۰۱ بهمن، ۱۳۹۷

سپیده قلیان و اسماعیل بخشی را برای سربه نیست کردن ربودند؟ + فایل صوتی پدرِ سپیده

سپیده قلیان و اسماعیل بخشی را پس از نمایش تلویزیونی -اعترافات اجباری- دوباره با ضرب و شتم دستگیر کردند.
ساعاتی بعد از پخش «مستند طرح سوخته» از تلویزیون جمهوری اسلامی که در آن اعترافات بازداشت شدگان در زیر شگنجه پخش شده بود، ماموران امنیتی بار دیگر سپیده ی قلیان فعال اجتماعی در خوزستان را بازداشت کردند. سپیده ی قلیان پیشتر همراه با اسماعیل بخشی در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه دستگیر شده و از جمله کسانی بود که شهادت داد اسماعیل بخشی در جریان بازداشت و در دوران بازداشت به شدت شکنجه شده است. گزارش های دیگر حاکی از آن بود که خود وی نیز در دوران بازداشتش مورد شکنجه قرار گرفته است.
سپیده ی قلیان بعد از پخش فیلم اعترافات به آن واکنش نشان داد و در حساب توئیتری خود نوشت: این تصاویری که از من پخش شد گواه دیگری در اثبات حرف‌هایم مبنی بر شکنجه شدن در طول مدت بازداشتم بود. جدی‌تر از قبل به پیگیری شکنجه شدنم خواهم پرداخت و حالا که اعترافاتم پخش شد خواهان علنی برگزار شدن دادگاهم هستم.
ماموران امنیتی صبح روز یکشنبه او را مجددا بازداشت کردند. بنابر گزارش ها، امنیتی ها بدون هیچ گونه حکمی به محل سکونت سپیده ی قلیان یورش آوردند و وقتی با اعتراض برادر او مهدی قلیان روبرو شدند، او را نیز با خود بازداشت کرده و به محل نامعلومی بردند.

دستگیری مجدد سپیده قلیان و اسماعیل بخشی پس از پخش اعترافات اجباری!
سپیده قلیان بە مرگ تهدید شد
 🔻به گفته پدر⁧ سپیده قلیان ⁩ساعت ۷ صبح روز یکشنبە (۳٠ دی/۲٠ ژانویە) ۱۲ مامور مرد و دو مامور زن با خشونت بە منزل شخصی وی یورش بردە و ضمن شکستن دندانهای پسرش او را همراه با سپیدە بازداشت کردەاند. 🔻پدر سپیدە اعلام کردە است مأموران وی و همسرش را کتک زدەاند و سپیدە را تهدید بە مرگ کردەاند. 🔻بە گفتەی وی مأموران ادارە اطلاعات شوش حین مراجعە، او را تهدید بە بازداشت کردەاند.
«فرزندانم را با دست بند و پابند بردند و گلوی همسرم را با کارد زخمی کردند»
https://youtu.be/eYUcHjRq-YI



 اسماعیل بخشی پس از پخش 'اعترافات' دوباره بازداشت شد
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه می گوید که اسماعیل بخشی از نمایندگان این سندیکا که ماه پیش آزاد شده بود مجددا پس از اقدام تلویزیون ایران به پخش آنچه "اعترافات" او خوانده شده بازداشت شده است.
این سندیکا یکشنبه شب در بیانیه کوتاهی نوشت: "بر اساس خبری که دریافت کرده ایم دقایقی پیش تعداد زیادی نیروی مسلح همراه با چهار ماشین پاترول به خانه اسماعیل بخشی هجوم برده و او را باز داشت کرده اند. هویت افراد مسلح تا ارسال این‌خبر نا مشخص اعلام شده است."
هیچ‌چیز به اندازه کسانی که «نمی‌ترسند» جمهوری اسلامی را «نمی‌ترساند». 


گزارش ایران اینترنشنال: سپیده قلیان فعال اجتماعی، صبح امروز به همراه برادرش بازداشت شد
https://youtu.be/ePOf7g5iciw

  لعنت به این زندگی
https://twitter.com/jumpAvocado/status/1087096045992112134


🔴فوری اسماعیل_بخشی به سبک مافیای سیسیلی ایتالیا، البته در شوش حکومت جمهوری اسلامی ایران ربوده شد.
https://twitter.com/Ti_BAG97/status/1087095577169530880
دقیقا یعنی چی ربوده شد ؟؟؟؟!!!

یعنی اینکه چهارتا پاترول رفته در خونه ش بدون هیچ حرفی با زور اسلحه و باتوم و شوکر و اسپری بهش چشم بند، دست بند و پا بند زدن و بدون کوچکترین توضیحی با خودشان بردنش

 زن سعید امامی:من اسراییل نرفتم باور کنید من اسراییل نرفتم.
 بازجوی جمهوری اسلامی: خب اگر ما کاری کنیم که رفته باشی چی؟
https://twitter.com/Sohrab_66/status/1086732114945560579

صفحه نخست » ای شکنجه گر مفلوک! تو «سپیده» را شکنجه می کنی تا «ساشا» سه تا سه تا دختر به رختخواب ببرد!؛ ف. م. سخن
https://news.gooya.com/2019/01/post-22639.php

اسلام واقعی اینجاست !! کاری که ج.ا با اسلام کرد، مغول با ایران نکرد ! از احتکار برنج و سفر مکه... تا سفر مکه و حوریان زمینی !! «ساشا»
https://twitter.com/SETAREHbarandaz/status/1087120504421523458

یک جلسه‌ی تشکیلاتی در تهران vs عکس همان کافه همان میز در دزفول
https://twitter.com/saeedsfj/status/1086755936801378306
این عکس در مستند طراحی امروز تحت عنوان "جلسه تشکیلاتی در تهران" منتشر شد. قابل توجه مستندسازان وطن دوست عرض میکنم این عکس در کافه سوال در دزفول خ شریعتی نبش حافظ گرفته شده و میتونید برید ملاحظه بفرمایین! بعد جلسه تشکیلاتی؟ مرد حسابی کشک چی پشم چی؟ می برین و میدوزین؟ شرف؟

بر اساس آخرین خبر رسیده ساعت ۲۳/۵۵ دقیقه امشب یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ماشین‌های پاترول [احتمالا لندکروز] که حامل تعداد زیادی نیروی مسلح بوده، به خانه اسماعیل بخشی حمله‌ور شده و‌ اسماعیل بخشی را به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند.
این لشکرکشی تنها از سر استیصال صاحبان سرمایه و حامیان آنها به خواست و مطالبات کارگران است.

 پدر سپیده قلیان: 12 مامور مرد و دو مامور زن با خشونت ریختند خانه، دندان‌های پسرم را شکستند من و همسرم را کتک زدند گفتند دخترت را هم می کشیم + فیلم مصاحبه
مصاحبه مسیح علینژاد با پدر سپیده قلیان
 پدر⁧ سپیده قلیان ⁩ امروز گفت: نحوه‌ بازداشت جنایت و شکنجه‌ی محض است. با ناراحتی و‌ نگرانی شدید می‌گوید: ساعت ۷صبح ۱۲مامور مرد و دو مامور زن با خشونت ریختند خانه،  دندان‌های پسرم را شکستند من و همسرم را کتک زدند گفتند دخترت را هم می کشیم. خواهش می‌کنم نگذارید بچه های ما را بکشند.
پدر ⁧ سپیده قلیان ⁩ در ادامه گفت: این همه سال داستان دو طفل مسلم را برای ما گفتند با بچه‌های من بدتر رفتار کردند، با دیگ غذا زدند توی سر دخترم، سپیده فریاد می‌زد. دست و پای پسرم را بستند انداختند صندوق عقب ماشین. من رفتم اطلاعات شوش گفتند تو را هم بازداشت می‌کنیم.
پدر ⁧ سپیده قلیان ⁩ می‌گوید که جان سپیده و برادرش در خطر است، یکی از ماموران لحظه بازداشت فریاد می‌‌زد همه ولش کنن، من یکی ولش نمی‌کنم، می‌کشم این دختر رو. پسرم التماس می‌کرد به من که تو رو خدا نگذار منو ببرن تمام سر و صورت پسرم پر از خون بود اصلا نمی‌دونم سالم بر می‌گردند. من فقط می‌خواهم صدای منو بشنوند نگذارند بچه‌های منو بکشند.
https://youtu.be/T6quf2qhiiM

ادامه اینجا

گزارش از دستگیری اول در زیر- برای خواندن مطالبدر منبع، روی تیتر آنها کلیک کنیم

شکنجه ی سپیده قلیان با فرستادنش به سلول زندانیان "داعش"ی و تهدید به مرگ پس از بازداشت

 


گفتگوی اختصاصی با پدر سپیده قلیان
https://youtu.be/eYUcHjRq-YI
«فرزندانم را با دست بند و پابند بردند و گلوی همسرم را با کارد زخمی کردند»

نحوه بازداشت امروز سپیده قلیان-مصاحبه مسیح علینژاد با پدر سپیده قلیان
https://youtu.be/T6quf2qhiiM

مصاحبه مسیح علینژاد با پدر سپیده قلیان !!! خدایا خودت رحم کن
https://youtu.be/e5GYXA5KwTo

پدر سپیده قلیان از حمله اطلاعات به خانواده اش و دستگیری پسر و دختر اش می گود
https://youtu.be/VPRZStACng8

☄️ کالبدشکافی یک اعتراف: نهادهای امنیتی دنبال چه می‌گردند؟ سپیده قلیان، فعال اجتماعی بازداشت شده
https://youtu.be/QPk3i4GfFAY

گزارشی از وضعیت چهار تن از بازداشت‌شدگان نشریه «گام»
علی امیر‌قلی زندانی سیاسی سابق و از اعضای تحریریه نشریه «گام» که طی روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی در بابلسر بازداشت‌شده بود به زندان اوین منتقل شد. علی امیرقلی سومین عضو تحریریه نشریه «گام» است که طی هفته‌های اخیر بازداشت می‌شود. پیش از او امیرحسین محمدی‌فرد و همسرش ساناز اله یاری و عسل محمدی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بودند. عسل محمدی پس از ۳۳ روز بازداشت با تأمین وثیقه ‌۴۰۰ میلیون تومانی از زندان سپیدار اهواز به‌صورت موقت آزاد شد، اما سایر اعضای تحریریه این نشریه  کماکان در بازداشت بسر می‌برند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی امیر‌قلی فعال کارگری و از اعضای تحریه نشریه گام که از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود در بابلسر بازداشت‌شده بود به زندان اوین در تهران منتقل شد.
منابع نزدیک به آقای امیر‌قلی به کمپین گزارش دادند که او به بیماری دیابت مبتلا است و باید حداقل ۴ نوبت در هر روز از انسولین خاصی  که پزشک معالجش برای وی در نظر گرفته است را تزریق کند.
تاکنون چهار تن از اعضای تحریریه نشریه سیاسی صنفی و فرهنگی آنلاین گام از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده اند. پیش از بازداشت علی امیر‌قلی، امیرحسین محمدی‌فرد و همسرش ساناز اله یاری و عسل محمدی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بودند.
نشریه سیاسی، صنفی و فرهنگی «گام»، تا کنون سلسله یادداشت‌هایی را با موضوع‌های کارگری و در پیوند با اعتراض‌های اخیر در ایران منتشر کرده است.
شب چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷، امیرحسین محمدی‌فر و همسرش ساناز اله‌یاری سردبیر و عضو تحریریه نشریه «گام» در منزل پدری خود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و کماکان در بازداشت بسر می برند.
همچنین عسل محمدی، دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران و یکی دیگر از اعضای تحریریه نشریه «گام» روز ۱۳ آذرماه بدلیل نوشتن مطالبی در حمایت از حقوق کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز در منزل شخصی خود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به اهواز منتقل شد.
این فعال حقوق کارگران روز ۱۵ دی‌ماه ۹۷، با تامین وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان تکمیل روند دادرسی از زندان اهواز آزاد شد.
امیر حسین محمدی‌فرد و علی امیر‌قلی پیش از این نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.
امیر حسین محمدی‌فر، روزنامه نگار چپ، از اعضای سابق دانشجویان آزادیخواه و برابر طلب تهران، عضو پیشین هیات تحریریه نشریه‌های دانشجویی خاک و آرمان نو و دانش‌آموخته علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور تهران است. محمدی‌فر در اسفند ١٣۸۷ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
امیر حسین محمدی‌فر در آذر ماه سال گذشته نیز در تجمع اعتراضی که نسبت به وضعیت رضا شهابی فعال کارگری برگزار شده بود به همراه ربابه رضایی همسر شهابی، یاشار دارلشفا و تنی چند از فعالان کارگری و مدنی بازداشت شده بود.
علی امیرقلی فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق پیش از این در دی‌ماه سال ۱۳۹۴ به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۹ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
جلسه دادگاه تجدیدنظر این زندانی سیاسی مورخ ۱۳ مردادماه سال ۹۵ برگزار شد و شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با قضاوت «قاضی قمی‌زاده» حکم ۱۹ سال و شش‌ماه حبس امیر (علی)امیرقلی را به ۸ سال زندان کاهش داد.
بر اساس این حکم، آقای امیرقلی از اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» تبرئه و به اتهامات «توهین به ائمه اطهار» به ۵ سال، «توهین به امام و رهبری» به ۱ سال و «تبلیغ علیه نظام» به ۲ سال و جمعاً به ۸ سال حبس محکوم شد که البته این حکم  تجمیع و قرار شد پنج سال آن اجراییشود؛ در زمان تحمل دوران حبس، به خاطر اعطای عفو نوروزی محکومیت آقای امیرقلی به دوسال و نیم حبس کاهش یافت.
او نهایتا روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، با اتمام محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

#اسماعیل_بخشی دستگیر شد/ بخشی که با طراحی صورت گرفته از صبح متواری شده بود و مقرر بود با برنامه ریزی صورت گرفته از کشور خارج و پروژه شکنجه سازی علیه نظام را در خارج از کشور اجرایی و ادامه دهد با اشراف موثر نیروهای امنیتی دستگیر شد.
https://twitter.com/FarsNews_Agency/status/1087227982480052224

محل دستگیری کجا بود؟

با اشراف موثر نیروهای اطلاعاتی درب منزلش رو شکستند و وارد شدند.
https://twitter.com/tonemahi/status/1087230846963134465

ظاهرا گروهکها به پنهان شدنش در منزل کمک‌کرده بودن

۱ نظر:

Rosa گفت...



این مامور امنیتی در بیرون از بازداشتگاه به #سپیده_قلیان حمله کرده ودر بازجویی هم حاضر بوده. او کیست؟


https://twitter.com/nikahang/status/1087191240435818496

ماموران زن، سر و گردن مادر سپیده را زخمی کرده‌اند. ماموران سپیده را با خودرو می‌برند. با پیگیری خانواده، معلوم می‌شودپرونده دست دادگستری شوش نبوده و از اهواز آمده بودند. خانواده باز پیگیر می‌شود، می‌گویند قوه قضاییه شاکی بوده و سپیده را با هواپیما برده‌اند تهران.


بعد از اینکه پدر و مادر سپیده از اهواز به شوش برگشته‌اند، همسایه‌ها گفته‌اند که ماموران به بهانه اینکه "دزدی شده" موبایل‌های‌شان را گرفته‌اند و فیلم‌ها را پاک کرده‌اند. دوربین‌های مغازه‌ها را چک کرده‌اند.

ظاهرا ضرب و شتم در خانه هم بوده و عده‌ای با موبایل ضبط کرده بودند. مادر سپیده به خاطر ضرب و شتم شکایت کرده. اما با پاک شدن موبایل‌های همسایه‌ها و پاک شدن فیلم دوربین مغازه روبه‌روی خانه، فیلمی برای مستند کردن ماجرا دیگر وجود ندارد.
https://twitter.com/nikahang/status/1087018548466237440