۱۵ فروردین، ۱۳۹۰

اعتراض به خشک شدن “دریاچه ارومیه” در تبریز

بازداشت بیش از هفتاد تن از معترضان به خشک شدن “دریاچه ارومیه” در تبریز
به گزارش منابع خبری آذری، در پی به خشونت کشیده شدن این تجمع‌ها با دخالت نیروهای امنیتی، حدود ۷۰ نفر از شهروندان و تظاهر کنندگان در میدان آذربایجان تبریز دستگیر شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند.  هم چنین حدود ۲۰ نفر هم زخمی شده‌اند که حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم می‌باشد. مامورین نیروی انتظامی بدون توجه به حال افراد زخمی شده آن‌ها را به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند.  گفته می‌شود نیروهای امنیتی- انتظامی حتی در میان چادر‌ها و خانواده‌های عادی که در روز سیزده به در گرد هم آمده بودند نیز رعب و وحشت ایجاد کردند. سركوب شديد معترضين در اروميه و اوج گيري دوباره اعتراضات با تاريك شدن هوا.    بنا به اخبار واصله در اعتراضات دیروز تبریز تعداد 127 نفر بازداشت شده است هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی واقع در خیابان صائب تبریز تحت شکنجه و بازجویی هستند. اسامی برخی دیگر از بازداشت شدگان روز 13 فروردین 90 در شهر تبریز
کسی می داند این مرد به جرمی بازداشت می شود؟ به خاطر گفتن این جمله " بیایید با اشکهایمان دریاچه اورمیه را پر کنیم"
این فرد جلیل میلانی علمدار معروف به ساوالان هست.که در کمپین اعتراضی حمایت از دریاچه اورمیه شرکت و توسط نیروهای انتظامی بازداشت شده است. این مرد با جسارتی تمام در حین بازداشت هم از مقاومت دست نکشیده است. و با نشان دادن علامت «بوزقورد» به مردم آنها را به هیجان آورد.  این گرگه، مرد نیست.  زوزه گرگ گوش انسان‌ها رو آزار میده. باید بندازنش تو قفس یا تو جنگل ولش کنن
 اینترنت و ویدئو تجزیه طلبان با نام تظاهرات مردم برای خشک شدن دریاچه ارومیه  به نظر می رسد ، یک نوار ویدئوئی که در باره اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه ، روز گذشته روی شبکه اینترنت پخش شد و متاسفانه بوسیله بسیاری از شبکه های اجتماعی ایرانی نقل شد و به عنوان یکی از اعتراضات مردم مورد توجه قرار گرفت اصلا در روز سیزده بدر در تبریز تهیه نشده و دستپخت ” پان ترکیستهای ” جمهوری آذربایجان و هواداران آنها است که با سوء استفاده ازاحساسات منفی مردم نسبت به رژیم و به نام ویدئوئی از اعتراضهای مردم در ایران ، به خورد کاربران داده شده است. همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید ، عده زیادی از تظاهر کنندگان ، دستهای خود را با علامت ویژه گروه پان ترک “گرگهای خاکستری ” بالا برده اند که این امر نیز موید نظر ما است .
ویدیو tebriz 13 ferverdin 1390
ویدیو Azerbaijani Environmental protesters arrested in Iran
During the demonstrations of Iranian Azerbaijanis to save Lake Urmia in the Azerbaijani cities of Tabriz and Urmia on April 2, 2011, dozens of protesters were arrested, reported Association for Defence of Azerbaijani Political Prisoners in Iran.
ویدیو tebriz 13 farvardin 1390
دومین ویدیو از تظاهرات مردم تبریز    ویدیو urmu golu merasimi tebrizde
به گزارش جنبش دانشجویی آذربایجان امروز شنبه سیزده بدر با آغاز درگیرها در اطراف میدان آذربایجان تبریز حداقل ۸ تن دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردیده اند. گزارشات تاییدشده از ضرب و شتم گسترده ی حاضرین در میدان آذربایجان و به خصوص زنان خبر داده اند. ماشینهای آبپاش نیز در برخی لحظات تجمعات صورت گرفته را با پاشیدن آب متفرق نموده اند.
اورمو گولو سوسوزدور!  ویدئوی تجمع اعتراضی به خشک شدن دریاچه ارومیه در 13 فرودین 1390
ابتكار جالب اورميه اي ها در تجمع ائللر باغي
سواحل زیبای خزر در ایران تبديل به زباله دانی شده است

شهید بهنود رمضانی در حال خواندن و نواختن ویدیو
Martyr Behnoud Ramezani singing and playing guitar
پدر بهنود رمضانی در مصاحبه با روز: پسرم نسوخته، همه جایش را شکسته اند

زندانی سیاسی کرد شیرکوه معارفی دریک قدمی اعدام است– اعتراض کنیم!
لغو حکم اعدام در ید قدرت رهبری خلیل بهرامیان، وکیل شیرکو محمدی، تاکید می‌کند که تنها رهبر جمهوری اسلامی می‌تواند حکم اعدام شیرکو معارفی و دیگر محکومان به اعدام را لغو کند. عبدالکریم لاهیجی نیز در این مورد می‌گوید: «متاسفانه وضعیت شیرکو معارفی هم به همین صورت است او متهم است به همکاری یا عضویت در کومله، موضوعی که اصلا مطمئن نیستیم صحت داشته باشد یا نداشته باشد. صرفا به خاطر اینکه اسلحه همراهش بوده، در حالی که مجازات حمل اسلحه اعدام نیست. از طریق وکیلش پرونده به دفتر رهبری رفته، برای اینکه شاید تخفیفی در مجازاتش داده شود، الان هر آن جانش در خطر است، چون حکم اعدام را می ‌توانند هر لحظه اجرا کنند و بعد بگویند دفتر رهبری هم با درخواست وکیل معارفی موافقت نکرد.»
جای شیرکو و زهرا جباری در شورای حقوق بشر کجاست ؟ شیرکو در خطر مرگ قرار دارد . بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، جوان سیاسی کرد شیرکو معارفی در یک قدمی مرگ قرار دارد . جرم شیرکو آن است که از یک حزب ، طرفداری کرده لذا به اتهام محاربه با خدا و اقدام علیه امنیت امنیت ملی به اعدام محکوم شده و این بسیار ظالمانه است . دادگاه انقلاب اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تأیئد کرده تا در 11 اردی بهشت ( روز کارگر ) جان این جوان بی گناه را بگیرند .
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی زهرا جباری همچنان در کما بسر می برد و از زمان انتقال به بیمارستان تاکنون در شرایط وی هیچ تغییری ایجاد نشده است و خانواده او از داشتن ملاقات و دیدن عزیزشان محروم می باشند.
نصیحت های سعید نوری به دخترش در قالب شعر طنز ویدیو
وزیر خارجه لیبی در لندن 'استعفا داد'
کردها به مردمانی که در کوهستانها زندگی می کنند معروفند، از ارتفاعات شمال سوریه گرفته تا ترکیه و عراق و ایران و قفقاز. اما گروهی از کردها هم از صد و اندی سال به این سو، کنار دریا را برای زندگی برگزیده اند،
سوريه، سی سال کشتار و ترور (نگاهی به جنايات حکومت سی سالۀ حافظ اسد) رابرت فيسک،روزنامه نگار،نويسنده و تحليلگر برجسته مسائل خاورميانه در مقاله ای تحت عنوان ” سوريه،سی سال قتل و ترور” که نشريه هفتگی پاريس، کورير اينترنشنال آن در شماره ۳ آپريل منتشر کرده است،نگاهی دارد به سوابق جنايات حکومت سوريه و مشخصا ۳۰ سال حکومت حافظ اسد،رئيس جمهور پيشين سوريه و پدر بشار اسد که از سال ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۰۰، يعنی اندکی پيش از مرگ حافظ اسد که سراسر شکنجه بود و سرکوب بيرحمانه مخالفان.
Trente ans de terreur

۲ نظر:

طیفور گفت...

سرود «یک صف شویم» از مجموعه سرودهای «بیاد قیام» (اثر کمیته هنری سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر) با اقتباس از سرود آنارشیستهای اسپانیا (A las Barricadas):
http://www.4shared.com/audio/jQOcU_c1/yek_saf_shavim.html

یک صف شویم، یک صدا، با هم چنان
دشمن بلرزد ز نظم سرخمان
از مرگ و از رنج و سختیِ راهمان
هرگز نبوده وحشت و باکمان

در زیر بار کار، خم شده کمرها
زنجیر رنج و محنت رها کنیم
اینک به هر جا زِ فریادِ خود، ما
آواز سرخ کارگر پراکنیم

جز تکه نانی به دستان کارگر
چیزی نمانَد ز زحمتش ولی
سرمایه داران به دوشش کشند اگر
در راه بهره باشد مشکلی

در اوج رنج و کار، همواره یک شعار
گل کرده و شکفته در دهانمان
تنها به قهر تفنگ می توان شکست
این نظم کهنه پوسیده در جهان

Rosa گفت...

مرسی طیفور جان، الان دانلود میکنم. اغلب سرودهای ایرانی با صدای مردان است. البته هنوز ج.ا نبود که تک خوانی زن ممنوع باشه. تک و توکی سرودهای کنفدراسیون دانشجویان با صدای زن البته گروهی خوانده شد. امید این یکی هم زنان را حذف نکرده باشه :-(