۱۱ بهمن، ۱۳۹۰

راهپیمایی روز ۲۵ بهمن ، از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر به صرف چای و شیرینی‌ ،،!

اعتراضی که شروع نشده پایانش مشخص شده  راهپیمایی روز 25 بهمن از ساعت 4 الی 7 بعد از ظهر. این شورای امید بخش احتمالا سبز رنگ ، مگر مردم را برای مجلس ختم فرا خوانده که ساعت پایان را به این دقت مشخص کرده ، گویی در بلاد کفر برای یک راهپیمایی مسالمت آمیز از وزارت محترم وقت قبلی گرفته اند که ساعت شروع وپایان به این دقت درج شده . چشم ما میاییم و به برادران بسیجی قول می دهیم ساعت 7 خانه باشیم . واقعا همین دور وبر خودمان کدام یک از این اعتراضات مردمی این چنین به نتیجه رسیده که ما هنوز بر همان طبل می کوبیم. مردم مصر بعد از یکسال هنوز در میدان التحریر جمع اند و ما داریم سالگرد می گیرم برای چه؟ لابد برای اینکه یکبار دیگر امید خودمان برای آزادی را نا امید کنیم. البته بنده شخصا اعتقاد راسخ به وجود یک شورای هماهنگی دارم ولی برای جمع کردن وهماهنگی مردم نه اینکه یکی به میخ بزند یکی به نعل. بهر حال من هم امید وارم روز 25 بهمن یکبار دیگر مردم سبزم را در کنار یک دیگر ببینم برای رسیدن به حق آزادیشان ، ولی من قطعا ساعت 7 به دستور شورا به خانه بر نخواهم گشت

فراخوان راهپیمایی اعتراضی شورای هماهنگی راه سبز امید برای 25 بهمن
شورای هماهنگی راه سبز امید در آستانه ی ۲۵ بهمن و سالگرد حضور خیابانی مردم به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنین سالگرد آغاز زندان خانگی رهبران جنبش سبز در بیانیه ای از تمامی همراهان و حامیان جنبش سبز دعوت کرده از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر روز ۲۵ بهمن ماه در تهران در پیاده‌روهای خیابان‌های انقلاب و آزادی، حدفاصل میدان فردوسی و تقاطع نواب، و در شهرستان‌ها در خیابان اصلی هر شهر، بنابر تصمیم فعالان محلی، اقدام به پیاده‌روی سکوت کنند.
بنا به اعلام شورای سبز امید،‌ تنها کسانی که واجد شرایط باشند حق حضور در راهپیمایی را دارند و با متخلفان شدیداً برخورد خواهد شد.
وعده ما، 25 بهمن ساعت 16 حد فاصل میدان فردوسی تا تقاطع نواب - آزادی. منبع : صفحه فیسبوک 25 بهمن
باز هم تکرار مکررات! هم ساعت اشتباه (4 تا 7) به قول یکی از دوستان مجلس ترحیم، هم مسیر تکراری! تظاهرات ها باید به صورت گسترده از جنوب شهر و بدون محدودیت ساعتی شروع شوند. وگرنه باید یکسال دیگر دوباره 25 بهمن را به همین صورت تکرار کنیم. تازه اگر آن زمان هنوز فحطی نیامده باشد!
عصر ۲۵ بهمن؛ راهپیمایی سکوت
از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر روز ۲۵ بهمن ماه در تهران در پیاده‌روهای خیابان‌های انقلاب و آزادی، حدفاصل میدان فردوسی و تقاطع نواب، و در شهرستان‌ها در خیابان اصلی هر شهر، بنابر تصمیم فعالان محلی، راهپیمایی سکوت برگزار می شود.

صفحه فیس بوک بیست و پنجم بهمن نتایج «نظرسنجی برای مسیرها» برای تجمع 25 بهمن نتایج آن را تا به این لحظه به شرح زیر اعلام می کند. ما با انتشار نتایج در ظهر فردا کار را به دوستان برگزار کننده خواهیم سپرد. توجه کنیم که بیانیه دیروز گروه بیست و پنجم بهمن پس از همفکری با گروههای مرجع منتشر شد و وظیفه ما در مقام یک شبکه کمک به انتقال آرا اعضا و تلاش برای ایجاد همکاری بیشتر می باشد.
تهران: مسیر‌های منتهی به خیابان پاستور، محل حصر میرحسین 29.5 درصد
امام حسین به سمت میدان آزادی 20.3 درصد
آره دیگه من که با این وضعیت شرکت نمیکنم مگه جونمو از سر راه آوردم برم نزدیک بیت تو اون فضای نظامی

ترافیک کاندیداهای مجلس در مراسم‎های عزا
البته کاندیداها در این مراسم‎ها اقدام به دادن پاکت پول با محتوای مبلغی قابل توجه به صاحبان عزا که برای بعضا برای بار اول است که آنان را ملاقات کرده می‏‎کنند.
خاک بر سرِتون با این کاندید شدنتون .

قابل توجه بچه های جنبش سبز در گیلان : تظاهرات 25 بهمن در رشت: خیابان مطهّری به سمت چهار راه میکائیل برگزار می گردد از همین الان دوستانمان را با خبر کنیم ما پیروزیم V

دعوت مخالفان حکومت ایران به راهپیمایی اعتراضی «شورای هماهنگی راه سبز امید» با صدور بیانیه‌ای از شهروندان ایران خواسته است تا «راهپیمایی سکوت» برگزار کنند. این شورا متشکل از مشاوران و نزدیکان میرحسین موسوی و مهدی کروبی است که از زمان حصر خانگی این دو رهبر مخالفان، فعالیت خود را گسترش داده است.
شورای هماهنگی راه سبز امید از شهروندان ایران خواسته است که بدون توسل به خشونت در روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۰ در راهپیمایی سکوت در تهران و سایر شهرهای ایران شرکت کنند. سال گذشته در همین تاریخ ده‌ها هزار نفر از شهروندان ایران به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حمایت از اعتراضات مردمی در کشورهای عربی خاورمیانه و شمال افریقا دست به تظاهرات اعتراضی زدند. در پی این اعتراض که با حمله نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان بسیج به خشونت کشیده شد، آقایان موسوی و کروبی به همراه همسران‌شان در حصر خانگی قرار گرفتند.

فکر نمیکنم کسی‌ برای راهپیمایی بیاد، مردم منتظر اتفاقات بزرگتری هستند. پرداخت هزینه دستگیری و شکنجه برای همچنین راهپیمایی بالاست. یعنی‌ نمی‌ارزه که برای این جور راهپیمایی کسی‌ دستگیر بشه. راهپیمایی سکوت در این شرایط یک جور خوشبینی هست و کمی‌ خنده دار. این حکومت کارش از این حرف‌ها گذشته... باید جدی بود، خشمگین و انتقامجو، این ژستهای مظلومانه فقط باعث کشتن جوون‌ها میشه، باید مخفیانه جنگید یه جوری که آخوندها تو خیابون از سایه خودشون هم بترسند. باید تو تاریکی شب به درک فرستادشون. باید خائنین رو شناسایی کرد و به سزای اعمالشون رسوند، مبارزه باید هدفمند باشه، این راهپیمایی اگر با سکوت همراه باشه یعنی‌ تائید جمهوری اسلامی کنونی ولی‌ با چاشنی اصلاح طلبی، آقایون اصلاح طلب وقتتون تموم شده متأسفانه، مردم حاضر نیستند برای به قدرت رسیدن دوباره شما جون بدهند...
با این راهپیمایی های اینجوری هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
من از سال پیش به این باور رسیدم که تا زمانیکه توده جامعه ایران درد نان شب پیدا نکنن و ندونن که تجمعی برای نان هست و بهش نپیوندن اتفاقی نمی افته. باید از مشکلات اقتصادی استفاده کرد نه اینکه بگیم 700 روز از زندان فلانی گذشت و 80 روز از زندان اون یکی گذشت. به درک که گذشت. مگه تخم دو زرده گذاشتن واسه مردم؟ کمدی تر از همه این نامه هاست. میگن فلانی در قرنطینه اوینه و هر هفته واسه خودش نامه منتشر می کنه و امشب هم که به حول قوه الهی با صدای آمریکا مصاحبه کرد.:))

سایت "روز" با انتشار گزاشی از ایران خبر داده است که افزایش برخی شایعات در مورد بروز قحطی در نتیجۀ تحریم های بین المللی و همچنین نوسانات شدید ارزش دلار و طلا باعث شده که مردم در تهران و شهرستان ها با هجوم به فروشگاه های زنجیره ای مایحتاج خود را برای ماه های آینده خریداری و ذخیره سازی کنند.در تهران صف های طویل در مقابل فروشگاه های زنجیره ای باعث شلوغی خیابان ها و ایجاد ترافیک سنگین شده به طوری که نیروهای انتظامی برای برقراری نظم دست به مداخله زده و بعضاً محدودیت عبور و مرور وضع کرده اند.هجوم مردم به فروشگاه ها برای خرید و ذخیره سازی مایحتاج عمومی موجب افزایش بیشتر قیمت ها را نیز در پی داشته است.
کشتی‌ها در انتظار تخلیه  یکی از فعالان در بازار غلات اروپا به رویترز گفته است که کشتی‌های حامل غلات به مقصد ایران، در بنادر این کشور متوقف شده‌اند تا در نهایت مشخص شود پول فروشندگان چطور پرداخت خواهد شد.” یکی دیگر از فعالان در بازار غلات توضیح داده است: “صادرکنندگان غلات به ایران نمی‌توانند بدون دریافت پولشان، بار کشتی‌ها را خالی کنند، چون اگر ایران نتواند پول آنها را بپردازد، فروشندگان چند میلیون دلار ضرر می‌کنند.” او اضافه کرده است: “چون ارزش قراردادها و حجم غلاتی که به مقصد ایران ارسال شده‌اند، خیلی زیاد است، صادرکنندگان غلات نمی‌توانند پول خود را به صورت نقد دریافت کنند و ناگزیر به استفاده از خدمات بانکی هستند.” به گزارش رویترز، داده‌های شبکه بین‌المللی ردیابی کشتی‌ها در روز دوشنبه، ۳۰ ژانویه (دهم بهمن)، نشان می‌دهد که در بندر امام خمینی، یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های واردات غلات ایران، دست‌کم ۹ کشتی باری لنگر انداخته‌اند و کشتی‌های باری دیگری هم به مقصد این بندر در حال حرکت هستند. یک فعال در بازار غلات به رویترز گفته است: “هم‌اکنون ۱۱ تا ۱۲ کشتی منتظر تخلیه بار خود هستند. حدود ۹۰ درصد بار این کشتی‌ها غلات است و بیشتر آنها از روسیه، اوکراین یا کشور دیگری در منطقه دریای سیاه راهی ایران شده‌اند.”
پول داشته باشی همه چیز توی ایران گیر میاد از جانی واکر گرفته تا ماهی قزل الا .

مسئولان شبکۀ اجتماعی «توییتر» در آمریکا اعلام کرده اند که می خواهند در آینده با استفاده از فیلترهایی در کشورهای مختلف از انتشار مطالب و توییت های غیرقانونی جلوگیری کند. ویدئو خبری از یورونیوز

اخطار امنیتی: وب سایت کیهان (حسین شریعتمداری) آلوده به بد افزار جاسوسی می باشد...جدا از بازدید این سایت کثیف افزار بدون آنتی ویروس بروز شده خودداری فرمایید

صحنه هايي از بهمن سرنگوني 57براي بهمن قيام90 فیلم کوتاهی از قیام بهمن 57
Gissoo Shakeri گیسو شاکری - عصیان 1  یاشا قادین گیسو شاکری! موزیک ویدئو جدید

اخبار سینما
38th Student Academy Awards – "Bekas," Karzan Kader ویدئو کوتاه صحنه هایی از فیلم جدید کردستان
کارزان قادر کارگردان جوان سوئدی با فیلم “ بکاس” مدال نقره گرفت. بکاس فیلمی کوتاه از زندگی دو برادر کرد عراقی بی خانمان است که در زمان رژیم صدام سرگردانند و تحت تاثیر قهرمان یک فیلم تصمیم می گیرند خود را از این زندگی جهنمی نجات دهند و به آمریکا بگریزند. کارگردان این فیلم را با الهام از دوران کودکی خود ساخته است.

“روزی روزگاری در آناتولی” کارگردان نوری بیلگه جیلان در باره این فیلم دلهره آور می گوید :“داستان فیلم در دوازده ساعت اتفاق می افتد و ما باید آنرا در یک فیلم دو ساعته و نیمه نمایش می دادیم. تصویر کردن جزییات و نوشتن فیلمنامه کار سختی بود”
Once Upon a Time in Anatolia (2011) Movie Trailer HD – NYFF تیزر فیلم
Regisseur Nuri Bilge Ceylan معرفی فیلم به زبان آلمانی- ویدئو
Männer auf der Suche nach dem Tod

فیلم درگیری خیابانی در اوکلند/ کالیفرنیا

در روز 28 ژانویه پلیس اوکلند به معترضین با بمب آتشزا، گاز اشکاور حمله کرده و حدود 400 نفر را دستگیر کرد. فیلم های زیر صحنه هایی از سرکوب جنبش اشغال بانکها و میادین میباشد. این جنبش در امریکا بیش از 4 ماه است که با شروع اشغال وال استریت نیویورک در سراسر ایالتهای امریکا دوام دارد.
Occupy Oakland January 28, 2012 - Police Brutality
this is a police state

۰۵ بهمن، ۱۳۹۰

تخلیه اجباری و بشدت خشونت آمیز مردم فقیر از خانه هایشان در برزیل/ Sao Paulo

رزا: نیروهای سرکوبگر بسیار شبیه اند. فرقی نمیکند سوسیالیستها در قدرتند یا دمکرات مسیحی ها. هر دولتی فاسد است و علیه زندگی تنگدستان اقدام میکند. فیلم سرکوب دانشجویان در برزیل در اعتراض به گرانی بلیط اتوبوس قبلا همینجا خبر رسانی شد. ننگ بر سوسیالیست دولتی- پلیسی ویدئو - سرکوب شدید اعتراضات دانشجویان برزیل در دو روز پیش علیه گرانی بلیط اتوبوس.

در زیر ترجمه ای میل کوتاه خبری از برزیل.
Sao Paulo – Brasilien
تخلیه اجباری 1200 خانواده برزیل ی در سائو پائلو توسط 2000 پلیس تا دندان مسلح در ساعت 6 صبح در روز 22 ژانویه.
این خانواده های فقیر با زور و اجبار به شهر سان خوزه انتقال داده شدند. در این تخلیه اجباری خانواده ها، حداقل 2 نفر توسط پلیس برزیل کشته شدند. پلیس ضد شورش در صبح زود خانواده ها را با اسلحه و بمب آتشزا غافلگیر کرد و ماشین رسانه ها را به آتش کشید. بسیاری از مردم بشدت زخمی شدند. خانواده های انتقال داده شده به سن خوزه کماکان بی خانمان هستند. شرایط ویژه جنگی در شهر سان خوزه حاکم است. شهردار شهر سن خوزه "ادوادو کری" خانواده ها را به اردوگاه موقتی فرستاد. ساعاتی پس از انتقال خانواده ها به این اردوگاه موقت، پلیس امنیتی در این اردوگاه نیز به مردم آواره شده از خانه هایشان، مکررا با گاز و بمب آتشزا ، با توجیه جستجوی چند معترض، حمله میکند. اکنون در تمام شهر های بزرگ برزیل مردم در همبستگی با این خانواده ها و در اعتراض به سرکوب آنها تظاهراتهای حمایتی برگزار کردند.
در زیر چند فیلم از حمله پلیس به خانواده ها - مسئول این خشونت  دولت
Rousseff  ننگ بر شما و دولت سرکوبگرتان.


فیلم ها توسط امیلیو آستوتو به لابور نت آلمان در تاریخ 24 ژانویه فرستاده شد.
برای دیدن آنها اینجا را کلیک کنیم.
رزا: قرار است در سال 2014 در شهر سائو پائولو جام جهانی فوتبال برگزار شود و از همکنون مردم فقیر را سرکوب میکنند. این خانواده های کارگرانی هستند که شرکت تولیدی (انحصار/ کمپانی) آنها را در سال 2004 بیرون انداخته و آنها به اسم
Pinheirinho  ناحیه ای از شهر را اشغال کرده و تاکنون از 600 خانواده در سال 2004 به 1500 خانواده یعنی 6 هزار نفر افزایش یافتند.
پینهرینهو زاغه نشین نیست بلکه منطقه اشغال شده است که در مالکیت سابق سرمایه دار ورشکسته ای بود. این منطقه توسط کارگران بعد از اعلام ورشکستگی کامل انحصار/ کمپانی اشغال شد، کارگران بیکار این شرکت تولیدی بتدریج خانه های فامیلی را بخشا آجری- بتنی ساختند، اغلب خانه ها باغچه سبزیکاری دارند. البته بدلیل ادامه بیکار سازی و بحران سرمایه داری مردم گرسنه و بیکار نیز به اشغالگران سابق پیوستند و فعلا به اجبار این ناحیه با تراکم جمعیتی زیاد روبرو است. در این منطقه اشغالی مردم دارای کلیسا، کودکستان، مدرسه و سایر ساختارهای زندگی اجتماعی نیز میباشند که همه اینها را خود از همان سالهای 2004 به بعد بوجود آوردند. همچنین این محلات نیروی دفاعی و جنگجو دارد. "شوالیه های مدافع مردم" در فیلم زیر میتوان دید که چگونه با ابتدایی ترین وسایل آنها برای خود زره پوششی ساختند. آنها اعلام کردند که فقط برای دفاع از خانواده و خانه شان میجنگند.
Pinheirinho 2012 1 13 - YouTube.flv  video
Os soldados do Pinheirinho  video
جوانانی که (حدود 500 نفر) در هر حمله پلیس برای تخلیه ساکنین از سال 2004 مقاومت کرده و نگذاشتند خانواده ها بی خانمان شوند. اغلب نیروی مقاومت و دفاعی آنها از کارگران فلز و کارگران ساختمانی است.
Occupy Sao Paulo, Brazil: Pinheirinho Occupation resisting eviction now
گزارش رسانه دولتی:
Brazilian police clash with slum residents for second day
متاسفانه با حمله غافلگیر کنند بسیار شدید پلیس ضد شورش در چند روز پیش رویای زندگی خودمختار آنان پایان یافت. بدلیل مقاومت 8 ساله این خانواده ها، آنها را حتی پس از بیرون راندن و کوچ اجباری، در اردوگاه موقت شهر سن خوزه بشدت سرکوب کردند. ویدئو های زیر بخشی از سرکوب آنان است.
تنها با همبستگی بین المللی میتوان آنها را به خانه و زندگی شان بازگرداند.
Videos    بقیه ویدئو ها اینجا + fotos

شما میتوانید به زبانهای گوناگون در حمایت از مناطق اشغالی و خانواده های رانده و سرکوب شده به شهردار نامه بدهید:
اسم شهردار آشغال سرکوبگر
Eduardo Cury
Fax: (0055)(12) 3947-8039, http://www.sjc.sp.gov.br/
São José dos Campos, São Paulo
Brasilien

رزا: با تشکر زیاد از اکی برای ایمیل به همه رفقا. به نظرم بهتر است جلوی سفارت برزیل برویم. دولتی که توانایی ایجاد مسکن برای مردمش را ندارد و خانه های ساخته شده را هم روی سر زنان و کودکان خراب میکنند. ننگتان باد.


مطالب رسیده به وبلاگ/ رضا شهابی ترکوند...

تكذيبيه شهابى درباره ى مطلب مندرج در سايت سنديكا و تاييد مجدد بيانيه قبلى اش رضا شهابي در نامه ی دوم خود در ارتباط با جایزه ی حقوق بشر، بار ديگر اعلام كرده كه مهدي كوهستاني نه نماينده وي و نه همفكر او و نه نماينده هيچ كدام از تشكل هاي كارگري مي باشد.
متن نامه ي رضا شهابي در تكذيب مطلب سايت سنديكا به شرح ذيل است.

پیام رضا شهابی ، پیام استقلال طبقاتی است ! / بهزاد سهرابی
در مراسمی که ، در روز یکشنبه 11 دسامبر 2011 ، به مناسبت اولین سالگرد تاسیس " مرکز بین المللی حقوق بشر کانادا" در سالن رویال تورنتو این کشور، برگزار شد ، گردانندگان این مراسم بر اساس رای داوران (ICHR آی سی اچ آر) ، برای چند نفر از فعالین اجتماعی جوائزی تعیین نمودند. در این مراسم از جمله در بخش کارگری، لوح تقدیری برای رضا شهابی ، به عنوان مدافع حقوق کارگر در نظر گرفته شد که از طرف این مرکز به نمایندگی از ایشان به "مهدی کوهستانی نژاد " تحویل داده شد ؟!!!! در پی انتشاراین خبر ، رضا شهابی ، کارگر در بند وعضو هیئت مدیره و خزانه دار سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ، طی اطلاعیه ای به تاریخ 30 دیماه اعلام داشت :
" شنیده ام جایزه ای با عنوان حقوق بشر در حوزه ی کارگری به نام من اعلام و به شخصی به نام «مهدی کوهستانی» تحویل شده است. لازم میبینم به اطلاع عموم برسانم که نه بنده و نه هیچ یک از اعضای خانواده و نیز دوستانم که باور به استقلال کارگری دارند، در جریان این اتفاق نبوده ایم.همچنین لازم به توضیح است که «مهدی کوهستانی» نه نماینده و نه همفکر من است.در پایان از دوستان و عموم کارگران و تشکل های کارگری درخواست دارم که هر موردی را تنها با کمیته دفاع از اینجانب مطرح نمایند."
رضا شهابی در نوشته کوتاه خود ، پیام گرانمایه ای به جنبش کارگری می دهد . این پیام برای فعالین و پیشروان کارگری پیامی امید بخش و گویا و صد البته برای فرصت طلبان بُر خورده در آن ، پیامی مأیوس کننده ، همراه با نگرانی و ناامیدی است .

اطلاعیه اتاق پالتاکی زندانیان سیاسی «لوگوس» ... در رابطه با تغییر زمان جلسه
بدینوسله به آگاهی می رسانیم، جلسه ی پالتاکی روز پنجشنبه ۲۰۱۲/۰۱/۲۶ به علت تداخل هم زمان جلسات در روز یاد شده، موجب گردید تا مسئولین اتاق «لوگوس» جهت بهره مندی هرچه بهتر از اتاق های دیگر، تصمیم به تغییر زمان جلسه بگیرند. زمان تغییر یافته سومین جلسه پنجشنبه ۰۲/ ۰۲/ ۲۰۱۲ می باشد، که همچنین در اطلاعیه پیوست ارسال می گردد.
ایمیل مسئولین اتاق جهت دریافت اطلاعات و ارسال پیشنهادات:
نادر خلیلی khalilinader@yahoo.com
کریم خیاو iranhamrah@hotmail.com
فهرست برنامه ها: ساعت۱۹۳۰به وقت اروپای مرکزی ـ پخش سرود
ساعت ۲۰آغاز برنامه، صحبت های مقدماتی و بحث و تبادل نظر پیرامون زندان و زندانی سیاسی "نه می بخشیم ونه فراموش می کنیم".
ساعت ۲۱ بحث آزاد پیرامون سیستم های هرمی و نقش مخرب آن- زمان: پنجشنبه ۰۲/ ۰۱/ ۲۰۱۲
IRAN LOGOS ZANDANIAN SIASI آدرس: اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس»

خاکستری؛ خاطرات دختری ۴ ساله از اوین

خبرگزاری هرانا - وضعيت جسمانی علی افشاري، زندانی سياسی محکوم به اعدام به علت خونريزی داخلی بر اثر شکنجه‌ در زندان مرکزی اروميه وخيم است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، پس از گذشت چند روز از مجروح شدن علی افشاری زير شکنجه‌ی ‌مسئولان زندان، اين زندانی به‌ بيمارستانی خارج از زندان منتقل گشت اما علي‌رغم انجام معالجه‌ای ‌اساسی به ‌زندان بازگردانده‌ شده‌ است. وی دچار خونريزی داخلی شده ‌و حال وی وخيم می باشد. علی افشاری زندانی سياسی کُرد محبوس در زندان مرکزی اروميه، بنا بر رای دادگاه انقلاب شهر مهاباد به اتهام محاربه با حکم مرگ مواجه است

به مناسبت سی امین سالگرد قیام آمل
جلسه¬ ی پالتاك
زمان يكشنبه ۲۹ ژانويه ۲۰۱۲، مصادف با نهم بهمن ۱۳۹۰
http://www.youtube.com/watch?v=YNPNgKmw_yM
ساعت ۱۹ به وقت اروپای مرکزی، ۱ بعد از ظهر به وقت نیویورک و تورانتو - ساعت ۳۰ .۹ بعداز ظهر به وقت ایران .اتاق:
5 Bahman Amol
Middle East / Iran
موضوع:  خاطراتی از برخی رفقای رهبری قيام آمل
با شركت رفقا :  جابر كليبی، نوال محسن، شهرزاد مجاب، امير حسن پور، مريم جزايری
برگزار كننده: كميته¬ ی بزرگ¬داشت سی امين سال¬گرد قيام آمل*
* اين كميته به منظور گرامی¬داشت اين قيام تشكيل شده و می¬خواهد با برگزاری چند جلسه در پالتاك نسل جوان را با اين رويداد تاريخی آشنا كند.
رفقايی كه علاقمند به بيان خاطرات خود از اين قيام هستند می¬توانند از طريق آدرس زير با رفيق "شهاب سيروان" تماس گيرند.
ای¬ميل: shsirvan@gmail.com  جزييات و تاريخ جلسات بعدی در اطلاعيه های بعدی و به¬ زودی اعلام خواهد شد.

سرودهای انقلابی
Blow-up   video

۰۴ بهمن، ۱۳۹۰

جنگ جنگ تا پیروزی؟ جنگ را به جنگ داخلی تبدیل کنیم!

نه به آغوش متعفن "ضد امپریالیستی" رژیم اسلامی،

نه به سربازان متجاوز "امپریالیستی"...

پدافند هوایی حکومت نباشیم!

جنگ را به جنگ داخلی تبدیل کنیم!

جنگی اعلام نشده  «شرايط کنونی يکی از آن لحظات نادر تاريخی است که هم شرکت های بزرگ نفتی و هم اسرائيل همزمان کاخ سفيد را به سوی حمله به ايران هل ميدهند»
روشنگری.اقدامات و اظهارات تحريک آميز مقامات رژيم-از قبيل تهديد به بستن تنگه هرمز يا حمله به سفارت انگليس در شرايطی صورت ميگيرد که حساسيت آن را ميتوان با وضعيت آغاز حمله آمريکا به عراق - که قرار بود با حمله به ايران «تکميل» شود - مقايسه کرد. حساسيت اوضاع به حدی است که بسياری در غرب وقوع جنگ را حتمی ميدانند. ازجمله الکساندر کابرن تحليلگر مسايل سياسی در آمريکا در يادداشت کوتاهی در نشريه اينترنتی کانترپانج تاکيد ميکند ديگر مساله اين نيست که جنگ صورت ميگيرد يا نه. به نظر او درست مانند عراق، اقدامات جنگی با تحريم ها و عمليات نظامی سری آغاز شده است، ولی با توجه به بيزاری مردم از شروع يک جنگ ديگر در خاورميانه، اين بار اقدامات جنگی بدون اعلام علنی صورت گرفته و آمريکا مشتاقانه منتظر اقدامی از طرف ايران برای اعلام علنی جنگ است.  در شرايطی که تحليلگران مطلعی مثل کابرن را بطور جدی نگران کرده است، اظهارات و اقدامات تحريک آميز رژيم و عوامل به مثابه دعوت به حمله ايران محسوب ميشود و عمق بی مسووليتی اين رژيم به نمايش ميگذارد....

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اخلالی در فروش نفت ایران انجام شود، قطعا تنگه هرمز بسته خواهد شد. کوثری با بیان اینکه در صورت بسته‌شدن تنگه هرمز آمریکا با همه هم‌پیمانانش قادر به باز کردن این تنگه نخواهد شد، گفت: اگر آمریکا بعد از بسته شدن تنگه هرمز به دنبال ماجراجویی باشد، ایران در کمترین زمان ممکن دنیا را برای آمریکایی‌ها ناامن خواهد کرد.
آمریکا ناو هواپیمابر "انترپرایز" را رهسپار تنگه هرمز می‌کند
ناو انترپرایز که قدیمی‌ترین و نخستین ناو هواپیمابر اتمی آمریکا است، حدود ۵۰ سال پیش ساخته شده است. قرار است این آخرین مأموریت ناو انترپرایز باشد و سپس تا پایان سال جاری از خدمت خارج شود. ناو هواپیمابر مجهزی که جایگزین ناو انترپرایز خواهد شد، ناو "یو اس‌اس جرالد فورد" است که تا سه سال دیگر آماده شده و به ناوگان ایالات متحده خواهد پیوست. هم‌‌اکنون ناوهای هواپیمابر "یو اس‌اس کارل وینسون" و "یو اس‌اس آبراهام لینکلن" در خلیج فارس حضور دارند.
یازده ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی آب های ایران
ایران در محاصره ناو های جنگنده آمریکایی به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا، لئون پانه تا، دیروز اعلام کرد که کشورش یازده ناو هواپیمابر خود را در خاورمیانه و خلیج فارس حفظ می کند و حضور این ناوگان گستردۀ دریایی در منطقه بخشی از راهبرد آمریکا برای حفظ حضور نظامی اش در آبهای نزدیک ایران و مقابله با تهدیدهای احتمالی این کشور است. وزیر دفاع آمریکا که این سخنان را در مقابل هزار و هفتصد سرنشین ناوهواپیمابر "اینترپرایز" ایراد می کرد تصریح نمود که این ناو هواپیمابر با عبور از تنگۀ هرمز و به منظور رساندن پیامی قوی به حکومت تهران وارد آبهای خلیج فارس می شود. آمریکا از سال ها پیش پنجمین ناوگان نیروی دریایی خود را در خلیج فارس و در پایگاه دریایی بحرین مستقر کرده است و اعزام دومین ناو هواپیمابر خود به خلیج فارس همزمان است با تهدیدهای اخیر ایران مبنی بر بستن تنگۀ هرمز..
حضور ناوگان ایالات متحده امریکا در خلیج فارس VOA   ویدیو
اسراییل تنها 12 ساعت پیش از حمله، به آمریکا خبر می دهد  ویدیو

کاترین اشتون: این تحریم ها سبب میشود که ایران سر میز مذاکره حاضر شود
اتحاديه اروپا، نفت، بانک مرکزی و تجارت طلا با ايران را تحريم کرد
آفتاب: وزارت خزانه‌داری آمريکا در اطلاعيه‌ای از تحريم بانک تجارت ايران خبر داد.
3بهمن: اتحاديه اروپا واردات نفت خام و ارتباط بانکی با ايران را ممنوع مي‌کند
فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات ایران احتمال داده که «این هیاهو و جنجال را روس‌ها برپا کرده باشند تا بتوانند نفت خود را به جای ایران بفروشند.»
وزارت نفت ایران با انتشار بیانیه‌ای به کشورهای اروپایی هشدار داد که عواقب تحریم نفتی ایران گریبان آنها را می‌گیرد و ایران می‌تواند به راحتی مشتری‌های جدیدی برای نفت خود پیدا کند.
سر میز مذاکره که حاضر میشه هیچی برای همه هم یک دست چایی تازه قند پهلو میریزه
بله،اینم یکی‌ دیگه از تاثیرات بسیار مفید مردم در بی‌ تفاوتی‌،با اینکارشون اول اقتصاد کشورو به لجن میکشن،بعد وقتی‌ رژیم مجبور شد باهاشون بره به میز مذاکره،دیگه براشون مردم ایران مهم نخواهند بود و فقط به فکر منافع دو برابر شده خودشون خواهند بود،ملّتم البته هنوز به امید این قهرمانان انسان دوست میمونند.

ویدیوئی از ازدحام جمعیت برای خرید و فروش سکه و دلار در بازار روبروی بانگ ملی دوشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۰
سپاه از سقوط ارزش ریال سود می‌برد اعضای سپاه در میان عناصر حکومتی هستند و از این طریق می‌توانند با نرخ مناسب دولتی، ارز خارجی بگیرند و بعد این ارز را با نرخ بازار آزاد بفروشند و سود به‌دست آورند. به گفته این مقام دولت آمریکا «در شرایطی که مردم عادی ایران برای خرید ارز مانند دلار و یورو مشکل دارند و باید با قیمت بازار آزاد آن را تهیه کنند دولتمردان ارشد این کشور و بازرگانانی که به سپاه و نهادهای تحت کنترل آن وابسته هستند می‌توانند ارز با نرخ رسمی به‌دست آورند. دیوید کوهن گفته است که افزایش بی‌سابقه نرخ ارز در ایران «باعث بالا رفتن نرخ تورم، بی‌کاری و نارضایتی داخلی شده است.» در تماس تلفنی بلومبرگ نیوز مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نگفته‌اند که براساس چه مستنداتی سپاه را به سود بردن در بازار ارز ایران متهم کرده‌اند. رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، به تماس تلفنی بلومبرگ نیوز برای واکنش به این اتهام وزارت خزانه‌داری آمریکا پاسخ نداده است.
بسیار ساده انگاری است ٫ اگر تصور کنیم سقوط آزاد ریال که بدون هیچ مقاومتی از سوی بخشهای فاسد اقتصادی حکومتی ادامه دارد٫ تنها یک موضوع اقتصادی است. در این میان یک سناریو احتمالی می تواند این باشد: سپاه و دولت احمدی نژاد با یکدیگر بر سر تقسیم اختلاسها و کلاهبرداریها درگیر هستند . سپاه و رهبری به بهانه سقوط پول ملی و عدم توانایی دولت در کنترل اوضاع و به بهانه گرانی و یا قحطی کودتا کند٫ و کنترل را یکپارچه در در دست نظامیان خود قرار دهد و اعلام شرایط اضطراری کند. دولت احمدی نژاد که اندک محبوبیت خود را در بین قشرهای فقیر از دست داده است ٫ بدون هیچ گونه مقاومتی قدرت را به سپاه واگذار کند.

آخ که چقدر دلمان از دستتان مرکوکروم است! اینروزها همه مان را عریان کرده اند و حالیتان نیست، البته عریانی چیز بدی نیست، منظورمان از آن عریانیهاست که بدجوری از آن بدتان می آید! از آن عریانی های زورکی و کهریزکی، اینروز ها با دلار 2000 تومن و سکه یک میلیون تومن بدجوری زورچپانمان کرده اند! اینروزها با غلط های بزرگ، بد جوری شلوارمان را پایین کشیده اند و کسی هم صدایش در نمی آید! اینروز ها سنگک هزار تومنی و مسکن فلان تومنی بدجوری بند تنبان را می برد، ولی باز ملت همیشه در صفحه خود را به نفهمی زده اند و غورباقه شان ابوعطا نمی خواند! اینروز ها وقتی زنی برهنه می شود، این خر مغزها بدجوری عریانی خودشان را می پوشانند و زیر آبی می روند!

بازدید کارشناسان انرژی هسته ای از ایران
کارشناسان آژانس روز یکشنبه ۹ بهمن ماه به ایران خواهند رفت.
The Most Dangerous Moment In History  ویدیو
2بهمن.وضعيت وخيم غذايي، قطع وسايل گرمايشی و کمبود دارو در زندان اوين
برف تهران، سلولهای سرد اوین

حرف‌شنوی مردم و ارتش از دیکتاتورها
چرا در آلمان، تا آخرین لحظه‌ی جنگ همه‌چیز به‌طور عادی در جریان بود؟: حتی تا ماه آوریل سال ۱۹۴۵، حقوق‌های کارمندان دولت مرتب پرداخت می‌شد؛ ارکستر سنفونی برلین در سالن باشکوه موسیقی این شهر برنامه‌ اجرا می‌کرد؛ تیم ورزشی FC بایرن ـ مونیخ، با تیم‌های کشورهای دیگر مسابقه می‌داد و اغلب برنده می‌شد و کارخانه‌های اسلحه‌سازی با ظرفیت کامل مشغول تولید سلاح‌های مختلف و گلوله‌های مرگبار بودند. حتی در روند تأمین مواد غذایی و سوخت و سوز و وسایل رفت و آمد مردم، با وجود کمبود‌های گذرا و محدود، تغییر چشم‌گیری به وجود نیامد...کرشاو در این چارچوب می‌پرسد، چرا آلمانی‌ها تا پایان جنگ، مثل نوامبر سال ۱۹۱۸ در دوران جنگ جهانی اول، علیه هیتلر و ناز‌ی‌ها نشوریدند؟ و پاسخ می‌دهد: «ترور، رعب و وحشتی که دستگاه ناسیونال سوسیالیسم در دوران حکومت خود به‌راه انداخته‌ بود، چنان مرعوب‌کننده بود که تصور مقاومت و اعتراض را هم ناممکن می‌ساخت.»

خیابان در انتظار توست
اگر آشفتگی اقتصادی بیش از هر زمانی در تنگنایت گذاشته ، اگر بیم جنگ خواب از چشمت ربوده ، اگر حقوقت را ماه هاست که از تو دریغ داشته اند، اگر از بیم هزینه ی سنگین درمان و دارو رنج را به جان هموار میکنی و دندان به جگر میگیری، اگر ... نق زدن و گلایه کردن کافی است. پهنه ی خیابان در انتظار توست. صلح ، آزادی و رفاه را هیچ کس به تو ارزانی نخواهد کرد. 25 بهمن روز شوریدن بر مسببان شوربختی های توست. آری خیابان در انتظار توست
فکر کنم اوضاع کشور خیلی خرابه چون شبکه خبر امروز دوبار راجع به فواید پوست خیار برای صورت گفت !

از دریچه دوربین حکومت -فیلمی که تابحال ندیده اید
این فیلم گوشه ای از مستند سازی از جنبش سبز در سال 88 توسط یکی از ارگانهای امنیتی است.

۰۳ بهمن، ۱۳۹۰

نه، نه، این کمونیست نیست! حمله استالینیست کمپوت شده به طرفداران رزا لوگزامبورگ در برلین

هر سال روز 15 ژانویه گروههای زیادی در سالروز قتل رزا لوکزامبورگ و کارل لیبکنشت در تظاهرات موسوم به ال- ال در برلین / آلمان شرکت میکنند.

هر سال استالینیستا و مائویست ها از این فرصت استفاده کرده و یکدستشان روی آنجای مردسالار شان و دست دیگر به چماق پرچم "پنج تن" مارکس- انگلس- لنین- استالین- مائو با اونیفورم های نظامی بر سر قبر "لیدی سرخ" علیه جنگ  وطرفدار صلح، گل های میخک میگذارند تا تنش هر سال در قبر هم از استالین و دیکتاتوری موجودش در مغز های "دمنس- آلزهایمر" گرفته بلرزد.
امسال چند جوان باورمند به کمونیست شورایی و مخالف سلسله مراتب و سلطه رهبران، با بالا بردن پلاکارد ویژه ای که عکس لنین، استالین و مائو را خط کشیده و زیرش نوشته: نه، نه، این کمونیست نیست! ، به استقبال این روز رفتند. البته استالینیستها که تنها روز آفتابی شدنشان در آلمان همین یکروز است، این پلاکارد را برنتافتند و دست به چماق به این جوانان با پرچم "پنج تن" شان حمله کردند، تا هیچکس یادش نرود که آزادی بیان در حکومت این رهبران چگونه بود. البته توصیه میکنم که سال دیگر در حمایت از این جوانان خوش ذوق "کمونیست شورایی" در تظاهرات ال- ال بطور وسیع شرکت کنیم و شر استالین را از سر "لیدی سرخ" کم کنیم.
بخصوص که دوران استالین کتابهای "رزا" کلا ممنوع شد و انتقادهای رزا هم به لنین و بلشویکها در مورد ایجاد دیکتاتوری بلشویکی در روسیه درست از آب در آمد. و اصولا هیچ مناسبتی نداره که در سالروز قتل یک زن انقلابی، کله مردان دیکتاتور و جنایتکاران حرفه ای را بالا برد.


پ.س. زباله های استالینیست خیلی تلاش کردند، بالا بردن این پلاکارد را به آنتی دویچ ها بچسبونند. اما نگرفت چون کار کمونیستهای شورایی بود که گویا عده شون هم کم بود و اگر در میان تظاهرات آنتی فاشیستها، گروههای طرفدار صلح، آنتی گلوبالیزم و ...نبودند آنها به حد مرگ توسط چماقداران استالینیست/مائویست کتک میخوردند. این را از صورتهای بر افروخته و طالبانی استالینیستها میشه خوب پیشبینی کرد.
fotos


در زیر به آلمانی در همین مورد اینجا را کلیک کنیم.
استالین و مائو هر کدام به تنهایی بیشتر از هیتلر کمونیست کشتند. یادمان باشد.
یادمان باشد که لنین دیکتاتوری حزبش را با توجیه دیکتاتوری پرولتاریا (تئوریزه شده از طرف مارکس) بنا کرد.
خوشحالم که بخشی از کمونیستها بلاخره در عمل با این جنایتکاران مرزبندی کردند. از آنها سال دیگر با شرکت فعال در تظاهرات ال- ال حمایت کنیم. رزا
kein gott. kein staat. kein vaterland
.
Nein, nein, das ist nicht der Kommunismus
Nein, nein, das ist nicht der Kommunismus
http://linksunten.indymedia.org/de/node/53387
Kommunismus - eine Klarstellung
Es ist absolut geschmacklos, dass mit Stalinplakaten auf einer Luxemburgdemo rumgerannt wird. Nicht nur, dass Stalin an sich Scheiße ist. Nein, er hat sogar eine Kampagne gegen sog. Luxemburgismus gestartet um emanzipatorischere Kommunist_innen zu verfolgen. Diese Geschichtslosigkeit von Teilen der Linken ist echt zum kotzen. Und nur weil der Stein blöd ist, ist das kein Grund Stalinos zu verteidigen. Die greifen den Stein nämlich nicht an, um deutschen Geschichtsrelativismus und Antikomunismus zu bekämpfen, sondern um selber die Geschichte zu relativieren und Stalin zu feiern.

در زیر به آلمانی در همین مورد اینجا را کلیک کنیم.

۳۰ دی، ۱۳۹۰

در اعتراض به بسته شدن "مگا آپلود" ناشناسان وبسایتهای اف.بی.آی و وزارت دادگستری امریکا را از کار انداختند.

 ما مردم ایم، ما ناشناسان.«همه جا هستیم، نمی بخشیم و فراموش هم نمی کنیم
stop this


Citizens of the United States, We are Anonymous
"we are anonymous
we are legion
we do not forgive sencorship
we do not forgive the denial of our free right of human being
to united state goverment, you should have expected us"
SPARTAAAAAAAAAAAAN!!
اخبار زیر بخشی از خبرهای یورونیوز فارسی میباشد. برای اطلاع بیشتر بروی ادامه مطلب کلیک کنیم.

گروه هکرهای ناشناس حملات خود به سایتهای اینترنتی بسیاری از موسسات و سازمانهای مهم را از عصر روز پنجشنه آغاز کردند.حملات آنان وقتی آغاز شد که مقامات آمریکایی، مگاآپلود، یکی از بزرگترین سایت هایی که فایل های اینترنتی را به اشتراک می گذارد، بست. «هکرهای ناشناس» در اعتراض به بسته شدن سایت مگاآپلود، به وبگاه مراکز مهم ایالات متحده آمریکا از جمله اف.بی.آی و وزارت دادگستری حمله کردند.همزمان صدها نفر در نیویورک با تظاهرات در مقابل دفاتر دو سناتوری که طرح ضد سرقت انتشارات اینترنتی را به کنگره آمریکا برده اند، اعتراض کردند. معترضان این طرح را محدویت زا و مانع دستیابی آزاد به اطلاعات اینترنتی می دانند. سایت های مهمی از جمله ویکی پدیا، به این طرح کنگره آمریکا اعتراض کرده اند. ویکی پدیا، روز هجدهم ژانویه ارایه خدمات وبگاه انگلیسی زبان خود را به مدت بیست و چهار ساعت متوقف کرد.سایت «مگاآپلد» یکی از پرطرفدارترین و بزرگترین وب سایت‌ها برای تبادل فایل های اینترنتی از سوی مقامات رسمی ایالات متحده آمریکا مسدود شد.
هکرهایی که با نفوذ به پایگاه اینترنتی موسسه تحقیقاتی استراتفور، به شماره‌ کارت های اعتباری مشترکان این موسسه دسترسی پیدا کرده بودند، اعلام کردند که اطلاعات مندرج در دومیلیون و هفتصد هزار ‌ایمیل محرمانه و خصوصی این شرکت را منتشر خواهند کرد. گروه «آنونیموس» که این حمله سایبری را انجام داده، قصد دارد یک میلیون دلار حاصل از این عملیات را به امور خیریه اختصاص دهد.

اخبار زیر بخشی از خبرهای یورونیوز فارسی میباشد. برای اطلاع بیشتر بروی ادامه مطلب کلیک کنیم.
Facebook: Making Your Political Opinions Less Private Since 2012
من کس دیگر است (درباره فیسبوک و سلطه) / کیانوش دل زنده
شماره ی اول «مطالعات جـنـسیـت» را از اینجا دانلود کنید.pdf

«کرکس‌ها متحد می‌شوند» برای بستن وبلاگم ...

از آنجایی که برای بستن وبلاگم و همچنین تهدید به بستن اکانت اینترنتی ام در 4 شرد و بقیه جاها بشدت تحت فشار هستم، این نوشته شتابزده را (که شاید آخرین پست در اینجا باشد) همینجا قرار میدهم.

آنهایی که قصد اعدام و حذف اینترنتی من را در شبکه جهانی دارند، همان مترسک هایی هستند که من را در اتاقهای اینترنتی شان عملا در جلوی چشم صدها نفر حتی بدون یک توضیح محکمه پسند در 4 چوب همان قوانین "من" در آوردی اتاقهای اینترنتی شان به آشکار حذف کردند و البته این کار بدون اعتراض انجام نشد.

لینک زیر که مجموعه ای از این عملیات را در تاریخش توضیح داده است.
نوشته هائی علیه چپ اردوگاهی، نئو استالینیستها، کارمندان جدید سیستم..."¡No pasarán!"

فایل ها و نوشته هایی که در اتاقهای خصوصی شبکه چت فارسی که از طرف دوستان بسیاری بدست من رسیده (و من فعلا بدلیل خصوصی بودن، آنها را درج نمیکنم، همچنین ایمیل های تهدید آمیز جایشان محفوظ است) اغلب آنها نشان از حمله شنیع و بی گدارترین لغاز و تجسس در زندگی خصوصی من و کودکم میباشد. گویا سردسته این نوع حمله ها فعلا "صفورا" مبصر اتاق اتحاد سوسیالیستها است که به گفته خودش 8 سال است که با انطباق عکسهای کودک من با افرادی که احتمالا میتوانند پدر او باشند، سرگرم است.

صفورا که مانند بقیه همکارانش تراز و پرواز ..خود را فمنیست و چپ و مترقی میداند، صفورا عامی ترین و سطحی ترین افکار را راجع به زنان دارد. این خود "باکره خوانده" ابتدایی ترین حق انسان یعنی حق انتخاب نوع زندگی و حق زن بر بدنش را در اتاقهای خصوصی در کنار عده ای از مردان استالینیست "با ایده های کمپوت شده" بزیر سوال کشیده و بر علیه من و کودکم، دلیل حذف من را در مجازی عبور از خط قرمز ها و 4 چوب های اخلاقی سنتی اش می داند.

صفورا مانند مگس آلوده ای بروی صورت من و کودکم در حال تخم گذاری افکار ارتجاعی اش از طرف دوستان عزیزی که زندگی را حق من و کودکم میدانند شناسایی شد و من هم او را در دستمالی پیچانده و به روی اولین کپه گهی که جلوی خانه ام از اضافات حیواناتمان بود گذاشتم، تا به آخر عمر همانجا بلولد. حتی مخرب ترین موجودات نیز حق زندگی دارند. البته در صورت هجوم دوباره اش به 4 دیواری ام تضمینی بر علیه له کردنش نمیدهم. چرا که ازدیادشان را تهدیدی جدی برای بقای نسل جدید میدانم.

پرواز ادمین اتاق "گفتگوهای سیاسی- اجتماعی" که حتی از ترس شنوده شدن امری مخفی، بدنبال تلفن خانه ام یکسال پیش در بحبهه ایجاد وبلاگی برای اتاق چت اش با صدای لرزان میپرسد: آیا "لیلا با سه تا آ"، پدرش ساواکی است؟ آیا من این را در اتاق آنارشیستها شنیده ام؟

او محترمانه جواب میگیرد: نه!

افسوس که همانوقت نگفتم: خانم این به شما ربطی ندارد وعطش حذف و اعدامتان را در مجازی تراپی کنید. محیط را آنقدر آلوده کردید که چشم چپتان هم به راستتان اعتماد ندارد و فهمیدید که در طرح اینگونه سوالات جانب احتیاط را گرفته و در متن" راهنمایی در جهت ساخت وبلاگ" ،  فقط و فقط همانطور که توضیح دادید در" تلفن" مطرحش کنید.

توصیه میکنم بجای اتلاف وقت که در جهت ایجاد لیست هر چه طولانی تر اعدامیان تان در مجازی، چند مطلب راجع به احترام به طرح سوال، انتقاد و نظر بخوانید، فرای اینکه طرفتان پدرش کیست و چه بود...

تراز" ادمین اتاق ایران پویش، و اتحاد سوسیالیستها" که در طی مدت خدمتش، حتی به اصرار مرحوم بهزاد کاظمی نیز نتوانستم همانوقتها که هنوز کفش جمع کن پروژه "شادی ها" نشده بود، در موقع ورود به اتاق اینترنتی اش، سلام ی بکنم. البته که او حرفه ای ترین شان در ایجاد و بازتولید ارتجاعی ترین احساسات دفن شده در فارسی زبانان است. او با ایجاد جو سنگین "ترحم" آدمیان زیادی را در دادگاههای استالینیستی اش اعدام، حذف و به سیبری مجازی فرستاد.

ادعا میکند زندانی بوده، شکنجه شده و تجاوز شده. البته پشت دوربین خانم های متخصص تجاوز"شادی ها" فقط اعلام کرد که شنیده است از تجاوز به زنان. ولی برای داغ کردن فضای اینترنتی، سناریوی تاتر پخته شده ای را با تعلیمات "گفتگو های زندان" بدست دارد که به نمایندگی از طرف آنان و تمام زندانیان زجر کشیده، شکنجه وتجاوز شده ،اولین سنگ را در نمایش سنگسار اینترنتی منتقدین پرتاب کند. افتخاری والا...

البته سه فرد معرفی شده فعلا تنها چهره های علنی "گفتگو های زندان" میباشند. چهره های مخفی آنها با توسل به پولهای میلیونی سیستم به پروژه "جنایت بی عقوبت" شادی ها در صدد بستن هر زبان منتفد، از راههای به اصطلاح "قانونی" طرح شکایت به مقامات مسئول سانسور اینترنتی در صدد بستن وبلاگها و اکانتهای من و چند دوستی که فعلا و کماکان زیر فشار له نشدند، هستند.

دوستانی که ادعا میکنند اینان که شماها را از اینترنت حذف میکنند "چپ" هستند را توصیه به دقت میدهم. این لابی سیستم است که چهره "مشارکت اسلامی" را در کنار "اسرین ها" در شب قتل "یلدا" مینشاند. مائویستی که حرفی علیه قتل یلدا ندارد میماند، من را اما حذف و اعدام باید کرد.

این لابی سیستم است که پشت دوربینش با تواب رسمی "شاتوت" میخورد و برای اثبات تجاوز در زندانهای رژیم بدنبال محمل باف سینمایی اش افتاده.

آیا ما برای اثبات اعدام، تجاوز، سانسور و حذف در سیستم نیاز به شهادت های مواجب بگیرانش را داریم؟

آیا حقوق بشر و سازمانها و نهادهای عریض و طویلش تاکنون یک زندانی را از زندانهای رژیم بیرون آورده؟

تنها با مبارزه واقعی و نه در مجازی میتوان در و دروازه زندانها را باز کرد. اینها که دنبال آرشیو کردنند، احتمال زیاد همانهایی اند که در آینده خشت زندانهای بعدی را آماده می کنند. به رفتارها و اندیشه حذفی شان در مجازی دقت کنیم. به تهدیداتشان در دنیای واقعی گوش دهیم. جلوی بازتولید فرهنگ ارتجاعی- استالینیستیشان که بشدت هم ضد زن است، را بگیریم. اطلاعات شخصی و خصوصی افراد را به آنها (که بواقع در جهت سرکوب هر چه گسترده تر افراد منتقد است) ندهیم. اگرچه شاید برخی از شما که این مطلب را میخوانید، فعلا جزو معتمدین و خودی های آنان هستید، اما پس از سرکوب گسترده و حذف ما از اینترنت و فضای اتاقهای مجازی نوبت شما نیز میرسد. چرا که اشتهای این افرد در قدرت اصولا سیری ناپذیر است و تاب هیچگونه مخالفتی را بر نمی تابد.

برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنیم.

۲۹ دی، ۱۳۹۰

کلیپ ویدئویی- گلشیفته فراهانی در دفاع از حق مالکیت بر جسم و جان خویش برهنه شد.

در دفاع از یک حق بشری: حق مالکیت بر جسم و جان خویش
گلشیفته فراهانی در کنار دیگر هنرمندان از حق مالکیت بر جسم خود دفاع می کند.
گلشیفته فراهانی درفیلم کوتاهی برای مراسم سالیانه جایزه سینمایی سزار (با زیرنویس فارسی): من به رویاهای شما جان می بخشم. گلشیفته فراهانی امسال نامزد جایزه بهترین بازیگر زن خوش آتیه در اسکار سینمایی فرانسه (جوایز سزار) است و در آنونس این مراسم ظاهر شده است.
http://www.youtube.com/watch?v=6Gb5pjXua08
2012 – Révélations
Par Jean-Baptiste Mondino

وب‌سایت فرانسوی‌زبان «مادام لا فیگارو» این هفته کلیپی ویدئویی روی وب‌سایت خود قرار داد که در آن هفت بازیگر نامزد جایزه سزار، اسکار سینمای فرانسه، در حال برهنه شدن دیده می‌شوند. گلشیفته فراهانی یکی از این بازیگران است.

Iranian actress banned from homeland after naked magazine shoot

آن روی هویت قلابی با حجاب اجباری چشمان زنان
دو روی چهره سینمای جمهوری اسلامی
سینمای دولتی کشور پدر- مردسالار ج.ا. یک قدم دیگر به اسکار نزدیک شد و جایزه ای دیگر را به همت مافیای ملایان و پول باد آورده نفت نصیب سینمای زن کش خود کرد، نکته جالب توجه اینست که برای گرفتن جایزه، کارگردان هیچ همراه زنی را با خود نبرده بود، سیمین را سه طلاقه کرده و دنبال نخود سیاه فرستاده بود تا از سانسور دفاع کند و بقیه جماعت مونث فیلم را هم حذف و تار و مار کرده بود.
چهره این جایزه بگیری مردانه به همراهی جوان اول فیلم پاپیون زده، پس از ماچ و بوس با آقای ژاپنی، شخصاً با کراوات بسته و انگلیسی دست و پا شکسته، از راه دور غیاباً از همه محارم خویش یاد کرد و آخرش دست به دامان ملت بردبار ایران شد که وقت جایزه این حضرات مردانه به بخور بخور می روند و وقتی کم می آورند دست به دامان ملت ایران می شوند و ملت ایران هم صبرش زیاد است و عمرش مسلماً از عمر این جمهوری سینمای دروغ بیشتر خواهد بود.
در برابر این چهره مردانه، چهره بی حجاب و عریان گلشیفته است که گرچه افتخارش به جایزه گیری این حضرات، دارد مشکوکم می کند و حرفهایش ساده لوحانه به نظر می رسد، چرا که گلشیفته از بازیگری با بازی در فیلم های حزب الله ستاره شد و تصویر هندی اش در فیلم آبکی عقیدتی «میم مثل مادر» را نمی توانم با هیچ وایتکس و پاک کننده ای از ذهنم محو کنم، اما گلشیفته بداند که با این عریانی دری را برای همیشه پشت سر خود بسته است، جمهوری ملایان نمی بخشد، نه زنان را و نه مردان را.
صدرالدین زاهد در اجرای نمایشنامه کالیگولا به کارگردانی آربی اوانسیان لخت مادرزاد شد و این در زمان شاه بود، در زمان انقلاب هر چه کاسه لیسی کرد و به بسیج و امثالهم درس داد و برایشان کلاس تئاتر گذاشت فایده ای نداشت، او را نبخشیدند، آخرش دست از پا درازتر آمد فرانسه تا فعالیت های مدل کارگاه نمایشی خود را ادامه بدهد، گرچه هر چند سال یک بار به ایران می رفت و سعی می کرد ولی بخششی برای این عریانی وجود نداشت.
و در صدمین سالگرد تولد برشت، گرچه نه برشت و اندیشه اش را دوست داشت و نه نمایشات برشت مناسبتی داشت، برای فرصت طلبی و کاسه لیسی چپ ها، برشت کار کرد اما باز فکر کرد به مدل کارگاه نمایشی نمایش را به روی صحنه بیاورد و در اردوگاه نازیها، قبل از فرستادن به سوی مرگ، بازیگران را روی صحنه تئاتر لخت کند و نوآوری کند که این بار چپ ها نپسندیدند این مدل را و محلش نگذاشتند
هما روستا، بازیگر تئاتر و سینما چون در فیلمی در زمان شاه شلوارک پوشیده بود محکوم شد برای بخشیده شدن، در فیلم «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی کیا، فیلمنامه نویس و کارگردان سینمای مکتبی بازی کند. یعنی در چهارچوب این سیستم سینمای قادر تواب ساز، و میزان بخشش و بزرگواری رژیم ملایان و سینمایش محدودیت هایی دارد، اما گمان نمی کنم در هر حال این واقعه را به فال نیک بگیرد.
.سینمای ملایان چه در داخل و چه در خارج از کشور تاکنون موفق شده است چند تن از ستارگان زیبای سینمای جهان را توسط چند کارگردان ایرانی باچادر و محجب به روی پرده بیاورد (ژولیت بینوش با روسری و مونیکا بلوچی در چادر) اما به چه قیمت؟ با پرداخت پول هنگفت و بادآورده نفت؟ این برای تبلیغ حجاب اسلامی اما این تبلیغ حجاب تا چه حد مطابق با سلیقه غربیان خواهد بود؟
در هر حال این عریانی گلشیفته؛ در درجه اول، تف سر بالایی بر آن جایزه مردانه برای جمهوری ملایان و سینمای زن کش اوست.
زنده باد آزادی

رزا: مطلب چشمان زنان - برای خواندن مطالب دیگر از چشمان  اینجا را کلیک کنیم.

۲۸ دی، ۱۳۹۰

شکفتن گلی شیفته. گلشیفته فراهانی علیه سانسور لخت میشود. + عکس

عکس گلشیفته فراهانی را مجله مادام لی فیگارو منتشر کرده است
Golshifteh Farahani 29, .

The Iranian actress, blacklisting in his country for not wearing the veil on the red carpet Hollywood, now lives in exile in Paris. Will be found this year in Just Like a Woman, by Rachid Bouchareb, alongside Sienna Miller, and Syngué sabour , the Afghan Atiq Rahimi, who adapted his novel which won the Prix Goncourt in 2008. Golshifteh wears a ring links , black ceramic and diamonds, Chaumet
گلشیفته، بدون لباس می‌‌رزمد ،،،،،، زن مموتی با پالتو
 می‌‌لرزد :))
صفحه فیسبوک گلشیفته فراهانی نیز این عکس را منتشر کرد:
http://www.facebook.com/pages/Golshifteh-Farahani/30638898037
عکس جدید گلشیفته فراهانی چاپ شده در مجله Madame وابسته به روزنامه معروف فیگارو فرانسه
عکس گلشیفته فراهانی در نشریه فرانسوی فیگارو
 از شروط اولیه باور به حقوق برابر؛ هر انسانی، چه زن و مرد آزاد و مالک تن خویش میباشد. "برای بیان آزادی و اعتراض به سانسور در ایران است" و "این تصویر فریادی است در برابر یک جامعه پر از خشونت، نژادپرستی، تبعیض جنسی، آزار جنسی و ریاکاری است". (به نقل از فیسبوک گلشیفته فراهانی)

مصاحبه ایرج گرگین با فروغ فرخزاد
برای شنیدن مصاحبه بر روی اینجا کلیک کنید

۲۷ دی، ۱۳۹۰

برج ميلاد را اشغال كنيد! Occupy Congress January, 17th

برج ميلاد را اشغال كنيد
1– مهمترين چيزي كه مي توان در باره اشغال گران وال استريت و بورس لندن گفت اين است كه آنها مي خواهند خود از دايره اشغال شده گي بيرون آيند . در حقيقت ما ضد اشغال هستيم . ما ديگر نمي خواهيم اشغال شويم . ما اشغال شده گان ديگر به آن آگاهي تاريخي رسيده ايم و مي دانيم غده اي كه اشغال گر ترشح مي كند كجاست . مي خواهيم اين غده غير طبيعي به جاي اينكه بر ما فرمان براند او را به تيغ جراحي بسپاريم .
2 – آنها ما را اشغال كرده اند . آنها مغازه هاي ما را ، بازارهاي ما را ، شكم ما را با كالاهاي مصرفي بنجلشان اشغال كرده اند . آنها گوشهاي ما را ، خوابهاي ما را ، نيازهاي ما را با صنعت فرهنگ و رسانه هاشان اشغال كرده اند . آنها چهره ما را ، لبهاي ما را ، موهاي ما را ، پوست ما را با صنعت توليد لوازم آرايشي اشغال كرده اند . آنها خون ما را ، تخيل ما را با مواد مخدر اشغال كرده اند . آنها آلت تناسلي ما را لذتهاي جنسي ما را ، تمام سوراخ سمبه هاي ما را با كاندومها و ژله ها و تحريك كننده هاي مصنوعي و صنعت مد اشغال كرده اند . آنها خلوت ما را ، گفت و شنودهاي ما را اشغال كرد ه اند . آنها درياچه هاي ما را ، معادن ما را ، جنگل هاي ما را و در يك كلام طبيعت ما را اشغال كرده اند . آنها ما را اشغال كرده محتويات ما را مكيده و تبديل به تفاله كرده اند .
3 – آنها در مقامي ديگر مي خواهند ما همچنان به گونه اي خاص اردوي اشغال گر باقي بمانيم : اشغال گران صندوقهاي انتخابات باشيم . در حمايت از دولت و اعياد رسمي آنها ، ميادين ، سالنهاي كنفرانس را اشغال كنيم . گيشه هاي فروش بليتهاي بخت آزمايي ، سالنهاي سينما را اشغال كنيم . آنها چنين اشغال گراني را مي خواهند و مي پسندند .
4 – ما مي خواهيم نه اشغال گر باشيم نه اشغال شده . ما مي خواهيم حضور آدمي حضوري بي اشغال باشد . حضوري كه در ان نه طبيعت اشغال شود نه آدمي .
حضوري كه در آن كشوري كشوري ديگر را ، پسري خانه پدرش را ، پدر استقلال پسرش را ، مرد سوراخ زن را ، زن جيب مرد را ، موش يخچال آشپزخانه را اشغال كند . و هر رابطه اي تبديل به اشغال گري شود .
سرمايه دار ابزار توليد را ، نيروي توليد ارتش زخيره كار را ، كار مرده كار زنده را ، بازار پول را ، پول كارگر را در زنجيره اي مكرر اشغال كند .
ما مي خواهيم بيرون از اين دايره قرار بگيريم بي آنكه دچار اشغال زده گي باشيم .
تاريخ ما تاريخ اشغال بوده . با ايده اي هابزي كه در آن همه اشغال گر همه مي شوند .

برای خواندن ادامه مطلب یا روی تیتر آن کلیک کنیم و یا اینجا را.
video- 18.01.2012
Occupy protesters take on Congress
Protesters get arrested at Occupy Congress
Occupy Wall Street Occupy Congress January, 17th, 2012
چند ساعت دیگه اینجا اشغال میشه و دنیا میتونه مستقیم تماشا کنه
http://j17live.org/

http://www.facebook.com/pages/Occupy-Congress-January-17th-2012/203536356392018
http://www.occupyyourcongress.info/transportation
Location: United States Capitol Building, Washington, DC 20016
we are the people! we have the power!
http://twitter.com/Re_Occupy
We The People
http://www.youtube.com/watch?v=uU4lxFezgek

OWS Protesters Re-Occupy Liberty Square!
After complaints from neighbors, local politicians, and national civil liberties groups, the barricades that have surrounded Zuccotti Park since the November 15 eviction of OWS are removed

"When injustice becomes law, resistance becomes duty." - Thomas Jefferson
POLICE ENCOUNTER

۲۳ دی، ۱۳۹۰

سومین جلسه پالتاکی زندانیان سیاسی« لوگوس» - پنجشنبه 26 ژانویه

سومین جلسه پالتاکی زندانیان سیاسی« لوگوس»
«نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم» به یاد رفقایی که جان های شیفته اشان را برای ایجاد جامعه ی بدون طبقه و از گذار جامعه ی سوسیالیستی به جامعه ی بدون طبقه ی کمونیستی، و رهایی انسان ها تقدیم کردند!
مگر می‏توان فراموش کرد و بخشید؟ مگر می توان با توصل به حربه ی بورژوازی یعنی«حقوق بشر» راه مدارا و آشتی‏ با جنایتکاران را هموار ساخت؟ ما با یقین به ایجاد جامعه ی بدون طبقه و سرنگونی تمامیت نظام دار و شکنجه ی جمهوری اسلامی و همه‏ی مدافعین و همکاران آنان در کُشت و کُشتار زندانیان سیاسی دهه‏ی شصت، یک بار دیگر شما را برای شرکت در اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس» جهت تبادل نظر ، بحث و گفتگو دعوت می کنیم.
ما شما را دعوت می کنیم که با ما در سومین جلسه ی اتاق پالتاکی زندانیان سیاسی «لوگوس» همچون دو جلسه ی قبل همراه باشید. ما اعتقاد داریم تمامی جنایت ها ی رژیم دار و شکنجه اسلامی در ایران را می توان در چند مورد خاص به گفتگو و تبادل نظر گذاشت. «کسانی که در چرخه ی سیستم جهانی به هر علت مرتکب (آمرین و عاملین) این جنایت ها شده اند». «جانباختگان و قربانیان این جنایت های هولناک در سه دهه ی اخیر». « کسانی که تماشاگر صرف این جنایت ها بوده و هستند». بالاخره «کسانی که سعی در به فراموش نکشاندن و نبخشیدن این جنایت داشته و دارند، و همچنین بر عکس آن کسانی که سعی در به فراموش کشاندن و در نهایت، بخشیدن این جنایت ها داشته و دارند».
تم اصلی سومین جلسه ی اتاق «لوگوس»، زندان وزندانی سیاسی "نه می بخشیم ونه فراموش میکنیم" وهمچنین طبق توافق در جلسه ی دوم نقد و تبادل نظر پیرامون «سیستم هرمی » خواهد بود. بدیهی است رفقا و دوستانی که، برای ارتقاء هرچه بیشتر مباحث می توانند تا روز چهارشنبه ۲۰۱۲/۱/۲۵، یک روز مانده به جلسه ، با ایمیل های مسئولین اتاق در تماس باشند.
ایمیل مسئولین اتاق جهت دریافت اطلاعات و ارسال پیشنهادات:
نادر خلیلی khalilinader@yahoo.com
کریم خیاو iranhamrah@hotmail.com
فهرست برنامه ها: ساعت۳۰.۱۹به وقت اروپای مرکزی ـ پخش سرود
ساعت ۲۰آغاز برنامه، صحبت های مقدماتی و بحث و تبادل نظر پیرامون زندان و زندانی سیاسی
 "نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم".
ساعت ۲۱ بحث آزاد پیرامون سیستم های هرمی و نقش مخرب آن
زمان: پنجشنبه ۲۶/ ۰۱/ ۲۰۱۲
IRAN LOGOS ZANDANIAN SIASI آدرس: اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس»

فایل های صوتی دومین جلسه ی پالتاکی اتاق «لوگوس»
مورخه پنجشنبه ۱۵/۱۲/۲۰۱۱
http://youtu.be/fPC6CqPo78Y
http://youtu.be/l4BhpcIha6A
http://youtu.be/baTJ1cxToDA
http://youtu.be/kCPAUmUx08k
http://youtu.be/5cwzpcVontI
http://youtu.be/oEGE8nownWc
http://youtu.be/rO7Z7c7zTrk
http://youtu.be/rhE8USA963c
http://youtu.be/Ao_51kJFWrY
http://youtu.be/wycuXoEXAFw
http://youtu.be/K7kUeTgFA94
http://youtu.be/YUgZK-OnXWY
http://youtu.be/IC5S2SQZ1HQ
http://youtu.be/WoqsJopuASA
http://youtu.be/F2vT3zmyCco
http://youtu.be/hAZQH47P59A

گزارش دومین جلسه ی اتاق پالتاک «لوگوس»
ارزیابی مسئولین اتاق زندانیان سیاسی «لوگوس»از جلسه ی پالتاکی مورخه پنجشنبه ۱۵/۱۲/۲۰۱۱
برای خواندن گزارش از جلسه دوم لوگوس بروی تیتر آن و یا اینجا را کلیک کنیم.


۲۲ دی، ۱۳۹۰

ویدئو - سرکوب شدید اعتراضات دانشجویان برزیل در دو روز پیش علیه گرانی بلیط اتوبوس.

پس از 7 روز اعتراض و اعتصاب بیش از 30 هزار دانشجو، جوانان و کارگران علیه گرانی بلیط اتوبوس، حکومت سوسیالیست- دولتی برزیل 600 پلیس تا دندان مسلح را به جان دانشجویان انداخت. حدودا 18 دانشجو دستگیر شدند و بیشماری زخمی. ننگ بر سوسیالیست دولتی- پلیسی
دانشجویان خواهان مجانی شدن اتوبوس برای خود و بیکاران هستند. بجای ارزان کردن بلیط ها که از سپتامبر سال گذشته برایش مبارزه شد، حکومت پلیس را مثل سگهای هار (بعد از بالا بردن قیمت بلیط ها) به جان جوانان و معترضین انداخت.
ننگی برای دولت دروغین سوسیالیست...
10 ژانویه- وحشیگری و بزدلی پلیس برزیل (تحت فرمان سوسیالیستها) علیه دانشجویان معترض گرانی بلیط اتوبوس . ویدئو
Polícia agride estudantes em Teresina.AVI
http://www.youtube.com/watch?v=oLllUyIBrGY


This video shows the moment in which police in Teresina massacres students who were demonstrating against the increase of bus tickets and the system of integration established by Mayor Ruairi Ferrer. Teresina, January 10, 2012. TRUCULENCE AND COWARDICE.
Cette vidéo vous montre le moment dans laquelle la police en Teresina élèves de massacres qui manifestaient contre l'augmentation des billets d'autobus et le système d'intégration établie par le maire Ruairi Ferrer. Teresina, 10 janvier 2012. TRUCULENCE ET LÂCHETÉ.
JORNAL DA GLOBO - Violência Policial Contra Estudantes em Teresina-PI - 10-01-2012  ویدئو
PORTAL AZ_Polícia reprime manifestação contra aumento da passagem em Teresina  ویدئو
ادامه اعتراض دانشجویان در فردای سرکوب وحشیانه همکلاسی هایشان توسط پلیس.
manifestações em Teresina #contraoauento 8º dia 11/01/2012 2  ویدئو

چیز جمهوری اسلامی در آنجای چپ های دنیا /  وبلاگ آزاده سپهری
الله جمهوری اسلامی به ماتحت رژیم کمونیستی و چپ و ضداستثمار و ضداستعمار کوبا هم فرو رفت! البته با رضایت رفقا!
دکترای افتخاری برای احمدی نژاد در کوبا
احمدی نژاد و همسرش، مهمانان ویژه ی رییس جمهور چپگرای نیکاراگوئه. مبارک است انشاالله!
احمدی‌نژاد و همسرش در تحلیف اورتگا (گزارش تصویری)

فیلم کوتاهی از اعتراض مردم در افریقا- نیجریه علیه گران شدن بنزین. نفت و گاز مردم نیجریه به قیمت ارزان بخش بزرگی از انرژی اروپا را تامین میکند. ویدئو "ما آماده ایم، برای مبارزه..."
Unruhen in Nigeria: "Wir sind bereit für den Krieg!"  ویدئو

Wikileaks Top Secret Mobile Information Collection Unit  ویدئو

ادرار چهار تن از تفنگداران دریایی آمریکا بر سه جسد در افغانستان +ویدئو

روز چهارشنبه ویدئویی در شبکۀ اینترنت منتشر شد که چهار تن از تفنگداران دریایی آمریکا را در افغانستان در حال ادرار بر سه جسد نشان می‌دهد. گفته می‌شود این اجساد متعلق به طالبان هستند. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که ستاد تفنگداران دریایی این کشور تحقیق دربارۀ ویدئو را آغاز کرده است. انتشار این ویدئوی ۳۹ ثانیه‌ای، در آمریکا باعث بحث‌های بسیاری شده است.

بازداشتگاه گوانتانامو ده ساله شد ده سال از آغاز به کار زندان گوانتانامو می گذرد. بازداشتگاهی با امنیت بسیار بالا برای نگهداری مظنونان به تروریسم که توسط ارتش آمریکا در کشورهای مختلف، نظیر عراق و افغانستان دستگیر شده اند، اما محل این زندان در خاک کوبا است، برای اینکه افراد نتوانند از حقوق یک بازداشت شده مطابق قوانین آمریکا بهره مند شوند. تصمیمی که توسط رییس جمهوری پیشین، جورج دبلیو بوش اتخاذ شد. هینا شمسی، مدیر طرح امنیت ملی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا می گوید: “ده سال پس از افتتاح گوانتانامو باید به این واقعیت اذعان داشت که آنجا محلی غیر قانونی، غیر اخلاقی و نامشروع است که به نام امنیت ملی به کار خود ادامه می دهد. محلی که به آزمایشگاه شکنجه گران تبدیل شده، جایی که در آن افراد بدون محاکمه نگهداری می شوند و این شکست ارزش های دموکراتیک ماست. اکنون زمانی آن فرا رسیده که به حیات آن پایان دهیم.”رفتار با زندانیان گوانتانامو آنچنان ذهن فعالان حقوق بشر را به خود منعطف کرده که باراک اوباما در زمان مبارزات انتخاباتی اش وعده داد که به عمر این بازداشتگاه پایان دهد. نخستین سندی که اوباما به عنوان رییس جمهوری آمریکا امضا کرد، دستور تعطیلی زندان گوانتانامو بود. او به فعالان حقوق بشر مژده داد که “حداکثر تا یک سال دیگر این بازداشتگاه تعطیل خواهد شد.”با این وجود پس از گذشت سه سال همچنان 171 مظنون به تروریسم در این زندان نگهداری می شوند. کارن گرینبرگ، مدیر مرکز امنیت ملی دانشکده حقوق فوردهام می گوید: “آنچه دولت اوباما کر بررسی دقیق پرونده هر زندانی بود. به این شیوه تصمیم گرفته میشد که زندانی را تحت محاکمه قرار دهند، آزاد کنند، به جای دیگری منتقل کنند یا همچنان در بازداشت نگه دارند. در فرض آخر، هیچوقت از شر گوانتانامو خلاص نخواهیم شد.”زندانیان گوانتانامو شکنجه می شوند و تحت رفتارهای غیرانسانی قرار می گیرند. بیداری اجباری، دمای خیلی بالای سلول، صدای بلند، پایند و دستبندهای تنگ: اینها نمونه ای از رفتارهای غیر انسانی است که زندانیان شرح داده اند.

Rage Against The Machine RNC Protest Show Opening
Guantanamo
Das Guantanamo Experiment Part2
Moderne Folter der CIA (1/5)

آغاز سال جديد ميلادی با يک اعدام در هر ۴ ساعت در ايران
دولتمردان ايرانی در هفته اول سال 2012 (11  18 دی 1390) با اعدام يک نفر در هر 4 ساعت به رکورد تازه ای دست يافتند. آنها 39 نفر را در شهرهای مختلف اعدام کردند، از جمله سه نفر در انظار عمومی در کرمانشاه به دار آويخته شدند. به گزارش عفو بين الملل، در 11 ماه اول سال 2011 بيش از 600 نفر در ايران اعدام شده اند. اين تعداد در مقايسه با حداقل 553 اعدام در سراسر سال 2010 افزايش قابل توجهی را به نمايش می گذارد. به اين ترتيب سال 2011 در ظرف دو دهه گذشته، از سال 1991 (با حداقل 775 اعدام) به بعد، از اين نگاه بدترين سال محسوب خواهد شد.

چرا یک هنرمند سرشناس "لیلا حاتمی" در قبال سانسور در کشورش سکوت میکند؟ + فیلم

چرا یک هنرمند سرشناس در قبال سانسور در کشورش سکوت میکند؟/ حنیف حیدرنژاد
در چهره هنرمندی که به عنوان هنرپیشه به خوبی حرف میزند و نقش بازی میکند، در این مصاحبه، چهره انسانی دیده می شود که "نقش، چهره و هویت" اصلی خود را در نهانخانه ای گذاشته و بر روی آن سرپوش می گذارد. چهره فردی که توان ابراز عقیده و نظر خودش را هم نداشته و به سختی به دنبال پیدا کردن کلمات است و در دنیای واقعی باز هم ماسک به چهره زده است.
تلویزیون یورو نیوز فارسی در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم مراکش که آذرماه در مراکش برگزار شد یک مصاحبه کوتاه با خانم لیلا حاتمی داشته است1. وب سایت یورونیوز فارسی نیز در یک مقدمه از لیلا حاتمی به عنوان یک "بازیگر سرشناس ایرانی" نام می برد که برای "سینمای بین الملل نیز چهره ناآشنایی نیست".
این مصاحبه کوتاه از چند نظر قابل تأمل است:
برای هنرمندانی که کشور و مردم آنها زیر یوغ دیکتاتوری لگدمال می شود تریبون های بین المللی همیشه فرصتی بوده تا از آن صدای آزادیخواهی مردم خود را فریاد کنند. خانم حاتمی نه تنها از این فرصت برای دادخواهی مردم ایران استفاده نمی کند، بلکه در پاسخ خبرنگار که از او می پرسد:" همه ما می دانیم که در ایران سانسور وجود دارد و کار فیلم سازی را با مشکل مواجه می کند. این سانسور چگونه بر کار تولیدات هنری و سینمایی تاثیر می گذارد؟" پاسخ ایشان این است که: " این پدیده جدیدی نیست و سینماگرهای ایرانی از اول با این روش کار کرده اند و به [آن] عادت دارند". عمق فاجعه را می بینید! هنرمندان به سانسور عادت دارند.!!
این"پدیده" دقیقا همان محصولی است که رژیم جمهوری اسلامی به دنبال تولید آن بوده است: "عادی کردن" سانسور و سرکوب و اختناق و پایمال کردن شرافت انسانی و حقوق بشر! آیا جمهوری اسلامی بهتر از این می توانست محصولی تولید کند؟ این هنرمند "سرشناس و چهره بین المللی" بجای آنکه این سانسور و سرکوب را محکوم کند، آنرا توجیه می کند. این مصاحبه در وبسایت یورونیوز به زبان های زیر ترجمه و قابل دیدن است: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیولی، پرتغالی، روسی، ترکی استانبولی و عربی. آیا بینندگان بین المللی این شبکه از خود نمی پرسند چطور مردمی که هنرمند سرشناسشان برای دفاع از حقوق آنها حرفی نمی زند، انتظار دارند که ما از حقوقشان دفاع کنیم؟ آیا این سوال مطرح نمی شود که حالا که به قول این هنرمند سانسور و سرکوب آزادی ها پدیده ای است که مردم به آن عادت کرده اند، پس چرا ما باید برای مردم ایران نگران باشیم؟
برای خواندن کل مطلب اینجا
گفتگوی اختصاصی یورونیوز با لیلا حاتمی  فیلم

بدون اجازه حاج آقا؟-هرگز»
نگاهی به فیلم «جدایی نادر از سیمین/ مهستی شاهرخی
برای خواندن کل مطلب در چشمان زنان اینجا برای خواندن چشمان زنان اینجا

گلشيفته در گفتگو با اشپيگل: وزارت اطلاعات ايران، جاي وحشتناكي است!
گلشيفته فراهانی در گفت و گو با هفته نامه اشپيگل، با اشاره به بازجويی های متعدد خود در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می گوید که بازجوی او گفته است: «خواست ما این است که شما ایران را ترک کنید چرا که کشور نیازی به هنرمند ندارد.»
وی می افزاید: وزارت اطلاعات ایران «جای وحشتناکی» است. من در آنجا چیزهایی گفتم که حتی درباره آنها از من سوال نشد. خیلی ترسیده بودم.
گلشیفته فراهانی سپس به موضوع ترک ناخواسته ايران می پردازد و می گويد که پدر و مادر و اعضای خانواده اش برای ديدار با او به پاريس می آيند ولی از آن جايی که در امور سياسی فعاليتی ندارد، تاکنون از سفر آنها جلوگيری به عمل نيامده است گرچه نمی داند که بعد چه پيش خواهد آمد؟
وی تاکید می کند که ما به دنبال راه هایی برای دمکراتیزه کردن کشور هستیم ولی شرایط سیاسی آن قدر پیچیده است که هیچ کسی نمی تواند پیش بینی کند محصول اصلاحات کی به بار می نشیند. من اوایل فکر می کردم که احمدی نژاد یک شیطان است ولی الان هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد

۲۰ دی، ۱۳۹۰

آماده ای؟


"Those who profess to favor freedom, yet deprecate agitation, are men who want crops without plowing up the ground. They want rain without thunder and lightening. They want the ocean without the awful roar of its many waters. This struggle may be a moral one; or it may be a physical one; or it may be both moral and physical; but it must be a struggle. Power concedes nothing without a demand. It never did and it never will."
-- Frederick Douglass

۱۸ دی، ۱۳۹۰

پیش فروش کالای مقاومت!

رزا: اگر در جامعه اسلام زده ایرانی بکارت زن با قیمت بالایی به فروش میرود، در اینورآب اما تجاوز و"جنایت بی عقوبتش"(1) خوب خریده میشود. اینکه بخشی از زنان زندانی دهه 60 ای پس از 30 سال سکوت، جلوی دوربین چیان (2) پروژه های اینچنینی لب به سخن باز کردند، احتیاج به تفکر زیادی ندارد.
دنیای امروز که محل خرید و فروش همه چیز است، آنچه که بر سر زندانی می آورند را نیز به کالایی برای فروش تبدیل کرد. وقتی تقاضا زیاد باشد بلاطبع فروشنده و ساختارهای خدماتی و خدمتگذارش(1) را نیز پیدا میکند.
اینچنین است که فعال کارگری(3) در بازار "لیبر استارت وسولیداریتی سنتر (4) مشغول عرضه خود و زندانی سیاسی سابق سطر سطر خاطراتش را برای فروش به سیستم به کالا تبدیل میکند (1). اکنون توابان (5،6) و به اصطلاح سر موضعی های زندان دهه 60 (1)همزمان شکستن و یا مقاومت در زندان را به یک قیمت به حراج گذاشتند و اصولا ارزشش در این بازار مساوی تعیین شد.

و نسل جدید میماند با این سوال که پس مقاومت در زندان مصاحبه کنندگان با پروژه شادی ها نهایتا برای حشر و نشر کنونی با سیستم و دادو ستد پر منفعت با دلالان سرمایه بود؟

لینک های مرتبط:
1-گفتگو های زندان یا تمرین اعدام؟
گفتگوهای زندان نشانه میگیرد، اتحاد سوسیالیستها شلیک میکند!
2- -فیلم مصاحبه "شرلوك هولمز" با یکی از توابین زندان زنان دهه 60 زیبا، سیبا، زینب ناوک
مصاحبه کامل شادی امین با زیبا ناوک فیلم 
بخش سوم مصاحبه شادی امین با زیبا ناوک 3-فیلم
(یکی از توابین زندان زنان دهه 60 زیبا، سیبا، زینب ناوک)
رزا: اینجا زیبا میگوید که از نازلی پرتوی بازجویی نکرده. با کمی جستجو مصاحبه نازلی را اینجا یافتم.
نازلی پرتوی:  آن خانم به ظاهر پاسدار بالای سر من ايستاده بود و آن چه را که مى نوشتم، می‌خواند. یک باره با حالتى متعجب رو به من كرد و گفت: تو همسر X هستی؟ سرم را بلند كردم و به او نگاه کردم. ادامه داد: «اون عاشق من بود!». شين عشق را كشيد؛ با حالتى تحريك آميز. مثلا مى خواست مرا تحقير كند. با تعجب نگاهش مى كردم. گفت:«منو نمی‌شناسی؟ من سیبا هستم!». يك باره به خاطر آوردمش. همسرم كه از زندانيان سياسى زمان شاه بود و در سال هاى ٥٩-٥٨ در مشهد فعاليت مى كرد، برايم از او گفته بود. خوب به یادم دارم که پس از لحظه اى پوزخندی تحويلش دادم، و دوباره به نوشتن ادامه دادم......
ناصر مهاجر: ... در جايى از بيانيه اش نوشته" من مدعى هستم كه در دوران زينب بودنم، انسانى لطيف تر و با احساس تر و متكامل تر از دوران قبلى كمونيستى ام بوده ام..."
نازلى پرتوى: جمهوری اسلامی چقدر باید خرج می‌کرد که کسی این چنین برايش تبلیغ کند؟! اين خانم واقعا" اهميت این همه بحث را ندارد. آن چه كه امروز مرا وادار به حرف زدن كرده، دفاع از ارزش‌هاست. صحبت من با كسانى ست كه امروز به نام دموكراسى از چنين آدمى دفاع مى كنند. اين چه نوع دموكراسى ست. اين دموكراسى سفيد است. صورتى هم نيست. چون بالاخره صورتى هم رنگى دارد. اين دفاع ربطى به دموكراسى ندارد. به هجوم طرز فكر راست به همه ى ارزش ها و دست آوردهاى ترقى خواهانه ربط دارد. ده سال پيش امكان نداشت كسى بيايد و بگويد من تواب بوده ام و دستم در دست زندانبانان جمهورى اسلامى بود و شما هم بايد من را ميان خودتان بپذيريد و مدعيان آزادى و دموكراسى بيايند و بگويند خواهش مى كنيم بفرمائيد. تشريف داشته باشيد و... اين جورى زمينه براى عرض اندام اين ها فراهم شده است. اين ها در دنيايى كه قهرمان آزادى اش جورج بوش است و بن لادن آلترناتيوش است مى توانند عرض اندام كنند. جرياناتى كه امروز براى سيبا ها سكوى غير انتقادى سخنرانى فراهم مى كنند هم محصول همين وضعيت هستند........
در حاشیه سمینار، تواب  بنفشه
سه شنبه 2 خرداد 1385
3-متن سخنرانی فرخنده آشنا در کنفرانس لیبر استارت، ترکیه، ۲۰ نوامبر ۲۰۱۱
4-دیدگاه: نكاتي پيرامون هوشياري جنبش كارگري- لیبر استارت وسولیداریتی سنتر
5-مى خواست انقلابى راه اندازد ميان تواب ها  گفتگو ناصر مهاجر با نازلى پرتوى*
سه شنبه 2 خرداد 1385
6-فیلم مصاحبه "شرلوك هولمز" با یکی از توابین زندان زنان دهه 60 زیبا، سیبا، زینب ناوک

از لنین تا چگوارا به روایت شادی صدر/ عابد رضایی

از لنین تا چگوارا به روایت شادی صدر/ عابد رضایی
درج مقاله در شماره1 نشریه کارگر سوسیالیست
برای خواندن کل مقاله روی اینجا کلیک کنیمو یا اینجا منبع "خلاف جریان"..........
توله سگ هاي امپرياليست در دست ساخت، لطفاً شما آشپز نباشید!
چندي پيش در اشل كوچكتر نئوليبرالهاي اردوگاهي ايراني نيز، ما شاهد چنين مواردي بوده ايم، مرتجعين اسلامي ديروز و نئوليبرالهاي آپديت شده امروز ايران، اما فاقد توانايي خلق ايدئولوژي خود و تازه به دوران رسيده در عرصه گفتمان قدرت سياسي بورژوازي بوده چرا كه خود به تازگي در دست ساخت مي باشند، اگر دول غربي رسانه ها و مديا را سازماندهي مي كنند تا سياست هايشان را به پيش برند اين امر در ادوار امپرياليسم رسانه اي در خصوص ايران به گونه اي ديگر رخ مي نمايد، در مورد نئوليبرالهاي ايراني اين ليدرها و ساختار بورژوايي هستند كه از مدياي سازماندهي شده توسط دول غربي سازماندهي گشته و ساخته مي شوند.

دول غربي رسانه‌ي امپرياليستي را پديد آورده و در اين دايره نئوليبرال‌هاي اردوگاهي ايراني ساخته و پرداخته مي شوند و به ناگزیر دست به جنايت و مصادره ضدانقلابي دارايي‌هاي انقلابيون مي زنند، مصادره سرود آفتابكاران كه متعلق به انقلابيون و كمونيست هاي بوده و روايتي است از مبارزه چريكي و ضد ديكتاتوري کمونیستها در دهه پنجاه به توسط ستاد انتخاباتي موسوي در اوان انتخابات سال 88 كه گام اول است ربوده مي شود، حال آنكه در خصوص اعدام كمونيست ها و انقلابيون در دهه شصت هنوز هم درست آقاي موسوي لاي درب گير است. بعد‌تر چه گوارا با سربند سبز و چمران به مثابه چه گواراي ايران پيش مي آيد كه تنها وجه شباهت اين دو در فرماندهي نظامي است چرا كه چمران نه يك انقلابي كه مسئول كشتار توده اي جنبش انقلابي كردستان و كمونيست ها در بعد از انقلاب 57 است.

جوي هاي خون خشك شده را پاك نكنيد، گِل كنيد!
اين بود آن پروژه اي كه بايد كليد مي خورد و خانم شادي صدر با جايزه اي كلان براي نوشتن يك كتاب به ظاهر بي طرف و گزارش‌گون اين وظيفه خطير را پذيرفته و تا حدي نيز موفق بوده‌اند، نام كتاب اين است: شكنجه و خشونت جنسي عليه زندانيان سياسي زن در جمهوري اسلامي نوشته شادي صدر و شادي امين كه در ميان سايت‌هاي سازمانهاي چپ نيز به وفور مورد استقبال قرار گرفته و آنرا در مهمترين قسمت سايتهاي خود مورد استقبال و انعكاس قرار داده و ما با اميد به اينكه اين يك اشتباه لپي و نه نتيجه سياست آنها در برابر چنين عملكردهايي از سوي نئوليبرالها باشد نشسته ايم، اما در كتاب مذكور از نظر شخص نگارنده سه نكته حائز اهميت است.

1. شادي صدر: بدون شك ايشان به عنوان ايدئولوگ جناح راست و نئوليبرال جنبش زنان در كنار خانم شيرين عبادي به عنوان يك دسيسه امپرياليستي قابل شناسايي بوده و مدتها پيش ايشان و گرايش سياسي مطبوعشان به ماهيتي ارتجاعي، بورژوايي و نئوليبرالي در نشريات چپ و كمونيست مورد بررسي و رد قرار گرفته اند، ايشان از آن دست هستند كه در كوران مبارزات سال 88 تصويري از كلارا زتكين به عنوان يك رهبر كمونيست جنبش زنان را در حال به هم زدن آش بر روي پشت بام و الله اكبر گويان و سياستي اين چنين عيان هار و دزد سرگردنه را لانسه مي كردند.

2. مقدمه كتاب مذكور: با نگاهي گذرا به مقدمه اين كتاب در چند نقطه ما شاهد اين امر هستيم كه مخلوق ناقص الخلقه ايشان بنا دارد تا شيخ اصلاحات كروبي، رفسنجاني و آيت الله منتظري را از نقش داشتن در كشتار مردم طهارت دهد، پرونده اعتراض منتظري به خميني از بايگاني بيرون مي آيد تا معترض بودن ايشان به تجاوز و كشتار زندانيان سياسي دهه شصت اثبات گردد، در مورد كروبي و رفسجاني در وقايع پس از انتخابات سال 88 نيز چنين مي گردد، اما كافي بود منعكس كنندگان اين كتاب به حافظه تاريخي خود كه از كشتار دهه شصت جان سالم به در بردند، پناه مي بردند تا پرونده جنايي رهبران نوين نئوليبراليسم ايراني را در جلوي چشمان خود باز ببينند تا به جاي انعكاس آن در صدد تهاجم به آن برآيند.

3. بي طرفي: اما مهترين مسئله اي كه كتاب بناي آن را دارد جلوه دادن بي طرفي و ارائه گزارشي مستند از وقايع و تجاوز به زندانيان زن سياسي از ابتداي شروع به كار جمهوري اسلامي بدين سو است، اگر ما مقدمه هدفمند كتاب را به طرفي نهاده و به باقي آن چشم باز كنيم با متني بي هدف در عرصه آلترناتيوهاي سياسي روبرو مي گرديم، اما اگر كتاب مذكور بي طرف است چرا انگاشته مي شود؟ چرا از پيش براي تهيه آن سناريو داشته و براي آن مبلغي هنگفت جايزه تعيين مي كنند؟

پاسخ درون جيبتان است، كافي‌ست دستتان را دراز و درون جيب خود كنيد:
ما در عصري زيست مي كنيم كه بورژوازي در قدرت به شكل نئوليبراليستي و انواع ديگر آلترناتيو‌هاي سياسي خود دنيا را غرق در خون، آتش، فقر و گرسنگي كرده است و بدين روي بيان جهت سياسي از سوي ايشان در تبليغات بيش از هر چيز و آنگاه كه دنيا شما را به ديده شك مي نگرد يك حماقت است، براي تبليغات و باورپذيري مردم سياست طبقاتي در قدرت بهتر مي داند تا آلترناتيو و گرايش سياسي خود را پنهان و بي طرف جلوه داده و بدين شكل تنها چهره‌ي افراد خود را به عرصه نمايش گذارد، نگاهي به تاريخ رهبران سياسي راست بيان گر اين واقعيت است، در ابتداي جمهوري اسلامي خميني نيز به تعبير خودشان ايشان نه غربي بود و نه شرقي، حتي كمي آنطرف تر نه طرفدار ليبرال هاي ايراني آن زمان يعني بازرگان و بني صدر و نه طرفدار حزب جمهوري اسلامي بود كه به زودي قدرت به كمك خميني درون دستان خود متمركز كرد، بني صدر نيز ابتداي پيدايش اش بدين شكل بود، گاندي، هيتلر و ... نيز حتي در اين مقوله مي گنجند كه در فضايي دو قطبي و ايجاد شده بين ساختار دولتي و توده هاي زحمتكشان كه بايد قدرت به يك طرف كشيده مي شد هميشه نقش بي طرف را بازي كرده و در همين برهه ها بيطرف هاي سياسي كه نقش دمكرات ترين ها را بازي مي كنند مدام خطرناك تر از جهت دارهاي راست گرا در اريكه قدرت از آب در آمده اند.

شادي صدر و همكاران سياسي‌اش همانگونه حركت می کنند كه سازنده فيلم هاي چه گوارا، لنين و رويابين ها، و بدين روي ايشان نه قابليت استقبال از سوي نيروهاي كمونيست و انقلابي كه حداقل مستحق كوبنده ترين نقد‌ها مي باشند.

• بنا به گفته شادي امين ايشان و شادي صدر براي نوشتن كتاب شكنجه و خشونت جنسي عليه زندانيان سياسي زن در جمهوري اسلامي يك ميليون يورو جايزه نقدي دريافت نموده اند و دليل اصلي آن شادي صدر مي باشد كه به عنوان بورسيه اتحاديه اروپا شناخته مي شود.

برای خواندن کل مقاله روی اینجا کلیک کنیم.