۱۵ اسفند، ۱۳۹۳

دگرگون کردن همه چیز- فراخوان آنارشیستی

دگرگون کردن همه چیز
ویدئوکلیپ با زیرنویس فارسی از استدیو کلاه


اگر می توانستید همه چیز را دگرگون سازید. چه چیزی را دگرگون می کردید؟ آیا برای باقی عمرتان به تعطیلات میرفتید؟ جلوی تروریسم را میگرفتید؟ یا شعار من هم چارلی هستم سر میدادید؟ آیا جلوی تاثیر سوخت های فسیلی بر گرمایش زمین را میگرفتید؟ بدون شک هیچ چیز غیر واقعی تر از این نیست که همه چیز را همینجور که هست بگذاریم ولی انتظار نتیجه ای دیگر را داشته باشیم.
همین تلاش های منفرد تجاری یا احساسی تک تکِ ما آینه ای بر اوضاع وخیم جهان است.شاید بتوانیم تمام روز در خانه بنشینیم و بخواهیم این آتش را فرو نشانیم در حالی که همه آنها از یک جا منشا می گیرند.هیچ راه حل جدا و سر راستی وجود ندارد.ما باید همه چیز را از نو و بر اساس منطقی نو باز سازی کنیم.


to change everything
To Change Everything: An Anarchist Appeal
tochangeeverything.com/
If you could change anything, what would you change? Would you go on vacation for the rest of your life? Make fossil fuels stop causingclimate change? Ask for ethical banks and politicians? Surely nothing could be more unrealistic than to keep everything the way it is and expect different results.
Our private financial and emotional struggles mirror global upheaval and disaster. We could spend the rest of our days trying to douse these fires one by one, but they stem from the same source. No piecemeal solution will serve; we need to rethink everything according to a different logic.
To change anything, start everywhere.


هزاران زن اسرائيلی در تظاهرات برای صلح با فلسطینیان شرکت کردند. طرفداران جنبش "زنان شهامت صلح را دارند" می‌گویند پس از انتخابات پارلمانی اسرائيل باید موضوع صلح با فلسطینیان در اولویت کار سیاستمداران این کشور قرار گیرد.
هزاران شرکت‌کننده در تظاهرات چهارشنبه ( ۴ مارس / ۱۳ اسفند) در اورشلیم (بیت‌المقدس) خواستار آن بودند که پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرائيل، مسئله صلح با فلسطینیان در اولویت دیپلماسی اسرائيل قرار گیرد. انتخابات پارلمانی اسرائيل در ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) برگزار می‌شود.
یک روزنامه‌نگار در اسرائيل به خبرگزاری فرانسه گفت که با وجود ریزش باران شدید شمار زیادی از زنان طرفدار جنبش "زنان شهامت صلح را دارند" در تظاهرات اورشلیم شرکت کردند. آنان با خود پلاکاردهایی حمل می‌‌کردند که بر آن از جمله نوشته شده بود "ما به پیمان صلح رأی می‌دهیم" و "ما زندگی را برمی‌گزینیم".
هم زنان یهودی، هم زنان عرب از سراسر اسرائيل به اورشلیم سفر کرده بودند تا در تظاهرات که در نزدیکی مجلس نمایندگان اسرائيل (کنست) برپا شده بود شرکت کنند. خبرگزاری فرانسه نوشته که بیشتر شرکت‌کنندگان در تظاهرات لائیک بودند اما افراد مذهبی نیز در تظاهرات شرکت داشتند. یکی از فعالان جنبش صلح اسرائيل، خانم ایریت کینان، در سخنرانی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در تظاهرات گفت: «دو هفته تا انتخابات باقی است و ما هنوز هیچ سخنی درباره اوضاع مربوط به کشمکش میان اسرائيل و فلسطینیان نشنیده‌ایم، هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی پاسخی روشن به پرسش ما نداده است.»
این فعال جنبش صلح در ادامه گفت که اسرائيل به قدر کافی از جنگ رنج برده است. او ادامه داد: «در این تظاهرات اعتراضی زنانی شرکت دارند که فرزندانی را می‌پرورانند. فرزندان آنان نسل بعدی سربازانی را تشکیل خواهند داد که مجبورند در جنگ شرکت کنند. و ما می‌گوییم که دیگر بس است!»
جنبش "زنان شهامت صلح را دارند" حین جنگ غزه در تابستان گذشته به وجود آمد. در جنگ غزه در تابستان ۲۰۱۴ بیش از ۲۲۰۰ فلسطینی و ۷۳ اسرائيلی کشته شدند.
حدود ۷۰۰۰ زن اسرائيلی یهودی و عرب در سازمان "زنان شهامت صلح را دارند" عضویت دارند. این سازمان خود را مستقل می‌داند و هیچ نامزدی را برای انتخابات پارلمانی اسرائيل پیشنهاد نکرده است. اما انتقاد آن بخصوص متوجه دولت کنونی و نخست وزیر اسرائيل، بنیامین نتانیاهو است. یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات درباره نارضایتی خود از دولت اسرائيل به خبرگزاری فرانسه گفت: «این‌ها مدام درباره ایران حرف می‌زنند و ما را می‌ترسانند، بدون اینکه راه‌حلی ارائه بدهند.»
اشاره این زن اسرائيلی که مادر دو کودک است به هشدارهای نتانیاهو نسبت به برنامه اتمی ایران است. نخست وزیر اسرائيل، سه‌شنبه (۳ مارس) نیز اخطارهای خود را در کنگره آمریکا تکرار کرد.
"We don’t want our children to go to the army anymore," says participant.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

salam xaste nebashid ey kash insan ha mitevanestand teshxish bedan ke dar ozaye kamelan giyre ensani ve vehshat nak zendegi mikonand an mohe shayet dar fekre degergon gedam ber midashta

Rosa گفت...


برده داری مدرن1

https://vimeo.com/58968752

برده داری مدرن2

https://vimeo.com/59335911

سلام عزیز
ممنون از کامنت
چند وقت پیش روی فیلم بالا صدا گذاری فارسی کردم.
چون فکر میکنم که بسیاری از ما میدانیم در چه جهانی زندگی میکنیم. اما بیرون آمدن از آن را به دلیل پیچیدگی ساختار سیستم بردگی نمیشناسیم. و هم اینکه خود ما بخشن به عنوان عضوی از سیستم در بردگی مان سهیم هستیم.
متاسفانه سرور یوتیوب فیلم ها را حذف کرد و در سرور ویمیو رفقای کانادا و امریکا نمیتوانند فیلم را مشاهده کنند و مجبورند آی پی خود را به آی پی اروپا تغییر دهند.
پایدار باشید