۲۸ فروردین، ۱۳۹۰

Ciao Vittorioفعال صلح طلب ایتالیایی بدست اسلامگرایان در غزه به قتل رسید

فیلم Italian activist found dead in Gaza after abduction فعال صلح طلب ایتالیایی بدست اسلامگرایان در غزه به قتل رسید. به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابعی فلسطینی بامداد امروز اعلام کردند جسد ویتوریو اریگونی فعال صلح طلب ایتالیایی که به دست یک گروه مسلح اسلامگرای تندرو در غزه ربوده شده بود در شمال نوار غزه پیدا شد. جسد این تبعه ایتالیایی شب گذشته کشف شد. یک گروه سلفی در غزه بنام "محمد بن مسلمه" با انتشار نوار ویدیویی مسئولیت ربودن این تبعه ایتالیایی را به عهده گرفته بود.این گروه اسلامگرای تندرو تهدید کرده بود اگر دولت حماس در غزه بازداشت شدگان این گروه را تا ظهر جمعه آزاد نکند، تبعه ربوده شده ایتالیایی را اعدام خواهد کرد.دولت ایتالیا صبح امروز قتل این شهروند ایتالیايی را اقدامی وحشیانه خواند و آن را محکوم کرد.
اسلامگرایان تندرو، گروگان ایتالیایی را کشتند/ یورونیوز فارسی-فیلم
یکی از همکاران اریتونی با ناباوری در مورد قتل وی می گوید:” برای او. غزه همچون خانه اش بود . او می خواست برای دیدن پدرش به ایتالیا برود اما با آغاز درگیری های جدید میان فلسطین و اسراییل دراینجا ماند تا شاید کمکی باشد. آنها او را پیش از مرگ کتک زده اند . نمی توانم باور کنم، چنین اتفاقی رخ داده است.”
فیلم Pro Palestinian Italian human rights activist was executed Islamic Style
فیسبوک ویتوریو اریگونی
Stay Human  ویدئوکلیپNapoli per Vittorio "Utopia" Arrigoni
Loveeeeeeeeeee you forever Vik
کلیپGaza risponde a Roberto Saviano
توجه فیلم با تصاویر خشونتبار
S-conclusioni: Psychological War IV

تقاضای روزنامه نگار زن برای نجات جان یک زن کرد محکوم به اعدام
این نامه را به نمایندگی از طرف زنی می نویسم که حدود 11 سال است در زندان مرکزی ارومیه محبوس می باشد. محبت محمودی آنطور که خودش گفته 11 سال پیش به اتهام قتل مردی که قصد تجاوز به وی را داشت به اعدام محکوم شد. علیرغم تلاش وکیل وی طی جلسات دادگاه برای اثبات اینکه اقدام محبت محمودی «دفاع از خود» محسوب می شده متاسفانه قاضی پرونده با این دلیل که متهمه امکان فرار داشته، مسئله «دفاع از خود» را رد و وی را به اعدام محکوم نموده است.
برای خواندن ادامه اینجا را کلیک کنیم.
تقاضای روزنامه نگار زن برای نجات جان یک زن کرد محکوم به اعدام
این نامه را به نمایندگی از طرف زنی می نویسم که حدود 11 سال است در زندان مرکزی ارومیه محبوس می باشد. محبت محمودی آنطور که خودش گفته 11 سال پیش به اتهام قتل مردی که قصد تجاوز به وی را داشت به اعدام محکوم شد. علیرغم تلاش وکیل وی طی جلسات دادگاه برای اثبات اینکه اقدام محبت محمودی «دفاع از خود» محسوب می شده متاسفانه قاضی پرونده با این دلیل که متهمه امکان فرار داشته، مسئله «دفاع از خود» را رد و وی را به اعدام محکوم نموده است.
گزارش دریافتی: سوسن محمدخانی غیاثوند، روزنامه نگار کورد با نوشتن نامه ای به نمایندگی از طرف محبت محمودی از جامعه ی هنری ایران برای نجات جان این زن کورد محکوم به اعدام تقاضای کمک کرد.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:  این نامه را به نمایندگی از طرف زنی می نویسم که حدود 11 سال است در زندان مرکزی ارومیه محبوس می باشد. محبت محمودی آنطور که خودش گفته 11 سال پیش به اتهام قتل مردی که قصد تجاوز به وی را داشت به اعدام محکوم شد. علیرغم تلاش وکیل وی طی جلسات دادگاه برای اثبات اینکه اقدام محبت محمودی «دفاع از خود» محسوب می شده متاسفانه قاضی پرونده با این دلیل که متهمه امکان فرار داشته، مسئله «دفاع از خود» را رد و وی را به اعدام محکوم نموده است.

خانواده ی محبت محمودی سال 88 از رضایت اولیاء دم به شرط دریافت دیه خبر دادند اما به دلیل استضعاف شدید مالی قادر به تامین مبلغ دیه نبودند. از دیگر سو چون می دانستیم اولیاءدم به صورت تلویحی از رضایت به شرط دریافت دیه صحبت کرده اند و صراحتاً چنین مسئله ای مطرح نشده لذا سال گذشته یکی از روزنامه نگاران کورد برای صحبت با خانواده ی مقتول راهی ارومیه شد.
ایشان در آنجا متوجه شدند که مردم کورد آن منطقه به صورت عشیره ای زندگی می کنند و درصورت مواجهه با چنین مشکلی تنها رئیس عشیره است که می تواند از اولیاء دم رضایت بگیرد. روزنامه نگار کورد به طور مستقیم نتوانست با رئیس عشیره وارد گفتگو بشود و این کار نیز باید از طریق یک واسطه انجام می شد که متاسفانه واسطه هم برای انجام آن از خانواده ی مقتول تقاضای دریافت مبلغ ده میلیون تومان وجه نقد نمود. این رسم نادرست گویا در عشیره کاملا عادی محسوب می شد و امری رایج بود. نه چنین پولی برای پرداخت داشتیم و نه می توانستیم به چنین سنت غلطی تن بدهیم از دیگر سو حکم اعدام محبت محمودی نیز قطعی شده بود.
به همین سادگی زنی کورد در جامعه ی ما در حال قربانی شدن به پای رسوم غلط عشیره ای و عدم توانایی مالی در پرداخت دیه بود.
تابستان سال گذشته که حکم اعدام این زن کورد به دایره ی اجرا ابلاغ شد کمپینی در اعتراض به این حکم و ابلاغ آن به دایره ی اجرا آغاز به کار نمود. پاییز سال گذشته نیز یکی از اعضای کمپین با آقای عزت الله انتظامی، چهره ی خوشنام سینما و تئاتر ایران درمورد محبت محمودی و پرونده اش وارد صحبت شد اما متاسفانه ایشان همان ابتدا در پاسخ گفتند از سوی قوه ی قضائیه اخطار دریافت کرده اند که دیگر به چنین پرونده هایی ورود پیدا نکنند. خجالت مانع شد تا عضو کمپین مسئله پول و دیه را مطرح نماید. همچنین زمستان گذشته از سوی یکی از پسران محبت محمودی شماره حسابی جهت جمع آوری دیه اعلام گردید که متاسفانه تا این لحظه حتی یک ریال هم به شماره حساب اعلام شده واریز نگردیده است.
محبت محمودی از آنجائیکه سوژه مناسبی برای تبلیغ علیه حکومت ایران و قوانین آن نمی توانست باشد لذا آن گونه که باید مورد حمایت نهادهای بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر قرار نگرفت. آنانکه در رسانه ها و شبکه های خبری و تلویزیونی شان موارد نقض حقوق بشر در پرونده های سیاسی را با صدای بلند افشا می کنند کوچکترین پژواکی به فریادهای دادخواهی و مددجویی محبت محمودی ندادند تا بتوان صداقت شان را در دفاع از حقوق بشر باور نمود.
آنانکه تنها موارد سیاسی نقض حقوق بشر را افشا می کنند از یاد برده اند که پهنه ی کارزار حقوق بشر «فراتر» از پهنه ی سیاسی است.
آنانکه بر علیه «اعدام و احکام مرگ» پیکار می کنند فراموش کرده اند که باید بدون توجه به سیاسی و یا غیر سیاسی بودن پرونده ها از همه ی موارد سخن بگویند.

آن عزیزانیکه با دریافت جوایز حقوق بشری به سکو و تریبونی دست یافته اند تا زبان گویای خاموش ماندگان باشند امروز اما چه ساده و بی تفاوت از کنار آخرین نفسهای زنی خاموش می گذرند چرا که به کارشان نمی آید. محبت محمودی زندانی سیاسی نیست. قصد درافتادن با هیچ حکومت، دولت و قانونی را هم ندارد. گفتن از او شهرت نمی آفریند. فقط یک حادثه ی ناخواسته امروز او را این گونه مورد بی مهری داعیه داران دفاع از حقوق بشر و محتاج اعتبار جامعه ی هنری ایران در نزد مردم گردانده است.

جامعه ای که همواره دغدغه ی اصلی اش مردم بوده و تلاش بسیاری نموده تا منتسب به هیچ جریانی نباشد.

جامعه ای که بی شک خود از قدر و منزلتش در نزد ملت ایران آگاه است و میزان اعتبارش را نزد افکار عمومی می داند. محبت محمودی به پیشقدمی و اعتبار این جامعه برای گرفتن رضایت قطعی از اولیاء دم، اعلام مبلغ دقیق دیه و جمع آوری آن و نجاتش از خطر اعدام نیاز دارد.

امید که این جامعه ی همیشه در کنار مردم با بخشیدن حیات مجدد به محبت و بازگرداندن او پس از 11 سال به آغوش گرم خانواده، برگ زرین دیگری به پرونده ی همواره درخشان خود بیفزاید.
شماره پرونده ی محبت محمودی: 84/504ج/ش4 شماره دادنامه: 87/870831/106

شماره تماسهای ناصرجلیلی غزن، پسر محبت محمودی: 09390587003 و 09149394753

شماره آقای جمالی، وکیل محبت محمودی:

شماره همراه: 09147636198

شماره دفتروکالت: 04115548319

شماره تماس حاج آقا ذاکری، نماینده ی مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی که زمانی قاضی ناظر زندان در زندان مرکزی ارومیه بوده اند و تقریبا در جریان پرونده ی خانم محمودی قراردارند:

شماره همراه: 09144401569 شماره دفتر: 04412751007

حساب جاری قرض الحسنه به شماره 1236941 و حساب عابربانک به شماره ی 1011300273509 در بانک سپه شهر ارومیه شعبه 1011 مشتاق به نام «ناصر جلیلی غزن» برای دریافت کمکهای مردمی جهت جمع آوری دیه ی مربوط به پرونده ی محبت محمودی از سوی فرزند ایشان اعلام شد.



هیچ نظری موجود نیست: