۱۰ مرداد، ۱۳۹۰

فیلم- امنه چشم های مجید اسید پاش را بخشید

Watch other related videos on http://www.lenziran.com - In an interview with BBC Persian TV , hours after she pardoned her lover from blindness on Sunday 31 July , Ameneh Bahrami said that she w3ants the Iranian government to pay for expences she made and that she would not accept the Dyeh , because in Islamic law the Dyeh for woman is half of the man .
میدونی چرا عصبانیه ؟ چون میگه ما رو 7 سال علاف کردی از صبح زود هم مشغول آماده کردن وسایل قصاص بودیم حالا میگی نه!!
بعد چند وقت يك خبر خوب شنيديم

رزا: آمنه برای دیه برابر مبارزه میکند. اومیخواهد مجید در زندان بماند و 100 میلیون دیه را گرفته برای معالجه صورتش خرج کند.

مجید هنوز برای جامعه خطرناک است و باید از ورود به جامعه امثال مجیدها جلوگیری کرد. او وقتی درمیابد بعد از بخشش آمنه کماکان برای پرداخت دیه در زندان میماند شروع به فحاشی میکند.
دولت که نقش اصلی را در گسترش فرهنگ مردسالاری دارد و در واقع او است که میبایست معالجه آمنه را بپردازد کنار کشیده و بدتر اینکه پول معالجه را صرف ایجاد قصابخانه (بیمارستان) دادگستری کرده تا در آینده نه چندان دور چشم ها را با اسید توسط قصابانش کور و دست و پا ها را قطع کند. سرمایه گذاری دولت بر روی مثله کردن انسانها سود آور تر و در تحکیم قدرتش پرثمر تر است.
ما بعنوان انسان تنها میتوانیم جلوی بخش کوچکی از اعدامها، کور کردنها و دست و پا بریدنها را بگیریم. آن هم تنها بعنوان قربانی و یا تشویق قربانی از صرفنظر کردن آنها از اجرای حکم قصاص. در بسیاری از موارد بعد از بخشش و صرفنظر قربانی از قصاص جنایتکاران دوباره به جامعه بازمیگردند. به همین دلیل بخش بزرگی از مردم مخالف بخشش توسط قربانیان خشونت هستند. اما اگر جنایتکاران و اسیدپاشان از جامعه دور باشند بسیاری از مردم به صفوف مخالفان اعدام و قصاص میپیوندند. مردم خواهان عدالتند نه بخشش. اما عدالت از مجرای "چشم در برابر چشم" نمیگذرد.
مورد آمنه و رسانه ای شدن پرونده در سطح جهانی، درخواست شخصی پزشکان معالج آمنه از صرفنظر کردن اجرای قصاص و کور کردن عمدی مجید اسیدپاش توسط قصابان دادگستری توانست از وقوع کور کردن اجباری مجید جلو گیری کند. آمنه با تمام مصاعب توانست تصمیمی انسانی گرفته و با قاتلان و جنایتکاران رژیم همدست نشده و حتی برای نگهداشتن مجید در بند و دوری جنایتکار از جامعه به اسم پرداخت دیه بخش وحشت زده از آزادی اسیدپاش کماکان سر موضعی را با خود همراه کند. مجازات آری اما نه کور کردن عمدی خواست کنونی جامعه ایرانی است.
از آنجا که قرار نیست دولت یک قران هم برای معالجه آمنه هزینه کند، این مهم بر عهده همه ما است که از نظر مالی و معنوی این زن جوان را در سطح جهانی حمایت کنیم.

از طرفی مسئولیت فردی در دیکتاتوری را نباید نادیده گرفت. تمام افرادی که در فیلم بالا برای کور کردن آماده و لباس اتاق عمل پوشیده اند قصابان رژیم در بیمارستان دادگستری باید شناسایی شوند و با اسم و آدرس به مردم معرفی شوند. آنها همان قصابان هیتلری"دکتر منگله" ها باید روزی بدلیل همدستی در جنایت رژیم مجازات شوند. اگرچه در فیلم فقط صورت 1 نفر بدون ماسک است، اما تیم فیلمبرداری در محل بوده و ما تنها بخش های کوتاهی را دیدیم ولی گویا از تمام لحظه ها فیلمبرداری شده و این فیلم ها تماما تا سرنگونی رژیم نابود نخواهند شد و روزی که دور هم نیست این قصابان رژیم باید جوابگوی اعمالشان به مردم باشند.
ایجاد فرهنگ همدست رژیم نبودن در اعدام و نقص عضو افراد با اسم اولیای دم بسیار مهم است. همزمان ما خواهان دور نگهداشتن قاتلان و اسید پاشان از جامعه هستیم. اینکار بدون عوض کردن قانون قصاص ممکن نیست. و در روند مبارزه مردم هم میدانند که بدون به زیر کشیدن رژیم هر ساعت در خیابانها جلوی چشم کودکان چوبه های دار بر پا خواهد بود. قانون قصاص یعنی با عفو کنی و فرد را به جامعه برگردانی یا قصاص کنی و فرد را به اصطلاح به جهنم روانه کنی. بسیاری برای دورنگهداشته شدن جنایتکاران بدلیل نبود آلترناتیو های دیگر تصمیم به قصاص میگیرند.
اولین قدم برای از بین بردن خشونت علیه زنان به زیر کشیدن رژیم است. رژیمی که در اولین لحظات قدرت گیری زنان را به تملک مردان در آورد. اسید پاشی نابود کردن کالای جنسی در تملک مردان است و نابود کردن مال و کالا (ی جنسی) مجازات دارد. نابودی آن برای مالک این حق محفوظ است. نگاه کنیم به مجازات زنان قاتل شوهرانشان.

به نظرم بخشی از گروههای به اصطلاح زنان با سکوت برگزار کردن این پرونده علیرغم مسئولیت خود در مطرح کردن آلترناتیو انسانی رفوزه شدند. زنانی از سازمانهای انتقامجو و طرفداران سفت و سخت اعدام اگرچه اکنون زیر شعار سنگسار نکنید، اعدام نکنید جمع شده اند، اما مشروعیت رژیم را در مجازات خاطی نمیبینند. اگرنه، آنها در حکومت مطلوبشان قرار است مخالف را از خایه هایشان آویزان کنند. آمنه ها با بخشش و صرف نظر از قصاص نه تنها با رژیم همدستی نمیکنند بلکه آب پاکی هم رود دست این بخش از اپوزیسیون طرفدار انتقام و قصاص ریختند.
علیه اعدام بودن هم البته بخشش جنایتکار نیست. دست آنها باید از جامعه بشری دور باشد و تنها بعد از فهم و به عهده گرفتن سهم خود در جنایت و بازسازی قوای انسانی شان میتوانند به آغوش جامعه برگردند.

بدون عدالت صلح امکان پذیر نیست.
اجرای عدالت نیز اجرای اعدام و قصاص مجرم نیست.
برای اجرای عدالت بدون نابودی فیزیکی و یا نقص عضو جنایتکاران انسان باید تعمق کرد...
ما نه فراموش میکنیم و نه میبخشیم.
اما اعدام هم نمیکنیم... رزا

با کلیک روی اینجا در ادامه مطلب میتوانید کامنت های مردم را در این رابطه بخوانیم.




امنه چشم های مجید را بخشید

دخترک سربلند، چه خوب نشان دادی که آمنه شاید زیبایی صورتش را از دست داده است، اما هنوز دلش زیبا ترین دختر دنیا است...

امیدوارم که بتونیم براش کاری بکنیم و نذاریم فراموش بشه

اين بهترين خبرى بود كه شنيدم . اين خانم سزاوار جايزه نوبل براى بخشندگى و صلح است . قلب پاك هيچ وقت سياه نمى شود .

من تهدیدهای او را جدی گرفتم و همان روز به پلیس اطلاع دادم اما پلیس گفت تا زمانی که جرمی واقع نشده نمی توان وارد عمل شد و او را بازداشت کرد...

پهلوانی و قهرمانی به زور بازو نیست. شاید اگر هر کدام از ما به جای تو بودیم, شعله های کینه و انتقام مانند اسیدی که چشمانت را ناجوانمردانه ازت گرفت رحم و شفقت را هم از ما می گرفت و به چیزی کمتر از قصاص راضی نمی شدیم. در جامعه ای که از در و دیوار آن خشونت می بارد چه قدر زیبا نشان دادی که چشم با نقص چشم دیگری بر نمی گردد و فقط خشونتی به خشونت های دیگر می افزاید. و تو قهرمانانه خشمت را فرو خوردی و به کالبد نیمه جان انسانیت جامعه روحی تازه دمیدی, از تکرار خشم پرهیز کردی و به قانون عقب افتاده ی قصاص دست رد زدی. باید بزرگمنشی را از تو آموخت چرا که امروز درسی بزرگ به همه ی ما آموختی و نامت را برای همیشه به عنوان یک قربانی خشونت جاهلانه که دلش مانند یک دریا بود و قهرمانانه نگذاشت که خشم انتقام بر او مستولی شود ثبت کردی.

امان از دل آمنه...فقط خدا میدونه چه قیامتی توشه ...امیدوارم علم پزشکی خیلی زود انقدر پیشرفت بکنه که بتونه یک صورت زیبا و جوان با عمل جراحی یا پیوند صورت بدست بیاره ....

کاش فراموشش نکنیم و هروقت به کمک نیاز دشت به یاد این کار شجاعانه اش بیفتیم

واقعا کار بزرگی کرد درود بهش

یه جایی باید این دور باطل قصاص قطع بشه!

اشکام سرازیر شدند...درود به تو دختر! بالاخره این سیکل معیوب و وقیحانه انتقام جوئی رو متوقف کردی! ای کاش بودم و دستانت رو می بوسیدم...کاش برادر داداشی که احتمالا خیلی ادعای پهلوونیش می شه یاد بگیره و فکر نکن اعدام سریع راه حله ....

محمد خانی کجاست يکی خبر رو براش ببره

ای کاش کسی پیش قدم شود تا برای باقی عمر آمنه نازنین پول جمع کنیم

درود بر آمنه عزیز که نشون داد انسانه حتی در کشوری که قانون جنگل و توحش حکمفرماست.

امیدوارم فکر نکنه کسی از این خوشحاله که یک حیوون مثل اون اسیدپاش چشماشو از دست نداده بلکه خوشحالیم از اینکه آمنه با همه سختی هایی که کشیده فریاد زد من انسانم.و همچنین امیدواریم که از نظر مادی همه انتظارات آمنه را برآورده کنند.

تقدیم به آمنه انسان ایرانی:

چشمان تو

به شب تار تباهی تابید

به درخشندگی پاک و ذلال مهتاب

اینجا که شب خفاشان

هر نگاه ذلالی را می کشت

تو به من آموختی

میتوان تابید به شب

و درخشید به گرمی طلوع خورشید

...

آمنه با اين كارش به همه‌ي دنيا درس بزرگي داد.

اما مجرم اين پرونده نبايد به اين آسوني وارد جامعه بشه.

آمنه در مصاحبه با بی بی سی گفت : مجید فکر میکرد من او را بخشیدم واو آزاد شده ومیره خونه بعد از اینکه گفتم باید 200 میلیون پول به من بده تا آزاد بشه شروع کرد به فحاشی کردن . من به قاضی گفتم این فرد برای جامعه خطر داره

کاری که آمنه انجام داد و باقی کسانی که در مقابل حکم وحشیانه ی قصاص شخص رو بخشیدند - نقطه ی شروعی برای پایان توحش در سطح جامعه هستش . فرهنگ چشم در مقابل چشم و خون در برابر خون عین قانون جنگل است .

تف به قوانین احمقانه جمهوری اسلامی. چرا باید بین قصاص و عفو یکی رو انتخاب کرد. اولی از قربانی یه جانی میسازه، دومی یه جانی رو بدون مجازات تو جامعه رها میکنه. اشکال یک مجازات متمدنانه چیه که این آقایان جمهوری اسلامی انقدر با تمدن و انسانیت مخالفند؟

آمنه در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفت وقتی از قصاص گذشتم فکر کرد قراره بره خونه. خودش و خونوداده اش دست و پامو می بوسیدن. وقتی گفتم تا 200 میلیون هزینه عمل و ... رو ندی، از زندان آزاد نمی شی؛ شروع کرد به فحش دادن.

مسلما آمنه آخرین قربانی اسید پاشی در ایران نخواهد بود. بیایید به جای شعار دادن از این واقعه شوم یک استفاده مثبت بکنیم و یک گروه به نام بنیاد آمنه برای جلوگیری از تکرار اسید پاشی و حمایت از قربانیان آن در ایران تشکیل دهیم. یادمان باشد آمنه چشم دوم خود را به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه درمان از دست داد.

در هر صورت باید مجازات زندان طویل المدت برای مجرم در نظر گرفته شود تا برای بقیه عبرت شود وگرنه با روند ناامنی فعلی باید شاهد افزایش اسید پاشی باشیم.

درود بر امنه

اگه قرار بود قصاص نتیجه بخش باشه، الان ایران باید جز کشورهای کم خشونت بود! می دونیم که نیست. پس دست کم از لحاض آماری _ گذشته از مسائل حقوق بشر _ قصاص سبب کاهش جرم و جنایت نمی شه...در ضمن قانون چشم در برابر چشم یک قانون خشن و غیر انسانیست که می تونه حتی خشونت رو در جامعه افزایش بده، روش های تنبیهی مختلفی الان در کشورهایی که قصاص رو از قوانینشون برداشتن وجود داره که به نظر نتیجه بخش تر میان... به هر حال درود بر او

اون تخم سگی که قرار بوده تو زندان این کار رو انجام بده و اون طرف رو با اسید کور کنه، تو خونه به زن و بچه اش میگه چکاره ست؟؟ شغلش چیه؟؟



هیچ نظری موجود نیست: