۰۳ اسفند، ۱۳۸۹

و اینک نوبت ایالات متحد؟! قیام درشهر Medison درکشورآمریکا

قیام درشهر Medison درکشورآمریکا/ ترجمه خبر از آلمانی به فارسی از سارا نبوی
منبع خبر در رسانه مستقل ایندی مدیا. لینک فیلم و مطلب هم در ایندی درج شد.
شهر مدیسون 230.000 نفر جمعیت دارد. درحدود 100.000 نفرتظاهرکننده که بیشترآنهاازطرف اتحادیه ها بودند، شهررا تصرف کردند،حتی پلیس این شهر فعال به عنوان تظاهر کننده شرکت کرده است. پارلمان به توسط مرم چهار روز است که تصرف شده واکثرنمایندگان مجلس هم پابه فرارگذاشته ند. تعداد تظاهرکنندگان روز به روز افزایش پیدامی کند.دکترها به میان تظاهرکنندگان رفته وبرای آنهامرخصی نوشتند.
خبرگزاری فوکس و همکاران ازیک کودتای کمونیستی صحبت می کنند.
حزب Teapartybewegung که یک حزب نئولیبرال است، سعی کرده که نیروهایش رابه میان تظاهرکنندگان بفرستد تا نیروهای جوان راجذب کند.
دلایلی که باعث این قیام شده یکی کم کردن حقوق کارمندان ودیگری محدود کردن کارسندیکاها است.
ایالات دیگرهم تصمیم دارند ازامروز یعنی 21.02.2011 دست به تظاهرات بزنند. 21 ایالت اعلام کرند که تظاهرات می‌کنند ودلیل آنهاهم کاهش بودجه است. این تظاهراتها ازطرف شبکه‌های اجتماعی شکل وحمایت میشود.
Video vom 1. Tag der Besetzung:
Over 13,000 angry union supporters gathered at the capital building in Madison, Wisconsin for a 17-hour public hearing on the issue. The protestors are calling for opposition to the bill, and an end to Walker's governorship as a whole.
Democracy Now: Video
Uprising in Wisconsin, "peaceful, positive protests" over the extremely-myopic, corporate-servile "Repair Bill." Excellent insight from John Nichols of The Nation magazine, Madison teacher Susan Stern, and Wisconsin Democratic State Senator Chris Larson. "When you have the President, the Archbishop and the Green Bay Packers against you, I think you might want to reconsider your position." Support independent media, like Democracy Now!
VideoNoam Chomsky
در حاشیه بزرگترین تظاهرات و اعتصابات تاریخ ایالت ویسکانسین آمریکا  سعيد صالحى نيا
سونامی انقلابی که ایران و خاورمیانه را در می نوردد ، یک روز در مصر ظاهر می شود و روز دیگر در شمال عراق و روز بعد بحرین و لیبی و الجزایر و مراکش را می لرزاند ، بالاخره رسید به قاره آمریکا! حالا نویت مردم و زحمتکشان آمریکاست که شعارهای مردم مصر را تکرار کنند و رهبران دست راستی خود را به حسنی مبارک تشبیه کنند! تا همینجا انقلاب خاورمیانه دیگر در قاره افریقا و آسیا محدود نشد و اثرات خود را در تغییر درک انسانها نسبت به زندگی دارد نشان می دهد. انسانها همه جا دارند از خوابی عمیق بیدار می شوند و به این فکر می افتند که اگر مردم خاورمیانه دارند برای زندگی بهتر مبارزه می کنند چرا آنها باید این زنجیر سرمایه داری را بر گردن خود تحمل کنند.
براستی صحنه های بسیار دیدنی دارد در دنیا اتفاق می افتد. صحنه هائی که حتی مدیای غرب هم دیگر قرار گذاشته سانسورش کند! مردم شهر مدیسون، مرکز ایالت ویسکانسین اینروزها دارند همان شیوه های اعتراضی مردم مصر را نشان می دهند و تعجب می کنند که چرا رسانه های مهم آمریکا عمدتا اخبار مبارزات آنها را سانسور می کنند!
در ایالت ویسکانسین امروزها خبرهای داغی در جریانست که باید رویش بیشتر تامل کرد و با تمام توان بگوش همه دنیا رساند. اجازه بدهید ببینیم آنجا چه خبر است:  ماجرا چیست؟

۲ نظر:

ali gh گفت...

وقتی اتحادجماهیرشوروی باخرج دلارهای امریکائی وتوسطمزدوران وخائنین فروپاشیدامپریالیسنهامرگ شیطان سرخ رابه خیال خودجشن گرفتندوفاتحه کمونیست رادردنیاخواندندوبه اصطلاح یکه تازی اغازکردندوتاجی که بسرمردم دنیازدندبسرزحمتکشان کشورهاگشادوسنگین بودوحالامردم دارنداین تاج تاراجگری رابه خودشان برمیگردانندوغول به صطلاح انهامرده دوباره داردنفس میکشدوحشت برشان داشته ولی پیروزی باکارگران وزحمتکشان است

mohammad reza etemadian گفت...

سلام امیدوارم که بالاخره مسئولین و روسای مملکتمون به عقل رسیده باشند و دست از بازی کردن با نیروی اتمی‌ کشیده باشند. این ژاپنیها که انقدر وارد بودند بدبخت شدند حالا چه برسد به ما که کارشناسانمون یه سری روسی هستند که مثل چینیها و ژاپنیها به خدا ایمان ندارند حالا چطور میشه دلشون به حال ما بسوزه.این همه نفت داریم این همه سد داریم اما تا مردم را به پودر تبدیل نکنند ول کن نیستند. من فدای ولایت فقیه و رهبرم نه این دولتیها.