۰۶ دی، ۱۳۸۹

خانواده حبیب‌الله لطیفی بازداشت شدند

به گزارش مركز خبری روژهلات به نقل از سنندج نیوز هنوز يك روز از تعليق اجرای حكم اعدام حبيب الله لطيفی نگذشته بود كه موج بازداشت ها در سنندج آغاز شده و به نظر میرسد كه ادامه داشته باشد. فضای حاكم بر شهر سنندج كاملا امنيتی است و كليه ی فعالان سياسی و مدنی زير ذربين نيروهای امنيتی قرار گرفته اند.
این گزارش می افزاید که شب گذشته، يعنی در نخستين شب تعليق حكم حبيب، هنگامي كه مردم سنندج، دسته دسته به منزل پدری حبيب لطيفی مي رفتند تا كه با خانواده ي او ابراز هم دردي نمايند، بيش از 70 نفر از نيروهای رژيم ساعت 9 و 30 دقيقه، از در و ديوار وارد منزل آقای لطيفی شدند و به تفتيش اسباب و اثاث منزل وی پرداختند.در اين يورش نيروهاي رژيم به منزل حبيب لطيفی، كليه ی اعضاي خانواده (به جز مادر و يكي از خواهران حبيب كه در شهرستان به سر می برند)، و تمامی مهمانان که تعداد آن ها به ده تن می رسد، بازداشت و با اتوبوس به مكان نامعلومی منتقل شده اند.
همچنین این گزارش در ادامه آورده است که از ميان بازداشت شدگان می توان به اسامی " پدرام نصراللهی فعال كارگری و زندانی سياسی سابق، هاشم رستمی فعال كارگری، زاهد مراديان فعال كارگری، محمود محمودی روزنامه نگار، سعيد ساعدی روزنامه نگار، حميد ملك الكلامی فعال محيط زيست، سيمين چايچی شاعر و نويسنده، واحد مجيدی زندانی سياسی سابق، ژيان ظفری زندانی سياسی سابق، عباس لطيفی پدر حبيب لطيفی، سه تن از برادران حبيب، سه تن از خواهران حبيب، زن داداش حبيب، و بيش از 5 تن ديگر كه هويت آنان تاكنون مشخص نشده است. در ميان 5 تن اخير يكی از آنان زن مي باشد كه در منزل حبيب بازداشت شده استاشاره كرد. همچنين، از صبح روز گذشته، تا لحظه ی تنظيم اين خبر، مختار زارعي، فعال دانشجويی ناپديد شده است.  تاكنون از وضعيت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نيست اما به گفته ی يكی از همسايگان، نيروهای وابسته به رژيم، لباس سپاه به تن داشته اند
ساعت ده شب یکشبنه پنجم اسفندماه، در هجوم وحشیانه نیروهای رژیم به خانه پدری حبیب الله لطیفی تمامی اعضای خانواده و حتی میهمانانی که آنجا حضور داشتند دستگیر و روانه زندان شدند. تعدادی نیروهای سرکوبگر در این حمله سی نفر تخمین زده شده است. این نیروها پس از ورود به منزل، خانه را مورد تفتیش قرار داده و یک سری وسائل شخصی مانند کامپیوتر و کتاب را توقیف کردند. این نیروها حتی میهمانانی که در آنجا بودند را نیز دستگیر و روانه زندان کردند!
خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا- خواهر کوچک حبیب‌الله لطیفی که توسط ماموران امنیتی با اسپری بیهوش شده است می‌گوید هیچ اطلاعی از وضعیت خانواده‌اش ندارد. شب گذشته نیروهای امنیتی با یورش به منزل حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد محکوم به اعدام، هشت تن از اعضای خانواده وی را بازداشت کرده و آن‌ها به مکان نامعلومی منتقل کردند. خواهر کوچک حبیب‌الله لطیفی که تنها عضو بازداشت نشده این خانواده است، با تأیید این خبر به رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران گفت: «نیروهای امنیتی که تعدادشان زیاد بود یک باره وارد منزل ما شدند و خانه را مورد بازرسی قرار دادند.» وی ادامه داد: «آن‌ها چهار کامپیوتر از خانه ما بردند و بعد به صورت من اسپری زدند که دو سه ساعت تنها در منزل بیهوش بودم.» تنها عضو بازداشت نشده خانواده لطیفی گفت:« هیچ اطلاعی از علت بازداشت و محلی که خانواده‌اش را به آن‌جا منتقل کردند ندارد و به شدت نگران وضعیت خانواده‌اش است
اطلاعیه شماره چهار کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی بازداشت هشت تن از اعضای خانواده حبیب الله لطیفی و نگرانی از اجرای حکم اعدام - تمام اعضای خانواده حبیب الله لطیفی بازداشت شده اند و از لحظه دستگیری تاکنون هیچ خبری از وضعیت آنها در دست نیست. این اتفاق پس از آن صورت گرفته که شب گذشته حکم اعدام حبیب الله لطیفی اجرا نشد. لازم به ذکر است که بنابرخبرهای رسیده از سوی شهروندن سنندجی، در این شهر سرعت اینترنت به طرز مشکوکی پایین آمده و همچنین اختلالاتی در تماس‌های تلفنی به وجود آمد است. از آن‌جا که حکم اعدام لغو نشده‌ بود و تنها اجرای آن به تعویق افتاده بود، این دست‌گیری دسته‌جمعی اعضای خانواده نگرانی‌های بسیاری را در میان ما به وجود آورده است.
خبرگزاری هرانا – نیروهای امنیتی در سنندج ساعت 10 شب روز گذشته به منزل پدری حبیب الله لطیفی یورش برده و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل کردند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بنا به گزارشات دریافتی از منابع محلی راس ساعت 22 مورخ 5 دی ماه 89 نیروهای امنیتی به منزل پدری حبیب الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به اعدام که اجرای حکم وی در تاریخ مقرر شده (5 دی ماه) به تعویق افتاده است.یورش برده و ضمن تفتیش منزل به بازداشت ساکنین آن مبادرت کردند. گفتنی است، نیروهای امنیتی که تعدادشان بالغ بر 30 تن گزارش شده است یک دستگاه کامپیوتر را ضبط و علاوه بر اعضای خانواده، یک شخص که عضو خانواده نبوده است را نیز بازداشت کردند.شاهدین محلی و همچنین بعضی منابع تایید نشده از بازداشت (تمام) ساکنین منزل و انتقال آنان به نقطه نامعلومی در این رابطه اطلاع میدهند، هرانا به پیگیری موضوع برای اعلام آمار و هویت بازداشت شدگان پرداخته و در این رابطه گزارشات تکمیلی منتشر خواهد کرد.
گفتنی است حبیب الله لطیفی زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدامی است که در زندان مرکزی سنندج به سر می برد و مقرر شده بود روز گذشته حکم مرگ وی اجرا شود که این موضوع موجب اعتراضات گسترده مردمی در داخل و خارج کشور شد
یکشنبه شب ، نیروهای امنتی با یورش به منزل حبیب‌الله لطیفی، منزل وی را تفتیش و خانواده او را بازداشت کردند، سه خواهر ، سه برادر ، پدر و همسر برادر حبیب الله لطیفی در جمع بازداشت شدگان هستند. هنوز از علت بازداشت اعضای این خانواده اطلاعی در دست نیست، اما بازداشت این خانواده که در پی توقف اجرای حکم اعدام این زندانی در بامداد روز گذشته به وقع پیوسته باعث نگرانی‌ شده است.
اجرای حکم حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد که با مخالفت بسیاری از فعالین حقوق بشر در داخل و خارج از ایران مواجه گشته بود،‌ بامداد یکشنبه و پس از تحصن خانواده لطیفی و بسیاری از مردم در مقابل زندان متوقف شد.
Army of uprising - ارتش خيز

هیچ نظری موجود نیست: