۰۹ اسفند، ۱۳۹۱

محکومیت دکتر سید جاوید آل داود رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حیوانات

محکومیت رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حیوانات
عکس دکتر سید جاوید آل داود
 دکتر سید جاوید آل داود رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حیوانات به جرم مطرح نمودن عدم نجاست سگ و مصاحبه با رسانه های داخلی و خارجی در مورد حقوق حیوانات به انفصال از خدمت به مدت سه ماه محکوم شد.
در این حکم که توسط هیات انتظامی هیات علمی دانشگاه تهران صادر شده است دکتر سید جاوید آل داود به جرم توهین به مقدسات اسلامی و مصاحبه با رسانه‌های داخلی و خارجی به 6 ماه انفصال از خدمت محکوم شده بود که در جلسه هیات تجدید نظر به 3 ماه تقلیل یافته است
لازم به ذکر است که مستندات این هیات در مورد توهین به مقدسات اسلامی ارائه پایان نامه ای با عنوان بررسی نجاست سگ از دیدگاه علمی و دینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر کرد در سالهای قبل است و مصاحبه های انجام شده توسط ایشان با رسانه های داخلی و خارجی در ارتباط با حقوق حیوانات و مسایل زیست محیطی انجام گرفته است.

اخیرا در همین ارتباط وزارت کشور صلاحیت ایشان را برای عضویت در هیات مدیره جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک مردود اعلام نمود.

 مطالب مرتبط:
       بروزرسانی : يکشنبه 12 ارديبهشت 1389
بروزرسانی : پنج شنبه 9 ارديبهشت 1389
برای خواندن مطالب مرتبط در منبع روی تیتر آن و یا اینجا را کلیک کنیم.


بروزرسانی : پنج شنبه 9 ارديبهشت 1389

دکتر لطفی‌‎زاده در ادامه خطاب به دکتر آل داود گفت : بد دفاع کردن از یک موضوع با تخریب آن تفاوتی ندارد و برخی اقدامات شما سبب شده تا خبرگزاری برنا تمام تلاش‌ها برای دفاع از حقوق حیواناتی نظیر سگ را با استناد به بروشور شما زیرسؤال ببرد و همکاران ما تحت فشار باشند و همه را به سگ‎بازی متهم کند!...
راست به چپ : دکتر آل داود - دکتر تاجیک - دکتر لطفی‌زاده

حکیم مهر  پانل حقوق حیوانات در سومین و آخرین روز از شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران (نهم اردیبهشت ماه) که قرار بود در سالن 7 مرکز بین المللی همایشهای رازی برگزار شود به دلیل استقبال زایدالوصف شرکتکنندگان به سالن 2 این مرکز که ظرفیت بیشتری داشت انتقال یافت و با استقبال پرشوری همراه شد.
دکتر سید جاوید آل داود عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و رئیس پانل اولین سخنران بود که از چند روز قبل تبلیغاتی هم بوسیله نصب پوستر در محل همایش برای سخنرانی خود داشت.
وی در شروع پانل از آنجا که رئیس پانل هم بود به شوخی گفت : از خودم دعوت می‌کنم که سخنرانی با موضوع (نجاست سگ از دیدگاه علمی و دینی) را ارائه کنم!
رئیس انجمن حمایت از حیوانات پس از استقرار در جایگاه سخنرانی گفت : این مقاله حاصل پایاننامه‌ یک دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بوده که با مشاوره نماینده ولی فقیه که وی ایشان را حضرت آیت الله ناصری خطاب کرد همراه شده است.
دکتر آل داود با نمایش اسلایدی گفت : در این پایان نامه برای ما اثبات شده که نجاست سگ تنها منحصر به دین یهود است و در اسلام سگ نجس نیست! ضمن آنکه ما حیوانی به نام قوچک را هم تولید کردیم که با استفتاء از علما بدلیل اختلاط سگ و گرگ آنرا پاک اعلام کردند.
رئیس پانل حقوق حیوانات افزود : در قرآن کریم سه بار از سگ نام برده شده که بطور مثال نام بردن از سگ در جریان اصحاب کهف به تمجید از این حیوان اختصاص یافته و هیچگاه در قرآن کریم بر نجاست سگ تأکید نشده است.
دکتر آل داود در ادامه گفت : در دین  اسلام بارها از لزوم مهربانی به حیوانات سخن به میان آمده و حضرت علی علیه السلام هم مردم را به یادگیری ده خصلت ارزنده سگ و بکاربستن این خصائص در زندگی توصیه فرموده‌اند.
وی در مورد برخی احادیث هم گفت : اینکه بعضی می‌گویند فرشتگان به خانه‌ای که سگ داشته باشد وارد نمی‌شوند جعلی است و بعضی از احادیث هم که در زمینه نجاست سگ وجود دارد معلوم نیست از چه کسی است!
دکتر آل داود با لحنی تمسخرآمیز درباره سلسله راویان سایر احادیث مرتبط گفت : اینکه فلانی از پدرش و آنهم از عمهاش و چند نفر دیگر نقل کنند که ملاک نیست! مگر خود ائمه – علیهم السلام – نمی توانسته اند این سخن را بگویند که نیاز به نقل اینچنین داشته باشد. این بخش از سخنان وی با تشویق بعضی حضار همراه شد!
رئیس پانل حقوق حیوانات گفت : در بررسی که بعمل آمد از نظر بیماریهای مشترک بین سگ و انسان این بیماریها یک دهم بیماریهای مشترک بین انسان و گاو است و اگر این مسئله مبنای نجاست باشد باید گاو را ده برابر نجس بدانیم!
دکتر آل داود همچنین افزود : به نظر ما چون در قرآن اشاره‌ای به نجاست سگ نشده و احادیث هم معتبر نیستند و از آنجا که در بین شیعیان باب اجتهاد باز است در این موضوع میتوانید به فتوای خود عمل کنید!
پس از این سخنان وی اعلام کرد که اگر سؤالی هست مطرح شود. در این هنگام یکی از حضار بلافاصله از جا برخواست و با صدایی بلند گفت : آقای دکتر آل داود من تا بحال به این نتیجه نرسیده‌ام که چرا سگ نجس است؟ از دقتر برخی مراجع هم پرسیدم که بعضی به من گفتند اصلاً رشته شما دینی نیست و به شما ربطی ندارد که علت نجاست را بدانید. این به دین مربوط است نه دامپزشکی!
پس از سخنان وی که با حرارت خاصی همراه بود مدیر مسئول حکیم مهر با اصرار و علیرغم عدم تمایل رئیس پانل – که تلویحاً قبل از پانل اظهار کرده بود – برای سخن گفتن وی میکروفن را گرفت و گفت : اگر آقای دکتر آل داود اجازه بدهند من سریع چند نکته را عرض کنم.
وی سپس از جای خود برخواست و رو به حاضران ایستاد و گفت : برای احترام رو به شما میایستم و علیرغم آنکه جناب آقای دکتر آل داود در دانشکده استاد بنده بودهاند اما چون بحث علمی است ضمن احترام مطالبی را عرض میکنم.
دکتر محمد لطفیزاده افزود : آقای دکتر آل داود بنده را به سبب نقد مطالب ایشان در باب نجاست سگ در فضای مجازی به خوبی میشناسند. در اینجا لازم است به حضار بگویم موضوع نجاست سگ را از نگهداری سگ کاملاً جدا کنید و بدانید که لزوماً نجاست سگ ربطی به نگهداری از سگ در منزل ندارد و این دو موضوع کاملاً مجزا است.
مدیر مسئول حکیم مهر گفت : آنچه آقای دکتر آل داود درباره نماینده ولی فقیه اشاره کردند درست نیست. بنده تکذیبیه ایشان را در اختیار دارم که بیانات ایشان را تکذیب و ابراز گلایه کرده‌اند.
در این هنگام دکتر آل داود گفت : مطمئن هستید ایشان تکذیب کرده‌اند؟! آقای مفیدی نامی بوده‌اند.
دکتر لطفی‌زاده در پاسخ گفت : بله ... تکذیب ایشان را در اختیار دارم و اگر خواستید تقدیم میکنم. ضمن آنکه آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه هستند و ولی فقیه هم به صراحت سگ را نجس می‌داند. چطور شما می‌گویید نماینده ایشان نظری خلاف ولی فقیه دارد؟!
وی افزود : شأن نزول آیه چهارم سوره مبارکه مائده به شکار و ذبح برمی‌گردد و ارتباطی با موضوع نجاست سگ ندارد و حتی اهل تسنن این آیه را بسط داده و به پرندگان هم منتسب کرده اند اما شیعیان به دلیل کلمه (مکلبین) در این آیه که به (کلب : سگ) برمیگردد آنرا به سگ شکاری منحصر نمودهاند.
دکتر لطفی‌زاده در ادامه خطاب به دکتر آل داود گفت : بد دفاع کردن از یک موضوع با تخریب آن تفاوتی ندارد و برخی اقدامات شما سبب شده تا خبرگزاری برنا تمام تلاش‌ها برای دفاع از حقوق حیواناتی نظیر سگ را با استناد به بروشور شما زیرسؤال ببرد و همکاران ما تحت فشار باشند و همه را به سگبازی متهم کند!
مدیر مسئول حکیم مهر همچنین گفت : شما در اظهارات خود به استفتاء از مراجع استناد نمودید، در صورتی که همه مراجع فارغ از هرگونه گرایش سیاسی سگ را نجس میدانند‍.
وی در پاسخ به موضوع جعل احادیث که دکتر آل داود با تمسخر راویان حدیث آنرا مطرح کرده بود هم گفت : آنچه شما در مورد احادیث کتاب وسائل الشیعه فرمودید را بنده از دفتر آیت الله مکارم شیرازی پرسیدم و پاسخ مکتوب ایشان این است که : این احادیث بعضاً اسناد معتبری دارد و در نجاست سگ شکی نیست! اما حدیث راجع به عدم وجود فرشتگان به خانه‌ای که سگ داشته باشد به تصریح علامه طباطبایی (ره) در تفسیر المیزان به جعل شبیه تر است تا صحیح بودن!
مدیرمسئول حکیم مهر از دکتر آل داود پرسید : شما فرمودید که حدیثی درباره نجاست سگ نداریم در صورتی که در جوابیه آیت الله مکارم شیرازی یازده روایت در این باره ذکر شده که به تصریح ایشان برخی از این روایات اسناد محکم و معتبری هم دارد.
وی افزود : امیدوارم شما به حاضرین و بنده با توجه به آنکه فرمودید نجس معنای دقیقی ندارد و نام مقاله خود را تحقیق دینی هم گذاشتهاید بفرمایید که معنی نجس چیست؟
در این هنگام شخصی از حاضرین به دکتر لطفی‌زاده گفت شما بگویید معنی آن چیست؟
وی رو به دکتر آل داود گفت : من می دانم که معنی نجس چیست اما دوست دارم شما بگویید و اگر مایلید همین الآن بگویم.
دکتر لطفی‌زاده در پایان خطاب به حاضرین گفت : مجدداً تأکید می‌کنم نگهداری یا عدم نگهداری از سگ ربطی به نجاست ندارد و نجاست هم پس از حکومت امیرمؤمنان علیه السلام به این سو در معنای فقهی و نه معنای لغوی بکار رفته و فرض آقای دکتر آل داود در ارتباط دادن نجاست به مسئله بهداشت و رد آن از پایه اشتباه است. چون اصلاً مبنای صدور حکم نجاست مسئله بیماریزایی حیوان نبوده که لازم باشد آنرا رد کنیم!
دکتر آل داود در پاسخ به اظهارات مدیرمسئول حکیم مهر بدون اشاره به معنی نجس گفت : به مراجع نباید در ابتدا کاری داشته باشید و باید خودتان تحقیق و به عقل رجوع کنید. بعد اگر نفهمیدید به مراجع مراجعه کنید.
وی در ادامه اظهار کرد : مرجعیتی که با یک نامه پس از سالها اجتهاد لغو می‌شود قابل استناد نیست! این سخن دکتر آل داود با تشویق شدید حضار همراه شد!
در این هنگام دکتر لطفی‌زاده پرسید : پس شما که مرجعیت را قبول ندارید چرا در موضوع قوچک که آنهم کذب محض بوده به نظر مراجع استناد کردید؟!
در این هنگام بلافاصله اعضای پانل و یکی از دامپزشکان حاضر در جلسه که سعی میکرد برنامهریزی شده میکروفن دست به دست شود و کنترل از دست وی خارج شده بود این سخنان را قطع کرد و این سؤال هم بیپاسخ ماند.
یکی دیگر از حضار از جای خود برخاست و خطاب به دکتر آل داود گفت : مگر نه آنکه در قرآن کریم آمده : اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولوالامر منکم – که البته آیه را از نظر اعراب اشتباه تلفظ نمود -  ؟! این سخن شما که به فتوای خود رجوع کنید یعنی فلسفه وجود دوازده امام را زیرسؤال می‌برید. ضمن آنکه دیانت ما عین سیاست ما است و گاهی بر اثر مواضع سیاسی هم ممکن است فرد از درجه اجتهاد برکنار شود.
وی در ادامه گفت : آیا به نظر شما نگهداری از سگ تزئینی با توجه به فتوای همه علما مبنی بر نجاست سگ و اینکه ما حیوان را در منزل میآوریم و محدود می‌کنیم نقض حقوق حیوان نیست؟
دکتر آل داود در پاسخ با اشاره به تفاوت حقوق و رفاه حیوان گفت : بعضی معتقدند که نباید سگ را در منزل آورد و محدود کرد و این نقض حقوق حیوانات است و این تنها نظر یک عده است.
وی در ادامه افزود : به نماینده وقت ولی فقیه در سازمان دامپزشکی درباره اطیعو الله و اطیعوا الرسول – جالب آنکه دکتر آل داود هم مثل فرد پرسشگر این آیه را اشتباه تلفظ نمود – گفتم شما طبق این آیه باید از خدا و پیامبر و عترت پیامبر که من هم چون سید هستم عترت حساب می‌شوم اطاعت کنید! این سخن دکتر آل داود هم با تشویق برخی حضار همراه شد!
در پایان یکی از دیگر از حضار از دکتر آل داود پرسید : بالاخره سگ از نظر شما نجس است یا نیست؟
دکتر آل داود گفت : من نمیدانم به عقل خود رجوع کنید.
وی هم در واکنش به این اظهار نظر گفت : مگر نگفتید باید از شما اطاعت کنیم؟!
این بحث به دلیل اتمام وقت مقرر برای پانل در همین جا به پایان رسید و در حالی که چند سخنرانی دیگر باقی مانده بود تعداد بسیار زیادی که در میان آنان عده‌ای غیردامپزشک هم حضور داشتند سالن را ترک کردند.
در راهروهای سالن مرکز بین المللی همایشهای رازی هم بحثهایی در این زمینه ادامه داشت و تعدادی از شرکت‌کنندگان از مواضع مدیر مسئول حکیم مهر ابراز رضایت میکردند، برخی سخنان دکتر آل داود را غیرعلمی و غیرمنطقی می دانستند، بعضی با مدیر مسئول حکیم مهر به بحث ادامه می‌دادند و خواستار پیگیری اینگونه مباحث بودند و بعضی هم از سخنان دکتر آل داود طرفداری می‌کردند.
در پایان مدیرمسئول حکیم مهر در گفتگو با تعدادی از شرکت کنندگان از آنان خواست با مراجعه به آدرس  http://drlotfi.blogfa.com/post-1487.aspx متن اظهارات دکتر آل داود و نظریات ایشان و پاسخها را مطالعه کنند و نظرات خود را ارائه دهند.
گفتنی است در پایان زمان پانل با تصمیم دکتر آل داود قطعه فیلمی در حدود 17 دقیقه پخش شد که به موضوع حمایت از حیوانات و رعایت حقوق آنها اختصاص داشت. در این فیلم به زیبایی مسئله رعایت حقوق حیوانات به تصویر کشیده شده بود و با دقت و جلوههای بصری مرتبط و مناسب آزمایشات دردناک و غیرانسانی و غیراخلاقی بر روی حیوانات نقد و محکوم شد.


نظر بینندگان در مورد اين مطلب
جناب آل داود
متاسفم كه دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران كه يك روزي جايگاه امثال استاد دكتر شيمي بوده است، امروزه جايگاه افرادي چون شما شده است كه از هر فرصتي براي مطرح ساختن خود استفاده مي كنيد، خوشبختانه سوابق بنده و صد البته جناب عالي را همه مي دانند. به زودي از طريق مراجع ذيصلاح پاسخ اتهام هاي بي ريشه شما داده خواهد شد. انشا الله- دكتر آراسب دباغ مقدم

با عرض سلام خدمت مدير مسئول حكيم مهر
با انتشار اين نشريه ابتدا فكر مي كردم چه كار نو و قشنگي در حرفه دامپزشكي انجام داده ايد. ولي حالا پرده از چهره شما برداشته شده است. معلوم است به كجا وابسته ايد و هدفتان از اين كارها چيست. خدا شاهد است من دكتر آل داوود را حتي يك بار هم نديده ام ولي يك محقق است و به محقق بايد احترام گذاشت. شما اصول اخلاقي را به نفع منفعت فردي خودتان زير پا گذاشته ايد . خدا را گواه مي گيرم اگر ادامه دهيد منفورترين فرد در جامعه دامپزشكان خواهيد شد.
انشائ الله خدا شما را هدايت نمايد
اميدوارم در سايت قرار داده يا اگر هم قرار نداديد حداقل يكبار بخوانيد و فكر كنيد- يك دامپزشك

مگر نوشتن نامه در سربرگ محل کار جرم محسوب میشود؟ پس خواهش میکنم تمام دامپزشکانی که در بیمارستان دانشکده دامپزشکی را که در سربرگ دانشکده اقدام به نوشتن نسخه میکنند را مجرم تلق کنید- رضایی

آقای دکتر دباغ عزیز! پایان نامه و نتایج تحقیقات مذکور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج موجود است. اگر شما پرونده دیگری دارید لطفاً آن را ارسال کنید تا ملاحظه شود. ضمنا اگر شما به دلایل سیاسی آلت دست گروهی قرار گرفتید تا دامپزشکی ارتش منحل شود؛ لطفا این خیانت تاریخی خود را بار دیگر بازگو نفرمایید.- سید جاوید آل داود

جناب دكتر آل داود
متاسفانه بايد به اطلاع جناب عالي برسانم وجود و توليد حيواني به نام قوچك از ريشه و اساس كذب محض بود. اينجانب به همراه سه نفر دامپزشك ديگر از طرف يكي از مسولين عالي رتبه وقت مسوليت يافتيم به موضوع ياد شده رسيدگي كنيم. خوشبختانه پرونده بازرسي هاي انجام شده هنوز موجود است كه مسولان وقت اداره ياد شده كتبا اعلام كرده اند كه چنين حيواني هيچ گاه توليد نشده و توله سگ هايي را كه كمي ظاهرشان شبيه گرگ بوده هر از گاهي به عنوان قوچك به مسولان وقت ارايه مي كرده اند!!! و ادعا مي نموده اند اينها هيبريد سگ و گرگ و پاك هستند!! اين كار مايه شرم آن اداره و يكي از دلايل توبيخ و بازنشستگي زود رس رئيس وقت آن بود. هيچ گونه سند و مدرك و نتيجه آزمايش و حتي يك شاهد عيني مبني بر توليد چنين حيواني وجود نداشت و ندارد. تمام دامپزشكاني كه در اداره ياد شده كار مي كردند خوشبختانه هنوز زنده هستند و يك نسخه از پرونده هم خوشبختانه موجود است. از يك استاد دانشگاه بعيد است كه به هر دليل يك كار كذب را به عنوان يك كار علمي جا بزند. مطالب در اين باب بسيار است، اما ترجيح مي دهم بيش از اين پرده دري نشود- دکتر آراسب دباغ مقدم

۲ نظر:

عیّار گفت...

من نمی فهمم یعنی سگ جزو مقدسات اسلامه؟!!!
یا نجاست سگ جزو مقدسات مسلمینه؟؟



این بدبخت از راه جواب با منبع دینی هم وارد شده که!

RosaArchiv گفت...

آره جدن!