۰۱ دی، ۱۳۹۰

جنبش اشغال بانکها/ میادین اینباردر چین؟ + چند فیلم خبری

مردم چین علیه آلودگی محیط زیستشان که سبب انواع اقسام سرطان شده اعتراض کردند. هفته پیش نیز روستاییان علیه اشغال زمینهایشان جاده ها را بستند. زنده باد جنبش، پیش بسوی اشغال
China: 30,000 Haimen Residents "Occupy" Public Highway In Protest Of Coal-Fired Power Plants
فیلم سی ان ان

China protest in Times Square  فیلم یوتیوب

عقب نشینی دولت چین در مقابل اعتراضات مردمی  فیلمeuronews21/12
روز سه شنبه هزاران نفر در شهر هایمن در جنوب چین علیه آلودگی شدید یک نیروگاه زغال سنگ در این شهر تظاهرات کردند. به گزارش خبرگزاریها پلیس از گاز اشک آور برای مقابله با تظاهرکنندگان استفاده کرده است. دولت چین اعلام کرده که طرح گسترش این نیروگاه را به حالت تعلیق درآورده است. یکی از ساکنان این شهر می گوید: “ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که مقامات محلی چقدر به ما صدمه زدند. ولی با این حال ما به فرماندارمان اعتماد داریم.” همچنین پس از ده روز اعتراضات ساکنان روستای ووکان در جنوب چین به تصاحب زمینهایشان توسط دولت، مقامات این کشور قول داده اند با معترضین وارد مذاکره شوند. نگرانی مقامات چین از گسترش این تظاهرات به شهرهای دیگر این کشور، دلیل تعدیل موضع آنها عنوان شده است. دولت چین همچنین با آزادی سه تن از این معترضین موافقت کرده است.
تظاهرات روستائیان علیه تصرف زمینهایشان در چین- فیلم یرونیوز  15/ 12
هزاران نفر از ساکنان روستای ووکان در چین که به نماد مبارزات روستائیان علیه تصرف زمینهایشان تبدیل شده، راهپیمایی کردند. آنها با بستن جاده های منتهی به این روستا مانع رفت و آمد اتومبیلها شدند. روستای ووکان واقع در استان گواندونگ در جنوب چین قرار دارد.

فیلم جدید از جنبش اشغال در نیویورک / وال استریت20.12.2011
Occupy Wall St. Targets Trinity Church

خبری از خواهران اوکراینی در اعتراض به دیکتاتور روسیه سفید فیلم
بدرفتاری با فمینیست های نیمه برهنۀ اوکراینی در بلاروس
فیلم مصاحبه از کانال یرونیوز
دو تن از دستگیرشدگان فمینیست اوکراینی در بلاروس پس از آزادی از زندان از بدرفتاری مأموران امنیتی با خود خبر داده اند. فعالان فمینیست نیمه برهنۀ اوکراینی ضمن مصاحبه ای گفته اند که پلیس در مینسک، پایتخت بلاروس، آنها را دستگیر کرده و مأموران «کا گ ب»، سازمان اطلاعاتی بلاروس، با آنها بدرفتاری کرده اند. دو فعال فمینسیت اوکراینی از اجبار برای درآوردن لباس هایشان و رها شدن در جنگلی در جنوب مینسک، پایتخت بلاروس سخن گفته اند. یکی از آنها گفته است که مأموران مایع ضدعفونی سبزرنگی را روی موهایش ریخته اند و بخشی از آنها را با چاقو بریده اند. فعال فمینیست دستگیر شدۀ دیگر هم در مصاحبه ای گفت:« وحشتناک ترین لحظۀ حبس زمانی بوده که مأموران زندان قصد داشتند به ما تجاوز کنند.»
شکنجه زنان فمینیست اوکرائینی بدست مأموران امنیتی بلاروس
پلیس بلاروس معترضان نیمه برهنه اوکراینی را ربود فیلم

درگیری های شبانه در میدان تحریر شهر قاهره فیلم
در درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در شهر قاهره که از روز جمعه آغاز شده، دست کم سیزده نفر کشته و صدها نفر نیز مجروح شده اند. تظاهرکنندگان خواهان پایان حکومت نظامی در مصر هستند.

هیچ نظری موجود نیست: