۲۸ آبان، ۱۳۹۲

فیلمهای بمب گذاری سفارت رژیم اسلامی در بیروت + دلایل بمب گذاری



شاهد عینی از بیروت: بین مهاجمان و محافظان سفارت ایران درگیری رخ داد

فاصله زمانی بین دو انفجار سی ثانیه بود. بین کارکنان امنیتی سفارت ایران و مهاجمان درگیری هایی روی داد. مهاجمان سعی داشتند وارد سفارت شوند و هدف آنها حمله به سفیر ایران بود که به هدفشان نرسیدند و ناکام ماندند.

فیلمهای دیگر:
PRIMERAS IMÁGENES: embajada iraní
انفجار در مقابل سفارت ایران در بیروت؛ رایزن فرهنگی ایران کشته شد
فيديوللانفجار الذي دوى قرب السفارة الإيرانية في بيروت

گزیده ی خبررسانی ها و توییتها:

مهاجمان سعی داشتند وارد سفارت شوند و هدف آنها حمله به سفیر ایران بود که به هدفشان نرسیدند و ناکام ماندند.

تصوير درب ورودى سفارت ايران هدف اصلى انفجارها. البته اجازه داده نشد عكس بيشترى بگيريم از اين ساختمان
غضنفر ركن آبادى سفير ايران در لبنان مرگ ابراهيم انصارى رايزن فرهنگى ايران را تاييد كرد
 غضنفر ركن آبادى سفير ايران در لبنان
 السفير الإيراني بلبنان غضنفر ركن أبادي

خیابونی که سفارت هست منطقه مسکونی خانواده های سفارت و دفتر بیشتر خبرگذاری ها مثل المنار و پرس تی وی بقیه است

سفیر ایران در لبنان گفته است که اسرائیل عامل این بمب ‌‎گذاری است. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز به خبرگزاری فارس گفته است که "جمهوری اسلامی ایران صهیونیست‌ها و مزدوران آنان را مسئول این انفجار می‌داند."
در مقابل، تکازبی هاگنبی، عضو پارلمان اسرائیل از حزب حاکم لیکود، دست داشتن کشورش در این انفجار را رد کرده و گفته است که ناآرامی و گسترش خشونت در منطقه به سود اسرائیل نیست.
او افزوده است "مضحک است که کشوری که حامی گسترش اقدامات تروریستی در سراسر جهان است، دیگران را مسئول حمله تروریستی به سفارت خود قلمداد می‌کند."

* خبرنگار بی بی سی در بیروت می‌گوید مسببان انفجارهای امروز می خواستند پیام روشن و آشکاری به ایران و حزب الله بدهند که از حامیان اصلی دولت بشار اسد هستند.
* نجیب میقاتی، کفیل نخست وزیر لبنان از همه خواسته تا خویشتن داری کرده و به بازیگران خارجی هشدار داد که از کشور او برای "پیام دادن" به یکدیگر استفاده نکنند

ایرنا : در انفجارهای امروز در مقابل سفارت ایران در بیروت، شش تن از نگهبانان سفارت ایران در بیروت نیز کشته شدند. « حاج رضا » مسئول حفاظت سفارت ایران و محافظ شخصی سفیر در میان کشته شدگان هستند.

* يک گروه وابسته به القاعده، موسوم به گروه عبدالله عزّام ، مسئوليت انفجارها در مقابل سفارت ايران در بيروت را برعهده گرفت.
گروه عبدالله عزّام در سال ۲۰۰۹ تشکيل شد و ابتدا شعبه ای از القاعده در عراق محسوب می شد. گروه‌های مختلفی که خود را وابسته به گروه عبدالله عزّام می نامند در کشورهای مختلف خاورميانه پخش اند و تابحال مسئوليت چندين اقدام تروريستی در پاکستان و اردن را برعهده گرفته اند.

* سخنگوی دولت یمن گفته است که سفیر یمن در لبنان در انفجارهای امروز بیروت زخمی شده است.
ساختمان سفارت یمن هم به طور کامل آسیب دیده‌است و حتی سفیر یمن در اثر ریختن شیشه‌ها زخم سطحی برداشته است.

سفارت ايران در بيروت در اطلاعيه‌ای اعلام کرده که سفير و کارکنان سفارتخانه در سلامت هستند و به آنها آسیبی نرسيده است.
سفارت ایران در لبنان در اطلاعیه‌‌ای گفته که تعدادی از کارمندان و نگهبانان لبنانی سفارت ایران در بیروت در انفجارهای امروز زخمی شده‌اند

رهبر گردان عبدالله عزام هشدار داده که حملات در لبنان تا زمانی که ایران نیروهای خود را از سوریه خارج نکرده ادامه خواهد داشت. ایران حضور نیروهای خود در سوریه را رد می کند


راديو فردا ـ انفجار دو موتورسيکلت و خودروی بمبگذاری شده در نزديکی سفارت جمهوری اسلامی ايران در جنوب بيروت، پايتخت لبنان، حداقل ۲۳ کشته بر جای گذاشته است. گزارش‌ها حاکی است که رایزن فرهنگی ایران نیز در این انفجارها کشته شده است.
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده است که شمار کشته شدگان انفجارهای بیروت حداقل ۲۳ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۱۴۶ نفر رسیده است.
یک مقام امنیتی لبنان می‌گوید که رایزن فرهنگی ایران در میانه کشته شدگان انفجارهای بیروت است. این مقام به خبرگزاری فرانسه گفته که هنگام ورود رایزن فرهنگی با سفارت این انفجار به وقوع پیوست که وی در اثر شدت جراحات وارده جان باخت. خبرگزاری رویترز نیز گزارش مشابهی منتشر کرده است.
شبکه تلویزیونی العالم نیز با اعلام این خبر گزارش داده که رایزن فرهنگی ایران، حجت‌الاسلام «ابراهیم انصاری» بوده است. غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت هم تایید کرده است که آقای انصاری در اثر جراحات وارده درگذشته است.
خبرگزاری فارس گزارش داده که رايزن فرهنگی ايران ۵۴ ساله بوده و پيش از اين مديرکل بخش آفريقا- عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است.
گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس حاکی است که در ورودی و سياه رنگ سفارت ايران بر اثر اين انفجار از جا کنده شد و ساختمان سه طبقه آن نیز آسيب ديد.
سفارت ايران در بيروت در اطلاعيه‌ای اعلام کرده که سفير و کارکنان سفارتخانه در سلامت هستند و به آنها آسیبی نرسيده است.
انفجار دوم نيز در نزديکی سفارت ايران به وقوع پيوست و باعث آتش گرفتن چندين خودرو شد. يکی از نگهبانان سفارت ايران به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است که اولين انفجار توسط يک عامل انتحاری و با استفاده از موتورسيکلت صورت گرفت. لاشه موتورسيکلت در چند متری محل حادثه به چشم می‌خورد.
انفجار دوم که خسارات بيشتری بر جای گذاشت ناشی از منفجر شدن يک خودرو بمبگذاری شده بود.
ايران و گروه حزب‌الله لبنان از حاميان اصلی رژيم بشار اسد در سوريه هستند و از مارس ۲۰۱۱ به منظور مقابله با مخالفان مسلح این کشور، نيروها و تجهيزات نظامی برای تقويت ارتش سوريه فرستاده‌اند.
تحولات سوريه بر ثبات سياسی لبنان نيز اثر گذاشته است و موافقان و مخالفان بشار اسد، رييس جمهوری سوريه، بارها در خيابان‌های بيروت با يکديگر درگير شده‌اند.


برای خواندن ادامه روی اینجا کلیک کنیم.


بر اساس این گزارش، بر اثر این دو انفجار خسارتهای فراوانی به ساختمانهای مسکونی و تجاری و خودروهای مردم وارد شده است.
خبرنگار المنار به نقل از منابع آگاه احتمال داد که انفجار اول را یک تروریست انتحاری انجام داده و خود را در آن مکان منفجر کرده است و هنگام خروج شهروندان و دستگاههای حامی سفارتهای ایران و یمن، دومین خودرو بمبگذاری شده منفجر شد که خسارتها و تلفات زیادی به جا گذاشته است.
به گفته منابع لبنانی، خودرو بمبگذاری شده حامل ۱۰۰ کیلوگرم مواد منفجره بوده است. بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی اقدام به ایجاد کمربند امنیتی در اطراف منطقه ای که انفجارها رخ داده، کرده اند و مجروحان را به بیمارستانهای نزدیک منتقل کردند. به گفته منابع لبنانی، هفت کشته و حدود ۱۷ زخمی که در بین آنها اتباع غیر لبنانی هم به چشم می خورند به بیمارستان دولتی بیروت منتقل شدند.
اگر چه شبکه المنار به نقل از غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت از شهادت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت خبر داده، اما روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با رد خبر کشته شدن حجت الاسلام انصاری اعلام کرد: وی در بیمارستان تحت مداواست.
همچنین شبکه المیادین گزارش داد گردانهای عبدالله عزام وابسته به القاعده مسئولیت انفجارهای تروریستی امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفت.
رکن آبادی نیز خاطر نشان کرد رژیم اسرائیل در پس انفجارهای تروریستی امروز قرار دارد.

Hezbollah's Al-Rasoul al-Azam hospital called on people to donate blood, saying they need all blood types.
Attacks have targeted Lebanon's Shiite strongholds recently in what many see as retaliation by extremists for Hezbollah's role in Syria.
Hezbollah has been fighting alongside Syrian President Bashar Assad's forces against largely Sunni rebels seeking to topple his government.
Iran has also been one of Assad's strongest supporters, supplying him with money and weapons since the Syrian crisis began in March 2011.
An August 15 car bombing in a Shiite stronghold of Hezbollah in the southern suburbs of Beirut killed 27 people and wounded more than 300.
A less powerful car bomb targeted the same area on July 9, wounding more than 50 people.

۲ نظر:

بهرنگـــ گفت...

نمیدونم کار چه گروهی بوده
همیشه سوال بوده برایم که
سفارت هارا میشود حتی بصورت نمادین اشغال و ساقط کرد و این برای روحیه ی مبارزین داخل بسیار خوب است اما خب اینکار برای خارجه نشین ها عاقبت خوبی ندارد همانهایی که فتوای "بریزید بیرون" را از شبکه های خودشان میدهند.
بیشرف ها خودشان عاجز از سرنگونی یک سفارت هستند اما خواهان سرنگونی یک نظام را هستند.

Rosa گفت...

نوشتید:بیشرف ها خودشان عاجز از سرنگونی یک سفارت هستند اما خواهان سرنگونی یک نظام را هستند.

رزا: دقیقا موافقم!
فراریان 30 سال پیش آنقدر فربه شدند که لای درب سالنهای حقوق بشری اغلب گیر میکنند. یکی شان شهرزاد نیوز تامین کننده ی اصلی رادیو شورایی فداییان اقلیت.
آنتی امپریالیستها هم دستشان در جیب گشاد سوسیال دمکراسی اینور آب است...
چند وقت پیش البته سفارت در برلین توسط بچه های تازه اینور آب رسیده کوتاه تسخیر شد...

http://www.archiverosa.blogspot.de/2012/11/blog-post_29.html

خود من هم پول رفتن تا شهر همسایه را ندارم، اما اگر آتواستاپ ببرند، همیشه آماده :)