۱۴ شهریور، ۱۳۹۴

پناهجویان با پای پیاده به سوی غرب اروپا راه افتاده‌اند

صدها نفر از پناهجویان از مجارستان با پای پیاده به سوی مرز اتریش به راه افتاده‌اند. 
در جزایر دریای اژه هم بین پلیس و آوارگان درگیری پیش آمد.
در زیر فیلمهای خبری. برای دیدن روی آدرسهای آن کلیک کنیم.


Breaking News: Hungary Helps Migrants Reach Austria On Buses
https://youtu.be/nBbKshT3v6c

Hungary: Riot police use tear gas as refugees attempt to break out of detention camp- Hungarian police sprayed tear gas on migrants and refugees imprisoned in the Roszke camp in Asotthalom on the Serbian border, after some of them tried to break out of the facilities on Friday.
https://youtu.be/wap-ttwEgFw

Hungary: Stranded in Budapest
Outside the Keleti train station in Budapest, over 3,000 refugees wait to continue their journey03.09.2015 .
For two days now, they have been stuck here after Hungarian authorities closed off the station, preventing all refugees from taking trains bound for Austria and Germany.
https://youtu.be/KM7P2f5mgn8

Migrants and police clash at holding center
Scuffles break out between Hungarian police and migrants being held at a crowded reception area in Roszke near Serbia. Rough Cut (no reporter narration).

Migrants march en masse along Hungary highway to Austria

Migrants start their march to freedom through Hungary to Austria

Migrants Vow To March From Hungary To Austria
Hundreds of migrants march along a Budapest highway for the border with Austria, as Europe's migrant crisis escalates. Rough Cut (no reporter narration).

نارنجک بی‌حس‌کننده
در آن سوی اروپا و در جزایر دریای اژه که به یونان تعلق دارند، نیز هرج و مرج شدیدی به پا شده است. هزاران مهاجر که منتظر ادامه سفر هستند، در فضای آزاد به سر می‌برند و هیچ تامینی ندارند.
در بندر جزیره لسبوس، مأموران پلیس با نارنجک بی‌حس کننده به مصاف حدود ۱۰۰۰ نفر پناهجوی افغان رفتند تا جلوی سوار شدن آنها را به یک کشتی عازم پیرئوس بگیرند. به گفته گشت دریایی یونان، پناهجویان یادشده جزو افرادی نبودند که ثبت‌نام کرده‌اند.

کتک‌کاری در کوس
فرانس تیمرمانس، قائم مقام رئیس کمیسیون اروپا به همراه دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور پناهندگان به جزیره کوس رفته‌اند تا شرایط این جزیره را از نزدیک بررسی کنند. شامگاه پنجشنبه (سوم سپتامبر/۱۲ شهریور) زد و خورد شدیدی میان مهاجران و ساکنان جزیره روی داد تا آنجا که پلیس برای متفرق کردن طرفین، به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد.

پلیس آلمان اعلام کرد پنجشنبه شب بر اثر آتش سوزی در یکی از مراکز نگهداری پناهجویان درشهر هپنهایم در جنوب فرانکفورت ۵ نفر آسیب دیدند. یکی از این افراد با شعله گرفتن آتش خود را از طبقه دوم به بیرون پرتاب کرد. چهار نفر دیگر به دلیل استنشاق دود آسیب سطحی دیده اند. در حال حاضر مقامات امنیتی دلیل این آتش سوزی را نامشخص می دانند. در این مرکز بیش از ۶۰ پناهجو از کشورهای سوریه، عراق، سومالی و اتیوپی ساکن بودند.
سخنگوی پلیس ناحیه گفت: «افراد ساکن این مرکز توسط صلیب سرخ هپنهایم مراقبت و نگهداری می شوند. مقدمات سکونت این افراد در جایی دیگر چیده خواهد شد. این مرکز در حال حاضر غیر قابل سکونت شده است. برای تغییر وضعیت باید منتظر ماند
آلمان در سال جاری پذیرای در مجموع هشتصد هزار پناهجو خواهد بود. در ماههای گذشته، بیش از ۱۰۰ مورد آتش سوزی ناشی از حمله به مراکز نگهداری پناهجویان گزارش شده است.
به گفته او اقدامات مجارستان واکنش این کشور "به سیاست شکست خورده اروپاست"، زیرا کنترل مرزهای اتحادیه اروپا بر عهده ۲۸ عضو آن است.

جسد دو کودک خردسال و مادرشان که در آبهای ترکیه غرق شدند روز جمعه در شهر کوبانی دفن شد. این اجساد با هواپیما به شهر مرزی شانلی اورفا در ترکیه و از آنجا به شهر کوبانی در سوریه انتقال یافت. عبدالله کردی، که در مراسم دفن فرزندان و همسرش در شهر زادگاهشان حضور داشت گفت: «دولت کانادا درخواست مهاجرت ما را نپذیرفت. خواهرم که ساکن آنجاست از من پرسید که می خواهم چکار کنم. به او گفتم که تنها راه رفتن به آلمان یا یک کشور اروپایی به وسیله قاچاقچیان است
پدر این خانواده ابراز امیدواری کرد که مرگ کودکانش کشورهای عربی را برای کمک به پناهجویان سوری ترغیب کند.
شهر کوبانی در ماه ژانویه بدل به نماد مقاومت کردها در برابر حمله نیروهای گروه داعش شد. با این حال با شدت گرفتن حمله های گروه موسوم به دولت اسلامی به این شهر در ماه ژوئن، هزاران نفر، کوبانی را برای زندگی در جای دیگری ترک کردند.

هیچ نظری موجود نیست: