۱۱ اردیبهشت، ۱۳۹۳

بازداشت ۲۳ تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد + اسامي ساير دستگير شدگان

عکسها از ترکیه- روز جهانی کارگر/ میدان تقسیم
برای خواندن کل مطلب در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم.

امروز اول مه روز جهانی کارگر تعدادی از کارگران و اعضای سندیکای واحد با قرار برپایی مراسم اول مه و با تهیه شیرینی و گل به پایانه آزادی رفتند. اما این مراسم با یورش نیروهای سرکوبگر روبرو شد و ابراهیم مددی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ٢٣ نفر از کارگران دستگیر شدند.

تعدادی از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در حال پخش شیرینی بین مردم در ترمینال آزادی دستگیر شدند. چهار عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز در روز جهانی کارگر دستگیر شدند.تجمع اعضای سندیکای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مناسبت روز جهانی کارگر (پنج‌شنبه، اول مه / ۱۱ اردیبهشت) در پایانه آزادی تهران، به علت حمله نیروهای امنیتی و یگان ویژه نیروی انتظامی انجام نشد. داود رضوی، یکی از اعضای این سندیکا که در تجمع حضور داشته، به دویچه‌وله گفت: «نیروهای امنیتی در حالی که آقای ابراهیم مددی جعبه شیرینی در دست داشت و به مردم تعارف می‌کرد به او حمله کردند، او را کتک زدند و شیرینی‌ها را زیر پاهایشان له کردند. بعد هم او را سوار ون پلیس کردند و همراه دیگران بردند.
ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای شرکت واحد است و پیش از این نیز چندین بار سابقه بازداشت و زندان داشته است.…….
دستگیری در مقابل ساختمان وزارت کار
هم‌زمان با تجمع در پایانه آزادی، اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز فراخوان تجمعی مقابل ساختمان وزارت کار را داده بود. به گزارش سایت رسمی این نهاد، از اولین ساعات صبح روز پنج‌شنبه، ساختمان اداره کار و تمامی محله‌های منتهی به آن توسط نیروهای امنیتی اشغال شده و تحت کنترل شدید قرار داشت. بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس و لباس شخصی مانع توقف عابران در این منطقه می‌شدند.
 پروین محمدی
 اتحادیه آزاد کارگران ایران همچنین از ضرب و شتم و در نهایت دستگیری شاهپور احسانی‌راد، عضو هیأت مدیره، و نیز پروین محمدی، یکی دیگر از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران، خبر داده است. این دو نفر قصد داشتند با بالا بردن پلاکارد به دستگیری همکارانشان اعتراض کنند که صبح پنج‌شنبه صورت گرفته بود. در اولین ساعت روز جهانی کارگر دو عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در منازل مسکونی‌شان بازداشت شدند. به گزارش سایت این اتحادیه، جعفر عظیم‌زاده و جمیل محمدی ساعت یک بامداد روز پنج‌شنبه با هجوم ماموران امنیتی به خانه‌هایشان دستگیر شدند. بر اساس این گزارش منزل مسکونی پروین محمدی نیز در روز چهارشنبه (۱۰ اردیبهشت) مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته و در منزل شکسته شده است، اما به دلیل نبودن خانم محمدی در خانه، ماموران موفق به دستگیری او نشده‌اند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران و به طور مشخص اعضای دستگیرشده آن، از ماه‌ها پیش اقدام به جمع‌آوری طوماری به نام "طومار چهل هزار امضایی" کرده‌اند. اعتراض به تصویب دستمزدهای زیر خط فقر، بیکاری و گرانی از جمله موارد ذکرشده در این طومار هستند. جعفر عظیم‌زاده چند روز پیش از دستگیری‌اش در گفت‌وگو با دویچه‌وله درباره این طومار توضیح داده بود.

جمیل محمدی، راست و جعفر عظیم‌زاده،چپ دو عضو بازداشت‌شده اتحادیه آزاد کارگران ایران
بر اساس گزارش سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران، تعداد دیگری از کسانی که قصد داشتند مقابل وزارت کار تجمع کنند، دستگیر شده و توسط ون‌های پلیس به نقاط نامعلومی برده شده‌اند
 
در طی مراسم روز کارگر ۲۳ تن از کارگران شرکت واحد همراه با ضرب و شتم و توهین بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. بنا به گزارش گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر درایران، ظهر پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پی مراسم روز کارگر که در میدان آزادی تهران برگزار شد ۲۳ تن از کارگران اتوبوسرانی تهران که از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد هستند در میدان آزادی بازداشت شدند. هنگام بازداشت این کارگران مورد ضرب و شتم، توهین و بدرفتاری قرار گرفتند. ابراهیم مددی، سعیدی، وحیدی و نهمتی جزء بازداشت شدگان ظهر روز پنج‌شنبه هستند. بازداشت شدگان با تویوتاهای قفس دار به زندان اوین منتقل شدند. این در حالی است که امروز حسن روحانی در سخنرانی روز کارگر گفت: کارگران باید بتوانند از طریق تشکل ها و جمعیت های آزاد، صدای خود را آسان تر و شفاف تر به گوش مسئولان و وزارت کار برسانند. آقای روحانی افزود : دولت نباید در این تشکل ها مداخله کند زیرا این تشکل ها مردمی است و دولت صرفا باید زمینه لازم را برای فعالیت این تشکل ها فراهم و از آنها حمایت کند.
اسامی ۱۸ نفر از دستگیر شدگان به این شرح است: ابراهیم مددی٬ حسن سعیدی٬ اکبر نظری٬ مرتضی کمساری٬ وحید فریدونی٬ امیر تاخیری٬ محمد قاسمی٬ بهرام اکبری٬ سید رسول طالب مقدم٬ محسن حسینی تبار٬ علیرضا توسلی٬ ناصر محرم زاده٬ سید داود سید فاطمی٬ علی پور کرمی٬ نقی کریمی٬ محمد سالاری٬ عبداله ایراندوخت و خانم شیری دستگیر و با ضرب و شتم به اوین منتقل شدند. خانم شیری ساعتی پس از دستگیری آزاد شد. قرار بود کارگران شرکت واحد مراسم خود را برگزار کنند و به همکاران خود گل و شیرینی بدهند
شب گذشته اتحادیه ی آزاد کارگران ایران از یورش ماموران امنیتی حکومت به فعالین کارگری و بازداشت جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی دو تن از هماهنگ کنندگان تومار چهل هزار نفری کارگران خبر داده بود. بنابر این گزارش ماموران به خانه ی خانم پروین محمدی هم مراجعه کرده اما موفق به دستگیری او نشده اند.
جعفر عظیم زاده، جمیل محمدی و پروین محمدی از جمله کسانی هستند که به تجمع کارگران در برابر وزارت کار فراخوان داده اند.
امروزیازده اردیبهشت، اول ماه مه حدود ٣٠ نفر از هماهنگ کنندگان طومار ٤٠ هزار امضا و فعالین کارگری بنا بر فراخوانی که به مناسبت این روز داده بودند در مقابل وزارت کار حاضر شدند. در همان آغاز کار هنگامیکه پروین محمدی و شاهپور احسانی راد دو نفر از اعضای این هیات و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در حال باز کردن پلاکارد خود بودند، مورد حمله نیروی انتظامی قرار گرفته و دستگیر شدند. بعلاوه نیروهای سرکوبگر رژیم جمعیت را با باتوم متفرق کرده و ٥ نفر دیگر را دستگیر کردند که از اسامی آنها هنوز اطلاعی نداریم. روز گذشته نیز جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی از رهبران طومار ٤٠ هزار امضا برای افزایش دستمزدها و از اعضای هیات مدیریه اتحادیه آزاد کارگران ایران دسگیر شدند.
در پی دستگیری جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی از اعضای اتحادیه ی آزاد، ظهر روز 5 شنبه یازدهم اردیبهشت 1393 نیز در پایانه ی آزادی ، آقایان مددی، سعیدی، وحیدی و نعمتی از اعضای سندیکای رانندگان شرکت واحد دستگیر شدند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران  : در آستانه برگزاری اول ماه مه ،11 اردیبهشت آقایان جعفر عظیم زاده وجمیل محمدی دو نفر از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری و از اعضای هیئت مدیره اتحادیه ازاد کارگران ایران در ساعت یک نیمه شب با یورش ماموران امنیتی در خانه خود بازداشت شدند .ضمنا همزمان دیشب به منزل مسکونی خانم پروین محمدی یکی دیگر از هماهنگ کنندگان این طومار یورش برده و با شکستن درب منزل وارد خانه ی وی شدند ولی به دلیل عدم حضور ، موفق به بازداشت ایشان نشدند.
اتحادیه ازاد کارگران ایران این عمل غیر قانونی و ضد کارگری را قویا محکوم میکند و خواهان ازادی بی قید و شرط انها میباشیم . این قبیل تحرکات ضد کارگری نمیتواند مانع برگزاری این روز بزرگ جهانی و رساندن صدای اعتراض و بحق طبقه کارگرشود . اتحادیه ازاد کارگران ایران و هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری از عموم کارگران و خانواده های انها درخواست میکند برای برگزاری هر چه باشکوه تر این روز تاریخی و اعتراض به تصویب دستمزدهای زیر خط فقر، بیکاری و گرانی از ساعت 10 تا 12 در محل وزارت کار شرکت نمایند. زنده باد اتحاد و همبستگی سراسری کارگران ایران
تشکل، تجمع حق مسلم ماست – معیشت، منزلت حق مسلم ماست
روز 11 اردیبهشت همراه با هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران- تهران، محل وزارت کار – ساعت 10 تا 12 ظهر/ اتحادیه آزاد کارگران ایران – دهم اردیبهشت ماه
پیرو درخواست هماهنگ کنندگان طومار 40هزارنفری کارگران وحمایت وفراخوان اتحادیه آزادکارگران ایران برای تجمع وگرامیداشت روزجهانی کارگر درمحل اداره کار، پیش از ساعت 10 اعلام شده واز اولین ساعت صبح ، ساختمان اداره کار وتمامی محله های منتهی به آن توسط نیروهای امنیتی قرق شده وتحت کنترل شدید قرار داشت. بنا به گزارش های رسیده به سایت اتحادیه حضور مامورین وپلیس همراه با تعداد بسیار زیادی لباس شخصی ، نظر هر رهگذری را بخودجلب میکرد.این تعدادچشمگیرنیروهای پلیس وامنیتی ، مانع حتی توقف لحظه ای هرعابری میشدند.
کارگران وفعالین کارگری در گروه های چند نفره بصورت پراکنده در اطراف خیابان وکوچه های منتهی به اداره کار منتظر فرصت بودند که از ساعت حدود 10 صبح با ضرب وشتم نمودن آقای شاهپوراحسانی راد از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزادگارگران، هنگام بلندکردن پلاکارد ودستگیری ایشان ، تحرکات بیشتری از طرف کارگران صورت گرفت که به بازداشت خانم پروین محمدی عضو دیگرهیئت مدیره این اتحادیه ونیز تعدادی از امضاء کنندگان طومار40 هزارنفری ،روند دستگیری کارگران، ابعاد بیشتری بخودگرفت. وعملا مانع تجمع کارگران در این روز شدند. بنا به گفته شاهدان عینی تعدادی در مینی بوسهای ون نیروی پلیس وتعدادی هم در اتومبیل های نیرو های امنیتی دستگیر واز منطقه به محل نامعلومی برده شدند. این پاسخی بود به تجمع مسالمت آمیز و برحق کارگران دراین روز جهانی متعلق به طبقه کارگر و تمامی انسانهای آزادیخواه که برای طرح بدیهی ترین مطالباتشان قصد تجمع وخواندن قطعنامه راداشتند. اتحادیه آزادکارگران این جلوگیری وممانعت نیروهای امنیتی، پلیس ولباس شخصی ها، از تجمع مسالمت آمیز و بویژه بازداشت اعضای خود وسایرکارگران شرکت کننده را بشدت محکوم میکند وبرخواسته های برحق کارگران ازجمله اجرای بی چون وچرای ماده 41 قانون کار وهمچنین تامین معیشت بیکاران جامعه و تضمین یک زندگی خانواده کارگری مطابق با استاندارهای امروز جوامع بشری پای میفشارد. زنده باد اتحاد وهمبستگی کارگران سراسر ایران
اتحادیه آزاد کارگران ایران 11 اردیبهشت 93
...مراسم روز جهانی کارگر در ایران برای ششمین سال متوالی در فضای سربسته برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، عليرضا محجوب، دبير ستاد مرکزی بزرگداشت هفته کارگر، دو بار کتبا از معاونت سياسی وزارت کشور درخواست صدور مجوز برای راهپيمايی روز جهانی کارگر در يکی از خيابان‌های اصلی تهران کرده بود اما با اين درخواست‌ها موافقت نشد و مراسم روز جهانی کارگر، روز چهارشنبه، با حضور چهار هزار کارگر در ورزشگاه سربسته معتمدی در جنوب تهران برگزار شد.

آخرين راهپيمايی کارگران ايران در روز جهانی کارگر در سال ۱۳۸۶ برگزار شد و از آن تاريخ تاکنون، وزارت کشور با برگزاری راهپيمايی کارگران مخالفت کرده است.
داوود رضوی، از فعالان سنديکايی در تهران، در گفت و گو با راديو فردا اعلام کرد که حسن سعيدی، مرتضی کمساری، وحيد فريدونی، محسن حسينی تبار، رضا نعمتی پور، ناصر محرم زاده، رسول طالب مقدم، علی پور کريمی، بهرام اکبری، عليرضا توسلی، کيومرث الفتی، اکبر نظری، محمد سالاری و عليرضا قاسمی از ديگر فعالان و رانندگانی هستند که در پايانه آزادی تهران بازداشت شده اند.
در اين ميان، يک شاهد عينی به راديو فردا گفت که حداقل دو تن از اعضای هيات مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران به نام های پروين محمدی و شاپور احسانی راد روز پنجشنبه در مقابل وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بازداشت شدند. در همين ارتباط، اتحاديه آزاد کارگران ايران در بيانيه ای درسايت خود اشاره کرد که تعداد نامشخصی بازداشت شده اند. اين شکل صنفی اشاره کرد که نيروهای ضد شورش پيش از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در اطراف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند. جعفر عظيم زاده و جميل محمدی، رييس و يک عضو هيات مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران، يک روز قبل از روز جهانی کارگر در منازل خود در تهران بازداشت شده اند.
مراسم روز جهانی کارگر در شرايطی برگزار شد که دولت حسن روحانی با درخواست خانه کارگر برای برگزاری راهپيمايی روز جهانی کارگر مخالفت کرده بود. علی ربيعی، ‌وزير تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی،چند روز پيش اعلام کرد که‌ مراسم روز جهانی کارگر،‌۱۱ ارديبهشت،‌ در سالنی سر پوشيده برگزار خواهد شد.
 به گزارش خبرگزاری ايلنا،‌ او دليل برگزار نشدن راهپيمايی روز جهانی کارگر را حضور حسن روحانی، رييس جمهوری ايران، برای سخنرانی در اين مراسم اعلام کرده بود.
اسامی کارگران بازداشتی در سال ۱۳۹۲
And due the governing AK parties Islamic Conservatism women's groups have more active resisting laws and practices that are restrictive of women's liberties. As such a number of feminist groups were in attendance on the march to Taksim square. And female activists(not necessarily part of those feminist groups) were in the thick of the fighting with the riot police.
بیش از 39 هزار تن پلیس ضد شورش در سراسر استانبول مستقر شده‌اند. هزاران معترض امروز به مناسبت برگزاری روز کارگر در اول مه در میدان تقسیم گرد هم آمدند. معترضان در بخش‌های مختلف استانبول و همچنین شهرهای دیگر ترکیه دست به تظاهرات زدند.میدان تقسیم برای روز کارگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 34 تن در سال 1977 میلادی در این میدان توسط تیراندازی از سوی ساختمانی در نزدیکی محل تجمع معترضان کشته شدند.

To Taksim To Win
Revolutionary Anarchist Action
1 Mayıs öncesi 26A’ya polis baskını, 2 gözaltı

حضور چهل هزار نیروی پلیس برای جلوگیری از تظاهرات در میدان تقسیم، تظاهرکنندگان در استانبول را مرعوب خود نکرده است. صدها تن از جمله طرفداران و اعضای جنبشهایی با گرایش چپ برای ورود به این مکان با پلیس ترکیه به شدت درگیر شدند. نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و کامیونهای آب پاش استفاده کردند.
Fortunately as you can see they haven't succeeded, a group assembled at the statue to the Haymarket Martyrs in Haymarket Square in Chicago on May Day.
Turkey: Violence erupts at May Day rally in Istanbul
May Day rally ban in Istanbul's Taksim Sq sparks clashes
Tear gas, water cannon as May Day protesters clash with police in Istanbul

هیچ نظری موجود نیست: