.