۲۵ بهمن، ۱۳۸۹

ادامه اخبار و گزارشات- شب 25 بهمن

زنده باد عشق- مرگ بر دیکتاتور” در خیابان های تهران
الان من اینترنتم قطع نیست… ولی نرم افزار های فیلترشکن از کار افتادند تقریبا…به جز آلتراسورف که دارم باهاش کار می کنم(اونم به زور…) وی پی ان هم کانکت میشه…ولی هیچ صفحه ای باز نمیشه باهاش! (شهرستان) الانم هر چی زنگ می زنم به رفیقم گوشیش رو جواب نمیده… اعصابم خورده…امیدوارم هیچی نشده باشه…
irangreenvoice.com – ندای سبز آزادی: با نزدیک شدن به غروب آفتاب به وقت تهران برخی از گزارش ها حاکی از پیوستن شمار تازه ای از مردم معترض به راهپیمایی است.به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی با تاریک شدن هوا، ترس افراد بیشتری از مردم ریخته و گروه های تازه ای در حال ورورد به تجمعات اعتراضی هستند. ...
فیس بوک ۲۵ بهمن الام کرد، ادامه برنامه برای امشب و فردا روز و روزهای بعد تا دقایقی دیگر اعلام میشود، لطفا برای ادامه تظاهرات تا تغییر رژیم آماده باشید.  گروه 25 بهمن سعی خواهد کرد تا دقایقی دیگر برنامه اعتراضات امشب و فردا را اعلام کند با هر وسیله ای که دارید برای اطلاع رسانی آماده باشید. ما پیروزیم
جرس: به گزارش منابع خبری جرس، درحالیکه موج وسیعی از مردم، طی فراخوان جنبش سبز در خیابان های تهران و برخی شهر ها حضور داشتند، و با وجود جو سازی برخی رسانه های حکومتی مبنی بر "عدم استقبال از راهپیمائی سبزها و تجمع چند صد نفره فتنه گران"، آخرین خبرها از تهران حاکی از وقوع درگیری و ازدحام جمعیت در میدان هفتم تیر است. بر اساس این گزارش تجمع در میدان هفت تیر در ساعت هفت و سی دقیقه آغاز شد و بلافاصله اکیپی از موتور سواران لباس شخصی و همچنین یگان ویژه، از میدان ولی عصر به سمت محل درگیری حرکت کردند.
درسا جباری، گزارشگر الجزیره در تهران گفته است که ۱۰ هزار نیروی امنیتی برای جلوگیری از تجمع نهایی در میدان آزادی، به کار گرفته شده‌اند. خبرگزاری فرانسه هم خبرداده که پلیس، ساچمه‌های رنگی به سوی تظاهرکنندگان شلیک کرده است
25 bahman hozuri sabz hamrah ba shoar ویدئو
ویدئو تضاهرات ۲۵ بهمن با شعار "چه قاهره چه تهران، مرگ بر طالبان"
Iran - Tehran on Fire 14 Feb 2011 "Mubarak, Ben ali, Now its time for Seyed Ali" (khamenei)
MUST SEE ویدیو از تظاهرات 25 بهمن
Tehran - 14 Feb 2010 - Green Movement solidarity with Arab uprisings part 10 ویدئو
Tehran - 14 Feb 2010 - Green Movement solidarity with Arab uprisings part 7 ویدئو
Tehran - 14 Feb 2010 - Green Movement solidarity with Arab uprisings part 4 ویدئو
تظاهرات مخالفان دولت در نقاط مختلف تهران “به گزارش بی بی سی از تهرانبرق خیابان انقلاب حدفاصل امام حسین تا آزادی را قطع کرده اندو در تاریکی شروع به زدن مرم کردند. مردم آتش روشن کرده اند تا گاز اشک آور را مهار کنند.”
خبرنگار خودنویس در تهران :سایت «کلمه» و وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی از دست رس خارج شده‌اند.هکرها به سایت‌هایی چون هرانا و رهانا حمله کرده‌اند. بر پایه آخرین اخبار هر چه جمعیت به حوالی میدان آزادی می‌رسد خشونت و حمله به جمعیت بیشتر می‌شودجمعیت در میدان ولیعصر تهران دقیقه به دقیقه زیاد می‌شود. هم اینک موبایل‌ها در این منطقه از کار افتاده‌اند و باتوم به دستان به ماشین‌هایی که قصد توقف دارند حمله می‌کنند.در خیابان انقلاب و آزادی به سوی مردم گاز اشک آور پرتاب شده‌است. با این وجود لباس شخصی‌ها هنوز در هیچ نقطه‌ای از تهران به طور مشخص وارد عمل نشده‌اندسپیده یکی از دانشجویان دانشگاه تهران در مصاحبه با خود نویس می‌گوید:« امروز وصیت نامه‌ام را نوشتم و از خانه بیرون زدم. فکر می‌کنم ما هم اگر مثل مصری‌ها خیابان‌ها را خالی نکنیم پیروزیم. برخلاف آنچه می‌گفتند انقلاب باید در خیابان شکل بگیرد.»او این حرکت را یک « انقلاب » می‌داند و ادامه می‌دهد:« اگر امروز مردم بیاییند امید برای فردا هست اما اگر نیایند و درجا بزنند دیگر باید منتظر بدتر از وضع باشیم وحق نداریم معترض هم باشیم چون دیدیم دیکتاتوری چون « مبارک» با پافشاری مردم رفت.»محسن جوان مغازه‌داری در خیابان ولیعصر است. او که مغازه را زودتر از موعد تعطیل کرده خود می‌خواهد به جمعیت بپیوندد.« با خودم گفتم یا مرگ یا آزادی.اینطور ادامه بدهیم ذلیل‌ترین ملت خاورمیانه خواهیم شد و این در شان کرامت انسانی یک ایرانی نیست.»جواد صدای گلوله هوایی را در حوالی میدان فردوسی تهران شنیده‌است و می‌گوید:« حس می‌کنم اگر جمعیت زیاد شود این‌ها بیش از قبل دست به خشونت بزنند، همه جنایتکاران از یک جنس هستند.»هلکوپتر ها در فضای تهران در حال چرخیدن و رصد کردن شرایط هستند. نیروی انتظامی دانشگاه تهران را در محاصره کامل خود دارد.هرچند در تئاتر شهر امروز اجرا وجود دارد بنا بر تماس یکی از خبرنگاران خودنویس با شرکت‌کننده ای در این مراسم در ساعت پنج و سی دقیقه عصر، به نظر می‌رسد اجراها امروز کنسل خواهد شد. فرزانه می‌گوید:« تئاتر شهر بهم ریخته‌است. اینجا که ما هستیم اوضاع به قدری مغشوش است که باور کردنی نیست.»نگار می‌گوید:« پخش زنده چندین برنامه رادیویی مختل شده‌است. هر روز در این ساعت رادیو فرهنگ پخش زنده داشت اما امروز پخش نمی‌شود.».یک شاهد عینی از خیابان رشت، درب شمالی دانشگاه امیر کبیر به خودنویس گفت:«باور نکردنی است، اینها با حضور مردم به جمعیت حمله ور شده‌اند.»ایستگاه‌های مترو تعطیل شده‌اند و با بستن درب‌های ورودی مانع پیوستن مردم به جمعیت‌ می‌شوند.بنا بر اخباری که از تیراندازی مستقیم به مردم خبر می‌دهد یک نفر کشته شده‌است. محمد در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است:« خدا رحم کند، اینها وحشی‌تر از همیشه هستند.»
25 بهمن 89 خیابان اسکندری-تهرا«ویدئو
20:01 خيابان آزادي حدفاصل انقلاب تا دانشكده دامپزشكي برق دارد ولي از نواب تا دانشگاه شريف و خروجي خيابان انقلاب به ميدان آزادي برق را قطع كرده اند تا در تاريكي به سركوب بپردازند. با اين حال، تاريكي عامل پيوستن مردم بيشتري به ميدان شده است. 20:00 يك منبع مورد اطمينان خبر داد چند تن ديگر از خبرنگاران هيأت همراه «عبدالله گل» از محل اقامتشان خارج شده و احتمالا" براي تصوير برداري از اعتراضات به خيابانهاي مركزي رفته اند. گفته مي شود عبدالله گل رئيس جمهور تركيه كه از ديشب وارد تهران شده، يازده خبرنگار خارجي نيز...
نقش حیاتی آزادگی در نبود کلمه، بالاترین و جرس
تظاهرات خشم مردم در تهران، بستن خیابان توسط جوانان آزادی خواه، آتش زدن سطل اشغال جهت مقابله با گاز اشک آور و شعار مبارک ، بن علی‌، نوبتت سید علی‌
17.30گزارش های تایید نشده حاکی از تیر خوردن یکی از معترضان در حوالی میدان توحید است
17.25 در میدان فردوسی معترضان شعارهایی علیه رهبر ایران سر دادند "با یک بلیط یک سره/ خامنه ای باید بره"
17.15 یک شاهد عینی به بی بی سی گفت: "برق خیابان انقلاب حدفاصل امام حسین تا آزادی را قطع کرده اند و در تاریکی شروع به زدن مردم کردند. مردم آتش روشن کرده اند تا گاز اشک آور را مهار کنند.
17.10 برخی از تظاهرکنندگان امروز در تهران شعار می دادند: نه غزه، نه لبنان/ تونس و مصر و ایران
یک شاهد عینی به یورونیوز فارسی گفت: “من همين الان برگشتم ساعت 7 اما مردم همينطور داشتند می رفتند به سمت آزادي تمركز نيرو بيشتر چهارراه ولي عصر و انقلاب بود. لباس شخصي هاي زيادي با ظاهر عادي بين مردم بودن مخصوصا حواسشون به ساختمونها بود كه كسي فيلم نگيره از داخلش لباس شخصي ها و گارديا سعي مي كردن مردم رو پراكنده كنند و نگذارند جمعيت به سمت ازادي بروند. خيلی زياد دستگير می كردند، داخل ماشين هاي شخصی می انداختند. اكثرشان از شوكر استفاده مي كردند اما جمعيت واقعا زياد بود.”
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۲۷ کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: علیرغم شایعات منتشره در روز گذشته مبنی بر دستور پرهیز نیروهای انتظامی و امنیتی از اعمال خشونت در مقابل تظاهرات مردمی، اما گزارش های رسیده از شهر تهران حاکی از آن است که نیروهای دولتی در سطح وسیعی اقدام به سرکوب و بازداشت معترضین نموده اند.
بنا بر گزارش های دریافتی این کمیته، تعداد زیادی از شهروندان معترض توسط نیروهای امنیتی و انتظامی حاضر در خیابان های تهران بازداشت، و تمامی خیابان های منتهی به خیابان انقلاب و خیابان آزادی مسدود شده و تا به این لحظه نیروهای امنیتی شامل پلیس ضد شورش و نیروهای لباس شخصی در تقاطع خیابان های شادمان، بهبودی، نواب، آذربایجان با خیابان آزادی و همچنین میدان صادقیه ضمن ضرب و شتم معترضان سعی در متفرق نمودن مردم دارند.
گزارش های تائید نشده ای نیز از کشته شدن یکی از شهروندان معترض توسط نیروهای سرکوبگر در حوالی میدان آزادی در دست می باشد.
مقامات جمهوری اسلامی با ایجاد اختلال در سیستم تلفن های همراه و همچنین خطوط اینترنتی، سعی در جلوگیری از انتشار لحظه به لحظه اخبار مربوط به اعتراضات مردمی معترض دارند.
عکس‌هایی از راهپیمایی امروز ۲۵ بهمن  به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، بسیاری از شهروندان در نقاط مختلف تهران با خشونت بازداشت شده و به وانت‌های توری که به این منظور در نقاط مختلف تهران مستقر شده بود، فرستاده شدند. این ماشین‌های وانت امروز به همین منظور از صبح در خیابان‌ها و میدان‌های مختلف مستقر شده بودند.در حد فاصل خیابان رودکی و میدان توحید تا ابتدای خیابان آزادی، نیروهای امنیتی به شدت با معترضان درگیر شدند، تا جایی که مستقیما به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند. بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از محل حادثه، بر اثر اصابت گلوله دستکم یک تن از معترضان کشته و دو نفر مجروح شدند.
TEHRAN: Tazahorat Dar Shiraz Feb 14, 2011
عکسی که روزنامه نیویورک تایمز از خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرد
خبرکشته شدن یک نفر در تجمعات امروز هر لحظه قوت بیشتری بخود می گیرد.آکسیونهای خود جوشی در حمایت از مبارزات مردم در شهرهای محتلف اروپا برگزار و یا در حال برگزار شدن است . این شهرها عبارتند از لاهه هلند ، فرانکفورت آلمان و لندن .
دوشنبه, فوریهٔ ۱۴, ۲۰۱۱ فیلم های دریافت شده از تهران و سایر شهرها- 25 بهمن
پوشش لحظه به لحظه‌ی تحولات ۲۵ بهمن 3
پوشش لحظه به لحظه‌ی تحولات ۲۵ بهمن 2
گزارش لحظه به لحظه از راهپیمائی 25 بهمن

هیچ نظری موجود نیست: