۲۹ بهمن، ۱۳۸۹

شعار" نان و آزادی" جوابش گلوله است. شهر سلیمانیه /کردستان عراق

اینجا آزادی هست، اما... کامیار احمدیFebruary 18, 2011 (یاداشتی کوتاه) شعار" نان و آزادی" جوابش گلوله است، تفاوتی ندارد در کجای جهان سر داده شود. تفاوتی ندارد این دولت حافظ سرمایه، دولت مبارک، بن علی، خامنه‌ای یا بوتفليقه باشد .
باد گرم انقلابات شمال آفریقا چهره حکام سرمایه منطقه را نیز سیلی می‌زد. این تحولات امید تازه‌ای به طبقه کارگر و زحمتکش منطقه دمیده است. مردم کشورهای منطقه در میدانهای اصلی شهرها چادر زده اند و فریاد اعتراض سرمی‌دهند. آنان خواستار حقوق حقه‌ی خویش‌اند. نان می‌خواهند و آزادی... کار می‌خواهند و رفاه .. از فساد و تبعیض و استبداد بیزارند...
شاید بشود انقلابات اخیرمنطقه را با انقلاب قرن 19 اروپا شبیه دانست. تحرکاتی انقلابی برای بزیر کشیدن استبداد و درخواست شرایط بهتر معیشتی... صداهای در گلو خفه‌ شده‌ی سالهای اخیر که اینک فریاد و خشم شده اند و همه‌ی حاکمان سرمایه را در منطقه به لرزه درآورده‌اند. صداهای که بعد از فرو ریختن دیوار برلین جای برای هوار کردنشان نبود... آوار شدن دیوار برلین، آوار شدن همه‌ی آروزهای تغییر وضع موجود خوانده شد و انگار همگی باورش کردیم...
دیروز 17.02.2011 معترضینی که از روز قبل در میدان اصلی شهر سلیمانیه تجمع کرده بودند تا خواسته های خویش را به گوش حاکمان دولت اقلیم برسانند، توسط نیرورهای حزب دمکرات کردستان عراق به گلوله بسته شدند. جوانی 16 ساله کشته شد و بیش از 50 نفر زخمی شدند. دیدگانی که ضجه‌ کشیدن‌های آن پسر 16 ساله را دیدند هرگز فراموشش نخواهند کرد.
احزاب ناسیونالیست کرد یعنی حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان در سال 91 با انتفاضه و قیام همین مردمی که اکنون به گلوله می بندنشان، توانستند کردستان عراق را پس از سالها از دست رژیم فاشیستی صدام بیرون کشند و حکومت خودمختار کردستان را تشکیل دهند. و اکنون ایشان 20 سال است که خدایان زور و سرمایه اند.
گزارش تصويرى و ويديوى از تيراندازى وحشيانه نيروهاى حکومت منطقه ايى کوردستان به تظاهر کنندگان در شهر سليمانيه
press tv in sulymaniya
http://www.youtube.com/watch?v=WDZd72HlMi4
http://www.youtube.com/watch?v=qIzWqY4j9X0
http://www.youtube.com/watch?v=PFHo1Hf8_Pk
http://www.youtube.com/watch?v=CVlgJhhlINs
Karzan Kardozi

هیچ نظری موجود نیست: