۱۴ آبان، ۱۳۹۲

؟«نرمش قهرمانانه» یا «اعدام‌های جنایتکارانه»



تکرار دهه ی 60 در دهه ی  90  ؟


رزا: باز نگری کوتاه دهه ی 60:
 وقوع نزدیک مرگ خمینی پس از نوشیدن جام زهر صلح با عراق. 
میر حسین موسوی "سبز" در قدرت. 
پایان جنگ ایران و عراق پس از 8 سال و متعاقب آن کشتار گسترده زندانیان اسیر. 
مرگ آلت اله خمینی.

دهه ی 90:
 وقوع محتمل مرگ  آلت اله خامنه ای پس از نوشیدن جام زهر مذاکره با آمریکا؟ 
کشتار گسترده ی زندانیان اسیر.  (25 نفر فقط در 1 هفته). 
رییس دولت هم یکی مانند موسوی "سبز"، اینبار روحانی "بنفش"!

اما منتظری "نجات دهنده" دیگر نیست! و در فقدانش مادران و خانواده ها به سراب احمد شهید رجوع کردند...
روند اعدام های یواشکی، مورد اعدام شیرکوه و بقیه کُردها ( انفرادی به بهانه سیگار کشیدن، به دار کشیدن در زندانی دیگر و اعلام جابجایی و بهانه ی تبعید ، اعدام در سالن ملاقات!).

آیا صدای مورس کُردها و باقی زندانیان اقلیتهای مذهبی و قومی و سیاسی را میشنویم؟
مورس اعدام،
که موج اعدام ها شروع شده،
مانند دهه ی 60 در همین دهه ی 90 هم می شنویم:
 فداییان اکثریتی و توده ای (پاسداران را به سلاح اتمی مجهز کنید، علیه امپریالیسم!)، " انرژی هسته ای" حق مسلم ماست! میگوید هم: حق بسیاری از کردها اعدام نیست (یعنی حق بسیاری هم هست؟!)،


رزا: تاریخ انگاری در حال تکرار شدن است، اگرچه اینبار نه کمدی بلکه تراژیک تر از دهه ی60
چرا که هر کدام ما اینبار، با هر کلیکی به سایتهای فارسی زبان میدانیم چند نفر، در کدام زندان و چگونه جانشان گرفته شد.
 رقص اعدام را از حفظیم، و میدانیم که دست و پا بریدن  و از حدقه در آوردن چشم ها دیگر داستان نیست، سنگسار و شکنجه هم افسانه نیست، قانون است...
نقش خود ما چیست؟
ما نمی دانستیم!
اما اکنون که ما میدانیم.
پس مجبوریم کاری کنیم.
مجبوریم که
کاری کنیم.
هر
کاری....
تا
نجاتشان دهیم...
نجاتمان دهیم...

مرتبط:
فیلم / شعار مرگ بر ديكتاتور - دانشگاه تهران ، تالار چمران 13 آبان 92


نزدیک تر شدیم.
گامی به پیش!


پ.ن:

خطاب به مخالفان اعدام




غازی عباسی ، عبدالامیر مجدمی ، جاسم مقدم پناه و عبدالرضا خنافره که از دیروز از زندان شهر فلاحیه » شادگان » به سلولهای مخصوص زندانیان محکوم به اعدام منتقل شده بودند, امروز بدار آویخته شده‌اند. فعالان عرب می گویند از خانواده این زندانیان سیاسی خواسته شده بود برای آخرین بار به دیدار با عزیزانشان بروند, اما امروز این 4 زندانی سحرگاه بدار آویخته شدند. این زندانیان احوازی پیشتر در نامه ای به سازمان های بین المللی و حقوق بشری تمامی اتهامات را رد کرده و تأکید کرده بودند که فعالان فرهنگی عرب بوده اند .

از سرنوشت چهار زندانی سياسی عرب به نام‌های  غازی عباسی، عبدالرضا اميرخنافره، عبدالامير مجدمی و جاسم مقدم‌پناه چهار فعال عرب اهل شادگان (فلاحيه) که روز يکشنبه ۱۲ آبان‌ماه از زندان کارون به مکانی نامعلوم منتقل شده بودند، هيچ اطلاعی در دست نيست.

برای خواندن در منبع میتوانید بروی تیترها و کلمات فعال در متن کلیک کنید.

در ادامه کرونولوژی اعدام های فله ای اخیر اینجا




آرمان پرویزی دانشجوی معماری دانشگاه رشت و از فعالان کرد شهر مهاباد، در دادگاهی در رشت به اعدام محکوم شد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”اتهام آقای پرویزی که از اواخر سال ۹۱ در بازداشت به سر می برد؛ اقدام علیه امنیت ملی و محاربه از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد اعلام شده است.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی”، با انتشار این خبر اعلام کرد: “حکم صادره در تاریخ ٣۱/۱۰/۲۰۱٣ به وی ابلاغ شده است.”
طبق گزارش این کمپین، لیست فعالین سیاسی و مدنی استان کردستان که در زندانهای جمهوری اسلامی در انتظار اجرای حکم به سر می برند؛ ۲۵ نفر و به شرح زیر است:
۱. حبیب الله لطیفی ، ۲. رشید آخکندی ، ۳. مصطفی سلیمی ، ۴. شیرکو معارفی ، ۵. سمکو خورشیدی ، ۶. سیروان نژاوی ، ۷. ابراهیم عیسی‌پور ، ۸. رزگار (حبیب) افشاری ، ۹. علی افشاری ، ۱۰. سامان نسیم ، ۱۱. زانیار مرادی ، ۱۲. لقمان مرادی ، ۱۳. هوشنگ رضایی ، ۱۴. رضا اسماعیلی ، ۱۵. بهروز آلخانی ، ۱۶. سید سامی حسینی ، ۱۷ . سید جمال محمدی ، ۱۸. بختیار معماری ، ۱۹ منصور آروند ، ۲۰ ، صابر مخلد موانه ، ۱ ۲ ، “محمد عبدالهی ، ۲۱، علی احمد سلیمان ، ۲۲، هوشنگ رضایی ، ۳ ۲ ، رضا ملازاده ، ۴ ۲ ، حسین فروهیده و آرمان پرویزی.


گفتگو با سیروان اروند برادر منصور اروند زندانی محکوم به اعدام

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش جدید خود از وضعیت حقوق بشر در ایران نوشته‌ است در مهرماه سال جاری ۵۴ زندانی در ایران اعدام شده‌اند.
۱۲ نفر طی دو روز گذشته در شهرهای مختلف ايران اعدام شده‌اند

«دو سال پيش بود که در کردستان درگيری‌های نظامی گسترده بين نيروهای سپاه پاسداران و حزب پژاک صورت گرفت و متعاقب آن يک آتش بس انجام شد که به گفته منابع مختلف از جمله مقام‌های اقليم کردستان، يکی از محورهايش اين بود که نيروهای پژاک عمليات نظامی انجام ندهند و در مقابل، جمهوری اسلامی نيز احکام اعدام زندانيان سياسی کرد را متوقف کند».

این اعدام‌ها در راستای روند افزایش اعدام‌ها اززمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی ارزیابی می‌شود به طوری‌که در این مدت بیش از ۲۵۰ نفر در زندان‌های مختلف ایران اعدام شده‌اند که از جمله می‌توان به اعدام بیش از ۵۰ زندانی در ده روز گذشته در زندان‌های ارومیه (۱۱ نفر)، سلماس (۱ نفر)، رشت (۴ نفر)، ساری (۱ نفر)، کرج (۲ نفر)، کرمانشاه (۷ نفر)، خرم‌آباد (۱ نفر)، اهواز (۱ نفر)، کرمان و بم (۶ نفر)، و زاهدان (۱۶ نفر) اشاره کرد.

تقاطع: گزارش‌ها از ایران حاکی از آن است که سحرگاه پنج‌شنبه (۳۱ مرداد-۲۲ آگِست)، دست‌کم  ۲۸ زندانی در شهرهای کرج، ارومیه، تبریز، مشهد، اردبیل، اراک و هندیجان اعدام شده‌اند. مقامات قضایی جمهوری اسلامی، اتهام بیشتر این افراد قاچاق و تهیه و توزیع مواد مخدر اعلام شده و تعدادی از آن‌ها نیز متهم به قتل بوده‌اند.






خاتمی بعنوان رهبر جديد

تلويزيون كانال 3 که برنامه ای بنام "فوق العاده" دارد و مجری آن "فرزاد حسنی" از محبوبيت بالائی در ميان مردم برخوردار است، با طرح يک پيشنهاد، بحث های جدی انتخاب رهبر در پشت صحنه و به دور از نظر مردم را تائيد کرد. او در برنامه از مردم خواست که از طريق تلفن های همراه و استفاده از پيام های تلفن همراه "اس ام اس" نظر بدهند که چه روحانيونی از نظر آنها، در جمهوری اسلامی کار بزرگ کرده اند و از نظر آنها محبوبيت دارند. البته اين نظر سنجی با چاشنی "مرده و يا زنده" همراه شد؛ اما از روز روشن تر است که کسی با مرده ها کاری ندارد و بحث بر سر روحانيون زنده است. مجری اين برنامه، دراين نظرسنجی گفت که دو رهبر امام خمينی و مقام معظم رهبری- مستثنی هستند و لازم نيست کسی در باره آنها پيام بدهد.




نمی خواستم در سفر خبر بخوانم ولی شما فقط این مصاحبه را بخوانید، آدم دلش می گیرد که خیلی ها می دانند بسیاری از کردها اعدام حق شان نیست اما از ترس متهم شدن سکوت می کنند. بارها با خانواده حبیب الله گل پری پور و وکیل او صحبت کردم بارها گفتند فرزند ما را با کتاب گرفتند نه با اسلحه و بارها سراغ مسولان رفتیم هیچ کس جواب نداد. در داخل ایران هم که اصلا پرسشگری در مورد چراییِ اعدام جرم است. حبیب را امروز اعدام کردند. صدای پدر حبیب از گوشم بیرون نمی رود که مدام شعر می خواند و خواستار برگزاری یک دادگاه عادلانه بود. حبیب یکی از شانزده نفر بود که اعدام شد و هیچ گاه دستگاه قضایی ایران اجازه نمی دهد که خبرنگاران آزادانه در مورد این پرونده ها تحقیق کنند. با اعدام کدام گره گشوده شد؟ خبرنگار اگر مصاحبه کند به هزار گروه وصل اش می کنند و انگ تروریستی می زنند اما اگر سکوت کند پیش وجدان خودش مسول است. در برابر اعدام ها نمی شود به آسانی سکوت کرد فردا چوبه دار به همه کسانی که سکوت می کنند نزدیک تر می شود….
سوال: حق بسیاری از کردها اعدام نیست (حق بسیاری هم هست؟!)


سایت سیاسی خبری خاوران: ابراهیم نبوی  نماد تمام قد کسانی است که از داخل رژیم با هزار وابستگی به بند ناف جمهوری اسلامی و یک کارنامه سیاه چندین ساله به خارج آمدند .فعالیت این افراد قبل از آنکه متوجه رژیم باشد متمرکز شده بود روی ضربه زدن به آن دسته   از اپوزیسیون که خواهان سرنگونی رژیم و جایگزینی آن با یک رژیم مردمی و مترقی است . متلک های بی مزه و لوس این دلقک بی استعداد نه کسی را خنداند و نه موجب رنجش خاطری شد .عرضی نداشت که ببرد و  زحمتی هم روا نساخت . دلقک بی استعداد ما جز کوچک مکانی در روزآن لاین و جرس پیدا نکرد و افسرده و از اینجا مانده و از آنجا رانده شده چشم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دوخت تا شاید با بالا آمدن باند رفسنجانی عنایتی کنند و یار همراه چندین ساله خود را دوباره همراه کنند .ابراهیم با رئیس جمهور شدن روحانی چمدانش را بست و به انتظار گوشه چشم رهبر شاه دزدان ایران یعنی رفسنجانی کنار ایوان تبعید نشست و شروع به هذیان گویی در فیس بوک کرد .افزایش تصاعدی موج اعدام که پس از روی کار آمدن روحانی شاهدش هستیم ، نه تنها دلقک بی استعداد ما را محزون نساخت ، بلکه به او انگیزه ای داد تا بیشتر دم جنباند و مراتب چاکر خانه زادی را تمام کمال به جا آورد . در رابطه با اعدام های وحشیانه رژیم در 26 اکتبر 2013 ، ملیجک بارگاه رفسنجانی به کسانی که اعدام حبیب الله گلپری یور را محکوم می کنند می پرد و وقیحانه چنین می گوید :
برای بزرگنمایی عکس روی آن کلیک کنیم.



در دستگاه فکری این چاکر خانه زاد ، تظاهرات و موضع گیری علیه مجازات اعدام می شود حمایت از قاچاقچیان مواد مخدر .فعالین سیاسی ضد رژیم هم قاتل و نژاد پرست هستند .ابراهیم نبوی علیرغم بی استعدادی ذاتی اش می تواند با این جملاتی که بکار می برد ، لبخند تحسین آمیز  محسنی اژه ای و مصلحی و رادان و خامنه ای را متصور شود و چمدانش را راحت ببندد.
 به غیر از ابراهیم نبوی ، معصومه قمی (مسیح علی نژاد ) که خبرنگار طیف سبز مقیم خارج است در همین راستا ، هم بر حکم اعدام مهر تایید زد و هم  اعدام بخشی از کردها را صحیح دانست .معصومه در مقدمه  مصاحبه با پدر حبیب الله که در سایت خبری راه کارگر منتشر شد  چنین می گوید :

 نمی خواستم در سفر خبر بخوانم ولی شما فقط این مصاحبه را بخوانید، آدم دلش می گیرد که خیلی ها می دانند بسیاری از کردها اعدام حق شان نیست اما از ترس متهم شدن سکوت می کنند

مسیح علی نژاد هم از تبار ابراهیم نبوی است .طرفدار اعدام است .تفاوت او با نبوی در این است که نبوی همه کرد ها ی مبارز را نژاد پرست و قاچاقچی و راهزن و مستحق اعدام می داند و مسیح علی نژاد تنها بخشی از آنها را . انتشار مطالب مربوط به مسیح علی نژاد ، چهره معروف ضد کمونیست ، در برخی از سایت های چپ بسیار تعجب برانگیز بود .


هیچ نظری موجود نیست: