عکس هر روز 8 مارس است! و مبارزه ادامه دارد!
مقاله بسیار عالی از مهستی شاهرخی در چشمان بیدار.
عتیق رحیمی «سنگ» که را به سینه می زند؟ نقد+ فیلم + رمان
رزا: این پست با اطلاع از مصاحبه های جدید کاملتر میشود
کرگدن ها و زنان
http://youtu.be/gtR2Pt6ReKI
مقاله بسیار عالی از مهستی شاهرخی در چشمان بیدار.
عتیق رحیمی «سنگ» که را به سینه می زند؟ نقد+ فیلم + رمان
.........
از هنرهای عتیق رحیمی زبان مردانه و سخیف رکیک نویسی از زبان زنی است که در زبان فارسی افغانی فیلم و از دهان گلشیفته خارج می شود. گرچه عتیق مدعی دو فرهنگه بودن است اما دو فرهنگه بودن مهاجر به معنای بوقلمون صفت بودن او نیست. چگونه است که عفت کلام مانعش می شده تا صحنه های جنسی را به زبان مادری بیان کند؟ راستی از کی تا حالا شرح تجاوز و قتل، اروتیک نویسی محسوب شده؟ در زبان مادری؟ یا زبان آخوندی؟ و چگونه یک دفعه خجالتش فرو ریخت؟ یعنی لازم بود ژان کلود کریری پیدا شود که به او بگوید این جملات در داخل زبان فرانسه عملکرد مورد نظر را برای فیلم ندارد و بایست به فارسی آنها را بیان کرد و غیره؟
دیالوگهای زن و اشارات جنسی، همگی از زبان مردپسند روسپیخانه برخاسته و بدجوری توی ذوق می زند. اشاره به پریود و رگلی و عادت ماهیانه و وسط پا و آلت مرد، به این صورت اغراق شده فقط می تواند از ذهن مرد لمپنی که خود را جای زن گذاشته است برخیزد و نه نویسنده ای فرانسوی و افغانی تبار! ذهنیت مردسالار شرقی هر بار جنس دوم بودن زن را به رخ او می کشد، چراکه زن به دلیل رگل شدن «پریود» ماهیانه قادر به قضاوت صحیح و سالمی نیست و در این دوره بایست از چنین موجودات ناقص عقلی دوری جست! پریود شدن و خونریزی ماهیانه و بعدش حاملگی و زاییدن و بچه شیر دادن، زن را از جامعه در حال تحرک و فعالیت دور می کند. در چنین جامعه ای اولین تحقیرات جسمی با همین کلمات آغاز می شود و حرف زدن از پایین تنه و لای پا گرچه مد است و اسباب سرگرمی مردانی که زن همیشه برایشان قلمرویی ناشناخته بوده است اما هر چیزی حدی دارد
هر چیزی حدی دارد. عتیق رحیمی فراموش کرده است که زن افغان با زن فرانسوی تفاوت فاحشی دارد و در دوران اخیر هم و غم زن افغان به مانند زن فرانسوی «لاو» یا «آمور» و «عشقبازی» و «سکس» و رسیدن به ارگاسم نبوده است. «زن» را نمی شود به صورت کلی و خارج از زمان و مکانش در نظر گرفت آقا! وگرنه زنی با این همه مشقات و مشکلات و دو بچه در دوران جنگ، دیگر هیچ اندیشه ای ندارد مگر این که پیش از هر مسئله ای به بیان امیال جنسی خود و آن هم به این شیوه وقیح بپردازد و هی به لای لنگ خود و آلت سخت دیگری در دستانش فکر کند؟ چند زن افغان این طور عمل کرده اند که این یکی از آنان باشد؟ دشنام و تحقیر و توهین به همجنسگرایان از دهان زن نیز نمونه ایست از طرز تفکر قهقهرایی این نویسنده!ا
نازایی در زندگی زناشویی یک مشکل عظیم است اما داستانهای پورنو گرافیک عتیق رحیمی برای بچه دار شدن طبق توصیه عمه جنده جادوگرش، وقتی از زبان زن یا گلشیفته جاری می شود، دور از ذهن به نظر می رسد! یعنی تمام زنان عفیف نازایی که برای بچه دار شدن به هر دری زدند آخرش با یک نسخه پورنو گرافیک خوب شده اند؟ و بچه دار؟ یعنی بچه های نسخه های سنتی همگی زنازاده اند و بدین شکل نطفه شان پا گرفته؟ آیا درد و درمان همه در جنده خانه است؟ ببینید چه لجنزاری را دارد به جای فرهنگ مردم افغانستان به خورد خواننده فرانسوی می دهد! هرگز چنین چیزی شنیده یا خوانده بودید؟ که البته برای رد گم کردن، اول کتابش نوشته «یا هر کجای دیگر» که دهان معترض را ببندد و او را به بحثی پوک و پفکی بکشاند
اشارات به اساطیر دینی نیز از جانب نویسنده و از زبان زن (به نقل قول از ملا و دیگران) فراتر از روضه خوانیهای ملای محل نمی رود و خود نمونه ایست از بی دانشی نویسنده و بی خبری اش از شناختی عمیق و صحیح از فرهنگ تبار خود. بهتر بود به جای بالای منبر رفتن مانند ملاها، در این زمینه پژوهشی انجام می داد تا در کتابی که به زبان فرانسه منتشر می کند فرق خرافات و اسطوره و مرزهای آن مشخص باشد و ذهن خواننده فرانسوی زبان با نشخوار اراجیف و آسمان و زمین به هم بافتن و پرت و پلای ملایان مسموم نشود
- ... امروز روز خون است، چرا که يک سه شنبه روزی بوده که حوا برای اولين بار خون حيض ازش رفته؛ که يکی از پسرهای آدم برادرش را کشته؛ که گريگوری، زکريا و يحيی که رحمتِ خدا بر آنها، و همينطور جادوگران فرعون آسيه بنتِ مزاحم، همسرِ فرعون و گوساله ی بچه هایِ اسرائيل را کشتند... (به نقل قول زن از کلمات هذیان مانند ملای کتاب در صفحه شانزده) ؟
زبان پردشنام زن، بسیار مردانه و سخیف است، چرا باید زنی دشنامهایش کلمات: مادر جنده! و گاییدن و کردن ختم شود؟ و دشنامهایش مدام مادر و خواهر و پایین تنه دیگری را مد نظر قرار داده باشد؟ زبان متجاوز دشنام جنسی، سخت مردانه و متجاوز است و در واقع این زن نیست که این حرفها را می زند بلکه عتیق است که با زبان درون خود دارد دشنام می دهد. این فحش های رکیک خواهر و مادر کجایش زبان زنانه است؟ خب عفت کلامی در کجای این نوشته وجود داشت؟ و نوشتنش به فرانسه چه چیزی را متحول کرد؟ جز این که به فرانسویان نشان دادی در درون چه لمپن القهاری هستی؟
...............
برای خواندن کل نقد مهستی روی اینجا کلیک کنیم.
از هنرهای عتیق رحیمی زبان مردانه و سخیف رکیک نویسی از زبان زنی است که در زبان فارسی افغانی فیلم و از دهان گلشیفته خارج می شود. گرچه عتیق مدعی دو فرهنگه بودن است اما دو فرهنگه بودن مهاجر به معنای بوقلمون صفت بودن او نیست. چگونه است که عفت کلام مانعش می شده تا صحنه های جنسی را به زبان مادری بیان کند؟ راستی از کی تا حالا شرح تجاوز و قتل، اروتیک نویسی محسوب شده؟ در زبان مادری؟ یا زبان آخوندی؟ و چگونه یک دفعه خجالتش فرو ریخت؟ یعنی لازم بود ژان کلود کریری پیدا شود که به او بگوید این جملات در داخل زبان فرانسه عملکرد مورد نظر را برای فیلم ندارد و بایست به فارسی آنها را بیان کرد و غیره؟
دیالوگهای زن و اشارات جنسی، همگی از زبان مردپسند روسپیخانه برخاسته و بدجوری توی ذوق می زند. اشاره به پریود و رگلی و عادت ماهیانه و وسط پا و آلت مرد، به این صورت اغراق شده فقط می تواند از ذهن مرد لمپنی که خود را جای زن گذاشته است برخیزد و نه نویسنده ای فرانسوی و افغانی تبار! ذهنیت مردسالار شرقی هر بار جنس دوم بودن زن را به رخ او می کشد، چراکه زن به دلیل رگل شدن «پریود» ماهیانه قادر به قضاوت صحیح و سالمی نیست و در این دوره بایست از چنین موجودات ناقص عقلی دوری جست! پریود شدن و خونریزی ماهیانه و بعدش حاملگی و زاییدن و بچه شیر دادن، زن را از جامعه در حال تحرک و فعالیت دور می کند. در چنین جامعه ای اولین تحقیرات جسمی با همین کلمات آغاز می شود و حرف زدن از پایین تنه و لای پا گرچه مد است و اسباب سرگرمی مردانی که زن همیشه برایشان قلمرویی ناشناخته بوده است اما هر چیزی حدی دارد
هر چیزی حدی دارد. عتیق رحیمی فراموش کرده است که زن افغان با زن فرانسوی تفاوت فاحشی دارد و در دوران اخیر هم و غم زن افغان به مانند زن فرانسوی «لاو» یا «آمور» و «عشقبازی» و «سکس» و رسیدن به ارگاسم نبوده است. «زن» را نمی شود به صورت کلی و خارج از زمان و مکانش در نظر گرفت آقا! وگرنه زنی با این همه مشقات و مشکلات و دو بچه در دوران جنگ، دیگر هیچ اندیشه ای ندارد مگر این که پیش از هر مسئله ای به بیان امیال جنسی خود و آن هم به این شیوه وقیح بپردازد و هی به لای لنگ خود و آلت سخت دیگری در دستانش فکر کند؟ چند زن افغان این طور عمل کرده اند که این یکی از آنان باشد؟ دشنام و تحقیر و توهین به همجنسگرایان از دهان زن نیز نمونه ایست از طرز تفکر قهقهرایی این نویسنده!ا
نازایی در زندگی زناشویی یک مشکل عظیم است اما داستانهای پورنو گرافیک عتیق رحیمی برای بچه دار شدن طبق توصیه عمه جنده جادوگرش، وقتی از زبان زن یا گلشیفته جاری می شود، دور از ذهن به نظر می رسد! یعنی تمام زنان عفیف نازایی که برای بچه دار شدن به هر دری زدند آخرش با یک نسخه پورنو گرافیک خوب شده اند؟ و بچه دار؟ یعنی بچه های نسخه های سنتی همگی زنازاده اند و بدین شکل نطفه شان پا گرفته؟ آیا درد و درمان همه در جنده خانه است؟ ببینید چه لجنزاری را دارد به جای فرهنگ مردم افغانستان به خورد خواننده فرانسوی می دهد! هرگز چنین چیزی شنیده یا خوانده بودید؟ که البته برای رد گم کردن، اول کتابش نوشته «یا هر کجای دیگر» که دهان معترض را ببندد و او را به بحثی پوک و پفکی بکشاند
اشارات به اساطیر دینی نیز از جانب نویسنده و از زبان زن (به نقل قول از ملا و دیگران) فراتر از روضه خوانیهای ملای محل نمی رود و خود نمونه ایست از بی دانشی نویسنده و بی خبری اش از شناختی عمیق و صحیح از فرهنگ تبار خود. بهتر بود به جای بالای منبر رفتن مانند ملاها، در این زمینه پژوهشی انجام می داد تا در کتابی که به زبان فرانسه منتشر می کند فرق خرافات و اسطوره و مرزهای آن مشخص باشد و ذهن خواننده فرانسوی زبان با نشخوار اراجیف و آسمان و زمین به هم بافتن و پرت و پلای ملایان مسموم نشود
- ... امروز روز خون است، چرا که يک سه شنبه روزی بوده که حوا برای اولين بار خون حيض ازش رفته؛ که يکی از پسرهای آدم برادرش را کشته؛ که گريگوری، زکريا و يحيی که رحمتِ خدا بر آنها، و همينطور جادوگران فرعون آسيه بنتِ مزاحم، همسرِ فرعون و گوساله ی بچه هایِ اسرائيل را کشتند... (به نقل قول زن از کلمات هذیان مانند ملای کتاب در صفحه شانزده) ؟
زبان پردشنام زن، بسیار مردانه و سخیف است، چرا باید زنی دشنامهایش کلمات: مادر جنده! و گاییدن و کردن ختم شود؟ و دشنامهایش مدام مادر و خواهر و پایین تنه دیگری را مد نظر قرار داده باشد؟ زبان متجاوز دشنام جنسی، سخت مردانه و متجاوز است و در واقع این زن نیست که این حرفها را می زند بلکه عتیق است که با زبان درون خود دارد دشنام می دهد. این فحش های رکیک خواهر و مادر کجایش زبان زنانه است؟ خب عفت کلامی در کجای این نوشته وجود داشت؟ و نوشتنش به فرانسه چه چیزی را متحول کرد؟ جز این که به فرانسویان نشان دادی در درون چه لمپن القهاری هستی؟
...............
برای خواندن کل نقد مهستی روی اینجا کلیک کنیم.
رزا: در مورد پریود هم که بحث اش در کامنتها ادامه دارد این چند خط را در زیرمیگذارم.
در تمدن باستان ارزش خاصی برای این خون قائل بودند؛
به این دلیل که نه تنها جاری شدن آن همراه با خشونت نیست بلکه همراه با باروری و
زایش است و هماهنگی تن زن با تن جهان را حفظ میکند.
در الهیات و تمدن مادرسالارانه کهن نیز خون قاعدگی
را نوید دهنده حیات یک قبیله میدانستند.
با به قدرت رسیدن سلطه پدری، از ارزش این خون کاسته
شد و تا به امروز که تبدیل به تابویی شده و سخن گفتن از آن چونان سختن گفتن از
آلودگی است.
شنیدن مصاحبه رادیویی عسل اخوان را توصیه میکنم. متاسفانه فایل رادیویی است و به فرمات RM با برنامه
جنبش زنان و برهنگی اعتراضی - گفتگوی رادیو پیام بمناسبت روز جهانی زن با سارا قاضی از گرایش مارکسیست های انقلابی ایران و مصطفی صابر از حزب کمونیست کارگری ایران در رابطه با جنبش نوین زنان و جنبش جهانی برهنگی در اعتراض به ستم علیه زنان.
http://www.youtube.com/watch?v=K8CNtpJY8pk
گفتگوی رادیو پیام با یکی از اعضای جوانان حزب کمونیست کارگری ایران شرکت کننده در مورد اعتراضات دوم مارس و بمناسبت روز جهانی زن و در مورد جنبش برهنگی و انگیزه وی از شرکت و انجام این روش اعتراضی.
http://www.youtube.com/watch?v=Hf7Ai6eikAU
علاقه مندان مصاحبه رادیویی را به مصاحبه قدیمی اما شفاف من و آذر ماجدی رجوع میدهم. تفکر آذر شدیدا پرولایفی هست. همانطور که منصور حکمت رهبر و شوهر نیز، انسان را در لقاح تخمک و اسپرم دانست و "سقط تخمک بارور- جنین" را قتل یک انسان!
میزگرد رادیو پیام- ستمکشی زن، سقط جنین، کمونیسم
http://www.youtube.com/watch?v=OJDRA4vRWUE
رزا: در زیر بحث رادیو پیام را میتوان در سرور یوتیوب شنید. نظرات آذر ماجدی و ابراز نفرتش علیه رادیکال فمینیستها، در ادامه همان نظرات حکمت (شوهر- رهبر) است! که سقط جنین را قتل دانسته و بدون هیچ شک و تردید، در کنار پاپ و پرولایف قرار دارد. از آنجا که گروه فیمین صلیبها شکاندند و علیه کلیسا و نفرت ریشه دار آن (کلیسا) بر ضد همجنسگرایان، فعالان فیمین در تظاهرات پاریس به حمایت از همجنسگرایان و علیه کلیسا فعالانه شرکت کردند، بد نیست با خانم ماجدی گفتگوی شفافی داشته باشیم. تا مشخص شود که نظرات ایشان در صدر حزب کمونیست- کارگری اصولا چه تفاوتی با کلیسای واتیکان و ارتدکس کنونی دارند؟ آیا ما با کلیسای کمونیست کارگری مواجهیم؟ که اینبار همان حرف های واتیکان را قرار است با عنوان کمونیست و کارگری به خورد جماعت بدهد؟!
گفتگوی رادیو پیام با یکی از اعضای جوانان حزب کمونیست کارگری ایران شرکت کننده در مورد اعتراضات دوم مارس و بمناسبت روز جهانی زن و در مورد جنبش برهنگی و انگیزه وی از شرکت و انجام این روش اعتراضی.
http://www.youtube.com/watch?v=Hf7Ai6eikAU
علاقه مندان مصاحبه رادیویی را به مصاحبه قدیمی اما شفاف من و آذر ماجدی رجوع میدهم. تفکر آذر شدیدا پرولایفی هست. همانطور که منصور حکمت رهبر و شوهر نیز، انسان را در لقاح تخمک و اسپرم دانست و "سقط تخمک بارور- جنین" را قتل یک انسان!
میزگرد رادیو پیام- ستمکشی زن، سقط جنین، کمونیسم
http://www.youtube.com/watch?v=OJDRA4vRWUE
شنیدن گفتگوی زیر را توصیه میکنم!
Women Movements and Nudity - جنبش زنان و برهنگی اعتراضی
جنبش زنان و برهنگی اعتراضی - گفتگوی رادیو پیام بمناسبت روز جهانی زن با
آناهیتا رحمانی از فعالین سازمان زنان هشت مارس، مصطفی صابر از حزب کمونیست کارگری
ایران و آذر ماجدی از حزب کمونیست کارگری ایران –
حکمتیست در رابطه با جنبش نوین زنان و جنبش برهنگی در اعتراض به ستم علیه
زنان
رزا: این پست با اطلاع از مصاحبه های جدید کاملتر میشود
کرگدن ها و زنان
http://youtu.be/gtR2Pt6ReKI
به مناسبت ۸ مارس - روز جهانی زن- مارس
بیانیه حزب كمونیست كارگری ایران
در روز زن باید راجع به زینب پاشا ها بیشتر دانست
http://youtu.be/Krt0hI7iMfU
۸ نظر:
selam rosa jan xeste nebashi diroz to shehr ma moftxor ha az heme pishter bodand lol rasti elamiye diroz pexsh shod mixastam az to beporsam bebinam xeber dari?mezmone xobi dare www.8mars.com email zanane8mars@yahoo.com neveshte bodand fegte shoresh est vegte emal est neveshte bodand 70 dersed zenan jehan morde gorbani tejavoz mishand merci gorband mesoud
سلام رزاجان
فایل mp3 عسل اخوان :)
http://www.radiobarabari.com/files/2013/03/03/zanan130302_hamila_asal.mp3
مرسی وحید جان
جدا که محشری
سلام مسعود جان
8 مارس همیشه بهترین اعلامیه ها را دارد. بخش زنان حزبشان خیلی فعاله.
البته تا وقتی به مائو بند نکنید اوکی هست!
قبلا استالین هم جزو 5 تن بود. نمیدانم با کنار گذاشتن کله اش روی پرچمشان چقدر در سیاست مشت آهنین حزب تاثیر گذاشته باشد. من دوران نیم کله استالین باهاشون کار کردم و البته مائو خوانی در سازمان زنانشان متداول نبود. بعد از مرگ آذر اما بشدت با مردان حزبی شان ادغام شدند. قبلش نیمچه استقلالی داشتند و حتی از مائویست خوانده شدن شاکی!
یادشان گرامی و راهشان بی رهرو باد!
are dorste rosa jan men moteveje shodam ke maoyist hesteand ama edebiyadi ke estefade kerdand xosham omed omidvaram ruozi in edebiyat tebdil be gire otorite ve gire hezbi bashe .sepas mesoud
سلام مسعود جان
اگر از مقاله سلیطه خوشت آمد. آندریا دورکین را هم دوست خواهی داشت.
از رادیکال فیمینیست.
8 مارسی ها یک مقاله اش را جدیدا ترجمه کردند، که گذاشتم برای خواندن.
پایدار باشید.
سلام رزا جون مقاله ای که به نقد فیلم زیبای سنگ صبور اختصاص داشت رو خوندم که شما هم بسیار ذوق زده مطالبش رو تایید کردین فقط پارادوکسی موجوده که خواستم مطرح کنم.. اصل نقد این خانم به فیلم اینه که چرا گلشیفته ادبیات مردانه داره و فحش های مردانه و رکیک میده در حالیکه زن شرقی باید مودب باشه... شما هم این رو تایید کردین اما مصداق خلاف این نقد خود شما هستی که براحتی الفاظی مثل جنده و کیر رو در مقاله هاتون مینویسین...مشکل دقیقا کجاست رزا جوم؟
اصل نقد این خانم به فیلم اینه که چرا گلشیفته ادبیات مردانه داره و فحش های مردانه و رکیک میده در حالیکه زن شرقی باید مودب باشه.
رزا: مرسی از ارسال نظرتون.
نقد مهستی شاهرخی این نبود.
در مورد: اما مصداق خلاف این نقد خود شما هستی که براحتی الفاظی مثل جنده و کیر رو در مقاله هاتون مینویسین..
رزا: چون دیر وقت هم هست!
خوب شاید من زن شرقی بالا نباشم!
بلکه سلیطه!
http://rosaanarchi.blogspot.com/2013/03/blog-post.html
:)
ارسال یک نظر