۲۷ دی، ۱۳۹۲

ویدئو کلیپ «علیه شکار» + عکس شکارچی ها (قاتل حیوانات)




          کامنت:  به عنوان كارشناس محيط زيست بدترين صحنه ممكن را ديدم و از اينكه مسئولين اينقدر بيخيال هستند متاسفم كه چنين آدمهاي ..... مجوز شكار دريافت مي كنند

چشمان زیبایی که برای همیشه بسته شدند

  البرز ، دهمین پلنگی است که در 10 ماه اخیر کشته شده است و این یعنی شرمی که دامنگیر ما ایرانیان است در برابر محیط زیست مان. عصرایران - "البرز" ، نام این پلنگ ایرانی است که از دست انسان ها ، بسیار رنج کشید و سرانجام شب گذشته ، چشمانش را برای همیشه بشت تا از دست آدمیان خلاص شود. او ابتدا ، یک دستش را در تله شکارچیان از دست داد. سپس به تیر شکارچیان دیگر گرفتار شد و 50 نقطه از بدنش با ساچمه های شلیک شده زخم خورد و نخاعش قطع و پاهایش فلج شد. البرز ، مدت ها با تنها یک دست خود را بر روی زمین می کشید و در این مدت ، بسیاری از کسانی که او را دیدند ، به سمتش سنگ زدند. سرانجام ، او را در حالتی نیمه جان یافتند و برای معالجه به تهران رساندند. اما دیگر خیلی دیر شده بود و پزشکان تشخیص دادند که البرز ، شانسی برای بهبود ندارد و فقط ، رنج می کشد و درد می کشد. پزشکان ، بعد از ناامیدی از معالجه این زیبای ایرانی ، با تزریق داروی بی هوشی قوی ، او را از دست آدمیان خلاص کردند. محیط زیست ایران ، یکی از بزرگ ترین و زیباترین پلنگ هایش را از دست داد تا یک گام دیگر به سمت انقراض این گونه منحصر بفرد نزدیک شویم. البرز ، دهمین پلنگی است که در 10 ماه اخیر کشته شده است و این یعنی شرمی که دامنگیر ما ایرانیان است در برابر محیط زیست مان.


عکسهای شکار از فیسوک «عماد فتاحی» برگرفته شده اند.

جناب شكارچي محترم!!! شكار در زمانهاي قديم توسط عشاير براي تامين گوشت مورد نياز انجام ميشده اما در حال حاضر شكار حيوانات وحشي جز يك تفريح بيرحمانه و وحشيانه چيز ديگري نيست . شكار بايد بطور كل ممنوع و پروانه حمل همه نوع سلاح شكاري باطل گردد.

خاک برسر احمقتان کرده که با این سلاح مدرن و گردن کلفت به جنگ این حیوانات زبان بسته میروید

خدا لعنتتان کند.القاعده های ایرانی!!



 رزا: از همه ی عکسهای کلیپ این عکس بالا (قاتل حیوانات) با زیپ شلوار باز، جالب ترین بود. برای بزرگنمایی میتوانید روی عکس کلیک کنید. در صورت اطلاع از این قاتلین (اسم- آدرس- تلفن) لطفن با ایمیل بلاگ تماس بگیرید. خیلی خوب است اینها را همسایگانشان بشناسند. که بجای ورزش مشغول کشتار حیواناتند... عکسهای بیشتر در کلیپ.

از کامنتها:
نکته دیگه ای که به اون اشاره نشده غیر از بی دانشی شدت ترس و بزدلی این به ظاهر شکارچیان پر مدعاست . وحشت و استیصال رو میشه به راحتی در چهرشون دید که با وجود اینکه پلنگ زخمی و در محاصره سگهاست کاملا دستپاچه و وحشت زده اند و کاری جز سر و صدا کردن و شلوغ بازی ازشون بر نمیاد . حالا میفهمم که علت انقراض گونه هایی نظیر شیر و ببر مازندران ریشه در بزدلی و ترس و بیگانگی این مردم از طبیعت داره.

آخر چه انتظار میرود از مردمی که به پای چوبه اعدم میروند تا مرگ انسانی را تماشا کنند بخواهند که برای ان حیوان بخت برگشته دل بسوزانند؟؟

بایدبیشترآموزش داده شودازطریق رسانه های مختلف

آموزش چی؟ شکار؟

500 تا 800 ؟!!!! عمرا طبق آخرین آمار که اتفاقا چند بار تو همیسن سایت هم گفته شده حدود 100 تا 200 تا پلنگ مونده 40 تا 70 تا یوزپلنگ

من شخصا کسی راهنگام شکار دیدم وبافاصله زیاد شکار را باسنگ فراری دادم وایشان درجواب این کار به من گفت به شماربطی ندارد دولت به من جواز این تفنگ شکاری راداده وحتی فشنگ هم برااینکار سهمیه می دهد .پس دولت خود بانی این کار است ازمردم چه انتظار دارید
2 سال پیش وقتی جواز اسلحه شکاری را آقایان صادر می کردند باید تو فکر چنین روزی بودتد . وقتی که ملت در صف های کیلومتری برای گرفتن اسلحه ایستاده بودند. اون روز جیب عده ای پر شد غافل از اینکه با اینکارشون دمار از روزگار محیط زیست را در آوردند.

وقتی جان انسان در این مملکت هیچ ارزشی ندارد حیوان که جای خود دارد!
وقتي آقاي م رئيس حفاظت محيط زيست در دماوند براي نشان دادن شجاعت خود به اطرافيان، به يك قلاده پلنگ ماده گرسنه كه در باغي گير افتاده، درگير ميشود واطرافيانش با ديدن آن وضعيت با گلوله پلنگ را از پاي در مي آورند، وقتي مأمور حفاظت محيط زيست در كلات ملاي دامغان براي عروسي دختر خود 10 كل و آهو شكار مي كند و به چلوكبابي مي آورد تا براي شام ميهمانان مورد استفاده قرار دهد، از اين شكار چي بي رحم در سميرم و خراسان شمالي چه انتظار داريد. باز هم نوشتار من را چاپ نكنيد. هيأت علمي دانشگاه محيط زيست.


چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
- محمد اوسعی؛ رَوانپریشی که استادِ قتل و توحش است:
چندی پیش یک خبر بسیار ناراحت کنده فضایِ جامعه مجازی ایرانیان را غرق در ماتم و اندوه و صد البته تعجب کرد؛ یکی از دوستان نگارنده که مدیر یکی از تاربرگ های خوشنامِ فیسبوک، به نام “خوره کتاب” است، گزارشی در اینباره تهیه کرده، که بدون کم و کاست در اینجا آورده می شود:

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست: در روزهای اخیر عکسی در شبکه های مجازی بازنشر می شود که نشان می دهد یک شکارچی با تیر و کمان پلنگی را شکار کرده است. در توضیح این عکس آمده‌:‌ شکار پلنگ با تیر و کمان در ایران توسط استاد اوسعی. این فرد اما شکار این پلنگ در ایران را تکذیب می کند و در حالی که می گوید در آفریقا اقدام به شکار پلنگ کرده است، ادعا می کند این عکس با فوتوشاپ تهیه شده و او در ایران پلنگی شکار نکرده است. با این حال بررسی ها حاکی از آن است که پلنگ، پلنگ ایرانی است.
پیگیری ها حاکی از آن است که این شکارچی پلنگ، محمد اوسعی، قهرمان تیر و کمان است. او در گفت و گو با CHN ایرانی بودن پلنگ را تکذیب کرد و گفت: اصلا من پلنگی در ایران نزده ام و عکسی منتشر نکرده ام. او اضافه کرد:‌ در آفریقا پلنگ شکار کرده ام اما عکس های آن را منتشر نکرده ام.
ما در حالی که او سعی تاکید می کند عکس با فوتوشاپ تهیه شده است، حُر منصوری، دیده بان طبیعت میانکاله به عنوان یک عکاس حرفه ای طبیعت در مورد این عکس ها به CHN گفت: معمولا اشخاصی که سایت و یا ویلاگ دارند برای اینکه از تصاویر خود در ان استفاده کنند تصاویر را در یک سایت آپلود کرده و به واسطه یک سری کد و آدرس در سایت و وبلاگ خود استفاده میکنند. تمامی تصاویر محمد اوسعی در آدرس ( اینجا کلیک کنید ) روی سرور پرشیان گیگ اپلود شده است که غیر از تصاویر مربوط به شکار پلنگ بقیه در سایت خود استفاده کرده و این نشان میدهد که تصویر را برای استفاده اپلود کرده اما بعد از آن بیم اینکه مشکلی برایش ایجاد کند از روی سایت خود برداشته ولی تصویر در فضای پرشین گیگ هنوز وجود دارد
او در پاسخ به ادعای او که پلنگ، پلنگ ایرانی نیست نیز اضافه کرد:‌ پلنگی که در این تصویر وجود دارد نمی تواند آفریقایی باشد؛ تصاویر مربوط به شکار پلنگ توسط او بر اساس تاریخی که در ذیل عکس دیده می شود به ۲ فوریه ۲۰۰۹ (یعنی روز جهانی تالاب ها – ۱۳ بهمن ماه ۱۳۸۸ ) مربوط می شود.


وی در همین حال تصاویر دیگری از تروفه این پلنگ منتشر کرده که نشان می دهد پوست پلنگ مزبور در مدت کمتر از دو هفته به سرعت دباغی شده و در منزل شخصی اش بر روی زمین پهن شده و او با نشستن بر روی همان پوست عکس یادگاری گرفته است.(تاریخ عکس دوم ۱۶ فوریه ۲۰۰۹ می باشد) ” [۴]
- مغلطه بچه گانه استادِ تقلبی:
آقای اوسعی که معلوم نیست چگونه لقب استاد به خود داده و در حالِ سر کیسه کردن مردم از راهِ خرافات و علوم غریبه است؛ ادعا می کند پلنگی که شکار کرده آفریقایی بوده و ایشان هیچگاه به سمت پلنگ ایرانی، تیر اندازی نکرده است؛ نخست اینکه با توجه به توضیحات دیده بانِ طبیعتِ میانکاله، پلنگ کشته شده که در عکسِ استاد! موجود است نمی تواند آفریقایی باشد، بنابراین ادعای اوسعی بسیار پوچ و واهی است.
دیگر اینکه اگر بر فرض ادعای محمد اوسعی درست هم باشد و آن پلنگ، در آفریقا شکار شده باشد، آیا این تفاوت، تغییری در اصلِ ماجرا شکل می دهد؟ آیا جرم ایشان که خشونت آشکار بر علیه حیوانات و قتل وحشیانه یک پلنگ است، به دلیل اینکه پلنگ آفریقایی است، کمتر می شود؟ باید به استادِ روانپریش علوم غریبه گفت که آقا! حیوان، حیوان است؛ کشتن پلنگ چه در ایران و چه در آفریقا عملی بسیار زشت و غیر انسانی است و جز از آدمک های سیاه فلبِ دیوانه ای چون شما بر نمی آید!
به راستی که محمد اوصعی و دیگر موجوداتِ خونخواری همچون او را باید که یکجا جمع کرد و در یک جزیره متروک، به دور از هر گونه جانداری رها کرد تا این جانورانِ پست فطرتِ قاتل، به جان یکدیگر افتاده و همدیگر را به خاک و خون بکشند تا جوامع انسانی و حیوانی، از شر این دیوانگانِ دیو سیرت در امان باشد.


آخرین ببر مازندران در سال ۱۳۳۸ در جنگل گلستان توسط یک شکارچی محلی کشته شد و اکنون از این حیوان – که بدان شیر سرخ نیز می گفتند – تنها چند عکس و چند پوست بر جای مانده است و دیگر هیچ!

فراموش نکنیم که شکار در اقتصاد ایران ، جایگاهی ندارد و این گونه نیست که اگر شکار حذف شود، عده کثیری از مردم بیکار شوند و از نان خوردن بیفتند. برای موارد استثنایی (شامل برخی موارد و مناطق و اشخاص خاص) می توان به طور محدود مجوزهای خاص و تحت کنترل صادر کرد و چون محدود هستند می توان به راحتی نظارت کرد.
معنی ندارد که فردی که مثلاً پزشک ، تاجر ، مغازه دار ، روزنامه نگار ، مهندس و … است ، تفنگ شکاری داشته باشد و بعد هم پروانه ای بگیرد و در کوه و دشت و جنگل راه بیفتد و حیوانات را بکُشد ؛ کشتن حیوانات “تفریح” نیست، توحش است و یک تکه کاغذ که روی آن “پروانه شکار” نوشته شده باشد چیزی از زشتی و قباحت اش کم نمی کند.

شش سال از بازداشت آقاي اسعد تقي زاده در زندان ياسوج و دو سال از انتظار وي براي اجراي حکم اعدام، صادره از دادگاه بدوي کهگيلويه و بويراحمد در ياسوج به اتهام قتل عمد مي گذرد. 
حکمي که سرانجام در مهرماه ۱۳۹۰ پس از بيش از چهار سال انتظار اين محيط بان که به صورت قراردادي در استخدام سازمان حفاظت محيط زيست ايران بوده است، در ديوان عالي کشور تاييد و لازم الاجرا شد.
او در درگيري با پنج شکارچي غيرمجاز، به سمت آن‌ها تيراندازي کرد و يک نفر از شکارچيان در اثر تيراندازي کشته شد.
چند ماه پيش از تاييد حکم اعدام آقاي تقي زاده، اتفاقي مشابه، توجه افکار عمومي را بيش از پيش به مخاطرات محيط بانان جلب کرد.
تنگه "شمليه دان" ميمند، "ارتفاعات خاکي" و "منطقه ميشک شور بزرگ" دنا، روز ٢۴ تير سال ٨۹، شاهد حادثه‌اي بود که دومين محيط‌بان دنا را به انتظار مرگ برده است.
روزنامه شرق در شرح ماجرا توضيح مي دهد که آقاي غلامحسين خالدي با دو شکارچي که به روي او چاقو کشيده بودند درگير مي‌شود. دو شکارچي ديگر با تفنگ برنو اين حادثه را نظاره مي‌کنند. او به همراه همکارانش با شکارچيان گلاويز شده و در ‌گير و ‌دار اين جدال، ١٢ گلوله از پنج اسلحه کلاشينکف شليک مي‌شود و ناگهان "محمد پايه‌گذار" با چاقويي از غلاف درآمده در دستش، نقش بر زمين مي‌شود.
غلامحسين خالدى، دومين محيط بان منطقه دنا است که حکم اعدام دريافت مي کند. دادگاهي در ياسوج حکم اعدام وي را با "علم قاضي" و قيد "احتمالا" تاييد مي‌کند. اين حکم توسط سه قاضي دادگاه کيفري استان و با وجود وارد بودن ۱۵ ايراد اساسي به پرونده صادر شده بود. حکم اعدام با اعتراض وکيل آقاي خالدي به ديوان عالي کشور رفت و در آنجا نقض شد. اما اوايل آذر سال ۹٢، اسماعيل کهرم، کارشناس محيط زيست و مشاور سازمان حفاظت محيط زيست در گفتگو با خبرگزاري "ميراث فرهنگي" خبر از تاييد حکم اعدام توسط آقاي خالدي داد. خبري که توسط آقاي فيض الله افشار، وکيل اين محيط بان زندانى، تاييد نشد. وي اعلام کرده است که هنوز حکمي به وي ابلاغ نشده است و منتظر است.
………
سازمان محيط زيست نيز همواره موضع تدافعي اتخاذ کرده است. آنها استفاده از سلاح را حق محيط بان و مجاز دانسته اند ولي در زمان وقوع حادثه تنها به موضعگيري رسانه اي و نقش پيگيري رضايت از خانواده شکارچيان مقتول را بر عهده گرفته اند.
خانم معصومه ابتکار نيز که پس از روي کار آمدن دولت حسن روحاني رياست سازمان محيط زيست را بر عهده گرفته، اواخر آذر سال جاري با دعوت به سکوت، طرح اين مسئله در رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي را به ضرر پرونده اعلام کرده بود.
وي در اين اظهار نظر، راه حل نهايي اين مسائل را در جلب رضايت اولياي دم شکارچيان مقتول، اعلام کرده بود!
اسعد تقی زاده محیطبان دیگر محکوم به اعدام هنوز در زندان یاسوج در انتظار به سر می برد.

غلامحسین خالدی محیط بان محکوم به اعدام منطقه حفاظت شده دنا در نامه ای از زندان مرکزی شهر یاسوج به معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از او خواسته کاری کند که جوانی اش در زندان یا پای چوبه دار تباه نشود. او در این نامه سرگشاده برای ابتکار و همکارانش از پشت میله های زندان یاسوج موفقیت او و نجات محیط زیست ایران را آرزو کرده است.
…………
جهت اطلاع شما و مردم شریف ایران عرض می کنم، در انجام ماموریت به همراه سه نفر از همکارانم به ارتفاعات دنا اعزام شدیم. یکی از شکارچیان به طور ناخواسته در درگیری میان ماموران و شکارچیان که چهار نفر بودند، به قتل رسید… نظر به اینکه حاضرم در هر محکمه ای که صلاح بدانید، سوگند یاد کنم نقشی در قتل مرحوم نداشته ام و اگر همکاران نزد مرجع امنیتی – قانونی بازجویی می شدند اثبات می شد که چگونه و در چه شرایطی به قتل رسیده است.

کشتار گونه های جانوری را متوقف کنید
به دنبال روند فزاینده کشتار حیات وحش کشور به خصوص مرگ و میر پلنگ ها طی دوماه اخیر و نهایتا مرگ دلخراش البرز پلنگ تنکابن، صبح روز چهارشنبه ۲۵ دیماه تعدادی از فعالین محیط زیست با تجمع در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست خواستار توجه بیشتر مسئولین سازمان محیط زیست به وضعیت حیات وحش ایران، همچنین توقف روند روز افزون شکار و کشتار گونه های جانوری شدند.

هیچ نظری موجود نیست: