۰۷ آذر، ۱۳۹۲

لخت نشوید! کفن بپوشید! گام به گام علیه اعدام؟

رزا: دارند زندانها را خالی میکنند. با اعدام...
وظیفه جنبش زنان البته زیاد کردن لباسهایش نیست!

دارند ساخت و پاخت هسته ای میکنند.
دارند تو کون همدیگر میکنند...
وظیفه جنبش انقلابی نمره دادن به سکس جمعی سران حکومتی در پشت میز مذاکرات پنهانی نیست!
وظیفه اصلی ما شورش و سازماندهی آن است! انتخاب وسیله مبارزه به هدف مرتبط است...
همانطور که با نوشیدن جام زهر زمان حاکمیتشان را تمدید کردند، همانطور نیز جام زهر اتمی بقایشان را طولانی تر کرد...
وقت پرداختن آنها به رتق و فتق امورشان، انقلابی ترین وظیفه: خرابکاری و سازماندهی آن است!
زمین زیر پایشان را سست کنیم....

 عکس بالااز فیلم شورش یهودیان زندانی در«گتوی ورشو» در زمان اشغال آلمان نازی
فیلم زیر در کانال یوتیوب A film about the Warsaw Ghetto uprising

Uprising (2001

اخبار ایران و جهان در زیر:

 برای خواندن کل مطلب در منبع روی تیتر ها کلیک کنیم.

تجمع جمعی از خانواده‌های محکومان به اعدام در مقابل مجلس 

به گزارش مشهد پیام، جمعی از خانواده‌های محکومان به اعدام در دادگاه انقلاب، ظهر سه‌شنبه در مقابل مجلس تجمعی آرام برگزار کردند و در نهایت با دخالت ریش‌سفیدان، محل را ترک کردند.

گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، “معترضان کفن‌پوش، در تمام مدت تجمع در آرامش و بدون کوچک‌ترین تنش و با رعایت قوانین و نیز رعایت شئون اخلاقی و اسلامی، اعتراضشان را به گوش مسئولان رساندند و هیچ مشکل خاصی نیز به وجود نیامد.”
بر پایه این گزارش “پس از پراکنده‌شدن معترضان کفن‌پوش، برخورد ناشایست یکی از افسران و نگهبانان در شمالی مجلس با عکاس یک سایت خبری، باعث بازگشت حمایت‌آمیز این معترضان شد؛ اتفاقی که به هر حال بدون درگیری خاصی خاتمه یافت.”

لغو «اعدام» گام به گام، این یعنی چی؟ مگر اعدام را می شود یواش یواش و به کندی لغو کرد؟ این احتیاط و یواش یواش و آهستگی در برابر مجازات هایی مانند اعدام و سنگسار یعنی چی؟ دارید چه کسی و چه چیزی را مسخره می کنید؟ یعنی مثلاً قلوه سنگهای سنگسار برای پرتاب، کوچکتر باشد؟ یا متهم را کمتر بالای جرثقیل نگه دارند؟ یا چی؟ گام به گام یعنی چی؟
بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»بامداد امروز ۱۰ زندانی در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شدند. بیش از ۱۰۰۰ زندانی ازسالنهای ۱ و ۲ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج به اعتصاب غذای خود ادامه دادند و همچنین تعداد زیادی از خانواده های زندانیان اعدام شده و یا در آستانه اعدام  مقابل زندان قزل حصار دست به تجمع  اعتراضی زدند.
روز سه شنبه  ۵ آذرماه از ۱۱ زندانی که روز گذشته به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم قرون وسطایی اعدام انتقال یافته بودند، ۱۰ نفر از آنها  به دار آویخته شدند.
اسامی اعدام شدگان امروز در زندان قزل حصار کرج به قرار زیر می باشد :
۱ـ عبدالسلام خاتونی ۳۰ ساله از سالن ۱.وی مدت ۴ سال در زندان بسر برد .
۲ـ رضا یزدان از سالن ۳
۳ـ محسن یزدان پناه ۳۵ ساله از سالن ۳ .وی مدت ۲ سال در زندان بسر برد.
۴ ـ ناصر فرح بخش ۳۸ ساله از سالن ۳. وی مدت ۳ سال زندانی بود
۵ـ حسین کریمیان ۴۵ ساله از سالن ۳ .وی مدت ۳ سال  در زندان بسر برد.
۶-ـ فرشید قلی زاده ۲۳ ساله از سالن ۳. وی مدت ۲۰ ماه زندانی بود .
۷-ـ بهروز کیانی ۳۴ ساله از سالن ۳ .وی به مدت ۱۹ ماه در زندان بسر برد.
۸ـ احسان محمدپور ۳۲ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند از سالن ۴ .وی مدت ۳ سال  در زندان بسر برد.
۹ ـ مهرداد خدایار زاده ۳۸ ساله از سالن ۱ ، وی مدت ۳ سال زندانی بود.
.۱۰ ـ وحید محمد کریمی ۲۵ ساله سالن ۱ ، وی مدت ۲سال زندانی بود.
از طرفی دیگر اعتصاب غذای بیش از ۱۰۰۰ زندانی که از روز گذشته در اعتراض به انتقال همبندیانش جهت اجرای حکم اعدام و متعاقب آن اعدام آنها وارد دومین روز خود گردید.از شب گذشته یورشها و اذیت و آزار علیه زندانیان برای پایان دادن به اعتصاب غذای گسترده آنها شروع شده است. ولی وقتی که زندانبانها از طریق فشار ، اذیت و آزار به نتیجه نرسیدند ،صبح امروز با ترفند فریبکارانه جدیدی وارد شدند و به زندانیان اعلام کردند که به دادستان نامه نوشتند و خواستار متوقف شدن اعدام ها شدند. زندانیان به وعده های دروغین آنها اعتنایی نکردند و به آنها گفتند تا زمانیکه از رسانه ها مانند رادیو و تلویزیون این مسئله اعلام نگردد به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.
خانواده های زندانیان صبح امروز به تجمع اعتراضی خود در مقابل زندان قزل حصار ادامه دادند و با شنیدن خبر اعدام ۱۰ نفر بر تعداد آنها افزوده شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، به اجرا در آوردن اعدام های جمعی در زندانهای ولی فقیه را به عنوان جنایت علیه بشریت  محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵ آذرماه ۹۲ برابر با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۳

آژانس کُردپا: به دلیل هر آنچه "انتقال زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام" خوانده شده، بیش از هزار نفر در زندان قزلحصار کرج دست به اعتصاب غذا زدند.
برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، از روز گذشته زندانیان سالن ١، ٢، ٣و ٤ در زندان قزلحصار کرج در واکنش به انتقال حداقل ١١ زندانی به سلول انفرادی از تحویل گرفتن جیره‌ی غذایی خودداری کردند.
زندانیان اعتصاب‌کننده که شمار آنان بیش از ١٠٠٠ نفر برآورده شده است به انتقال همبندیان خود به سلول انفرادی معترض هستند.
فعالین حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران با اعلام این خبر گزارش داد: صبح روز دوشنبه، چهارم آذرماه حداقل ١١ زندانی  از واحد ۲ سالن‌های۴،۳،۱ و۷ زندان قزل حصار کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی انتقال یافتند.
منبع یادشده هویت برخی از این زندانیان را؛ عبدالسلام خاتونی ۳۰ ساله، رضا یزدان، محسن یزدان پناه ۳۵ ساله، ناصر فرح بخش ۳۸ ساله، حسین کریمیان ۴۵ ساله، فرشید قلی زاده ۲۳ ساله، بهروز کیانی ۳۴ ساله، احسان محمدپور ۳۲ساله، میثم حاجی ٢٦ ساله، منوجهر فلاح ۴۱ ساله، مهرداد خدایار زاده ۳۸ ساله و وحید محمد کریمی ۲۵ ساله عنوان کرده است.
حکم اکثر این زندانیان توسط قاضی محمد مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب  تهران صادر گردیده و طبق گزارش منتشره در اواخر ماه گذشته فردی به نام "عموزاد" بازپرس ویژه دادگاه انقلاب خطاب به یکی از زندانیان گفته بود که "بعد از مذاکرات گروه ۵+۱  همه شما را اعدام خواهیم کرد".
درپی انتقال زندانیان به سلول انفرادی و اعتصاب غذای گسترده در زندان قزلحصار، مأموران گارد ویژه و نیروهای کمکی به حالت آماده‌باش درآمده و خانواده‌ی زندانیان تمام روز گذشته را در مقابل زندان تجمع کردند و خواستار توقف حکم اعدام شدند.
در همین رابطه نیز از چند هفته قبل ٦ زندانی کُرد پیرو اهل سنت به نام‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی در اعتراض به وضعیت پرونده‌ی قضایی و عدم رسیدگی به شرایطشان در اعتصاب غذا بسر می‌برند.
زندان قزلحصار هم اکنون ده‌ها هزار زندانی را در خود جای داده که بنابه گفته‌ی برخی از زندانیان این زندان تنها حدود پنج هزار زندانی محکوم به اعدام را در آن نگهداری می‌شوند.





 

هیچ نظری موجود نیست: